Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Pariaţi pe viaţa fotbalului?

O ocupaţie legală, din care se pot cîştiga şi pierde bani frumoşi. Un virus greu de învins Pariaţi? Pariaţi că echipa X joacă în 9 oameni timp de 80 de minute şi cîştigă după ce e condusă la pauză cu […]

vineri, 23 octombrie 2009, 5:20

O ocupaţie legală, din care se pot cîştiga şi pierde bani frumoşi. Un virus greu de învins

Pariaţi? Pariaţi că echipa X joacă în 9 oameni timp de 80 de minute şi cîştigă după ce e condusă la pauză cu 3-0? Puneţi rămăşag că băieţii de la Y întorc rezultatul pe terenul adversarilor de la Z, deşi vor începe meciul cu un „11” de rezerve? Băgaţi toţi banii pe o victorie în prelungiri a modestei formaţii W deja retrogradată care joacă împotriva echipei Q care vrea să se salveze de la retrogradare? Dar poate că nu vrea chiar atît de tare, poate că gustul şi mirosul banilor sînt mai puternice. Şi de aici începe nebunia.

Nu joc la pariuri sportive. Nu o fac nu pentru că mi s-ar părea nedemn sau degradant. Mi-ar plăcea să cîştig bani dincolo de profesie. Nemunciţi, ca să zic aşa. Dar nu mă pricep. Nu am miros, fler, răbdare, inspiraţie, bulan şi alte ingrediente necesare unui bun parior. Îmi ies rezultatele cînd fac pariuri pe o bere, dar la Pronosport n-am scos niciodată mai mult de 7-8 rezultate exacte. Asta ca să ştiţi cu cine aveţi de a face. Un diletant în materie de pariuri sportive nedumerit de rolul pe care încep să-l aibă marile case de pariuri în viaţa fotbalului.

Fiind pe dinafară, am un atu incontestabil. Observ şi nu mă implic. Nici emoţional, nici cu finanţele. De aceea încerc să pricep cît din folclorul din jurul pariurilor ar putea fi adevărat. Să recapitulăm doar cîteva rezultate din urmă. Minunea de la Liberec n-ar fi fost altceva decît o minune de aranjament a Fortunei. Nu zeiţa norocului, ci casa cu acelaşi nume pe care cu mîndrie o purtau pe piept flăcăii învinşi şi eliminaţi de Dinamo. O ipoteză foarte convenabilă inamicilor lui Dinamo, alimentată de rezultatele modeste ale lui Dinamo. Apoi povestea cu Alexa & Dinamo Zagreb, cu punte pe Altmayer. Geantă de bani în contul unui meci strîmb, propunere de la croaţi. Dejucată de cinstea lui Dan căpitan de plai. Dar a fost dejucată tentativa doar pentru că am primit asigurări de la Marian Iancu?

Mai departe. Milan pierde aiuritor cu FC Zurich pe San Siro. Pariuri, ce altceva?, aud. Apoi cîştigă dramatic pe Bernabeu. Am colegi care îmi şoptesc că melodramatic. Iar pariuri. Naiv, am trîntit un editorial elogios despre renaşterea milanezilor. Despre frumuseţea ascunsă a fotbalului. Cei care cotizează la toate stanleybeturile şi astrele posibile rîd cu gura pînă la urechi de mine. Dar e de plîns. E de rău şi dacă doar o mică parte din zvonuri se confirmă. Fotbalul nostru cel imperfect, dar atît de frumos, poate muri din cauza unui virus imposibil de combătut. Banul. Dorinţa oamenilor de a cîştiga bani cu orice preţ. Nu tacticizarea, nu antijocul, nu dopingul. Pariurile. Pariaţi că avem o problemă? Şi vă dau o cotă excelentă!

Comentarii (25)Adaugă comentariu

Dr. Bogdan (4 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 17:51

Asta e marea problema a sportului azi. Ca blaturile nu se mai fac intre echipe, ci cu agentia de pariuri. Incepand cu magnificul Burnley – Man Utd 1-0 din et. 2 a campionatului englez si terminand cu admirabilele partide de tenis de la Moscova de azi, cand toti favoritii au cedat „surprinzator” meciurile….
Probabilitatea ca la un turneu toti favoritii sa piarda la inceput e practic zero. Numai daca se aranjeaza se poate..
Oricum bine ai venit in viata reala. Pariurilor vor continua, la fel si blaturile. Ce e enervant e ca unii pozeaza in „cinstiti” si „corecti”. (englezi, germani, etc.) cand ei sunt campionii blaturilor cu agentiile de pariuri…

CareSteaua? (1 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 18:05

„Baba moare si tara se chiaptana”
Pariati ca tara asta are multe babe?

Pai numai la ‘Stanbul cate au fost! In Ghencea doar figurine si puteti paria ca Papusarul stie fotbal! Am putea fi toti castigatori daca rezulatatele nu ar surprinde chiar si pe cei mai infocati pariori. Hai sa spunem asa: „Pariul FOTBAL IN ROMANIA” Echipele:
1. Conducatorii si mizeriile lor,
2. Fotbalul si gloria echipelor romanesti.

Pariati pe mizerie? Eu da..!
Bube multe, emsiuni dedicate, ziare cumparate. Asta este impresia generala. Un fotbal bolnav, o presa care continua sa publice articole cu si despre „Maimutele din fotbal”
Dureros, strigator la cer, THIS IS IT!
Puneti pariu ca si Dumnezeu tine cu Real Madrid?

Dr. Bogdan (4 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 18:06

As dori doar sa adaug, daca nu considerati ca e prea mult:
Rapid Viena – Hamburg 3-0
Hapoel – Rapid Viena 5-1
Bate Borisov – AEK 2-1
Valencia – SLavia 2-2
s.a.m.d

Remarc deosebit de puternicul campionat din Israel care ne da o mare echipa Hapoel ce bate cu 5-1 pe Rapid Viena, invingatoarea lui Aston Villa si Hamburg, alte doua blatiste de larga respiratie europeana …

ciupi (376 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 18:17

ati scris asta inaintea „surprizelor” de marti din liga pariorilor europeni?! am mai spus si prin alte parti si pe-aici: casele de pariuri reprezinta cancerul – ascuns inca – al fotbalului planetar.

cebela (1 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 18:19

vreau dvd cu minunea de la istambul sau cu cea din ghencea sau cu cea de la praga sau cu cea de pe bega.alegeti voi unul dar vreeeeeeau naibii un dvd,se poate?

hbk (23 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 19:42

corect sintetizat,imi place.ca parior ,de multe ori nu bag meciuri sigure de teama aranjamentelor.adevarul este ca echipele cu sponsori case de pariuri sunt cele mai predispuse la aranjamente.dar si altele fac.nu mai sunt meciuri sigure,pentru ca fotbalul este bani si coruptie.asta,insa,nu ii strica farmecul ,atunci cand se joaca pe bune.felicitari pentru articol,,dar nu uita de cel cu Maradona…trebuie sa continui tot in nota asta:P

marioand27 (4 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 20:05

nu stiu de ce sa ne mai miram,nu ati vazut ca realul si milan,cel mai galonate echipe din europa au ca sponsori principali doua case de pariuri?cum vreti ca ei sa-si scoata banii,milionele investite?ca doar ei nu dau 800 000 de euro cat ia steaua pe an(cam atat ia ronaldo pe 4-5 zile).si daca as paria as pune 50 de euro pe sherif la meciul cu steaua ca acolo e sigur

Bogdan Amderko (4 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 20:15

biletul jucat in mijlocul saptamanii: Milan bate, Inter face egal, Marseille bate. $3 au nascut $200… Nu am pariat de ani buni incepul a fost norocos. Sunt milanist si pe Inter am pariat din ciuda… 🙂

nick (3 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 22:50

Dupa minunea de la Liberec,a venit minunea de la Instanbul!

Lasind caterinca deoparte,fotbalul nostru plinge!
Si,cred eu,cea mai mare greseala a fost desfiintarea campionatului de tineret.

2449 (10 comentarii)  •  23 octombrie 2009, 23:34

cristian, stii ce se va intampla? ne vom uita din ce in ce mai putin la blaturile lor. personal fac deja asta.
miuta saptamanala nu mi-o poate blatui nimeni. acolo fotbalul va trai mereu.

alb-rosu_in_VN (116 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 0:06

Buna si corecta reactia d-lui Geambasu la articolul precedent. Din pacate nimic nu mai e ce pare a fi, cu atat mai putin in fotbal. Nu credeam ca se va ajunge atat de departe, dar odata cu criza asta parca au innebunit toti. Nu exista etapa fara rezultate suspecte. Surprinde infrangerea la scor a lui Rapid Viena. Dar daca si Galata-Dinamo?…. La cum au ratat, te poti gandi. Nu stii ce sa mai crezi. Culmea e ca mai sunt si meciuri corecte, dar sarcina paririlor e acum si mai grea: sa ghicesti care meciuri ar putea fi aranjate, iar la cele pe bune sa ghicesti rezultatul. Greu al naibii. In momentul cand s-a permis caselor de pariuri sa devina sponsori (si inca principali) ai caselor de pariuri, s-a facut un pact cu diavolul iar acum incep sa se culeaga „roadele”. UEFA ar trebui sa interzica imediat aceste practici. Ar fi mai util decat sa spui ca 80% din meciurile suspecte de blat sunt in Europa de Est. Vad ca nici vestul nu se da la o parte, doar ca acolo probabil mizele sunt mai mari.

koko (48 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 8:52

Aveti mare dreptate,ceea ce nu au reusit dictaturile si razboaiele,probabil vor reusii banii.Cred ca in cativa ani ne va fi dor de epoca reciprocitatilor.Blaturile se fac pe 2 cai,cu casele de pariuri,care castiga banii pariorilor ceva mai naivi,si cu diversi mafioti,persoane din cluburi sau chiar jucatori care pariaza pe surprize cu cote foarte mari,dand lovituri grele caselor de pariuri.

durden (270 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 9:52

sa zicem ca a fost blat la liberec.va intreb urmatorul lucru:ce se intampla daca ratau dinamovistii 2 penaltyuri?!daca voiau sa faca blat,cei de la slovan luau 4 goluri in prelungiri si gata!!nu va dati seama ca ajungand la penaltyuri se puteau califica si mai ramaneau si cu rusinea de 3-0 pe teren propriu?!pierdeau pe ambele parti…mai gasiti vreo explicatie pt asta,dle geambasu?

Ardiles (9 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 15:05

Ma voi sunteti cu capul. Casele de pariuri nu prea sprijina surprizele. Ele sunt tepuite in toata treaba asta.
Aranjamentul cel mai intalnit implica ambele echipe iar casa de pariuri e fraierul care plateste. Se inteleg baietii pe teren la un scenariu cu cota mare. Se pariaza foarte foarte foarte multi bani pe scenariul respectiv si iese. CASA DE PARIURI PIERDE BANI!!! De aceea ei se si protejeaza, blocheaza meciuri sau chiar le scot.
Ce crezi ca e mai rentabil pentru BWIN? Sa plateasca cotele de 1,15 sau sa o fure rau la o cota de 23 sa zic? Si am zis BWIN pentru ca e sponsor si la Milan si la Real. Au milioane de oameni conturi la ei, traiesc bine si pe poker si cazino…Nu casele de pariuri sunt raul suprem, ci oamenii care vor sa le ia banii 😉
Inca ceva pentru Dr. Bogdan: ma nu se poate ca orice echipa favorita sa castige tot timpul. Mai ales decand cu antijocul. E perfect posibil ca si cei buni sa piarda.

geo (5 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 16:15

adevarul e , ca de obicei, pe undeva la mijloc, nu toate ,,surprizele,, sunt intamplatoare dar nici viceversa, adica un swou pe bani multi pus in scena de mai multi regizori… sunt multe banuieli, multe acuze publice si deocamdata atat, e clar ca ,,fum fara foc,, nu se poate…

Steff (1 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 17:06

Daca te apuci de pariuri, sau ai colegi care vor sa discutam, mi-ar placea sa ne auzim.

Despre meciurile amintite mai sus nu pot spune decat ca Dinamo aveau 4.50 cota ca bat apoi cota a scazut spre 3.20.

Milan – Zurich, un parior experimentat nu gasea valoare pe 1.20 (va dati seama cate bilete a rupt meciul ala?)

Real – Milan 1.45 3.50 6.05, m-am amuzat cand am vazut cotele. Stiti de ce? Stiti cand am vazut ultima data Milan @ 6.00? Niciodata in ultimii 8 ani. Deci super value pe cota.

Eu am facut bani si pe Dinamo si pe Milan, dar smecheria sti unde e? Pe rasturnare de situatie Milan – Roma 2/1 cota peste 25, Real – Milan 1/2 cota 25 – 60.

Ah…sa nu uit s-au mai vazut scenarii din astea si pe la noi: Alba – Inter 1/2, Gloria – Otelul 2/1, Urziceni – Vaslui 1/2.

Poate sunt intamplari, nu? =))

doru1985 (1 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 18:03

@ardiles: casa de pariuri prefera sa plateasca cota pt surpriza catorva care au riscat, decat acel 1,15 – 1,30 miilor-zecilor de mi care l-au jucat pe un combo, doar ca sa-si mai creasca cota. Iar Real-Milan a fost stranui, dupa o dominare mai mult decat clara a gazdelor timp de 60 de minute, ceva s-a rupt. Cota pentru pauza 1, final 2 este de obicei de minim 29. In cauzl asta poate a fost chiar mai mare, avand in vedere ca victoria lui Milan era cotata la 7-8. Sa nu ne miram daca la Milano vom vedea acelasi meci in oglinda.

@durden: in cazul Slovan-Dinamo, cota pt calificare era aproape aceeasi cu cota pt calificare Dinamo, adica astronomica! scopul era sa se ajunga in prelungiri.

Ardiles (9 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 22:13

@ doru

Totusi, asta e tehnica de tepuire. Asa se fac meciurile in care vrei sa iei bani de la casa de pariuri…
Da, ai dreptate pana la un punct. Dar tinand cont ca Milan pierdea tot si nu era in stare sa bata pe Atalanta sau Livorno sau se chinuia cu Siena, nu mi se pare iesit din comun sa piarda cu Zurich. Ce a fost pe bernabeu a fost un accident si a fost facut posibil de faptul ca Real nu e tocmai o echipa tare.
Daca toate teoriile astea ar sta in picioare ar fi vai de el fotbal. Gandeste-te ca in mizera noastra liga 2 multe meciuri sunt CORECTE. Va vine sa credeti sau nu, asa e. Nu zic de ultimele etape cand se joaca retrogradari si promovari.

Arbiter Elegantiarum (1 comentarii)  •  24 octombrie 2009, 22:54

Tocmai am asistat la inca un blat marca Primera Divison. Atletico – Mallorca 1-1. Toata lumea a pus 1 sau peste 2.5. Motivele au fost ba ca s-a schimbat antrenorul, ba ca vine dupa esecuri umilitoare, bla bla bla. Atletico preia conducerea dupa un penalty transformat de Forlan si elimina al 2 (DOI) -lea om de la Mallorca in min 52. Mallorca egaleaza in min 90. Dar inainte de egalare au avut alte mari ocazii de a egala…si asta in 9 (!!!) oameni. Deci inca o data casele de pariuri au castigat 😉 P.S. iata linkul cu golul egalizator http://www.youtube.com/watch?v=3eWTr0pRUno&feature=player_embedded si sa nu-mi spuneti voi ca aia e gresela involuntara 😉

Ryuk (1 comentarii)  •  25 octombrie 2009, 3:55

Si in Belgia sezonul asta o echipa este investigata deoarece e suspecta de cedarea meciurilor din deplasare. Se pare ca mafia pariurilor din Singapore si Tailanda sta in spatele acestei mizeri. Ei vand meciul, asiaticii platesc si lor din profit, in acest fel se vor mentine in prima divizie.

pt arbiter elegantiarum (3 comentarii)  •  25 octombrie 2009, 8:43

Bineinteles ca luasem X final. Athletico e varza sezonul asta, suporterii ii fluiera dupa primele 5 minute.Imi era chiar frica sa nu-i bata Mallorca. Intr-adevar, cu doi eliminati nu m-asteptam sa egaleze, intr-adevar golul egalizator este ciudat. Apropo, la Real-Milan am avut 1pauza/2final, cota de 40. La Urziceni jucasem dubla x2, insa am pierdut marseilee: x pauza/x final. Ideea este ca in afara de cei care au o meserie din asta(sau un drog) si sunt profesionisti, adica traiesc din asa ceva….nu trebuie jucat la meciuri sigure pentru ca nu vad rostul. Ultima data cand am castigat la pariuri a fost acum o luna si ceva cand am luat 400 lei cu 4 x-uri in divizia a doua franceza. De exemplu pentru saptamana asta am athletico – X, valladolid -1, villareal -1, si almeria – valencia 2. Cota de 31,76 cu 12 lei pariati. Mie imi ajunge. Ideea este ca nu toti vedem lucrurile la fel, ceea ce unora li se pare blat altora poate sa li se pare normalitate. Daca Mallorca nu lua doua rosii sunt aproape convins ca ii batea, chiar imi parea rau dupa ce am pus biletul ca nu jucasem 2 final. De exemplu, este posibil ca Valencia sa conduca cu 1-0 la pauza si sa-i bata Almeria la final. Mie o sa mi se para blat, iar altcuiva doar inspiratie maxima.

Sergiu B. (4 comentarii)  •  25 octombrie 2009, 9:41

Mi-e greu sa cred ca Real-Milan a fost blat…hai sa fim seriosi!!! Chestia cu bwin e depasita…!!!

Balamook (1 comentarii)  •  25 octombrie 2009, 15:13

Daca ne dai o cota excelenta, inseamna ca probabilitatea de a avea „o problema” e foarte mica.

pt arbiter elegantiarum (3 comentarii)  •  26 octombrie 2009, 0:12

ha ha …mi-a iesit biletul…nici nu era prea greu

cata75play (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 20:36

simple speculatii! astfel de rezultate au existat de cand se joaca fotbal pe planeta albastra. nu casele de pariuri aranjeaza meciuri ci mafiotii care vor sa le ia banii pe baza unor rezultate trucate. artricolul este scris in nota priceperii domnului geambasu la pariuri. si culmea, oamenii o iau de buna…

Comentează