Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
Absolutul nu moare 

În ziua în care el ar fi împlinit 72 de ani, 3.000 de oameni care poartă numele Johan, Johannes sau Johanna au primit dreptul unui tur gratuit al arenei „Johan Cruyff” din Amsterdam. Aşa a comemorat Ajax ziua eroului său […]

...

Gino nu doarme!

Bani mulţi pe masa fotbalului. 28 de milioane de euro pe sezon pentru Liga 1. Aceasta este valoarea noului contract semnat pe 5 ani între Liga Profesionistă şi eAD, firma deţinătoare de drepturi. Senzaţia este cunoscută. Bani mulţi şi fotbal […]

...

De ce am pierdut cu Franţa

Franţa s-a prezentat mai pregătită pentru un meci de o asemenea importanţă. Garcia, Mladenovic şi compania au rezistat presiunii, au făcut alegerile corecte. Căci tenisul nu oferă varianta meciului egal în spatele căruia să te ascunzi o vreme. La final […]

...

Ten Hag pentru Ten Petrescu

Ferestre către fotbalul mare, cupele europene ne pot da şi temperatura întrecerii interne. Valoric, organizatoric. Din perspectiva spectacolului. Când vezi un meci FCSB-Craiova, de exemplu, îţi mai vine inima la loc. Zici: uite, se poate, nu suntem atât de departe […]

...

Miki, nimichi. Și un căpitan nejucător-necâștigător

Simona Halep, victorie logică și solidă în fața Kristinei Mladenovic. 6-3, 6-1. Joc solid, echilibrat, cu pigment de clasă mondială. Voință, concentrare, anduranță, accelerare când era cazul. Un nivel al prestației la care ajungi după ani petrecuți în elită. Dincolo, […]

...

Istvan, o alegere normală. Nu provocare

Atenţie la glume! Aflând că Istvan Kovacs a fost delegat la derby-ul CFR-FCSB, Adrian Porumboiu a observat ironic că i s-a îndeplinit dorinţa lui Gigi Becali. A primit arbitru străin

Permalink to Istvan, o alegere normală. Nu provocare
vineri, 12 aprilie 2019, 11:49

Derapaj şovin! Discriminare pe criterii etnice! Faptul că fostul patron al Vasluiului a adus în discuţie, fie şi în notă anecdotică, apartenenţa la etnia maghiară a celui care va conduce întâlnirea din Gruia nu a scăpat gardienilor corectitudinii politice.

Umorul ca terapie

Şi dacă Porumboiu, care nu face mereu cele mai reuşite glume, de data asta a încercat tocmai să dezamorseze o falsă problemă, o idee preconcepută? Să trimită într-un binefăcător derizoriu dubla spaimă că „ungurul” Istvan e alesul pentru marele derby exact ca să ajute echipa „ungurilor” din Cluj? Umorul caustic poate fi terapie excelentă în tratamentul obsesiilor, atât pentru corecţii, cât si pentru incorecţii politici. Asta în măsura în care reuşim să judecăm cu mintea noastră, eliberaţi de prejudecăţi, dar atenţi la sensibilitatea semenilor.

A greşit, mai greşeşte

Fără nicio ironie acum, de ce să-l bănuim pe al doilea cel mai bun arbitru român că urmează să ajute CFR-ul? Doar pentru că este din Carei, iar Careiul este mai aproape de Cluj, Kolosvar cum i-ar mai zice unii, decât de Bucureşti, Bucale cum i-ar spune alţii? Ori pentru că în urmă cu 4 ani a provocat un scandal de proporţii la ASA Tg. Mureş-FCSB, cu nu mai puţin de 5 erori grave, toate împotriva bucureştenilor? Ce a fost a fost. Este istorie.

Dar Kovacs continuă să greşească şi acum, când a ajuns arbitru de Champions League, vor remarca scepticii. Iar palmaresul al time al lui CFR cu el la centru este aproape imaculat (22 de meciuri, 11 victorii, 10 egaluri, o înfrângere), în vreme ce al FCSB-ului este mult mai modest, 11 întâlniri, dintre care 5 înfrângeri. Cu observaţia că în al doilea caz discutăm despre palmaresul meciurilor în deplasare al roş-albaştrilor conduse de Kovacs.

O alegere profesională. Punct

Discuţia despre oportunitatea delegării lui Istvan Kovacs ar trebui desfiinţată din start, mai degrabă decât gluma lui Porumboiu. Comisia Centrală a Arbitrilor a judecat strict în funcţie de criteriul valoric, surdă la interpretări. Nişte oameni care veghează la corectitudinea regulamentară a disputei fotbalistice au făcut o alegere profesională. Vedeţi ce frumos sună? Nu este nici provocare, nici prostie, nici lipsă de diplomaţie. Nu mai rămâne decât ca alesul să vină în întâmpinarea aşteptărilor.

Să oficieze la nivelul Champions League, acolo unde, după propriile mărturisiri, aleargă şi 14 kilometri pe parcursul unui meci, spre deosebire de cei 10-11 din Liga 1. Ritmul şi intensitatea fiind mai mici la noi, Istvan Kovacs ar trebui să aibă o misiune mai uşoară arbitrându-i pe Deac, Camora, Planici sau Man. Şi da, idealul ar fi să arbitreze ca un străin, unul care nu are habar cine sunt conducătorii şi jucătorii lui CFR şi ai lui FCSB. Aşa ca la Valencia-Young Boys, ultima partidă arbitrată în UCL.

Şi în RAI îşi bagă dracul coada

Prea mult despre arbitraj şi prea puţin despre joc? Sisteme, tranziţii pozitive şi negative, jucători care se informează. Chestii, dom’le. Posibil, oamenii cu fluierul şi cu fanionul ar trebui să fie doar controlori ai traficului, nu participanţi efectivi la acesta. O privire către RAI-ul Champions League, către marile campionate ale Europei ne arată că şi acolo se discută obsesiv despre arbitraje. La Liverpool-Porto 2-0 au fost probleme, la fel la United-Barcelona 0-1, unde, de exemplu, italianul Rocchi ar fi trebui să îl elimine pe Busquets de vreo două ori. Nu o dată, sistemul VAR pare un sistem de protecţie pentru zei şi instrument de persecuţie pentru muritorii de rând.

Curat murdar!

În loc de concluzie, declaraţia lui Massimiliano Allegri, după meciul Ajax-Juventus 1-1. Allegri, un profesionist desăvârşit şi un om serios.

„Dacă era mai şmecher (n. red, Douglas Costa) putea obţine eliminarea lui De Jong. Detaliile pot face diferenţa, şi-n fotbal nu mereu câştigi curat”.

Şi acum vă poftesc să îi contraziceţi pe cei care susţin că mai marii fotbalului şi-ar dori o finală Leo contra Cristiano. Adică Barca-Juve. Iar când ei îşi doresc ceva se împlineşte!

Comentarii (27)Adaugă comentariu

Ady (23 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 12:04

Din pacate dumneavoastra ziaristii veti avea subiect de dezbatere pe toata saptamana viitoare pentru ca , daca cursul jocului o va impune, Kovacs o va avantaja pe CFR exact cat trebuie pentru a nu pierde. Aici nu e vorba de etnie ci de interese.

Andrei F (574 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 12:20

Ei uite un jurnalist pozitiv ,nascut recent ,atat de recent incat statistica arbitrajelor pro si contra nici nu conteaza...Daca statistica voastra din GSP vorbea de un club care intre deciziile pro si contra avea spre plus 10 iar alt club avea minus unu nu ca este neinteresant?Si asta cand s-a intrat in play-off...de atunci statistica este si mai si...La fel si amintirea meciului ASA -Steaua unde vorbiti de 5 greseli grave de arbitraj luate toate impotriva Stelei tocmai de arbitrul desemnat la urmatorul meci care poate desemna campioana...De fapt jurnalistul merge pe logica lui Burleanu...Ce pana acum arbitrii au gresit intr-o singura parte-spune Burleanu...?Burleanu are totusi scuza spunand ca nu stie de statistica meciurilor de pana acum...Il trimite pe MM Stoica in fata comisiilor FRF...Sa va caut eu articole despre cati au ridicat glasul la adresa arbitrajelor?Pai...pelici dupa un meci de la Craiova...Neagoe si Mangia dupa un Craiova-Sepsy...Enache dupa Craiova-Astra...----Dar nu va mai obosesc...Poftim o proba GSP:,,Azi, GSP reface puzzle-ul sferelor de influenţă din arbitrajul românesc, iar concluziile sînt dure: - CFR Cluj e clubul în jurul căruia gravitează cei mai mulţi arbitri importanţi, nu mai puţin de 6, în frunte cu Balaj, Haţegan şi Kovacs. Poate tocmai de aceea, e echipa cea mai avantajată şi în acest sezon, la fel ca în fiecare an în care a cîştigat titlul,,Si in articolul asta mai vechi Steaua tot pe minus era:,,- Steaua, protejată de multe ori de Deaconu şi de Tudor, are un bilanţ negativ, la fel ca şi Vaslui, Pandurii şi U Cluj, echipe care au şi ele cîte un arbitru de casă.,,...Sa va spun si numele articolului GSP?,,Caracatiţa care virusează fotbalul! » Pentru cine trag clopotele arbitrii,,

tindala (189 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 12:39

Foarte interesant!Stie oricine ca acest Kovacs Istvan este un arbitru care le "poarta noroc"celor de la fcsb-motiv pentru care a fost mereu laudat de baskan-ul din Pipera!Dar pentru acest meci, i se face proces de intentie-inclusiv prin acest articol-ca ar fi predispus sa favorizeze pe CFR Cluj!Cand a mai favorizat-o?

Ion (9 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 12:48

Dle geambasu, indiferent de ce ( si cat ) il aparati pe Kovacs , ca arbitru, el nu se poate debarasa de sentimentul nationalist. Urmariti-l atent si veti observa.Mi-as dori sa-i dispara aceasta "apartenenta" pentru ca , intradevar, este cel mai bun arbitru roman. Maghiarii , indiferent de nume, cand e vorba de maghiari versus romani, nu pot. In urma cu zeci de ani jucam un meci contra Cehoslovaciei arbitrat de celebrul Palotai. boloni nu a avut alta misiuni decat a "dialoga" cu Palotai. Si cat a contata. Spre deosebire de noi (romanii) , la ei, sangele apa nu se face. Niciodata ! Va spun asta ca ardelean si , probabil, dvs va este greu sa (ma) intelegeti ! Apropo, mai vizionati cateva faze din meciul Gaz Metan-Sepsi ...

keepcalm (30 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 13:01

@Ion, nu da apa la moara fcsb-stilor, orice arbitru ar arbitra cfr-fcsb daca echipa primului cioban al tari pierde arbitrul e de vina indiferent cum joaca fcsb sau nu, in mintea lor nu pot accepta ca ei pot pierde pe teren cu cfr, pot pierde cu viitorul si arbitrul nu e de vina, dar daca poerd cu cfr e clar ca arbitrul tranteste meciul, ei acuza arbitrajul chiar daca castiga meciul cu cfr, paranoia e mare la ei cand vine vorba de cfr, probabil e echipa pe care nu au reusit sa o absoarba in manevrele patronului 😀

sile (23 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 13:51

istavan asta va fura exact atat cat va fi nevoie pentru cfr sa obtina macar un egal care sa-i aduca titlul. jocurile au fost facute tot sezonul pt acest scop, nu se vor incurca "baietii" taman acum. plus ca, sincer vorbind, istvan pui de d(r)ac oricum ar fi tras prin natura lui ptr trupa lu' arpi.

Mircea (110 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 14:47

@geambasu: habar nu ai ce inseamna corectitudinea politica. Cauti in permanenta granitele si polarizezi fara rost numai pt ca-ti place sa fii intotdeauna contra curentului. N-ai tu treaba cu discriminarea ( glumele de prost gust incluse ) caci nu o intelegi: esti mascul, heterosexual, alb intr-o lume dominata de masculi heterosexuali albi. Te invit sa faci un exercitiu de imaginatie, cum ar fi daca tu esti mascul, homosexual, de origine *** in lumea dominata de astia de acum si sa devii bataia de joc a tururor glumelor de prost gust sau sa nu reusesti sa-ti gasesti un job pe masura calitatilor, numai pt ca esti altfel. Scuteste-ma cu atitudinea asta de "gigi contra", te crezi jurnalist cu pretentii, de calitate, arata ca esti asa !!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

florin (1 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 14:48

Va aduceti aminte de meciul ASA Tg Mures/Steaua, facut praf de acest mare arbitru....

itu52 (178 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 15:30

Cum poate dl. Porumboiu să zică așa ceva, Kovacs este un veritabil pui de dac, uns cu toate alifiile, o să fie bine pentru toată lumea. În vremuri depărtate aveam un coleg din Carei, dinamovist convins și în momentele de lâncezeală porneam motoarele pomenind de Porumboiu. Poate dl. Dinu când are vreme și mai umblă la desaga cu amintiri, ne explică și nouă de unde atâta aversiune a chibiților anilor 70+, față de Porumboiu. În rest s-ar putea să aveți dreptate, când vor ceva cei mari, nu prea le stai în cale. Uite, mă uit la Franța, era fără pretenții mari în sportul anilor ”70-”80, iar acum își doresc orice domeniu. O să vedeți ce greu o să fie în Fed-Cup. De la o vreme, parcă a înebunit lumea, sportul a devenit o forță sau mai bine zis o manifestare a forței.

adi_stelistul (357 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 16:02

Fara suparare delegarea lui Kovacs la un meci cu asemenea incarcatura al CFR-ului e la fel de inoportuna ca a lui Tudor acum vreo 11 ani la un Steaua - CFR, 3-1 cu 2 penalty-uri (intre care unul si cu eliminare) neacordate ceferistilor - poate va amintiti. Daca lucrurile vor evolua de data asta diferit... va fi minunat.

ticbis (99 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 18:59

Datorita specificului profesiei mele, am batut tara asta ( si lumea intreaga) ani de zile, de la Sulina la Sighetul Marmatiei si de la Botosani la Timisoara, din catunele Deltei si pana la cele insirate pe Clisura Dunarii. Am trait si am lucrat luni bune si ani multi alaturi de colegi de etnie maghiara din orasele si urbele rurale din Transilvania; mi-am facut multi prieteni si amici pe viata in randurile acestora. Am toata stima pentru populatia de etnie maghiara din Romania; sunt oameni destepti, prietenosi, culti, drepti, excelenti profesionisti in meseriile lor si incredibil de atasati de locurile in care s-au nascut si de mostenirea valorilor lor etnice. Daca ar fi sa fac o analiza acum, n-as gresi absolut deloc daca as afirma ca cei mai reali si adevarati prieteni pe care mi i-am facut intr-o viata de om sunt de de etnie maghiara si din orasele si satele din Transilvania. Sunt corecti si foarte amabili, sunt generosi si iubitori de oameni pana la extrem. Din pacate, in pofida tuturor acestor calitati evidente, invariabil, am remarcat ca exista o linie peste care acestia NU pot trece NICIODATA, pentru nimic in lume: constiinta apartenentei lor la neamul de obarsie din care se trag! Sunt cel mai bun prieten al lor, ma cinstesc ca oaspete, ca prieten de familie si ca coleg de breasla cu o sinceritate dezarmanta, cum niciun roman get-beget nu e in stare s-o faca, insa peste linia de demarcatie a originilor lor etnice NU sunt in stare sa treaca! La urma urmei, e de inteles si o astfel de atitudine ar merita toata stima noastra, chiar daca, pentru noi, romanii neaosi, pare greu de inteles si reprezinta motive sa-i blamam si sa-i incriminam. In fine, sangele apa nu se face, nicaieri in lume, si nici obarsia nu se uita, indiferent pe ce meridiane ajungi sa-ti traiesti existenta. Din punctul asta de vedere, parerea mea e ca la un meci decisiv pentru titlu intre CFR Cluj si Steaua, delegarea lui Istvan Kovacs ca arbitru de centru este absolut nefericita si neinspirata (asta daca nu cumva a fost o decizie deliberata si asumata a FRF si LPF privind soarta finala a partidei si a campionatului). Evident, erori de arbitraj vor exista, insa, din considerentele expuse mai sus, vor fi interpretate exact in acele note (si pe buna dreptate). Personal, indiferent de rezultatul acestui derby, as fi multumit daca n-ar fi viciat de erori de arbitraj evidente... iar arbitrul Istvan Kovacs s-ar alatura astfel grupului zecilor mei de prieteni buni si adevarati, de etnie maghiara, pe care mi i-am facut in toata tara in peste 35 de ani de activitate! Altfel, n-ar rezulta altceva decat un alt campionat masluit pentru "cine trebuie"! La urma urmei, asta n-ar fi chiar o drama nationala, n-o sa moara nimeni din atata lucru... stim, cunoastem, am mai vazut d-astea... doar traim in Romania, n-asa?:)

Nica fără frica (108 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 20:55

Chiar nu înțeleg de ce CFR este percepută de către unii ca o echipă ungureasca?

Nica fără frica (108 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 21:23

*Mircea. Bah băiatule îți etalezi prostia cu o nonșalanță dezarmanta!!! Bah băiatule eu trăiesc de 23 de ani în America și bărbații albi americani heterosexuali au cele mai puține drepturi și sunt cei mai dezavantajați!!!! Așa că taci naibii din gură cu tâmpeniile tale!!!

Lestie (51 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 22:33

Campionatul Romaniei nu se mai joaca demult pe teren, asa ca, de ce sa ne miram ca un Kovacs e pus sa arbitreze Kolozsvar-ul la el acasa? Ceea ce ma surprinde e ca diriguitorii fotbalului de la noi nici nu se mai obosesc sa salveze aparentele. Fac totul pe fata. Le doresc celor de la CFR sa le stea titlul in gat si sa dea din nou peste Dudele din Luxemburg, ca sa ne racorim si noi un pic.

adrian (1 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 23:32

Koloszvar, se scrie in maghiara. Anuntul ii este adresat lui Lestie, dar si autorului articolului. Sa fii, box-to-box, dar sa nu stii cum se scrie numele unui oras, chiar daca este in alta limba... eu ti-as rezilia contractul.

keepcalm (30 comentarii)  •  12 aprilie 2019, 23:48

@Nica fara frica, sunt curios daca va reusi cineva sa iti raspunda obiectiv la intrebare, @ Lestie, daca Kovacs din carei arbitreaza la el acasa in cluj, atunci toti arbitri din bucuresti care arbitreaza in capitala unde sunt

CFR4x4 (2 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 4:15

@Adi_stelistul Felicitari pt corectitudine.De acord cu tine,as remarca,totusi ca si dupa acel meci CFR a mai fost arbitrata de Tudor sau alti bucuresteni contra echipelor din Bucuresti si ziaristilor sau suporterilor din aceeasi urbe nu li s-a parut nimic "putred". Erau acuzati Paszkany,apoi Muresan..acum nu mai sunt in club..sa fie oare Adam Lang ? Oh..este un ungur la CFR,deci clar,e echipa ungureasca..asa e,Geambasu ? Nu e "bai" daca Deaconu a jucat la Steaua..

Andrei F (574 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 8:59

@ CFR 4+4 Anul trecut Tudor la un meci al CFR a trecut peste tusier si a validat un gol CFR- ului....Problema de acum este ca nu exista un arbitru care intr- un meci sa fi dezavantajat CFR in 5 decizii importante,cu jucator bagat in spital vatamat grav- ce a facut acest arbitru Stelei...O alta problema este statistica arbitrajelor din GSP...Sunt nenumarate meciuri la care ati avut meritul ca ati tras doar un sut pe poarta si ca arbitrii au facut restul...Orican ti le amintesc cu drag!Problema este ca nici tu nu ai auzit de valiza CFR de la Dinamo- Steaua de care a vorbit Cornel Dinu...Dupa cum vezi cam multe lucruri in contul vostru dar desigur voi sunteti nevinovati...

Bogdan (1 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 9:01

Istvan Kovacs la acest moment este nr 1 in arbitrajul romanesc .

Mircea (110 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 9:54

@ nica fara frica: really ?? ti-ai luat *** de ***, du-te si ridica niste haltere poate te mai linistesti. Anyway: reactia ta cam confirma ceea ce am scris ;)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ștefan Kiraly (6 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 12:11

Replică la ultima idee doar. Barcelona este o echipă prăfuită, uzată, mult prea pragmatică ce încă mai stă în sclipirile, agilitatea și inteligența unei "pume" peste care se așterne lehamitea, dar și "carul" de ani. Juventus este o echipă pragmatică, dar animată de un star portughez care vrea să demonstreze că poate străluci la orice echipă bună din Europa. Ca să nu mai zic că eșecul torinezilor din finalele trecute îi determină să fie mai puternici și să câștige UCL. Printre ele se strecoară "nebunia" unui neamț cu stofă de star de Hollywood care vrea să dea bobârnace serioase contestatarilor săi, încercând să trimită echipa cu cea mai vibrantă galerie în finala UCL.

Cris (5 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 14:28

" Umorul ca terapie" - interesant paragraf... exista umor si umor...si ca sa dau un exemplu ceva mai extrem: descreieratul ala care a omorat zeci de oameni in Noua Zeelanda a inceput cu mistocarii pe siteuri... Daca nu-i invatam pe oameni ca exista limite si ca trebuie sa tinem cont de ele atunci unde ajungem ? @Mircea: geambasu este mai corect politic decat noi toti la un loc numai ca nu-i place sa i se puna eticheta; el crede ca respectul si acceptarea reciproca se obtin in mod, hai sa-si spun organic, si nu impus de catre guverne sau administratii...

Cris (5 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 14:32

@Nica fara frica: numai prostii debitezi: masculul alb heterosexual s-a trezit dupa o dominare de mii de ani ca lumea se schimba, ca dominarea lui nu mai este de la sine inteleas iar acum are probleme cu adaptarea la realitatea prezentului. De aici si vociferarile astea cum ca vai doamne suntem dezavantajati.

Lestie (51 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 16:50

Un Adrian oarecare zice ca, in maghiara, Cluj se scrie Koloszvar, nu Kolozsvar. Scris cum zice el, orasul de pe Somes s-ar citi Kolosvar, ceea ce e gresit. Kolozsvar, in schimb, se citeste Kolojvar. Asadar, baiete, inainte de corecta pe cineva, documenteaza-te, pentru ca te faci de ras. Nu mai vorbesc de faptul ca alta era problema semnalata. Ce ma intereseaza pe mine cum scrijelesc ungurii numele Clujului?

Nica fără frica (108 comentarii)  •  13 aprilie 2019, 23:21

*cris bah bagatorule în seamă dominația de mii de ani de care vorbești s-a bazat pe cultură și civilizație iar acum arabii și africanii invadează țările civilizate ca să le distrugă și să stea în cârca europenilor pe ajutor social! Te înțeleg că ești pe invers și că servești masa în genunchi de la africani dar asta e problema ta!

Bodor (2 comentarii)  •  14 aprilie 2019, 9:58

Adrian, nici tu nu stii cum se scrie Cluj in maghiara: KOLOZSVÁR!

Bodor (2 comentarii)  •  14 aprilie 2019, 10:02

Adrian, in maghiara se scrie KOLOZSVÁR! (Si se citeste: Colojvar.)

Comentează