Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Dinamo, exemplu și contraexemplu

Superb meci, entuziasmantă calificare! Știți cine este acum inamicul public numărul 1? Președintele FRH, Alexandru Dedu. Și dacă totuși omul are dreptate?

Permalink to Dinamo, exemplu și contraexemplu
duminică, 1 martie 2020, 8:52

Uluitoare performanța lui Dinamo! Bravo, de mult nu am mai văzut o formație românească în stare să joace cu o astfel de dăruire. Cu luciditate și curaj. Vorbim despre Dinamo echipa de handbal, despre ceilalți care joacă în 11 nu are rost să mai consumăm calorii și neuroni. Calificarea lui Dinamo în optimile Ligi Campionilor după o dublă victorie în fața lui Sporting Lisabona, după un parcurs impecabil în această ediție a primei competiții europene, cu succese pe linie, ne poate da aripi. Iar atunci când simți că ai aripi, îți vine să zbori.

Să rămânem totuși pe pământ. Și nu pentru a strica petrecerea și bucuria celor din Ștefan cel Mare după acest 26-24 contra lui Sporting. Dar această calificare printre cele mai bune 14 formații de club din Europa (două echipe sunt deja calificate în sferturile de finală) nu este sinonimă nici pe departe cu renașterea handbalului masculin românesc. Să nu ne amăgim! Dinamo este un conglomerat național și etnic, o întreprindere privată bine condusă (ar fi interesantă și probabil incomodă comparația cu CSM București), dar nu exponentul noului val de jucători români, care să reînnoade povestea de odinioară a sportului care i-a dat lumii pe Gruia, pe Gațu, pe Penu, pe Birtalan.

Gavriloaia și Asoltanei sunt handbaliști merituoși și au avut momente în care au evoluat strălucitor contra portughezilor. Dar ei sclipesc alături de Saied, de Bannour, de Nantes, de Vujici sau de Ante Kuduz, eliminatul. Dinamo este un superb mecanism handbalistic pus la punct de Ștefan Constantin. Dinamo este un reușit amestec de sânge maghrebian și iranian, plus ceva element românesc. Dar handbalul la nivel de reprezentare națională, handbalul românesc, rămâne tot în lumea a treia. Căci acolo suntem, dacă nu știați.

Decizia federației conduse de Alexandru Dedu, care limitează la 3 jucători extracomunitari echipele din campionatul României, lovește în interesul imediat și pe termen mediu al lui Dinamo. Dar este o măsură care ne poate însănătoși handbalul. Ca și regula fotbalistului sub 21 de ani, acest gen de norme sunt profund nepopulare. Într-o lume a sportului fără proiecte naționale, cum este cazul la noi, este nevoie de așa ceva. Dacă vrem să înțelegem și să nu ne mai ascundem după false teorii despre discriminare ori presupuse atentate asupra dreptului la muncă.

Să savurăm această șampanizantă calificare a lui Dinamo, gândindu-ne un pic și la ziua de mâine. Sunt sigur că acei excepționali suporteri din Sala Dinamo, femei, bărbați, copii, înțeleg ce vreau să spun. Sper. Atunci, lângă Asoltanei și Gavriloaie poate vor mai apărea și alții. Respect pentru Saied și ceilalți, dar avem o istorie cu 4 titluri mondiale în spate.

Comentarii (99)Adaugă comentariu

Iulian (2 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:16

Din nou Geambas-u. Este o măsură care ne poate însănătoși handbalul... Care handbal domnule. Handbalul in Romania e doar DINAMO. Cate echipe beneficiază de această regulă că să promoveze jucători români. Ești penibil, dar pentru tine asta e starea ta de normalitate. ***

axel (48 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:18

Buna seara, un articol de bun simt. Pe de alta parte, un antrenor roman cu experienta buna in Liga Campionilor ar putea antrena (pe langa nationala) un grup de romani tineri care sa creasca pe langa evident mai valorosii maghrebieni si iranieni. Din pacate, trebuie sa recunoastem ca a venit momentul sa invatam de la altii in handbal, fie ei maghrebieni si iranieni, din pacate in handbal putem invata de la aproape oricine in acest moment. Stand izolati doar cu romani nu vom progresa. Antrenorii straini de la nationala au plecat cu cozile intre picioare, nu poti antrena lipsa de valoare. E o problema de sistem care nu poate avea decat rezolvari punctuale.

Red77 (4 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:18

La final ai dat o de gard. Cauta și arata ne unde scrie ca e obligatoriu sa ai romani pe foaia de joc. Nicăieri. Poți face eventual o echipa de austrieci sau belgieni și e ok. Deci e în avantajul handbalului romanesc? Nu credeam ca ești slujitorul devotat al lui dedu

Catalin (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:19

ca suporter astea sunt meciurile pentru care traiesti.... Sa vina un dedu sa se umfle in pene ca revitalizeaza handbalul romanesc este un gest care denota o rautate cu directie ... la feminin nu este asa . In loc sa fie mandru ca in timpul mandatului sau echipe romanesti au reusit sa aduca si sa joace cu echipe de calibru din europa ,el distruge tot ce au facut in cazul asta cei de la DINAMO .Poate se mai gandeste domnul dedu si revine...

Tincu Catalin (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:20

Vesprem are doar doi maghiari în lot. Si Ungaria e tot Ungaria. La fotbal nu mai vorbesc, echipele din Anglia joaca fără de-ai lor, italienii au câte 1 sau 2. Și fac performanță la națională. Cu tot respectul, cred ca te înșeli. Pentru viitor avem nevoie de investiții în juniori, iar pentru asta avem nevoie de o țară. Ori, noi nu avem nici guverne mai mult de 3 luni. Sa băgăm tineri romani forțat fără valoare, nu facem decât sa dispărem definitv. Și la fotbal și la handbal. Dacă interzicem străinii și jucam cu romani, și ne bate orice echipe din Luxemburg, aia nu e valoare. Cum și la fotbal, dacă scoți tânărul de 21 de ani în minutul 5,e clar ce valoare are, și putina care o are dispare prin umilința la care e supus. Dacă ne însănătoșim la nivel de sport/handbal/națiune, romanii de valoare au loc printre străini. În fata lor chiar

Vanbasten_85 (35 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:20

Daca nu era Dinamo nu s-ar mai pune in discutie de ce nu avem o sala polivalenta moderna in tot Bucuresti!Sa fii nebun sa aplici criteriul cu jucatorii extracomunitari cand tu esti rupt in fund si de la anul te vei uita doar la bogati cum isi impart bucatele si pe tine te lasa sa joci in a 2 a competitie europeana.Avem nevoie de Wildcard ca de aer pentru handbal!Cum ar fi daca printre ruinele stadionului Dinamo s-ar construi o sala de sport polivalenta unde sa putem vedea meciuri internationale de top?De ce nu scrieti despre stadionul Dinamo???Hai cu jurnalismul adevarat!

Red77 (4 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:21

Și ca tot susții niște prostii acolo ca altfel nu ai cum sa le zici. Știi câți unguri are veszprem? 2. Câți polonezi are kielce? 3. Câți spanioli are Barcelona? 4. Crezi ca n Ungaria a dat dedu al lor vreo decizie asa? Sau dedu al polonezilor? Nu pentru ca spre deosebire de asta al nostru aia gândesc

Cristian VAVURE (6 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:45

Daca Dedu vroia sa ridice nivelul handbalului masculin ( ca la cel feminin avem alte reguli ) ar fi trebuit sa impuna un nr minim de jucatori romani care sa joace tot timpul si un nr de jucatori romani care sa fie pe banca, eventual cu o virsta minima ! Dar ce face Dedu ? El protejeaza jucatorii din spatiu UE , Nu pe cei din Romania . Doar dl Geambasu nu vede ca masura este doar ANTI-DINAMO care are 8 jucatori din spatiu extra UE am sa i propun o clinica f buna de oftamologie !

Alex Oprea (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:48

Cum cresti handbalul? Atragand copii, oferindu-le modele. Performantele de acum zeci de ani sunt senzationale, dar niciun copil n-o sa vrea sa-ti spuna ca el vrea sa joace ca Gatu, toti sunt atrasi de jucatori de acum! Iar Dinamo din ziua de azi le ofera modele, indiferent de nationalitate! Cum a crescut fotbalul in Turcia, alungand strainii sau aducand jucatori valorosi? Cati straini au in lot toate echipele mari, indiferent de sport? De ce regulamentul o sa fie diferentiat, masculin/feminin? O aberatie, asta e schimbarea asta! Dedu ar trebui sa zboare in secunda doi!

Vasilescu (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 21:56

Baaa Geambas, tu ai facut ceva in viata asta ceva pentru tara ta? Doar critici, atata stii. Esti cel mai toxic cancanist, ca si Stucan. Tu manar scrii asa din cauza ca te-ai nascut cu venin in loc de sange, pe cand smecherul ala vigilent-polivalent este doar ticalos. Tu o faci ca asa ca esti neghiob, pe cand Stucan e viclean. Spala-te si tu cu apa pe fata intr-o dimineata si trezeste-te! Tine si tu macar o zi de post sa vezi ca devii mai bun, mai constructiv, mai curat. Iesi afara din *** din care ai vegetat mai bine de 50 de ani

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

George (9 comentarii)  •  1 martie 2020, 22:14

Stii ca de la anul liga campionilor devine si mai exclusivista? Nu stii. Vino tu cu Dedu sa faci echipe de tineri romani, sa jucati in competitiile 3, 4 din Europa. iesi din logica asta de pierzator

opinie libera (4 comentarii)  •  1 martie 2020, 22:16

Ca intotdeauna realist, sincer, rece ca un demiurg apus, jos palaria! Am spus in precedenta ca in afara maestrului Cosasu, esti singurul care nu cenzureaza in acest ziar comentariile critice (evident, insotite de o gramatica decenta). Jos PALARIA pentru ce a facut Dinamo astazi, singura echipa neinvinsa din Champions League, acum urmeaza greu, dar asta seara vreau sa omagiez aceasta FORMIDABILA PERFORMANTA! Sunt stelist, dar acum scandez: HAI DINAMO!!!

Ziarist hamesit (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 22:36

Apare o performanta uluitoare in Romania. El, "ziarostul" cauta sa scrie un articol. Fara sa faca nici cea mai mica documentatie il scrie. Ma mir cum poate sa reziste un pseudo-jurnalist ca Geambas in presa. praf si pulbere. Documenteaza-te ***! Iti pot oferii statistici, sa vezi ca nu exista nici cea mai mica legatura intre decizii administrative imbecile ca a lui Dedu si resurectia sportului autohton.

Vanbasten_85 (35 comentarii)  •  1 martie 2020, 22:41

Noi nu ne vindem tara,dar nu avem o sala moderna in tot Bucurestiul.Nu mai vrem straini,dar ai nostri nu prind niciun campionat European sau Mondial de peste 20 de ani.Ne mandrim in schimb cu CSM feminim care aduce extracomunitari si castiga Liga Campionilor,dar cand vine Dinamo si e neinvinsa intr-o competitie de 10 ori mai grea decat la feminin..Nu ne place.Ii dam in cap in spiritul romanesc.Sa moara si capra vecinului.De ce baza sportiva Dinamo nu este modernizata ca sa fie la nivel european daca tot vrem progres in sport?De ce inchidem ochii cand vine vorba de stadionul Dinamo?

cn (84 comentarii)  •  1 martie 2020, 22:42

Perfect de acord! In toate sporturile! Am insa o doleanta nelegata de articolul asta: dle Geambasu, dumneavoastra si cei cativa colegi care scrieti bine si curat n-ati putea insista sa nu mai avem limba romana masacrata in stirile de zi cu zi? De exemplu sa angajati un corector care a trecut pe la scoala. Un oarece domn Apostol aproape ca n-are articol fara sa se lupte cu drame gen "cati i pun aici?". Vezi in articolul de azi: "dacă Feșnic avea ochi deschiși". Are probleme si cu articolul genitival etc, si nu e singurul. Foarte multi dintre cititorii dvs sunt de varsta mea (~50), si cred ca si intre cei de varsta mai mici sunt multi care au fost la scoala. Zic asta pentru ca adesea vad in comentarii observatii cu privire la calitatea limbii romane utilizate in articole. E pacat sa va lipiti eticheta de ziarul agramatilor, cand aveti scriitori de clasa ca dvs, Cosasu, Buzarin etc.

Cătălin Birzanu (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 23:39

Bați câmpii cu grație domnule. Sportivii romani nu sunt motivați dar sunt competitivi. Au nevoie de un bici. Și biciul asta e muncitorul adus de-afară, indiferent ca e din comunitate sau extracomunitar. Campionatele puternice au pornit pe drumul asta acum zeci de ani. Și asa și-au dezvoltat baza proprie de selecție. După ce au devenit puternici cu echipele de club. Ungaria la masculin era zero. Au crescut nivelul campionatului intern în ultimii 20 de ani și a i acum se vad rezultatele la nivel de națională.

Jorhe (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 23:47

Domnule Geambasu, din pozitia dvs de jurnalist sportiv m-as astepta la mai mult decat niste opinii de Cismigiu in ceea ce priveste sportul, ca articole din astea de 2 lei aruncati si la tenis. Si anume, spuneti un lucru, ok, veniti stimabile cu date, ca de aia sunteti jurnalist! Ce date vin sa sustina faptul ca acesta regula cu extracomunitarii (doar la baieti, atentie!) va revitaliza handbalul masculin?? Si ce date vin sa sustina ca extracomunitarii au stricat handbalul masculin? Aveti asa ceva sau ati aruncat asa un whataboutism? Ca pana una alta, la Dinamo sunt rezultate si o emulatie in jurul handbalului masculin cum n-a mai fost dinainte de revolutie. Sunteti un jurnalist mediocru domnule Geambasu, in nota jurnalismului sportiv romanesc de altfel

Vlad (1 comentarii)  •  1 martie 2020, 23:47

Va respect gandirea, dar in nici un caz nu are dreptate acest domn accidentat. In primul rand nu trebuia sa faca anuntul exact inaintea meciului cu Sporting, in nici un caz! In al 2 lea rand, sa puna federatia la punct niste centre de copii, echipe de tineret, sali,etc si dupa sa impuna cluburilor sa foloseasca tineri. Tineri valorosi pe ce baza? In rest,poate ar fi fost buna o asemenea regula,dar in nu sa scazi de la 8 la 3 din prima si in plin campionat. Groparul dEdu e doar rau intentionat.

catofana (2 comentarii)  •  2 martie 2020, 0:00

Domnule Geambasu, pentru impartialitatea dumitale iti dau nota maxima! Sa traiesti!

Valentin (33 comentarii)  •  2 martie 2020, 0:20

Până acum au fost doar români și n-au ajuns aici. Deloc. Și, mai ales, poți să iei cu cetățenie UE, deci nu joacă românii musai. Măsura e data precis cu subiect și predicat contra echipei de handbal masculin Dinamo București.

itu52 (288 comentarii)  •  2 martie 2020, 0:37

E bine, până la urmă s-a terminat frumos, dar ne-a trecut glonțul pe lângă ureche. Recuperarea din final, la 25-24, ne-a pus în rândul fruntașilor. Victorie meritată pe deplin, cu 5 minute înainte de final părea categorică, tocmai această postură a indus o deconectare păguboasă. Final cu emoții și noroc ca și în partida tur. Calificare mare și meritată, „un fleac i-au ciuruit”.

cotofana (2 comentarii)  •  2 martie 2020, 0:44

Jos palaria, Cristian Geambasu! Un editorial, ca de obicei impartial, super! Tea-am criticat diferite ori, mi-ai publicat comentariile. Sa TRAIESTI, esti o “pasare” rara, alaturi de maestrul Cosasu.

mihai44 (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 1:06

Sportul se insanatoseste prin investitii de succes la nivel de copii si prin exemple pozitive cum este Dinamo, care sa creasca interesul si motivatia. Nu prin a baga fortat pe teren niste nonvalori. Unde vreodata a functionat tampenia asta (la fotbal a fost un campionat de tineret, suntem singura tara din lume careia i-a pasat de el)? E mult mai benefic sa bagi 2-3 romani la nivel inalt pe langa niste jucatori de mare calitate, decat 5-6 romani in liga satelor cu 50 de spectatori in tribune. Ca tot ati pomenit de aripi, ce ne mai place sa ni le taiem singuri!!

Silviu (4 comentarii)  •  2 martie 2020, 6:07

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vladimir Cinezan (50 comentarii)  •  2 martie 2020, 6:35

Domnule box-to, eşti pe placul domnului Dedu, şi aş vrea să văd, din campionatul viitor, echipe ROMÂNEŞTI de handbal cu jucători europeni, că aşa înţeleg decizia aberantă a FRH. Propun să aducem jucători din Luxemburg, Italia, Bulgaria şi din alte "zări de soare pline", acolo unde se joacă un fel de handbal românesc. Pe lângă aceşti europeni aspri, poate se vor iţi câţiva români get-beget, dar nu e necesar, doar Europa este mare... Înţeleg amărăciunea celor care vor părăsi Dinamo. Ar fi bine ca aceştia să nu mai joce cu francezii, pentru binele handbalului românesc. Să vezi, atunci, distracţie !i

Ilie (150 comentarii)  •  2 martie 2020, 6:54

Dedu mai bine ar avea grijă de copii și juniori. Nu să se îmbogățească pe seama eșecurilor. Dacă am avea jucători români buni nu am mai importa. Dedu e unul dintre cei care dărâmă un sport de tradiție din România .

Claudiu (9 comentarii)  •  2 martie 2020, 7:19

Buna dimineata, Nu pot sa imi dau seama cum daca Dinamo isi face maine echipa doar din italieni e ok si "ajuta hambalul romanesc" dar daca isi face din israelieni automat incurca tinerii din Romania. Mi se pare absolut aberant. Daca tot vroiau sa dea o lege trebuia dat nu mai mult de 4 stranieri, indiferent de tara de unde provin, iar aceasta lege trebuie aplicata atat baietilor cat si hambalului feminin. Pana atunci aceasta decizie este o aberatie si sunt surprins de reactia jurnalistilor care se fac ca nu vad acest atac direct la Dinamo.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  2 martie 2020, 8:15

Probabil ca se putea lua o decizie mai putin radicala. Eventual cu niste etape intermediare, pentru a nu destabiliza lucrurile atat de mult atat de brusc.

liviu (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 8:17

Domnul Geambasu cum putem aproba mizeriile lui dedu de insanatosire a handbalului.De exemplu la junioare portarul trebuie sa aiba o anumita inaltime prin regulament.O cunoasteti pe Halep?Cu un regulament de genul asta nu exista la mintea bravului nostru dedu.Ma mir cum de nu se sesizeaza CNCD-ul.Aici avem copii multilati psihic pe viata de un salvator al handbalului

Andrei F (698 comentarii)  •  2 martie 2020, 10:41

Daca spunem iarăși că echipele de club au de pierdut când se impun reguli desigur pentru a câștiga sportul romanesc mă gândesc de ce totuși nu se merge in paralel la doua capete???Poate că ar fi corect și ajutarea echipelor care ne reprezintă în Europa și de ce sa nu ne gândim că lor li se poate îndulci regulile impuse??? Poate CFR avea de câștigat dacă măcar în preajma jocurilor europene era obligata să folosească doar un jucător care sa respecte regula...în cazul lui Dinamo poate i se face excepție și i se dă dreptul la macar un jucător extracomunitar in plus...De ce nu ar avea sportul romanesc de câștigat și din rezultatele bune in cupele europene??? Poate câțiva strâmbă din nas că avantajarea echipelor participante în Europa este discriminatorie...Adică ar fi la fel că regulile impuse....!?!?!?Nu ar închide macar gura lui Dan Petrescu care a spus că în România rezultatele CFR nu sunt apreciate...?! Măcar și pentru asta ...tot ar fi ceva...În plus am citit că Anglia recompensează punctele aduse de echipele lor în Europa...Poate și noi trebuie să ne gândim la o posibilitate de a recompensa echipele care fac ceva in Europa...

voinea eugen (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 10:42

acesti jucatori pot fi un exemplu pentru cei tineri, prin dorinta de victorie, sacrificiu, si lupta pentru culorile clubului, ar fi bine sai naturalizam, pot ajuta si nationala, pentru ca nu stiu cati jucatori avem cu atata daruire

foxy (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 11:11

Domnule Geambasu, ma tem ca, la fel ca si in cazul fotbalului (unde nu se vad mari imbunatatiri la nivel de echipa nationala), si la handbal aceasta regula este nociva si NEPRODUCTIVA! In lumea sportului actual, campioanele sunt niste multinationale bine platite si pregatite! Am o intrebare pentru dumneavoastra la care, daca timpul va permite, v-as ruga sa reflectati: Ce preferati pentru echipa nationala (handbal, fotbal, etc.)? 5-6 jucatori romani care sa joace an de an in Liga Campionilor (la nivel inalt) pe care sa construiti scheletul echipei sau 15 jucatori tineri medii (ca sa nu zic mediocrii) care sa evolueze doar in campionatul romanesc? PS. Aceeasi greseala o facem si la fotbal!

victor (16 comentarii)  •  2 martie 2020, 11:44

Frumos ,***. Problema este ca handbalul romanesc nu renaste cu asemenea masuri , sunt altii care au scris mai devreme si ti-au furnizat informatiile necesare *** . De la anul , nu mai vedem liga campionilor nici in poze respectand criteriile baiatului de la federatie si corelate cu cerintele internationale . Oricum, ai incercat intr-un mod elegant sa iei partea unuia care cred ca a folosit tesla din garaj la greu aseara , de nervi . Spune-i sa se uite la tv , va juca din nou Dinamo , el nu este decat un franar obosit si depasit de timpuri . Asteptam episodul doi de sustinere a motociclistului tamponat , eventual dupa ziua de joi cand vom bate steaua . **** .

alt Sorin (65 comentarii)  •  2 martie 2020, 11:46

Aceasta decizie va produce doua categorii de efecte: unele certe- slabirea (dramatica in cazul Dinamo) echipelor de club romanesti in competitiile internationale; altele ipotetice - cresterea valorica a echipei nationale. In conditiile in care acest din urma proces se va produce(daca se va...) in ani multi de-acum inainte tot ceea ce vom obtine imediat vor fi niste echipe de club mult mai slabe decat pana acum. Cu totul alta ar fi fost situatia daca schimbarea s-ar fi facut treptat - ceva de genul-in primul an 6 jucatori extracomunitari , in urmatorul 5 s.a.m.d concomitent cu obligarea echipelor sa foloseasca in teren un numar minim de jucatori autohtoni( gen obligatoriu 3 autohtoni in teren in primul an , 4 in urmatorul ,s.a.m.d)

victor (16 comentarii)  •  2 martie 2020, 11:46

Frumos , *** . Problema este ca handbalul romanesc nu renaste cu asemenea masuri , sunt altii care au scris mai devreme si ti-au furnizat informatiile necesare ca sa vezi ca ai scris la comanda . De la anul , nu mai vedem liga campionilor nici in poze respectand criteriile baiatului de la federatie si corelate cu cerintele internationale . Oricum, ai incercat intr-un mod elegant sa iei partea unuia care cred ca a folosit tesla din garaj la greu aseara , de nervi . Spune-i sa se uite la tv , va juca din nou Dinamo , el nu este decat un franar obosit si depasit de timpuri . Asteptam episodul doi de sustinere *** , eventual dupa ziua de joi cand vom bate steaua . ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristi (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 12:13

Pentru a promova handbalul românesc, trebuie făcut un campionat de tineret. Ce se întâmplă cu tinerii care termina junioratul? Nimic, sau poate pleacă să muncească în străinătate. Trebuie făcute mai multe centre de excelență și apoi tinerii să joace într-un campionat intern, unde sa fie numai jucători români de până la 21 de ani, maxim, pentru a avea de unde alege echipele românești din prima și a doua ligă. Ceea ce a făcut Dedu, se vede că este o răzbunare, deoarece într-o echipă pot fi numai jucători comunitari, iar handbalul românesc rămâne tot unde este acum.

Andrei (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 13:02

Savenco e roman....

Ioana (2 comentarii)  •  2 martie 2020, 13:04

Domnule Geambasu, ai vazut cati copii erau in sala Dinamo ieri? Daca le dai exemple de sportivi cinstiti, cu daruire in joc, adevarate modele, mai conteaza daca sunt europeni sau nu? Copiii aia sunt viitorul handbalului romanesc, nu masurile lui dedu, si tocmai pe acestia ii vor indeparta de sala aceste masuri. N-ai raspuns pana acum la intrebarile care iti spuneau ca nu ti-a functionat logica... Cum de limitarea numarului de jucatori extracomunitari e in favoarea handbalistilor romani, atat timp cat se pot face echipe din jucatori europeni? Si de ce doar la handbal masculin si nu si la cel feminin?

Andrei (1 comentarii)  •  2 martie 2020, 13:07

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

vasco (267 comentarii)  •  2 martie 2020, 14:57

Articolul este bun,doar ca face o omisiune,cu sau fara voie.Da,de acord cu Dedu,trebuie promovati tinerii romani,spre binele handbalului romanesc.Dar numai pentru cel masculin?Dedu e presedinte doar la masculin?Cine e la handbalul feminin,caci l-as intreba unde e Bianca Bazaliu si colegele ei de generatie? Cel mai bun exemplu de falsitate e CSM Bucuresti,la feminin,unde C.Neagu,in dorinta ei de marire,si-a adus colegele de la Buducnost ,cu care a cucerit liga campioanelor,dar ...surpriza,ori sunt deja prea batrane,ori nu sunt motivate ca acasa la ele...Doar glorie si bani.Atat!Ca sa mai apara o a doua Neagu,tocmai EA ar trebui sa lupte pentru afirmarea noilor generatii! Si bineinteles,conducerea FRH !Aceea de la feminin,caci cea de la masculin se observa ca-si face bine treaba... Imi place articolul si comentariul lui @Cristi.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  2 martie 2020, 17:11

De acord cu omisiunea. Am scris articolul imediat dupa meci, nu a fost intentia mea sa fac o analiza completa. Dar aveti dreptate

gilos (147 comentarii)  •  2 martie 2020, 15:52

Excepționali suporteri din Sala Dinamo, femei, bărbați, copii sunt mai inteligenti decat vreti sa insinuati si inteleg ca este o decizie pripita, fara niciun studiu de impact, in stil heirupist. Chiar credeti sincer ca ACUM era momentul pentru asa ceva ? Deocamdata, Saied si ceilalti au pus pe harta optimilor Ligii Campionilor o echipa de handbal masculin din Romania. Nu credeti ca dl.Dedu si FRH, daca chiar vor insanatosirea handbalului romanesc ar trebui sa inceapa cu investitii in baze sportive, centre de copii si juniori, in campionat de tineret etc...??? Aaaa ...e greuuuu... e mai usor sa dai o decizie din pix si apoi sa te bati cu pumnu-n piept ca bla-bla-bla... PS In locul celor de la Dinamo le-as oferi cetatenia romana la toti strainii din acest lot

Liviu (5 comentarii)  •  2 martie 2020, 20:34

În Ungaria la Veszprem joacă 2 unguri iar la Pick Szeged 3 unguri. În naționala Ungariei,care la ultimul C.E. a terminat în primele 8,cu 4 titulari sub 23 de ani. Să organizeze cum trebuie activitatea la juniori. Să meargă să vadă că nu este departe, să meargă dacă nu în Franța. Ce jucători de valoare au scos centrele federației ?! În zilele noastre antrenamentul este știință,tehnic,fizic, tactic, nutriție, suplimente de efort,recuperare făcut cu oameni pricepuți. Asta să facă Dedu,nu să își poarte propriul război cu cei care îi spun adevărul. Uitați cine a votat împotrivă, oameni de handbal,chiar și Tadici.Cu Dedu au votat țucalarii lui.

vasco (267 comentarii)  •  2 martie 2020, 21:36

Multumesc pentru raspuns,d-le Geambasu! @Gilos,inteleg ca esti mandru de performantele unei echipe romenesti,in speta Dinamo.Jos palaria pentru lupta admirabila a acestor baieti,doar ca ....nu am acelasi fior pe care l-as avea daca ar fi chiar romaneasca.Nu sufar de xenofobie sau de fals patriotism,dar,parca nu-s de-ai mei. Il intrebam odata pe un amic baimarean daca ar fi mindru de FC Baia Mare,daca pastrand acelasi nume,ar transfera tot lotul Barcelonei sau al lui Man U ? Ca si mie,i s-a cam flescait entuziasmul....

Urod (270 comentarii)  •  2 martie 2020, 22:29

Total gresita abordarea....ce legătură mai au Gatu, Gruia Birtalan...etc, cu ce se întâmplă acum. Dinamo si-a asumat o politică de club, asa cum este de exemplu PSG, sau alte echipe mari, care aduc jucători de afară pentru ca au potenta financiara. Handbalul trebuie sa aiba bani, echipe și campionate puternice la nivel național, ca sa existe un reviriment. Dacă limităm numărul de jucători, nu vom avea nici campionat puternic si nici reprezentare în cupele europene....GARANTAT...

Iliescu Gabriel (1 comentarii)  •  3 martie 2020, 8:54

Alo ziarist ***... Crezi ca Dinamo sau orice alta echipa românească nu ar juca numai cu romani dacă ar ajunge în semifinale sau finale de LC??? De unde pina unde sa iei apărarea unui neica nimeni ajuns vremelnic în fruntea federației de handbal și care da legi împotriva performantei??? Se vede ca nu ați făcut sport de performanta în viata voastră dar va dați cu părerea...

Mircea (16 comentarii)  •  3 martie 2020, 11:20

Cate echipe sunt afectate de aceasta regula. Daca sunt toate atunci Dinamo nu are motiv de suparare. Daca este Dinamo si maxim inca una inseamna ca este un complot si de asemenea inutila intrucat daca sunt handbalisti valorosi in romania ar juca la restul echipelor. Sa incercam sa nu ne pacalim singuri si nici dupa ce bem un pahar cu apa rece sa spunem ca suntem beti!

Durden (270 comentarii)  •  3 martie 2020, 16:00

mi-ar placea o dezbatere pe tema asta intre tine si naum (care vad ca are o parere contrara). apropo, ma uit asa prin comentarii si mi se pare ca nu o sa mai poti baga scuza cu lipsa de interes/trafic. acum e momentul sa vedem cat de interesati sunteti cu adevarat de sport si cat de cancan...chiar mi s-ar parea o discutie interesanta

Robert (1 comentarii)  •  4 martie 2020, 11:16

Nu sunt de acord cu articolul tău! Nu scrie ca e obligatoriu sa joci cu români. Scrie ca poți sa ai italieni, austrieci sau alți europeni în echipă și nu ce are Dinamo. Un exemplu de lege de cea mai proasta calitate, nici o comparație cu under 21. Deci, 4! Stai jos!!

Comentează