Theodor Jumătate

Vede întotdeuna partea luminoasă a sportului. Jumătatea plină a paharului, deși nu acceptă jumătățile de măsură

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Theodor Jumătate
Deziluzia naționalei îl afectează pe Stanciu

Nu tricoul galben, ci înfrângerile și atmosfera deprimantă l-au destabilizat psihic. El, Maxim și toți ceilalți au o revanșă de luat pentru a regăsi bucuria calificării.

La sfârșit de an, nu am avut nicio îndoială când am ales jucătorul anului. […]

...

În genunchi în fața dictatorului care te ignoră

Am nevoie de o pastilă împotriva durerilor de cap când citesc dedicația patetică a lui Șumudică pentru dictatorul Erdoğan. „Nu m-am întâlnit cu președintele, dar îl admir foarte mult. Am apreciat întotdeauna ce a făcut pentru această țară. Aș fi […]

...

Șumudică și trucul care seamănă cu un șantaj

Marius Șumudică, antrenorul revelației sezonului în Turcia, a fost dat afară de Gaziantep. E posibil? Da. Numai din cauza lui. A forțat ruptura ireparabilă. O are. Straniu mod de a te comporta când ești în vârf, printre cei mai buni.

[…]

...

Esența umilirii și întrebarea lui Demba Ba

„Ăla negru!”. Ce oribil sună! Pierre Webo nu are nume, nu e antrenor, e doar un nimic pentru Colțescu. Așa separă el oamenii. În cei normali și „ăia negri”. Și o face ca și cum ar fi ceva banal, intrat […]

...

Ironia lui Chipciu și lacrimile lui Dan și Cholo

Au fost mulți care-l condamnau și în timpul vieții. Pentru ei, arta creată de Diego, care a făcut oamenii fericiți la fel ca toate marile genii ale lumii noastre, e fără valoare. În ochii lor, Maradona înseamnă doar droguri, hoție […]

...

Zeul Barcei nu e zeul Argentinei

Urăsc imaginea asta cu Messi în lacrimi. Dezamăgit, privind în neant. Singur în tristețea sa, departe de colegi, de antrenori, de fani.

Permalink to Zeul Barcei nu e zeul Argentinei
luni, 6 iulie 2015, 12:19

Chile campeon! Vidal urlă, nebun de fericire. Medel, „pitbull”-ul care mușcă din adversari, are lacrimi în ochi. E impresionant. Dar Chile a cucerit Copa America, prima oară în 99 de ani, datorită unui argentinian, Sampaoli, care a crezut cu fanatism în fotbalul său și în echipă. Și datorită altui argentinian, Bielsa, creatorul stilului învingător La Roja. Și datorită altui argentinian. Messi.

La Messi se deschide altă discuție. Stranie și enervantă în același timp. Iubesc acest „purice”, e mai presus de Maradona, de aceea e frustrant ce se întîmplă. Sîmbătă, Medel nici n-ar fi trebuit să-l ajungă pentru a-i aplica loviturile cu piciorul în plex. Și tot sîmbătă, voiam să ia Leo mingea, să nu-i mai paseze lui Higuain, golgeterul-dezastru, să amețească doi-trei chilieni și să-l arunce pe Bravo în plasa disperării.
„Mession Imposible”, titra ieri Ole. Crud și adevărat. Campionul campionilor Barcei nu poate să cîștige nimic cu propria „națională”, deși e liderul unei fantastice generații. Cel mai bun fotbalist al lumii dispare în cele mai importante momente albiceleste. Devine mic de tot, pierdut în mulțimea din iarbă. Nu mai joacă pentru Argentina cînd Argentina are nevoie de el.

Dintr-o dată, la sfîrșit de sezon extraordinar cu Barcelona, e epuizat, fizic și psihic. Și cedează. A avut trei finale și le-a pierdut pe toate. Nu contează dacă e genial în semifinale. În finale nu există. Anul trecut, nu l-am văzut la Mondial. Acum, la fel. Doar la penaltyuri am aflat că e pe teren.

Urăsc imaginea asta cu Messi în lacrimi. Dezamăgit, privind în neant. Singur în tristețea sa, departe de colegi, de antrenori, de fani.

Însă un gest, gestul unui copil, îi poate reda încrederea. Puștiul chilian de 7-8 ani care s-a apropiat de Leo și l-a îmbrățișat la final. Toți ai lui erau în delir, după istorica victorie La Roja, dar băiatul îl iubește pe Messi și voia o fotografie cu el. Marea lui amintire de la această Copa America.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

felix (4 comentarii)  •  6 iulie 2015, 13:22

Amice, nu stiu cine esti.
Pe ce criterii poti afirma ca Leo e mai presus de Diego?
Daca faci afirmatia asta in fata unor argentinieni, risti sa fii lapidat. Si Messi Sr. sa fie primul care da cu piatra.
Diego a fost singurul din istorie pentru care acest sport nu a fost unul de echipa.
Leo este doar liderul celei mai bune echipe/generatii din istorie. Atat.
Diego a cucerit lumea, luptand-se cu ea de unul singur.
Lui Leo i-a fost pusa la picioare, dar a clacat in momentele decisive.
Argumentele ce tin de tehnica sau tactica e inutil a fi expuse, acest comentariu ar deveni un volum…

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 17:57

Felix, „amice”! Pina acum, Diego era cel mai mare. Acum, Messi e CMB! Nu doar eu o spun. Multi, foarte multi mari fotbalisti si antrenori (fosti sau actuali) o spun. Leo e mai bun si fotbalistic – are calitati mai clare, mai limpezi -, si uman. Iar trofee are de 3 ori cit Diego. In toata cariera, „butoiasul” a fost exploziv doar la un singur club, Napoli (la Barca a fost turist). Iar la nationala a fost aproape singur in iarba (ajutat doar de Burruchaga si Valdano), dar l-a avut pe Bilardo pe banca. Si in 86, si in 90! Iar Messi mai are ceva timp sa ia un titlu mondial. Putin, dar mai e

Florentin (3 comentarii)  •  6 iulie 2015, 14:48

In primul rand fotbalul de atunci era mult mai ‘romantic’ decat cel de acum, nu erau aceleasi exigente si mediatizare, ritmul era altul, meciuri mai putine,fundasii nu erau dupa stas-ul de acum (2m,90 kg,pachet de muschi) , iar inchizatorii te mai lasau sa mai si driblezi , nu direct faulturi dupa ce treci de jumatatea terenului.
Apoi ar mai putea vorbi cifrele :
-Maradona : 2 campionate si 1 cupa ale IT , 1 cupa a SP , 1 cupa UEFA ; cu Argentina 1 data campion mondial si un loc 2 , un loc 3 la cupa Americii
-Messi : 7 campionate si 3 cupe ale SP , 4 Champions League , 2 supercupe ale Europei ; cu Argentina cate un loc 2 si la CM si la cupa Americii , 1 medalie aur la Olimpiada si inca mai numaram.
Diego a fost poate primul, in nici un caz cel mai mare.
Messi va fi exemplul pt generatiile viitoare, sportiv si extrasportiv, unde Diego a clacat mult mai rau.

ba(la)nel (1 comentarii)  •  6 iulie 2015, 15:31

Eu raman cu Diego…Messi este (poate) mai talentat, dar Maradona a fost un adevarat sef de banda…si ramane numarul 1, mai ales daca ne gandim la amanuntul ca nici la Napoli, nici in echipa Argentinei, n-a avut coechipieri atat de stralucitori cum are Messi…A castigat de unul singur titlul ptr Argentina si a dus 2 titluri de campion si o Cupa Uefa la Napoli, care era o echipa buna, dar nu de talia Barcelonei…Messi straluceste intr-o constelatie de valori, Maradona a avut 2-3 jucatori importanti alaturi…aici e diferenta…

calin (1 comentarii)  •  6 iulie 2015, 15:32

Messi e mult peste Maradona si peste orice alt jucator din orice timp si din orice echipa. Barcelona e 3 clase peste nationala Argentinei, care are niste antrenori sub orice critica. Penibilu asta de Tata Martino e vinovat de pierderea finalei si nu Messi, care nu a avut aproape deloc mingi. Penibilul a terminat meciul cu 3 inchizatori !!!! Si nu l-a folosit nici o secunda pe Tevez. Barcelona nu foloseste niciodata mai mult de 1 inchizator, si joaca cu 3 atacanti autentici. Maradona are 3 faze de geniu facute in toata cariera sa, Messi are 100.

Florin (7 comentarii)  •  6 iulie 2015, 16:59

folbalul e greu, vericule!

maradona ala a fost Golan si le-a luat sunca din fasole la brazilieni, italieni, nemti, englezi, belgieni si ce-or mai fi fost.

messi e baiat bun si joaca in viteza, dar nu-l pune la golanii ca clacheaza, scuze de expresie…

o sa ti-i ia la driblet pe bilbao si villareal, dar nu vreo nationala rasarita sau vreun club de top, e firea lui de baiat cuminte…

mai ethnic era clar maradona, ca ala le rupee coloana din fenta la fundasi (si spun eu ca nu s-au inventat salile de forta in ultimii douaj de ani), pe cand messi ii face la viteza, el sigur e de zece ori mai antrenat ca butoiasul atomic.

deci dilemma este fenta si curaj contra viteza si joc de echipa…cine e cel mai mare?

vocalistul de la backstreet boys sau elvis?

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 17:47

Florin, n-ai facut alegerea corecta. Messi nu poate fi vocalistul de la Backstreet Boys. Pentru fotbal, el e Plant, Coverdale sau Ozzy

DODO (14 comentarii)  •  6 iulie 2015, 17:38

leo e un cotoc umflat cu pompa. nu e zeu nici la Barca. zei sunt Neymar, Suarez, Chavi, Iniesta

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 17:43

Dodo, Messi e UNIC la Barca. Neymar si Suarez de-abia au venit, iar Xavi si Iniesta, emblemele blaugrana, au recunoscut ca Barca lor nu reusea nici o performanta fara Leo

Bubucul (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 17:41

Îmi pare rău că-l consideri cel mai bun și mai ales mai bun decât Maradona. Când va reuși ce-a reușit Diego cu naționala și mai ales când va reuși cu o echipă de (mijloc de) campionat ce-a reușit Maradona cu Napoli mai poți vorbi cum ai vorbit.
Dacă la Campionatul Mondial a fost evident pentru toată lumea că premierea lui a fost o chestie exclusiv de marketing eu aș fi puțin mai rezervat în ce-l privește pe Leo. Mie sincer nu-mi place deloc, deși recunosc că e un super jucător. Nu m-a impresionat nici caracterul lui, care pare mare doar în comparație cu C. Ronaldo.

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 17:59

Claudiu, Diego mi-a placut la nebunie, l-am studiat ani la rind, am inca multe meciuri cu el pe video si DVD. Dar Leo mi se pare mai bun. Atit

alex (5 comentarii)  •  6 iulie 2015, 18:15

Pele, The best!
Messi nu are nici tehnica lui Zidane, Ronaldinho, Cantona, sau Neymar. Se tine bine pe piciore si e rapid. Dar nu stie sa jongleze. Nu stie sa imblanzeasca mingea, sa faca o „braziliana”. Si-ar fractura picioarele, daca ar incerca. E mai bun ca Maradona la finalizare. Atat. El a castigat multe trofee, pentru ca e la Barca. As vrea sa il vad la Porto, United, sau Milan…

pawn (17 comentarii)  •  6 iulie 2015, 18:15

messi e un jucator excelent, cam la acelasi nivel cu roby baggio, platini, boniek sau garrincha, dar sub un cruyff, di stefano sau pele.
maradona e din alta clasa, formata doar din el insusi. asa cum spunea si primul comentator, insasi orice comparatie e ridicola.
am toata simpatia pentru messi (nu-i plangeti de mila, va mai da 6 goluri „de legenda” in partida cu recreativos huevos, sau huelvas, whatever), dar atat.

Florin (7 comentarii)  •  6 iulie 2015, 18:22

ce am vrut sa spun e ca messi nu functioneaza pe baza solo, ii trebuie un mijloc care stie sa ii faca culoar, un varf care trage fundasul dupa el etc., de-asta backstreet boys, unde el e evident cel mai tare…

maradona era un solo classic, el o lua de-a dreptul printre toti fundasii, la ce-o fi…era ca bobby mc ferrin, omul-orchestra…

messi nu e omul-orchestra, dar e evident mai rapid, mai antrenat, mai disciplinat si mai uman decat maradona…dar nu e mai tehnic, atata tot.

Andrei (1 comentarii)  •  6 iulie 2015, 18:28

Mi se pare incredibil sa facem comparație intre ce a câștigat Maradona cu o echipa modesta și ce a câștigat Messi cu o super echipa.

Florin (7 comentarii)  •  6 iulie 2015, 18:28

sa iti mai spun ceva, cel mai greu lucru in fotbal e sa joci neantrenat…messi cand era neantrenat anul trecut se vedea de la o posta…

ei, maradona sau ronaldo au jucat cred eu mai mult neantrenati decat antrenati si ii faceau muci pe aia la orice ora prin fenta si dribbling.

messi nu are fenta, el are dribling si viteza, fenta buna in fotbal nu prea am mai vazut de la zidane, iniesta mai are ceva…

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:25

Nu sint de acord ca Messi nu are fenta. Nu pot, pur si simplu, pentru ca nu e adevarat

Dragos C. (3 comentarii)  •  6 iulie 2015, 18:55

Domnule Jumatate,
A il plasa pe Messi „mai presus” de Maradona este un sacrilegiu! Maradona a dus Argentina aproape de unul singur la titlul Mondial din 1986 si a dus-o apoi in finala Mondialului din 1990. Vedeti si cate cupe ale Americii a castigat!.. A castigat pentru Napoli campionatul Italiei, ducand in spate, pur si simplu, aceasta echipa, contra celei mai bune echipe de fotbal din istorie, Milanul lui Van Basten, Gullit, Rijkaard, Baresi, Maldini, Donadoni si ceilalti care, in acelasi an o umileau pe Steaua Bucuresti cu 4-0 in Finala Cupei Campionilor… Maradona a fost si este un nebun, dar a fost un geniu inegalabil, cu o forta si o ambitie uluitoare, dublate de o tehnica la care Messi nici nu viseaza! Urmariti mai jos cateva secvente cu cel mai bun fotbalist al lumii din toate timpurile:
https://www.youtube.com/watch?v=DBAqGhqZq_M
Messi este un jucator exceptional, dar el joaca bine doar la Barcelona, in stilul si cu coechipierii Barcelonei! Luat de acolo este un jucator bun si atat! Nu are ambitie, nu are tehnica lui Maradona si nu are vitalitate. Tinut bine, om la om, este mana moarta pe teren! Niciodata nu a fost decisiv la nationala Argentinei, desi joaca de 10 ani in aceasta echipa. L-ati vazut pe Messi facand pentru nationala ce a facut Ronaldo pentru Portugalia, care a calificat-o de unul singur la Mondiale? Sau sa fie ceea ce este Ibrahimovici pentru Suedia? Nici vorba!
„Cel mai bun fotbalist al lumii dispare în cele mai importante momente albiceleste.” Din cate stiu eu, Balonul de Aur si cel mai bun fotbalist al lumii este in acest moment Ronaldo!…

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:24

Nu e nici un sacrilegiu sa spui ca un fotbalist e mai mare decit alt fotbalist. Pentru mine, Messi e mai bun, fie si numai daca intorc pe dos tot ce mi-ati spus 🙂 L-am adorat pe Maradona, i-am vazut o multime de meciuri, inca am acasa casete video si DVD-uri cu el de la CM si Serie A, meciuri complete si rezumate. Dar Messi e peste el ca valoare. Opinia mea 🙂

TUDORICA (3 comentarii)  •  6 iulie 2015, 19:01

Tata Martino este „artizanul” acestei contraperformante.Nu uitati ce-a facut cu Barcelona,cu aceiasi jucatori cu care Enrique a castigat tot, el a pierdut tot!Atunci rogu-va, cine-i vinovatul?Messi trebuie scos din cauza,vinovat este acest penibil antrenor.Este incredibil cum si-a batut joc de o pleiada de jucatori de mare valoare ,nu stiu cand Argentina va mai avea sansa unei asemenea grneratii.Si totusi Argentina n-a avut nesansa marii echipe a Olandei anilor’70,cand a pierdut datorita arbitrajelor doua finale de CM.

DODO (14 comentarii)  •  6 iulie 2015, 19:11

Maradona, da era un sfant si la nationala si la Napoli. Napolitani au si acum 2 sfinti: San Gena si San Diego ! Cum sa-l compari pe lessi cu Maradona ? Saracu mESSI, oricum s-a simtit si a refuzat premiul; era prea de tot !

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:18

Diferenta este mare. Maradona e Sfint dupa o cariera intreaga. Si e Sfint pentru ca a adus Argentinei Mondialul. Messi inca nu si-a terminat cariera. Diego a avut o finala de CM cistigata si una pierduta. Messi poate schimba ordinea. Poate avea una pierduta si una cistigata 🙂 Sa asteptam sa vedem ce se intimpla peste trei ani

DODO (14 comentarii)  •  6 iulie 2015, 19:24

iata ca am avut dreptate:
Messi, desființat în presa argentiniană! „Prestația lui a fost absolut scandaloasă! Nu merită banderola de căpitan!”

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:15

Ai avut dreptate doar ca Messi a jucat slab in finala. Nimeni n-a spus ca a jucat bine

Mario (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 20:13

Messi e cel mai bun jucator la club , a crescut intr un sistem de mic , campionatul spaniei permite unui jucator de valoare sa iasa in evidenta , de ex hazard datorita stilului adoptat de mourinho nu poate , messi e ca un copil pe care daca l iei din casa (barca) si il muti in alta (argentina), nu se mai simte in largul lui , maradona cu o echipa gen villareal in care i avea coechipieri doar pe alemao si careca a castigat 2 titluri , unul in fata marelui juve cu platini , boniek , cabrini , scirea etc si unul in fata marelui milan a lui sachii , a castigat o uefa ehvalentul a liga campionilor de astazi , locurile 2 3 4 jucau in uefa , cu argentina in 86 a fost decisiv in sferturi dubla, semifinala la fel , finala pasa de gol tot mai singur , messi o fi mai bun fotbalist sa zicem dar nu are acea calitatea a lui maradona si a altor mari jucatori , aceea de a fi un lider , de asi strange jucatorii in jurul sau in mom grele , maradona a fost fabulos nu doar ca jucator ci si ca lder pe cand messi nu e decat un mare jucator la barca si bun la nationala

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:14

Scuze, Mario, dar Napoli 1989-1990 nu era chiar Villarreal de azi. Si nu erau doar cei 3 din AmSud, Diego, Alemao, Careca. Mai erau Fernando De Napoli si Crippa la mijloc, Ciro Ferrara in aparare, Carnevale in atac… Nu era nici Diego singur. Macar alti 5-6 jucatori f buni

Mario (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 20:21

Iar pt florentin , tu spui ca fundasii acum sunt nu stiu cum , scuze dar ma jignesti , poi diego a jucat impotriva lui baresi , tassoti, maldini , kohler , bergomi , ferri , in cel mai dur campionat ever , poi fotbalul de astazi e cu 2 clase sub ce era atunci , poi ce echipe avea anglia cu lineker , waddle , barnes etc , italia germania , acum singura echipa care are lot fantastic ca nume sa vedem si rezultate e belgia

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:07

Poate Serie A era cel mai tare campionat in perioada Diego, dar tot existau atitea spatii… pe care Diego putea patrunde singur cind voia sau, daca nu, il lansa pe Careca. De atunci, ritmul a crescut, viteza a crescut, spatiile au cam disparut. Fotbalul s-a schimbat total in 20 de ani

??? (1 comentarii)  •  6 iulie 2015, 21:43

Cu scuzele de rigoare, Maradona s-a drogat recreativ, pe cand Messi a fost umplut de hormoni de crestere. Altfel ar fi ajuns un fel de Elton(f tehnic si cu un fizic de dizlexic). Messi e fff bun, dar nu poate sa castige meciuri mari de unul singur,contra unor echipe bune.Pe cand Maradona excela in astfel de situatii. Messi se umple de trofee, dar Maradona ramane cu fanii.

onlinegsp (90 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:02

Cred ca toti cei care nu il plac pe Messi de-abia asteapta sa fie depistat pozitiv. pina atunci, povestea cu hormonii de crestere e destul de veche. cit despre fotbal, a cistigat destule meciuri de Champions League, nu e singur la Barca, dar e esential. Ultimele 3 CL sint ale lui!

Mario (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:30

Pt onlinegsp , razi de mine , pai hai careca am spus ok , dar daca ma iei cu de napoli care in 6 sezoane ca si mijlocas nu stiu daca are 10 goluri , carnevale ca si atacant are 25 30 in 3 sezoane , pai el cu cripa nu stiu daca au adunate 30 de selectii la nationala , ferrara s a ridicat la juve , poi compari jucatorii astia cu 11 milanului cu tassoti baresi maldini anceloti donadoni rijkard gullit van basten sa spunem ca fratii galli colombo nu au fost asa mari , poi la juve jucau platini boniek cabrini scirea tardelli apoi plecat la inter , interul lui bergomi ferri , klinssman , mathauss , brehme?

Mario (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:39

Eu inteleg ca marea majoritate din cei care postati sunteti contemporani cu messi , nu si cu maradona, dar sa fim sinceri , o fi cel mai bun jucator pt club din istorie , ma repet, il ajuta talentul , colegii , campionatul lejer , dar nu e un jucator care in mom grele sa fie decisiv , nu iti cara echipa in spate cu o facea diego , messi e genul care te dribleaza in regim de viteza , diego are ceva din garrincha , dobrin , lupu , te faceau din corp , iar sa mi spui ca aveau spatii mai largi si ca nu se juca asa dur , vezi de ce cel mai bun nr 9 din istorie parerea mea van basten s a retras la 28 de ani din fotbal

Mario (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:50

Continui , mai erau roma lui gianinni , aldair , voller , doria lui wiercovood , cerezo , vialli , mancini , fotbalul era mult mai echilibrat pana la legea bosman , vezi acum ce discrepanta este intre echipele cu bani si cele fara , si asta se vede mai ales in tarile exportatoare de jucatori gen brazilia care e pa , pai inainte de legea bosman castigatoarele libertadores aveau avantaj in fata castigatoarelor ucl , acum castigatoarea ucl ii distruge

Mario (6 comentarii)  •  6 iulie 2015, 22:57

Cum spunea cineva mai sus , messi cu trofeele , diego cu fanii , idem in formula 1 schumacher 7titluri , senna cu fanii , in brazilia pele cu golurile garrincha cu fanii , sa stii ca nu toti suntem disperatii dupa nr de trofee de recorduri , unora ne place joaca , maidanul unde conta mai mult daca i dadeai urechi unuia decat daca dadeai 5 goluri , ultimul jucator de genul acest a fost ronaldinho , pare ca l urmeaza neymar

felix (4 comentarii)  •  6 iulie 2015, 23:10

Mama, si ce m-am enervat la cald!…:)))
Multumesc pentru articol, ne-a dat ocazia, noua, „maradonistii”, sa ni se mai umfle glanda cand se ia cineva de THE ONE.
Uite nea Vanea, atatia ani si tot nu ai ramas singur :))))
Felicitari baietii!
1. Chiar ma gandeam de comparatie ridicola intre J. Boateng – modelul de fundas modern, la 2m si 100 kg – un ras!!! si perechea de saltimbanci Ramos – Pepe :)))))
Cum sa compari asa ceva cu Tasotti, Bergomi, Baresi, Scirea, Gentile, Cabrini, etc? Alt sacrilegiu.
2. Geniala comparatia cu Elvis si…BSB :))))
3. Pe prima pagina a National Geographic care a aparut dupa meciul cu Grecia de la World Cup, era un zid dintr-un cartier al Buenos Aires pe care scria „Diego, vom fi mereu alaturi de tine. Los pibes”
Geniul nu poate fi judecat dupa criterii…comune.
Daca maine insa Leo ar fi gasit dopat, toti amorezii s-ar declara indignati…si pe buna dreptate.
4. Subscriu – Zizou si Iniesta.

Dragos C. (3 comentarii)  •  6 iulie 2015, 23:11

Orice ati spune, Messi este un jucator foarte bun, dar este mult sub Maradona! Sa nu uitam ce medicatie folosesc astazi jucatorii si ce foloseau acum 30 de ani… Nu mai puneti in balanta titlurile! Asta nu conteaza pentru ca Messi joaca intr-o echipa care valoreaza peste un miliard de euro, daca insumam preturile jucatorilor! Nu uitati ca Spania a castigat Campionatul Mondial si Campionatul European cu o echipa al carei schelet era Barcelona, evident fara Messi!.. Asta vorbeste de la sine… Maradona era bun in orice echipa si era mult mai tehnic si mai viguros decat Messi! Si asta intr-un campionat super inchis, asa cum era cel al Italiei, din anii ’90. Messi inseamna si mult marketing, sa nu uitam de gestul penibil al acordarii titlului de cel mai bun jucator de la Mondialul Brazilian, unde a fost departe a fi cel mai bun jucator… Maradona era un tavalug, tehnica in stare pura, geniu in executii, indiferent de adversar si de coechipieri… Din punct de vedere al valorii all time, Messi nu este in primii 5 jucatori! Maradona, Pelle, Cruyff, Platini si Ronaldo Nazario (brazilianul) au fost cu totii peste Messi ca valoare! Ia priviti aici:
https://www.youtube.com/watch?v=aX3QnlG9Sic

Dragos C. (3 comentarii)  •  6 iulie 2015, 23:15

1. Maradona
2. Pelle
3. Cruyff
4. Platini
5. Ronaldo Nazario (Brazilia)
6. Zidanne
7 – 8. Messi, Ronaldo (Portugalia)
9. Van Basten
10. Romario

onlinegsp (90 comentarii)  •  7 iulie 2015, 17:02

Parerea mea: 1. Messi, 2. Maradona, 3. Pele

cb (3 comentarii)  •  7 iulie 2015, 1:20

„Devine mic de tot, pierdut în mulțimea din iarbă. ” incredibil cum puteți scrie asa ceva…

gery76 (1 comentarii)  •  7 iulie 2015, 5:05

S-a spus ca acum fundasii sau inchizatorii au 2m si 100 de kg,ca faulteaza dur,pai jucator mai protejat ca Messi in Spania si in CH.League nu cred a fost vreodata.Cine a prins mondialele din ’82,’86 si ’90,atunci sa vorbeasca de marcaje la sange,Maradona era faultat de vreo 40 de ori pe meci,iar Gentile ,Wierchowood sau Briegel abia daca luau un galben,desi de multe ori il trimiteau in panourile publicitare,fotbalul in anii ’70,’80 era de multe ori mai dur decat azi,pe Messi sau Ronaldo daca-i atingi mai barbateste in minutul 5 deja ai cartonas galben,revedeti meciul Camerun cu Argentina in ’90 si-0 sa vedeti ce insemna sa te faulteze cineva si sa nu primesti nici galben.Deci Maradona este net superior,toti vorbesc ca se batea cu Milan sau Juve,sa nu uitam Inter cu Matthaus,Brehme ,Klinsmann,Zenga,Bergomi,Ferri,Berti sau Serena,Roma cu Voller,Gianninni,Berthold,Carnevale sau Rizzitteli si cu toate acestea Maradona i-a biruit cu o echipa de pluton la venirea lui-Napoli.

gizas (1 comentarii)  •  7 iulie 2015, 8:34

Daca doi oameni iti spun ca esti beat, logic ar fi sa te duci sa te culci. Cam asta reiese din poligonul de tragere indreptat impotriva lui onlinegsp.

dan (1 comentarii)  •  7 iulie 2015, 9:13

Comentarii de prisos bai fratilor.Messi este Maradona si nu invers pentru ca s-a nascut dupa el dar ca geniu nu este nici o diferenta intre acesti doi monstrii sacrii ai fotbalului.Nu are nici o importanta ce a castigat Maradona sau Messi important este din punctul meu de vedere ca am fost contemporan cu amandoi.Acesti doi extraterestrii din toate punctele de vedere cand vine vorba de spre fotbal au fost sunt si vor ramane cei m-ai mari fotbalisti din istoria acestui sport numit fotbal.

cbn (3 comentarii)  •  7 iulie 2015, 11:16

„În finale nu există. Anul trecut, nu l-am văzut la Mondial. Acum, la fel.”
„Devine mic de tot, pierdut în mulțimea din iarbă. Nu mai joacă pentru Argentina cînd Argentina are nevoie de el.”

D-le Jumatate, mi se pare mie sau incercati sa „educati” cititorii in sens negativ? Stiu ca va ganditi ca e parerea d-voastra, dar cand inteleg ca ati vazut totusi meciurile lui Messi, nu imi dau seama cum puteti scrie randurile citate mai sus! Las la o parte faptul ca in ziua de azi, la nivelul cel mai inalt al competitiilor, echipele sunt cam de aceeasi valoare (de exemplu, intr-o finala, sunt cele mai bune doua echipe ale unei competitii, nu?; cu atat mai mult daca se castiga in prelungiri sau la penaltyuri) si merg direct la ce asteptam de la staruri? Eu cred ca o genialitate! Un exemplu ar fi o pasa de genul celei din meciul Argentina-Belgia, catre Di Maria, pasa care a luminat un meci intreg (min 1.20 aici: https://www.youtube.com/watch?v=TiijShDsMqs). Apoi multe momente in care un jucator te incanta cu magia lui (slava Domnului, avem destui jucatori de asemenea nivel in finale). Ciudat, pe Robben il facem mare fiindca a ratat singur cu Casillas in finala din 2010, iar Messi, care a facut acelasi lucru in fata lui Neuer il terminam… Clasic pentru lumea din ziua de azi, mai ales pentru ziaristi, in goana dupa comentariile aceleiasi lumi ciudate… In fine, revening la finala Copei Americii, doar gandindu-ma cata lume tine cu Argentina din cauza lui Messi, ma face sa cred ca fotbalul frumos inca are adepti si cunoscatori! Felicitari Chile pentru ambitie si rautate fotbalistica (gazda impinsa de public si ajutata „putin” de arbitrii)… Cat despre Maradona, cum zice Messi de fiecare data, e unic! La fel, unii zic la randul lor, ca Messi e unic! Eu ii iubesc pe amandoi, insa cu un plus mare pentru Leo, pentru caracterul imens! PS: descrierea d-voastra nu se prea potriveste cu articolul acesta…Pacat… „Vede întotdeuna partea luminoasă a sportului. Jumătatea plină a paharului, deși nu acceptă jumătățile de măsură”

onlinegsp (90 comentarii)  •  7 iulie 2015, 13:49

CBN, nu incerc absolut deloc sa educ cititorii in sens negativ. Niciodata n-am facut-o. Daca ai vazut, il consider pe Messi deasupra lui Maradona, adica deasupra tuturor marilor fotbalisti pe care i-am vazut in toata istoria acestui sport. Pur si simplu, era o metafora ca dispare in iarba. Pentru ca nu sint multumit cu jocul sau din finalele Argentinei. Atit

Florentin (3 comentarii)  •  7 iulie 2015, 12:00

Tot ce a castigat Messi a facut-o in conditiile in care Spania domina de 10 ani fotbalul la nivel de club.
Probabil jucatori ca Raul, Ronaldo, Zidane, Beckham, Roberto Carlos (din garda veche) si Casillas, Kaka, Canavaro, Guti, Cristiano Ronaldo, Sergio Ramos, cu antrenori ca Fabio Capello, Mourinho si Ancelotti s-au dat toti la o parte ca sa castige Messi atatea trofee. Si aici mentionez doar Real Madrid.
Fotbalul de atunci ar putea fi cu 2 clase peste cel de acum cam 30 min, dupa care nu ar mai face fata ritmului, cum nici Ilie Nastase nu ar da in minge de mai mult de 2 ori intr-un meci cu,sa zicem Wawrinka.
In fond fiecare cu idolii lui, numai ca fotbalul a avansat orice ai incerca sa spui Mario.

Cineva (18 comentarii)  •  7 iulie 2015, 13:05

Citesc cu stupoare despre Messi ca ar avea un caracter imens! Daca ar fi asa, s-ar vedea si pe teren, oriunde si oricand, nu numai la Barcelona!
Dimpotriva, Messi vaneaza recorduri ( mai ales in privinta golurilor marcate) si n-are personalitate, mai ales in afara terenului! C.

cbn (3 comentarii)  •  7 iulie 2015, 16:52

pt „cineva”: esti pe langa subiect! Sper ca intelegi spaniola, pentru a citi articolul din link: http://www.lavanguardia.com/deportes/futbol/20150502/54430364316/messi-regala-penalti-neymar.html

Cineva (18 comentarii)  •  7 iulie 2015, 20:54

@ cbn
Stiu pavestea acelui gol, intr-un meci incheiat la scor (Cordoba-Barcelona 0-8) si in care bietul Neymar nu reusise mai nimic; oricum, titlul de golgheter era ratat, asa ca n-a pierdut nimic oferindu-i un gol celui care a marcat decisiv la Munchen si in finala Ch. League, ca sa ma refer doar la aceste meciuri.

Iulian (1 comentarii)  •  7 iulie 2015, 22:29

Toti spun ca Maradona a reusit performante cu o echipa medie precum Napoli, dar uita ca nu a facut fata la Barca, a stat un an, nu a castigat campionatul si a trebuit sa plece. Poate, totusi, nu e chiar asa de usor sa faci performanta an de an la o echipa top.

yoz7777 (5 comentarii)  •  7 iulie 2015, 22:45

Eu chiar nu m-am simtit rau ca a plans. Nu-mi plac nici Argentina, nici Messi. Este un foarte bun fotbalist, care lasa de dorit la capitolul caracter. Pentru ca e un produs de marketing, este protejat desi este unul dintre jucatorii rai de pe teren. Daca era un extrovertit isi dadea mai usor arama pe fata, norocul lui ca-i introvert. In rest, „Chile Campeon!”, iar Argentina locul 2…

Iulian (1 comentarii)  •  8 iulie 2015, 2:13

Am avut ocazia sa-i vad pe amandoi jucand….si am sa-l aleg Messi. Messi are bun simt. Chiar a-ti uitat de mana lui Dumnezeu. Fara acel gol marcat cu MANA Maradona nu ar fi castigat titlul mondial. Maradona f talentat dar un mare trisor, care incerca sa pacaleasca, simulator si cand pierdea rupea picioarele…chiar asta nu conteaza? Ce au invatat copiii de la Maradona: ca e ok sa dai gol cu mana, sa simulezi, sa te droghezi sa poti fugi mai bine sau sa ai energie….Si acum cand joc fotbal cu britanici isi aduc aminte de golul cu mana.
Messi e lovit tot timpul…se ridica si joaca in continuare.

bvd magheru (1 comentarii)  •  8 iulie 2015, 9:11

Cel mai ironic dar tot odata realist comentariu mi s-a parut cel al lui Mario . O comparatie de bun simt intre trofeele lui Schumcher si stilul lui Ayrton Senna . Mai era un necunocator care mai mult ca sigur nu l-a prins pe Maradona . Amigo ? Napoli era un mare nimic cind a sosit Maradona . Inainte sa soseasca Maradona , Napoli nu terminase nici in primele 10 . Mai era unul care il punea in circa pe Vadano et co !! Bre ? Maradona a luat campionatul mondial de unul singur . Si ca va aduc o noutate . Maradona la 16 ani a castigat C.M la tineret de unul singur . Pa.

yoz7777 (5 comentarii)  •  9 iulie 2015, 13:35

@ Iulian – ai dreptate, Messi nu rupe picioarele, el doar isi mangaie adversarii.E unul dintre cei mai mari cotonogari Messi asta, nu ia cartonase din cazua imaginii pe care o are… imagine pe care si tu o crezi, uita-te cu atentie la un meci sa vezi ce faulturi face si nu primeste nimic

ottonelu (1 comentarii)  •  9 iulie 2015, 15:00

Băi thheodor, readers discretion is advised, cum poți fi asa de „disturbant”, annoying, sau „deranjant” doar în 160 de cuvinte? Fugi, fugi, fugi, fugi, fugi, fugi, fugi, fugi, fugi, de-aici!

Dan (1 comentarii)  •  17 iulie 2015, 9:01

Cum poti oare compara real doi jucatori din timpuri diferite care au jucat sau joaca in echipe cu totul diferite ? Pai sa-l introducem atunci in discutie si pe Iuliu Baratky , din cartile lui nea Vanea reiese ca a fost un fotbalist formidabil …Fotbalul e un sport de echipa si doar o comparatie intre echipe poate sta la baza unei discutii cat de cat valide … Si aici apar iar anumiti factori , timp si adversari … Intotdeauna vor fi aceste dicutii fara sfarsit , subiective si patimase dar care nu vor putea stabili niciodata o ierarhie viabila si de necontestat .

Vasilique (6 comentarii)  •  2 februarie 2016, 16:27

Test ***!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (6 comentarii)  •  2 februarie 2016, 16:28

Test 2, cuvinte nasoale, *** ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (6 comentarii)  •  2 februarie 2016, 17:16

Test 3 *** ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (6 comentarii)  •  2 februarie 2016, 18:26

Test 4 *** ***!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasilique (6 comentarii)  •  2 februarie 2016, 18:50

Test 5 *** Z\*D\*R\*E\*N\*T\*E ***.

Vasilique (6 comentarii)  •  2 februarie 2016, 19:31

Test 6 *** *** mda

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează