Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Intrusul

Roland Garros cu Soderling este ca Parisul cu fast food-uri pe Champs Elysees

Robin Soderling trebuia să joace finala de la Roland Garros. Robin Soderling a intrat pe terenul Philippe Chatrier, dar într-un mod ciudat a lipsit de la întîlnirea […]

luni, 7 iunie 2010, 3:03

Roland Garros cu Soderling este ca Parisul cu fast food-uri pe Champs Elysees

Robin Soderling trebuia să joace finala de la Roland Garros. Robin Soderling a intrat pe terenul Philippe Chatrier, dar într-un mod ciudat a lipsit de la întîlnirea cu Rafa, ale cărui lacrimi au încheiat în notă de film indian un meci fără istorie şi fără strălucire. Spaniolul nu poartă vina pentru după-amiaza noastră de duminică ratată. Nadal şi-a făcut treaba cum ştie el mai bine. A cîştigat. Meticulos, încruntat, concentrat, apoi descătuşat. Unghiuri imposibile, complicitate perfectă cu zgura, pe care ştie să alunece ca un patinator. Curse perfecte către mingi dinainte pierdute, pe care le întorcea nu se ştie cum peste fileu. Un mecanism impecabil, căruia îi mai intră din cînd în cînd şortul în fund. Rafa a pus la loc muşchii pierduţi, poate juca şi două partide într-o zi, iar acel băiat subţiat şi subţirel, vulnerabil şi previzibil a rămas doar o amintire. Punct în care dacă îţi exprimi vreo îndoială eşti pus la colţ. Deci, odă vitaminelor şi muşchiului de vacă în sînge!

Înapoi la Soderling. Suedezul era cheia fanteziilor noastre despre o finală de vis. Îl strivise pe Federer în sferturi, se încălzise cu Berdich în semifinale, acum ar fi urmat încă o demonstraţie de forţă aplicată pe adversar. Mats Wilander îi crescuse cota compatriotului în studioul Eurosportului, sorbit din priviri de Annabel Croft. Fostul cîştigător de la Paris încerca să ne spună că Robin este urmaşul altor mari suedezi, căci el loveşte mai tare şi mai sigur decît toţi la un loc. Un fel de produs de sinteză de Borg, Edberg, plus Wilander. 24 de titluri de Mare Şlem concentrate în braţul de fier al lui Soderling. Măi, măi!

De fapt, lui Soderling îi lipseşte ceva care nu se obţine prin antrenament asiduu. Ceva ce au avut din plin înaintaşii lui. Farmecul. Personalitatea. Sîngele albastru şi rece de campion. Nobleţea de a lupta dincolo de limite. Borg, Edberg şi Wilander au fost aristocraţi veritabili, el e un burghez care a prins gustul ficatului de gîscă. Aşa se explică figura tristă din cele două finale de Roland Garros de pînă acum. Senzaţia că un intrus a ajuns să lupte pentru trofeu cu Federer, iar acum cu Nadal. Soderling nu captivează asistenţa, e un iceberg nebărbierit care vrea să-şi scufunde adversarul. El nu are nuanţe, fineţuri, el are forţă. El este un lopătar care trimite servicii cu peste 220 de kilometri pe oră, un voinic scandinav care dă tare în minge şi cu forehand-ul şi cu reverul. CT Popescu îi zice halebardier, probabil dintr-un exces literar. Din păcate, cred că acest personaj din nord ne va mai strica şi alte după-amiezi de duminică.

Comentarii (23)Adaugă comentariu

Andras (2 comentarii)  •  7 iunie 2010, 15:53

Salut!
Cu toate ca am tinut cu Nadal,mi-ar fi placut un meci mai spectaculos.Imi plac articolele tale,felicitari in continuare!

Robert (5 comentarii)  •  7 iunie 2010, 16:42

sa fim solemni, domnule! Soderling se inscrie perfect intr-o topologie mult iubita de francezi. Vezi Poulidor! Este eternul numar doi.

Totusi, sa nu uitam ca Soderling a oferit destul „panas” in meciurile cu Federer si in cel din semifinale. Sa nu uitam ca a jucat finala cu Nadal, poate de asta a fost cel mai plictisitor meci posibil. Fara sa derog din merite cvintuplului campion la RG, Nadal nu a straluzit, a invins precum bate de obicei nationala Italiei la fotbal, sec, fara sa ofere nimic. Forta bruta, servici de debutanta in tenis, joc de la 4 metri din spatele terenului.

Robert (5 comentarii)  •  7 iunie 2010, 16:43

@ mesajul de mai sus a se citi tipologie in loc de topologie

milleroo7 (11 comentarii)  •  7 iunie 2010, 16:55

pot sa fiu de acord cu tine in ceea ce il priveste pe Rafa. Este tipicul jucator defensiv care nu face altceva decat sa dea mingiile inapoi.Nu l-am simpatizat niciodata. Nu are stil , nu are eleganta lui Federer si nici pe departe inteligenta si talentul elvetianului.Rafa va mai juca un an , poate doi dupa care il vor lasa muschii (sintetici parerea mea). E genul de jucator care nu ataca niciodata si care te plictiseste cu rally-urile din spatele terenului. Sunt curios daca stie sa loveasca incet…si variat.

radub (3 comentarii)  •  7 iunie 2010, 19:01

Din pacate Soderling a dezamagit a doua oara. Cred ca e cava psihic la el, cred ca pur si simplu e coplesit de frica perormantei notabile.
L-am vazut si jucind un tenis incintator, cu bratul ala al lui capabil sa gaseasca niste unghiuri incredibile.
Din pacate duminica, nush daca a pus cap la cap 4 game-uri in care sa joace la nivelul care i-a permis sa-l invinga pe Federer.
Cred totusi, ca e cam mult sa-i minimalizam performanta, si totodata as vrea sa avem si noi un jucator care sa se prezinte asa in 2 finale consecutive de GS. Dar nu-l avem, asa ca il curatam pe Soderling.

durden (270 comentarii)  •  7 iunie 2010, 19:20

mie imi place soderling.cred ca exagerezi cu criticile la adresa lui.slabiciunile astea mi se par pur si simplu venite din lipsa de experienta daca se mai poate spune asa ceva in cazul lui.desi nu e prea proaspat nici ca varsta nici ca joc,pun pariu ca in cativa ani va exploda.eu zic ca poate mai mult!

ps:cat despre paris…o consider ca o insulta la adresa lui robin..e un oras murdar si umflat cu pompa de catre media din franta si filmele cu americani ignoranti care cred ca parisul e capitala europei…

allexa (1 comentarii)  •  7 iunie 2010, 19:55

@C: foarte bine punctat!
Am observat, dle Geambasu, ca nu ratati nicio ocazie de a-l cataloga pe Nadal drept un dopat. Tenisul nu este culturism, este un sport in care reusesti prin rapiditate de deplasare si indemanare, iar pentru acest lucru nu este necesar sa-ti cresti masa musculara.
In ceea ce il priveste pe Soderling, acesta este un jucator anost, dar care a evoluat foarte mult in ultimul an la toate capitolele.
Va respect parerea, dar iubesc acest sport si m-a uimit oarecum faptul ca o finala de Grand Slam, asa cum a fost ea, a putut sa strice dupa-amiaza unui om ca dvs.

Dr@Gosh (37 comentarii)  •  7 iunie 2010, 19:58

De ce ziceti ca Nadal se bazeaza pe forta bruta? Eu am senzatia k jucatorii care servesc cu 230 km/h duc mai mult spre baseball decat cei care servesc cu 180 [Rafa]… forta bruta e in serviciul lui roddick, soderling sau hanescu, nu in serviciile lui nadal…

De ce aveti senzatia ca in tenis jocul defensiv este urat? stilul de joc bazat pe returnarea oricarei mingi in terenul adversarului nu face decat sa prelungeasca punctele, ceea ce aduce de cele mai multe ori spectacol mai mare decat clasicul servici-vole…

Lui Nadal i s-a facut in romania o imagine negativa pe care nu o pot intelege, poate doar ca o caracteristica a firii majoritatii romanilor. Noi veneram talentul si uram munca! Faptul ca Nadal e un superjucator datorita faptului ca si-a onorat talentul cu multa munca si sudoare ni se pare nefiresc, noi suntem fanii sportivilor care au talent cu carul si „dau mingea printre picioarele adversarului”, in loc sa isi puna in valoare adevarata masura a talentului completand-o cu munca si conditie fizica pe masura…

apropo, cati sportivi romani de o conditie fizica ireprosabila cunoasteti? … eu zic k foarte putini, si aceia care au fost sau mai sunt, in ciuda succesului profesional, sunt mai putin apreciati decat „mingicarii”, oamenii care se nasc talent, dar mor speranta…

C (1 comentarii)  •  7 iunie 2010, 20:34

Multumesc.

Costi (18 comentarii)  •  7 iunie 2010, 20:58

As vrea ca in cativa ani, Soderling sa-ti dovedeasca faptul ca si un lopatar, asa cum il numesti tu, poate castiga un turneu de Mare Slem. Daca pe Federer l-a batut un lopatar, cuvintele sunt de prisos.

un oltean (130 comentarii)  •  8 iunie 2010, 8:49

Nu stiu ce s-a intamplat cu Soderling, mie chiar imi placea si eram convins ca Nadal va avea mari probleme! Din pacate, n-a fost asa, a facut incredibil de multe erori, unele de incepator! Mai sunt si zile din astea, cand nu merge nimic, se intampla peste tot! La el a fost psihica treaba, dar valoare are!

Ovidiu (19 comentarii)  •  8 iunie 2010, 9:54

Perfect de acord. Soderling e genul de jucator cu anumite calitati (adica forta, in principal), dar care nu impresioneaza. Intre el si Federer sau Nadal (sau Agassi? sau Marcelo Rios?) e o lume. In fotbal, lumea-i imparte in „fotbalisti” si „jucatori de fotbal”…cam asa ar trebui sa fie si aici.

Ceea ce nu inseamna ca unul ca Soderling nu poate sa-l bata pe un Federer sau Nadal…c’asa-i in tenis.

Lereter (40 comentarii)  •  8 iunie 2010, 11:55

A fost un meci anost,doar pentru cei ce se asteptau ca suedezul sa zburde,folosind forta serviciului.Soderling mai are si alte lovituri bune :backhandul in lungul liniei.forhandul invers in cros.Dar pe zgura trebuie mult mai multe lovituri.Cind l-a batut data trecuta pe Nadal,l-a tinut serviciul in joc,dar totusi,nu e o masina de tip Ivanisievici.Suedezul e un bun jucator,mai bun pe suprafete tari,dar cu Nadal pe zgura victoria lui trecuta a fost”exceptia care intareste regula”.Nadal in forma fizica buna,se deplaseaza superb,patineaza fara repros,si loveste orice minge,Nadal pe zgura e superb. Doar unul care nu joaca tenis poate spune ca „suedezul mi-a stricat ziua” A fost un meci frumos intre unul foarte bun,si unul ce a vrut ,dar la momentul respectiv,atata a putut.Asa-i in tenis.

Dani (81 comentarii)  •  8 iunie 2010, 12:15

La cite superlative i-ai pus in circa lui Nadal ,era normal sa nu mai ramina nimic si pentru Soderling . Daca v-ar lua cineva superlativele din tastatura ,multe dintre ele absolut nejustificate , ce-ar mai ramine ? Doar nevoia de eroi . Acum exista deja doi : Nadal si Federer ,daca ar fi aparut si al treilea deja era prea mare inghesuiala …Spui ca suedezul are forta? Tenisul de astazi este 80% forta bruta…uita-te doar la surorile Williams ,daca ai nevoie de exemple…fara forta ,ele ar fi doar doua jucatoare obscure in tenisul feminin . Ai impresia ca Nadal n-are forta ? A avut in finala atitia asi cit adversarul sau ,adica 7 ,iar raportul punctelor cistigate din primul serviciu a fost 74%-65% in favoarea sa . In plus ,foarte putini jucatori mai au apetit pentru turneele pe zgura , suprafata desueta si deja improprie „sportului alb”. Bun ,ai tras niste concluzii ,sint ale tale ,dar statisticile iti demonstreaza ca n-ai dreptate . Alta data ,inainte de a scrie asemenea baliverne ,mai documenteaza-te…Cit despre c.t. popescu ,acest personaj coleric din presa de stinga ,cite meciuri de tenis va mai strica cu comentariile sale de doi bani ? Esti baiat destept ,Geambasu , e pacat ca te straduiesti atit sa nu-l contrazici pe acest „Dan Alexandrescu al tenisului”…Deschide ochii mari ,nu te mai lua dupa ce spune acest individ ticalosit in anii de refulari scrise la fituica „Adevarul” ,iar altadata incearca sa faci un comentariu in asa fel incit sa nu intri in conflict cu adevarul de pe teren si cu statistica meciului.

Brady (23 comentarii)  •  8 iunie 2010, 13:12

Nu cred ca putem sa il acuzam in acest hal pe Soderling. A facut tot ce a putut, a jucat foarte bine si cred ca batea pe oricine duminica. Cu o exceptie, Rafa Nadal, care i-a prins toate „bombele” si i le-a trimis inapoi de parca ar fi lovit un copil de 10 ani. In psihicul lui Soderling dupa 2-3 „bombe aparate” de Nadal, aparea frustrarea, iar suedezul incerca sa loveasca si mai tare, si mai tare, iar mingea iesea afara.

pytyk (8 comentarii)  •  8 iunie 2010, 14:35

Un sigur meci cat de cat greu a avut nadal in acest turneu acesta fiind cel fin sferturi cu compatriotul sau almagro…asa ca nu trebuie criticat atat de dur soderling care pana in finala a facut un turneu bun….insa pe zgura nadal ramane cel mai bun la ora actuala

belzie (38 comentarii)  •  8 iunie 2010, 15:02

Mie nu mi-a stricat nici o dupamasa Soderling.M-a mai suparat pe ici pe colo in meciul cu Berdich pentru ca tineam cu el,dar in rest chiar mi-a placut jocul lui.Trebuie inteles ca nu toti se nasc talentati,iar cei care nu au talent nativ pentru un sport muncesc mai mult pentru a ajunge in varf.Probabil esti fan Federer si de aia nu ti-a placut Soderling…

Innp (1 comentarii)  •  8 iunie 2010, 17:06

Pe Champs Elysees, la nici 100 metri de Arcul de Triumf, pe partea stanga cum mergi spre Place Concorde, e un MacDonald’s… L-am vazut prima oara acum mai bine de 10 ani, ultima oara anul asta in martie. Documenteaza-te inainte de a mai face niste comparatii imbecile!

Danny (10 comentarii)  •  8 iunie 2010, 17:48

Rafael Nadal a castigat azi al cincilea turneu de la Roland Garros in ultimii 6 ani. In finala de azi l-a invins pe suedezul Robin Soderling, in 3 seturi: 6-4, 6-2, 6-4. Suedezul e cel din cauza caruia prima fraza a sunat astfel: ”al cincilea in sase ani”.
Deci, Nadal si-a luat revansa in fata jucatorului ce-l invinsese anul trecut la Paris, dar, mai presus de atat, a regasit sentimentul de implinire. Pe suprafata pe care are cele mai bune rezultate: zgura.

Victoriile de la Monte Carlo, Roma si Madrid l-au repus in forma si i-au netezit drumul spre succesul de azi, cel mai asteptat, cel de la Roland Garros, acolo unde s-a creat o “chimie” intre Nadal si tot ceea ce inseamna acest turneu.

Spaniolul a jucat ce stie el mai bine, a profitat si de mai multe “cadouri” oferite de adversarul sau din aceasta partida si a triumfat in final. E meritul lui ca a revenit la cel mai inalt nivel dupa sincopa de anul trecut, cand multi il vedeau terminat. Si-a dorit sa redevina nr.1 pe zgura, asta a obtinut. Si ca bonus, de maine va redeveni si nr.1 mondial.

Poate vor mai exista succesiuni in disputa la varf Federer-Nadal, dar acum e momentul spaniolului. Iar emulatia creata in circuitul masculin nu va face decat bine sportului alb.

canadezu (42 comentarii)  •  8 iunie 2010, 17:56

Cristi
Daca juca Hanescu cu Nadal nu ziceai ca n-a putut sau ca Nadal e genial cel mai bun etc. Soderling a jucat chiar f bine primul set dar parca juca la perete , toate mingile veneau inapoi mai repede si mai plasat.
Daca tu ai pierdut o duminica dupa masa pentru ca te-a plictisit meciul de ce nu l-ai sunat pe Becali sa vezi ce parere are despre Nadal, poate il ia la Steaua.
Scuza-ma ca sunt asa de acid dar impreuna cu Radu Naum esti singurul pe care il citesc si m-ai dezamagit.
Hai sa incercam sa apreciem munca si efortul acestor oameni.

elendil (3 comentarii)  •  8 iunie 2010, 18:20

sincer, dupa-amiaza mi-a stricat-o Nadal, nu Soderling. Ca atatea aletele. Este cel mai plictisitor jucator de tenis, de 20 de ani de cand tot ma uit. Nu inteleg ce poate sa placa la un perete care returneaza tot…
Din păcate, cred că acest personaj din sud ne va mai strica şi alte după-amiezi de duminică.

cristian p (11 comentarii)  •  8 iunie 2010, 19:11

@ elendil

Nu intelegi pentru ca nu cunosti. La tine ( si toti cei ca tine, multi, prea multi) tenisul se rezuma la acrobatie.

Cristian (4 comentarii)  •  8 iunie 2010, 19:28

Cred ca cei care comenteaza jocul lui Nadal ar trebui sa se uite intai la el. Numai cineva care nu a privit meciul sau a vazut doar ce voia sa vada poate spune ca Nadal nu a atacat, ca a stat la 4m in spatele liniei de fund, ca serveste ca un incepator etc.

Nadal a jucat tactic aproape de perfectiune facandu-l pe suedez sa para un amator. Lui Soderling nu ii lipseste nimic sa il bata pe Nadal cu exceptia valorii. Pur si simplu nu e destul de bun.

Mi se pare insa o atitudine condamnabila, josnica sa sugerezi ca Nadal se dopeaza. Pana si CTP, fan Federer si suspicios din fire a afirmat despre Nadal ceva de genul „baiatul asta nu s-a dopat niciodata”. Dar el se pricepe totusi la tenis, joaca, intelege fenomenul.

Probabil ca atata le-a mai ramas fanilor lui Federer: sa se consoleze cu gandul ca Rafa e dopat.
Nu domnilor, Rafa este pur si simplu mai bun, mai talentat si mai ales mai muncitor decat toti ceilalti in acest moment.

Comentează