Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Supunerea. Şi atentatul

Fără nici o legătură cu fotbalul. O fi el bucată de viaţă, dar nu are chiar orice întîmplare din Univers o legătură cu Majestatea Sa, fotbalul.

Fără nici o legătură cu transferurile lui Sînmărtean şi Szukala la Al Ittihad. Chiar […]

miercuri, 7 ianuarie 2015, 5:44

Fără nici o legătură cu fotbalul. O fi el bucată de viaţă, dar nu are chiar orice întîmplare din Univers o legătură cu Majestatea Sa, fotbalul.

Fără nici o legătură cu transferurile lui Sînmărtean şi Szukala la Al Ittihad. Chiar dacă vorbim despre o echipă din Arabia Saudită.

Dar cu o legătură precisă cu atentatul de la Paris, în care mai mulţi oameni au fost ucişi de un comando jihadist. Victimele erau de profesie jurnalişti şi practicau libertatea de opinie. Asta le-a adus moartea. Unii sînt de părere că jurnaliştii de la „Charlie Hebdo” erau obraznici, ireverenţioşi şi blasfemiatori. Unii susţin că angajaţii săptămînalului parizian au căutat-o cu lumînarea. Şi ei practică libertatea de opinie.

O coincidenţă stranie, ca să nu zic sinistră, a făcut ca exact în ziua atentatului să fie lansat, tot la Paris, ultimul roman al scriitorului francez Michel Houellebecq. Al celebrului şi polemicului Houellebecq. Publicată la editura Flammarion, cartea intitulată „Soumission” („Supunere”) este o ficţiune despre o Franţă a anului 2022, convertită la Islam şi aflată în pragul alegerilor prezidenţiale. În cartea lui Houellebecq, pretendenţii la cea mai înaltă funcţie în Hexagon sînt Marine Le Pen şi un cetăţean francez etnic arab de religie musulmană. Milioane de francezi se încolonează şi merg să voteze împotriva doamnei Le Pen, exponentă a dreptei radicale. „Soumission” este proiecţia unei societăţi adormite, a unei Franţe care se sinucide prin pierderea identităţii. Invitat în studioul „France 2” în seara dinaintea atentatului, Houellebecq a vorbit mai puţin despre semnificaţia cărţii şi mai mult despre libertatea de opinie. Despre libertatea de a gîndi şi de a scrie liber. De-abia apărut, dar deja piratat la greu pe net, romanul „Soumission” a născut reacţii negative în rîndul comunităţii musulmane. Este privit ca o replică peste ani a „Versetelor satanice” ale lui Salman Rushdie. Ştiţi povestea lui Rushdie, condamnat la moarte de ayatolahul Iranului. Apropo, altă coincidenţă. Ultimul număr din „Charlie Hebdo” are pe pagina întîi o caricatură adresată lui Houellebecq şi noului său roman.

Acum aproape o săptămînă, în mai multe oraşe importante din Germania au avut loc mitinguri împotriva „islamizării ţării şi a Occidentului”. Au fost paşnici, nu au scandat şi nu au purtat pancarte instigatoare la ură rasială şi au precizat că nu sînt împotriva musulmanilor. În zilele următoare, în aceleaşi mari oraşe din Germania au avut loc contramitinguri, care au condamnat „nazismul” celor dintîi.

12 oameni au murit la Paris pentru că satirizau violenţa. Unii cred că o căutau cu lumînarea. Asta este lumea în care trăim.

Comentarii (34)Adaugă comentariu

ValahuStelist (1 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:03

Chiar vorbeam cu frate-mio Pedală ca noi chiar daca e stelisti nam face asa ceva frate la dinamovisti.

romanul (2 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:12

Oare ce legatura are postarea asta cu sportul? Aaaaaa, mi-am adus aminte, din cauza ca voua nu va pasa de sport, poate chiar deloc, pentru trafic, scrieti orice.

heydRich (1 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:16

bla bla bla

Magdalena (1 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:19

CTP: Nu am văzut toate caricaturile, dar pe una dintre ele, care apare chiar pe copertă, scrie ‘Le Coran c’est de la merde’. După care urmează o poantă cu nişte gloanţe care trec printr-un Coran. Astă nu mai e umor, nu mai e satiră. Ştim cu toţii ce înseamnă ‘merde’ în limba franceză. Asta e o jignire premeditată, o provocare în ultimă instanţă adresată islamiştilor. Eu nu aş apăra ca liberate de expresie ceea ce au publicat jurnaliştii francezi şi conduita editorială a publicaţiei. Dar cu siguranţă, cei care au înţeles să răspundă cu gloanţe unui act de presă, fie el tabloid, nefericit, de prost gust, jignitor, trebuie cu siguranţă urmăriţi şi aduşi în faţa justiţiei. …. Aceasta e opinia lui CTP cu care sunt intrutotul de acord.

Racul (17 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:36

Ultima litera din numele omului e un q nu un k 🙂

In afara de asta… je suis Charlie!

P.S. cititi daca aveti ocazia si daca va intereseaza Franta cartea lui Eric Zemmour „Le suicide français”.

tase (8 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:43

Nici-o grija Geambasule, pe tine nici islamul nu te baga in seama.

Daniel (2 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 18:55

Pacat de bietii ziaristi. Aroganta uneori mai e si pedepsita, n-ai ce sa faci. Dar islamistii mai bine isi alegeau alta tinta, gen cei ce scriu articole cu anumite titluri ce induc in eroare doar pentru a vana clickuri. Asta da tinta!

bazileon (82 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 19:38

Din pacate lunea occidentala a invatat de mult sa-si reprime libertatea de opinie de dragul conformismului politic. Incet-incet se va institutionaliza un nou tabu si cu asta, basta.

Mihai (52 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 20:06

Eu cred ca te-am inteles d-le Geambasu, dar daca vrei sa te inteleaga si mai multi nu mai vorbi in pilde. Trebuia sa arati si mai clar care-i faza cu protestele din Germania.Ca romanu-i puturos , tre sa-i dai mura in gura.

prazilian (57 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 20:20

aroganta francezilor a fost aspru pedepsita! daca noi,romanii,am stat la tv. si am vazut cum un papagal de comediant, ia in deradere cetateanul roman,si nu am avut nicio reactie in afara de scarba,uite ca la altii….a fost greu de digerat! imi pare rau de cei morti,dar imi pare bine ca ,,frantujii,,au luat-o la mansarda!

max (1 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 21:13

incredibile comentariile ‘poporului’ roman….
nu stiu ce sentimente sa mai am fata de toti aurolacii cu asemenea deviatii demente.
o tragedie nationala,un cosmar si o palma data civilizatiei de catre niste inapoiati mental,intelectual si religios.
Dzeu sa ii odihneasca
consider ca e un semnal european in ‘desteptarea’ religioasa si nu numai

Tagore (4 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 21:26

Alo! „ValahuStelist” vezi ca va cheama Ilie Nastase la protest,cand vha castiga titluri e Stelutza voastra,cand e la necaz „e a oierului” iar Ilie,vezi Doamne,a intrat in politica si nu va mai reprezinta…nu-i asa? Si-a batut joc basescu de voi cum a vrut si ati inghitit-o.

giani163 (2 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 22:13

A fi ziarist ,nu inseamna a fi dumezeu,ci a fi un slujitor al oamenilor.

unu (3 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 22:29

kakat pe bat….in 2 generatii crestinismul va disparea…fara crestini evreii sunt ca si morti deci raman musulmanii si rusii…..

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 22:38

max
Subscriu. Nici nu stiu ce ar mai putea fi de zis. Trist, foarte trist. Vorbesc despre comentarii. Despre tragedia adevarata de la Paris nu mai vreau sa vorbesc.

Iar postarea lui ValahuStelist este emblematica. Vai de noi si de noi!

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 22:40

giani 163
Foarte profund, bravo!

Constantin (25 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 23:15

Je suis Charlie Hebdo! Atacul abominabil trebuie drastic pedepsit! Libertatea de exprimare trebuie protejata si garantata. R.I.P. pentru cei ucisi…

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  7 ianuarie 2015, 23:21

Constantin
Je suis aussi Charlie Hebdo! Ce te faci insa ca unii sint (sunt) valahi? Si ardeleni, si moldoveni. Si mindri ca sint romani si ca li se rupe de tragedia asta?

IO (65 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 1:07

Ce ipocrizie. Intre Merkel, Cameron si Hollande se strecoara tot politicianul si tot opinantul stradal sa dea cu lacrimi pt libertatea de opinie, de expresie. Cand interziceau spectacolele lui Dieudo pe motiv ca incita la ura rasiala, cand l-au tarat prin tribunale, libertatea de expresie, libertatea actului artistic era un lucru secundar. Vorba aluia, nu lasa nici o criza buna neexploatata la maximum.

john70 (28 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 5:23

Recent, la New York, a fost pusa in scena o piesa de teatru in care Iisus se phutea in koor cu Iuda. Noi crestinii inghitim multe. Iata ca sunt unii care nu inghit. Libertatea de expresie e OK si pana la un punct poti sa faci misto de o anumita religie dar cand asta devine o obsesie ai o problema. Astia de la Charlie Hebdo erau o gasca de comunisti ateisti care isi bateau joc de orice nu le era pe plac. Empatie zero din partea mea.

Radu (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 9:55

Cum se face ca atunci cand ironizam un musulman este libertate de exprimare dar atunci cand ironizam un evreu este antisemitism? Asept raspuns.

vlad (3 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 11:13

ALLAH AKBAR !

vlad (3 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 11:16

Exact. ”Cum se face ca atunci cand ironizam un crestin sau un musulman este libertate de exprimare dar atunci cand ironizam un evreu este antisemitism ?”
Intrebarea la care unii n-or sa raspunda fie ca sunt evrei fie ca le e frica de jidani.

magus1349 (3 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 11:24

Radule, asteapta-l mult si bine! Niciun deontolog n-o sa-ti raspunda.

Ion (2 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 11:26

Cum eu ca orice cetatean imi asum consecintele faptelor mele asa si voi trebuie sa vi le asumati domnilor „ziaristi”!

unu (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 11:40

daca publici o glumita, oricit de mica, la adresa evreilor, faci antisemitism. daca jignesti, oricit de grosolan si stupid, islamul, faci umor de buna calitate. misto, libertatea asta a presei….

maistor kokir (76 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 11:53

cand stii ca esti amenintat cu moartea, eu unul n-as mai putea dormi noaptea,sigur as avea cel putin o arma la mine,pregatit s-o folosesc in orice moment … intr-o rafuiala cu 2 tabere inarmate sigur n-ar fi murit atat de multi ziaristi …

Marcel (9 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 12:38

Din aia 12, doar vreo 10 au murit pentru ca „satirizau violenta”. Ceilalti doi au murit doar pentru ca trebuiau sa-i pazeasca pe unii care-i injurau sistematic pe musulmani.

johnny bravo (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 14:40

De necrezut cum unii cauta si chiar gasesc justificari. Oameni buni, treziti-va si constientizati faptul ca monstrii sunt printre noi. NU EXISTA JUSTIFICARE PENTRU UN ASEMENEA GEST! Oamenii aia au fost omorati cu sange rece, pentru simplul fapt ca erau mai acizi si mai libertini in comentariile/caricaturile/articolele lor. Asta e singura lor vina. Cum e posibil sa acceptati ca un grup de putoi inarmati pana-n dinti sa joace rolul de juriu, judecator si de excecutor si sa stergeti cu buretele toate conceptele de drept si umanitate pe care se bazeaza spiritul european?! Voi, cei care gasiti justificare acestei crime, sunteti doar niste imbecili alfabetizati. Si mi-e sila de voi.

Gabri (1 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 15:05

Cata ipocrizie… uite acuma va fi aprobata legea “Big Brother” care o sa iti incalce libertatile. Cand protestam impotriva gazelor de sist sau Rosia Montana, si puneau jandarmii sa ne dea cu pumnu in gura, unde a fost libera exprimare!? Atunci politicienii nu au spus nimic, acum toti exclameaza “Je suis Charlie”… ce facea presa atunci!? ne facea huligani, hipsteri si mai stiu eu cum, si politicienii plateu niste mineri sa intre intr-o mina istorica. Julian Assange, Edward Snowden si Chelsea Manning nu au dreptul sa se exprime pentru ca asa spune SUA si presa care e autonoma si libera sa se exprime nu scoate o vorba. Cand Gary Webb a desconspirat CIA, ca face trafic de droguri pentru a finanta revolte, presa care isi exprima liber opinia ce facea!? Nu sunt de acord cu crimele, dar de la a spune ca Charlie Hebdo se lupta pentru libera exprimare este o ipocrizie foarte mare. In Marea Britanie, cetatetenii daca scriu ceva ofensator pe retelele de socializare sunt imediat arestati, acolo unde e libertatea? Si pot continua cu nenumarate exemple…

Octavian Stăncioiu (27 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 15:14

Teze și antiteze la Paris. Despre valori, credințe și simboluri în numele libertății de exprimare

Cumplitul atentat de ieri, de la Paris, din redacția săptămânalului satiric ”Charlie Hebdo”, soldat cu moartea a 12 persoane, majoritatea gazetari, redeschide discuția despre extremism și deontologie profesională.

Pentru că, de-a lungul timpului, ”Charlie Hebdo” a publicat, cu o consecvență demnă de o cauză mai bună, caricaturi ofensatoare la adresa islamului (și a multor altora, dar acum despre asta vorbim).

În numele libertății de exprimare, media, ca și întreaga societate, occidentală își permite să șteargă pe joc cu valori, credințe, simboluri. Ei bine, 7 ianuarie 2015 d.Hr. poate că este o dată ce va schimba repere și caractere.

Religie, naționalitate, patrie au devenit, pentru occidentalii ateizați și deznaționalizați, lucruri abstracte. De care îți poți bate joc, când și cum vrei. 7 ianuarie ne arată că lucrurile au mers prea departe, și într-un sens și-n altul, și că lucrurile nu mai pot continua așa.

În numele libertății de exprimare, poți scrie și publica orice, despre oricine, oricând. În numele libertății de exprimare, poți da de pământ, pamfletând sau nu, cu profetul Mahomed și cu Iisus Hristos, cu islamismul și creștinismul. Serios? Cei care fac asta vor răspunde că poți să le răspunzi la fel. Nu poți. N-ai cum, ei nu au nimic sfânt. Religie, naționalitate, patrie? ”Don’t be crazy, man, what the fuck is this?”.

Nimeni nu are curajul să publice ceva similar despre religia mozaică sau despre Holocaust, pentru că ar intra sub incidența gravă și penală a antisemitismului. Dar despre creștini sau musulmani poți publica orice, nu? Ei bine, și creștinii, și musulmanii, și toți ceilalți, trebuie să ia exemplu de la felul în care evreii își apără propriile valori.

***

Acum câțiva ani, nu sunt mulți de-atunci, un așa-zis artist plastic din Timișoara, etnic maghiar, a desenat România sub forma unui vagin (ca să nu o spun de-a dreptul). Trăiască libertatea de exprimare!

maximuspqr (58 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 21:06

La patru jumatate fiul meu a venit de la scoala si mi a spus”tati,ieri s a intimplat ceva rau,au fost impuscati 12 persoane,jurnalisti…….,miine nu mai mergem la piscina,nu mai are voie nici o persoana straina in scoala…….a intrat in vigoare un program vigilpirate”
Are 11 ani ,nu credeti ca nu e normala asa o discutie tata fiu?
Locuiesc la Paris…
Nu mai incercati sa justificati mizeriile unor criminali! Au fost omorite 12 persoane ! Treziti va!
Pace!

maximuspqr (58 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 21:12

Cristi Geambasu,nu merita sa raspunzi unor cretini,pierzi timp pretios,unii vor doar sa para interesanti indiferent de situatie.

giani (10 comentarii)  •  8 ianuarie 2015, 22:52

In primul rand se insista pe sintagma ‘atac terorist’. De ce nu se cheama simplu crima odioasa? De ce cand un talhar care intra peste 2 batrani si-i macelareste nu se cheama atentat?

Al doilea, se insista ca decedatii ar fi niste eroi ai libertatii de expresie, iar islamistii niste fanatici religiosi. Ar trebui sa se spuna ca de fapt si caricaturile alea de caricaturisti sunt tot atat de fanatici ca si ceilalti.

O data pentru ca acei oameni care au murit se legau cu o abnegatie demna de o cauza mai buna de simboluri religioase, si al doilea, pentru ca, aveau acea credinta ca apara libertatea de expresie incat au mers pana la moarte pentru aceasta. Ce diferenta este fata de cei care se arunca in aer pentru ca-i asteapta nu stiu cate fecioare in raiul lu alah?

Se intampla sub ochii nostri o mare greseala, planetara. Aceea de a merge inainte ca oile in aceeasi idee, in a-i face eroi ai libertatii de expresie pe acei descreierati, de a nu analiza cauzele profunde care au stat la baza acestor fapte, si de a lua niste decizii chibzuite ca acestea sa nu se repete.

Nu, noi o dam inainte cu „Je suis charlie”, un slogan prin care fiecare incearca sa spuna: „Si eu sunt dintre cei care-l dispretuiesc pe mohamed si alah”, „Si eu sunt la fel de retard ca si caricaturistii”, „omorati-ma si pe mine”. Ce vrem sa dovedim cu asta? Noi ne schimbam profilul pe facebook si aia vin cu mitraliera. Noi traim intr-o lume paralela de like-uri, ei ne macelaresc.

M-a dezgustat atitudinea presedintelui tarii care a tinut mortis sa faca parte din aceasta turma de oi, si cu ocazia asta a inclus intregul popor roman intr-un conflict care nu a fost al lui.

Comentează