Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

A dat dovadă sportul de cinism?

Trebuia sportul românesc să reacţioneze altfel la tragedia din clubul Colectiv din Bucureşti?

Permalink to A dat dovadă sportul de cinism?
duminică, 1 noiembrie 2015, 9:01

Altfel decît prin gestul formal al echipelor de a ţine un moment de reculegere înaintea partidelor pe care le aveau de susţinut sîmbătă, la mai puţin de 24 de ore de la nenorocire? Este aici o dovadă de cinism a sportului în general, care, indiferent de disciplină, nu şi-a anulat meciurile de campionat? Este cruzime din partea cluburilor care aveau programate meciuri în deplasare că au insistat ca întîlnirile să se joace totuşi, fiindcă apucaseră să ajungă în oraşele adversarelor, o eventuale amînare a etapei din 31 octombrie implicînd nişte costuri suplimentare? Este suficientă o banderolă neagră pe braţ pentru a-ţi manifesta compasiunea pentru oamenii aceia mulţi care au murit fără vreo vină? Şi ce înseamnă ca suporterii prezenţi la meci să dea dovadă de reţinere la golurile favoriţilor? Cine are instrumentul potrivit pentru a măsura exhibiţia?

În măsura în care sportul este o distracţie sau o formă de agrement public, toate întrebările acestea au un rost. Dar ştim bine că sportul nu este numai atît şi nu doar în literatura de specialitate care preamăreşte virtuţile fenomenului. Guvernul României a decretat trei zile de doliu naţional. Nu doar din cauza asta, ţara trăieşte sub un puternic impact emoţional. Oamenii au văzut şi au auzit ce s-a întîmplat. Oamenii s-au îngrozit şi s-au întristat. Unii au reacţionat şi s-au dus să doneze sînge. Alţii au continuat să îşi vadă de treburi, de viaţa de zi cu zi. De muncă şi de relaxare. De întîlnirile din weekend cu prietenii. De joaca în parc cu copiii. De masa de prînz la mama soacră. Sînt toţi aceşti compatrioţi nişte monştri?

Graniţa dintre compasiune sinceră şi ipocrizie este greu de stabilit în asemenea momente. În locul unor gesturi demonstrative, sînt de preferat tăcerea şi capul plecat. Să nu ne grăbim să spunem că fotbalul, handbalul, voleiul şi celelalte discipline care au ales să îşi dispute meciurile au întinat astfel memoria nefericitelor victime de la clubul Colectiv. Trăim într-o lume în care nu ai timp nici să mori. Noi cei care trăim.

Comentarii (24)Adaugă comentariu

Jules (27 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 9:42

Eu subscriu! In jurul nostru numai ipocrizie. Daca vrei sa fii cu adevarat solidar lasa comfortul casei si poti participa la manifestatia de astazi.
Daca o persoana este jefuita intr-un tramvai absolut toti intorc capul in alta parte si se fac ca nu vad, daca este distrusa propietatea orasului oamenii merg mai departe fericiti ca nu e propietatea personala si exemplele pot continua la nesfarsit in orasul acesta plin de ipocrizie.

cristian (2 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 10:40

Nu stiu daca amanarea competitiilor sportive ar ajutat cu ceva,pana la urma toti practicantii au sportul ca si meserie,deci…Pe acelasi principiu cei ce s-au casatorit ieri nu trebuiau sa se mai distreze la propria nunta? Trebuie pastrat un echilibru,acolo unde se poate e ok,dar copiii ce vina au,de ce ar trebui tinuti in casa,in semn de doliu?

somebody (35 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:00

IPOCRIZIA SOCIETATII SI IN SPECIAL A CLASEI POLITICE CARE DA TONUL , ASTA TREBUIE SULINIAT
Ce treaba are fotbalul sau alte activitati pentru care s-au cheltuit bani si s-a depus efort cu faptul ca niste patroni iresponsabili si niste baieti destepti au inchis ochii la faptul ca un club functiona ilegal fara aviz ISU
Poate ca ar trebui sa ne scandalizam inainte nu dupa tragedii. Respect pentru durerea celor ramasi fara cei dragi dar asta nu-i incalzeste si nu-i ajuta cu nimic , e frectie la piciorul de lemn si eu daca maine as murii dintr-o intamplare ca si asta nu as avea pretentia ca viata unora sa se opreasca in loc dar m-as bucura ca vinovatii sa plateasca iar moartea mea sa nu fie in zadar pentru ca astfel de tragedii sa nu se mai repete
ODIHNESCA -SE IN PACE SI ipocritilor desteptati-va odata natie de indiferenti

somebody (35 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:10

inainte de 89 ne plangeam ca muierile ca nu avem libertate , de organizare de exprimare , etc.
Acum , le avem pe toate si habar nu avem cum se folosesc
Avem facebook si il folosim ca sa ne strangem la comemorari ale dramelor intamplate din vina unui sistem bolnav de coruptie , sa postam poze penibile si sa ne laudam ca fraierii cu te miri ce lucruri idioate dar , NU SUNTEM IN STARE SA NE ADUNAM LA UN MITING IMPOTRIVA UNOR GUVERNE CORUPTE SI IPOCRITE , NISTE FARISEI AI RELIGIE SAU NISTE TILHARI LA CRAVATA
DEMOCRATIA INSEAMNA SA IESI IN STRADA SI SA CERI DECENT SI CIVILIZAT ANUMITE LUCRURI SAU SCHIMBAREA ALTOR LUCRURI CARE TE NEMULTUMESC
ASTA INSEMNA DEMOCRATIA nu mobilizare pentru comemorari
Cred ca e mult mai simplu sa previi decat sa tratezi . Ce parere ai Cristi ?
Subscrii la o mobilizare generala pentru schimbarea din temelii a sistemului de invatamant care produce idioti pe banda rulanta si indivizi ce nu stiu sa alerge sa sara si sa se catere ? Atept reactia ta

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:18

somebody
Ai dreptate, ar fi fost mai bine sa fi prevenit. Cluburile sint niste bombe cu ceas din cauza materialelor ieftine si a conditiilor precare pe care le asigura patronii. Cit despre modificarea sistemului de invatamint, da. Dar nu neaparat ca sa stie sa alerge, sa sara si sa se catere. Nu de-asta au murit oamenii acolo, ca nu aveau o buna conditie fizica

Compasiune (3 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:11

M-am uitat cateva minute la tevatura televiziunilor. Un alt subiect. Hmmm!
Oare nu va e de ajuns. La nivel macro sportul este transformat de catre proprietari/ conducatori/ sponsori si cel mai grav media, intr-un mijloc inuman de manipulare si castig. Deci, voi „dragilor” „jurnalisti” care este costul lacrimilor induse pentru un eveniment care unii l-au numit satanic (ciobanul tot cioban ramane). Compasiunea voastra va fi timp de 3 zile si apoi veti avea alt subiect. Mi-e scarba de voi cum mi-e scarba de societatea asta condusa de un curent inuman si de subjugare. Cei vinovati vor plati oricum. Lasati mortii sa se odihneasca si cei raniti sa isi linga ranile. R.I.P.

TUDORICA (21 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:14

Sa nu plangi la mormantul altuia.Va mai aduceti aminta de tragedia de pe Heysel si meciul nu a fost anulat ,s-a jucat in continuare pentru ca asa-i in fotbal!

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:20

Tudorica
De-abia ce facusem apel la tacere in locul unor pareri… Nu mai spun altceva

Marco Polo (23 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:32

Au murit mii de mineri in suturi, in tara asta, si nu a auzit nimeni de doliu national…

Stefania (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:36

Da, cred ca amanarea meciurilor ar aduce victimele inapoi…poate facem un fel de vodoo, ceva pe stadioanele goale.Imi pare rau , tuturor ne pare dar lumea merge inainte, isi urmeaza cursul.In nici un caz nu cred ca amanarea ar fi in favoarea situatiei date.Ce beneficii ar aduce? !In plus, ce are una cu alta?! Mi se par suficiente masurile luate. Ce-ar fi sa zic: Hodorong tronc, sa nu mai fie concerte Rock! Si ar avea legatura.. Dar nu prea ;)Inteleg ca trebuie sa castigam toti o paine, sa scriem un articol dar pe viitor haide sa gandim de 2 ori ce scriem.

Mihai Opris (2 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 11:47

Desi in cea mai mare parte nu sunt de acord cu ce scrie dl. Geambasu si nu imi place absolut deloc ca ziarist acest articol este genial.

Naica (34 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 12:35

Daca se amanau meciurile programate, insemna ca societatea in genere si cea romaneasca in special , are rezerve imense de ipocrizie, cantate de atatia menestreli…

Cristian Rusu (7 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 12:42

Eu nu sunt de acord cu doliul national; nu a fost un accident aviatic din cauze tehnice sau vreme imposibila , o catastrofa naturala, o deraiere de tren sau ceva asemanator, extrem de greu de controlat; Chestia asta oribila cu 27 – deocamdata – de victime este rezultatul a starii de fapt a activitatii institutiilor statului, care doar mimeaza proceduri si se umplu de acte justificative a celor 8 ore cotidiene, dar in esenta nu isi fac datoria!! Absolut deloc. Incepand cu parazitismul parlamentar (pentru ca aia acolo toti sunt doar paraziti sociali) si terminand cu primariile si nu in ultimul rand ISU (inspectia pe partea de avize legate de incendii, etc.) si POLITIA. Pai aia de pe zona nu stiau ca e club acolo? intr-o juma’ de hala ruinata? Asa cum exista ANAF ar trebui si o politie a pompierilor care sa umble si sa scotoceasca toate hrubele de locuinte sau locatii publice care pot cauza sinistre de acest gen. Nu trebuie sa astepte sa vina cineva sa depuna o cerere de avizare, nu , ei trebuie sa colinde toata ziulica prin incalceala urbana in cautare de improvizatii de acest gen.
VINOVATI SUNT PUSTII AIA CRETINI DE PATRONI. sa stea 25 de ani dupa gratii marii impresari si tepari! Si poate ca si consumatorii de evenimente de acest gen ar trebui sa se mai uite in jur cam in ce carciumi, sali sau jafuri de cladiri (ca multe din Centrul Vechi) intra sa-si delecteze spiritul si setea.

Ciprian (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 13:19

Ma intreb daca aseara sau in noaptea aceasta cluburile din Bucuresti sau din tara s-a tinut un moment de reculegere sau cinismul trebuie cautat mai sus in institutiile statului care semneaza acte pe bani grei si cu sangele altora. Iar ziua de doliu sau zilele de doliu puteau fi onorate si dupa ce toata lumea ce trezea din acest cosmar.

manu (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 13:30

Cât de analfebeți puteți fi voi cei de la gsp, să nu știți când se scrie cu â din a??????????

Sorin Manica (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 13:34

Dar ştim bine că sportul nu este numai atît şi nu doar în literatura de specialitate care preamăreşte virtuţile fenomenului. – in argumentare se numeste ca faci apel la autoritate si la celebrul „doar se stie ca..”. iar finalul este foarte vag. ca sa nu deranjezi. 🙂

Misu Haralambie (1 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 13:41

Trstete mare, nenorocire pentru parintii, sotiile, copiii, prietenele si prietenii celor afectati (morti, raniti, traumatizati).
Compasiune, condoliante, cateva momente de reculegere. Ce putem face mai mult? Suferim si noi cu totii, ca oameni suntem.
Dar nu cred ca amanarea competitiilor sportive, acum, la sfarsitul de an, cand datele din calendarul sportiv sunt atat de aglomerate, ar fi fost cu ceva de folos pentru cei cuprinsi de nenorocire.
Pana la urma viata este viata, cu necazuri, dar trebuie traita.
Ceea ce este mai important acum pare a fi masurile pentru ca astfel de nanorociri sa nu se mai intample, iar cei vinovati sa raspunda penal si pecuniar cu toata averea lor agonisita in astefel de conditii.

Ady (14 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 15:30

Compasiune la romani… Aseara cineva dadea cu artificii in Bucuresti, la 10 seara, probabil vreo nunta. Dar aveau oamenii platit deja, nu?
Doliu national l-am reinventat, se joaca fotbal, teatru si cam orice. Ca doar s-au platit cazari, deplasari, bilete, etc.
Si s-a deschis ancheta pentru angajari la negru in clubul cu nenorocirea. Gata, bravo, e rezolvata si asta!
O ultima intrebare, unde sunt reprezentantii BOR? Daca inauguram vreun pod era un sobor intreg, acum nu prea apar, ca doar e vorba de rockeri… Compasiunea la români!

kkciosuldelahamangia (42 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 15:40

cinism si ipocrizie ! ce a cautat generalul izmana, cel cu abuzul de putere si un politist pe constiinta(daca o are !) vineri noaptea la locul dezastrului ? si arafat la fel.

somebody (35 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 15:46

Cristi ,vezi ca nu ai inteles exact ceea ce doream sa exprim. Era vorba de indiferenta fata de ceea ce se intampla in general in toata societatea si in special fata de coruptie , incompetenta , indiferenta s.a.a.m.d.
Este frustrant ca ne putem aduna DUPA tragedii dar nu putem reactiona la derularea unei tragedii nationale mijlocita de sistemul de invatamant ce poate fii usor catalogat ca un ATENTAT LA ADRESA COPIILOR NOSTRI.
Facebook-ul ar trebui sa fie modalitatea de coagulare a societatii in probleme cu adevarat serioase care sa PREVINA astfel de tragedii prin respectarea legii. Cat priveste numarul de victime pot spune fara sa gresesc ca SISTEMUL DE INVATAMANT ARE IN PALMARES un numar de ,,victime”care ar face sa para ca evenimentul de la ,, Colectiv” pare o gluma proasta
Ce ma mira ca nici voi jurnalistii si nici ceilalti nu au initiative ce pot mobiliza oameni care pot schimba cu adevarat lucrurile inclusiv in sport.
Daca la voi inteleg caci aveti si voi patroni ce au la randul lor obligatii la cei de pe facebook nu pricep cum pot sa stea sa se uite cum COPII ROMANIEI SUNT MASACRATI EFECTIV DE UN SISTEM BOLNAV SI INEFICIENT CE TOACA UN MUNTE DE BANI. Asta e legatura cu sistemul de invatamant care e ,,un incendiu care arde inca si face victime continuu”
O educatie bazata pe dezvoltare personala si comunicare nu pe ,,capul plecat sabia nu-l taie ” e salvarea unei natiuni ce pluteste in deriva pe apele istoriei. Exermplul nordic este mai mult decat clar societatile de acolo fiind cel mai de succes exemplu de organizare.
intr-o societate formata din indivizi dezvoltati astfel sansele ca aceste accidente sa se intample din cauze atat de stupide sunt zero
Deci e mai simplu sa previ decat sa combati
Odihnesca -se in pace , astept vinovatii la mititica

Mac (22 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 16:45

Nu înţeleg deloc de ce sportul ar trebui să aibă o atitudine specială. Văd că presa şi-a făcut treaba ca de obicei şi televiziunile la fel. Nu mi se pare că GSP, de pildă, a respectat vreun ”doliu naţional”. Ce are sportul aşa de special?

Mac (22 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 16:48

@Misu Haralambie:
Vinovaţii sunt membrii grupului rock care a dat foc clubului. Dacă n-o spune nimeni, atunci o spun eu. Dar la halul în care au ajuns, mă îndoiesc că vor fi vreodată puşi să plătească ”penal şi pecuniar”.

WAX (41 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 22:55

pe la iasi cu cativa ani in urma au murit vreo 9-10 oameni care mergeau la munca loviti de tren ori c-am asa ceva.inca vreo 3 au murit in accident de munca intr-un oras de prin sud. de ce nu s-a dat doliu national ? exista vreo reglementare in lege care spune pe sleau ca trebuie sa moara un numar de X persoane .ca sa poata fi ordonat doliul national ?

ionnis (81 comentarii)  •  1 noiembrie 2015, 23:16

pe 11 septembrie 2001 s-a amanat etapa, dar acum can au murit 30 de romani nu s-a putut. pacat

Comentează