Theodor Jumătate

Vede întotdeuna partea luminoasă a sportului. Jumătatea plină a paharului, deși nu acceptă jumătățile de măsură

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Theodor Jumătate
Deziluzia naționalei îl afectează pe Stanciu

Nu tricoul galben, ci înfrângerile și atmosfera deprimantă l-au destabilizat psihic. El, Maxim și toți ceilalți au o revanșă de luat pentru a regăsi bucuria calificării.

La sfârșit de an, nu am avut nicio îndoială când am ales jucătorul anului. […]

...

În genunchi în fața dictatorului care te ignoră

Am nevoie de o pastilă împotriva durerilor de cap când citesc dedicația patetică a lui Șumudică pentru dictatorul Erdoğan. „Nu m-am întâlnit cu președintele, dar îl admir foarte mult. Am apreciat întotdeauna ce a făcut pentru această țară. Aș fi […]

...

Șumudică și trucul care seamănă cu un șantaj

Marius Șumudică, antrenorul revelației sezonului în Turcia, a fost dat afară de Gaziantep. E posibil? Da. Numai din cauza lui. A forțat ruptura ireparabilă. O are. Straniu mod de a te comporta când ești în vârf, printre cei mai buni.

[…]

...

Esența umilirii și întrebarea lui Demba Ba

„Ăla negru!”. Ce oribil sună! Pierre Webo nu are nume, nu e antrenor, e doar un nimic pentru Colțescu. Așa separă el oamenii. În cei normali și „ăia negri”. Și o face ca și cum ar fi ceva banal, intrat […]

...

Ironia lui Chipciu și lacrimile lui Dan și Cholo

Au fost mulți care-l condamnau și în timpul vieții. Pentru ei, arta creată de Diego, care a făcut oamenii fericiți la fel ca toate marile genii ale lumii noastre, e fără valoare. În ochii lor, Maradona înseamnă doar droguri, hoție […]

...

Cu Cholo Simeone, fotbalul e în Evul Mediu

Nu există conotație pozitivă a performanței în percepția sa. Totul e negativ, distruge adversarul, învinge lovind, nu creează, nu construiește

Permalink to Cu Cholo Simeone, fotbalul e în Evul Mediu
joi, 7 aprilie 2016, 9:59

El, Diego Simeone, nu a auzit ce a spus Cruyff. Sau, dacă a auzit, n-a învățat nimic. Ori n-a vrut, nu l-a interesat. „Câștigă, dar jucând frumos”, spunea Johan. Ceea ce argentinianul refuză cu îndârjire. Pentru Cholo, fotbalul nu e spectacol, ci luptă. Ne ascuțim crampoanele și îi sfâșiem! Forță, presiune, agresivitate! Apărare-contraatac. Atât. Niciodată atac.

Nu există conotație pozitivă a performanței în percepția sa. Totul e negativ, distruge adversarul, învinge lovind, nu creează, nu construiește. Arde și marchează când nu mai are în față decât cenușă și fum. Duce acest sport în Evul Mediu, în perioada cea mai cruntă a Inchiziției. Cu mult sânge, decapitări și oameni în flăcări pe rug! Culme a cinismului.

Nu i-au plăcut niciodată maximele lui Cruyff. L-a adorat pe Mourinho. Unul a inventat fotbalul total, celălalt războiul total. Primul i-a dat savoare, al doilea i-a furat-o. Olandezul l-a colorat în portocaliu și blaugrana, portughezul l-a îmbrăcat în negru. Și Simeone e cel mai important discipol al său, alt Cavaler al Întunericului.

Se miră că Brych l-a eliminat pe Torres împotriva Barcelonei? Să nu se mire. Torres e imaginea fidelă a antrenorului care îi cere lui și tuturor jucătorilor agresivitate extremă. Îl transformă într-un vânător cu ochi injectați care îl urmărește pe Neymar până când îl doboară, deși brazilianul e cu spatele la poartă, departe de careu. Și apoi, peste doar șase minute, se repede în Busquets – furibund și naiv-stupid în același timp – fix la mijlocul terenului. Unde catalanul nu putea fi periculos, dar trebuia pus la pământ. Ăsta e riscul agresivității asumat de Simeone: să-și piardă luptătorii! Iar cazemata inexpugnabilă se sparge!

„Echipa mea moare pe teren la fiecare meci. Sunt mândru de ea”, afirmă Simeone, însă greșește profund: nu fi mândru că „moare”. Fă-o să învie!

Nu te susțin, Cholo! Cu tine, fotbalul decade. „Por que?”, întreabă disperat Mourinho. Pentru că e în beznă totală. Și mie îmi place lumina lui Johan.

Comentarii (73)Adaugă comentariu

© (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:28

unii ajung jurnalisti din intamplare..hihi!

bogdan (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:29

esti pamant!! nu ai nici pe departe habar de fotbal. nu toate echipele au jucatori ca si barcelona. nu toti antrenorii pot sa construiasca plimband mingea frumos, mai ales impotriva unor echipe tehnice. am impresia ca tu canti la vioara si te uiti la fotbal asa, cand nu poti sa faci galagie in casa altfel nu inteleg cum poti sa scrii astfel de inepti.

mickey13 (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:33

Like! Like! Like! De trei ori "LIKE". Asa este, dar (un DAR mic exista) au fost si meciuri memorabile cand i-au umilit pe vecinii lor din oras, cei de la Real cu 4-0. Si chiar au jucat si fotbal. In schimb, ori de cate ori au jucat si/sau vor juca cu Barcelona, au practicat si vor practica acelasi stil: agresivitate dusa la extrem, aparare pe 2-3 linii si contra-atacuri ucigatoare! Acum, dat fiind rezultatul negativ de pe Nou Camp, sunt curios ce vor juca in retur... Chiar sunt curios.

kid (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:35

Din pacate nu ai inteles nimic din acel meci, pacat....

dumitru (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:37

Subscriu si va felicit, doar ca el si bosii care l-au angajat sunt adeptii principiului machiavellic potrivit caruia scopul scuza mijloacele.

Constantin Robert (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:44

Sa nu vezi frumusetea intunericului e un mare pacat! Sa nu vezi frumusetea luptei darze care sfasie tot chiar si pe cel care o porneste e pacat ! Apararea si contraatacul , doua taisuri ale spadei acelui cavaler intunecat care sta darz in furtuna dribligurilor luminoase ale adversarilor.Intra in intuneric ai rabdare un pic sa ti se obisnuiasca ochii cu intunericul si apoi o sa vezi si frumusetea luptei celor doi lorzi sith!.Sa nu vezi ca un tackling poate fi la fel de frumos ca un dribling ....

Iulian (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:48

Esti foarte subiectiv . Cine esti tu? Ce ai realizat ? Astea ca sa il poti judeca pe un antrenor ca Simeone . Oricum este revoltatoare atitudinea ta partinitoare .

Emil Cioran (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:53

Domnu' jurnalist... se pare ca dv. va place circul, jongleriile. Harlem Globtrotters sunt extrem de spectaculosi, dar nu sunt eficienti. Inteleg ca a murit Cruyff si toata lumea ii ridica statui, fara sa se vorbeasca ca a fost un antrenor putin mai sus de mediocru si un jucator cu fitze de Dorobanti (vezi refuzul de a participa la CM 1978). Fotbalul mai inseamna si tactica, lupta, sudoare, nu doar jonglerii... In rest, numai de bine! P.S. GSP cum isi masoara succesul la public? Nu cumva prin publicitatea generata/tiraj etc. Sau dv. scrieti articole de amorul artei, fara a avea pretentia sa fiti platit?

inSSane (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 10:56

Cred cel mai slab articol sportiv pe care l-am citit vreodata. Este sub puterea mea de intelegere cum poti afirma asa ceva atata timp cat, pana la venirea lui Simeone la Atletico, echipa se zbatea in mediocritate. Acum nu face nimic altceva decat sa castige titlu, sa joace finala Cl si sa se bata de la egal la egal cu Barca si Real..Ca sa faci asta e clar ca Atletico trebuie sa se foloseasca de multe arme printre care si agresivitate, fara de care nu ar reusi..E la mintea cocosului dar nu si la mintea lui Jumatate!!!

bogdan (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:05

e prima data cand te citesc. si ultima.

Suporter (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:06

Arbitrul a foast indulgent cu Atletico.

Suporter (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:07

a fost in loc de foast

Obiectiv (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:13

NU! Evident ca aveti, dle jurnalist, o opinie pur subiectiva. Jocul lui Atletico, sub comanda lui Simeone, nu e nici pe departe astfel cum il descrieti - "în bezna" (ce natabâzie!). Personal il calific chiar a fi unul frumos in genere. Sigur, in meciuri cu echipe care au un lot net mai valoros, nu mai poate presta un joc frumos (sau mai exact egal de frumos) cu cel al echipei in care se investeste de 20 de ori mai mult. Dar asta inseamana inteligenta celui "defavorizat" (aici cu inteles de detinator de buget net inferior pt a construi o echipa egala cu a marilor puteri), sa joci tactic, in raport de propriile forte, si sa obtii un reyultat poyitiv. Altfel, daca analizam jocul echipei lui simeone prin prisma darzeniei, fortei, agresivitzatii, articolul i se potriveste ca o manusa si jocului FCSB (asta fiind si conceptia lui Reghe despre fotbal, forta multa si presiune constanta pe dversar, chiar cu agresivitate dincolo de limitele regulamentului...uitati-va la jocul lui Pintili, Bourceanu, Enache etc. si veti vedea ca sunt sugestivi pt subiectul de fata).

DG (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:14

Corect ! este o rusine pentru fotbalul spaniol ce "joaca" Atletico M.

Carol K (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:24

De acord in totalitate.Simeone este tipul perfect al antrenorului rudimentar cu rezultate,urmasul lui Mourinho...Atat poate astea-i sunt limitele !

Alex (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:38

Nu prea ai cum juca altfel contra Barcelonei. Si mai sunt unii care vor sa si castige, nu doar sa faca spectacol. Aia au o sansa, "murind pe teren". Cat despre pierderea soldatilor, Suarez trebuia eliminat fara niciun dubiu. P.S. Sunt fan Barcelona si al fotbalului spectacol, dar nu pot sa nu apreciez si o echipa super organizata, chiar daca este enervanta si ucide spectacolul...

Adsada (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:39

Ciudat ca vorbiti de "intunericul" din jocul celor de la ATM si totusi treceti cu vederea iesirile lui Suarez (care merita si el rosu in acest meci), un jucator foarte talentat dar care dupa atatea iesiri in decor de-a lungul anilor nu ar mai avea ce sa caute pe un teren de fotbal. De asemenea nu ati precizat nimic de simularile penibile ale celor de la Barcelona (Real Madrid fiind in aceeasi situatie) care au ajuns marca inregistrata de-a lungul ultimilor ani. Dar lipsa de obiectivitate e ceva obisnuit la jurnalistii romani.

a (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 11:48

total de acord , a fost unul din cele mai dezechilibrate meciuri dpdv al valorii celor doua echipe. este inadmisibil ca o sfertfinalista de champions league sa se prezinte in halul asta pe un teren de fotbal. cei care vad fotbal in ce a facut atletico pe teren, nu cred ca au dat vreodata cu piciorul in minge.

catalin_cj (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:15

Jocul lui Atletico nu este jocul Barcelonei sau al Realului pentru simplu motiv ca jucatorii nu sunt la valoarea celor doua rivale. Insa de 5-6 ani Atletico se tine acolo si are titluri si rezultate. Sa nu uitam de Italia care a castigat CM cu un joc incalcit si urat. Fotbalul nu este aproape niciodata de partea celor frumosi. Si Mourinho a inteles asta foarte bine. Cu Real, Inter si Chelsea. Iar ceea ce conteaza e pana la urma finalul.

IONEL (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:20

Scrie mai departe si nu te uita la lume. Lumea ii cum ii. Populatia vrea "paine si circ". Dar ai o greseala, nu mai compara soarele [Cruyf] cu stelutele. Daca ai deranjat inseamna ca esti pe drumul cel bun.

lord belial (9 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:28

echipa cacalana a avut nevoie ca un jucator sa fie eliminat de la atleti ca sa poata castiga.

Petrache (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:42

Articol scris de unul care se autodescrie: "Vede întotdeuna partea luminoasă a sportului. Jumătatea plină a paharului, deși nu acceptă jumătățile de măsură"? NU faptul ca Simeone face din rahat bici, ca a adus viata in primera, transformand lupta real-barca intr-un campionat si pentru alte echipe...Nu dom'le. Joaca urat. Nu-i place lui jumatate...Apropo, in Evul Mediu s-au pus bazele civilizatiei pe care o admiram cu totii: cate universitati si scoli de gandire au aparut atunci... cate opere de arta, monumente si scriituri. Dar asa e el. El vede doar jumatatea luminoasa a lucrurilor.

Cleudiu (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:48

Sincer si cu parere de rau iti spun ca articolul tau este cel mai penibil pe care l-am citit pe gsp.ro. Ca sa-ti explic la nivelul tau de inteligenta. Din articolul tau deducem extrem de logic urmatoarele: Tu esti un ziarist care distruge presa, *** care nu stie decat sa critice, care ia toata lumina si frumusetea acestui domeniu, asta pe langa ca esti AFON total la fotbal.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Akbar (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:52

Vrei sa spui ca Lui Enrique este vreun mare antrenor? Echipa aia merge singura. Retrage-i pe Messi si Neymar de la Barça si vedem dupa aia cat de mare antrenor e respectivul. Jos palaria, Diego Simeone! Cu un buget decent in comparatie cu cel al colosilor ai reusit sa faci din Atletico una din cele mai importante echipe din liume.

alex21 (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 12:59

penibil articol...despre muscaturi, lovituri fara minge si simulari nimic? sau daca sunt acompaniate de un milion de pase, atunci fac si ele parte din componenta ,,luminoasa a fotbalului"?...tare aia cu ,,Nu te sustin Cholo"...saracu Simeone cred ca acum plange si vrea sa se lase de meserie :)))

solo (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:01

sa nu uitam ca diego simeone e argentinian si jucatorul argentinian are pasiunea si combativitatea in sange.apoi jocul prestat de atletico in general e unul atletic ,bazat pe pressing, pe agresivitate asupra purtatorului de minge ,pe organizare si mobilitate viguroasa si dinamica in faza defensiva,dar am vazut si valente ofensive de calitate cu actiuni purtate in viteza si cu finalizare exploziva.sigur stilul lui atletico nu este unul unul pur ofensiv, bazat pe posesie, ca in cazul majoritatii echipelor spaniole,in orice caz , daca veti studia bine profilul jucatorilor lui atletico ,veti observa jucatori de mare caliate si mai presus cum cholo a reusit sa faca din jucatori considerati modesti, o mare ECHIPA.bravo DIEGO SIMEONE!

wutangman (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:11

E foarte trist sa fii jurnalist sportiv si sa nu poti aprecia tactica. De foarte multe ori un 0-0 e senzational de privit pentru un iubitor de fotbal, iar 1-0 indica un meci perfect., fara greseala. Sa-mi mai spuneti un antrenor care poate castiga titlul in fata Barcei si a Realului in epoca moderna a fotbalului, cu un lot mult inferior si atunci o sa mai citesc si alte articole scrise de dumneavoastra. O zi frumosa.

Cristian (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:14

FELICITARI ! Aveti dreptate pe Theodor, ceea ce ar trebui sa compenseze ca denaturati adevarul pe mai mult de Jumatate ! Cand o sa adaugati si cateva statistici privind EFICIENTA, va veti demonstra singur INCOMPETENTA ! HI! HI! HI!

genu (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:18

Dar Chelsea-Atletico din Champions League de acum doi ani l-ati vazut, domnule Jumatate? Barca-Atletico, tot cu doi ani in urma, din ultima etapa de campionat, cu titlul pe masa? A vazut cineva un Mourinho ma neputincios si o Barca mai dominata? Cruyf, va mai aduceti aminte, a luat un 4-0 sec cu Milan, in finala de Champions League. Iar finala castigata cu Samdoria s-a datorat unei lovituri libere in minutul 119. Nu era un mare tactician, fotbaul nu mai e ca jocul Braziliei din '70 - acolo a ramas inchistat suporterul roman; si in "poezia" cracilor de la mijlocul terenului. E ca si cum ai vrea sa asculti Lermontov sau Lamartine in vremea lui Neruda si Octavio Paz. Asa e si Barca - o echipa cu un fotbal fosilizat, posibil doar cu un buget imens si cu cei mai buni fotbalisti din lume. Asta e reteta, inventata tot in Spania, de Realul anilor '50. Dati-i domnului Petre Grigoras 500 de milioane si-o sa vedeti ce mare e. Sau, de ce nu, lui Cholo Simeone. Vedeti, Realul anilor '50, ca si Barcelona de acum n-au avut nevoie de antrenor - il stie cineva pe dirijorul lui di Dtefano ? Iar intrarea in anonimat a lui Guardiola sau Enrique e inevitabila. Frumos, dar fara a avea o banca intreaga la dispozitie, au vazut fotbalul Emiliano Mondonico - Atalanta si Torino din '80-'90; Radomir Antici - Atletico si Real din anii '90; Zdenek Zeman. Stau sa ma gandesc daca nu cumva filosofia de joc a lui Cruyff venea de la Stefan Kovacs, un tip atat de putin (re)cunoscut pentru ca, nefiind mahalagiu, deranja pe nenumaratii frustrati ai fenomenului fotbalistic de pe la noi. Pe deasupra, mai era si evreu. S-ar putea, maestre, ca Simeone sa fie cel mai bun antrenor din lume la ora asta. Demn urmar al magului Herrera, cel mai mare antrenor din toate timpurile - a facut pentru fotbal cam ceea ce a facut don Jose Raul Capablanca pentru sah; unul a depasit poezia romantica si cu rima patetica a WM-ului, iar don Jose Raul a inventat finalul in sah, zona aceea arida si semanand cu desertul populat cu demoni al Sfintilor Parinti. E usor si fromos sa joci fotbal in Paradis - financiar in cazul nostru. Chestia e cum cuceresti lumea cu niste puscariasi, precum Columb.

Alexandru Miron (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:26

"Cu Cholo Simeone fotbalul e în Evul Mediu" ... si cu Theodor Jumatate jurnalismul e în Epoca de Piatră !

Ffs (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:42

Nu retin cand a fost ultima oara cand am citit un articol atat de superficial si partinitor.

vlad (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 13:56

Aha, deci trebuia sa joace deschis cu Barcelona??? Pai da-i si lui inca vreo 200 de milioane anual in plus buget de cheltuieli si poate o s-o faca :)) Pana una alta, Griezmann are 19 goluri date in campionat si Atletico este peste Real in clasament

Traveller (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 14:14

Sa citam din wikipedia o statistica: Trofee D. Simeone "Cu Atlético Madrid (5) UEFA Europa League (1): 2011/12 UEFA Super Cup (1): 2012 La Liga (1): 2013–14 Copa del Rey (1): 2012–13 Supercopa de España (1): 2014 Individual La Liga Coach of the Year (2): 2012–13, 2013–14" Adica omul se bate de la egal la egal cu Barcelona si Real de 5 ani de zile, dar noi strambam din nas? :))) Pai el a gasit singura solutie tehnica si tactica de realiza asa ceva, in conditiile bugetului si jucatorilor pe care ii are. Si nea Imi cu Steaua, in 1986, a trebuit sa lase fanteziile la vestiar, sa gandeasca tactic cum sa blocheze echipa Barcelonei. A iesit, zice-se, cea mai urata finala CCE, dar castigata de romani. Eu zic sa fiti mai atent pe viitor cu astfel de "diagnostice" puse la repezeala.

kikos (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 14:37

Penibil articol, eu sunt un simpatizant al ambelor echipe, Barcelona... este cea mai buna echipa din lume, iar Atletico!? Atletico este modelul de urmat, toata lumea vrea ca echipa sa favorita( POLI, steaua,Rapid, dinamo etc ) sa dea totul pe teren, sa faca presing, deposedari, alunecari sa isi dea viata pe teren, iar Atletico asta face, anuleaza plusul de valoare prin ambitie si daruire, este singura lor sansa ca sa se ia la tranta cu Real si Barcelona( sa nu uitam ca pe real in ultimul timp ii domina in derby-ul Madridului ) asadar ce este gresit in ceea ce face Simeone? In perceptia mea este echipa ideala, putin mai multa calitate si ajung departe, din punct de vedere al ambitiei si determinarii sunt foarte departe, nici nu se poate compara cu mourinho. P.S. Cand a semnat cu Atletico, echipa era pe locul 10, acuma este pe locul 2, cu o finala de Cl(pierduta in min. 90) si un titlu luat.

gio (3 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 14:37

ai dat-o in bata cu articolul asta. Atletico chiar joaca fotbal dar se si blindeaza, normal, contra echipelor mari (desi a facut spectacol pe Real..). Acuma contra barcelonei cel mai bine sa te blindezi altfel esti mort, omul vroia sa se califice nu sa incaseze un 2-5 sa te faca pe tine fericit

adenauer (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 14:55

articolul publicat de d-l ziarist reprezinta punctul de vedere al dansului si trebuie respectat. nu putem fi toi de aceeasi parere. atletico madrid joaca fotbalul care si-l poate permite la ora aceasta. In afara de Fernando Torres (cel mai bun atacant din toata istoria Spaniei) toti jucatorii madrileni sunt niste necunoscuti in comparatie ce cei de la barcelona. diego simeone a implementat stilul argentinian in jocul echipei si se vede ca nu a gresit dovada fiind trofeele castigate.

ciupi (2 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 15:12

simeone ar putea da un raspuns memorabil castigand returul cu unu la zero! nu va fi usor, dar nici imposibil.

Alex (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 15:23

Imi spune si mie cineva cine face angajarile la GSp? Omul ala are nevoie de o mustrare.

Jean-Paul (41 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 15:52

Ceea ce trebuie recunoscut fara dubii este agresivitatea dusa la extrem din jocul lui Atletico. Aici, as avea o propunere: echipa asta ar trebui sa-si schimbe numele, fiindca atletico nu inseamna violenta, brutalitate, ferocitate. Zic unii ca asta e tactica necesara atunci cand joci cu Barcelona. Blasfemie totala! Cum pot unii sa gandeasca asa ceva? Trebuie sa fii un frustrat fara nici o speranta, de mai bine. Autorul si-a spus parerea si a avut curajul sa o spuna deschis in ziar. Pentru asta are toata aprecierea mea, chiar daca pe ici pe colo as avea alte optiuni. Cred ca voi citi oricand un articol in care indemnul este sa faci bine nu sa distrugi munca altuia. Vad ca s-au repezit unii precum ulii sa-l faca praf. Daca ei nu au bunul simt sa respecte opinia altuia si in loc sa poarte un dialog civilizat il "desfiinteaza" pur si simplu pe d-l T. Jumatate, rusinea si oprobiul trebuie sa cada asupra lor. Adeptii teoriei "scopul scuza mijloacele" sunt niste oameni suferinzi, chiar daca nu sunt bolnavi. Suferinta la care ma refer poate veni din diferenta uriasa dintre aspiratii si realizari. Simeone, ca fotbalist a fost un tip rudimentar. Il stiu inca de pe vremea cand juca la Atletico, Lazio, etc. Niciodata nu mi-a placut ca jucator. Si-l compatimesc si pentru filosofia lui ca antrenor. Majoritatea suporterilor se duc pe stadioane sa vada fotbal nu sa asculte muzica oaselor trosnite cu furie de un Felipe Luis, Godin sau Juanfran, fiindca asa le-a trasat sarcina el diego. Cei care au sarit sa-l faca praf pe autor nu pot sa inteleaga un lucru simplu ca buna ziua: arta trebuie apreciata si nu distrusa. Nu te apuci sa-l cotonogesti pe un Neymar fiindca altfel nu-l poti opri din dribling. Asta nu mai e fotbal, nu mai e joc, e pur si simplu un razboi murdar. Si paiatza de Simeone care se tot agita pe marginea terenului asta le cere jucatorilor sai: "rupe-l, nu-l lasa, da-i la gioale !" Nu stiu ce varste au cei care au sarit la beregata autorului, inclin sa cred ca sunt niste pustani care saliveaza cand vad filme cu batai si impuscaturi, cu capete sparte, ochi iesiti din orbite, picioare fracturate..... Asa isi defuleeaza ei frustrarea......

ireductibil (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 16:05

Eu nu inteleg cum de un jurnalist sportiv poate sa emita si sa publice un articol atat de lipsit de realitate! Cand nu pricepi un sport, nu mai scrie despre el!!! Simplu! Situatia spune multe si despre conducerea GSP care angajeaza probabil pe alte criterii, nu pe cel al meritocratiei! Penibil!

Fibra (14 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 16:06

O caracterizare perfecta a unuia care distruge fotbalul. Dovada domnule Jumatate ca aveti dreptate, sunt iesirile ***,care oricum sunt deja majoritari fata ***.Am ajuns undeva, unde unii chiar nu doreau.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Eugen (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 16:10

Orice echipa e mica si arată rău atunci când joacă cu Barca...toți încearcă să păcălească fotbalul, se dau loviti, trag de timp, stau cu curul in poarta, aruncă mingi în tribune, caută momente de respiro, faultează pana la limita scanteilor și a oaselor rupte...nu cred că a uitat nimeni rușinea cu care s-a prezentat "Maurinio" pe Camp Nou cu Inter, când ne-a propus un fotbal jucat pe semicerc, cu autobaza în poartă și după sistemul 1+10! Pt asemenea echipe ar trebui introdusă și la fotbal regula jocului pasiv!!! :)) Cholo Someone nu va antrena niciodată o echipă mare pt ca e prea mare riscul de a avea la fiecare meci câteva zeci de mii de batiste albe în tribune! :)) Știți cum zic, domnilor? :))

rads (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 18:18

Felicitari, apreciez intotdeauna un jurnalist care are curaj sa exprime opinii nepopulare. Sunt de acord cu articolul. Este peste puterea mea de intelegere cum un stil de fotbal ca asta (vezi dubla cu psv) poate atrage atatea pasiuni si nebunii, cand pe la alte spoturi super spectaculoase bate vantul in tribune.

george (1 comentarii)  •  7 aprilie 2016, 21:29

Theodore, ai un nume de familie predestinat, parca stia soarta ca o sa primesti doar jumatate de creier! Lasa-te de comentat fotbal ca esti mult pe langa fenomen, nu intelegi nimic din acest sport ! Cei ai fi vrut? Sa atace atletico in valuri pe barcelona, in deplasare si jucand cu un om in minus? Nici cel mai mare"catalan independentist" nu ar fi fost in stare sa debiteze asemenea articol!

Flaviu (42 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 8:18

Si uite ca dintr-o data, autorul articolului trimite un Evul Mediu echipe precum Inter anii 60, Italia 68-70, Italia 82, Juve 83-86, Argentina 86-90, Juve 95-98 , chiar Franța 98-00, apoi Porto, Chelsea, Inter antrenate de Mou, chiar si Olanda 2010. Adică organizarea tactica, disciplina de joc, reactivitatea, perfectionarea tranzitiei, spiritul de lupta si mentalitatea de învingător sunt chestii depasite, de Evul Mediu fotbalistic. Uite cum se joaca băiatul asta cu tastele , scrie la ziarul de sport nr 1 si mai are si un salariu ok. Apropo, domnule ziarist ( ghilimele) , ai văzut meciul ? Cam câte mingi descoperite au fost in fata defensivei lui Atletico? Le-ai numărat? Cam care echipa din toată istoria fotbalului era mai organizata? Având in vedere ca , in fata lor era Barcelona!

onlinegsp (90 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 9:29

Flavius si toti cei care elogiaza stilul lui Simeone. Asa joaca Atletico meci de meci. Cu Barcelona, PSV, Las Palmas si orice alt adversar, mare sau mic, mai mult sau mai putin valoros. NU am negat organizarea, disciplina, reactivitatea (tranzitia mai putin, as spune), spiritul de lupta si mentalitatea de invingator. Dar toate aceste argumente imi dau dreptate. Pentru ca acestea sunt calitatile unei armate pregatite de razboi, exact ce speculeaza si Cholo, si Mourinho. Dar fotbalul inseamna si altceva. Sau nu? Sau nu vrem sa vedem decat ANTIFOTBAL? Cand spui reactivitate, te referi la un plan impotriva jocului, corect? Adversarul ataca si tu planuiesti reactia! Putem discuta ore intregi. Am jucat fotbal, vad fotbal zi-lumina, traiesc cu fotbalul. Asa ca, daca doresti, vorbim despre fotbal la nesfarsit.

Flaviu (42 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 11:48

onelinegsp, ai dreptate, discuția e nesfarsita.. Dar : urmărește te rog planul lor tactic, presingul dus pana in zona portarului advers pt : 1. A întrerupe progresia 2. A recupera sus si a declansa. Asta nu e contraatac e agresivitate pozitivă.. Vezi faza golului.. După roșu lucrurile se schimba.. Dar in primele 10 min din a doua, din nou avem același plan si apar 2 situații de gol.. Deci: avem si tranzitie poz si tranzitie neg când (rar) Barca scapă din presing( ma refer la 11 contra 11). Si eu am jucat fotbal, am antrenat( si antrenez) la un nivel mai mic si apreciez stilul de joc al Barcei. Sunt si suporterul lor de la Cruyff încoace (1988). Vad toate meciurile posibile. Dar nu pot sa nu remarc pe Atletico si pe Simeone.. Si asta e FOTBAL.. E tot fotbal, dar jucat altfel, cu alte arme, cu alta abordare.. Nu e ciupeala, e lupta, valoare, inteligenta tactica..

onlinegsp (90 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 15:01

Flaviu, nu sunt Online gsp, sunt Theo, cel care se joaca din cand in cand cu tastele, scriind despre ceea ce ii place, fotbalul. E corect ceea ce ai spus la primul mesaj si e la fel de corect si acum. Tactic, nu voi nega niciodata pasii inainte pe care i-a facut Mou, la fel, strategia lui Cholo. Dar mie nu imi place stilul lor, a fost opinia mea, nu un articol normal, a fost o opinie si fiecare avem dreptul la ea. Cand pregatesc un meci, si Simeone, si Mourinho incep totul de la agresivitate. In timp ce eu, care vad si citesc fotbal la fel de mult ca un antrenor de cel putin 20 de ani, as porni de la joc, propriul joc, cum sa-mi impun stilul meu, prin progresia paselor, prin imaginatie, colectiv si individual. Nu doar sa contracarez! Si, sigur ai remarcat, Barca incearca si ea sa recupereze cat mai repede mingea cand o pierde, dar nu neaparat prin agresivitate (desi exista in orice echipa un strop), ci prin crearea de superioritate in acea zona, in zona mingii. Prin sufocarea adversarului, fara a-l lovi neaparat. Iar cand are mingea, se simte placerea jocului. La Atleti, e prea mult schematism in jocul ofensiv. Si sunt prea putini jucatori de creatie, gen Griezmann. De ce? Pentru ca Simeone are nevoie de anumiti jucatori, foarte, foarte buni si ei, dar care sa se muleze pe stilul sau, o tehnica buna combinata cu o grinta extraordinara… Week-end placut

onlinegsp (90 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 15:17

Si iti mai amintesc, Flaviu, de cele doua meciuri jucate de Atletico impotriva lui PSV, in „optimi”. 0-0 si 0-0 cu o echipa mult inferioara ca lot lui Atleti. Si totusi, Cocu a incercat mai mult cu jucatorii lui decat Simeone… Ceea ce imi arata ca Diego e bun, dar are limite, nu poate sa iasa din ideile lui. Si eu, daca as fi fan Atleti, as vrea mai mult decat trofee. Nu pot fi de acord nici cu Wenger, care sacrifica aproape total rezultatele in numele jocului frumos, dar nu-l accept nici pe Cholo. This is my way

Mugur (1 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 15:48

Pe mine ma distreaza faptul ca la descrierea lui scrie: "Vede întotdeuna partea luminoasă a sportului. Jumătatea plină a paharului, deși nu acceptă jumătățile de măsură". LOL Pai si de ce nu vezi partea buna a intunericului?

onlinegsp (90 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 19:53

O voi descoperi mai tarziu, Mugur 🙂

Flaviu (42 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 17:09

Theo( lăsăm pseudonimul), Simeone e antrenor.. Are un contract la o echipa cu un anumit buget, are niște obiective si presupun ca Atletico are un plan pe termen scurt, mediu si lung pe care îl aplica si pe care antrenorul îl respecta.. Profesional, cred ca știi, nu contează așa mult estetica jocului.. Sa vorbim doar de CL, ca sa nu aducem aminte de Italia-Brazilia 82, in fiecare an au fost echipe care au practicat un fotbal frumos, dar au fost eliminate mai repede decât se credea.. Vorba ta, Arsenal.. Sau MU in atâtea cazuri in anii 2000-2010.. Deci , părerea ta e ok, o respect ( deși ca iubitor al fotbalului, ar trebui sa nu fii așa categoric) , dar tu esti formator de opinie , deci nu ar strica un pic de echilibru ( apropo de joaca cu tastele).. Simeone nu are anvergura lui Herrera ( clasicul exemplu) dar fotbalul de azi e intr-o continua schimbare , iar Cholo nu face decât sa își practice excelent meseria.. Barca?? Se va califica pe Calderon , iar Enrique e mai mult , Cholo' decât ,Pep'.. Apropo, oare cum arată dpdv fizic , echipele lui Pep in aprilie-mai? Vizavi de Atleti ?... Sa ai un week-end ok..

onlinegsp (90 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 19:52

Flaviu, de-abia astept urmatoarea polemica. si nu doar polemica 🙂 ma bucur ca ai comentat si ca te-am cunoscut, macar prin mesaje. week-end placut

Florin (1 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 19:09

Superb articolul, Theo! Bravo! Ma bucur sa vad un jurnalist cu principii care are curajul sa spuna lucrurilor pe nume, chiar daca ele deranjeaza si pot aliena o parte a publicului. Nu te pot ajuta in privinta aceasta, dar iti pot promite ca voi citi articolele tale ori de cate ori voi avea timpul necesar. Nu e nimic in neregula cu a te apara si a juca pe contra atac - doar ca in momentul in care faci asta iti asumi imaginea de echipa mica - poate e ok contra Barcelonei, dar nu e ok contra lui PSV etc. Pe de alta parte, poti sa te aperi si fara sa fii atat de agresiv. Este destul de greu sa crezi ca echipele lui mou si cholo sunt victimele unei conspiratii si de aceea joaca mereu in 10 vs. o echipa privilegiata ca barcelona care nu trece prin asta niciodata. POATE, DAR, POATE, are legatura cu stilul de joc :) Normal, cand ma uit la un meci de fotbal, imi doresc sa vad spectacol, nu MMA, nu lupte, nu echipe in formatii de genul 1-6-4-0, care se apara ca pe semicerc, lovesc si provoaca. Nu ca nu m-ar deranja faptul ca un jucator ca Sergio Busquets cade la orice atingere si cere cartonas galben. Nici cu asta nu sunt de acord. Din pacate prea putine echipe/antrenori respecta pricinpiile unui Johan Cruyff (There's only one ball and you need to have it) sau Brian Clough (If God had wanted us to play football in the clouds, he'd have put grass up there) si aleg calea cea mai usoara (tot Johan spunea Football is simple. But nothing is more difficult than playing simple football). Weekend fain!

onlinegsp (90 comentarii)  •  8 aprilie 2016, 19:50

La fel si tie, Florin! Extraordinar citatul lui Clough

Andrei (3 comentarii)  •  9 aprilie 2016, 2:28

Sa ai un nivel al inteligentei cat de cat acceptabil si o cultura fotbalistica de ani de zile si sa scrii astfel de analize de 2 bani, arata cata frustrare de poate strange intr-un om. Dezamagitor. Fotbalul asta e prea complex, nu e corect.

Comentează