Între pay-per-view şi not found
Liga contraatacă. Dragomir anunţă lansarea propriului canal TV. În sfîrşit, football comes home! Un faliment frumos ambalat poate părea un succes financiar. Un fiasco legat cu fundiţă roşie poate fi motiv de fiesta. Mitică Dragomir ştie asta ca nimeni altul, […]
Liga contraatacă. Dragomir anunţă lansarea propriului canal TV. În sfîrşit, football comes home!
Un faliment frumos ambalat poate părea un succes financiar. Un fiasco legat cu fundiţă roşie poate fi motiv de fiesta. Mitică Dragomir ştie asta ca nimeni altul, fiindcă toată viaţa a înotat în ape tulburi, niciodată contra curentului, reuşind performanţa rarisimă de a ajunge la mal curat ca un nufăr.
Preşedintele Ligii Profesioniste a ieşit în media cu un anunţ care ar urma să pună pe jar televiziunile nerecunoscătoare. Acele văcuţe numai bune de muls cărora li s-a părut scandalos să plătească 150 de milioane de euro pe un campionat rahitic, în care eternul derby Steaua-Dinamo a avut calitatea unui meci obişnuit de Divizia C. Iniţiativa lui Dragomir a venit exact în preziua Adunării Generale şi vorbeşte despre intenţia Ligii de a-şi lansa un canal de televiziune propriu, în sistem pay-per-view. Şi pentru a dovedi că treaba este cît se poate de serioasă, domnul Dragomir precizează că au început deja demersurile obţinerii unui credit bancar de 50 de milioane de euro, destinat finanţării viitorului post de televiziune.
Ca unul care a apucat să lucreze, în alt secol, sub înaltul patronaj spiritual şi material al lui Mitică Dragomir, nu pot decît să confirm seriozitatea proiectelor acestuia pe probleme de media. Şi priceperea. Mai ales că noul canal TV nu va porni de la zero. În podul Palatului Universul, unde îşi avea redacţia Sportul românesc, au rămas cîteva maşini de scris cu vechime în exploatare, dar încă funcţionale. De asemenea, mai există pe acolo, prin cenuşa imperiului SR, şi vreo două-trei aparate foto Smena, care nu ţin loc de camere video, dar impresionează orice asistenţă prin aerul vintage pe care îl dau oricui îl poartă atîrnat la gît. Nu trebuie uitate nici elementele de mobilier! Birourile lui DD Rujan şi Geo Raeţchi, fosta scrumieră a lui Ovidiu Ioaniţoaia. Plus una bucată aer condiţionat de 7.000 BTU care făcea răcoare într-o redacţie de 150 de metri pătraţi. Dar mai presus de orice ar fi know-how-ul contabilului-trezorier Nicu Dobrescu, un fel de Alan Greenspan avant la lettre, care demonstra cu un simplu creion chimic că profitul e de fapt dezastru financiar şi viceversa.
Toată această moştenire mobilă şi imobilă garantează soliditatea întreprinderii lui Mitică Dragomir. El le va demonstra pesimiştilor cum pui pe picioare un post pay-per-view în mai puţin de trei luni, cu minimum de mijloace şi de costuri. Iar dacă aveţi în continuare reţineri, consultaţi un alt produs mediatic al LPF, site-ul. Jucaţi-vă puţin cu mouse-ul şi daţi click pe versiunea în engleză, apoi alte clickuri pe rubricile site-ului. La „First league teams”, rezultatul căutării este „Not found”. Nu-i nimic, încerci mai departe şi te duci la „European cups”. Tot „Not found”. Nu ne descurajăm, click pe „Press news”. „Not Found”. Click apoi pe „Contact us”. Aţi ghicit, „Not found”.
Mi-ar plăcea o televiziune a Ligii. Cu live-uri realizate de Doru Neagu şi talk-show-uri moderate de Vali Alexandru. Cu derbyuri filmate cu cele patru camere folosite de Sergiu Nicolaescu la „Dacii”. Cu publicitate de la sălile de nunţi ale domnului preşedinte. Fotbalul s-ar însănătoşi, negreşit. Cu terapie prin rîs, dar ce mai contează?