Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

A cui este Bianca?

Probabil a tuturor celor care văd în ea imaginea a ceea ce ne-ar fi plăcut să fim noi sau copiii noștri

Permalink to A cui este Bianca?
duminică, 8 septembrie 2019, 3:01

Un exercițiu la îndemâna celor care au apucat timpurile în care franceza mai era obiect de studiu în școlile din România. Deci, o propunere nu pentru foarte mulți. Din păcate. Cotidianul L’Equipe, inclusiv varianta online, publică articole ample despre victoria Biancăi Andreescu la US Open. Nu este prima dată când unul dintre cele mai cunoscute ziare de sport din lume, posibil cel mai bun, îi dedică texte semnificative Biancăi. Jurnaliștii francezi au spus încă de la Indian Wells povestea excepționalei jucătoare care a început tenisul la Pitești și s-a definit ca om și ca sportiv în Canada. Povestea Biancăi și a familiei, mai ales încercările prin care au trecut părinții ei români.

Exercițiul de care pomeneam la început nu se referă atât la lecturarea cronicilor și editorialelor, cât a comentariilor care la însoțesc. Senzația de deja vu, că tot am dat-o pe francofonie, se instalează din prima. Postările cititorilor lor seamănă până la identificare cu ale cititorilor noștri. Aerul acela atoateștiutor plutește și la ai lor. Postacii lor sunt din aceeași plămadă cu postacii noștri. Și sigur că nu sunt doar postaci acolo, sunt și oameni care își exprimă urban părerile, emoțiile, sentimentele. Spre deosebire de site-urile noastre, filtrele care elimină limbajul violent și jignitor acționează impecabil la L’Equipe.

Acolo, la ei, în acea lume totuși departe de a fi ideală, lipsesc cu desăvârșire apelative de genul ziariști vânduți, proști și habarniști, lucrători la pescărie. Ce să vezi, toate aceste aluviuni verbale, permise la noi, la ei nu trec sita. Au filtre mai performante? Sunt mai puțin permisivi, nu li se pare că declarându-l prost pe ziarist stabilești o punte de dialog cu el? Sau o fi pentru că sunt vicleni, perfizi, cu două fețe, ipocriți? Că așa îi văd o seamă de compatrioți pe francezi. Pe occidentali în general. De bună seamă, noi fiind apriori posesorii celor mai nobile trăsături morale.

Despre triumful Biancăi am observat că se scrie la greu. Mai nou toată lumea a devenit specialistă în domeniul Andrescu. Și cu calități de oracol. Din categoria lui „Ce v-am spus eu?!” Așa că nu o să îngroș rândurile lăudătorilor cu nu știu ce mari impresii personale. Am scris mai demult și de curând despre Bianca, colecția de articole gsp.ro este accesibilă oricui. Am anticipat și am sperat că va deveni marea campioană pe care o vedem astăzi. Nu am profețit, dar tenisul ei ca o carte cu o mie de sensuri m-a câștigat de la început.

Ca mulți alții bănuiesc, am trăit cu emoție finala. Cu inima la gât și cu bucuria de a vedea un copil care știe să lupte. Cu istoria, Serena, și cu contemporaneitatea, publicul …. nu mai zic cum de pe Arthur Ashe Stadium. Stăpânirea de sine a Biancăi, forța jocului, curajul, tupeul, nonșalanța și mai ales tulburătoarea ei maturitate, toate acestea au dus-o spre victorie. Printr-un transfer de putere miraculos, Serena a devenit supusa ei, iar publicul a fost redus la tăcere. Ca un cățel operat la coardele vocale. Părinții Biancăi au strălucit prin reținere și modestie, la fel ca toată lumea din loja noii campioane de la US Open. Nimeni nu și-a dat ochii peste cap, ca Meghan Markle sau ca Oracene Price, în loja cealaltă. Niciun pumn strâns amenințător, nimic din arsenalul de gesturi-clișeu care însoțesc apropiații unui jucător. Antrenorul, Sylvain Bruneau, este mai calm decât toți călugării tibetani și probabil că și fluidul acesta de echilibru o ajută enorm pe Bianca.

Nu aș filosofa prea mult pe gestul de la sfîrșit, când Bianca s-a închinat. Și asta a făcut-o cu discreție. Aș spune doar că am simțit că preț de o clipă s-a întors acasă. Acolo unde mai devreme sau mai târziu ne întoarcem toți, indiferent ce scrie în pașaportul nostru.

Comentarii (60)Adaugă comentariu

Sergiu37 (4 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:28

Vorbim de tenis feminin totuși. Nu m-a interesat Halep, nu începeți acum și cu asta.

Andrei (222 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:29

@Geambasu. Ai dreptate cand spui ca L'Equipe e probabil cel mai bun ziar de sport din Europa. Daca cei ce comenteaza trebuie sa se raporteze la asta, poate ar trebui si jurnalistii de la GSP sa faca la fel, nu crezi? Daca iti doresti comentarii mai civilizate, imagineaza-ti ca si cititorii si-ar dori un standard ceva mai aproape de L'Equipe, adica mai putin senzational artificial, mai putina mistocareala ieftina, umor gros, marlanie si categoric mai putin click-bait. Tu pari sa vorbesti din perspectiva proprie si sa te dezici convenabil de profilul ziarului la care lucrezi si care e unul de tabloid online pe teme sportive.

Gabriel (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:32

Bun...chiar foarte bun articolul….

Emil (6 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:38

Bianca este a ei în primul rând, după care a familiei, prietenilor, a Canadei. Mă bucur că a avut șansa să crească departe de cancerul societății românești. În loc de campioană poate ajungea una din victimele ignorate și disprețuite de statul român sau una din fetele simple din grupurile copiiilor de bani gata. Ar fi avut nevoie de multa șansă 0entru o viață normală și un trai decent. Dar de ceva timp mă bucur pentru ea la fel cum mă bucur pentru Halep. Doua campioane.

LB (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:39

Da, o sa se intoarca acasa. La Mississauga. Opriti tendinta asta de a asocia fortat Bianca Andreescu cu Romania. E canadianca. Romania nu are nici o contributie in formarea ei.

maistor kokir (76 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:39

Fata e a Canadei, dar daca tot n-a castigat o romanca, normal ca ne bucuram pt ea cel mai mult. Cum ar fi britanicii sau irlandezii sa revendice realizarile americanilor, pana la urma america era nelocuita pana acum cateva secole.

Man on the Silver Mountain (15 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:43

Domnule Geambasu, Caragiale are si el bunicii in Grecia si e nascut in Romania din parinti greci. Asadar Bianca este la fel de mult Canadianca precum Caragiale este considerat de noi roman. Cand Bianca a spus "sorry" ca a batut-o pe Serena, aceste scuze nu au fost altceva decat "the classic Canadian apology". Cati romani isi cer scuze astazi daca le faci o observatie indreptatita pe strada si nu sar cu gura la tine? Cu stima din Toronto

Gorila (3 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:50

Probabil , ca datorita calitatii tale ca ziarist ,esti la fituica asta si nu la L"Equipe....un articol in care te LAUZI ca ai prevazut ?....mare jurnalist....bravo MAMA OMIDA

Mihnea (13 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:50

Vreti respect va rog sa scrieti mai putin de Becali etc. Si mai mult de sport...

costica (3 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:50

De data aceasta avem o tenismena care are si ceva mai multa materie cenusie spre deosebire de cu ce ne-au obisnuit tenismenele noastre ciomagare!!! si sclifosite.

Urod (270 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:55

Jocul ei diferă total de stilul lui Halep , joacă adânc, caută tușele, joacă mai plat si are forță...este stilul de joc definitoriu pentru a fi sus de tot. Va câștiga multe Grand Slem-uri, dacă va fi ferită de accidentari . Are si vârsta de partea ei , dar repet , acesta este stilul de joc pentru a domina si a fi numărul unu mondial pentru multi ani.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 15:58

Foarte sigur e ca parintii Biancai sunt romani si vor ramane asa, indiferent de ce scrie in pasaportul lor. Bianca e, cu siguranta, mai putin romanca decat ei. Mult mai mult canadiana (ati observat ca vorbeste totusi in engleza in momentele ei de tensiune - e "come on", nu "hai"). E si putin romanca insa. Nu schimba cu nimic lucrurile, dar originile, inceputurile in tenis, anii (nu prea multi, vreo 3) traiti aici o fac si putin romanca. Mult mai important decat asta e sa ne punem intrebarea ce putem face pentru talentele noastre. Daca putem face ceva. Altfel, discutia despre ce e Bianca are putina relevanta. Ea decide asta. Sharapova a inceput tenisul in Rusia la 4 ani, dar a plecat in America la 6 si acolo a invatat practic acest sport. Seamana foarte bine povestea cu a Biancai. Rusoaica a ales sa reprezinte Rusia. Osaka e din tata haitian, mama japoneza, traieste de la 3 ani in SUA, dar a ales sa reprezinte Japonia, desi apartine doar pe jumatate acestei tari si nici macar nu-i cunoaste limba. In alte discipline, natatie, atletism, baschet, etc., marii campioni sunt scoliti la scoli si universitati americane si apoi eventual isi reprezinta propria tara. Va mai amintiti un mare campion al natatiei pe nume Anthony Nesty? Nascut in Trinidad din parinti bastinasi, mutat in Surinam de mic copil, apoi in America la scoala, a reprezentat Surinamul aducandu-i acestei tari singurele medalii olimpice din istorie, inclusiv un aur. Mi-am amintit de el pentru ca la titlul de la Seul (noi, cei mai batrani ne amintim :-) ), lumea a fost socata sa afle ca exista inotatori olimpici in acea tara, nu mai vorbim de campioni. Evident, nu "scoala" surinameza de natatie l-a facut campion, ci cea americana, dar omul a ales sa reprezinte tara adoptiva. Deci, ca sa inchei, ca e mult: Bianca e si (putin) romanca. Asta e suficient pentru a ii tine pumnii si a tremura pentru ea. Dar nu ne ajuta cu nimic. Cum nici victoriile Simonei nu ne ajuta. Decat daca ne trezesc din letargie. Daca...

adrian (22 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 16:35

@andrei...bune vorbe...Domnule Geambașu câtă diferență între modul în care scrieți de cazul Biancăi Andreescu și de cel al Adrian Rus...dar deh...la tenis trebuie să fim elitiști, la fotbal ciobani...

Lup (19 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 16:44

A cui e si Hertha Muller, sau o cheamă pe nobelesă.

Catalin (15 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 16:46

@Sergiu37 : daca nu te intereseaza tenisul feminin, la ce mai intri pe editorial cand e clar din titlu despre ce si cine e vorba? Mai si lasi comentarii, asa de"dezinteresat" esti.

Chis Alexandru (55 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 16:58

Cu tot respectul, cred ca ultima fraza din postarea dvs este departe de realitate. Bianca s-a nascut in Canada, parintii sai fiind emigranti. A copilarit cativa ani la bunici, in Romania, pana cand parintii si-au facut un rost in Canad si au decis sa o cheme in Canada si sa-i ofere mai multe sanse de succes, orientand-o spre tenis. Deci Bianca poate duce dorul bunicilor romani, dar niciodata a parintilor si a tarii care i-a oferit posibilitatea de a performa in tenis. In privinta "iubirii de tara" sa fiti convins ca Bianca nu va iubi niciodata mai mult Romania decat Canda, tara care i-a oferit toate conditiile de a performa.

Mircea (120 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 17:15

@Cristi Geambasu: " Probabil a tuturor celor care văd în ea imaginea a ceea ce ne-ar fi plăcut să fim noi sau copiii noștri " - frumos. Dar de ce trebuie sa va puneti aceasta intrebare atat de obsesiv ? Bianca ( ca de fapt noi toti ) nu este posesia nimanui, este putin cam scary aceasta tendinta de a va asuma o persoana indiferent ca se cheama Bianca Andreescu sau Simona Halep sau...Cristina Neagu, sau....( na ca s-au incheiat rolurile model ;) ) Pe de alta parte, Cristi Geambasu, ca sa revin la multele tale articole unde ataci in mod populist corectitudinea politica, in care esti sarcastic la adresa eforturilor tarilor din vest de a crea un spatiu in care fiecare porneste cu o sansa egala, in care il ridici in slavi pe rusul medvedev ca vezi doamne este singur impotriva halitilor de hamburgari si pop corn, ei bine Cristi, Bianca Andreescu este si produsul corectitudinii politice, este produsul multiculturismului, este produsul eforturilor multor tari de a crea un spatiu in care fiecare sa aiba sansa lui. Publicul american a fost - cum de fapt era de asteptat si cum de fapt este normal - de partea Serenei. In loc sa ridice degetul mijlociu, Bianca a reactionat spunand ca-i pare rau si ca intelege ca publicul nu a fost de partea ei. Imi doresc ca finala masculina sa fie castigata de Nadal. Imi iau o galeata de popcorn si am sa-i tin pumnii - impreuna cu americanii aia pe care tu nu-i suferi - lui Nadal. Si am sa strang si voi arata pumnii lui medvedev cat mai inclestat cu putinta ca nu cumva din greseala sa iasa degetul mijlociu ;)

Romania in bezna (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 17:19

Intreaba-te intai de ce publicatia la care lucrezi face diagnoza morala, evalueaza cazurile de "rasism", "xenofobie", "derapajele", critica tot ce face reprobabil spectatorul / comentatorul autohton, dar, cu tripla masura, nu vede nimic din ce fac, de ex., spectatorii altora in meciurile cu echipe din Romania, etc. etc.? Intreaba-te de ce publicatia voastra nu se ocupa, totusi, de sport, nu scrie tehnic despre sport, ci face eseuri, pamflete, literatura. Cum ar fi o publicatie pretins de inginerie, care sa scrie despre un avion ca e condus de un afemeiat, sau despre un pod ca sub el se traficheaza narcotice? Aia e inginerie? Deci, nu sunteti, de fapt, o publicatie de sport, nu? De fapt, Ringier e interesat de altceva? Subiectul "sport" e doar un vehicul? O forma? Fondul e altul? Pe scurt: cand o sa incetati activitatile de politie morala, cand o sa deveniti o publicatie de sport, abia atunci ar fi moral corect sa va uitati si la problemele altora.

Tavi (4 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 17:21

@Andrei, Geambasu este pe aceeasi linie cu ziarul la care lucreaza. Citeste-i articolele mai des si nu-ti va lua mult pana te vei edifica in privinta lui. Iar ideea "postacului de serviciu", lansata tot de el, are la baza masa de cititori needucati ai gazetei pe care Geambasu a ales sa ii amestece cu mult mai subtirea masa de cititori educati si care isi exprima puncte de vedere solide, adeseori mult peste nivelul articolului in sine. Geambasu, in stil propriu si grotesc, ridica noroiul aruncat de cei din prima categorie si ii manjeste cu el pe cei putini din cea de-a doua categorie, dand nastere "postacului", cu scopul clar de a-i denigra pe cei care-l critica. Cat despre Bianca Andreescu, este evident ca fata este peste tot ceea ce a dat tenisul romanesc si, foarte probabil, chiar peste tot ceea ce a dat tenisul feminin in ultimii 10 ani pe care, daca va fi sanatoasa, are toate sansele sa il domine pentru o perioada. O zi buna! PS: acest comentariu a fost scris pentru "domnul" Geambasu, care de cativa ani de zile se dovedeste a fi echipat cu sisteme de filtrare mult superioare celor de la L'equipe, reusind sa cenzureze comentarii ca acesta in proportie de 100%. Spor la treaba "domnul" Geambasu!

a dica (129 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 17:28

Ca si Simona Halep, ca orice jucatoare profesionista de tenis, este a parintilor, rudelor si prietenilor ei si mai apoi a tarii al carei steag este afisat in dreptul numelui sau, in competitie.

victor L (285 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 17:42

Bianca este fiica familiei Andreescu. Si a Canadei, unde s-a nascut. Restul sint vorbe de patrioti verzi. Si, aminteste-ti dom` Geambasu, cum a reactionat publicul romanesc la Cluj, in meciul de FedCup.. Ori cum reactioneaza francezii la Roland Garros.

victor L (285 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 17:45

Dar in locul dezbaterii sterile "a cui este Bianca?" un titlu: România - Portugalia 3-0 » EXCEPȚIONAL! România își păstrează titlul European la tenis de masă" O ruda mai saraca, dar cu multe medalii de aur.

Nica fără frica (138 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 18:10

Geambasule respectul nu se impune ci se câștigă! Iar marea majoritate a jurnaliștilor și publicațiilor din România nu merită respect. Când ei vor respecta cititorii atunci și cititorii vor avea respect pentru ei! Până atunci veți culege doar ce semănați!

papagigli (4 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 18:28

Ce nu intelegi tu si altii e ca "acasa" pentru Bianca e Canada. Mentalitatea in care a crescut, s-a scolit si dezvoltat e primordiala, nu locul de bastina al parintilor. In ce priveste media romaneasca, o sa-ti spun ceva ce te va surprinde. Respectul se cistiga, nu se pretinde. Acum intelegi de ce mentalitatea si nu originea parintilor e primordiala?

Urod (270 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 18:30

Bianca este a cui a știut să o crească mai bine bine , în cazul de față Canada. Din pacate noi știm sa creștem bine de-ale Dragusanu , Crudu...etc. Halep este doar o întâmplare fericită pt tara asta si nu rodul unui sistem. Noi sa facem in continuare multe emisiuni TV gen Capatos, ca astea ne caracterizează. Avem ceea ce merităm, cand o sa reînvățăm valorile corecte , atunci o sa mai avem rezultate.

Argus (18 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 18:36

Titlul, face trimitere (cu sau fara voie) la desueta dilema legata de Bianca, de performantele acesteia, ce vezi Doamne, converg musai si obsedant cu "origina romaneasca" a acesteia! Ca in Canada, sportul este in preocuparea guvernantilor, iar in tara "de origine" a Biancai BA, uitam? Ce facem in schimb, este un frl de furt de imagine, de asociere, nemeritata, cu performanta unui sportiv, consecinta directa a conditiilor asigurate dezvoltarii sportului, in general. Ca doar "originile" determina performanta, vedem (daca vrem doar!) ca nu este asa! In afara de jucatoarele "cu state vechi", care vrem sau nu, s-au dezvoltat, performat si datorita finantarii sportului dinainte de 1989 (ex.: Begu, Niculescu, Cirstea, Dulgheru, Buzarnescu), in timp ce jucatoarele mai tinere si-au "golit" propriul buzunar ca sa poata performa (ex.: Mitu, Tig, Bogdan, Jaqueline Cristian). PS M-am bucurat sa vad ca Alexandra Dulgheru a felicitat-o pe Bianca, si ma tot uit, si nu gasesc, unde sunt poastate felicitarile lui Buzarnescu, Begu, Niculescu, Halep si dece nu, a presdintelui FRT?; incercand sa raspund intrebarii din titlu, Bianca Andreescu este "a parintilor" iar dpdv sportiv, exclusiv "a Canadei", a carei cetatean, prin nastere, este! Punct! N-o luatt "...si de la capat"!

Etnic roman (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 18:38

Iubire, a cui e X, cine i-a oferit conditiile, unde s-a format, care e steagul, cancer, victime, dispret = menu de comentatori bizari. Andreescu e etnic roman, de cetatenie canadiana. N-o sa fie niciodata de alta etnie, indiferent de steag, cine a format-o, ce pasaport are. Dupa cum Iohannis e etnic german de cetatenie romana, chiar daca nu numai el e nascut aici, ci si strastrabunicii. Sigur, obligatiile lui Andreescu sunt fata de statul canadian; acum, ce facem cu ele, depinde, de ex, daca tot am dat ex. Iohannis, e clar ca nici obligatiile nu trebuie luate in prea in serios. Putem sa punem cazmaua la inima si case closed.

Toni (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 18:58

Puneti mana si scapati tara de corupti, limitati accesul prostilor si lingaiilor in sistem si incurajati copii sa faca sport! Dar inainte de toate astea, bagati mana in buzunar si sponsorizati sportul ca de dat mari toti ne dam mari si avem pretentii la victorii dar unu n-a sponsorizat nimic la Halep si restul fetelor! Bianca e canadianca si mai lasati-o moale cu romanca noastra. Cresteti-va copii frumos si nu mai umblati cu cersitul in cautare de iamagine pentru tara. Oglinda noastra e aici si e mozolita rau de nu ne putem vedea in ea de capuse si nenorociti ce fura si distrug tara sistematic, dar vor victorii! Felicitari Bianca si felicitari Canadei care stie sa-si creasaca sportivii si sa-i ajute pentru a culege roadele mai tarziu!

Cristian (130 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 19:45

Mi se pare o tampenie sa spui ca Bianca nu e romanca avand ambii parinti de aici..ce, Ianis Hagi e turc?!..sau un copil nascut in Romania si facut de 2 chinezi e roman?!...reprezinta Canada pt ca tara aia a ajutat o sa fie cine e..e normal...Daca avea doar unul dintre parinti de la noi era altceva..dar ei sunt romani din Diaspora..

pronia civilă (64 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 20:06

"... gestul de la sfîrșit, când Bianca s-a închinat. Și asta a făcut-o cu discreție. Aș spune doar că am simțit că preț de o clipă s-a întors acasă. Acolo unde mai devreme sau mai târziu ne întoarcem toți, indiferent ce scrie în pașaportul nostru." 1) Încerci să acreditezi ideea că TOȚI E ORTODOCȘI, între fruntarii? ...și BOR susține aceeași idee, și încearcă chiar s-o transforme într-una adevărată, prin construirea de mii de biserici și prin impunerea șmecherească, apoi acapararea orelor de religie din școli, și în continuare prin presiunea psihologică ce o livrează propagandistic de la nivelul de sus de "profesori", spre nivelul de jos, unor copilași în timpul orelor la clasă, pentru a-i convinge din fașă că "nu e bine să înoate contra curentului"! ...exact ceea ce făceau principii din anii Războiului de 30 de ani, turcii otomani în Bosnia, Herțegovina și Bulgaria secolelor XVII-XVIII, și "Dej" și Ceaușescu în anii '50-'80 cu ideologia comunistă impusă fără discuții! Obiceiuri medievale. Asta, când statistica confesională (oricum falsificată în favoarea BOR, chiar și prin astfel de fraze meșteșugite, aparent neutre, dar în realitate mincinoase: "Astfel, populația creștină din Romînia reprezintă 99,5% din totalul populației țării.") oficială pentru statul mioritic arată bine: 86% de confesiune creștin ortodocși, 4,6% romano-catolici, 3,2% reformați, 1,9% penticostali, 0,8% greco-catolici, 0,6% baptiști. "în 2011, în România existau 3519 de persoane de religie mozaică, 49820 de persoane (aproximativ 0,26% din populația Romîniei) Martori ai lui Iehova, 20743 de atei și 18917 persoane fără religie." Totalitarismul comunist a mers mână în mână cu habotnicismul ortodox subordonat, și rezultatul se vede: "Până în 1948, cea mai mare parte a populației române din Transilvania erau credincioși ai Bisericii Române Unite cu Roma"! 2) Cunosc o mulțime de persoane care "se închină" sau își fac cruci doar DIN SUPERSTIȚIE, fără a fi cu adevărat credincioase! Fiecare știe ce gândește în sine, și nu spune altora. Un gest religios exterior nu neapărat are corespondență în interiorul persoanei. Am avut un șef care la fiecare două fraze scoase din gură băga și "Să ne ajute Dumnezeu să ...", sau "Vezi, a făcut Dumnezeu, dacă ne-am rugat ...", și el era cel mai mare fariseu în viața publică (Gigi nu apăruse încă pe frontispiciul presei de Bucale...), încălca fiecare din cele 8 porunci mai fade, în fiecare zi... Așa că, mai ușor cu pianul pe betoanele americane, și pe gazoanele tip arătură mioritică de unde rup fotbaliștii fire de iarbă când intră în teren făcându-și zeci de cruci ortodox valabile. Bianca Andreescu este A CANADEI, că încă nu a spus că vrea la Romînica. Iar alte 5 milioane de persoane își fac cruci prin Vest de bucurie că au scăpat de-aici...

Iulian (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 20:57

Domnule Cristian Geambasu, Cu tot respectul fatã de articolul dumneavoastrã, sunt pãrti care au la centru controversã, ambiguitãti. Inteleg cã în Romania contemporanã, asta vinde! Bianca este, dupã cum a declarat-o public de mai multe ori si nu vãd loc de debatere în acest sens, canadiancã. În sens figurativ vorbind, al spiritualitãtii personale... vãd cã a-ti îndrãznit sã trageti concluzii “nonsense”... Nu are rost! As putea argumenta diversitatea Canadei ( tarã formatã în majoritate din emigranti si descendentii lor- asemenea familiei Andreescu) si as încheia orice discutie în privinta “locului “ de unde se trage fata asta genialã. A cui este?! Întrebati-o pe ea, nu pe noi cititorii. Si sper sã fie o întrebare mai elocventã decât: Ce religie ai si de unde ai pasaportul? Multumesc! Iulian

JFM (151 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 21:05

Purtand acest nume romanesc ne imaginam ca e a noastra. Unii se agata cu disperare sa demonstreze ca a invatat tenisul aici. La 6 ani, mda. E clar ca nu e a noastra, langa numele romanesc sta scris CANADA. Pentru ca acolo a invatat tenisul de inalt nivel. La ce nivel ar fi ajuns in Romania? Nimeni nu va sti niciodata dar vedem si auzim celelalte jucatoare de la noi. Daca parinrtii nu le-ar fi sustinut financiar n-ar fi ajuns nicaieri daca s-ar fi lasat in baza politrucilor din minister, de la FRT samd... Asa ca intreb, cu ce drept ne-o arogam noi pe Bianca Andreescu, o fata nascuta in Canada care azi multumeste federatiei canadiene de tenis pt sustiunerea si sprijinul pe care i l-au acordat pe tot parcursul ascensiunii ei. Doar pentru faptul ca are niste bunici pe la Vaideeni? Dansii apartin Romaniei, nu Bianca.

aleajactaest (1 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 21:31

Bianca, născută în Canada și cetatean canadian este a ei înșiși și a parintilor ei. Punct! PS: Rușinos pentru GSP că în ziua în care România a cucerit aurul european la tenis de masă feminin această știre este una ce se pierde printre articolele despre FCSB, Becali, Dragomir etc.

Mircea U (3 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 22:36

Mircea U. ptr a n fi confundat cu alti Mircea , incusiv cu cel de mai sus. 1. Spre mirarea mea , si probabil nu numai a mea , ati scris un foarte bun articol despre meciul Biancai A. 2. Din declaratiile Biancai de dupa meci : Multumesc foarte mult Federatiei Canadiene de Tenis ptr sprijinul pe care mi l-a acordat in toti acesti ani si , fara de care nu as fi putut sa realizez aceasta victorie. Iubesc foarte mult aceasta Federatie si ii dedic Victoria mea de astazi, drept multumire. Comparati asta cu asta cu declaratiile Simonei si ale familiei Halep , potrivit carora Federatia Romana de Tenis nu a facut absolut nimic ptr Simona si ca , pentru ei aceasta Federatie nu exista ! Fara comentarii .....

itu52 (288 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 22:37

În primul rând este a tenisului, să sperăm că-și păstrează forma sportivă, echilibrul moral și psihic, micile și naivele reminișcențe adoleșcentine și, ce este cel mai important, să aibă o sănătate favorabilă participării la turnee. Mi-aș dori să fie din toate punctele de vedere, un fel de Federer în zona WTA. Aura mondială a lui Federer eclipsează disputele și pretențiile etnice, regionale, naționale și de orice natură. Talentul, voința, istețimea, credința și tot ce o definește le-a luat din ADN-ul neamului pe care părinții l-au pus în geamantanele pribegiei, cum zicea Chris Evert. După ce Canada va obține GS_uri, cu alte jucătoare în afară de Bianca, atunci vom accepta primordialitatea formării în dauna talentului. Dovada vie, e tot la noi în ogradă, e Simona. S-a antrenat pe brazde și s-a sfătuit cu Dobre. Dacă nu e talent și dorința de autoperfecționare nu faci mare lucru, indiferent de domeniul de activitate. E ca la genii, autodidacții cu carul plin de talent. În loc să batem câmpii mai bine să vedem de ce Cehia, o țară mult mai mică, are atâtea campioane. Ies ca ciupercile după ploaie în WTA, este lângă noi, hai să ne inspirăm, chiar să copiem, pentru că stăm pe o ”pungă” de talente. Să sperăm că Țiriac face ceva pentru sportul care i-a dat glorie și avere. Abia aștept să-i văd previziunea Coman( 14 ani), dacă-i iese, mă trec în rândul misticilor care lucrează la proslăvirea/beatificarea sa.

Cristi (3 comentarii)  •  8 septembrie 2019, 23:54

Am văzut că la sfârșit de meci și-a făcut o cruce ortodoxă a la Halep ... E clar ! Dacă bate azi și Medvedev,Dumnezeul tenisului e ortodox ! 🤣

Gio (28 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 2:05

@Man on the silver mountain. Ce nu-mi plac mie emigrantii care se uita cu dispret la fosta lor tara.. Ma refer la tine, nu la Andreescu. In primul rand comparatia cu IL Caragiale e tampita, omul nu era de origini grecesti ci aromane. In al doilea rand, Bianca este etnic roman, cetatean canadian, a trait fie si cativa ani in Romania, are familie aici, identitar apartine si Romaniei. Maine poate alege sa schimbe tara pe care o reprezinta, nu e ca la fotbal, poate face asta, insa ce nu poate schimba este originea ei etnica, aici este clar ca este romanca.

pierre tzutzea (11 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 2:53

ce importanta a cui esti? sint straini care au pus mina la cutremurul din 77 si "patrioti " din PCR care furau la greu plus ofiteri de armata prinsi cu aur cu toate cele de care aveau ...nevoie. la inundatii au aparut poze cu strini care ajutau si satenii "patrioti" erau cu apa pina in briu la circiuma satului. sau altii care culegeau gunoaiele lasati tot de "patriotii" romani fiind tot din strainatate cu sacii plini de la carnagiul facut cu gratarul patriot. spun toate astea pentru ca totul sta in educatie. ati vazut romanul de la londra care a salvat multi oameni si in alte tari unde voluntarismul romanesc s-a facut remarcat in situatii unde nu multi ar fi dat din copite sa execute. asa ca intrebarea in lumea de azi care ascunde un fel de cersetorie vis a vis la orice succes sa apara si un pic de romanie este total lingusitor si umilitor. eugen ionesco avea mama englezoaica parca iar adrian nastase neaos dintr-un trib de conlocuitori nu se ducea la budapesta pentru a-l comemora pe imre nagy care fusese de fapt predat rusilor de catre "patriotii" romani. repet daca bianca ar fi fost *** suta la suta tot asa ati fi vorbit? sau daca un caz asemanator ar fi fost prinsa furind din magazine ati mai fi spus ca ... si pe dincolo cu pitesti cu mama si tata roman? nu cred. cind faci un pas de genul asta trebuie sa iti asumi si partea negativa si avem destule la activ. bianca apartine canadei ca are politetea sa respecta bunicii ei si parintii cu locurile unde s-au nascut este datorita bunei cresteri. eu imi aduc aminte de a lui halep cu tot cu tata si mamuca aratau cu degetul catre tara care nu facuse nimic si asta la multi ani pe cind kennedy spuna ca important este ce faci tu pentru tara ta si nu invers. tara ti-a fost data de Dumnezu si ne-a tot dat fara sa facem nimic .nici azi nu se face nimic in afara de datorii iar cele date de ceruri au ajuns sa fie vai de mama lor. normal unde nu cade pica este filozofia romanilor si curind vor plati pentru ignoranta lor si cu natura si cu latura spirituala unde nici azi nu isi stiu adevarata istorie lasind sa zaca prin cimitire uitate si morminte cenzurate eroii cei adevarati. atunci cum sa mai ceri caracter. o latur amintit si de carol I si unde spunea ca acest caracter lipseste cu toate ca este un popor muncitor. asa ca lasati-o pe bianca alaturi de canada ei care au ajutat-o care au respectat-o si nu incercati prin nu stiu ce cuvinte lacrimogene sa o revendicam cel putin virtual. romania nu maiface nimic pentru valorile ei. sint atit de multe talente care s-au irosit si scosi in fata de diverse concursuri unde nici azi nu sti cine a cistigat anul trecut de genul vocea sau talentul romaniei. acolo sint smecheri care fac bani fiind si paraleli cu multe din cite se intimpla. dar reclamele comerciale sint in prime time si se platesc greu. iar juratii pe masura adusi prin cerere si oferta alcatuind o mediocratie nu o democratie fiind penali si depasiti. asa se nasc valori care se bucura de niste banuti si pleaca si uitati sint. bianca este doar un nume pentru ca mai avem si altele care au concurat pentru alte tari. cind i-am avut insa pe altii romanii si-au batut joc. asa ca ma bucur pentru bianca pentru ca iata nu i se face spectacole pe stadioane cum a acceptat fatuca din constanta care orice poti spune nu ca are si minte fiind regretabila la capitolul cultura generala . sportivii aia mari de gen patzaichin va spune ceva? sau chiar nadia care a fost unica... nu . a venti titi ionescu (tiriac) sa isi asume sa influentzez ca s-ar afla in spatele reusitelor halepei. nu darrin . nu. capital politic pentru penalistii din politica. si ma gindeam ca putea refuza si accepta ceva mai simplu mai omenesc. blestemul a urmat. nu a mai cistigat nimic. ca a vrut sau ca nu a evitat clar confruntari cu bianca sau serena. bianca la virsta ei nu are teama de nimeni si a dovedit-o facind-o pe serena sa ii paorte respect. nu cred ca este la fel si pentru halep mai cu seama ca cele doua fantome din jurul ei si-au batut joc de latura fizica a super campionei mondiale. asa ca bravo bianca si respectati canada ta iar prin deviere sper sa vi prin tara de sarbatorile de iarna care sint dumnezeiesti si lasate petnru oamenii de caracter nu pentru gurmanzi si facaturi.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

muzzi (5 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 3:59

Ciudat articol despre o fata care nu este a noastra si nu a fost niciodata asezonat cu propriile frustrari despre "postacii" necivilizati care iti fac trafic pe site si fara de care ai lucra probabil in agricultura! pe de alta parte e amuzanta comparatia cu l`equipe a unui ziar presupus de sport care a devenit intre timp de can-can unde abunda articole nesemnate, scrise pe genunchi, cu greseli gramaticale, cu greseli de informare si care are, de multe ori, principala preocupare de a baga batul prin gard doar-doar mai starneste un scandal! bine ca amintim ca cenzura lor functioneaza mai bine decat a noastra, mentalitatea comunista nu moare! vorbesti de calitate cititorilor si faci comparatie cu l`equipe cand insusi dumneata domnule Geambasu ai scris sumedenie de articole mizerabile? te intrebi de ce la ei in caleasca se urca oameni civilizati, la frac, cand vizitiul e zambitor si disponibil si la noi, unde vizitiul injura ca un birjar, se urca numai ghiolbani desculti cu hainele rupte? fa-ti o introspectie a ceea ce sunteti voi si vei intelege de ce aveti cititorii pe care ii meritati!

Gabi (1 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 4:09

Nu pot sa zic decât... Proștilor!!.. GO BIANCA! GO CANADA!

Augustin (8 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 4:39

Te înșeli, nu se mai întoarce nimeni acasă. Diferența de atitudine și de principii este din ce in ce mai mare cu trecerea anilor.

Mario Iorgu (1 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 4:46

De ce nu-l revendica nimeni pe Mario Iorgulescu? Ca suna a italian si are performante notabile la formula bezmetici pe sosele!

Carol_K (146 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 5:36

S-au terminat jucatoarele de tenis de la noi? Deja ne uitam in curtea altora, tanjim la ceea ce vedem acolo? Deja ne apartin si noua? Asta e mentalitate de ciorditor de merite. "Nu e doar a lor, e si a noastra"! striga prostul lacom. Si-o sa mai strige ani buni, pentru el chiar si "FCSB e Steaua", e acelasi algoritm, FCSB s-a nascut in Ghencea deci e Steaua, le-am luat locul, palmaresul, brandul, "noi suntem ei". Cat de simplu este sa-ti arogi meritul muncii altora, sa te declari participant la performantele lor daca nu sa spui chiar ca-s ale tale, cred ca mult mai cinstit ar fi sa recunosti care-ti este adevaratul loc, sa ai bunul simt sa nu te inviti singur la masa gata pusa. Asta daca esti cumva capabil sa o faci.

Ionel (8 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 8:50

emotionant! foarte frumos scris!

Seldon (1 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 9:09

E normal ca patriotismul sa fie fata de locul unde te-ai nascut si format, nu fata de tara de origine a parintilor, ar fi aberant. Avem sumedenie de personalitati istorice si din cultura care n-au fost din parinti romani, dar s-au considerat romani fiindca au copilarit si format pe meleagurile noastre. Nu poti revendica o valoare pe baza etnicitatii doar, in cazul asta trebuie un comun acord. E zicala aia, la placinte inainte, la razboi inapoi.. adica nu te implici cu nimic (a "descoperit" tenisul in Romania.. nu-ti vine sa razi de tampenia asta, la 5 ani o gramada de copii descopera cate ceva), dar vrei sa atarni, in stilul *** atarnator cu care ne-au gonit 'fratii' nostri peste hotare.. oamenii adevarati se bucura pentru ea, dar nu pretind recunoastere si patriotism, asta e anormal

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

serafim (1 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 9:32

adineaori a aparut un frumos interviu in LIMBA ROMANA al Biancai, iubeste Romania, toata familia e aici si vine in fiecare an in tara, vorbeste perfect, mai bine ca Simona https://youtu.be/WPd8e6whi6o

Florin (1 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 10:25

Cum ,,sa inceapa tenisul la Pitesti''.Bianca s-a nascut in Canada.Gresesc?

gilos (147 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 14:09

D-le Geambasu, Calitatea cititorilor, respectiv al postarilor este corelata cu calitatea jurnalistilor, a articolelor publicate. Cand in gazeta promovati la greu becali si "senzational" ce pretentii aveti ? Bianca este evident revelatia anului in tenis. Este nascuta in Canada, cetatean canadian cu acte in regula, reprezinta Canada. Pe de alta parte, parintii ei sunt romani. Originile ei romanesti sunt incontestabile, dealtfel chiar ea vorbeste cu mandrie de tara natala a parintilor. Ca si Simona Halep, a muncit enorm, are calitati native deosebite, iar rolul familiei a fost determinant pt cariera sportiva. Este un model adevarat care merita respectul tuturor.

Durden (270 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 17:59

vai de mine cata nedreptate pe lumea asta. niste anonimi de pe internet injura niste ziaristi. doamne, de s-ar rezolva cumva si asta ca sa scapam si de ultima problema ramasa pe planeta asta...

bogdan (17 comentarii)  •  9 septembrie 2019, 22:42

Aaaa...ca sa raspund punctual la articoi... Aaaa cred ca Bianca este a lui Victor Slav...Slab sau al unuia ca iel!

Comentează