Radu Naum

Evadat din Turul Franței, s-a oprit o perioadă pe semicerc. Acum e în suprafața de pedeapsă. Are opinie, și ca editorialist, și ca moderator

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Naum
Handbaliatorii

Vocea lui Ştefan Birtalan e întretăiată, şi nu din cauza legăturii telefonice, nici urmare a micului şi simpaticului defect de vorbire, un bâlbâit care i-a adus porecla „Bibi”. Emoţie. Nu dintr-aceea de soap care să-ţi mulgă lacrimi, o emoţie adâncă, […]

...

Cei de pe urmă

Britanicii s-au culcat cu City-Utd 0-2 şi s-au trezit cu The Queen-Meghan 0-1. De Ziua Femeii. Care e, de fapt, o zi a drepturilor femeii, ceea ce ne reaminteşte paradoxurile unei umanităţi dornice să ajungă pe Marte, dar având probleme […]

...

Gura bate gândul

„E fenomenal ce face LeBron. Dar nu-mi place când persoane care au acest statut în sport se implică în același timp și în politică. Adică, fă ce faci tu bine. Ține-te de ceea ce faci. Eu, de exemplu, joc fotbal […]

...

Cu sportul la psihiatru

„Închisoare pentru lesbianism, wow!”. Comentariu la articolul despre golgota Marianei Cetiner, fosta handbalistă care vorbeşte, în interviu cu Costin Ştucan, despre abuzurile îngrozitoare suferite pe când era copil şi apoi adult. Da, da, închisoare pentru lesbianism! Şi nu se întâmpla […]

...

Masonaras

E probabil ca preşedintele FRF, exasperat de castanele pe care le încasează în numele grecului, să-l fi forţat pe Vassaras să iasă şi să spună ceva, orice. Şi s-a întâmplat ceea ce era de aşteptat. În interviul de la Telekom, […]

...

Noapte bună, copii!

Gura bate fotbalul până când n-o să mai poată sta pe fundul lui

Permalink to Noapte bună, copii!
marți, 3 septembrie 2019, 11:14

Dan Petrescu nu a putut fi citat fidel. A fost transcris cu puncte, puncte. De ce credeţi? Pentru că e interzis. Pentru că reproducerea mot-a-mot ar ataca bunul-simţ. Pentru că aşa ceva nu se face. Nici în situaţii extreme. Nici când scopul jurnalistic e evident (nu e cazul fluviului de scabroşenii de la Giurgiu). Acum aproape 10 ani, L’Equipe a intrat în spaţiul interzis reproducând pe prima pagină fraza pe care Anelka i-a trântit-o selecţionerului Domenech la Cupa Mondială de pomină din Africa de Sud: „Va te faire enculer, sale fils de pute!”. N-o să traduc. Destul să vă spun că a rezultat un frumos scandal. Decizia tipăririi în clar a injuriilor era justificată de publicaţie prin nevoia de a explica tot circul care a urmat. Mulţi însă ar fi preferat să nu ştie nimic. Pentru că şi copiii citesc ziarul.

Pentru că şi copiii se uită la televizor ar fi bine să nu mai repetăm, nici cu puncte, puncte, ce i-a ieşit pe gură antrenorului de la CFR, nici jucătorilor lui, nici altor jucători şi altor antrenori. În principiu, ar fi bine ca fotbalul să nu aibă telespectatori minori, să poarte semnul „plus 18” pe care îl vedem ataşat unor filme. Căci în fotbalul nostru se înjură cum se respiră. Oamenii înjură de supărare sau de bucurie, de ură sau de drag, înjură când joacă şi când nu joacă, înjură când se antrenează, când mănâncă şi nu m-ar mira să înjure şi când dorm.

În fotbalul nostru pravoslavnic oamenii înjură precum preoţii bolborosesc rugăciuni. Trăiesc înveşmântaţi în înjurături şi din acest motiv nici nu le mai percep ca atare, le poartă precum ciorapii sau chiloţii. Puteţi să mă înjuraţi, dar aproape am convingerea că Dan Petrescu nu a realizat cu adevărat grozăvia vorbelor sale, violul moral pe care îl implică fie şi numai gândul la perversiunile necrofile şi sexul cu părinţii. Înjurăturile sunt precum automobilele, sunt folosite fără a avea habar cum funcţionează. Ceea ce nu scuză nimic, dar explică halul în care am ajuns în absenţa oricărei frâne.

Avem o problemă naţională, scoatem de sub brâu înjurătura precum americanii de la brâu armele de foc. E atât de mare necazul încât federaţia şi liga trebuie să intervină. Dincolo de salvarea ultimelor urme de bun-simţ, e despre sănătatea fotbalului, ca şi regula U21. Ce credeţi, porcăriile verbale prinse în prim-plan de televiziuni atrag sau gonesc investitorii? Firme serioase nu îşi pot asocia numele cu astfel de manifestări suburbane. Reguli drastice trebuie impuse tuturor, antrenori, jucători şi oficiali. Câteva meciuri de stat în tribună, cu antrenorul oricum mereu în contact cu banca, sunt sancţiuni de Piticot. Iar valoarea tehnică nu poate ţine loc de bună purtare.

Nici măcar geniile nu-şi pot da jos pantalonii în public. Sau dacă o fac, sunt luate pe sus şi duse la odihnă. Dacă Iorgulescu şi Burleanu nu pricep gravitatea situaţiei, se fac responsabili de o prăbuşire mai urâtă decât cea din ierarhiile pe care le tot plângem. Aceea a ultimelor redute ale umanităţii noastre.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

dasn (2 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 11:43

sa arunce cu piatra cine nu injura. zic. e dreptul fiecaruia la libera exprimare. plina lumea de ipocriti. si pudibonzi

Andrei (2 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 11:58

Domnule Radu Naum, aveti perfecta dreptate, insa cu doua observatii : 1. Dan Petrescu e luat aici drept exemplu negativ, deoarece are un comportament verbal mega-agresiv verbal de ani buni, culminand cu "episodul Coltescu" de duminica trecuta, dar....daca va uitati bine primprejur, sunt nenumarati antrenori, secunzi, conducatori de club, preparatori fizici etc., ce stau pe margine sau la TV si injura birjareste..nu ar trebui tratat discriminatoriu Dan Petrescu in raport cu acestia, sunt la fel de vinovati ca si el. 2. Erau vremuri in care antrenorii bateau jucatorii, nu doar ii injurau...va reamintiti episoadele cu Grigoras si Cartu, ca sa amintesc doar cele mai celebre? Asadar, cu un umor amar, pot spune ca "am evoluat".... In incheiere, doresc sa va subliniez acel proverb care spunea foarte bine ca "Rugbyul este un sport de golani practicat de gentlemeni, iar fotbalul este un sport de gentlemeni practicat de golani". Ati urmarit cum se comporta antrenorii de rugby si spectatorii din tribuna? Dar la handbal, volei, tenis?....asadar acest sport atat de iubit genereaza prea multa mizerie umana, iar cauza ar trebui cautata in alta parte...la cei sapte ani de acasa, la sumele enorme puse in joc, poate la mediatizarea excesiva a acestui sport care a ajuns practic sa suceasca mintile unora (multi). Numai bine.

4_3_3 (7 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 12:22

N-am văzut în viața mea, nici măcar în tenis, ca unul care înjură sau dă cu racheta de teren să nu fie eliminiat direct și suspendat măcar 10 turnee. Băi, și tenisul e un sport de ghetou, nu de cămăși albe, ca fotbalul. În altă ordine de idei: măi nenea, care te consideri ziarist sportiv, dacă e una în stadion care-și scoate ***, sau unul care-și flutură ***, voi o/îl arătați în direct? Dar lui Petrescu de ce îi băgați camera în gură? Ca să fie sigur că îi pot citi de pe buze toți copii care se uită la meci? Farizeule.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dasn (2 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 12:32

2. de ce filmati oameni care injura? petrescu a cerut un prim plan? sau jucatori care se bat/imping? va place sa aveti audienta. ce va mai place! si pe urma sa fiti moderatori moralizatori. asa cum uefa interzice televiziunilor sa ii arate pe spectatorii care intra pe teren, la fel ar trebui sa faceti si voi (televiziunile) cu jucatorii/antrenorii care au un comportament nesportiv.

Carol_K (52 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 12:35

Bine, trebuie sa ai si cititori care sa inteleaga cum merg lucrurile in lumea civilizata. Daca-i spui unui antrenor mare ca Dan Petrescu sa se abtina de la asemenea vorbe tipice *** din galerie spun ca "i-ai lezat libertatea de exprimare". Atunci sa vina si Coltescu la stadion cu un golan care sa stea in spatele bancii Bursucului sa-i repete la nesfarsit aceleasi cuvinte, chiar si mai dure. Hai sa ne batem in trivialitati, aici am ajuns. La ultimul meci al cormoranilor, cu Burnley, conducea Liverpool si niste domni din spatele bancii lui Klopp l-au interpelat pe acesta, nu stiu daca de bine sau de rau dar l-au facut sa se duca la ei(acolo scaunele din primul rand sunt la 2-3 m de teren). Si-au stat de vorba, Klopp se uita cu coada ochiului la teren si era concentrat sa discute cu acei doi domni, vorbeau civilizat, pareau ca fiind vechi amici aflati la o sueta, la finalul discutiei s-au salutat reciproc si el s-a intors la locul sau, nu pot sa spun ca pe banca pt ca el nu sta mai deloc jos. OK, mai protesteaza si el, mai da din mana, mai striga dar nu porcarii si nu tintite fix spre arbitru. Dan Petrescu a ramas incremenit in trecut. El fiind un mare antrenor, la nivelul nostru. Pacat, uneori mai lasi de la tine, incerci sa accepti situatia ca ai fost dezavantajat dar sa-ti pese mai mult sa-ti pastrezi imaginea de domn, pe care o poti pierde o data pt totdeauna. Un punct sau 3 puncte le mai poti recupera. Totusi, daca FRF si Liga s-ar ocupa mai drastic de cei care 'gresesc' in arbitraj poate ar disparea si tentatia unora de a-si face singuri dreptate. Ia sa-si faca toti treaba incepand de la esaloanele inferioare sa vedeti cum, treptat, vor disparea si aceste episoade. Coltescu trebuia demult sa fie exclus din arbitraj, deci cine are principala vina?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

aciduzzo (19 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 12:39

Mare antrenor!!

Fane (61 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 12:49

D.le. Naum veți fii certat de cei care înțeleg prin libertate că pot face absolut ce vor : să arunce gunoiul chiar și lângă coșurile de gunoi, să nu strângă murdăria celui mai bun prieten al omului, care chiar nu are nici o vină, să vorbească tare numai măscări în public, să asculte la maxim o mizerie de sunete pe care ei o numesc muzică să te facă comunist dacă faci apel la civilizație și multe altele pe care le știu cei educați. După părerea mea de om obișnuit cel puțin 80 % dintre cei care au norocul să viețuiască inttr-o țară incredibilă habar nu au că libertatea ține până acolo să nu-l deranjezi pe cel de lângă tine.Mai corect nu există .

Cipinho (14 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:03

sportivii ar trebui sa fie exemple pentru societate, si unii sunt, Bianca Andreescu, Naomi Osaka (dintre cazurile recente), am avut si noi pe ai nostri, parca Bourceanu a refuzat un penalty acordat gresit de arbitru. Dan Petrescu si-a taiat singur craca de sub picioare in tentativa lui de a prinde un contract in Anglia, tocmai din pricina acestui comportament de huligan. culme e ca stie ca greseste si totusi pacatuieste mai departe. un caracter slab care nu va fi niciodata un antrenor de clasa! antrenorul ideal este cel care si cu anumite decizii impotriva echipei sale, castiga meciuri detasat si ramanand calm, transmitand echipei o energie pozitiva. Dan petrescu transmite jucatorilor numai draci :))))

Nicu (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:11

Domnule Naum, cine este vinovatul, cel ce este provocat sau cel ce provoaca? Prin atitudinea si deciziile anti-CFR Sebastian Coltescu l-a provocat pe Dan Petrescu. Nu sunt deloc de acord cu injuraturile, le detest precum ii detest pe cei ce le profereaza. Dar cand printr-o atitudine dusmanoasa si decizii intentionat gresite deturnezi o partida de fotbal ce se indrepta evident spre victoria CFR-ului, echipa ce s-a dovedit superioara si probabil s-ar fi repetat situatia din returul campionatului trecut cu victoria CFR la Giurgiu. E vorba de multa munca, de multe eforturi, de transpiratie si de bani de care arbitrul rau intentionat, Sebastian Coltescu, si-a batut joc. E evident ca reactiile sunt pe masura. Injuraturile si nervii nu au aparut pana cand arbitrul a dat decizii anapoda. fault nesanctionat, minge data celor ce trebuiau penalizati, iar rezultatul imediat penalty fff usor acordat, si apoi totul a fost facut praf. de arbitrul Coltescu. Inca odata pun intrebarea: Cine este vinovatul, PROVOCATUL sau PROVOCATORUL? Cred ca palma peste fata data de Camora nu a fost vazuta de Coltescu, ca altfel Camora nu ar mai fi ramas pe teren ca sa tranteasca de pamant o sticla golita de apa. Arbitrii, cel de margine si centralul , nu pot suporta trantirea de pamant a unei sticle din plastic de catre un jucator pe care tocmai ei l-au adus la starea de tensiune prin atitudinea lor dusmanoasa? Cum de nu scrieti in articol si despre injuraturile proferate de arbitru Coltescu impotriva jucatorilor CFR-ului? Injuraturile si provocarile arbitrului sunt admise in regulemente? Daca pentru antrenori si pentru jucatori sunt cartonase rosii, de ce nu exista cartonasul rosu si pentru arbitrii care distruc spectacolul fotbalistic si isi bat joc de munca si eforturile fotbalistilor si a antrenorilor lor? E mare miopia in presa sportiva!!!

Gorila (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:12

In mare parte aveti dreptate .dar nu cred ca trebuie sa i taiem capul lui Dan P .Dar voi ,care scrieti si dat pe sticla un patron ,pe care il aud si copii . care le explica SI ccopiilor , ca in viata trebuie sa ai rugaciune puternica ptr. a reusii in viata ,ca ii spune dumnezeu pe cine sa cumper sau sa bage in teren e OK ?....sa auda copii asa ceva ? In alta ordine de idei , cred ca marile companii ,daca sponsorizeaza o echipa , isi asociaza numele cu acea echipa ptr. as i face reclama in LUME ,in speta in cupele europene , Cred ca mai important acest aspect ,decat nervii antrenorului .

Ceferika (10 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:28

Despre ce prabusire vorbesti naume? De fapt ce vrei? Sa dispara CFR-ul? Cred ca ti-ar conveni de minune. In capul tau, abia atunci s-ar ridica fotbalul romanesc.... Oare gandesti chestiile astea sau le spui din frustrare?

Mircea (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:37

Se injura in toate sporturile!!! Dar, ia te rog arbitrajul lui coltescu si aratai unui arbitru britanic cum arbitreaza acest individ!!! 2 penalty inventate !! Eliminare camora gresita!!! What a *** at zice arbitru englez, garantez!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Radu NoName (2 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:46

Problema lui Petrescu e ca e antrenorul CFR-ului. La inceput l-ati luat in ras ca se baga cu fundul in poarta si ca joaca urat. V-a demonstrat la Glasgow si la Tel Aviv si pe la Clinceni ca joaca cel mai frumos din Liga 1. Dupa aia l-ati facut Dan Penalty. Apoi ca joaca cu batrani. La care Culio si Vincius, ce sa mai vorbim de Deac v-au demonstrat ce stupizi sunteti. Acum va luati de injuraturile lui, si-l faceti pe Coltescu victima inocenta ca si cum nu a facut praf 70% din meciurile pe care le-a arbitrat . Adevarul e ca daca Petrescu era la ficisibi, si nu la "unguri" era cel mai bun din Romania. Va stau "ungurii" in gat, asta e adevarul. Ti se vede nodul in gat de fiecare data cand comentezi succesul "ungurilor" .

Adi (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:46

Probabil iar vor aparea 100 de sustinatori al lui Dan, cu scuza ca si altii injura sau ca e mare antrenor, din pacate ce-a facut (si va mai face) e nescuzabil, chiar daca situatia e nedreapta, chiar daca arbitrul a gresit, nu ai voie sa faci asa ceva, oricum stati linistit domnule Naum ca va lua probabil doar o suspendare, si tot el va aparea in rol de victima, ca este persecutat de comisii, pentru ca asta-i Romania, tot timpul ne cautam scuze pentru orice (ex: nu platesc taxe ca statul oricum fura, trec pe rosu ca am vazut pe altul, iar aici "sa arunce cu piatra cine n-a injurat", da domnule dasn, sa arunce cu piatra cine n-a injurat arbitrii in calitate de antrenor!)

Isti (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:50

Mai bine ati analiza cauza, si nu efectul reactiei unui antrenor! E greu sa te abtii, cand simti nedereptate. Oare ce efect are asupra unui copil, cand vede nedreptate? Cand vede ca se poate castiga un meci, altfel decat prin joc si arbitraj corect?

pavaloiu (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:50

Radule... Derapaje de genul ăsta se întâmplă și se vor mai întâmpla chiar la case mai mari... Vezi cazul tău cu mecul de handbal feminin Ungaria - România, acum vreo 6-7 ani. Eu sunt ardelean și comportamentul omului Petrescu îmi repugnă, oricât de bun antrenor ar fi. Totuși îmi vine greu să despart reacția antrenorului de arbitrajul tălâmb, evident tendențios al „cavalerului fluierului”! Cred, deși sunt fan CFR, că Dan Petrescu merită o suspendare babană. Dar în egală măsură Colțescu trebuie pedepsit neapărat...

Nicu (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:53

Intrebarea mea este simpla: cine e vinovatul principal, cel ce provoaca sau cel ce este provocat? PROVOCATORUL prin atitudinea lui dusmanoasa si pri deciziile lui intentionat gresite, anti-CFR, este arbitrul Sebastian Coltescu, ce oltean fiind, a vrut probabil sa ajute Craiova ce se bate la campionat tocmai cu CFR pe care tocmai el, o fluiera. Deh... patriotismul local! PROVOCATUL este Dan Petrescu despre care stim cu totii cat de repede si vehement reactioneaza la provocari. Provocatul sau provocatorul, care este principalul vinovat? De ce oameni cu un psihic atat de labil ca Sebastian Coltescu sunt trimisi in arena sa judece si sa decida lucruri prea grele pentru el? By the way, Coltescu nu a vazut palma data de Camora peste fata adversarului, ca altfel nu mai ajungea Camora sa tranteasca pe pamant sticla de plastic goala. Ar trebui, totusi, prevazut in regulamente cartonasul rosu si pentru asemenea arbitri, care deturneaza un meci de fotbal de la mersul lui normal si enerveaza antrenori, fotbalisti si staful unei echipe. CFR a mai castigat cu ceva timp in urma usor la Giurgiu meciul cu Astra, dar acum , cand era evident ca meciul incepuse si se indrepta inspre acolo, a intervenit arbitrul Coltescu si a denaturat cursul normal al meciului. Daca tot ne ridicam impotriva injuraturilor si a atitudinilor nesanatoase de pe terenurile de sport, nu ar fi cazul sa fie incriminate si injuraturile arbitrului Coltescu proferate in timpul jocului impotriva jucatorilor CFR-ului? Sau injuraturile provocatorului sunt admise dar ale provocatului trebuiesc incriminate?

viorel (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 13:59

Ati inteles ce vrea consumatorul roman de fotbal, d-l Radu ? Toate sunt la pachet: spectacolul sportiv de calitate indoielnica,patroni-manageri-antrenori, impresari kung-fu, antrenori vulcanic-noroiosi,si la urma, Cornel Dinu, care-i ia pe toti la tinta intr-un ,,proces al etapei'' care cade ca o sentinta peste suflarea fotbalistica romaneasca:,, În lumea asta prost făcută, rahații vorbesc de fotbal în loc să pută. Iar fotbaliștii adevărați nu pot vorbi de acești rahați"

Ionut (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 14:15

Si copiii injura, nu-i asa?

Gabo (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 14:24

sunt curios aceste persoane care injura sau considera normal ca un antrenor/conducator/jucator sa injure, cum ar reactiona daca ar fi la capatul celalalt al injuraturii... sa vina un arbitru si sa inceapa sa injure antrenorul, oare ce s-ar intampla? posibil se va ajunge sa si batem acel arbitru, sau in cazul cel mai fericit, acel arbitru va fi recuzat de echipa respectiva... poate ar trebui recuzat si Dan Petrescu de arbitrii din Romania... sunt sigur ca si in Anglia injura arbitrii cand era jucator

Vass Bela (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 14:48

Cu comentariile anti-CFR mai mult sau mai putin subtile ( de multe ori pe fata ! ) ale lui Radu Naum suntem obisnuiti si acest articol este in aceeasi nota . Ca si moderator la digi, pe langa comentariile dusmanoase, pune si intrebari ridicate la fileu, ca cei di studio sa aiba si ei pareri anti-CFR, astfel de luari de pozitii sunt la fel de condamnabile ca si injuraturile antrenorilor sau jucatorilor . Iar a scrie numai despre injuraturi, fara a face referire si la arbitrajul partinator si provocator, este o dovada clara de lipsa de obiectivitate, de rea vointa, dusmanie dusa la extrem ! Rusine radule !!!

Radu (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 15:04

Îmi pare rău, dar exagerați. Sau mai bine spus, cam bateți câmpii. Și asta nu vă face bine, și nici nu vă caracterizează. În fotbal se va înjura mereu - și pe teren, și în afara lui... asta este calitatea educațională a majorității celor implicați (jucători, antrenori, oficiali, arbitri etc.). În goana după audiență ieftină, atât televiziunile de sport cât și ce a mai rămas din media sportivă tabloidă au tăbărât pe bietul Dan Petrescu (de departe cel mai bun antrenor din Liga 1) însă omit să constate că majoritatea antrenorilor înjură ***, inclusiv Hagi, Iordănescu, Bergodi, probabil și Uhrin ș.a.m.d. - ca să nu mai vorbim de jucători. Și în loc să se discute despre cum Colțescu a făcut praf meciul de la Giurgiu, practic deturnând rezultatul de la o victorie confortabilă a CFR-ului către un scor favorabil echipei (mult) mai slabe, prin deciziile sale scandaloase - Dvs. spuneți că "federația și liga trebuie să intervină" și "reguli drastice trebuie impuse tuturor". Să fim serioși. Pentru așa ceva e prea târziu. În schimb, pentru arbitri stabili emoțional și eventual trimiși la școala de arbitraj britanică, germană sau sau olandeză nu este. P.S.: Și vă rugăm, nu ne mai chinuiți simțurile cu știri, articole, informații, interviuri, citate, poze, video-uri, comentarii, link-uri, clickbait-uri, minciuni, live-uri, înregistrări etc. cu Becali - nu numai că nu ne interesează, ba chiar ne agasează la maximum!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crst (4 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 15:40

Din punctul meu de vedere ai dreptate overall, DAR: 1. Dan Petrescu este personajul negativ aici, dar este in acelasi timp si victima. A cui? A celor care nu inaspresc regulamentele pentru ca astfel de comportamente sa se diminueze, chiar sa dispara. 2. CFR este in egala masura personaj negativ, pentru ca la urma urmei, sponsorul ala de pe tricou (o companie IT) a semnat cu clubul, nu cu Dan Petrescu. Asadar, o pedeapsa ar trebui sa primeasca direct clubul (baneasca) pentru ca ulterior un regulament interior sa il arda si pe nea Dan. 3. Televiziunile ar trebui sa fie mai atente cu astfel de imagini. Ok, in live este destul de greu. Chiar si in emisiunea de dupa, unde poti discuta o eliminare, o decizie s.a.m.d., dar ulterior n-ar trebui sa apara pe site curate, neblurate, unde oamenii sa vada/simta TOT. 4. O sugestie de pedeapsa ar fi: - 2 etape pentru o injuratura scurta necontinuata - 4 etape daca o injuratura continua si dupa eliminare, in drumul spre tribune/vestiar - 8 etape in caz de recidiva - 14 etape in caz de recidivare dubla. Fiecare dintre aceste pedepse sa fie dublate de amenzi cluburilor, AMEZI CARE SA DOARA. Iar daca asta s-ar intampla, cluburile ar pune in contractele antrenorilor, amenzi uriase. Imaginati-va ca Dan Petrescu sa primeasca acum amenda 40 000 euro de la CFR, iar la recidiva inca 100 000 de euro. Mai mult decat atat aceste recidive n-ar trebui sa dispara dupa 1 an, ci dupa 5. Nu de alta, dar 5 ani este o perioada foarte buna unde sa resetezi clasamente, pedepse etc. (vezi Uefa).

1Oarecare (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 15:47

Libertatea este înțeleasă de fiecare fix cum suntem, tampi sau deștepți. Cam aici se rzuma tot ce sa întâmplat la acel meci, si nu numai. Să ai impresia că ai autoritatea de a te comporta cum vrei tu cu oricine înseamnă ca ești interlop nea Dane, indiferent cât de bun antrenor ești, pe plaiurile mioritice doar, nimic nu-ți conferă acest drept. Eu aș pune unu cu ceafa lată in spatele băncii sa te înjure la fiecare meci, îmi doresc sa vad reacția ta, mai ales după ce ai un deces in familie sau te lasă soția etc... Ba Nea Dane sa fi neom o poate face oricine fără nici un fel de efort, dar sa fi om, huuh, e ceva mai mult decât un antrenament pentru condiție fizica. Zic si eu

Cristian (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 16:46

Foarte bun articol!!

Dan (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 16:53

***, ***, ***? Cand ciobanul albanez face circ stati in banca voastra, o data nu v-am auzit sa-i cereti capul asa cum faceti cu D.P. Prin atitudinea voastra, aici si la jiji scrot nu faceti decat sa provocati dispretul, slujitorilor de cioban

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ana (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 17:20

Nici nu asteptam alt comentariu cand se vede din Alasca ca aveti in sange fcsb-ul. Cu orice si oricand aruncati mocirla chiar daca, acum este condusa de cel mai bun antrenor roman Dan Petrescu. Sunteti penibili si frustrati majoritatea. Da de Colescu nimic, nimic??? Ce fericit ati fost si sunteti, insa degeaba deoarece Dan Petrescu va castiga campionatul din nou,chiar cu piedicile verbale voite si urlatoare de la voi.Mai bine insistati pt VAR si arbitrii potenti psihic d-le Naum !!!!!!!!!!!!!!

Mihai (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 17:55

Pana la influenta lui Dan Petrescu la TV (pe care tot voi il mediatizati si faceti prim-planuri pt rating [;)], copiii aud injuraturi peste tot in viata cotidiana. Sunt de-acord ca un om civilizat isi adapteaza vocabularul in functie de conjunctura, insa injuraturile nu sunt o sperietoare: toata lumea injura, din diferite motive si nici nu e vreo mare virtute ca nu o faci. Un vocabular bogat, niciodata nu strica! :-)) Ce o fi asa greu sa te ocupi de un copil, si printre altele sa il inveti sa nu repete ce aude pana nu e constient de ce scoate pe gura? Daca ajunge sa imite toate tampeniile de pe sticla, e destul de clar ca nu se ocupa nimeni de el ca sa capete discernamant. Copiii sunt responsabilitatea parintilor, nu a TV-ului si a lui Dan Petrescu. Credeti ca el nu are copii? L-au vazut si ei... Si? Or sa inceapa sa *** prin casa in loc de "ce faci tati, te iubesc"? Eu nu cred! Sunteti plictisitori si ipocriti.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

TORDAI LASZLO (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 18:44

Fratele Naum 94 urlai la CM de fotbal bravo Dan Petrescu când marca impotriva celor de la America la următorul CM iarăși lāudai când a marcat contra Angliei acuma îl faci în toate felurile și chipurile, vezi că faci valuri mai ușor

make (2 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 19:37

Radu Naum, du-te inapoi la ciclism si la handbal, chiar nu ai ce cauta in fotbal fiindca asta e un sport de golani. Golanii lovesc, golanii simuleaza, golanii injura, asta-i fotbalul in momentul de fata si nu numai la noi. Faptul ca milioane de oameni urmaresc golaneala asta e dovada ca nu e un sport pentru elite, nu e facut pentru academicieni si nici pentru maicute de manastire, e pentru marele vulg. Ce daca injura toti, asta face parte din spectacol si chiar si cartonasele alea galbene si rosii fac parte din regie, publicul trebuie satisfacut, publicul plateste. Nu mai da ochii peste cap, stii foarte bine ca asa e, iar a cere urecheala pentru Bursuc denota doar reversul limbile tale aplicate echipei adorate de toata presa gigista. Daca CFR ar fi o echipa anonima gen Voluntari sau FCSB iar Dan Petrescu un neica nimeni ca antrenor pe nimeni nu ar mai interesa injuraturile de mama si morti adresate pe buna dreptate unui hot cu fluier intre dinti.

Bucuresti (4 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 21:21

Suta la suta este o coalitzie impotriva lui Dan Petrescu si inclusiv impotriva CFR-ului"unguresc".L ati luat in ras ca joaca urat si baga echipa cu fundul in poarta...a demonstrat ca joaca cel mai frumos fotbal din liga 1..Voi jurnalistii ati scris ca nu joaca rezervele..iata ca joaca rezervele peste orice trupa din liga mamaliga;ati zis ca nu da jucatori la nationala...uite ca daca exista bunavointza cfr-ul poate da 11 jucatori la nationala; l-ati denumit(becali a raspandit ) Dan Penalty ..in conditiile in care fcfcsb si craiova au primit mai multe penaltyuri.Voi gazetarii si in general "marii specialisti"Ilie Dumitrescu si Panduru ati spus ca joaca cu batrani. La care Culio si Vincius, ce sa mai vorbim de Deac v-au demonstrat ce stupizi sunteti.Ce cauta sa comenteze in studiouri actuali si fosti angajatzi FCFCSB cu vadite simpatii FCFCSB(gen Voghin,Ilie Dumitescu,Narcis Raducan ,meme Stoica,Ducadam)?? .Naum si Udrea (formatori de opinie si ura)pe langa comentariile dusmanoase, pune si intrebari ridicate la fileu, ca cei din studiouri sa aiba si ei pareri anti-CFR, astfel de luari de pozitii sunt la fel de condamnabile ca si injuraturile antrenorilor sau jucatorilor . Iar a scrie numai despre injuraturi, fara a face referire si la arbitrajul partinator si provocator, este o dovada clara de lipsa de obiectivitate, de rea vointa, dusmanie dusa la extrem .DA exista o coalitie impotriva CFR si a "ungurilor"! ,,Cine intra in coalitzie? Becali ,meme stoica , ,voghin ,naum ,udrea ,buzarin sunt cei vizibili ..cei invizibili sunt impresarii Becali ,femeia palmier ,hagi care isi vad interesele atacate.La urma urmei sa-l faci pe Coltescu victima inocenta ca si cum nu a facut praf 70% din meciurile pe care le-a arbitrat este strigator la cer . Adevarul e ca daca Petrescu era la fcfcsb, si nu la "unguri" era cel mai bun din Romania. .

MMm (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 21:58

Radu Naum nu poate reproduce ce a spus Dan Petrescu ca sa "nu atace bunul simt" dar nu are nici o treaba sa reproduca ce a spus Anelka. Mare ipocrit acest pseudo-ziarist stat in umbra lui Radu Banciu ani de zile.

Gorila (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 22:33

@Bucuresti..nu esti doar finut...eu cred ca ruda aia de parizer din pantaloni , ar trebui sa o scoti afara , si se vedem daca la aia cu gura mare , le incape PARIZERU tau sau a nostru IN gura. Normal la ce gura au FCSB istii ar trebui sa le incapa parizeru , iar la jurnalistii astea le dam si cu picant , de unguri ,....sa stranute la finalu campionatului....doar niste sudisti si mitici ########.......care traiesc din istorie si pe banii statului.....frumos articol Bucuresti....sper sa te cunosc la ROMA

abonat (1 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 22:40

Sunt abonat de ani buni la postul unde realizati emisiunile ... dar vad de o perioada de timp doar comentarii negative / rauvoitoare la adresa CFR ca echipa, inclusiv din partea Dumneavoastra. Cand dl. Porumboiu a cerut dupa Astra - CFR sa puneti reluarea fazei cu "faultul" care a precedat golul Astrei din lovitura libera, ati schimbat subiectul si faza nu a mai fost difuzata pana la sfarsitul emisiunii. Plus alte cateva faze judecate oricum altfel decat echidistant (nu includ aici eliminarea lui Dan Petrescu, care a fost corecta). Sper ca veti redeveni jurnalistul impartial pe care il urmaream mai demult cu placere. Toate cele bune !

adrian (3 comentarii)  •  3 septembrie 2019, 22:46

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

test (1 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 7:36

A fost odata un mare antrenor, Valeri Lobanovski, la Dinamo Kiev/nationala Uniunii Sovietice. Era neclintit pe banca de rezerve, indiferent de nedreptatile care li se faceau uneori jucatorilor de catre arbitri. Si nici acestia nu protestau!

pierre tzutzea (7 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 7:58

pina sa incep sa vorbesc de acest chelavek de dan petrescu ma gindeam cu cita usurinta duneata domnule naum spui ca si americanii scot de la briu armele. din intimplare traiesc aici si am trait mai mut ca in tara de origine si intr-adevar sint cazui cind scot arma. dar sint 300 de milioane de oameni. mai intregi la cap mai putin intregi. vazind cum se circula cu masinile pe freeway in sua si cite accidente sint fata de o romanie unde este prapad eu cred ca lumea nu ar trebui sa creada ca armele se scot asa aiurea fara motiv. sint si drogati si criminali si de toate felurile pentru ca tara asta a dat adapost si la multe scursuri care au reusit sa fenteze. apropos sti domnule naum citi copii de securisti sint pe aici? sti dumneatau cum fac evaziune fiscala sau cei care lucrau in consulat luau din duty free marfa si o plasau tot in magazinele lor de aici? dar de gerovitalul primit tot de ei in sticle de sampon de la farbrica miraj? pentru astia zau ca ar merita sa scoti pistolul de la briu. nu cred ca politia sa fie iubite undeva pe lumea asta . si aiti li se spun "***" din considerente care se cunosc. sit si aici falosi si merg cu bratele nelipite de trup ca si cum si-ar fi dat cu un spray cu ipsos in loc de deodorant stiut. ambitiosi, mindri deh...uniforma te face mai frmos mai gigolo. concluzia fiind ca asa cum sint fara ei ar fi prapad. un rau necesar. isi fac in mare datoria . sa fi auzit de spaga ? faci si mai multi ani de pirnaia daca incerci. ma rog america este unica pentru ca au fost asasinati presedinti, razboaie , saracie exista si totusi cit de multi oameni doresc sa traiasca aici. nu acelasi lucru ramine in patrie unde multi asteapta sa fuga sa plece asa cum au facut-o de ani si ani de zile. azi mai usor nu ca mine care a stat vreo 6 ani si inca bine ca sa pot pleca. mi-au luat si cetatenia mi-au agresat familie mi-au facut dosare. azi sint erou. hi! hi! pentru unii. tara este iubita si va fi iubita si de ultimul emigrand dar putini s-ar mai intoarce. multi ramasi pe acolo sint batrini, altii sint prosti altii nu mai au curaj sa inceapa o viata aventuroasa si nesigura. altii profita de saracie si prostie. si pentru asta venind din nu stiu ce directii vor sa li se recunoasca coroana de mari romani de profesionisti de... in cazul asta este si dan petrescu. dar ce poti spne de el cind il ai pe lucescu care nu injura dar este de joasa speta la ceea ce a facut avind o oareshcare glorie antrenind si el prin rusia , turcia si o halta prin italia. patriotism , constiinta de roman nu ai sa gasesti. a refuzat sa iasa pe usa din fata a sportului refuzind sa mai antreneze in tara. zice-se ca ar fi prea batrin. asa este. a fost doar pentr o luna pentru ca a devenit tinar asa dintr-o data ca in basmele lui ispirescu si a ajuns la turci pe bani grei . s-a facut de ris. jurnalistii turci alocau nu mai mult de 2 minute la ultimele conferinte de presa cu el luce... erau satui de prostiile lui. lperimat si dus... bani are are tot ce vrea dar... acolo este mai usor pentru ca se baga bani si cu bani cumperi ce vrei si pina si un antrenor din liga a doua cu lotul si bugetul ala poti antrena usor. pe cind in tara esti supus comromisului. dar iata ca aparu a lui petrescu care pleca dupa un campionat la bani multi prin china. s-a intors fara realizari cu o tzeapa trasa poporului chinez. dan petrescu la fel ca si alti antrenori nu au nicio scoala. nu au educatie nu au bun simt. ce ar putea simti chiar piturca despre care se tot vorbete ca ... si ca... a facut totusi pusarie pentru jocuri de noroc. s-a dus cu mitica dragomir in satul lui Pingelica de la scornicesti sa faca fotbal ca se dadeau bani usor si erai privilegiat. puteai spune ' tu" oricarui militean. hi! hI! problema cu injuratul asta la romani ne aduce aminte de ceea ce spunea parca ferdinand sau carol nu mai stiu exact " poporul roman este popor harnic dar pre *** mai peste tot." si iata ca nu se mai tine cont ca esti persoana publica ca ai rolul de a educa de a conduce niste oameni spre performanta . acest petrescu si repet nu este singurul merge si el pe principiul ' eu te=am facut eu te omor." cazul fotbalistului manea care a fost injurat de acest 'bursuc" la greu si redat de televiziune in multe ipostaze injurindu--l pe tinarul fotbalist. si ce s-a intimplat? sa fi cerut scuze? greu. dar hagi? de atitea ori l-am vazut injurind si la greu fara sa fie luat in colimator. oare dece nu? eu ca federatie as impune alaturi de interzicerea totala de injuraturi pe un teren unde amenzile sa curga la greu si chiar eliminari pe ceve etape in viitor dar si faptul ca multi antrenori nu intind mina jucatorului pe care l-a schimbat. trec unul pe linga altul ca niste straini. recent la meciul dinamo cu sepsi am sesizat ceva la ambele echipe faptul ca dupa fiecare fault isi ajuta adversarul sa se ridice. un gest colosal mai cu seama ca acolo erau runde de capete in gura si asa mai departe. si acum au continuat cei din tribune dar.. ma refer la cei care trebuie sa dea un exemplu. cind joci cu prea multa patima se intimpla ceea ce s-a intimplat cu nesu si poti ramine si tu cel care ai generat un fault murdar dur cu sechele toata viata. dan petrescu a procedat inexplicabil. se pare ca este un caz patologic. ambitia si nu vointa de a cistiga. orgoliul si nu demnitatea il carcaterizeaza. un om care nu cred ca stie sa piarda. atunci cunosti adevaratii oameni. coltzescu a facut greseli impardonabile dar are mama moarta de doua luni si il injuri de mama ca un ***? imi pare rau domnule petrescu dar nu faci cinste bancii de antrenor. si stiu ca te poti controla. dece nu faci asa si cind joci afara cu echipa? ca antrenor vad ca ai facut- o lata si prin china si prin rusia unde esti cunoscut ca 'gura sparta." asa ca uneori este indicat sa ai niste americani in paza care sa stie cind sa scoata acele arme de la briu. si asta daca nu se va putea cu vorba buna. categoric ca vorbesc metaforic aici insa acest individ trebuie sa inteleaga ca se poate trai si fara el. stiu doar ca se vaita cu cine pica in grupe . ca nu este aia si aia si aia... sint mute echipe asa dar nu am auzit sa se plinga. de fapt este un joc meschin in a arata dece va pierde. si daca cistiga sa fie si mai mare reusita. jocuri chinezesti in paduri mexicane care merg poate pentru aia de la tuzla sau glina. asa ca astept sa fie pus la punct si daca se poate sa isi ceara scuze. asa va da dovada de civilizatie si hai sa zicem de o intimplare nefoericita. dar nu se va intimpla. va trece ceva timp si fa fi cuminte. dar curind isi va imbogati repertoriul apelind la toata recuzita din biserici. atit .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

itu52 (61 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 10:07

Pentru că nu mai poate face tumbe, bursucul bagă la malaxor toate maidanismele copilăriei, devenind portavocea stadioanelor din țară. Noroc că zoaiele lingvistice se lovesc de scaune goale și se pierd în goliciunile gazoanelor, tot mai jerpelite, ce decorează frumoasele noastre stadioane. Marele Dan, după ce s-a văzut cu sacii în căruță, nu s-a abținut și a dat cu ceva produse nazale în fasole. Pusese omul de ceva capital profesional și s-a gândit că trebuie să umble și la imagine pentru a putea ataca cu succes fotbalul din vestul continentului. Nefiind adeptul lui „tace și face” împrumută trompeta și limbajul părintelui catâresc și ne delectează cu filme mute. Păcat că nu-și poate expune talentele la FC Stan și Bran, pentru că am fi putut aspira la un Oscar prin reactivarea începuturilor cinematografiei. Să ne trăiești Dane, ești un exponent, nu ne faci de rușine!

Piru (1 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 10:42

Cata ipocrizie d-le Naum. Te preocupa gesturile si vocabularul lui Dan Petrescu, dar ignori ticalosia lui Coltescu. Deci, dupa dumneata, este mai important cum te adresezi hotului pe care-l prinzi cu mana in buzunarul tau, decat faptul ca mana lui avea o locatie nepotrivita, o pozitie nefireasca.

Caoradea (2 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 10:46

Dar ce faceti voi, cand invitati doar nonvalori, doar oameni cu caracter indoielnic sau fara caracter, puscariasi etc, atunci voi faceti educatie ?? Ce poate sa vada un copil, daca tot ai pomenit de ei Radule, cand il aude si vede in fiecare zi pe Gigi Becali ?? Cu limbajul lui de mahala, cu iesirile xenofobe, etc.

Alegz (3 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 11:34

@Mircea La cate meciuri din Premier League te-ai uitat ?? Daca era acolo Camora lua rosul direct pentru gest nesportiv si Vatca 6-8 etape pentru lovire intentionata. La banii care se invart acolo nu isi permit asemenea gesturi sa apara pe stadioane.

lucian tomsa (1 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 11:44

De acord,este de neadmis limbajul trivial,intilnit pe stadioanele Romaniei numai ca DAN PETRESCU ESTE DOAR EFECTUL,NU CAUZA,despre care din pacate evitam sa vorbim.Oare arbitrii ,pusi pe smenuri,invirteli si capatuiala,care sunt de fapt CAUZA ,sunt sanctionati asa cum se cuvine? Nu putemumbla la efecte si cauza sa traiasca bine mersi. E buna pudibonderia,atita doar ca ea nu face casa buna cu ,HOTIA CU GOLANEALA. Nu poti instala niste smecheri in fruntea fotbalului romanesc si in acelasi timp sa ai pretentia de la ei sa fie niste gentlemeni,asa ceva este imposibil.

Cata (2 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 12:09

D-le Naum, ia uite ce spunea acum cativa ani idolul dvs., Gigi Becali: https://www.youtube.com/watch?v=2X3bQnieKko&fbclid=IwAR2MUWRYLX3Ck4KClGLEewJxJvLjY0w7KskvLkHq7DuDULSRx6AhR0kp1Vs

R.I. (1 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 13:15

Eu arunc cu piatra. @dasn

MZM (40 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 20:48

Cand Sumudica ii injura pe arbitri sau isi dadea pantalonii jos si-si arata posteriorul ziaristilor, spectatorilor si telespectatorilor, ziaristii zambeau si spuneau ca „omul face show!” La fel ati reactionat si cand acelasi Sumi ii spunea unei ziariste: ei, de aia nu mai am eu erectie ca-mi pui tu intrebarea asta! Si, brusc, nu-l mai puteti accepta pe Dan Petrescu. Ce s-a intamplat intre timp?

pitone (3 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 22:34

uiti ma....cand taicatu Hristache injura impreuna cu Geo, la meciurile de polo ale echipei rapid. Tu erai doar un mucos, care acuma are ceva bistari in buzunar. Majoritatea din scrisul la comanda. astia sunteti voi machedonii, va vindeti pe orice nu mai respectati"damandarea pamanteasca".Pana va mai castiga Bucurestiul vreun campionat de fotbal, fie ca-ti place fie ca nu, multa apa va mai curge pe SOMES, mai multa ca pe dambovita. HAI CFR! Fraiere de la DIGI.

pitone (3 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 22:36

am uitat ceva. pana si poza de pe blog arata cat esti de mucos.

NuConteaza (1 comentarii)  •  4 septembrie 2019, 23:05

Ia zi sincer. Cu cat va plateste nea Gigi? Nu va este rusine?

Sorin (2 comentarii)  •  5 septembrie 2019, 2:04

Ne-am saturat pana peste cap de generatia asta de aur si componentii ei trei mari fotbalisti si prieteni dar zéro ça oameni Gica Popescu un praduitor lingusitor securist care nu mai are nevoie de prezentare un *** Cica Hagi care este nedreptatit furat si nemultumit de ce ceilalti nu fac pentru el nu are sprijin etc paranteza cumetre ai inceput un business nu poti retragete ok? Si un Dan Petrescu ahtiat dupa bani glorie si trofee care cred ca totul li se cuvine si de fiecare data cand nu iese cum vor ei pleaca just *** you guys!

mihalache liviu (1 comentarii)  •  5 septembrie 2019, 6:41

naum *** de juranlist; mereu ai dat impotriva Vfr-ului*** ce nu suporti sa vezi ca sunt si alte echipe in afara de ***,care castiga campionatu;fi barbat macar odata si recunoaste ca ai ceva cu aceasta echipa; nu toti sunt dispusi sa te cumpere ca becali,sa nu zici nimic rau de el pe post; ai ras *** si ai facut tam tam-ul d epe lume cand i-au leiminat pe Cfr ce i de la Dudelange; poi aia ma *** sunt in fiecare an in grupe;dar pe cei de la *** ca i-au scos o echipa de locul 7 din portugalia...nu e o rusine??? nu ai facut tam-tam la tv; imi pare rau de mara ca inca mai da curs invitatiilor ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează