Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Întîiul chibiţ

Van Basten a promovat 28 de jucători în doi ani şi jumătate la naţionala Olandei. Van Basten a propus fotbalişti de mare viitor şi a renunţat la nume grele. Van Basten a nimerit în plin cu unii – Van Persie, […]

marți, 20 martie 2007, 7:01

Van Basten a promovat 28 de jucători în doi ani şi jumătate la naţionala Olandei. Van Basten a propus fotbalişti de mare viitor şi a renunţat la nume grele. Van Basten a nimerit în plin cu unii – Van Persie, Babel, Mathijsen – şi a dat chix cu alţii (Theo Janssen). Înainte de Mondialul german l-a uitat acasă pe Huntelaar, apoi şi-a făcut ambiţia cu Van Nistelrooy, iar asta l-a costat meciul cu Portugalia, din „optimi”. Fostul mare atacant al lui Ajax şi al lui Milan nu este un antrenor foarte spectaculos, nu are sclipirile vîrfului de odinioară, e bîntuit şi el de idei preconcepute, cîteodată plăteşte poliţe. Peste toate, domnul Marco se bazează pe un proiect, se conduce după nişte principii atunci cînd cheamă oamenii la lot.

„Mă interesează în primul rînd atuurile naturale ale fotbaliştilor. Tehnice, fizice, psihice. Fără ele nu poţi pătrunde în echipa naţională”. Pe urmă, a adăugat: „Observi cine excelează în aceste direcţii, dar şi dacă jucătorii respectivi sînt în formă, dacă poziţia pe care apar în teren îi avantajează şi, ceea ce contează cel mai mult, dacă acele calităţi sînt complementare. Punctele bune ale unuia trebuie să le compenseze pe cele slabe ale celuilalt şi invers”. O demonstraţie de competenţă rostită egal, fără emfază. Un mic îndrumar de savoir faire pentru orice antrenor şi orice selecţioner.

Ei, nu chiar pentru oricare antrenor. Nu chiar pentru orice selecţioner. Să nu fim totuşi răutăcioşi. Să rămînem pozitivi. Poate că şi Victor Piţurcă gîndeşte la fel. De ce nu? Ar fi tare bine dacă ar fi populat şi nea Piţi de teoriile astea. Ca să nu zicem incredibil. Faptul e că pe selecţionerul român nu l-am auzit niciodată vorbind astfel (deh, introvertitul Piţi în spatele căruia se ascunde marele timid Piţi!?), dar şi mai rău e că nici nu simţim că antrenorul nostru s-ar călăuzi după observaţiile de bun simţ ale lui Van Basten.

Priviţi lotul şi veţi înţelege. Fotbalişti ieşiţi din formă, care prind primul „11” la echipele de club din inerţie, chemaţi la lot pentru întîlnirea cu Olanda. Adrian Cristea, Paraschiv, Bănel. Cu cine intră în complementaritate Sorin Paraschiv, cu Adrian Cristea? Dar Bănel, cu Raţ cumva? Greşeşte unul pe dreapta, o repară celălalt pe stînga? Dar Goian, bunul Goian, umbra jucătorului care intra cu Steaua în grupele Champions League, cum va rezona el lîngă Tamaş? Mergem mai în faţă. Credeţi că Zicu va fi titular? Ei, aş, doar deţine cele mai bune cifre de randament din campionat! I-re-le-vant! E nevoie de experienţă. De aceea a lui Roşu? E nevoie de continuitate. De aceea a lui Coman în dauna lui Lobonţ?

Oare nu e nevoie de curaj, plus intuiţie, minus locuri comune şi călduţe, numite popular şi alibiuri? Poate. Noi nu sîntem selecţioneri şi ni se va reproşa, cum altfel?, că nu ne pricepem, că ştim doar să chibiţăm, mai rău, că înveninăm atmosfera. Ce-i mai rău totuşi, să chibiţezi din postura de chibiţ sau din aceea de antrenor al României?

Comentarii (30)Adaugă comentariu

alexandru (1 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:29

hai sa vedem intai cine va castiga si pe urma sa ne dam cu parerea despre care antrenor e mai bun

Zola (5 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:30

Intotdeauna va fi aceasta problema a selectionarii jucatorilor, de ce acest X si nu acel Y, de ce Contra si nu Ogararu.Poate selectionerul a gresit in privinta unor jucatori dar singurul raspuns pare a fii continuitatea bazandu-se pe acelasi lot stabilit inca de la inceputurile preliminariilor.
In urma cu 7-8 luni sau inainte de aceste preliminarii Victor Piturca declara ca va selectiona doar jucatorii care vor juca meci de meci la echipele lor de club dar vad ca aceasta prioritate nu mai exista la nationala…..Laurentiu Rosu nu prinde prea multe partide la Recreativo Huelva dar totusi a jucat bine la nationala…..Daniel Niculae lustruieste meci de meci banca de rezerve la Auxerre dar a fost convocat….Nicolita nu parea a fi intr-o forma atat de buna incat sa fie convocat si lista ar putea continua.
Sa speram ca selectionerul Piturca va fi inspirat si va baga cel mai bun 11 posibil care sa ne bucure cu adevarat asadar: HAI ROMANIA!!

ziggy (1 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:35

La Coman, da. Cu restul sint de acord

marius1008 (1 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:37

Din pacate la noi selectia inca se face dupa nume (cu mentiunea ca nu prea mai avem nici nume) si apoi dupa forma fotbalistica.
Jucatori ca Nicolita, Contra, Cristea … nu au ce cauta la echipa nationala atata timp cat la momentul de fata sunt paraleli cu fotbalul.
O scuza pentru chemarea lor ar fi sa aiba doar contact cu Nationala si sa nu joace. Daca vor juca inseamna ca ne meritam soarta.
Contra daca nu se retrage de buna voie va avea mult de pierdut din prisma faptului ca va fi cel mai injurat jucator de la echipa nationala. Daca el asta vrea sa fie cunoscut ca cel mai injurat fotbalist e treaba lui. Doamne fereste daca va gresi cu Olanda.

cristi-tm (6 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:39

Bun articol,ai dreptate si cu Zicu,BANEL,Cristea,etc

rumunek (1 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:39

Hai ca m-ai omorit cu Tamas, mare jucator. Ce il tot ridicati in slavi atit, la rusi nu s-a impus, joaca la Celta Vigo, venita din segunda si care tot acolo va ajunge probabil in scurt timp. De acord ca Goian nu e in forma, dar comparatia intre extreme cu Tamas nu ti-a iesit.

ofensat (13 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:42

dl cristian crezi ca nicolita,cristea,zicu,paraschiv,goian sunt problema echipei noastre?pot sa fac pariu ca nici unul nu va fi titular…..
de contra,tamas,petre…nici o vorba?…te bazezi pe forma lor fantastica?
crezi ca cei care nu vor prinde nici banca,ii vor demoraliza pe celebrele staruri enumerate?….oare nu acolo e problema?

cristi (21 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:46

rezultatul va dicta tonul comentariilor de dupa meci. restul sunt teorii

X™ (87 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:58

Cristian G. OK ai desfintat echipa lui Pitzi. Sunt de acord cu tine. Acum poti te rog frumos sa ne dai si noua solutiile la problemele posturilor ridicate de tine aici ? De ex. Goian. E total iesit din forma. De acord. Dar eu asteptam sa citesc in acest articol niste alternative, VIABILE. La desfintat suntem campioni mondiali.
PS. Singura bucurie pe care as putea sa o traiesc dupa previzibila infrangere din Olanda ar fi schimbarea lui Piti. Dar No Way. N-o sa vedem asa ceva.

Gullit (28 comentarii)  •  20 martie 2007, 19:58

Domnilor,

Comparatia dintre piturca si VAN BASTEN este night and day diference…. sa traduc?!?

Si, MAI BINE JUCAM pe 1 APRILIE cu jucatorii selectionati barem stiam ca este o gluma.

Chiar in halul asta am ajuns ca Societate?!? fiind fortati sa fim reprezentati de niste LAUTARI a la contra si fl. petre … ca vezi doamne trebuie sa jucam SIMPATIA pe care capcaunul de piturca o are vrand sa dea revansa riscand cu aceeasi CLOVNI?!?! parca ai vad (jucatori ca contra si fl. petre) ca o sa joace si pt. preliminiarile din 2080!!!

DEPLORABIL !!!

PEACE !!!

HAI RAPIDULETUUU !!

++ WHY DOES IT TAKE THE WHOLE COUNTRY TO RAISE piturca? ++

Geo (2 comentarii)  •  20 martie 2007, 20:02

I: cand va lua piti exemplul lui van basten si ve renunta la „vechii” echipei si va promova jucatori adevarati?
R: niciodata
I: de ce ia jucatori iesiti din forma al nationala?
R: inconstienta (treaba cu paraschiv si banel este ceva de genul olaroiu cu gigel)
I: vom pierde?
R: 3-0

DIOGENE (199 comentarii)  •  20 martie 2007, 20:03

ma x,fii si tu mai original.am pus si eu aceeasi intrebare,formulata putin altfel,dar n-am primit raspuns

X™ (87 comentarii)  •  20 martie 2007, 20:16

Dio scuze n-am citit commenturile, ca nu te plagiam. Pe cuvant c-ai fi ultimul de pe blog pe care l-as plagia. Pe tine, necula si tosi.
Dar daca am ajuns sa gandim la fel inseamna ca Gemb@shu (no more moderation) a dat-o de gard.

MirceaZ (34 comentarii)  •  20 martie 2007, 20:41

Poate ca era mai bine sa dai alt exemplu decat Van Basten, care o fi avand idei inovatoare, dar cand mergi pe mana lui Kujt in dauna unor Van Nisterlooy sau Makaay, cred ca te chemi mai degraba incapatanat. Si aici nu cred ca-i poate reprosa cineva lui Piturca al nostru ca ar fi deficitar.

Cat despre tactica lui Van Basten, e greu de crezut ca aceea aplicata la inceput cu Portugalia („dati-i la gioale lui C Ronaldo, ca dupa aia ne descucam noi”) a fost una aplicata ad-hoc de jucatori fara sfatul antrenorului. Asa ca daca ii cerem lui „Piti” sa invete de la cineva, cautatura de modele ar trebui sa inceapa cu altcineva.

MosIonRoata (38 comentarii)  •  20 martie 2007, 21:20

Nu se zice „sa raminem pozitivi”, se spune „sa raminem optimisti”. Eliberati-va de limba de lemn occidentala!

Sanatate!

Gullit (28 comentarii)  •  20 martie 2007, 21:48

@ MosIonRoata,

Lectia de lemn a fost, este si va fi ABUZATA si INJOSITA DE MENTALITATILE comuniste care inca BANTUIE PRIN VINTUL SOCIETATII Romanesti din pacate …. facandune de ras peste TOT in LUME.

DEPLORABIL !!!

PEACE !!!

HAI RAPIDULETUUU !!!

starh (11 comentarii)  •  20 martie 2007, 21:49

Contra – in cel mai slab punct al carierei
Tamas – un fundas de care aud doar ca ia cartonase rosii si provoaca penaltyuri
Rosu – nu cred ca a jucat 90 minute cumulate in toate meciurile pt Huelva in ultimele 3 luni
Codrea – Titular la echipa de club, insa inca nu are experienta de nationala
Rat – un fundas stanga foarte bun.Merita sa fie chemat!
Marica- unul din cei mai buni atacanti ai Europei
Mutu – sezon excelent pentru el, insa sa speram ca nu vom vedea toate mingile pe la el
F. Petre – rapid, tehnic, cu experienta la nationala, insa avem solutii mai bune pe postul lui.

Daca vom juca tot acel 4-2-3-1 (vezi meciul cu Bulgaria) , cred ca Zicu s-ar intergra perfect undeva in spatele atacantului impins. Iar la inchidere as pleda pentru Paraschiv si Radoi(Codrea)

veXX (1 comentarii)  •  20 martie 2007, 22:36

Cand il „nationalizam” odata pe Emeghara ??

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 martie 2007, 22:54

MosIoanRoata
Bag de seama ca matale, batrine, le stii pe toate si preferi filmele sovietice ( ce simt al umorului ai dom’le!), dar nu te prinzi cind, mai mult decit transparent, folosesc sintagme consacrate de unii esteti ai limbii de lemn ca Hagi, de exemplu – sa fim pozitivi! Deci, ca sa zic asa precum Netoiu si altii, pentru maria ta, special, de acum voi pune niste atentionari, niste legende, niste note explicative cind voi mai folosi cumva expresiii comune, licentioase, etc. Multumit, stimabile?

In ceea ce priveste articolul, am vazut ca unii imi pretind sa dau solutii. As putea glosa pe tema asta, dar nu sint eu platit sa fac echipa, ci Piturca. Iar el o face si o face prost. Pe de sute de ori salariul nostru, al celor care simtim ca nu avem un selectioner cumsecade. Astept ca rezultatul meciului din Olanda sa ma contrazica, dar nu cred eu ca vom trai noi bucuria asta, sa ne dea Piti o lectie de tactica si de demnitate fotbalistica.

EL TIGRE (31 comentarii)  •  20 martie 2007, 23:52

PT. TOATE OILE;Da-ti drumu la vot ca cica sa jurat GIGI pe sabia lui Mihai Viteazu ca daca ajunge presedinte nu mai platiti intretinerea.

champion (2 comentarii)  •  20 martie 2007, 23:56

Nu stiu la ce s-a gandit Piti cand a facut selectia jucatorilor dar mi se pare ca ia luat asa la gramada fara sa se uite la ce joaca respectivi fotbalisti in ultimul timp. De exemplu Banel sau Cristea mi se par total iesiti din forma dar sunt selectionati probabil asa de ochii lumi, sa nu se impute ca nu i-a luat. Dar probail ma insel si intreb: cumva nu a avut de unde sa aleaga?

Sheva (1 comentarii)  •  21 martie 2007, 0:21

articolul acesta nu are acoperirein ceea ce priveste onestitatea lui van basten fata de criterile de selectie.l-am vazut selectionat pe boulahruz de la Chelsea.cautati o statistica cu jocurile lui in acest an,si veti vedea despre ce vorbesc.omul acela a fost mai mult accidentat,iar atunci cand a jucat a facut-o fara sa iasa in evidenta,ba chiar ezitant.stiu asta fiindca am vazut majoritatea meciurilor lui Chelsea din acest an,iar boulahruz nu a fost convocat pt forma lui de moment.cred ca si rosu a jucat mai mult ca el.ce sa mai vorbesc de robben.complet iesit din forma,pe deasupra si foarte limitat in exprimare pe teren si mai tot timpul accidentat.de restul jucatorilor olandezi convocati nu-mi permit sa vorbesc deoarece nu i-am vazut la lucru.dar cu cei 2, van basten a aratat ca nu se bazeaza asa mult pe forma de moment a jucatorului cand face convocarile
chemarea lui cristea total aiurea.nu inteleg totusi ce aveti cu paraschiv.valoare are,e inteligent in joc,constant,are si experienta in europa si chiar daca nu a prins cea mai buna forma anul acesta,ultimul meci a aratat ca este in crestere.
sa trecem la tamas.daca piti spunea despre ogararu ca face 2,3 greseli mari pe meci si din cauza asta nu il selectioneaza nu inteleg ce cauta tamas la lot.uitati-va la meciul cu bulgaria cat de stupid a putut sa ia 2 cartonase galbene.ca sa vorbesc doar de acel meci.desi joaca in spania,eu il vad ca valoare sub radoi si goian,undeva la concurenta cu ghionea(si el cu momentele lui de pierdere totala a luciditatii)
daca in problema coman-lobont mi-e imposibil sa ma pronunt cu argumente pro si contra deoarece sunt apropiati ca valoare,as merge pe mina portarului giulestean(51%)sunt total impotriva lui zicu.de ce?ei bine m-am uitat atent la el anul acestasi recunosc am ramas impresionat de jocul lui,de felul in care a driblat si a intrat in combinatii cu ceilalti.din pacate finalizarea ma face sa spun un nu hotarat lui zicu pt meciul cu olanda .la un asemenea nivel ocaziile clare sunt rare.ultimul lucru de care am avea nevoie este zicu la finalizare gresind preluarea sau tragand pe langa cu poarta goala.ca sa nu mai vorbim ca totusi fundasii olandezi sunt la un alt nivel individual fata de cei din campionatul romanesc.iar in privinta cifrelor sunt sceptic.priviti imaginea in ansamblu:da,a dat 4 goluri anul acesta dar de cate sanse a avut nevoie?cred ca procentajul lui se micsoreaza.cel putin in comparatie cu vlad munteanu, sergiu radu sau chiar keseru,care joaca si in campionate mai puternice.
lucrul cel mai important insa este ca cei 14 romani care vor juca sambata sa iasa de pe teren cu capul sus si fara urma de regret.indiferent de rezultat.S

Yo_cainele (1 comentarii)  •  21 martie 2007, 1:12

Foarte bun articolul si foarte bine conturat….o remarca minutioasa,inspirata,relevanta…in sfarsit se pune punctul pe i ! Daca vreti neaparat un raspuns la articolul dumneavoastra vi-l pot da eu cu cea mai mare usurinta:piturca n-o sa vorbeasca si nici n-o sa gandeasca vreodata ca van basten!De ce?Nu pentru ca sunt firi diferite,ci pentru ca au conceptii diferite!Piturca sa fim realisti,in toata cariera de antrenor de pana acum, s-a bazat pe NOROC si mai putin pe jucatori „in forma”!Uneori „a intrat”,alteori…nu!Sa nu uitam ca marile performante nu au fost obtinute de „mari antrenori”,ci mai degraba de „mari jucatori”…..mari jucatori care sambata ne(noua si lui piti) vor lipsi cu desavarsire!Cu toate astea,incep sa inteleg mentalitatea lui piturca, care probabil se bazeaza si doreste o coeziune la nivelul primului 11…convocandu-i pe contra,rosu,rat,cocis,codrea,fl.petre,nicolita….etc,jucatori care sa fim realisti nu sunt de primul 11 in nationala!!Van Basten si Piturca in schimb au ceva in comun:ORGOLIUL!…Orgoliul de a nu selectiona diferiti jucatori si de a uimi presa prin selectionarea altora!!Cu toate astea olandezul il depaseste pe piti fara drept de apel la capitolul promovari de jucatori!Difera stilul…difera mentalitatea!
Nu vreau sa mai comentez echipa sau sa fac remarci asupra jucatorilor convocati pentru ca oricum nu as puteainfluenta in vreun fel sau schimba ceva in mintea lui piturca…o minte si-asa abatuta de un vis pierdut….Condoleante!

ioan plischi (376 comentarii)  •  21 martie 2007, 8:10

cind leaga doua cuvinte, zici ca le leaga de gard, iar dv. vreti sa se exprime la fel cum o face van basten. daca l-ati intreba ce criterii are in vedere atunci cind face selectia, raspunsul va fi unu singur! „sa nu se contreze cu mine”! in rest, ce mi-e nicolita, ce mi-e paraschiv. pun pariu ca habar nu are unde joaca szekely, cel care le-a innodat aparatoarele lui coman si nesu in doar 90 de minute.

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  21 martie 2007, 9:18

Olanda, o stim, dar cand am batut Argentina in
1994, a fost posibil? De ce n-ar fi posibil s-o batem
in conditii dificile, pe Olanda? Atunci vom spune ca,
Romanii s-au desteptat, deci, HAI ROMANIA !

X™ (87 comentarii)  •  21 martie 2007, 9:37

Cristian G, daca nu s-a prins nimeni de subtilitatile din articol exista 2 posibilitati. Ori nu exista, ori ai fost prea subtil pt IQ-ul citititorilor.
Cat aia’ cu „nu sint eu platit sa fac echipa, ci Piturca” e adanca. Dupa ce mi-ai stricat 20% din placerea de a vedea Painted Veil acum 2 seri, mi-ai stricat si seara trecuta cu acest articol. Citeste articolul lui Georgescu si vezi cum suna al tau dupa aia. Apoi intreaba-te de ce ai doar 26 de commenturi, fara asta.

ballstopicasso (2 comentarii)  •  21 martie 2007, 11:58

Amandoi sunt dinamovisti,insa va place sa-l laudati pe acesta din urma pentru ca va canta in struna la starea voastra de ingamfare si aberatiile pe cate le vomitati zilnic!

Thanatos (37 comentarii)  •  21 martie 2007, 12:14

bai nea dom arhitect Gheorghe Petrescu

mai du te bai nene la cad ul tau si deseneaza frumos …ca m am saturat sa vad ca poluezi cu prostia ta toate blogurile..

Thanatos (37 comentarii)  •  21 martie 2007, 12:21

despre articol

Mi se pare fascinanta munca de selectioner..la cate posibilitati ai pt selectie mereu o sa se gaseasca cineva sa spuna ca ai gresit selectia..chiar daca selectionezi cei mai in forma jucatori..De bine de rau in meciul cu Spania chiar am vazut o formula de echipa destul de buna..o idee de joc..hai mai bine sa asteptam si dupa aia sa ne dam cu parerea…si in alta ordine de idei: hai ca va dau argumentul suprem de ce o sa batem Olanda : pt ca nu am batut o niciodata..deci dupa toate calculele probabilistice ( empirice binenteles) sambata noapte o sa fim fericiti..

ghighi (1 comentarii)  •  21 martie 2007, 14:24

Esti un ciudos!!!
Un …………..papagal!
Un dobitoc!
Un parvenit!
Un instruit al societati si sa nu te crezi inteligent,pt.ca esti doar un instruit.Atat!

Comentează