Theodor Jumătate

Vede întotdeuna partea luminoasă a sportului. Jumătatea plină a paharului, deși nu acceptă jumătățile de măsură

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Theodor Jumătate
Deziluzia naționalei îl afectează pe Stanciu

Nu tricoul galben, ci înfrângerile și atmosfera deprimantă l-au destabilizat psihic. El, Maxim și toți ceilalți au o revanșă de luat pentru a regăsi bucuria calificării.

La sfârșit de an, nu am avut nicio îndoială când am ales jucătorul anului. […]

...

În genunchi în fața dictatorului care te ignoră

Am nevoie de o pastilă împotriva durerilor de cap când citesc dedicația patetică a lui Șumudică pentru dictatorul Erdoğan. „Nu m-am întâlnit cu președintele, dar îl admir foarte mult. Am apreciat întotdeauna ce a făcut pentru această țară. Aș fi […]

...

Șumudică și trucul care seamănă cu un șantaj

Marius Șumudică, antrenorul revelației sezonului în Turcia, a fost dat afară de Gaziantep. E posibil? Da. Numai din cauza lui. A forțat ruptura ireparabilă. O are. Straniu mod de a te comporta când ești în vârf, printre cei mai buni.

[…]

...

Esența umilirii și întrebarea lui Demba Ba

„Ăla negru!”. Ce oribil sună! Pierre Webo nu are nume, nu e antrenor, e doar un nimic pentru Colțescu. Așa separă el oamenii. În cei normali și „ăia negri”. Și o face ca și cum ar fi ceva banal, intrat […]

...

Ironia lui Chipciu și lacrimile lui Dan și Cholo

Au fost mulți care-l condamnau și în timpul vieții. Pentru ei, arta creată de Diego, care a făcut oamenii fericiți la fel ca toate marile genii ale lumii noastre, e fără valoare. În ochii lor, Maradona înseamnă doar droguri, hoție […]

...

De ce sunt nebun că îl compar pe Răzvan Marin cu un jucător cu 7 selecții și zero trofee la 22 de ani?

Când am scris că Răzvan Marin, care va fi cumpărat de Ajax cu 14 milioane de euro, e mai bun decât Frenkie de Jong, care va fi vândut de Ajax cu 86 de milioane, am fost întâmpinat de un val de hate speech.

Permalink to De ce sunt nebun că îl compar pe Răzvan Marin cu un jucător cu 7 selecții și zero trofee la 22 de ani?
marți, 2 aprilie 2019, 9:46

Păcălici, prost, nebun, cel mai slab, învelesc peștele – încă vi se pare că banalitatea unui antrenor neamț pensionat fără să știe de zece ani e o replică de filosof demnă de imitat la nesfârșit? – sau fumez țigări cu efect halucinogen.

Totul mi s-a spus și sugerat. De ce? E ușor să te ascunzi sub un nickname gen Gokster, Addy, Vladone, Alex94 ori Liviu12 și să jignești.

Dar am o întrebare pentru voi, fanii specialiști de net: de câte ori l-ați văzut jucând pe Frenkie de Jong 90 de minute? În 2019, 2018, 2017, când doriți! Îl cunoașteți într-adevăr? Îi știți jocul, calitățile, defectele?

Îmi transmite cineva că fac o paralelă între un Ferrari și un Duster. Serios? Dacă îl știți pe De Jong, veți vedea că nu e nici Messi, nici Xavi, nici Iniesta. Ferrari? Cel mult o Alfa Romeo deocamdată!

Dacă aș fi afirmat că Răzvan Marin are clasa lui Messi/Xavi/Iniesta, aș fi părut aterizat de pe altă planetă. Dar nu afirm acest lucru.

În realitate, pun unul lângă altul doi tineri, un român de aproape 23 de ani, cu 5 goluri și 8 assisturi în 38 de meciuri la Standard în 2018-2019, și un olandez de aproape 22, cu 4 goluri și două pase decisive în 40 de partide la Ajax în 2018-2019.

Talentatul batav e încă o promisiune, nu o certitudine. Are 7 selecții (0 goluri) la națională și zero trofee la club. De ce sunt nebun și îmi interziceți să-i asemăn, doar pentru cele 86 de milioane ce vor fi plătite de Barcelona, doar pentru diferența de 72 de milioane dintre transferuri?

Diferența este atât de mare pentru că Frenkie de Jong e olandez și pentru că e lansat de Academia Ajax, care e eternă și recunoscută în lumea largă, un Harvard al fotbalului. Iar Răzvan Marin e român și, chiar dacă a crescut la Academia Hagi, care e un mini Ajax sau o mini La Masía, ștampila de român tot o va avea.

Vă propun un joc. Închideți ochii câteva secunde și faceți un schimb de locuri: imaginați-vă că Marin e jucătorul olandez al lui Ajax, iar De Jong românul plecat de la Viitorul și ajuns la Standard. La calitățile pe care le cunoașteți acum și pentru unul, și pentru altul, ce preț i-ați da lui Marin și ce preț i-ați da lui De Jong? Nu e așa că cifrele s-ar inversa?

Poate pe Marin nu l-ar lua Barcelona, dar un club european important tot ar fi atras de el. Și poate nu ar plăti 86 de milioane, ci 56 de milioane, să zicem.

Dar De Jong? Credeți că, dacă s-ar afla că e român, nu i-ar scădea suma transferului cu 60-70 de milioane? Nu 86. 26! Sau chiar 16!

Mie așa mi-ar ieși. Și acum mai sunt nebun, slab, prost, păcălici și mă mai întrebați ce fumez?

Comentarii (43)Adaugă comentariu

Andrei U (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:03

Excelent! Perfect de acord. E brandul de tara care propulseaza sumele astea abracadabrante. Foarte penibil ca principala reactie a romanilor e sa banalizeze si sa arunce in derizoriu o performanta absolut remarcabila a unui conational. Si mai penibil e ca unii inca il sustin pe cel mai slab antrenor din istoria nationalei Romaniei doar pentru faptul ca e neamt. Mai stim cazuri din politica, dar ma opresc aici.

Tony (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:03

Perfect de accord, sunt unii care stau in fata tastaturii si se cred mari specialisti, la fel ca la Halep care este in top 5 de atatia ani si pentru unii tot nu e buna.

Marius (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:10

Absolut! Ai mare dreptate, din pacate este o cutuma genetica a noastra sa ne auto-depreciem in comparatie cu altii, doar pt ca suntem romani. Tot vina noastra este si aceea ca altii ne trateaza exact asa cum ne vopsim noi. Bun articol!

Șerban (4 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:21

Da, aveți dreptate! S-au făcut atâtea eforturi pentru a se impune imaginea României și a românilor ca non valoare că foarte mulți cred că simplul fapt că se alătură celor ce blamează tot cei românesc i-ar face să pară că ei au totuși ceva șanse să fie remarcabili!

Singur Eu (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:22

Nu esti nebun, doar nu ai habar deloc de fotbal. Tu compari nationala Olandei cu nationala noastra, in conditiile in care diferenta intre ele e astronomica. Cand vreodata o sa avem noi jucatori care sa joace titulari la echipe de top din Europa? Din moment ce De Jong joaca intr-o astfel de nationala, simpla selectie inseamna mai mult decat 10 meciuri ca titular pentru Razvan Marin la nationala noastra. Sa fi fost olandez, Razvan Mari nu ar fi fost niciodata selectionat pentru nationala Olandei. Si asta deoarece sunt foarte multi fotbalisti ca el in Olanda. Ajax are cel putin 6 mai tineri si mai buni ca el sau cel putin la acelasi nivel cu el. Ca romani, ne place sa ne mintim si sa vorbim prostii. Dar adevarul este ca noi avem un fotbal de ***, care nu o sa se compare niciodata cu fotbalul din Olanda. Si niciodata o echipa din Romania nu va investi in tineri la fel de mult cat a investit Ajax. Vezi tu? Aici e diferenta? La cati bani a bagat Ajax in De Jong, isi permite sa ceara zeci de milioane de euro. Dar tu, o echipa din Romania, care nu a investit aproape deloc in tineri, care te-ai bazat intotdeauna pe noroc si pe talentul nativ al indivizilor selectati la juniori, de ce sa castigi cat castiga aia? Invatati fotbal, domnule Jumatate.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alexlaur (2 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:24

Eu unul cred ca putem face o comparatie intre De Jong si Marin si clar diferenta de bani dintre cei 2 provine din argumentele pe care dvs le spuneti. In acest moment potentialul lui De Jong este mai mare, dar eu unul sunt convins ca daca Razvan va continua pe acelasi drum, Ajax il va vinde si pe Razvan nu cu 86, dar cu vreo 25-30 de milioane cu siguranta.

Flaviu (42 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:36

Replica lui Daum ( pensionarul , viciosul ) este , prin subțirimea ei f potrivită pt a descrie subțirimea articolului Theo . Lasă mânia corporatista deoparte , domnule Theo .. Nu desființa departamentul de Scouting si staff-ul tehnic al Barcelonei așa , din sprinteneala unui pix sau din joaca cu tastele... Mai da greș și Barca la câte un transfer dar nici chiar așa , sa cumpere de la Ajax doar pt ca e firma mare ca formator de jucatori și sa nu vadă diamantul românesc de la Liege .. Nici chiar așa . Și ca sa-ți răspund l-am vz pe De Jong in TOATE meciurile Ajax-ului din CL din acest sezon (cele transmise direct ) pt ca urmăresc Ajax-ul acesta . Și când vei accepta ca viteza in minus a lui De Jong , este compensata de o știință a jocului și o maturitate considerabila , vei vedea de ce comparam doi jucatori cu anvergura diferită .. Repet toată stima pentru Răzvan Marin și sa dea D-zeu sa ajungă cât mai sus , dar nu se poate vb de o comparație cu olandezul ... cel puțin la momentul actual . ..

a dica (14 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:38

Total de acord! Diferenta asta intre 86 si 14 milioane inseamna, marketing, business, nu neaparat valoare fotbalistica. Ma mai uit si eu la meciuri de prin ligile mari ale Europei si, pe langa cativa ”extraterestrii” (aproximativ 10-20 la numar), mai vad si jucatori care mai dau si cate o pasa gresita, fac o preluare defectuoasa, trag la poarta cu aproximatie, rateaza ”incredibil” din cativa metri. Intre astia, cotati la multe milioane, si unii dintre jucatorii romani (nu foarte multi, din pacate!) nu e mare diferenta. Ce l-a scos pe Razvan Marin mai in fata? Caracterul, ambitia si sansa. Ca el mai sunt, si sunt convins ca fotbalul nostru va ”exploda” asa cum a facut-o in anii 80-90. Si atunci astfel de comparatii nu ne vor mai mira. NB. Dupa nefericita ratare a lui Ianis din meciul cu Feroe, am mai vazut in acest weekend 5-6 asemanatoare, la fotbalisti din campionatele mai sus amintite. La ei se accepta, la Ianis, nu. Asta apropo de valul de ”reactii” la articolul cu pricina.

Observator (50 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:39

Ajax a dat lumii fotbalului mari valori, jucatori colosali, categorie din care nu fac parte De Jong si De Light. Totusi, Ajax (chiar si fara ultimele performante) are un alt statut fata de Standard Liege (ce club era in trecut, cat de putin important a ajuns!)! Prin urmare, valoarea intrinseca are mai putina importanta, cel putin in viziunea impresarilor si a cluburilor mari; de asemenea, conteaza prea mult si varsta fotbalistilor, chiar daca maturizarea pe deplin a unora (in plan fotbalistic, desigur) necesita inca destui ani! O.

Poison (2 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:47

1. A jignii e românește. :)) 2. Suporterul român arebo impresie proastă despre fotbaliști (manelari, tatuati, fără creier, cocalari etc) 3. Probabil s.au gândit la diferenta de mentalitate dintre un jucător olandez și unul român si de aceea comparația a părut hilară. 4. "Performantele" celor recent transferați din L1 în străinătate (vezi Chiriches, eterna rezervă; Stanciu arabul; Adi Popa motoreta eeșuată; Chipciu stangu-n-dreptu; tânărul de la Bilbao; Baluta etc - n.a rupt nimeni gura târgului, ba dimpotrivă)

Jean-Paul (41 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:53

Theo, Te lupti cu morile de vant daca iti inchipui ca-i vei convinge pe "bascaliosii" tai cititori, ca tu chiar ai dreptul la o opinie si ca, in virtutea dreptului la exprimare, poti fi contrazis, dar nu si jignit. Cei care te-au jignit, nici n-ar merita sa-i bagi in seama fiindca fie sunt niste "teribilisti" de 10-15 ani, fie n-au cultura dezbaterilor in contradictoriu. Adica, spus cu alte cuvinte, acestia fac parte din categoria celor care nu suporta alte opinii decat pe ale lor, in caz ca le au cumva. Cei care te-au jignit fara motiv, legandu-se fie de numele tau, fie de subiectul propus de tine spre dezbatere, acuzandu-te ca vrei doar sa faci trafic, te vor ataca mereu indiferent ce subiect vei aborda, scopul lor nefiind o dezbatere propriu-zisa, ci doar sa-si faca numarul si sa se simta bine ca "ti-au zis-o". Asa ca, nu vad o "iesire" din acest incident.......

Bogdan (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:54

Nimic mai adevarat! Din pacate rar mai gasesti persoane / ziaristi care sa vada imaginea atat de clar. Din pacate in fotbalul commercial totul sta in detalii iar faptul ca unul e roman si celalalt olandez cantareste (inca) foarte mult.

vali (2 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 10:58

Mda,oricum exagerezi, (ai si tu un target pt rating)pai sa intelegem ca aia de la City,PSG ,Barcelona sunt niste amatori si nu inteleg nivelul de joc al unui fotbalist, olandezul poate juca pe foarte multe posturi plus ca la recuperare ,in joc unu la unu e mult peste Razvan M( vezi meciul cu Feroe unde Razvan pe faza defensiva nu a fost grozav)verifica te rog si statisticile (nr de atingeri , pase , recuperari)si vei vedea diferente plus nivelul confruntarilor in care este angrenat olandezul ( cu cine a jucat Ajax si cu cine joaca Standard)eu cred ca stii bine toate astea dar e mai simplu sa ne lamentam.Asta nu inseamna ca Razvan M nu poate sa creasca dc ajunge sa joace la un nivel mai inalt.

Alex (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:07

Atâtea prostii intr-un singur articol e greu și pt tn prietene sa mai poți debita c-o alta ocazie ..pai de ce ar fii academia hagi un mini Ajax ,Academia Ajax a scos jucatori ca Wesley sneijder,Christian Eriksen,Patrick Kluivert,Davids,Van Basten,așa cam 5 la suta din câți îmi vin in minte,câștigători de ucl unii dintre ei,La masia,jucatori ca Andres iniesta,messi,Pique,Busquets,Puyol ,zici la misto de ce are hagi acolo la Ovidiu, ca fiind mini Ajax??..hagi a produs,fotbaliști ca Gabi Iancu,Florinel coman,gabriel chitu,romario Benzar ,e ca și cum i-ai zice *** care face linguri de lemn la bunica in sat.. un mic Brâncuși ..și de unde victimizarea asta ca dacă sunt olandezi costa mult și romani puțin,pai dc atunci Luka jovic sau milinkovic Savic costa spre 100 milioane dacă noi esticii suntem discriminați?..

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alin (5 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:08

Sunt de acord si eu cu tine Theodor. Inca n-a demonstrat nimic Frankie de Jong...Va demonstra daca merita banii dati la Barcelona. E diferenta mare de bani intre cat valoreaza olandezul si cat valoreaza Razvan Marin, nu cred ca diferenta de performanta e la fel de mare intre cei 2. Nu am auzit sa fie un super jucator de Jong incat sa nu il poti compara cu Razvan Marin.

marius (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:09

Nea Theodor ne promiti matale un articol peste 3-4ani pe prima pagina a Gazetei cu o comparatie intre cei 2 si daca e nevoie cu o recunoastere a faptului ca trolii de pe internet au avut dreptate ?Chiar crezi ca esti mai bun decat tot departamentul de scouting al Barcelonei ,ei fiind atat de prosti incat au ratat aceasta perla a vestului?Oare Barca nu putea plati 10 mil pe un jucator superior lui DeJong ? Comparam mai nou selectiile la nationala Romaniei cu cele la nationala Olandei ?P.S. Marfa pe care o fumezi e de proasta calitate ;)

Mihai (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:16

Domnule Jumatate, cred ca felul in care vedeti aceasta comparatie Marin-De Jong e un pic gresit. De ce? In primul rand De Jong vine de la un club, Ajax, mult mai bine cotat decat Standard Liege. Apoi Ajax are un sezon foarte bun, tocmai au ridiculizat Real Madrid, si lucrul asta in opinia mea influenteaza foarte mult cota de piata a unui jucator, in special unul tanar si foarte promitator. Mai mult, De Jong este titular intr-o echipa nationala a Olandei care arata din ce in ce mai bine, Razvan Marin, din pacate, joaca intr-o nationala mediocra, care nu a avut cine stie ce rezultate notabile in ultima vreme. Cu sinceritare, nu cred ca faptul ca e roman il trage in jos pe Marin, putea fi bulgar sau ungur daca vreti, tot pentru o nationala mica juca spre deosebire de Frenkie De Jong. Traiesc in Los Angeles de mai bine de 25 de ani si urmaresc fotbalul European cu regularitate, nu de mult ESPN a avut un material despre pepiniera lui Ajax si despre cele doua vedete-de Jong si de Ligt, care sunt pe picior de plecare. Olandezii stiu sa-si vanda marfa, masina de PR functioneaza cum trebuie, rezultatele de moment ii ajuta, cota de piata e in crestere, toti acesti factori ridica pretul de transfer. Nu in cele din urma, uitati-va, va rog, ce alte echipe au aratat interes pentru cei doi jucatori, Barcelona, City si Man United daca nu gresesc au vrut sa-l cumpere pe de Jong, in timp ce Marin era urmarit de Roma. Ma intreb si eu, diferenta de calibru dintre echipele interesate sa fi fost doar o intamplare? Inca un lucru inainte de incheiere: nu cred ca de Jong valoreaza 86 de millioane, cum nici Coutinho nu a meritat 105 milioane, sau Neymar, 225 sau cat s-a platit pe el de catre PSG. Sumele de transfer au luat-o insa razna, se platesc cu usurinta 40-50 milioane pe jucatori deloc speciali, nu uitati ca Chelsea a platit in vara 80 de millioane pentru Kepa, se justifica suma asta colosala pentru un portar talentat, insa fara o carte de vizita impresionanta? Nu as fi surprins daca Ajax il va vinde pe Razvan Marin cu 40-50-60 milioane dupa doua sezoane cu prestatii bune in Champions League. Deocamdata de Jong este acolo, a jucat foarte bine in CL si pentru o nationala cu carte de vizita peste cea a Romaniei; cam asta e diferenta intre el si un jucator ca Razvan Marin. Plus pedigree-ul olandez pentru care mai toti granzii Europei au o slabiciune. My two cents, ca sa zic asa. Toate cele bune!

Balauru (5 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:19

Care fotbalist roman s-a ridicat vreodată la performantele și valoarea unui olandez ca Van Persie, Nisterlroy, Bergkamp, Sneyder, ca să nu zic de Van Basten sau Gullit? Niciunul, niciodată! Nici Hagi, nici Mutu nu s-au ridicat la nivelul lor. Nu poți compara școala de fotbal olandeza cu cea românească. Și nici mentalitatea, seriozitatea, disciplina, stilul și nivelul de viata. Fotbaliștii olandezi au confirmat mereu, pe când cei romani au fost niște mari țepe. Degeaba faci comparații între cei doi aducând în discuție selecțiile și trofeele. De Jong joaca într-o națională unde concurenta este foarte mare iar campionatul olandez este mult peste cel belgian. Eu nu l-al văzut jucând pe De Jong, dar l-am văzut pe Marin, și nu sunt deloc impresionat. Nivelul de la Standard este bun dar nu cred ca poate mai mult de atât. 56 milioane pentru el mi se pare o gluma de 1 aprilie, românisme gesepiste. În schimb mi-e greu sa cred ca Barcelona n-a stiut ce face când l-a cumpărat pe olandez.

Sorin (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:19

Sa nu uitam o scurta poveste. Adrian Ilie, vandut la Galatasaray de Steaua cu 1 milion de dolari, revandut dupa nici 6 luni la Valencia pentru 7 milioane. Atunci era diferenta de campionat. La noi era magarus ,la turci era armasar.

Tendraws (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:33

Razvan Marin este atipic fotbalului romanesc din ultimii 20 de ani. Dar na, asa suntem noi romanii. Mereu ne subestimam. Pesimismul ne defineste. Pt multi nici Halep nu e buna. Pana la ea nici nu visa neam de roman sa avem o noua castigstoare de grand slem si un nr. 1 mondial. Acum ca o avem, o injuram ca pierde un meci. De aia suntem unde suntem. Ne meritam soarta. Razvan Marin o sa ajunga sus, pebtru ca este talentat dar cel mai important, este serios, cu picioarele pe pamant. O sa vedeti.

dan (13 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 11:41

Il citez pe Balauru care a descris perfect realitatea - "Nu poți compara... mentalitatea, seriozitatea, disciplina, stilul și nivelul de viata."

Vladone (7 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 12:25

Vad numele meu trecut acolo si nu inteleg unde te-am jignit? Chiar am crezut sincer ca faci o gluma de 1 aprilie. Acum, hai sa vorbim serios. Strict faptul ca NDJ provine de la academia lui Ajax ii face o cota atat de mare. E un fel de certificat de garantie. Uita-te la academia lui Hagi, remarcabila in Romania dar atat. Ce a propus ea afara: - Ianis Hagi - care nu a facut fata la Fiorentina. (Fiore unde jucau tineri, ca Simeone sau Chiesa); - Chitu - care a facut calea intoarsa din Franta; - G.Iancu care a capotat la FCSB; - Tripleta Nedelcu - Coman - Fl Tanase (care asteapta inca sa fie vanduti cu miliarde si miliarde de euro). Crezi ca scouterii nu stiu asta? Cand Ajax te-a lansat in fotbalul mare - ai un certificat de garantie. Cand Viitorul o sa vanda macar 5-6 jucatori care se vor demonstra buni in Europa (buni - adica la echipe care macar prind un sfert de liga) atunci o sa putem spune ca unul e mai valoros ca altul. (Atentie: Ajax prinde cu NDJ pe teren sfert de finala in CL, Viitorul cu academia sa nu trece de Vitesse care nu e nici jumate de Ajax). Mi se pare ciudat ca nu iti dai seama ca in fotbalul mare - 80% e psihic de fier. De exemplu Coman e mai talentat decat multi care joaca la nivel foarte inalt ( Sorana Carstea e mai talentata decat Halep) dar diferenta o face cum reactioneaza ei la presiunea competitionala. Pai - R.Marin a avut "presiunea" unui loc 6 prin Belgia si a plecat de la Viitorul cu jumate de an inainte de ca acestea sa ia titlul (si sa simta ceva presiune). Practic, cand cumperi ceva cu stampila Ajax, cumperi ceva care are sanse reale sa fie crescut in spiritul de a obtine trofee. Asa, extrapoland, Coman (il dau ca exemplu) dai pe el 20 de milioane si te trezesti ca incepe sa le f...a prietenele colegilor de vestiar. Pac – scandal in echipa, ai bagat bomba cu ceas si te-a si costat ceva bani. Diferenta e mentalitatea in care a fost crescut. La Ajax povestea si Lobont (trebuie sa sti sau sa ai acces la interviuri ca sa verifici ce zic) ei au transferat nu doar portarul Lobont ci si omul Lobont. Citeste (probabil ai citit deja) cartea lui Sir Alex. Omul explica cum l-a adus pe Kleberson la United si omul avea sotie de 16 ani iar tatal ei (socrul) ii dicta lui Kleberson si ce sa zica la masa. Bineinteles, desi era campion mondial, a costat doar vreo 8 milioane de euro (asa zice wikipedia). De ce? Fix de aia – ca erau sanse reale sa fie un chix, daca socru iti zice ce mananci, cand dai nas in nas cu Vieira prin PL te mananca francezul. Si vorbim de campion mondial, ma gandesc ca macar un 30 – 40 de milioane tot trebuia sa faca. Cam asta inseamna Academia lui Ajax. Cumperi ceva garantat de o fabrica de fotbalisti. Bineinteles, nu e garantat 100%, poti lua si chix, dar are toate premisele sa devina un jucator emblematic pentru Barcelona, avand radacinile crescute sanatos. Are sanse sa reziste bine la presiune, sa gandeasca doar in spiritul de a fi mereu castigator si sa stie sa respire nonstop aerul rarefiat al Everestului fotbalistic. Marin in schimb are toate sansele sa isi fi atins deja nivelul maxim (se bate sa prinda ca Dinamo, playoff in Belgia). Cum sa dai pe el 80 de milioane de euro – cand peste argumentatia care am expus-o anterior, el nu a demonstrat absolut nimic (dar nimic, in afara ca este cel mai valoros roman) in fotbalul european.

Comenteaza (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 12:52

Theo, la partea cu bullying-ul ai dreptate, end of disscusion. Totusi, nici articolul tau n-a fost usa de biserica. Mergi in aceeasi directie a presei romanesti, de cautare de senzational, incredibil, wow ce frumosi si minunati suntem. Razvan Marin e printre cei mai buni jucatori romani ai momentului, alaturi de cei doi Radu, dar a spune ca E MAI BUN decat de Jong, in conditiile in care unul joaca la Ajax, in sferturile CL, iar celalalt la Standard Liege, e cam deplasata treaba. De asemenea, sigur ca marketingul, impresarul, clubul si toti factorii adiacenti conteaza, dar sa nu facem teoria chibritului si sa spunem ca diferenta intre sumele de transfer e data de nationalitate. Iarasi discursul despre conspiratia mondiala pentru asuprirea prea mult talentatilor fotbalisti romani? Repet, sunt de acord ca au fost forme de bullying si asta se intampla fiindca noi nu avem cultul dezbaterilor dezvoltat, insa trebuie sa vezi si esenta comentariilor. Sunt oameni care te iau la misto, fiindca li se pare nerealist articolul, deplasat, exagerat, exact in tendinta de senzational a presei romanesti. Sunt oameni care nu mai inghit treaba asta. Pana la urma, cat de amatori sunt cei de la Standard Liege de isi dau unul dintre cei mai buni jucatori, nici macar pe 20 de milioane? Cum au decurs, oare, negocierile? Vrem 30 de milioane de euro pe el, pai da, dar e roman, va dam 14. Aa, ok, aveti dreptate. Apoi, de ce e ridicola comparatia super optimista in favoarea romanului nostru? Pai, unu, joaca in pozitii diferite, doi, de Jong are o capacitate extraordinara de a fi tot timpul "aware". Lasa golurile si asisturile, uitate cum tot timpul e constient de adversarii din preajma lui, cum sunt pozitionati coechipierii lui, si toatea astea inainte ca mingea sa ajunga la el, iar de aici deriva si argumentul numarul trei, viziunea jocului. Nationala Olandei a cam renascut fiindca Koeman a ales sa-si creioneze jocul tactic, in special zona de mijloc, in jurul lui de Jong. Barcelona nu l-a cumparat pentru goluri sau asisturi, l-a cumparat pentru tranzitia mingii de la fundasi la mijlocasi la atacanti. Asta face de Jong. Daca Barcelona avea nevoie de jucator ofensiv putea sa se uite in Liga 1 si avea de unde sa aleaga, ca pe aici sunt multi "cotati" la 50, 60, 100 de milioane de euro. Concluzia mea? R. Marin e bun, e foarte ok, va creste, dar in acest moment, in angrenajul unei echipe, nu e mai bun decat de Jong. Puteai sa faci alt articol, sa spui ca s-ar putea dezvolta foarte mult la Ajax, si intr-un final, poate chiar sa fie vandut pe 100 de milioane de euro, dar asta in viitor, nu ca e mai bun acum, sau daca e mai bun chiar acum, ma astept la mai mult de trei argumente: goluri, asisturi, nationalitate. Pana la urma si City si PSG l-au vrut, R. Marin inca n-a semnat contractul cu Ajax, poate, poate... Cred ca sunt 5-6 ani de cand n-am mai scris vreun comentariu, ne revedem peste 5-6 sa vedem ce a iesit. :)

ovidiu p. (3 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 13:26

in ecuatia asta nu nationalitatea e cea care face diferenta, cat mai ales sumele ametitoare care se arunca in joc. ca de jong e perfect comparabil cu marin e absolut adevarat, hai sa zicem ca de jong e peste marin dar nu cu mult, nu e ceva sf. adica daca marin face 12, pe de joong as da maxim 20 si mai mult ca e olandez. diferenta de la 20 la 86 e facuta de actuala piata a fotbalului care a explodat de vreo 7-8 ani incoace. adica sincer, dar absolut sincer il vedeti pe de joong ca va ajunge la stralucirea lui luis suarez fiecare pe postul lui? si daca pe de jong s au dat 86 de milioane, pe unul ca luis suarez cat s ar da in 2019 comparativ cu 2014?

ionut (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 14:10

mai vaita-te un pic ca a indraznit internetul sa-ti critice o parere stupida. Compari stats de Belgia cu Olanda, esti *** calificat. AJAX cu Frankie pe teren a iesit din grupele UCL, a scos Real pe parcurs. Intre timp, Razvan Marin nu are nici macar vreo prezenta in grupe. Si te plangi ca oamenii rai te critica boo hoo dupa care ii critici ca te critica, idiotule. Frankie de Jong e 10 clase peste Marin, daca ai stii un dram de fotbal ti-ar fi clar. Marin nu va evolua niciodata la un grand al Europei, maxim sa ajunga la ceva gen Borussia, niciodata la Bayern/Barca/Real. Iar astia mari au dept de scouting mult mai bun decat parerea ta expirata si ignoranta.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai Cheleş (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 14:12

Argumente în susţinerea faptului că Răzvan Marin nu are cum să fie Frankie de Jong: 1. Răzvan Marin nu este olandez. Cluburile din Vest se feresc să aducă jucători din România. Suntem prea autosuficienţi. Nu semănăm cu verii noştri sârbi. De aceea „urlă” şi Gh. Hagi la fiecare conferinţă! Cota noastră este în picaj. 2. Academia de unde provine Răzvan Marin, nu se poate compara cu Academia de unde provine Frankie de Jong. E ca şi cum ai compara Arcul de Triumf din Bucureşti cu cel din Paris. 3. Nu poţi compara Antwerp cu PSV, adversarele celor doi, din weekend . 4. Sunt două tipologii total diferite de jucători. Cum spuneai şi tu (cred), Marin dispune de o capacitate de efort mai mare, verticalizează bine, des, deţine un şut bun. Totuşi, priveşte jocul lui Răzvan Marin fără minge, are momente în care „adoarme” iar acest lucru se simte imediat. În multe momente îmi aduce aminte de Dorinel Munteanu. Micuţ, centrul de greutate jos, un stil apic de alergat, un pic cocoşat (poate exagerez aici !) FDJ e un „deep lying midfielder”, în timp ce Răzvan Marin este un „box to box” ,însă românul are multe dezavantaje în acestul "duel": nu este atât DISCIPLINAT TACTIC precum este FDJ, nu are ALONJA lui FDJ, nu are TEHNICITATE lui FDJ, nu are personalitatea lui FDJ, nu are POLIVALENŢĂ (fundaş central, închizător, playmaker) sau PICIORUL STÂNG. 5. Talentul este la FDJ, munca asiduă este la Răzvan Marin. Nici unul nu are asigurată continuitatea, împlinirea întregului potenţial. Rămâne de văzut cine va confirma. Diferenţa de milioane nu este justificată, însă există o goană nebună de a-ţi asigura serviciile jucătorilor tineri de perspectivă. Succes amândurora.

Alex94 (3 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 14:55

Dar tu de cate ori l-ai vazut jucand pe de Jong? Iti place sa fii penibil, pentru ca altfel nu inteleg cum poti face astfel de comparatii. Acum ai ajuns sa compari Academia Hagi(care are 2 terenuri de antrenament, si isi vinde aproape toti jucatori la fcsb) cu La Masia si Academia lui Ajax.

andrei (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 15:37

Cred ca aveti dreptate cu totii!!! Ginditi.va ca diferenta dintre 86 mil si 14 mil nu consta in valoarea fotbalistilor comparati. Diferenta reprezinta riscul mai mic si suma de transfer mai mare pt a achizitiona un fotbalist dintr.un capionat puternic si care a confirmat VS. un fotbalist care NU a confirmat intr.un campionat puternic si UCL. Cind Marin va confirma, va costa 86 mil. Ce ziceti, are sens?

Observator (50 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 17:49

@ Balauru Nu toti romanii au constituit "mari tepe", sa fim seriosi! Va referiti, probabil, la unii dintre cei care au plecat recent in alte campionate mai bine cotate. In al doilea rand, cei de la Barcelona nu stiu ce fac cand cumpara atat de scump fotbalisti defensivi sau tineri talentati si/dar indisciplinati! Dorind sa faca fata concurentei celor de la Real (4 Ligi in ultimii 5 ani, fara investitii de calibru), cheltuiesc nemasurat, fara rezultate notabile! Inca ceva: R. Marin pare mai serios decat alti tineri fotbalisti proveniti de la Viitorul! O concluzie,: valoarea intrinseca este una, iar cea de piata - cu totul altceva! O.

Liviu 12 (29 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 18:03

Domnu Jean-Paul, mai subtire cu atacurile alea, ca unii avem aproape 40 de ani, si vreo 30 de fotbal. Unii mai si argumentam, ce spune distinsul Theo. Te intreb si eu, Theo, dar tu de cate ori l-ai vazut pe Pele jucand de spui ca Messi e mult peste?! Ai 44 de ani, nu 84! Ai dedus, nu... Muncesc ca medic in straintate, am fost si medic sportiv la o echipa importanta de la noi, am vazut destule pana la varsta asta, si nu sunt obligat sa vad meciurile lui De Jong din campionat pt. o parere. Si pe Razvan o sa-l urmaresc mai mult daca trece la un alt nivel, nu la Standard. Da, i-am vazut pe ambii la nationale, sau in Europa pe olandez, ca deh, eu nu castig bani uitandu-ma non-stop la meciuri. Asa au dedus si unii ca scoala olandeza e peste cea de la noi. E vorba de educatie, cultura samd, n-are rost sa mai bat campii. Sunt tehnici de executie a mingii speciale care trebuiesc invatate la timpul lor. Razvan e muncitor, nimic de zis, are un fizic robust, e puternic nativ ca si tatal sau, pe care l-am apreciat, dar are multe lacune tehnice, usor vizibile. Intr-un meci cu Suedia hai treaca-mearga, dar la un alt nivel... Nu e nimeni rau intentionat, dar tu ai deschis o poarta destul de periculoasa. Asa, acum 2 ani putea si altul sa intrebe cu ce e mai bun Van Dijk decat Chiriches?! Ok, aplaud patriotismul tau, cred ca avem nevoie si de asa ceva, dar aici nu era cazul. Poate ca olandezul va fi considerat un esec de catre Barcelona avand in vedere pretul... si? Olandezii cu care Van Gaal cucerea Europa la Ajax, ce-au facut impreuna la Barcelona? La Barcelona va urma o era grea post Messi. Asta e vizibil pt. oricine. Poate ca olandezul va avea atunci 25-26 de ani, poate ca spectatorii vor flutura batiste albe ca pe vremea lui Juan Gaspart, oricum nu toti se preocupa zilnic de soarta Barcelonei.

Liviu 12 (29 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 18:11

PS Nu se ascunde nimeni sub nick name, respectam doar o regula impusa de net, efectiv nu stiu ce relevanta ar avea daca ti-as da numele meu complet?! Ma cauti sa rezolvam problema barbateste pe unn gang? Apoi, cand ne numesti "specialisti de net", tu esti cel care jigneste. Nu ne cunosti pe toti. Pana sa devin eu "specialist de net", vedeam Steaua Rosie mereu la sarbii ca sa-i vad pe Savicevic sau Stojkovic, urlam prin casa de bucurie la golul decisiv din 91 contra Bayernului, pierdeam noptile in anii 90 luni seara la TVR 2 ca sa-i vad pe Peter Beardsley, Alan Shearer si multi altii. Multi stim ce inseamna Ran Sat 1 Fussball, Novantezimo Minuto s.a., nu ne subestima doar pt., faptul ca tu ai dreptul sa fi formator de opinie.

alin (1 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 18:38

Îți pierzi timpul căutând să argumentezi ceea ce niște postaci injectați de ură nu vor să fie argumentat.

ovidiu_3003 (64 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 19:03

nenea Jumate matele esti un ziaeist mult dar muuuult mai valoros decat nea Ovi ...acum sa ti spun unde gresesti ...campionatul Belgiei este mult dar muuuult mai slab decat cel olandez ....Standard nici nu se compara cu Ajax...iar Razvan Marin la Nationala nu are niciun gol in meciurile care conteaza ...nu l stiu pe olandez ...insa il stiu bine pe saviul de Razvan Marin ...

Cristian (17 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 19:22

„Dar am o întrebare pentru voi, fanii specialiști de net”. Sa stii un lucru: „fanii specialisti de net” sunt oglinda „jurnalistului specialist de net”. Astfel cum esti si dumneata. Un angajat la un site de profil sportiv, care isi exprima opinii in scris. Opinii personale, subiective. Idem cu cele ale cititorilor specialisti de net. Nici dumneata, nici ei nu sunteti specialisti in domeniu si nu emiteti adevaruri consolidate pe dovezi, ci va rezumati la a va exprima, laolalta, pareri. Dincolo de cele vexatorii, blamabile, toate opiniile expuse pe un atare site (ale jurnalistilor si ale cititorilor) au fix aceeasi valoarea - a parerii personale. De altminteri, cele mai multe dintre opiniile expuse pe acest site de catre jurnalist echivaleaza cu parerile personale ale unui suporter, fan al celor despre care scrie (declararea euforica a lui Messi, dupa reusitele venite intr-un meci banal de campionat, ca incomparabil, superior tuturor fotbalistilor istoriei, desi este evident pt. adevaratii specialisti ca fotbalistii din generatii diferite nu suporta, in mod obiectiv si realist, comparatii; compararea lui Marin, un tanar jucator de perspectiva, dar fara reusite remarcabile pe plan international, cu fotbalisti a caror valoarea a fost certificata nu doar prin rezultate net superioare, dar in mod special prin aprecierile si ofertele marilor cluburi ale lumii etc.). A ironiza calitatea celui care emite o parere pe net presupune asumarea autocriticii cu privire la propria calitate de „parerist” angajat al unui site.

Adi (14 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 20:01

Va rog eu pseudojurnalistilor, renuntati la ideea ca lumea va critica din cauza ca se poate ascunde in spatele unui username. Crezi ca ar interesa pe cineva cum iti semnezi tu articolele, atata timp cat continutul ar fi acelasi?!

gio (16 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 20:05

Sunt satul de ziaristi/ "oameni" de fotbal care ne debiteaza precum mitica dragomir cum ca ce jucatori buni avem, ce talentati suntem bla bla iar dupa esecurile echipei nationale dau din umeri. Daca marin asta este mai bun ca de jong inseamna ca are valoare de Barcelona, nu? Daca avem jucator cu valoare de Barcelona ar trebui sa dam de pamant cu Norvegia ca ei nu au. Mai ales ca langa Marin avem supervalorile stanciu, chiriches, ianis hagi, mitrita etc ca asa ni-i "vopseste" presa, supervalori. Jumatatea asta de ziarist se intreba acu cateva saptamani printre lacrimi cum s-a dus o supervaloare ca stanciu in arabia saudita in loc de real madrid sau barcelona. Bietul stanciu nu face fata nici in arabia, nu a dat un gol, nu a dat o pasa, o jumatate de fotbalist laudat de o jumatate de ziarist.

HB (5 comentarii)  •  2 aprilie 2019, 20:23

Hai ca ai dat-o in balarii rau de tot, o iei pe urmele geambasului de pesti impachetati. Si ala a inceput razboaie cu cititorii(din care a iesit mereu sifonat rau de tot, *** *** uitati in masina de spalat) a dat nume si el, a jignit, iar cand i-a zis-o unul barbateste, a dat fuga la Politie sa le planga alora oe umeri ce victima si martir e el. Tu nu ai comparat, ai afirmat ca R. Marin e mai bun. Ti-au mai zis si altii, nu avem ce compara. Unul joaca la o Nationala de doi lei cincizeci si intr-un campionat submediocru la o echipa care nu se compara sub nici o forma cu Ajax. Sa abunga intai la Ajax, sa fie titular, dupa vorbim.

motanul incaltat (39 comentarii)  •  3 aprilie 2019, 18:40

Ai uitat un amanunt important----Razvan Marin e si crestin ortodox dupa ce ca este roman si asta ii mai scade pretul cu 20 de milioane cel putin....Nu frate chestiile astea n-au nici o legatura....Cind Ungaria, Cehia si Polonia intrau in CE inaintea Romaniei se spunea ca din cauza ca sunt tari catolice.... Insa daca vizitai Ungaria vedeai ca este mai dezvoltata ca Romania.De Cehia nu mai vorbesc ca era mult peste....In alta ordine de idei numeste 2 fotbalisti romani in afara de Chivu si Popescu care au evoluat -adica s-au transferat la o echipa si apoi au plecat la alta echipa peste nivelul primei.Ma refer la echipe din Vest. Nu exista. Daca este fotbalist va pleca de la Ajax mai sus. Daca nu ,e un roman obisnuit care nu a reusit nimic ca fotbalist...

Zici 1/2 și tragi apa (4 comentarii)  •  4 aprilie 2019, 10:52

Da, bă, Jumătate, Marin e cel puțin la fel de bun ca de Jong, fără discuție. Așa cum și tu ești clar peste Jonathan Wilson (google is your friend). Numa' că na, tragedia voastră este că sunteți români, vă lucrează agenturili străini etc. Cunoaștem povestea. Păcat că nu își dau seama ăia de la Barcelona, respectiv The Blizzard și The Guardian, ce le scapă printre degete. P.S.: citesc destul de multă presă sportivă străină, dar încă nu am văzut pe nicăieri jurnaliști care să răspundă la criticile cititorilor așa cum faceți voi, cei de la gsp, prin editoriale-atac la adresa tuturor și nimănui. P.P.S.: Daum a fost o alegere fantastică pentru postul de selecționer fie și doar pentru că a exprimat atât de concis ceea ce mai toți românii știau deja despre voi. Mă bucur nespus când văd cât de tare vă doare încă eticheta de hârtie bună de împachetat peștele.

11 (3 comentarii)  •  6 aprilie 2019, 18:01

Olandezul 40 de partide la Ajax, romanul 0 partide la Ajax. Pe ce post joaca olandezul si pe ce post joaca romanul, cate recuperari are olandezul, cate recuperari are romanul, unde a ajuns in cupele europene olandezul, unde a ajuns in cupele europene romanul, cate culoare a inchis olandezul, cate culoare a inchis romanul. Poate ca paste un an olandezul se intoarce imprumut la o echipa din liga a doua din Romania iar romanul ajunge titular la Madrid, in acest moment olandezul valoreaza 80 de milioane iar romanul 14. Discutie e despre prezent si nu despre ce ar putea sa fie. Si mai scuteste-ma de poezia cu daca nu era roman, daca nu era roman atunci primea o alta educatie fotbalistica, nu crestea cu gigei si mbapei care se bucura la o victorie cu Lichtenstein sau Malta de parca ar fi luat cupa mondiala. Mai cred unii ca Bancu e inlocuitorul perfect al alui Marcelo la Madrid. Stai taica sa joace titular 2,3 ani la Ajax si dupa aceea discutam daca e mai bun sau mai slab decat de Jong.

Paul (1 comentarii)  •  10 iulie 2019, 13:08

Avem cateva exemple de Romani foarte talentati. Adrian Mutu - transfer Chelsea miroase a droguri se duce face senzatie la Fiorentina Vlad Chiriches - transfer Totenham ... sa fim seriosi nu o focut fata si lista cred ca poate continua cu multi romani care o plecat in strainatate si nu o facut fata. Fiecare jucator de fotbal e o investitie pentru club. Pregatariea si talentul fotbalistic au si ele parte lor, dar cultura si caracterul au o mai mare greutate. Ultimul jucator cu palmares o fost Cristi Chivu. Continuitate o are Stefan Radu care da dovada de caracter in Roma. In rest doar ciurucuri. Razvan Marin are acum sansa sa dovedeasca ca poate sa se adapteze la Ajax, pe urma o sa aiba sansa sa se afirme ca si Chivu, depinde doar de el.

Comentează