Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Academii meşteşugăreşti

La tenis e mai simplu decît la fotbal. Nimeni nu se simte jignit atunci cînd nu iese primul în clasament. Computerul procesează fără să ţină cont de interese meschine, surd la grupuri de presiune. Nimeni nu-şi bagă gheara în ierarhii, […]

sâmbătă, 9 decembrie 2006, 6:01

La tenis e mai simplu decît la fotbal. Nimeni nu se simte jignit atunci cînd nu iese primul în clasament. Computerul procesează fără să ţină cont de interese meschine, surd la grupuri de presiune. Nimeni nu-şi bagă gheara în ierarhii, nu ameninţă, nu invocă numărul de suporteri. Pete Sampras deţine încă recordul turneelor de Grand Slam cîştigate în carieră, 14 la număr, şi a obligat calculatorul ATP să-l ţină 286 de săptămîni consecutive pe prima poziţie. La 35 de ani, Pete se uită înapoi şi rememorează meciurile de poveste cu Agassi. O întîmplare naturală. Confruntarea dintre doi tipi diferiţi, dintre doi oameni dăruiţi de soartă care împreună închideau cercul perfecţiunii.

Privind în prezent, campionul redus la ipostaza de casnic pasionat de golf şi familie observă supremaţia lui Federer şi constată absenţa unui rival pe măsura lui. „Nimeni nu-l solicită prea mult. Va rupe toate recordurile din tenis”. Regretă că nu mai poate lupta decît în meciuri demonstrative. Ştie cum ar putea fi învins ceasornicul helvet. Jucînd ofensiv, nelăsîndu-l să respire. Servind excepţional, folosind toată tehnica din dotare. Reveruri în lung de linie, diagonale, voleuri, smashuri din săritură. Vă mai amintiţi?, n-a trecut un secol! Pete ştia aproape tot, mai puţin zgura. Nu domina, instaurase o dictatură. De aceea, i-a fost dat şi lui să devină cel mai antipatic din circuit. Invincibilitatea e şi dar, şi pedeapsă.

Cum a fost posibil ca Federer să îngheţe tenisul? Să-l încremenească pînă în ziua în care va ceda tronul fiindcă pe el însuşi îl vor lăsa puterile, nu pentru că, pur şi simplu, va apărea altul mai bun. Ioan Chirilă semnala acum vreo 20 de ani apariţia „bătătorilor de covoare”. Inspirată ca imagine jurnalistică, sintagma nu reda însă decît parţial şi oarecum nedrept schimbarea. Tenisul era încă sportul alb, dar îşi pierdea romantismul. Cariera lui Năstase ajunsese la crepuscul, Connors şi Borg intrau mărşăluind în scenă. Au urmat Wilander, Lendl, Edberg, McEnroe, Becker. Nimeni nu mai putea supravieţui doar din talent, se cerea din ce în ce mai mult. Cei enumeraţi adăugau forţă şi viteză bagajului tehnic, unii chiar imaginaţie. Ei nu au omorît tenisul, i-au dat alt sens, l-au adus la zi. Cine i-a văzut jucînd pe înaintaşii lui Sampras şi Federer ştie că nu ei sînt de vină.

Tenisul n-a căzut victimă forţei brute aşa cum s-a temut nea Vanea, ci produselor de serie limitată fabricate în marile academii de tenis. Bolettieri, Sanchez. La început, cînd nu deveniseră industrie, nu a fost aşa, dovadă Agassi şi Sampras. Acum, ies de pe bandă piese bine şlefuite. Meseriaşi destoinici şi cam atît ai rachetei. Safin, Hewitt, Ljubicici, Davidenko, Johansson nu îi pot opune unui talent înnăscut precum Federer decît scrîşnet de dinţi şi o doză considerabilă de constanţă. Nici Rafael Nadal, amestec straniu de cyborg supraîncărcat şi spaniol temperamental, nu pare pregătit luptei de uzură cu excelenţa elveţianului. Cum la porţile academiilor în trei schimburi bat tot mai mulţi părinţi cu copiii de mînă, nu ne rămîne decît să sperăm în reîncarnarea lui Năstase, Borg, McEnroe, Edberg.

Comentarii (40)Adaugă comentariu

Parazitu-stelist (3 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:15

Bun articol… bine scris Cristi… De unde ti a venit inspiratia? Sau cu ce ocazie ai ales acest subiect?

laurentiu untariu (2 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:19

Bravo. Prelegere academica, cuvinte cu „mestesug”, mult bun gust.

Real Sport Romania (19 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:22

asa o fi … dar cine vrea fotbal uite acilea …

http://real-sport.blogspot.com/

unde afli de ce nu poate ronaldo slabi … si multe altele despre fotbal si masini.

lasa cersitul (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:30

Mai real sport

mai lasa-ne cu spam-urile astea site-ul tau e infantil si de tot rahatul…chestii de doi lei
aici se vorbea de tenis… tu stii doar sa dai cu piciorul in basica

Lasa-ne

ady (11 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:31

Cu siguranta, Roger nu va putea fi doborat de pe primul loc din circuit. Poate doar sa nu castige Roland Garros-ul in fiecare an…K-n rest n-are rival…Jos Palaria Maestre 🙂

Adrian (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:31

Ce bine si ce sanatos e sa mai citesti si despre altceva decat despre fotbal sau mai bine zis, circ in jurul fotbalului….

Dantes (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:34

Tot respectul pentru Federer insa in lipsa unei concurente reale, meritele lui par sa nu straluceasca! Sampras era cel mai bun si avea in jurul lui o gramada de jucatorii de geniu. Inainte nu pierdeam nimic la TV din tenis, acum sportul a devenit automatizat. Si-a pierdut farmecul!

edyedmond (17 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:45

pe mine unu nu ma deranjeaza dominatia lui federer…..eu sincer n-am mai vazut asa joc de cand ma uit la tennis…nu cred ca un sampras i-ar fi tzinut piept…un agassi la 27-28 de ani poate….este talent dar si munca….oare se poate mai bun de atat? ca batator de covoare nu este si nu va fi nicioadata roger…sampras se baza mult mai mult pe serviciu de cat o face elvetianu’

steff (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:52

e drept ca in tenisul actual se poate vorbi doar despre „federer si restul lumii”,dar asta nu mi se pare ca ia cu nimic din meritele celorlalti…din fotoliu toti suntem campioni 😉
diferenta dintre ei si fede’ este in primul rand genitica si apoi e ceva ce tine de constanta, de acea capacitate extraordinara a lui federer de a juca exact atat de bine cat sa-si depaseasca adversarul…din punctul meu de vedere,el e geniu…ceilalti sunt maestrii ai rachetei cum frumos ati spus

nu am apucat sa-i vad pe marii campioni de care s-a pomenit in articol datorita..varstei fragede.dar eu iubesc tenisul in forma de azi…si nu mi se pare deloc nespectaculos
a se preciza ca nu sunt fan federer…daca ar fi dupa preferintele mele, safin sau hewitt ar fi acolo sunt, pe locul 1, dar clasamentul spune altceva

MosIonRoata (38 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:54

Nu e voie cu reincarnare in Tara Ortodoxa.

Sanatate!

Adi Rachitan (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 18:58

Nu prea imi vine sa cred ca Sampras a vobit asa.Ar insemna sa-l desconsidere pe Federer,sa-i puna la indoiala valoarea si performantele.Nu cred k Nalbandian,Roddick sau Nadal sunt prea slabi.De fapt sunt jucatori extraordinari,dar care au ghinionul de a fi contemporani cu Federer.El e unic,e absolut genial si nu e lider detasat doar pt ca nu are rivali pe masura.Apoi zici k ar putea fi invins prin nu stiu ce tactici.E usor de zis…sincer nu cred.Cei doi nu pot fi comparati pt ca apartin unor perioade diferite.Daca totusi vrei sa-i pui fata in fata,eu zic ca Federer joaca mult peste ceea ce a jucat americanul.Tenisul a evoluat mult…intr-un duel imaginar intre Sampras in vremurile bune si actualul Federer,”ceasul helvet” ar avea clar castig de cauza.

Shakatra (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 20:08

In ultima perioada, mi se pare ca din tenis a disparut spectacolul. Cei care isi reamintesc meciurile dintre Patrick Rafter si Andre Agassi pot confirma acest lucru. Acum parca jucatorii nu mai dau tot ce pot. Nu-i mai vezi alergand dupa mingi care par pierdute, rar mai vezi cate o executie pretentioasa gen smash si si mai rar cand vezi ca cineva returneaza o asa lovitura in terenul adversarului. Mie imi place Federer, dar parca el e singurul care e profesionist in timp ce restul parca au venit ca mieii la taiat. Rar daca se mai trezeste cineva sa castige un set impotriva lui. Chiar nu inteleg ce se intampla si imi pare rau ca nu are un rival pe masura. Poate asa am avea si noi parte de putin spectacol.

sorinel (1 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 20:28

trebuie sa recunoastem cu totii ca Roger ucide tenisul astazi. asa cum spunea cineva mai devreme, nu pierdeam un meci de tenis acum 10-15 ani cand se juca spectaculos iar valorile erau mai apropiate. Urmaresc si astazi meciurile de tenis insa trebuie sa recunosc ca interesul e putin mai scazut. Elvetianul vine parca dintr-o alta lume, a masinariilor exacte si da o alta dimensiune tenisului. Este un veritabil talent care-si merita locul de dirijor intr-o orchestra parca adormita. Mi-e dor insa de un meci Becker-Edberg, Sampras-Agassi. Mi-e dor de spectacolul oferit de BOOM-BOOM Becker si plonjoanele sale, de slam-smashul lui Sampras, de eleganta lui Edberg sau agresivitatea lui Agassi. Era un tenis parca pus pe muzica, mai armonios. Astazi ne lipseste muzica….

Orice comparatie intre Sampras si Roger este inutila, fiecare vine din 2 lumi diferite, in care tenisul se baza sau bazeaza pe bagaje motrice diferite si stiluri de joc diferite, in care tehnologia de fabricare a rachetelor si mingilor a prograsat, in care suprafatza de joc se schimba.

ma bucur ca mai scrieti si de alte sporturi decat mizeria de fotbal.

Xulescu (197 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 21:30

Ce liniste pe blog. Unde sunt toti refulatii.
Nu mi-a placut niciodata Sampras. Sa dai de 100 de ori mingea intr-un patratel de 10 cm² tine de exercitiu nu de har. Pe Borg l-am vazut prea putin dar shi el tot cyBorg. Sportul a devenit mult prea serios. Lumea uita ca e doar un joc. BANII. Pre multi bani la mijloc. Shi sponsori hrapareti. Asha ca nimeni n-are timp sa rada nici macar la antrenamente. Orice pauza inseamna 2 N mai putin in fibra musculara. 🙂 Au disparut artistii. De la Zola shi Bergkamp e jale. A ramas doar o floare. Ronaldinho. Ai dreptate cu Federer. Este un diamant bagat totusi intr-um pachet de muschi dar care din cand in cand sclipeste fermecator. In ritmul asta in 20 ani vom avea toti cipuri in cap pt a nu irosi timpul aiurea. Shi uite asha se-mplineste visul lui Lenin Muncici. Munciti. Munciti. :). E o parafrazare (pt Carcotasi) „fortuita”

Apropos xulescu (76 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 21:37

Apropos de refulati! Stii unde sunt? O voce din corul de copii al radioteleviziunii mi-a soptit ca sunt cu TOTII LA COANA MATA ! Le urez succes pt ca eu nu sunt gelos!

Xulescu (197 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 21:52

Uite-i c-au aparut. Cam tarziu

antijiji (4 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 22:18

Multumesc, Cristi, pentru un articol despre un sport adevarat, departe de rahatul din fotbalul bastinas.
Nu-l suport pe federer, pare un robot lipsit de simturi (mai ales bun simt).
In momentul actual, singurul care ii poate face fata e Nadal, care e tehnic si tenace. Din pacate, Corria, care era si el un concurent serios, e mai mult accidentat in ultima vreme. In rest, roboteii gen roddick (ce nume neinspirat-incercati o traducere!!!), hewitt, davidenko, nalbandian, etc. nu conteaza.

whatever (2 comentarii)  •  9 decembrie 2006, 23:33

Foarte bun articolul. Intr-adevar, lipseste un concurent serios pt. Federer, iar tenisul a devenit plictisitor(toti jucatorii, in afara de Roger, se bazeaza pe forta si rezistenta). Saracii Hewitt, Safin et. co…Luau bataie de la Sampras si Agassi cand astia aveau mai mult de 30 de ani si de-abia se mai tarau pe teren :).

sorel (10 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 0:00

cine ucide ce ? Am vazut cum juca Sampras , am vazut cum joaca Federer.
Federer e un jucator complet …poate sa joace o minge si servici vole si o minge care sa implice 10 schimburi.Dupa parerea mea Federer a readus spectacolul in tenis si nu l-a ingropat.Ce era inainte de el ?
Philipousis ,Ivanisevic,Roddick ,Sampras …batatori de covoare!!!

Federer a rezolvat problema.A aratat cum se poate juca si castiga impotriva lor.Suntem intr-un postmodernism si in tenis …nu mai merge nici Nastase nici Sampras.Poate ca era frumos cum juca Nastase …dar in mod sigur tenisul de acum aduce plusul de adrenalina pe care il cere orice consumator de sport din zilele noastre.Inca nu toti joaca ca Federer …ok …dar sa nu minimizam ce ne aduce Federer si ce mostenire frumoasa o sa lase el tenisului.

Roger Federer e extraordinar ..si ceea ce e si mai extraordinar la el ..e modul lui de a-si trai succesul …cu bun simt si masura.Pe langa el Nadal pare un saltimbanc. Sa te bati cu pumnul in piept pt ca ai castigat un punct
e ridicol.In marea majoritate a timpului el nu -i ia un set ,daramite un meci lui Federer.Sunt de tot rasul reactiile lui Nadal pe teren …e ca si cum ai face tumbe la fotbal dupa ce ai reushit sa dai o pasa corecta la portar.

Dan Steaua 86 (5 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 0:02

Domnule geambasu, articolul este foarte real, adevarat si poate chiar dureros pentru fanii tenisului. Dar parerea mea este ca nu-l putem baga pe safin in aceiasi categorie cu hewitt sau davidenko. Davidenko si Hewitt(desi este preferatul meu) sunt niste luptatori, dar intr-adevar nu au fost inzestrati cu un talent fenomenal ca al lui Federer. Dar eu cred si multi oameni de tenis cred ca Safin este ma talentat ca Federer, dar si mult mai capricios si mai inconstant ca elvetianul. Dar Safin este talent, pe langa hewitt sau davidenko.

odessa (2 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 0:24

geambasu debiteaza acelasi clisee , acelasi stereotipuri spuse de toti amatorii in tenis..Ca elvetianul a ucis tenisul, ca nu are rival sau jocul de astazi nu mai este spectaculos.Apoi , il cuprinde nostalgia si da exemple din trecut: Borg , Sampras sau Lendl.Pai astia nu fost tot niste masini? Cine i-a vazut stie despre ce e vorba.
Dl. Geambasu, se pare ca dv. nu prea va uitati la tenis.Astfel, nu imi pot sa explic cum ii uitati pe Nadal sau Nalbandian.
Scorul all time Nadal-Federer 6-3 anul acesta 4-2.Pana la finala de la wimbledon, federer avea in fiecare seara cosmaruri cu Nadal.Spaniolul l-a batut pe unde l-a prins.Avea la un momendat un sec 4-0 .Cum poti sa spui ca tenisul nu mai este spectaculos? ati vazut fabuloasele meciuri de la Rolland garros dintre cei doi? semifinala 2005, finala 2006 si semifinala de la Masters 2006.daca era asa genial de ce nu i-a oprit seria de 52 de victorii pe zgura? Meciul 52 a fost exact finala dintre ei. Eu, cel putin,nu o sa uit niciodata acel meci. 5 ore a tinut meciul, cu rasturnari de situatii..schimburi de peste 20 lovituri.O nebunie curata.Dupa meci, Ilie Nastase declara ca a fost singurul meci de 5 ore pe care l-a vazut in totalitate.uitati pe youtube sa va convingeti.
Nalbandian -federer 7-6, cred.alt cosmar al elvetianului.Ce frumos l-a batut anul trecut in finala Masters.Pacat ca argentianul nu are constanta elvetianului.
Despre Sampras : il roade invidia ca a venit unul si ii doboara toate recordurile..

genial american (260 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 1:27

@ Adi Rachitan

Foarte bine zici. Sampras a fost urat aici in State nu pt ca era cel mai bun, dar pt ca era cel mai inaccesibil # 1 al tuturor timpurilor si pt faptul ca (la fel ca Michael Chang) nu au donat o letzcaie, nimanui, niciodata. Si iete asa la batranete, dupa ce consoarta i-a papat banishorii in produceri de filme, si -a adus aminte cat de mult i-a lipsit tenisu’ … adica banii castigati din tenis. O jigodie de om! Federer este de departe cel mai bun jucator al tuturor timpurilor!

afellow (20 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 2:21

Citeam tampeniile de pe blog-ul lui Tolontan si m-am oprit, ba-s prost, ce dracu’, citesc tampeniile unor imbecili, contrandu-se pe teme complet in afara articolului. Ma pregateam sa-nchid calculatorul si sa ma culc cand ti-am vazut titlul. Zic, sa-l citesc, ca-mi esti simpatic. Buna idee. Merci pt ceva frumos, un mic salt in trecut, un gand frumos.

p.s. Cand cititi raspunsurile, n-aveti momente in care va speriati?
Pe mine, sincer, atata prostie ma copleseste.

veritasaga (1 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 4:08

chiar daca jocul sau se baza pe servici-voleu, sampras facea spectacol. meciurile de pomina cu agassi, rafter, becker, ivanisevic dovedesc asta. prima data l-am remarcat pe federer chiar impotriva lui sampras. a castigat elvetianul in 3 seturi in nush ce finala. atunci mi-am dat seama ca va avea un viitor stralucit. e cel mai bun la ora actuala. si pare ca nu se intrebuinteaza deloc, ca merge la relanti. sper ca totusi cineva sa ii taie macaroana cat mai repede. pentru spectacol in primu rand. si pt ca recordurile lui sampras sa nu fie batute.
subscriu si eu ideii ca ar cam trebui eliminat monopolul fotbalistic. adica mizeriile din fotbal.
bafta

pt affelow (4 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 10:24

Sigur ca prostia te copleseste, doar e prostia ta! Dar stii ce ti-as sugera sa fii intelegator cu tine si sa-ti acorzi circumstante atenuante. Esti mic si inocent ! Insa de ce esti infatuat? Iti inchipui ca detii adevarul absolut? Ca poti tine lectii de morala sau ca ne arunci in extaz , cu superioritate, aruncand trei vorbe ,invatate la grupa mare , la 5 ani, cand te jucai cu papusile, pt ca acum dupa cum te exprimi se pare ca te joci cu altceva ,in intimitate cand te inchizi in baie.

MirceaZ (34 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 10:39

De acord cu tine in general, dar Safin pe care l-ai trecut la „diverse” mi se pare mai bun ca Federer atunci cand jocurile lor sunt la nivel maxim. Numai ca rusul isi atinge nivelul asta foarte rar si inconstanta lui e proverbiala.

Burlaku’ (11 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 11:05

@steff & xulescu: pe protv au dat cele doua finale jucate de Ilie Nastase la Wimbledon (emisiunea se numea Splendoare in iarba). Daca ati fi avut ocazia sa le vedeti, v-ati fi dat seama cum a evoluat tenisul la capitolul viteza, tehnica, etc. Nu voi fi niciodata de acord ca, dupa aparitia lui Borg, era Nastase s-a terminat. Fals. Si Nastase a castigat impotriva lui Borg in alte meciuri, avea argumente sa il bata, doar ca gresea destul de mult (spun asta fara a ii nega imensul talent). Din fericire pt. el, de multe ori compensa greselile cu executii de mare finete, incredibile.
Mai nou, cica Federer a omorat tensul, ce aiureala! A luat bataie si de la Safin (a carui inconstanta nu o mai comentez), si de la Nadal, si de la Nalbandian, si de la A. Murray, mai avea putin si lua bataie (in turneul campionilor) si de la Roddick. A castigat destule meciuri cu dificultate.
Pe Sampras, retineti!, la Wimbledon au fost doar doi tenismeni care l-au batut: Krajicek si Federer. Acu’, ca ar juca nu stiu cum cu Federer…cu veniri la fileu, eu zic ca ar lua bataie fara probleme. Si va spun si de ce: cand lui Sampras nu ii mergea serviciul, isi castiga foarte greu meciurile. Puteti spune acelasi lucru si despre Federer (care are un retur formidabil, ganditi-va ce serviciu are Rodick)?
Daca sunteti (in definitv, de ce nu?) nostalgici dupa meciuri Agassi-Sampras, Becker-Edberg, incercati sa va reamintiti finala de anul trecut de la US Open intre Federer si Agassi.

@Cristian Geambasu: ma mir ca ai uitat sa mentionezi ca jocul de tenis s-a schimbat enorm si din cauza progresului tehnicii: una era jocul cu racheta de lemn (era Nastase), altul este cu rachetele de acum.

cristian.geambasu (913 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 11:55

laurentiu untariu, Adrian, Parazitu-stelist, edyemond, Burlaku’, affelow, Mircea, Dan Steaua ’86, whatever, genial american, antijiji, sorinel, Dantes

Multumiri pentru parerile interesante despre subiect, altul decit fotbalul nostru cel de toate zilele, cu mizeriile si lucrurile frumoase (totusi). Am simtit nevoia sa mai ies (iesim) din monotonia „sportului rege” si observ ca la tenis e mai putina „zgura”, e drept, dar sint si mai putini blogisti. Asa cum stiam, tenisul e un sport de elita si ramine asa, desi frumusetea unui mare meci de tenis poate concura si arta in stare pura. Inca o data multumiri!

FairPlay (5 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 13:23

Pe cind „academii mestesugaresti” si in alte sporturi? De pilda sahul (pasiunea mea).

nu conteaza (1 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 14:42

Cam liniste cand nu se vorbeste de fotbal, nu ati observat? Cam putine raspunsuri.Se pare ca la tenis nu sunt rivalitatile care sunt la fotbal.

SUPER DINAMOVISTA (440 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 15:03

Bravo Domnule Geambasu,excelent articol.Tenisul e un sport minunat,in care zic eu,fairplayul este ceva normal.

afellow (20 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 15:05

pt pt afellow

Era opinia mea, nu neaparat un adevar. Jignirile le poti pastra la tine-n baie. Am si pt tine o intrebare. Doare?

pashan (2 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 15:41

roddick si nadal au capacitatea de a fi peste federrer. roddick cel putin are exact stilul de joc care il incoodeaza pe roger, insa el este impulsiv si inconstant …. cam la fel si nadal … pentru federrer cel mai important atu e calmul sau … clar

babes vizionarul (1 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 15:46

sa vazut si azi cum cistiga dinamo meciuri.cu arbitrii daca juca steaua cu pandurii si era faza cind gaev il loveste pe unul de la pandurii in careu atunci cel de la steaua era eliminat vreau sa spun ca aceasta explica diferenta de 12 puncte arbitrii acorda prea usor eliminari pentru steaua la jucatori importanti gaev trebuia eliminat si atunci nu mai era 3-0 pentru dinamo dar vorbele ramin vorbe dinamo nu cistiga pe merit campionatul pacat pentru steaua ca nu si-a putut masura exact fortle cu dinamo fara mici avantaje inca o data rusine dinamo rusine pentru ca borcea umbla la arbitri se vede dela o nposta din avion .degeaba se califica in liga campionilor deoarece va iesi din primul tur si va face romania de ras

tibi (1 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 15:48

Nu mi se pare corect sa spunem k Roger ucide tenisul…”ceasul helvet” vine din alta lume…ganditi-va k acum cativa ani in Formula 1 domina M.Schumacher si si acolo a intervenit discutia k Formula 1 nu mai e asa atractiva…B.Eclestone a dat atunci cel mai bun raspuns:”… trebuie sa fim mandri k traim in aceasi perioada cu acest mare campion”..acelasi lucru l-as spune si eu…trebuie doar sa stam si sa adulmecam serviciile, smash-urile si returirile lui federer..singura speranta este sa isi gaseasca un contracandidat pe masura..va fi oare Nadal?…referitor la Sampras nu cred k a spus acele lucruri..sau poate le-a spus dar sub alta forma…l-am vazut si pe Sampras jucand si nu neg a fost un jucator ff mare insa nu cred k putea sa ii tina piept lui federer…daca chiar a facut acele declaratii nu a fost fair play..astept urmatorul meci in care il voi vedea pe federer jucand…

Jan (33 comentarii)  •  10 decembrie 2006, 16:09

Foarte adevarat ce-au spus cei de mai sus despre elvetian. Mai e ceva insa (ca l-am urmarit cu mare atentie): e vorba de anticipatie, de inteligenta de a citi urmatoarea lovitura a adversarului. Stilul lui foarte economic (ca Federer nu alearga, decat rareori) pe asta se bazeaza, el porneste cu cateva milisecunde inainte ca omul din fata lui sa loveasca mingea. Practic joaca sah, e foarte greu sa bati asa ceva. Cu forta bruta si cu viteza, nu prea ai cum. Nici astia tehnici (gen Nalbandian) nu fac fata. E nevoie de cineva care sa gandeasca altfel, complet pe dos decat o fac majoritatea jucatorilor de acum.

dragomir dan (27 comentarii)  •  11 decembrie 2006, 11:15

Sampras a fost favoritul meu dar trebuie sa recunosc faptul ca elvetianul are „ceva” peste el…poate spiritul de anticipatie, poate mobilitatea incheieturii…oricum, se pare ca pentru amindoi Rolland Garros va ramine piscul de neatins…desi Roger mai are timp sa incerce…daca va lua titlul si la Paris, va putea fi declarat „stapinul” circuitului…adversarii sai nu sunt deloc jucatori de mina a doua, nu trebuie sa-i minimalizam performantele…viitorul carierei sale depinde foarte mult si de cit chef o sa mai aiba, de provocari, de motivatie pe scurt…discutiile astea despre cel mai bun sunt evident subiective, nu poti baga in aceeasi oala perioade de timp diferite, viteze de joc diferite, materiale sportive diferite, ritmuri de competitii diferite…dar Ilie ramine cel mai iubit jucator…de ce? Poate ca n-a fost cel mai talentat dar cu siguranta a fost cel mai uman…cel mai apropiat de spectatori…cel care venea mereu cu ceva nou, care surprindea,poate citeodata scandaliza…dar de cele mai multe ori incinta

Makelele (1 comentarii)  •  11 decembrie 2006, 15:16

http://www.bwin.lx.ro = PARIURI SPORTIVE, LIVESCORE, PRONOSTIC GRATIS, BLOG , LIVECHAT, STATISTICI, CLASAMENTE…

Kenyon (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2007, 4:16

7660e0e0a3361d98c6d788c472f0fa3b
divertimento-a-parigi.dafutirabatu.info http://b

adkuvrivgr (1 comentarii)  •  2 februarie 2007, 21:36

comgzqm

Comentează