Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Fetelor, păstraţi-vă numele!

Un obicei de sorginte feudală schimbă identitatea marilor noastre sportive

Lîngă Regina Angliei stă un prinţ consort, nu un rege. Prinţul consort o însoţeşte întotdeauna pe regină, mai puţin atunci cînd Majestatea Sa se adresează naţiunii, participînd alături de ea […]

luni, 20 decembrie 2010, 7:50

Un obicei de sorginte feudală schimbă identitatea marilor noastre sportive

Lîngă Regina Angliei stă un prinţ consort, nu un rege. Prinţul consort o însoţeşte întotdeauna pe regină, mai puţin atunci cînd Majestatea Sa se adresează naţiunii, participînd alături de ea la evenimente caritabile şi mondene. Prinţul consort completează cu discreţie imaginea unui cuplu princiar, dar nu îşi permite niciodată să pozeze în cap de familie. Asta se întîmplă la case mai mici.

Cu prinţul consort ne-am lămurit. Cine sau ce stă lîngă o mare handbalistă română? Dacă este căsătorită, un soţ. Dacă nu, familia, rudele, prietenii. Apariţia unui soţ  aduce o problemă. Nu o problemă familială, probabil una familiară. Se întîmplă că atunci cînd hotărăsc să se mărite, cele mai multe din fetele noastre să îşi schimbe numele. Îşi iau numele de familie al soţului şi renunţă la cel de domnişoară. De voie sau de nevoie, asta nu putem şti. Putem bănui totuşi că domnii cu pricina au ambiţia păstrării tradiţiilor. Ancestrale şi seculare. În casă cîntă cocoşul, nu găina, iar găina poartă numele cocoşului care nu face ouă, dar dă deşteptarea. Cucurigu, boieri mari, unde-i punguţa cu doi sau mai mulţi bani?

Adina Meiroşu este acum doamna Fiera. Roxana Gatzel a devenit Roxana Han. Înaintea lor, Luminiţa Huţupan devenise Luminiţa Dinu, Aurelia Stoica se transformase în Aurelia Brădeanu, Ionela Gîlcă în Ionela Stanca, Paula Rădulescu în Paula Ungureanu. Ada Nechita era Ada Olteanu, iar acum este din nou Ada Nechita după divorţ. La Valentina Ardean a fost democraţie. Ea şi-a luat şi numele soţului, soţul şi-a luat şi numele ei. Deruta comentatorilor şi a suporterilor este totală, aceasta prelungindu-se şi peste graniţe. La ultimul Mondial, ziariştii străini au crezut că România a schimbat generaţiile. Nu fuseseră decît nişte schimbări de buletin.

Nu îi cunosc pe soţii fetelor noastre de la handbal. E posibil să fie oameni de ispravă, chiar dacă nu au faima consoartelor. Tocmai de aceea, îmi place să cred că a fi soţul unei mari handbaliste nu este o profesie sau o îndeletnicire, ci doar o stare emoţională consfinţită de ofiţerul Stării Civile. Un gest firesc al bărbaţilor din spatele acestor femei celebre ar fi să interpreteze cu graţie rolul prinţului consort. Şi să le redea identitatea onomastică jumătăţilor lor care aduc medalii şi bunăstare familială. Atunci am realiza că în spatele unei mari handbaliste stă un bărbat puternic prin discreţia lui. Practic, fără nume.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

tiberius (5 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 19:56

bine zis, insa cred ca e o problema de optiune personala… nu cred ca unor fete cu un caracter puternic li s-a putut impune ceva cu forta… oricum, valoarea lor nu e strans legata de un anume nume, daca ma pot exprima asa…in rest bravo fetelor!!!

ovidiu (27 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 20:07

Articol mai penibil ca asta mai rar, maestre. „posibil sa fie oameni de isprava”, doar sotiile „aduc … bunastare familiala”. „În casă cîntă cocoşul, nu găina, iar găina poartă numele cocoşului care nu face ouă, dar dă deşteptarea.” ????
Sper ca realizezi cat de mult i-ai jignit pe acesti barbati care le-au luat de sotii doar din simplul fapt ca le iubesc.

FisherKing (22 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 20:35

Corect, suntem una dintre putinele tari in care casatoria e conditionata cutumiar de adoptarea numelui barbatului de catre proaspata sotie. Nu ca ar fi important, dar cred ca nu facem decat sa complicam lucrurile si sa zapacim comentatorii de televiziune, cat si publicul. Pana la urma, nu sotii lor le-au facut handbaliste si nu le-au facut celebre. Iar renuntarea la formularile astea lungi si un pic ridicole e doar un act de bun simt si altruism.

tactic-zone (1 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 20:37

stii care-i drama ? sa fi tot print la peste 70 de ani 🙂 .

victorinox (16 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 20:52

Fratioare,cand nu aveti de scris despre fotbal va iese rau de tot.Oi fi eu mai incet la cap dar si articolul tau e slab.Ce treaba or avea sotii fetelor care au aratat ce insemna o echipa nationala,nu inteleg deloc ! Sotii sunt soti,nu au prim planul ca la fotbalul becalizat pe care il promovati si atunci trebuie putin amestecati intr-o chestie handbalistica.E clar,nea gigi e racit si nu aveti subiecte.Pacat,te stiam un tip inspirat si dedicat chestiilor adevarate. Sper sa nu ajungi sa scrii si tu despre ” bomba sexy a lu’ dodel „.Ar fi prea mare dezamagirea.Si sa nu uit: nationala feminina de handbal a dat exemplul a ceea ce inseamna o nationala sportiva adevarata a unei tari.Cand dezvoltam putin subiectul?

kELOO (29 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 22:48

De acord cu dvs. d-le Geambasu! Sunt curios totusi daca Maria Andries e casatorita, si daca da, are oare numele sotului sau numele de fata?

Ciprian (13 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 23:28

Din toata performanta fetelor, dvs. doar atat ati vazut ! Ca sunt jucatoare care si-au luat numele sotilor la casatorie ! Penibil. Ma mir ca Radu Naun nu l-a sunat pe Gigi Becali cand a avut-o in studio pe Cristina Neagu !

Ovidiu (19 comentarii)  •  20 decembrie 2010, 23:45

🙂 Mi-ai placut. Ca barbat, n-as accepta, dar mi-a placut cum ai argumentat.

danioan (4 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 2:43

Jenant articol, domnule Geambasu. Mai bine ramineti la Becali, Borcea si Dragomir.E mai simplu de comentat.
Sint convins ca ziaristii straini au cercetat internetu’ si s-au lamurit repede.Probabil ca nedumeriti au fost „ziaristii” romani, care de-atiata Becali, Dodeli sau bombe sexy nu mai au timp sa se documenteze.
Chestie de profesionalism…
Felicitari fetelor!

aga (3 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 8:24

Un simplu comentariu:
La toate televiziunile s-a vorbit (comentat) despre Ada Nechita ca fiind „prietena lui Florin Costea”.
Eu cred ca lucrurile stau putin altfel:
Cred ca Florin Costea este „prietenul Adei Nechita”.
CV Ada : finala de CL, bronz la Europene , etc.
CV Florin Costea: 0 (zero)
Asta ca sa vedem „importanta” pe care o acorda „jurnalistii” performerilor

cotco-dacul (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 8:37

Dar pana la urma cu ce drept poarta numele de familie al parintilor? Sa se numeasca toate Ada Romania, Luminita Romania, Cristina Unu Romania, Cristina Doi Romania… Nu sunt de acord cu acest articol nici macar 1%. Ca au crezut ziaristii ca a schimbat Romania generatiile. Asa si? Jumatate din populatia planetei crede ca Pamantul este plat si ca Soarele se invarte in jurul Pamantului care este plat. Asta inseamna ca Pamantul ar trebui sa fie plat. Zero.

Cipri (66 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 9:15

Nu pot sa cred Domnule Geambasu!
Asta este editorialul dedicat handbalistelor noastre???
La ce am citit azi, chiar aveti nevoie de concediu toata redactia!
A fost un an obositor cu emisiuni si articole cu si despre Gigi Becali!

suporteru’ (6 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 9:39

Confuzia pleaca, in primul rand, de la ziaristii romani, de la FRH si cluburile la care sunt legitimate jucatoarele, care se grabesc sa le „promoveze” numele imediat dupa casatorie. Oare de ce FRH nu a inscrptionat pe tricouri numele sub care s-au lansat : Stoica, Gatzel, Stanca, s.a.m.d. ? Stie cineva care sunt adevaratele nume ale fotbalistilor brazilieni?! „Moda” a inceput sa prinda chiar si in campionatul nostru. Cred ca la handbal este doar o problema de organizare, nicidecum una de orgoliu din partea barbatilor.

andr3yone (11 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 10:15

Fara suparare, mi se pare o exagerare – e un obicei si nu numai la noi preluatul numelui – nu e asa o problema – poate fi o problema in cazul necunoscatorilor de handbal, necunoscatorilor numelor acestor Femei sau pentru ziaristi si comentatori aroganti si neprofesionisti. Sincer mi se pare chiar amuzanta confuzia, insa provine din ignoranta. Daca ele ar fi vrut sa isi pastreze numele sunt convins ca ar fi facut-o – pentru ca nu li s-ar putea refuza nimic – dar daca si-au schimbat numele, nu cred ca este un gest de supunere si sa faca asta doar pentru comentatori si jurnalisti, va rog sa ma iertati – nu exista o justificare in sine! Multumesc!

leontin (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 11:19

sa stii, mai geamby, ca exista si cativa barbati care-s de profesie soti de handbaliste. de exemplu dl. kukuian, cel care i-a schimbat cristinei dogaru numele

ovidiu 2 (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 11:58

Chiar nu cred ca Domnul Geambasu a incercat sa jigneasca pe cineva. Cred ca ideea articolului este ff clara. Si reala. E f fain argumentata ideea deasemeni. Cu bun gust. Bravo

sorin (21 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 12:14

despre ce e articolul asta?
A, am inteles, se pling comentatorii ca nu pot tine minte 7 nume.
Sa inteleg ca ar trebui sa ne schimbam numele in functie de venituri? sau de nr. de articole scrise despre oricare dintre soti?
Totusi penibil… adica sa se incalce traditia ca sa nu se puna in miscare creierul unui comentator…

vlad (7 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 12:42

Mi se pare normala treaba asta, cat timp sunt inca handbaliste sa-si pastreze numele initial….. ajuta si la renume si la tot. E adevarat ca la noi publicitatea este foarte mica, la fel ca si veniturile din acest domeniu, insa incep si la noi sa se miste lucrurile…. dupa ce renunta la cariera, pot sa-si schimbe si numele :). Ar fi doar un compromis de moment.

Adrian (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 13:27

E sfarsit de an si ai ramas fara inspiratiune! Sper sa nu te deranjeze prea mult, dar asta e adevarul. E punctul tau de vedere, am inteles, dar de Televiziunea Romana care transmite un C.E. de handbal pe programul 2 ce zici? De voi, ziaristii sportivi, care deschideti buletinele de stiri, sau prima pagina a ziarelor cu fotbal ce spui? Ca fotbalul e sportul rege, am inteles, dar totusi….. dupa meciul cu rusoaicele v-ati grabit toti (sau aproape toti) sa improscati cu noroi… si exemplele pot continua.
Nu cred ca e un capat de tara daca, dupa casatorie, fetele isi iau numele sotilor…. puneti mana si invatati-le noile nume, e asa greu?
Bravo fetelor, le-ati dat o lectie usturatoare fotbalistilor care au in cap doar bani, masini cat mai scumpe, bautura si femei! Performanta se poate face si fara bani multi, trebuie doar sa fii devotat sportului pe care-l practici si sa vrei!!!!!

Constantin (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 13:33

Cred ca toata lumea a inteles mesajul pe care a vrut sa il transmita Geambasu. Insa atat ipoteza cat si concluzia spre care tinde articolul este total eronata. Intentia a fost, fara indoiala, una pozitiva, insa jocul cu vorbele poate crea feste si neplaceri unui jurnalist respectabil, de altfel. Astept de acum inaite un altfel de demers jurnalistic.

original sin (2 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 13:49

sorine, esti un „barbat” adevarat! ce traditia lu’ peste? daca e ceva traditie trebuie sa fie obligatoriu si ceva bun? si un barbat iti scrie asta, daca conteaza!

durden (270 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 14:03

😐 serios?asta e articolul pe care il scrii tu dupa bronz?stiam ca nu le vei ridica in slavi si ca vei fi calculat…dar credeam ca macar le vei felicita si tu pe fete..nu inteleg cu ce te afecteaza pe tine viata lor personala?la fotbal poti sa retii 5000 de nume de fotbalisti.nu poti sa retii 14 la handbal?

in fine,eu tin totusi sa le multumesc fetelor pt ce ne-au oferit,sperand in acelasi timp ca data viitoare vom merge pana la capat.Felicitari si Hai Romania!!!

ioana (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 14:22

Cum se face ca toate comentariile sunt facute de barbati?
Nu mai fiti suparati, oamenii se casatoresc pt ca se iubesc, nu ca sa duca numele mai departe. Pt asta sunt familiile cu sange albastru, care fac istorie.

Csaba (12 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 14:47

perfect de acord

bamse2009 (2 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 15:08

d-nule jurnalist geambasu…chiar dumneata te-ai gasit sa scrii despre tricolorele noastre la handbal..si dc ai avut totusi aceasta indrazneala „imorala”..despre acest subiect te-ai gasit sa scrii..
tu, d-nule geambasu care idolatrizezi fotbalul si te-ai trezit dimineatza cu gandul sa fii si tu „in randul lumii” facand putin capital de imagine pe seama fetelor care nici macar nu inchid ochii de emotie inaintea meciurilor.

daca ai avea minimul de respect si buna cuviinta fata de oamenii aceia extraordinari din spatele tricolorelor nici nu ar mai trebui sa inchizi ochii in noaptea ce urmeaza si ar trebui sa scrii in editia de maine un articol despre rabdarea, respectul,incurajarile si toate greutatile prin care trec acei oameni atunci cand sotiile lor sunt plecate cu lunile prin turnee, prin cantonamente…
(c.m.d.a.)
poate maine una din valorile noastre va reusi o alta performanta si iar „te-ai scos”…
pacat ca scrii acest articol in postul Craciunului..cand aceste fete extraordinare de-abia asteapta sa se intoarca sa petreaca in sanul familiei toate zilele pierdute din an alaturi de „sotii vanatori de nume”

l337_owner (20 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 15:38

Articol aberant. Poate ele au vrut sa-si schimbe numele. Zici ca le-au fortat sotii sa le preia numele.

Radu_pnt (8 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 15:48

articol irelevant…

wry (774 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 17:48

resping ideea

andreea (2 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 19:40

numele ti-l schimbi din semn de respect pentru sot, pentru ca formezi o familie cu el, poate mai tarziu vin si copii si e chiar aiurea ca tu, ca mama, sa n-ai acelasi nume ca si cel al copilului. Comentatorii straini de sport sa faca bine si sa se puna la curent cu noutatile, chiar nu cred ca e atat de dificil sa identifice jucatoarele.

andreea (2 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 19:42

performantele jucatoarelor dainuiesc ,indiferent de numele pe care-l poarta.

dana (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 19:45

asa cum artistele isi pastreaza numele de scena si dupa casatorie (cu toate ca in acte figureaza cu numele sotului), asa si jucatoarele pot purta pe tricou numele care le-a consacrat, insa, nu e necesar. Doar nu numele pe care-l poarta le-au facut celebre, ci ceea ce au facut ele efectiv pe teren.

Vivi (1 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 21:10

Din cate stiu, la casatorie gaina poate alege sa-si pastreze numele ei sau sa-l ia pe al cocosului. E chestie de alegere.

banks (62 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 21:24

Bre, oameni buni, de ce sa cautam nod in papura unde nu e ?
Hai sa carcotim pentru ca asa ne-am obisnuit si ne simtim bine. Articolul e un punct de vedere si, dupa mine, e foarte judicios si argumentat. Si binevenit.
Pana a-i vedea figura, ma tot intrebam cine e aia Han ?
Sau, mai inainte, Fiera ? Sa nu mai vorbim de comentatorii aia nechemati care nici nu se sinchiseau sa pomeneasca vechiul nume (daca il stiau si ei, cazuti din luna cum erau).

dinARAD (127 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 22:45

Cristiane tata… hai ca bați cîmpii.

dinARAD (127 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 22:52

Ioana, te inseli amarnic. Oamenii se casatoresc IN PRIMUL RIND pentru a duce numele mai departe… numele „PE LINIE BARBATEASCA”. daca este vorba „doar” de iubire… atunci nu ne mai casatorim , putem trai si in concubinaj (sau cum vrei tu sa i-l numesti) , nu trebuie neaparat sa ne casatorim. CASATORIA inseamna totusi altceva… daca potzi intelege. Dar acum in zilele noastre , ca tot este „la moda” si ne place sa facem „nebunii” si PE NEBUNII , mai sunt si barbati care isi schimba numele dupa femei. Pai ce naiba!!! Doar suntem „moderni”, nu-i asa!!! Incepem sa o luam rau „pe aratura” si asta (sa dovedit) NU este bine nici pentru individ si nici pentru familie sau societate , cu tot ceea ce implica asemenea aberatzii si deviatzii care credem noi ca sunt „cool”.

çlaustrofobus (12 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 23:35

o sa-i fac eu in locul d-voastra pe fata niste prosti pe acesti soti. pai in loc sa pastreze si sa dezvolte un brand creat de fete prin munca lor, acesti soti din dorinta de a se preamarii prin casatoria cu cate o handabalista faimaosa, distrug un nume un brand care poate aduce venituri familiei. poate ca aici e problema ca femeia aduce mai multi bani si de aia daca tot aduce macar sa-i faci si tu ceva sa-i distrugi numele. stiam eu ca o cunosc de undeva pe fiera asta. era adina meirosu, o femeie de altfel foarte draguta. moda asta stupida de a schimba numele unei femei cu nume public, mi-e imi aduce aminte de idiotul ala de pi didi sau puf didi. care a vrut el sa se rebranduiasca si n-a mai auzit nimeni de el, dupa aia. asa si cu fetele astea in loc sa isi tina numele macar pana iasa din activitate si sa castige niste bani dupa acest nume creat prin munca si sudoare, prin vinderea imagini lor, ele dau cu piciorul unei oportunitati. acum e fata asta cristina neagu care lejer daca o tine tot asa poate castiga bani din publicitate, daca se marita si isi schimba numele poate linistita sa se impuste, dupa ce da lapte da cu piciorul peste sistar si il varsa. dar probabil daca semneaza cu ceva sponsori pentru imaginea ei, acestia ii vor pune clar conditia de a nu isi schimba numele in caz de casatorie. sincer si cluburile la care joaca pierd din prestigiu prin aceste schimbari de nume. daca ar fi profesionisti acestia le-ar pune niste clauze in contract sa le protejeze numele.

Iancu George (3 comentarii)  •  21 decembrie 2010, 23:38

Foarte bun articolul si un punct de vedere mai mult decat corect.

bamse2009 (2 comentarii)  •  22 decembrie 2010, 15:34

CLAUSTROFOBUS… tu inseamna ca ori esti un pusti care habar nu are pe ce lume traieste (ori te crezi in avatar pe muntii plutitori) ori nu ai nici cea mai elementara notiune despre sfanta taina a casatoriei;din moment ce tu vezi din acest lucru o „oportunitate” de a face bani inseamna ca pentru tine nu conteaza absolut nimic pe lumea asta, inseamna ca iti sticlesc ochii dupa cea mai mica bancnota „castigata” doar prin simplul fapt ca te cheama -cutarestu. mai stai inca o data 7 ani acasa si educa-te in spiritul bunei morale.

bob (1 comentarii)  •  31 decembrie 2010, 2:08

foarte foarte bun articolul…si eu de multe ori am impresia ca sotii lor sunt doar niste profitori …dar in fine…deci ai postat un articol de nota 10, pacat ca esti dinamovist

Comentează