Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Jethro Tull, tînărul de 40 de ani

Povestea a început cu un flaut fermecat şi un tînăr pletos-bărbos-cam ştirb care cînta într-un picior. Era pe cînd academicienii domeniului decretaseră că în rock nu mai e cine ştie ce de spus, că toate bulevardele şi autostrăzile expresiei muzicale […]

vineri, 1 februarie 2008, 3:57

Povestea a început cu un flaut fermecat şi un tînăr pletos-bărbos-cam ştirb care cînta într-un picior. Era pe cînd academicienii domeniului decretaseră că în rock nu mai e cine ştie ce de spus, că toate bulevardele şi autostrăzile expresiei muzicale fuseseră ocupate. Floyd, Purple, Zeppelin, Yes, Giant. Nu ajungea? Tînărul cu pricina a crezut că nu, iar lumea a descoperit alt univers. Muzica lui era proaspătă şi surprinzătoare. Seducătoare şi scandalos de simplă. Influenţe folclorice şi preclasice, pasaje de heavy metal, underground, psyhedelic, rock progresiv. Erau sunete la îndemîna oricui, care veneau dintr-un loc pe unde trecuserăm şi noi, dar pe care nu ştiusem să le descoperim.

Între timp, tînărul a devenit tată, apoi bunic şi a pierdut trei sferturi din podoaba capilară. Nu şi energia. Nu bucuria de a cînta. Nu inspiraţia, în nici un caz umorul. Numele personajului este Ian Anderson, dar mulţi continuă să creadă că îl cheamă Jethro Tull. Adevăratul Jethro Tull se născuse în Anglia sfîrşitului de secol 17 şi se ocupase cu ale scrisului, dar nu în literatură, ci în domeniul agricol. Revenim la Ian Anderson, alias Jethro Tull. Omul s-a identificat cu imaginea trupei pentru că el a fost trupul, sufletul şi spiritul acesteia. Chitaristul Martin Barre l-a însoţit tot drumul, fiind singurul care a rezistat lîngă capriciosul Ian. Au mai lucrat cu el şi alţii, toţi muzicieni de calitate. Glenn Cornick, Mick Abrahams, Clive Bunker, John Evan, Jeffrey Hammond, Barriemore Barlow, Andrew Giddings. Toţi alungaţi atunci cînd încercau să uzurpe puterea lui Ian. Totuşi, dictatura andersonistă a dat albume ca Thick as a Brick, Aqualung, Living in the Past, Minstrel in the Gallery, Songs from the Wood, Roots to Branches. Fiecare o capodoperă în miniatură. Albume pentru care alte formaţii şi-ar vinde sufletul. Nouă ne rămîne plăcerea de a le asculta. O dată, de două ori, de zece ori. De fiecare dată vom descoperi ceva nou. Despre cîte alte trupe se poate spune acelaşi lucru?

Cu o energie care depăşeşte gustul proverbial pentru cîştig şi zgîrcenia domnului Anderson, nobody’s perfect, aflăm că Jethro Tull pregăteşte turul aniversar al celor 40 de ani de existenţă a formaţiei. Un tur de forţă pentru nişte inşi trecuţi binişor de 60 de ani. 70 de concerte din aprilie pînă în august 2008, pe întregul cuprinsul patriei. Al patriei rockului de calitate. Adică, Anglia. Cu sec, ca la poker. Dar cariera acestei trupe nu a semănat deloc cu o partidă de poker. Poate cu una de whist, elegantă, dar accesibilă tuturor, în care licitezi talent, muncă, inspiraţie divină, curaj, un strop de nebunie. Ca să obţii puncte într-un clasament pe care nu-l ţine nimeni. Cine naiba măsoară cît valorează o victorie a flautului mînuit de Anderson într-o deplasare în Statele Unite ori cît una în Franţa? Pentru că bătrînul Ian n-a jucat niciodată la zero. N-a cîntat niciodată la alibi. Şi e mai tînăr decît noi toţi. Apropo, tipul are acum toţi dinţii în gură, e mai bogat cu cîteva zeci de milioane de pounds, dar doarme pe la prieteni cînd se află în turneu prin lumea largă. E mai ieftin decît la hotel. De fapt, e gratis!

ASCULTĂ AICI PIESA Songs From The Wood

Comentarii (43)Adaugă comentariu

oaiecatalinmircea (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:16

da, o trupa de toata isprava. e bine ca mai exista legende. eu sper insa la o reunire waters-gilmour….

john (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:21

e Ok articolul …dar …ce legatura are cu sportul ??? scrie mare in stanga-sus :BLOGSPORT . ..whatever…probabil ca va plictisiti sa mai transferati jucatori „din pix” …ca nicodata nu am citit vreun comentariu in „gsp” , cat de mic , in care sa se scrie macar 2 randuri ceva de genul asta : ” scuze ca am transferat o gramada de jucatori la o gramada de echipe cand de fapt nu aveam nici o informatie si vroiam doar sa umplem paginile cu ceva ” .

STABOR (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:24

Bravo ! Esti intr-adevar un ziarist adevarat ! Un subiect care are loc pe orice blog, in orice ziar (chiar de sport).
Poate si cei care nu stiu despre cine e vorba ,vor incerca sa asculte o trupa profunda si cu mesaje „grele”. Chiar daca unii (poate cei mai multi..sic!) nu vor fi incantati de aceasta muzica (gusturile difera, dar se respecta) important este sa incerce…. sa „prinda” mesajul.
Ce bine e cand putem discuta si de lucruri cu adevarat valoroase, nu numai de ce a mai facut „cutare presedinte de club”.

Makaay (9 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:24

Anglia, patria rockului de calitate? Suna de parca in America sau Australia s-ar produce rock de mana a 2-a. Ce-ar fi sa-l intrebi pe Rober Plant care sunt influentele lui, pe Paul McCarthney sau chiar pe Ian Anderson?
Iar pe „intregul cuprinsul” e o aliteratie foarte ingenioasa.

Dar sa lasam asta la o parte. As vrea si eu sa stiu ce fel de gen muzical e „underground”-ul pe care il mentionezi in linia a 6-a din text? Si pasaje de psychedelic, rock progresiv, si influentele preclasice sunt „sunete la indemana oricui”? WOW! Senzationala logica. Ai uitat sa mentionezi va Jethro Tull e prima trupa care a castigat un Grammy pentru Hard Rock/Heavy Metal.

Domnule Geambasu, as vrea si eu sa va intreb totusi, de ce nu va limitati la a scrie despre sport?

liviu (2 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:25

da… intradevar… un subiect care nu a fost adresat suficient in presa noastra, consider totusi ca aceasta este treaba specialistilor in domeniu, nu de alta, dar intentiile bune tin numai pana la un moment dat, apoi trebuie sa intervina si cunostintele ……. in concluzie, idee buna de articol, astept insa o varianta care sa nu fie scrisa de un ziarist sportiv….

eddie the beast (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:27

auzi ,draga C. Geambasu nu crezi ca ti-ai gresit cariera ,si in loc de ziarist sportiv(!) ai fi continuat ca si critic de muzica psihedelica(Yes,Jethro Tull,Floyd etc.). Cred ca sint tineri talentati in critica sportiva care ar scrie in locul tau in gsp ,un ziar stimabil dealtfel. Te rog alege ,ori muzica, ori sport!

polist de cind ma stiu (3 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:46

Muzica si sportul sint pasiunile mele din frageda pruncie,
Poli Timisoara, Ajax Amsterdam, Bayern Munchen, Pink
Floyd, Yes, Gentle Giant, Jethro Tull, etc. Nu asculta de sfaturile celor neaveniti: merg bine impreuna!

columb (2 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:46

Bravo Cristi, excelent articol. Te-am vazut la Paradise Lost, au cam imbatranit si ei, saracii.

stefan (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:48

imi amintesc de concertul de la sala palatului…au trecut doua ore si nitel. n-au avut trupa in deschidere, izbucnind, pur si simplu, din intuneric. n-am stiut cand a trecut timpul si, la sfarsit, eram revoltat ca au cantat atat de putin. abia dupa ce mi-am privit ceasul am inteles cat timp cantasera de fapt…

eddie the beast (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:51

Pt.,, polist de cind ma stiu ” .Si eu sint din Timisoara,nu sint un neavenit, dar Geambasu ar trebui sa scrie la,, Rolling Stone or something”

Burzum (13 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:52

Buna formatie, dar nu inteleg de ce ridici simplitatea la rang de valoare?

Phantom (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:53

@Makaay
Jethro au castigat grammy’ul doar pentru ca Academia nu a vrut sa recunoasca meritele unei trupe ce spargea toate topurile si era pe mare val in ’88…vreau sa spun Metallica.

In rest, un articol interesant, domnule Geambasu, putin cam nostalgic, insa meritoriu catre o trupa ce merita tot respectul. Bine spus sa Ian se identifica cu Numele trupei, incat in afara de el si Martin, care au ramas impreuna aproape toata viata trupei, pe la formatie s-au mai perindat peste 40 de muzicieni mai mult sau mai putin celebri.

Numai bine

Vali (2 comentarii)  •  1 februarie 2008, 16:58

14 aprilie 2007. Cea mai fericita zi din viata mea! Cristi, tu trebuie sa stii, ca ai fost si tu la Roger…

…si inca visez la un Pink Floyd reunit!

Fain articol. Bafta!

Vladone (5 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:06

a venit Roger Waters in Romania?…eu chiar nu stiu lucrul asta,e adevarat?

Paul Roman (3 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:18

@Vladone:

Din ce stiu eu, a fost, dar oricum, farmecul nu e acelasi. Una e Roger Waters, si alta David Gilmour (parerea mea).

@Cristian Geambasu:

Se pare ca avem gusturi muzicale asemenea, nu ma dezamagesti ! Jethro Tull sunt geniali (parerea mea), dar nimic nu ii intrece pe cei de la Pink Floyd, si mai ales acel Floyd psihedelic din perioada Syd Barrett.

Hakana (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:22

Surpriza este placuta. Decat sa dezbati la nesfarsit niste meciuri amicale mai neinteresante pentru noi decat noile cuceriri tehnologice din Ghana mai bine te lasi purtat de dorurile inimii si pui pe foaie ceva despre domnul Anderson. Mai ieri sarbatorea 20 de ani de trupa undeva in conacul sau din Anglia, langa pajisti verzi, heavy horses, o motocicleta subreda si o scrumiera goala, caci abia se lasase de fumat. Da-l dracu de ziar si hai sa facem un foc la marginea padurii!

Andrei (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:23

ne-am saturat cu totii de prima pagina a lui gsp.ro care cred k mai bine de 2-3 zile e aceasi cu cazul d l rapid cu ecrograf = destin si altele in caz asta nu cred k o sa mai aveti asa un succes cu acest site care pana acuma aveam o parere destul de buna despre el si il consideram cel mai bun……..

Gabriel (3 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:25

Mare adevar in articolul tau. Intrutotul de acord, muzica buna ,whist ,etc. Apropo au concertat in Romania in 1994 pe stadionul echipei de ‘trista’ amintire Victoria cum va place voua gazetarilor sa o tot denumiti. Nu spun ca jumatate dintre echipele din Liga I sunt de ‘trista’ amintire infiintate dupa 1945, pentru ca totusi este o perioada a vietii si a istoriei poporului roman. Altceva vreau sa spun, ca sa fii citit si cumparat pe viitor, daca nu ai subiecte de sport de comentat, macar scrie despre manele ca 99% din pasionatii de fotbal pe acolo se situeaza ca si preferinte muzicale. Vorba poetului ‘Steaua e numa una’. Nu mai incerca sa educi o majoritate pentru care Becali e un standard , pentru ca nu suntem englezi , doar niste romani tiganizati, becalizati, vanghelizati ,etc.

The Dirty Penguin (2 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:25

2 obiectii:
1.Dintre albumele remarcabile nu trebe excluse Stand up Si Benefit, adevarate capodopere.
2. Muzica lui Anderson nu mi se pare in nici un caz scandalos de simpla.
In rest felictari si ma bucur ca mai citesc si altfel de articole in gazeta.

STABOR (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:29

Uite cum descoperim ca noi (mai toti de pe acest blog) avem multe pasiuni in comun (in afara sportului, si ma refer la muzica adevarata). Bre’ nea Cristi ai dat tonul si uite rezultatul…. e de bine….

Vladone (5 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:32

@Paul Roman
Intr-adevar,David Gilmour e deosebit…se observa din concertele Pink Floyd . Eu nu-mi scot din minte sunetele din concertul de la Pompeii cand Rick Wright canta la pian si pe fundal apareau imagini cutremuratoare de pe urma eruptiei Vezuviului…e mai mult decat muzica psihedelica,e altceva…

iQ666 (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:54

geamby, am citit c-ai fost si la paradise lost + negura bunget.. asculti si metale mai grele?

noone (2 comentarii)  •  1 februarie 2008, 17:54

sa va bag pula-n inima tutror alora care il blamati pe c.g….omu e doxa de cultura…si spre deosebire de toti amaratii care stau si citesc ziare de sport…sa stiti ca mai exista si altceva

Pirlo (3 comentarii)  •  1 februarie 2008, 18:04

Draga domnule Geambasu, sunteti mai priceput in muzica rock decit in sport, de exempu in sah. N-o sa uit niciodata gafa dvs. cind l-ati caracterizat pe Robert Fischer, unul dintre geniile secolului al XX-lea, drept un „personaj destetabil”. Asadar, articolul despre Jethro Tull si Ian Anderson este un articol bun. Cel despre Bobby Fischer, un „articol detestabil”.

PAUL (1 comentarii)  •  1 februarie 2008, 18:09

CE TREABA ARE ASTA CU SPORTUL?AM VAZUT TITLUL ARTICOLULUI SI AM CREZUT CA VOI CITI O STIRE SPORTVA.CAND COLO CITESTI NISTE RANDURI PE CARE PROBABIL AUTORUL LE VISEAZA CAND DOARME.SA SE ANGAJEZE DOMNULE LA O REVISTA DE MUZICA,CA SUNT DESTULE.

eddie the beast (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 18:11

Pt. ,,Noone” .Credeam ca blogul asta e pt. oameni normali ,nu pt. vagabonzi care isi revarsa frustrarile injurind aici. Probabil ca nu ai nici un cuvint in casa ta si te-ai gasit sa injuri grobian(intelegi cuvintul?) aici.

eddie the beast (4 comentarii)  •  1 februarie 2008, 18:12

All right ,,Paul”!

horatiu (2 comentarii)  •  1 februarie 2008, 18:38

din cate stiu eu, la varsta mea frageda, n-a venit waters la noi!
poate confunzi budapesta cu bucuresti.nu e nimic se mai intampla vezi morcheeba

e bine ca mai scrii despre muzica printre randurile pline de oameni care au ceafa lata si lanturi de aur(groase) la gat.

Andrei Militaru (12 comentarii)  •  1 februarie 2008, 18:43

Sa vezi Jethro Tull live e total diferit decat sa-i asculti pe un vinil, o caseta si mai nou, cduri sau alte minunatii. Jethro Tull are ceva special si asta nu o simti doar prin muzica lor. E ceva inedit. Si asa va ramane mereu.
http://www.blogfoto.wordpress.com

Decebal (17 comentarii)  •  1 februarie 2008, 19:01

@Makaay

Anglia este patria rock-ului de calitate: Beatles, Rolling Stones, Who, Led Zeppelin, Black Sabath, Deep Purple … Blur, Oasis, Babyshambles …. are rost sa mai continui ?

Andrei Militaru (12 comentarii)  •  1 februarie 2008, 19:17

@Decebal
ai uitat de Priest 🙂

hrisostomake (57 comentarii)  •  1 februarie 2008, 19:37

CRISTI GEAMBASU, GOD BLESS YOU PENTRU M UNCA TA DE APOSTOLAT IN DESERTUL ASTA POST-ATOMIC IN CARE TRAGE SA MOARA MUZICA, IN CIUDA ZIMBETELOR DESANTATE CA O DUCE MAI BINE CA ORICIND!
Continua tot asa si nu te lua dupa oamenii-massa care nu vad legatura, dom’le, nu vad legatura cu sportul.

hrisostomake (57 comentarii)  •  1 februarie 2008, 19:40

@Burzum:
simplu esti tu la cap daca ti se pare ca Jethro Tulle muzica simpla – ia prinde-ti tu urechile in Thick As a Brick si A Passion Play si ramii asa pina-ti vine mintea la cap.
si nu te mai burzumui daca nu intelegi!

17 NENTORI KNATSPYRUFELAG ELFSBORG (3 comentarii)  •  2 februarie 2008, 9:08

RESPECTUL MEU GEAMBASU. FOARTE BUN ARTICOLUL. IN SFARSIT UN GSP-IST, CARE M-AI SCRIE SI ALTCEVA, IN AFARA DE TOATE CARPELE DIN LIGA MILITIANULUI. RESPECTUL MEU…

Ionut (2 comentarii)  •  2 februarie 2008, 11:17

Am observat ca tot scrii despre muzica si sunt curios daca nu asculti si formatii mai noi. Clasicii sunt clasici dar totusi muzica a evoluat de la Pink Floyd & Co incoace. Unii spun ca in bine, altii inca asculta doar muzica acelor ani.

www.DreamShoes.eu (13 comentarii)  •  2 februarie 2008, 17:26

http://www.dreamshoes.eu
http://www.dreamshoes.eu
http://www.dreamshoes.eu
Versiune in limba ROMANA,transport GRATUIT in maxim 3-4 zile si garantie dupa vânzare.
Contactati-ne la contact@dreamshoes.eu

www.DreamShoes.eu (13 comentarii)  •  2 februarie 2008, 17:26

http://www.dreamshoes.eu
http://www.dreamshoes.eu
http://www.dreamshoes.eu
Versiune in limba ROMANA,transport GRATUIT in maxim 3-4 zile si garantie dupa vânzare!
Contactati-ne la contact@dreamshoes.eu

www.DreamShoes.eu (13 comentarii)  •  2 februarie 2008, 17:26

http://www.dreamshoes.eu
http://www.dreamshoes.eu
http://www.dreamshoes.eu
Versiune in limba ROMANA,transport GRATUIT in maxim 3-4 zile si garantie dupa vânzare!!
Contactati-ne la contact@dreamshoes.eu

adm (1 comentarii)  •  2 februarie 2008, 19:17

DECEBAL, subscriu total!

ioan plischi (376 comentarii)  •  3 februarie 2008, 17:23

exista in textul dv o fraza care mi-a dat fiori. ASTAZI, adica la inceput de 2008, mai are rockul ceva de spus, in afara veteranilor. am scos din internet topul 40 al albumelor din anglia, top din ianuarie anul acesta si m-am ingrozit. noi ca noi, da’ pustii astia care vin ce asculta, daca n-au alaturi pe cineva care sa le povesteasca despre MUZICA?!

gabidegiulesti (8 comentarii)  •  5 februarie 2008, 21:14

Eu cred că un ziar de sport poate și trebuie să facă educație. Și câtă nevoie este! Excelent articol ! Și mai completez: ascult și azi cu același nesaț creațiile Anderson/Vangelis. Ce părere aveți? Îi prefer chiar înainte de JETHRO TULL!

florin (1 comentarii)  •  6 februarie 2008, 18:24

traim in romania si asta ne ocupa tot timpul !!!

cetatean microbist (1 comentarii)  •  19 februarie 2008, 21:48

Stimate Domn, va adresez rugamintea de a face o ancheta despre Stadionul Municipal din Sibiu. Acesta a fost inchiriat de catre primarul Sibiului Johannis unui prieten, om de afaceri german pe nume Keul. Echipa de fotbal a fost desfintata de catre Keul care si-a mutat firmele la stadion si conform declaratiei primarului suporta intretinerea. Primarul a declarat textual ca „M-am saturat de fotbal” . si sa fim fericiti ca prietenul Keul plateste intretinerea (nici un ban de chirie). Sibienii vor fotbal si vor ca primarul sa lase oamenii care au bani sa se ocupe de stadion si de echipa. Primarul se crede Dumnezeu in Sibiu, multe informatii despre situatie gasiti pe internet. Succes.

Comentează