Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Mai multe simboluri ale grotescului

După ce că am avut o finală slabă, a mai fost prilej și pentru tumbe xenofobe. Dar hai să vedem de ce urăsc unii compatrioți echipe ca Sepsi

Permalink to Mai multe simboluri ale grotescului
vineri, 24 iulie 2020, 10:55

Oricât ne-am privi în oglindă, ne vedem mai frumoși decât suntem. Mai inteligenți, mai simpatici. Înțelepciunea populară avertizează însă. Nu suntem ceea ce credem noi că suntem, ci ceea ce cred ceilalți despre noi. Iar ceilalți ne văd mai ridați și mai antipatici. Și nu atât de geniali.

„FCSB este un simbol al grotescului, un mit dărâmat de un proprietar megaloman. Gigi Becali nu a ascultat de nimeni și a concediat o mulțime de antrenori și jucători”.

O excelentă sinteză

Asta scria Nemzeti Sport înaintea finalei Cupei României dintre FCSB și Sepsi, câștigată cu 1-0 de formația bucureșteană. O excelentă sinteză, semn că jurnalismul de calitate nu a murit. Cu subiectivitatea inclusă la pachet. Căci subliniază apoi cotidianul sportiv maghiar că Sepsi este o echipă din „Ținutul Secuiesc” (aici ghilimelele îmi aparțin) și constituie „un exemplu rar de construcție deliberată și conștientă în fotbalul românesc”, în vreme ce FCSB nu mai are dreptul să folosească numele de Steaua fiindcă actualul proprietar, Gigi Becali, a cumpărat ilegal clubul în 2003 de la Ministerul Apărării.

Riposta „patrioților” români

Patrioții români, în frunte cu un domn fără mustață, au reacționat prompt. Scandărilor galeriei fecesebiste li s-au alăturat și jucătorii care tocmai câștigaseră trofeul care nu îl interesează pe păstorul lor. Lozincile fanilor au fost pe înțelesul tuturor, adică au făcut trimitere la sexul oral și la nevoile fiziologice care nu pot fi satisfăcute decât în colaborare cu țara vecină. Și putem continua cu ironiile, dar există riscul ca unii chiar să își închipuie că vorbim serios.

Te-ai dat cu ungurii!

Bineînțeles, există și categoria celor care te arată cu degetul și îți spun „Te-ai dat cu ungurii!”. Mai ales după ce au citit fraza din finalul articolului precedent: „FCSB este o echipă mai bună decât Sepsi. Ceea ce nu este deloc o veste bună pentru sănătatea fotbalului în general”. Pentru că a fost citită în sens naționalist, nu fotbalistic. Despre mesajul toxic al patronului fecesebist era vorba, nu despre faptul că ungurii își doresc Ardealul, iar noi îi aplaudăm.

Ce este Sepsi și ce vrea ea?

Dar întrebările rămân și sunt sănătoase. Este Sepsi un proiect susținut cu banii furnizați de guvernul de la Budapesta? Fără îndoială, cu acte. Este ilegal? Nu, legile Statului Român nu interzic astfel de investiții. Putem discuta în schimb despre acest gen de infiltrare, de enclavizare. Inclusiv prin sport. Sau mai ales. Sper că putem vorbi fără a fi amendați despre curentul separatist cultivat la Budapesta și ambalat în culorile autonomiei administrative. Putem și nuanța. În fond, ce ne deranjează mai tare? Faptul că ni se pare că proiecte ca Sepsi au Csikszereda atentează la independența națională sau că vedem că ei pot construi ce noi nu suntem în stare sau doar enunțăm?

Observația interesantă a lui Csaba Asztalos

Clar, nu ne-am fi așteptat ca galeria FCSB-ului să o pună de un seminar pe teme naționale sau etnice, ar fi fost însă reconfortant ca jucătorii să nu participe la jocul fanilor. Știm de ce o fac, ca să nu îi supere, ca să nu fie înjurați. Am citit și opinia lui Csaba Asztalos legată de subiect. Ca președinte al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, domnul Astalos a avut poziții mai abrazive. Am remarcat că nici dumnealui nu i s-a părut că am fi asistat la un meci epocal, pe care de altfel îl califică „sub orice critică”. Părere la care subscriu.

Finuț, apropo de cetățeni români de etnie maghiară, dl. Asztalos ne aduce aminte că oameni ca Emeric Ienei sau Ladislau Boloni au participat activ la pagini întregi din istoria fotbalului românesc. Indubitabil și le datorăm admirația noastră.

Există și alte păreri. Niște bozgori, de exemplu, așa i-a numit patronul de la FCSB pe nea Imi și pe Loți. De notat că prin vocea finanțatorului Laszlo Dioszegy „bozgorii” au avut o atitudine demnă la finalul partidei. Chiar de echipă mică, fericită că a ajuns acolo unde nu spera. Prin comparație, celălalt își începuse show-ul pe la TV. Grotesc și megaloman, ca să îi citez pe colegii de la Nemzeti.

Comentarii (50)Adaugă comentariu

Andrei F (698 comentarii)  •  24 iulie 2020, 11:36

Articolul ar fi fost bun daca nu era scris de Geambasu!!!!Pai Geambasule ai uitat ce s-a strigat de galeria ta iubita la adresa lui KOVACS arbitrul???Ai uitat ce a facut galeria dinamovista la Sepsy acasa?A,erai plecat cand se intamplau astea...Ba dar mult ai mai fost plecat!!!Uite -ti amintesc eu...,, Minutul 90+4. Meciul este întrerupt de arbitrul Istvan Kovacs, după ce fanii lui Dinamo au început să strige „***” și „România e țara noastră”. Flavius Stoican este eliminat. Dinamo riscă sancțiuni din cauza remarcilor xenofobe,,.Concordia -Dinamo....,,În minutul 34, meciul a fost întrerupt timp de 7 minute, din cauza incidentelor din tribune. La câteva minute după ce a marcat, Florinel Coman a fost luat la țintă de lucrurile aruncate din tribună, iar câteva l-au atins și pe arbitrul Istvan Kovacs, care a întrerupt meciul 7 minute, însă nu neapărat pentru obiectele care zburau din tribune, ci pentru scandările xenofobe la adresa lui Coman.,,----Steaua -Dinamo---- ,,Incidente la finalul meciului Sepsi - Dinamo. Un fan al alb-roşiilor a furat steagul Ungariei.... Un jucător al Astrei se pregătea să bată o lovitură liberă în zona porţii oaspeţilor. Arbitrul Istvak Kovacs era în apropiere, iar suporterii "cîinilor" au început să scandeze "***!"Matei, care se afla lîngă arbitru, a aplaudat în direcţia acestora, iar Kovacs i-a arătat imediat cartonaşul galben, presupunînd că jucătorul încuraja manifestările galeriei. Mijlocaşul mai fusese avertizat în minutul 22, aşa că a fost trimis imediat la vestiare.,, -Astra-Dinamo...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

viorel (33 comentarii)  •  24 iulie 2020, 11:54

Din nou inegalabilul, profund moralistul si princialul geambasu, predand o adevarata lectie de etica si civilizatie, cu privirea pierduta spre inaltul cerului, invocand, din nou, absolutul convingerilor sale ferme. Nu mai impresioneaza pe nimeni aceste iesiri in decor ale vesnicului antistelist si mereu dinamovist. Marele moralist, spirit liber si democrat, continua sa taca referitor la atacul miselesc al unei relicve sovietice precum CSA asupra echipei Steaua, ba chiar ii convine de minune ca Steaua nu isi mai poate folosi numele, rostind cu o placere nedisimulata FCSB. Tot principialul Geambasu a aderat fara intrebari sau indoieli la cenzura absurda, stalinista, impusa de CNA, care a interzis folosirea numelui Steaua doar in relatie cu echipa din Liga a I-a, desi mai sunt o multime de alte echipe Steaua in Romania. Finul observator, atentul analist, moralistul si princialul geambasu nu sufla niciun cuvant despre asaltul armatei asupra sportului profesionist si despre cenzura arhaica impusa de CNA!

a dica (129 comentarii)  •  24 iulie 2020, 12:03

Inpardonabil! Sper sa se ia si masuri. Apropo, a mai auzit cineva, ceva despre iesirea xenofoba a lui Bancu la adresa olandezului de Nooijer (*** ***), urmat de Cirtu (*** frumusel)? Derapajele xenofobe vor continua atata timp cat nu vor fi luate masuri dure (adica sa doara) gen sa piarda meciul la masa verde...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ianiu (21 comentarii)  •  24 iulie 2020, 12:17

Poți pune și acoladă lângă ghilimele, fiindcă acel ținut a existat și există încă....

Kyro (16 comentarii)  •  24 iulie 2020, 12:25

Dar cand pe stadionul lui Sepsi se pune imnul Ungariei si al Tinutului Secuiesc este ok? La ei nu se aplica legile ? Cand suporteri lor (aici intra si galeria cu nume maghair ai CFR-ului) huiduie imnul national cum este?

Eulescu (1 comentarii)  •  24 iulie 2020, 12:49

Ce situatie ingrata pt dl . Cristian Geambaşu, sa scrie astfel de articole, absolut laudabile si sa-si ia tone de injuraturi de la comentatorii de pe aici. Faptul ca dl. Geambaşu incearca sa faca un pic de educatie cu unii ( multi) cititori, sa aiba atitudini curajoase de-a dreptul, e de BRAVO! P. S. Ce diferenta intre aceste articole ale lui C. G. si platitudinile " maestrului" Ioanitoaia...

Andrei F (698 comentarii)  •  24 iulie 2020, 13:21

Curios!!!!Geambasu a cenzurat fragmente din presa,unele chiar GSP!!!!Bun argument sa te aperi cenzurand!----Cine vrea sa-si aminteasca sa caute articolele pe internet...

Andrei F (698 comentarii)  •  24 iulie 2020, 13:32

@Eulescu (1 comentarii) • 24 iulie 2020, 12:49 Curajos pentru Geambasu era sa scrie astfel de articole cand au fost incidentele xenofobe la Dinamo.....Cauta daca ai curiozitatea si vezi articolul lui Geambasu dupa scandalul de la Sepsy-Dinamo...Cel in care un steag...

Fane (133 comentarii)  •  24 iulie 2020, 13:47

Nici nu era nevoie de spus mai mult pentru a vedea ca noua ne lipseste elementarul comportament al lumii civilizate.

itu52 (288 comentarii)  •  24 iulie 2020, 15:17

Uvertura, ura, ... URA! Stai să vezi ce va fi la barajul pentru Euro, căci indiciile ne conduc spre o întâlnire de grad 0. Preambulul leșinat și cu grijă dirijat, creionat de teoreticieni novici, sucombă în mrejele amatorismului, e ca frecția la bravul picior de lemn. Xenofobia, șovinismul și naționalismul rudimentar, toate în formă pură, sunt bestii comparabile cu hitlerismul, sunt extreme oarbe care teoretic ar fi trebuit să iasă de mult din Istorie. Sunt reminiscențe fosile ce pot împiedica generațiile viitoare să conviețuiască armonios într-o Europă Liberă. Egoismul defazat al unora, *** în manifestări belicoase, încearcă să corupă vlăstarii națiilor și să-i înregimenteze în hidoșenia neliniștii. Practic, virtuali în epoca virtualului, sper să dispară natural odată cu creșterea gradului de „îndependență individuală” a tinerilor, odată cu dezvoltarea alternativei în documentare a acestora. Rămâne ca oficialii să revină la furnizarea de materiale credibile, fără tentă de influiențare și revenire la lumi de mult apuse. Până atunci să revenim la tropotita noastră, la jocul de contre al „contralăilor/gordunarilor” ce cântă după ureche făcături leșinate.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Obiectiv24 (6 comentarii)  •  24 iulie 2020, 15:20

@Andrei F: Geambasu e inainte de toate ziarist, iar apoi dinamovist, milanist, fan man. utd etc. Asadar, cand el critica atitudinea cuiva, o face din calitate de om de presa, iar presa trebuie sa fie cainele de paza al societății.

Andrei F (698 comentarii)  •  24 iulie 2020, 15:54

@Obiectiv24 (4 comentarii) • 24 iulie 2020, 15:20 Poate nu ati inteles!!!Articolul este bun!!!Rau este ca a fost scris de Geambasu!!!Adica nu era ziarist ,nu era cainele de paza al societatii si cand dinamovistii o comiteau?

alex drq (3 comentarii)  •  24 iulie 2020, 15:58

ungurii pot scanda 'ria ria ungaria' cat vor, aia e diversitate si toleranta, lucruri foarte halal. dar romanii n-au voie sa le raspunda, ca ala e xenofobism si ura, lucruri Haram.

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  24 iulie 2020, 18:21

Stiam. Felicitari. Tot Geambi e cel care ataca subiecte delicate, de data asta chiar trebuia. Sa nu creada Pacala si Tandala ca iar am luat-o pe aratura, iata ce mi-au taiat colegii invidiosi pe prietenul meu in articolul trecut: --- „Trist este ce s-a intimplat, daca s-a intimplat, la „Bu-cur-esti“, anume scandari rusinoase la care au participat si unii fotbalisti. Stiu ca au fost si provocari dar totusi asa ceva nu se face in momente de bucurie. Chiar nu mai stim nici sa ne bucuram ? Consider fanii foarte importanti dar daca ei asa isi manifesta bucuria, aducindu-ne iar rusine pe plan international, poate si penalizari, atunci acestia trebuie indepartati. Iata de ce Domnii E Jenei si H Duckadam au refuzat functii onorifice. Imi pare rau dar fanii trebuie sa stea dincolo de gard, asa e peste tot in lume, noi o luam iar pe o cale gresita. --- PS Stiu o sa apara iar critici meritate, - ( ma refereaam la dinamoviosti) - dar sper sa nu va bucurati ci a trageti invataminte – FANII DINCOLO DE GARD ! O sa aveti si voi mari probleme cu PCH, nu sint nici ei altfel, poate mai rau caci se considera superiori tuturor, chiar finantatorilor si jucatorilor. Nu l-au sechestrat pe saracu Nistor – oricum ametit de luminitele colorate din cazinouri – si l-au carat o zi si doua nopti prin cimitire si alte locuri sfinte ca sa le cunoasca istoria, istoria asa cum o vad ei desigur ? Asa cum ne-au predat-o si pe Stadion de-au facut-o invidioasa si pe Popioana Aurela.“

Urod (270 comentarii)  •  24 iulie 2020, 18:23

Ne lipsesc multe iar educația în primul rând. Problema este la jucatori și nu la galerie, puteau sa se abțină. Bucuria unei finale in anonimat, jenante ca joc, putea sa fie decentă. Pentru Sepsi este o premieră și merita felicitată. Dacă FCSB s-a bucurat cu atâta disperare, înseamnă că are ambiții de echipa mică.

Victor (36 comentarii)  •  24 iulie 2020, 18:23

Iar ai suparat massele.Mi se pare ca si ieri ai suparat massele.Se poate iesi in evidenta si asa dar te injura, te fac dinamovist s.a.Dincolo de asta, articolu' e cam degeaba, bunii nostri vecini se pot apara si singuri foarte bine.Iar cea mai buna forma de aparare e atacu', asa zicea careva.Ei se afla in permanent atac de 30 ani, initiativa e la ei.Acum, deranjant e faptul ca se face educatie continua in spiritul recentelor filozofii: masca, bolnavu' e vinovat si trebuie pedepsit, dragostea fata de minoritati( exclus guvizii, inca minoritate dar segregata).Gata hai ca nu mai scriu, poate ne amendeaza, vorba dumitale.

Umilă părere (67 comentarii)  •  24 iulie 2020, 18:47

Fraza respectivă a fost corect ințeleasă, așa cum ai scris-o, “n-o mai da după cireș”, vorba lui Stoican. Stadionul a devenit teren de manisfestarea frustrărilor anumitor persoane, care nu pot fi numiti suporteri. Personal, m-am detașat de FCSB din cauza patronului său, aș fi dispus la orice sacrificiu sportiv pentru a scăpa de acest incalificabil individ. Ungurii știu că romanii din Transilvania sunt atât de mulți, încat alipită Ungariei, ar schimba raportul interetnic, de aceea, ei luptă pentru autonomia Transilvanei, astfel se explică această mascată campanie “Clujul este cel mai civilizat și bogat oraș din România”, etc. Acest sit este plin de mesaje jignitoare la adresa românilor, sunt persoane plătite pentru a face propaganda antiromânească. Citește anumite comentarii, dacă nu ești convins. Nu inventez nimic, ascultă ce spun doctorul în istorie Mircea Dogaru sau generalul Chelaru, fostul comandant al marelui stat major al ministerului apărării, două persoane bine informate. Faptul că ungurii nu vor realiza ce-și propun este un alt subiect, dar ei incearcă, altfel n-ar finanța echipe sau noi stadioane în zona lor de interes, ci în Moldova sau Dobrogea. Majoritatea covârșitoare a românilor se comportă extrem de civilizat, în Dobrogea sunt 23 de etnii (naționalități) diferite, niciodată n-au fost probleme. Pană data viitoare, sper să auzim de bine!

Eulescu (6 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:01

@alex drq. Ca sa traducem, din maghiara: " ria ria (h)ungaria" este numele tarii respective plus ceva ce nu inseamna nimic ( ria), ca sa rimeze. Pai se compara asta cu injuraturile lui mm si ale stelistilor ? ?

Canadianul (7 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:03

Ria ria hungaria ... cu coresponde de scandariile voastre balcanice...Da Secui simt o iubire fata de tara mama...de asta va doare pe voi ca nu iati putut Romaniza ..si NU ii veti putea in veci ..asa cum mie miati schimbat numele din Papp in Pop ..dar inim si iubirea fata de natia mea nu o veti putea schimba .asta doare ..doare rau ...asa e Romaniilor??

Frenemy (71 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:04

Cu parere de rau comentez aici urmatoarele: in 1918, Regatul Romaniei a primit de la Clemenceau (din ura viscerala fata de tot ce era germanic), cu acceptul unui rege german autohton, mai mult decat avea dreptul sa primeasca si decat putea sa digere noua natiune. Primo, unirea de la 1918 a fost infaptuita de catre straini care nu aveau numele terminat in "escu", raportul etnici romani / etnici maghiari si de alte nationalitati era de 55-45, si totusi am reusit miracolul istorice sa primim intreaga Transilvanie ! Ma preocupa permanent aceasta problema istorica, in primul rand pentru ca nu era o "legitate istorica" (nu este deloc obligatoriu ca toti vorbitorii unei limbi sa traiasca in interiorul frontierelor unui singur stat). Secundo, sunt etnic roman, banatean, l-am prins in viata pe bunicul patern, sergent in armata austro-ungara pe frontul din Tirolul de Sud, care mi-a explicat ca ei habar n-au avut de adunarea de la Alba Iulia si ca, daca ii intrebai pe etnicii romani din imperiu inainte de 1918 ce ar fi preferat, o alipire la Regatul Romaniei sau crearea unui canton romanesc in cadrul Austro-Ungariei, peste 50% ar fi optat pentru a doua solutie. Asadar, ungurii au aceleasi drepturi istorice milenare in Transilvania ca si etnicii romani, dar ramane de discutat faptul ca legislatia autohtona permite sa se faca investitii comunitare din surse guvernamentale straine. Si un sfat pentru conationalii nostri de peste munti: putem divorta oricand, sunt din ce in ce mai multi romani in Banat si Transilvania care isi vad viitorul intr-un nou stat independent. Terzo: intotdeauna ne-am inteles mai bine cu nemtii si ungurii de la noi decat cu nationalistii verzi subcarpatici.

ion (146 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:10

Bai nene deja o dai in patetic, gata treci peste...., a castigat Steaua FCSB echipa lui Becali, a batut pe Pepsi, a maturat cu Dinamo pe jos, move on frate, da au injurat ungurii la final, da aceiasi unguri care nu iti vorbesc in romana in ROMANIA, aceiasi unguri care se intorc cu spatele cand canta imnul Romaniei la handbal sau etc, aceiasi unguri care vor autonomie in mijlocul tarii, care mai au putin si ***, .....cand facea peluza Dinamo haos cu scandari si mesaje scrise xenofobe sau rasiste, anti unguri, de ce nu ai facut articole ma temutule? apreciatule la tine pe scara blocului

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

pop ion (29 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:12

este inacceptabil ca in sportul din ROMANIA sa existe cluburi (echipe, formatii) cu nume unguresti ! absolut inacceptabil ! Ia incercati asa ceva in Ungaria, unde nici macar cetatenii maghiari de origine romana nu-si pot scrie numele decat in forma maghiarizata!

observator (211 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:12

In mod normal, intr-o tara normala, nu Romania, toti jucatorii care au strigat ar fi fost suspendati din competitie 10 meciuri, iar daca faceau recurs, inca 5 meciuri peste cele 10. Dar aici nu e vorba de niste nemernici de la Steaua! Este vorba de nemernicii de la TOATE echipele din Romania, si nu ma refer la niste suporteri golani care trebuie sa ceara voie lu' mamica sa se duca pe stadion sa injure, si, numai dupa ce mamica le da 3-4 palme si pumni, ei se duc. La fel si cu aia de la Dinamo, Rapid, CFR, Craiova, etc. Ura de rasa, xenofobia, violenta verbala nu au ce cauta in sport, la jucatori, antrenori, conducatori. DA, la patroni nu ai ce face, cica, ca asa e in Romania, si patronii mai sunt si mari credinciosi. In alte tari, daca patronul era prin pe inregistrari folosind rasism, anti-semitism, etc., era eliminat din functia de patron. De exemplu: Donald Sterling de la Clippers, desi nu ar trebui sa vorbim de America, unde vicepresedintele Tromp este rasist recunoscut. Si, da, vice, pentru ca Presedintele SNA (Statele NEunite ale Americii) este pe la Kremlin!

motanul incaltat (455 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:17

Ungaria investeste in fotbalul din Romania??? Pai noi de ce nu investim in Ungaria???? O gluma buna-nu???? Pt ca suntem ocupati sa facem 8 spitale regionale si citeva milioane de Km de autostrazi. Plus metroul din Drumul Taberei.... Apoi investitiile Ungariei in Romania sunt bani aruncati pe fereastra..... Investeste frate unde vrei numai in Romania nu ----ca e teapa clar....

Alberto (1 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:19

Avem politicieni și oameni publici de toată jena deci nu putem spune ca suntem o țara.Salutari de la Madrid Forza Craiova

Pavel (9 comentarii)  •  24 iulie 2020, 19:23

Nationalismul este cel mai inalt sentiment, nimic de-a face cu sovinismul, dar romanii nu pot riposta in proria lor tara, unde vin sistematic jigniti, provocati de singura natie care refuza respectarea legilor tarii in care traiesc. Afiseaza inscriptii in limba lor, se fac ca nu inteleg romana, pangaresc crucile eroilor romani, toate astea sub ochii autoritatilor care se fac ca nu vad. Anumite ziare cenzureaza comentariile romanilor, carora nu li se permite sa-si exprime punctul de vedere. Ce tara este asta???

same (63 comentarii)  •  24 iulie 2020, 20:13

ok, au dreptate ungurii. Dar sa judecam si din perspectiva lor. Caci de multe ori judecam din perspectiva romaneasca si ne e rusine de/cu noi. Anume, daca as fi ungur, ma rog maghiar, mi-e mi-ar fi rusine si cu conducatorul lui Sepsi sau Atalos de la combaterea discriminarii. Si m-as simti si patetic pe langa asta, ca maghiar. Pai ce treaba ammeu cu Becali ma, ca maghiar. Ok, e cam dus, megaloman, naiv, gura mare, sparta, isteric, paranoic. Dar ce treaba are ce s-a intamplat pe teren cu asta? Ce treaba am eu sa-i spun lui Becali ca este el cu este. Ca a transformat ditamai clubul ala romanesc in ce l-a transformat, eu ca maghiar? Care-i treaba cu fotbalul si cu Sepsi a mea, sau cu suporterii maghiari din Ungaria care citesc? De aia a luat Sepsi bataie, sau ma rog, n-a castigat Cupa ca e asa si pe dincolo Becali? O aiureala? O privire peste gard la vecini, un fel de frustrare, de pizma avant la lettre ..., caci parca banuiau ca nu or sa ia Cupa. O pizma care nu prea e demna sau proprie unei culturi maghiare in esenta, ce sa zic, s-au mai romanizat si ei, ca si autorul articolului de fata, cu diferenta ca in cazul lui e vorba de o prea-romanizare. Si mai ales daca judeca aproape exclusivist din perspectiva romaneasca, de i se face rau si greata si jena de a fi roman, cu toate becalismele pe care asta le presupune cu sine. Dar ungurii, ce treaba au ei cu aiuritul Becali?? Pe bune. Care-i minima tangenta a lor? Aa, ok, era un preambul la meci, o avancronica, deci nu s-au uitat dom'le peste gardul vecinului, era doar asa... Si uite cand scriu asta simt deja ridicolul ultimelor spuse ... Asa ca... . La fel stau lucrurile cu Astalos, sau cum ii zice, de la discriminare (sic, am scris bine, ca mai degraba asta face chestia aia condusa de el si inventata de altii -din afara tarii- discrimineaza de vreo cativa ani buni incoace, si asta chiar daca "pozitiv". Bine ca nu avem si noi aici negrii, ca eram mancati!, ca odata subiectul deja existent, in poligonul de incercare numit Romania, idiotii utili la noi erau cu duiumul..., uite-te la masa gregara si amorfa a tfl, care inghit orice se vehiculeaza la moda pe dumnezeul numit facebook (osana!), masa de saltimbanci era asigurata cu brio. Chiar daca totusi unii (unele de fapt) au incercat ceva cu *** pe la noi, pardon rromii, totul a picat inainte sa se nasca). Pai ce face dl. Astalos? Putea sa aiba si toata dreptatea din lume, intre noi fie vorba chiar nu o poate avea "toata", in primul rand din motivele expuse mai sus, dar chiar daca sa zicem putea sa o aiba, el nu ar fi trebuit sa nubse pronunte in speta asta, si sa stea elegant deoparte, ca un ungur respectuos si inteligent. Si macar sa fi pus pe altul de la discriminare sa-i poarte gadurile si vorbele, pe care oricum el le gandea. Din simplul motiv pe care absolut oricine il poate intui, ca si autorul articolului, mai putin Astalos nu pricepe, sa se face ca nu, de aia vorbeam la inceput de jena si patetismul unui conflict vizibil, primar si rudimentar de "interese". Macar din oficiu si de forma sa se fi auto-eliminat din poveste. Peste toate, uitandu-ma la pisma si oarecum frustrarea ce caracterizeaza intreaga atitudine ale unor oameni de fotbal de etnie maghiara, in treaba lor cu Becali, ma incearca oarecum acelasi sentiment cand ma gandesc putin si la autorul articolului. Dar nu, pe criterii de "microb" de data asta. Parca are putina legatura treaba asta cumva cu ceea ce se intampla pe la Dinamo... cu tot ce e pe acolo, cu harababura, haos, lipsa crunta de performanta, pierderea contactului cu "rivala"..., perspectiva retro... Sa nu fie! Sincer. (dar iata ca mirosul de "sange" simtit de rival, autentifica involuntar odata in plus ca fcsb=steaua). Ceva imi spune ca daca nu era situatia de genul asta la Dinamo, un astfel de articol nu ar fi existat acum. Acela cu "parca nu va interesa Cupa" da, e ok, pe deplin legitim, realist, super. Dar asta, cu toata chestia anti-discriminare, adica sa-i plangi de mila lui Astalos, care e intr-un offside cras aici, apoi sa-i canti pe aia care le pasa lor de nu mai pot de Becali si clubul pe care-l conduce, de parca asta a avut vreo treaba in sine cu jocul prestat pe iarba (care chiar daca a fost slab, noi stim bine in ce conditii se joaca, si asta chiar de saptamani bune, apropos, cand se spune pe vremea in care nu veneau spectatorii la stadioane, ca fotbalul fara spectatori intra imediat in non-sens, nu-si are rostul său, motivatia, plecati, opriti-va din asta, era ok, acum tot fara spectatori de unde si-ar gasi fotbalistii motivatia aia in plus?? De unde ar juca mai bine?), prin urmare, ce sa zic si despre autor de data asta. Ceva frustrare? Patetism? Poate cu prima ma pot insela, nu stiu, la cel din urma cred ca e putin spus ..

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristian B (41 comentarii)  •  24 iulie 2020, 20:21

Treaba cu ungurii a fost regulata la 1 Decembrie 1918, pentru totdeauna. Eu cred ca cetățenii Români de etnie maghiara trebuie respectați ca cetățeni ai acestei tari și nu îndrumați sa părăsească România. Sepși e un model de profesionalism in fotbalul românesc, la fel ca și Viitorul. La polul opus se afla FCSB ul care este stăpânit de un personaj dubios cu ceva ani de închisoare și bani câștigat-o din afaceri murdare, pe care presa românească l-a transformat in “salvatorul” fotbalului românesc. Hai sa ne uitam in curtea noastră, sa facem curat in ea. Trebuie sa respectam toate etniile din România și sa încercam cu adevărat sa îi integram, respectându-ne reciproc.

zona magheru (96 comentarii)  •  24 iulie 2020, 21:11

In curind intram in al 32 lea an de capitalism democratic romanesc. Educatia cultura si sportul erau de 1 milion de ori superioara inainte de 90 '. Niciodata on vecii vecilor nu veti mai avea asa. Acum aveti doar elite care trancanesc zi lumina

zona magheru (11 comentarii)  •  24 iulie 2020, 21:21

@ obiecyiv 24 : te adresezi unui demagog care de zeci de ani comenteaza zi de zi mai mult decit editorialistul. Asta se numeste. Impertinenta. Tupeu. Nesimtire

Frenemy (71 comentarii)  •  24 iulie 2020, 21:40

@Cristian B: reglementata, nu "regulata". Si nu, nu a fost "regulata" pe termen lung, drept dovada problemele de acum si din viitor. Romania Mare are "decat" 100 de ani, un nimic la scara istoriei. Sper ca prin integrare nu intelegi asimilare, ar fi grav. "Ce naste femeia maghiara dupa 9 luni ? ..." Asta inseamna ca tu, ca majoritar, te temi, si poate ca te temi pe buna dreptate, adica te simti cu musca istorica pe caciula.

Nică fără frică (138 comentarii)  •  24 iulie 2020, 23:26

Geambasule, fă-le o bucurie romanilor adevărați și emigrează în ungaria!!!

Beowulf (3 comentarii)  •  25 iulie 2020, 2:22

Vorbim despre aceeasi ungarie care e condusa de un individ similar cu Becali? Si mai mult, extremist declarat? Imi vine sa rad de nivelul ridicat de cultura a unui ziar unguresc cu un nume inpronuntabil, cu origini asiatice. Daca erau atat de evoluati nu jigneau pe nimeni. Dar nu se pot abtine. Nu sunt de acord cu scandarile de la FCSB dar trebuie sa intelegem cauza. E mai mult decat simpla needucatie. Sunt foarte multe provocari pe axa mongoloida. Tot incearca sa produca un raspuns xenofob ca sa ne arate cu degetul. Ei, cei mai xenofobi din Europa. De ce oare toate tarile adiacente ungariei urasc natia asta asiatica? Intrebati un croat, slovac, sarb, ucrainean. Toti va vor raspunde la fel: nu au probleme cu nimeni in afara de unguri. De aia au pierdut si Transilvania. Nimeni nu iubeste ungaria in afara de unguri.

Cristian B (41 comentarii)  •  25 iulie 2020, 7:07

@ Frenemy Dacă citeai atent ce am scris descopereai încă o greșeală am scris bani câștigat-o in loc de câștigați, dar nu asta e important. Prin integrare nu am vrut sa spun asimilare. Dar nu putem sa îi înjuram și să-i facem in toate felurile și sa ne așteptăm sa cânte Deșteaptă-te Romane! E clar ca faci parte din categoria romanilor care au dat teze și extemporale la istorie cu răspunsuri multiple. Aia cu bunicul tău e demențială! De unde știa bunicul tău părerea tuturor romanilor(majoritari in Ardeal) despre unirea cu România? Eu nu ma simt cu nici un fel de musca pe căciula, dar prietene eu cred ca înainte sa emiți așa o enormitate,te-aș ruga sa intrebi toți romanii din Ardeal de la 1918 cu cine vroiau ei de fapt sa se unească.

Andrei F (698 comentarii)  •  25 iulie 2020, 11:07

@zona magheru (7 comentarii) • 24 iulie 2020, 21:21 Pai desigur ca cei cu cozile pe sus se apara unul pe altul!!!Cultura aveti voi cei care intr-un singur meci campionatul acesta la un Dinamo-Steaua ati,,rezolvat,, si pe unguri si pe etnia lui Coman....Si desigur ca jurnalistul dinamovist atunci nu a auzit nimic...

Sibelius (23 comentarii)  •  25 iulie 2020, 11:17

Sunt curios daca o sa reusiti vreodata sa scrieti Laci in loc de Loți. Careva din redatie, oricare....macar dupa 30 de ani.

Gheorghe Grotescu (64 comentarii)  •  25 iulie 2020, 13:18

"Noi suntem romini, noi suntem aici pe veci stapini!" Versuri nemuritoare, scrise cu patriotismul in inima de vatrar, de un dascal al neamului, trubadur admirat fara rezerve de milioane de babe cu mustata (la propriu!) indragostite, votante de FeSeNe si de zimbaret! Asa ca, ce sa ne mai miram de conducatorii ***?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Resiteanu’ Exilat (54 comentarii)  •  25 iulie 2020, 16:01

Felicitari, Cristian! Pertinent, la subiect. Felul de a gandi e consecinta felului in care o persoana a fost educata. Si nu ma refer la titluri obtinute dupa ani de universitate. Ma refer la educatia primita de la parinti. Frunza nu cade departe de copac. Rasismul si xenofobia sunt mostenite, Unii continua pe linie, raman orbi, altii deschid ochii si merita toata stima. Trateaza pe altii asa cum vrei tu sa fi tratat. E atat de simplu! Numai bine!

Obiectiv24 (6 comentarii)  •  25 iulie 2020, 17:49

@Andrei F: Domnule, am inteles in felul meu mica dojana a dumneavoastra pentru autorul articolului: articol bun, dar cat timp el e dinamovist si nu relateaza aceleasi fapte, cand ele se petrec in barca lui Dinamo, nu e normal sa scrie. Poate ca am inteles eu gresit, motiv pentru care imi cer scuze. Dar atunci va intreb asa: daca cineva spune ca FCSB (Steaua) a facut blaturi, sau a umblat la arbitrii, sau a castigat meciuri altfel decat pe teren, e important intai sa aflati cu ce echipa tine respectiva persoana? Sau la o afirmatie de genul, puneti capul in pamant si nu prea mai aveti ce zice? Va multumesc!

xstelu (63 comentarii)  •  25 iulie 2020, 19:06

Andrei F iar ai apărut mah oropsitule pesedeu si beheheu și aici? Tot nu te lași maaaaahh Gica Contra? Ce a scris Cristi, și ce ai înțeles tu... Nepriceput ca orice pesedeu, dar cu tafnaa... 😀

sorinescu (14 comentarii)  •  25 iulie 2020, 22:01

Cristi, sunt sigur ca poti scrie un articol la fel de ...in stilul tau, corect, referitor la faptul ca se stabilesc regulile jocului ...chair in timpul jocului! Adica, stim amandoi ca Dinamo va retrograda anul asta, daca meciurile se vor juca pe teren... Insa, propunerea Ligii... Hai acum sa iti vad caracterul...de care nu ma voi indoi. Niciodata. Fi corect, nu cu noi. Cu tine. Insuti.

Andrei F (698 comentarii)  •  25 iulie 2020, 23:21

@ Obiectiv 24 Domnule dar ce va complicați ca sa ieșiți în evidență!!! Știți ce înseamnă ,,Obiectiv,,?Asta aștept domnule de la toți jurnaliștii... Daca ai fi trăitor ca mine în țărișoara ai fi fost deranjat că nu există jurnaliști in GSP care sa critice atitudinea galeriei lui Dinamo la meciurile menționate de mine...Multe meciuri!!!Ne trezim când joacă Nationala că manifestari atât de prezente in campionat sunt sancționate dur de UEFA... Vai,dar unde a ,,crescut,,aceasta faimoasă galerie???De ce faimoasa???? Pentru că GSP a vorbit mereu la superlativ despre aceasta galerie...Pentru atenția de care are parte Mustață credeam că ați sesizat că nu am scos un cuvințel in apărare și chiar am apreciat articolul...Daca ați fi fost atent la comentariile mele ați fi știut că am apreciat discursul patronului lui Sepsy sau că nu sunt deranjat de ce bani intră la Sepsy...Despre exemplele date de dv. să știți că sunt funie in casa spânzuratului...Pai se chinuiește Cornel Dinu să vorbească de corupția FRF ,a CFR sau a lui Dinamo...Spune cum se câștigă campionate cu ajutorul presei,a federației...Porumboiu a vorbit recent de implicarea politicului în fotbal...În GSP nu s- a auzit...Eu vad in ce parte au fost arbitrajele,doar eu...Ei văd stil italienesc, marșuri triumfale!!!Mă aștept că pe viitor sa vă alegeți mai bine argumentele...

anti Geambasu forever.. (13 comentarii)  •  26 iulie 2020, 2:50

Care mesaj toxic al patronului mai Geambasule.De ce nu explici acel mesaj toxic.De ce nu ni-l zici si noua.Mesaj toxic impotriva ta ? impotriva ONU sau NATO?impotriva Oanei Zavoranu ? ce mesa toxic poate avea un om care joaca intr un meci oficial cu 10 (zece )jucatori sub 21 de ani ?!de ce nu scrii o carte despre Gigi Becali ,in care sa iti versi fierea si bojogii ?! apoi ,dupa ce o scrii si te simti linistit ,o sa incepi sa scrii doar despre fotbal ,nu doar despre Becali.Ce mesaj toxic poate transmite un om care construieste spitale,locuinte sociale,baze sportive,echipe de fotbal? care ajuta oameni de fotbal (suna-l pe Florentin Petre) oameni de cultura (dai un telefon lui Cornel Constantiniu )care sponsorizeaza prezenta Romaniei la Eurovision (suna i pe cei de la Todomondo).Omule,esti profund bolnav .Boala ta se numeste tulburare deliranta.Trateaza-te,e spre binele tau.Alta iesire ,chiar ca nu exista ! ori dute la biserica,poate Dumnezeu poate face o minune cu tine si te lecuiesti de acest sindrom.Gigi Becali a devenit obsesia vietii tale...

Obiectiv24 (6 comentarii)  •  26 iulie 2020, 11:19

@Andrei F, imi cer scuze pentru abordare. Am incercat sa facem o dezbatere, iertati-ma pentru indrazneala. Doar dumneavoastra aveti dreptate in tot ce spuneti, iar eu doar am vrut sa ies in evidenta. Toate bune!

a dica (129 comentarii)  •  26 iulie 2020, 13:22

Am voie sa scriu intr-un comentariu despre gaurile negre din Univers, despre culorile albastru si negru ale unor echipe, despre echipamentul negru traditional al arbitrilor etc.? Pe mine m-ati taxat pentru ”limbaj intolerant, dar pe Cirtu, pe care l-am citat, nu. De ce nu mi-ati sters din text si cuvantul „***” (atribuit lui Bancu)?

Andrei F (698 comentarii)  •  26 iulie 2020, 14:25

@Obiectiv Ce dezbatere poate sa fie daca nu sunteti obiectiv...?Brusc ati descoperit xenofobia...Daca Mustata si ai lui au sa loveasca cu obiecte jucatorii adversari ai Stelei atunci o sa descoperiti ca nici asta nu se face...?Unde ati trait pana acum?

Comentează