Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Văleu, Paleu!

Vicepreşedintele federaţiei de handbal ne-ar vrea încolonaţi şi tunşi la Osijek

Să le stea fotbalul în gît românilor şi să se califice la un Campionat Mondial cînd mă voi ruga eu la Dumnezeu! Să le fie ruşine că nu vin […]

luni, 19 ianuarie 2009, 8:04

Vicepreşedintele federaţiei de handbal ne-ar vrea încolonaţi şi tunşi la Osijek

Să le stea fotbalul în gît românilor şi să se califice la un Campionat Mondial cînd mă voi ruga eu la Dumnezeu! Să le fie ruşine că nu vin să-i susţină pe băieţi! Tunete şi fulgere! Un vînt rău bate peste noi dinspre Croaţia. Blestemul nu îi aparţine unui profet răzbunător, ale cărui merite premonitorii au fost ignorate de compatrioţii microbişti şi păgîni. Vorbele grele nu vin nici măcar din partea vreunei soţii-mamă-gospodină înşelată de consortul amorez al fotbalului. Urarea vine de la Petre Paleu.
Întrebarea care ne pune în temă. Cine este Petre Paleu şi ce i-a provocat supărarea? Cine este această persoană iute la mînie şi degrabă vărsătoare de calificări tricolore neîntrupate? Răspuns. Petre Paleu este un activ om de afaceri din Moldova, care a ajuns vicepreşedinte al Federaţiei Române de Handbal după ce un număr de ani a finanţat formaţia Fibrex Piatra Neamţ. Pentru cineva cu influenţă şi putere financiară în lumea sportului cu mingea mică, aşa cum s-a insinuat dl. Paleu, sportul cu mingea mai mare reprezintă obstacolul. Virusul. O parte importantă a înfrîngerii băieţilor lui Aihan Omer în meciul cu Ungaria pică în cîrca suporterului absent. Românul amator de fotbal. Fiinţă primitivă, nerecunoscătoare, sectară. Esenţialmente nepatrioată.

Cei care urmăresc cu o anumită frecvenţă buletinele de ştiri sportive ale televiziunilor, l-au remarcat deja pe domnul Paleu. Un tip ofensiv în cuget şi-n simţiri, cu păreri ferme despre lume, viaţă şi arbitraj. După vorbă, după port, echivalentul în handbal al lui Pinalti Ştefan din fotbal. Pinalti de semicerc. Nu începuse bine Mondialul din Croaţia şi aflasem de la domnul Pinalti Indoor că urma japca. Ştia dumnealui că gazdele, în general marile puteri ale handbalului, aveau să fie ajutate de arbitri. N-am observat asta în meciurile contra Franţei, Ungariei şi Argentinei. Dimpotrivă. Am băgat de seamă însă evoluţia inegală a colegilor lui Rudi Stănescu. Căderile fizice, blocajul psihic, superficialitatea, adică toate motivele care ne-au împins printre naţionalele de pluton ale handbalului masculin.

Supărarea lui Paleu e caraghioasă şi nocivă. Omul nu era mîhnit, ci indignat. Îi reamintim cu delicateţe că Osijek e la cîteva zeci de kilometri cu graniţa ungară, apropo de afluxul suporterilor adverşi în tribune şi de refluxul românesc, în contrapartidă. Şi încă ceva. După toate canoanele lumii libere, dragostea cu sila se cheamă tot viol. Handbalul e o activitate minunată, dar nu are priza fotbalului. La noi, nu, să nu fim ipocriţi. Oricît ar pompa presa. Apoi. Suporterii se duc unde şi cînd vor ei, indiferenţi la teme patriotice, dar foarte sensibili la scorul de pe tabelă. Şansa handbalului sînt rezultatele. Spre deosebire de fotbal, unde e dragoste oarbă cu năbădăi, la handbal vorbim despre o logodnă interesată. Ceea ce nu-i tocmai rău. În astfel de relaţii nu apar niciodată mari drame, ci doar decepţii.

Comentarii (118)Adaugă comentariu

vio (6 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 19:23

alen>
tu chiar crezi ca doar tu citesti ziarele?! de cate ori ai fost intr-o sala de sport? sau pe stadion?! dar sincer…
Eu la fotbal nu am fost decat cu invitatie, nu dau banii sa vad 3 faze in 90 de minute!
Nu asteapta Paleu sa vina suporterii, a vrut sa dea o palma ziaristilor si celor care baga bani intr-un joc la care nu am avut cine stie ce rezultate.
Daca citeai cu atentie, ai fi vazut ca numai cu cateva zile in urma declara ca „vom mai castiga campionate mondiale la handbal cand vom avea cate o sala de sport in fiecare oras”.

andy (2 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 20:14

domnule geambas,mi se pare ca pe d/ta nu te deranjeaza ceea ce a zis paleu ci te deranjeaza mai mult ceea ce a zis moldoveanul de paleu,daca paleu ar fi fost din cluj,constanta sau bucuresti nu era nici o problema,nu/i asa?

mircea (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 20:15

ideea e ca omul are si el dreptatea lui.putea sa fie si nationala de popice,presa trebuie sa acorde mai multa atentie,sporturilor ce reprezinta tara la competii de asemenea calibru.poate nu ai bani9 sa mergi in croatia dar vrei sa sti ce fac romanii tai acolo.ziarele in schimb imi spun pe prima pagina ca pleaca unul radoi si la penultima pagina….romani nationala de handbal….RUSINE PRESEI SPORTIVE

alen (156 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 20:23

Vio

am fost de multe ori la sala, la handbal si de ceva mai multe ori si la stadion.

meciuri mai importante pe care le-am vazut:
steaua- teka santander
steaua- asko linde linz (ambele semifinale cupa EHF, terminate cu dezastre maik mari decat cel cu franta)
crvena zvezda- tsv milbershofen ( sarbii exilati la bucuresti)

Imi place handabalul si stiu ce vorbesc. Nu are nici o sansa sa atinga popularitatea fotbalului, poate doar daca fotbalul intra intr-o criza de peste 20 de ani ca cel maghiar, iar handbalul incepe sa aiba rezultate

Motive sunt multe, va dau unul singur:
dc la handbal n-o sa auziti nicioadata sintagma : „mingea e rotunda”? desi practic e rotunda.. :)))
Dc la un meci de CM ( ex cel cu australia) nu poti ai nici o emotie? Fotbalul e un sport in care si cel slab are o sansa, in handbal, rugby, basket, voley etc nu se intampla asta

si tot nu mi-ai explicat insinuarea ca Ungaria- Slovacia a fost blat? vezi ca daca se califica Slovacia, ungurii pierd 1 pct pt faza a doua.

Ceea ce e destul de stupid este ca o iesire in decor a unui individ ca paleu produce mari discutii (inutile)pe tema raportului handbal/fotbal

Inca o data, nici macar in singurele tari unde exista ligi cu adevarat profesioniste si handbalul chiar e o industrie care si produce nu doar consuma ( Germania si Spania) nu poate exista comparatie intre F/H

Geambasu a facut foarte bine ca l-a taxat, cum la fel de adevarat este ca si prezenta in ziar a altor sporturi este foarte subtire. Nu trebuie sa-i sariti lui Geambasu in cap pentru asta, el face parte dintr-un sistem si chiar scrie bine.

Puteti sa-i criticati articolul, dar voi practic schimbati subiectul discutiei, de la prostiile lui Paleu, la expunerea mediatica a handbalului

Ice (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 21:15

Poate ca exprimarea lui Paleu nu a fost chiar fericita, dar omul pe fond are dreptate.Este in plina desfasurare un campionat de handbal masculin la care participa si ai nostri.Iar buletinele de stiri incep cu stiri de genul ce a mai zis Jiji, Mititelu sau alt personaj plin de intelepciune mediatizat de catre toti sclavii de ziaristi.Mai citesc pe cate unul indignat pe aici (gen Alen sau altii ca el)care sustine ca fotbalul e mai popular ca handbalul si e normal sa se intample asa.Prietene, ar fi fost poate normal sa fie asa daca erau doua evenimente de aceeasi amploare, unul in fiecare sport, ce se desfasoara simultan.Dar in momentul de fata nu exista fotbal in desfasurare. Iar daca tu consideri ca fotbal se cheama ce a mai zis unul si altul imi dau ca ai facut mult sport la viata ta.

daniel (2 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 21:25

stimate domnule geambasu inainte de toate doresc sa va spun ca va simpatizez pt ca sinteti printre putinii inafara de cartianu care aveti curajul sa va luati cu cei mari spunandule si lucruri care nu prea le place mariilor lor.Modul in care sa exprimat domnul paleu intr-adevar e putin mai deplasat dar are dreptate.In loc sa vedem ca nu merge autocarul rapidului sau ca cand petre marin da o declaratie iar fanii ..jos palaria pt privirea lui pe m.niculae cu urari ..de bine mai bine mai multa valva pentru o nationala ce participa la un campionat unde am cam lipsit de mult .daca presa nu face publicitate si la alte sporturi tineretul nu se duce la handbal la volei sau alte sporturi.Vom vedea in continuare tot teatrul ce prin intermediul dumneavoastra il fac anumiti conducatori de club si nu numai pana cand speram ca un ziar si o televiziune ne va oferi adevaratul spectacol sportiv din toate sporturilor .Ebine in calitate de ziarist sa scrieti ca paleu a avut curajul si a adus o echipa de handbal din moldova campioana tarii a jucat un handbal frumos si ma convins sa merg la sala cu toate ca imi placea fotbalul.Probabil acum plateste pentru indrazneala de atunci iar intamplator sau nu nationala de handbal a ajuns la turneul final.Parerea mea e ca nu conteaza unde esti nascut sau unde ai inceput sa ai performante cum ati scris in articol interesativa un pic mai bine ce a facut paleu pentru sportul romanesc si apoi scrieti din pacate acum ati gresit.Apropo pynalty e prea mic prindetii pe cei mari cu aranjamente care au luat campionate cum leau luat gasiti dovezi nu va luati de cei mici

bogdan (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 21:39

Domnule Geambasu, uitati cand Fibrexul condus de domnul Paleu si cu Omer antrenor era singura echipa din Romania calificata in CL? Atunci cand fotbalul nu reusea sa treaca de primul tur in UEFA, Paleu califica Fibrexul in liga campionilor.
Asta e putin?

soso (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2009, 22:28

are dreptate paleu.geambasule voi numai de fotbal scrieti in ziare.iar la tv la fel.mare transfer a facut steaua.radoi la arabi.de o saptemana numai asta vezi prin ziare si la tv.suntem satui de voi.sunt atate sporturi care se disputa iarna dar noi nu stim nimic.nu informati opinia publica numai cu becali,mitici,borcisti.dar can o nationala sau un sportiv ia o medalie fuga la aeroport.pana atunci nu scrieti nimic de ei.

jan viola pitesti (111 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 0:20

rapidu culege ce a semanat numi este clubul dupa timpul comunismului al celor multi adk al muncitorilor

Ledutzu (11 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 0:50

Poate ca exprimarea domului Paleu e una defectuoasa. Chiar daca ma pot declara unul dintre cei care iubesc neconditionat fotbalul, pot spune ca urmaresc cu mare interes alte sporturi. In loc sa scrieti ce avea radoi in bagaj, cat l-a costat pe Borcea excursia in strainatate, ca Sandu si-a pierdut sacoul, ca a fost Copos la schi si exemplele pot continua, cred ca cititorul ar vrea sa mai vada prin ziar si un handbal, un baschet, un schi ca tot sutem in sezon, rugby etc…

Nicky (4 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 12:01

Domnule Geambasu, am sa ma leg de un singur aspect odata ce am lecturat articolul dumneavoastra si anume cel legat de interesul pentru handbal! Da, in Romania publicul larg prefera fotbalul, chiar eu sunt un impatimit al acestui fenomen, dar iubesc in egala masura si handbalul desi m-am nascut in anul in care Romania obtinea ultimul titlu mondial. Stiu ca voi supara cu declaratia care va urma, dar mi-o asum! Din cauza senzationalului din fenomenul fotbalistic pe care il cautati voi ziaristii sportivi, desi senzationalul cu orice pret ar trebui sa-l caute revistele de scandal, din cauza „circului” pe care il ofera mai mereu oamenii care se invart in jurul fotbalului, din cauza unui management de multe ori de prost gust(gen OTV) pe care vi-l asumati umpland pagini ale ziarelor sportive cu barfe, scandaluri, „valize” etc., nu prea mai aveti timp si spatiu pentru a publica si despre handbal, sport la care am fost campioni mondiale de 4 ori la masculin si o data la feminin(nu-mi amintesc alt sport colectiv cu mingea la care sa mai fi triumfat, poate stiti dumneavoastra altul). Va reprosez ca nu ati oferit zilnic spatiul cuvenit acestui sport care ne-a umplut de satisfactii in ziarul dumneavoastra, va reprosez ca nu ati stiut sa gestionati cum trebuie decaderea handbalului la noi in tara, ba mai mult ati contribuit la aceasta decadere prin nebagarea in seama a fenomenului. Despre Paleu niciun gand, nu ma intereseaza subiectul, pe mine ma intereseaza doar handbalul si reviogorarea lui la noi in tara! Chestia cu nu se vinde nu tine! Scoateti DVD cu meciul cu Columbia, apropos de asta l-am cumparat stati linistit, dar nu sunteti in stare sa scoateti pe piata DVD-uri cu marile succese al handbalului romanesc, deci, repet, aveti o la fel de mare vina pentru faptul ca lumea la noi s-a catarat pe fotbal! Prost management, dezinteres, etc. M-am enervat si risc sa ma repet. Inchei aici si sper ca daca cineva va intelege ce am vrut eu sa subliniez va avea puterea de a repara acesta eroare in care ne aflam cu totii de a crea conflicte intre cei care iubesc fotbalul si cei care iubesc handbalul desi e lesne de inteles ca e loc pentru ambele sporturi, suporterii sunt in general aceiasi, ceea ce trebuie facut este „promovarea” lui prin mijloacele media!

vyo (1 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 12:06

Petre PALEU are dreptate. Ce ma intereseaza pe mine cati seici, emiri, sultani si padisahi l-au primit pe radoi, s-au ce mai facut jiji la palat in drumul sau din dormitor in baie. Nu vedeti domnilor ziaristi cat sunteti de penibili ? Doriti sa fiti avocatul fotbalului ? Atunci de ce toata ziua ii criticati pe cei care investesc, pun pasiune si practica acest sport.
Iar la afirmatia cum ca fotbalul este pe primul plan va contrazic. Care sunt argumentele mele ? Sunt adevarurile spuse de un suporter al sportului constantean care participa la competitiile sportive organizate la Constanta in Sala Sporturilor adica : handbal, volei, baschet. Pe stadion merg doar la competitiile rugbystice . Asa ca, dupa cum vedeti la Constanta, fotbalul moare incetul cu incetul si vinovat nu este suporterul. Vinovati sunt ziaristii, conducatorii, antrenorii si jucatorii nu suporterul. Dupa cum v-ati dat seama la Constanta voleiul, handbalul, rugbyul sunt sporturile cele mai iubite si pentru ca au avut rezultate pe plan intern prin cucerirea de titluri nationale si cupe ale Romaniei dar si prin evolutiile fetelor sau baietilor Constantei in cupe europene. De cand nu a mai fost plin Stadionul „Farul” la meciurile echipei fanion (!?) a orasului ? Veniti sa vedeti, si veti constata ca echipele de handbal si volei atat la fete cat si la baieti joaca cu sala plina. Iar la rugby vin cei mai multi spectatori din toata tara la meciurile celor doua echipe din prima liga.
Asa ca mai scutitine cu fotbalul. Sportul rege !? Un sablon de modat. Daca a-ti fi avut bunavointa sa studiati a-ti fi vazut ca in multe orase ale tarii sporturi ca handbalul, voleiul sau rugbyul sunt mult mai iubite decat fotbalul. Exemple : Ramnicu- Valcea cu handbalul, Resita cu handbalul, Bacau handbal si volei, Baia Mare cu handbal, volei si rugby, la Ploiesti baschetul, la Zalau handbal si volei si exemplele ar putea continua dar cu ce folos … ****

ex. (3 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 13:35

Are dreptate oricine spune ca fotbalul e pentru „mase” ceea ce sunt „manelele”.Sunt mai usor de inteles ,nu trebuie sa ai o cultura cit decit,de la manele la muzica lui Bach,spre exemplu e diferenta dintre marea masa de romani si sa zicem marea masa de …puneti orice popor nordic.D-l Paleu ,spre deosebire de jiji a ales sa bage bani in fotbal,nu e un troglodit deci nu prezinta interes pentru presa si tv-uni,asa ca e mai convenabil sa-i sari la git cind e si el suparat ca poporul acesta prefera manelele si o alege pe Udrea deputat…

rwe (5 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 13:36

Hmmm ! D-l Paleu uita un lucru : CE la fotbal s-a desfasurat in perioada concediilor ceea ce nu e cazul cu acest CM de handbal.
Si ai dreptate Catalin, din partea de sud a Ungariei faci maximum o ora pana la Osijek…ia sa se fi jucat la Ruse, Varna sau Vidin si sa vedem cati romani si cati unguri ar fi fost la meci? Oare atunci ce-ar fi spus d-nul Paleu?
Din numele de localitati inscrise pe steaguri, marea majoritate a ungurilor erau din zona de sud…in plus, in Croatia traieste o importanta comunitate maghiara(cateva zeci de mii)grupata in special in zona de nord-est!

alen (20 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 16:28

vyo

la berna erau 150.000 de olandezi pt meciurile olandei de la CE..

sigur, pare ca n-are legatura, ideea e ca fotbalul este pe alt plan decat celelalte sporturi, nu numai la noi

ex tale cu valcea, bacau, zalau, baia mare.. las-o mai moale, ca orasele alea n-au fotbal, sau nu mai au.

la baia mare e legendera minaur dar ai tu habar cum gemea stad la fotbal pe vremea lui mateianu? si nu era baia mare campioana..

sau la resita cand erau in div a, jucau cu 8-10 mii de oameni in tribuna ( aproape de maxim)

cu ploiestiu ai sfeclit-o si mai rau, acolo petrolul a nascut legende..

Cat priveste constanta, alta eroare! Cand vin Steaua sau nationala la Constanta brusc se umple stad. :)))
Deci se pare ca probl e echipa locala, nu de simpatia de fotbal

Nicky- ai perfecta dreptate

As completa un pic:

Cea mai puternica liga din europa, cea germana, care se bucura de mare interes si mediatizare de abia daca starnge cca 4500 spectatori/meci desi capacitatea medie bate spre un 6000..

1. bundesliga la fotbal aduce 40.000/meci

sigur salile sunt mici, dar macar 2/3 din echipele de handbal nu resusesc sa faca casa inchisa

Asta cam e maximum in handbal..

alen (20 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 17:02

in Germania, cam 2/3 din orasele reprez in prima liga de handbal sunt mici sau f mici, acolo fotbalul nu exista, religia e handbalul, dar asta nu inseamna ca cele 2 sporturi se pot compara ca popularitate sau mediatizare

sigur ca la kiel, gummersbach, flensburg, dormagen s.a.m.d. hanbbalul e rege dar per total:

1 bundesliga cca 40.000 spectarori/meci
toyota BL (handbal) cca 4500 spectatori/meci

Shaq (3 comentarii)  •  22 ianuarie 2009, 20:47

geambasu,tu si cu ziarul tau nu a-ti fost in stare sa puneti pe sait titlu mare ca joaca(adik a jucat) ROMANIA cu slovacia,chiar daca a pierdut rusinos….voi aveti acolo ce a facut steaua in amicale,ce parere are ghionea despre tineri…numa prostii….

ingenuu (30 comentarii)  •  24 ianuarie 2009, 0:11

COMENTARIU IN PRINCIPIU CORECT, DAR CE FACEM CU VIRGULA INTERCALATA INTRE SUBIECT SI PREDICAT!?

Comentează