Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Bătaia e ruptă din mall

Despre smardoiala ratată dintre Mircea Badea şi Teodor Emi s-a scris şi s-a vorbit mai mult decât despre meciul lui Floyd Mayweather cu Conor McGregor

Permalink to Bătaia e ruptă din mall
miercuri, 6 februarie 2019, 5:28

Mayweather-McGregor tot o formă de circ a fost, chiar dacă nu s-a disputat într-un mall din Bucureşti. Iar cu suma pusă la bătaie din simulacrul planetar se puteau construi/cumpăra 100 de mall-uri. Şi atunci, de ce un ziar de sport, împreună cu site-ul lui specializat, consumă energie să comenteze o şuşanea? O întrebare firească. Răspunsul e la fel. Simplu, tocmai datorită (sau din cauza?) impactului masiv pe care l-a avut „evenimentul”.

O necesitate populară
Ai cărui organizatori ţin să ne asigure că am asistat la o manifestare sportivă. Cu acte în regulă. Cu legitimaţii la zi ale combatanţilor şi cu analize medicale în regulă. Fără finanţare de la Primăria Generală a Capitalei, nici de la aceea a Sectorului 4. Nici urmă de bani publici, ne spune promotorul Cr. Iordache.

De ce, domnule, dacă atâta popor e pasionat să vadă smardoială, pumni şi picioare în gură, de ce să nu i-o oferim pe bani publici? Nu-i păcat să nu satisfacem o necesitate populară? Pâine şi circ. De fapt, burgeri şi circ. Şi pipiţe, şi cocalari echipaţi în trening şi papuci asortaţi cu ciorapi albi flauşaţi. Că suntem la mall, ce naiba!

Cafteală absolută
Nu a fost nevoie nici de aviz de la MTS sau de la altă autoritate competentă, mai precizează nenea Iordache. Cică era o manifestare privată, dar al cărei scop unic este promovarea kickboxing-ului, acest sport minunat, în rândul copiilor şi tinerilor. Interesant şi paşnic, ca un simultan de şah. Deşi pe imaginile „cu puternic impact emoţional” se observă că Badea a fost gata, gata…

Aşadar, „Bătaie absolută”, traducerea liberă a numelui clubului organizator al „galei”, a orchestrat totul. Inclusiv butaforia cu cei 400 de copii prezenţi lângă ring, ei şi părinţii lor, plus gură-cască fără număr. Indiferent ce a fost acolo, meci de kickboxing sau circ (să ne scuze circarii de profesie!), lumea vorbeşte, comentează, se hăhăie, face bancuri.

Unele simpatice, altele gro(ho)teşti. Ceea ce alimentează teoria potrivit căreia orice formă de publicitate – pozitivă, negativă, absurdă, ridicolă, hilară, înfricoşătoare – este calea cea mai simplă de a înviora imaginea unui personaj public.

Plonjonul în penibil
Şi-a pus Badea în scenă propria umilinţă sau, în eterna lui levitare din realitate, el chiar se crede luptător profesionist? Aş paria pe a doua variantă. Cea sportivă, ca să zicem aşa. Deşi nu arăta deloc a sportiv acolo, în ring, ci mai degrabă a balerin practicant de figuri marţiale. Dar Badea este personaj mediatic, stăpân pe publicul lui fidel de antenişti. Ba chiar şi de haştagişti care au seri în care le vine cheful să se autoflageleze. Ce nevoie mai avea să se transforme în ţinta miştourilor, el care miştocăreşte pe toată lumea? Plonjonul în penibil a fost posibil graţie doar egolatriei. Ambiţiei lui de a demonstra…

Edi cel banat de Zuckerberg!!??
Ce? De exemplu, că se bate parte-n parte cu un bătăuş de profesie. Iar Edi Tedi i-a servit o lecţie. Nu de viaţă, de gang. Edi Tedi, la rându-i un produs al vremurilor noastre, se prezintă drept multiplu medaliat al nu ştiu câtor concursuri naţionale şi internaţionale, posesor a nenumărate centuri de tot felul de culori, de la negru la curcubeu, şi, mai nou, victimă a cenzurii lui Mark Zuckerberg de la Facebook, care nu îi mai suportă celebritatea. Pe bune?!

În loc de o concluzie obosită. Ştiaţi că România are sute de copii campioni mondiali la diferite discipline ale artelor marţiale? La toate categoriile de vârstă. Probabil că nu există bloc în România fără un copil campion mondial. Vi se pare o chestie serioasă? Vi se pare kickboxing-ul o disciplină pentru puştiul dumneavoastră, una care i-ar stimula dezvoltarea armonioasă, fizică şi psihică? Dacă da, merităm din plin aceste bătăi din mall-uri sau parcări vopsite în evenimente sportive.

Comentarii (57)Adaugă comentariu

lord belial (189 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:40

Da, inginere. Noua, astora plecati din Romania, kickboxingul, pe care il practicam de cand eram mici, ni se pare un sport, si inca unul de performanta. Dar cand se amesteca pacaliciul ala de la Antena 3, sigur ca el capata niste valente comice. El, Mircea Badea, nu el, sportul. Hai, *** de-aici

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

lord belial (189 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:41

Dar tu esti pauper intelectual, inginere, daca scrii prostiile astea ***: '' Ştiaţi că România are sute de copii campioni mondiali la diferite discipline ale artelor marţiale? La toate categoriile de vârstă. Probabil că nu există bloc în România fără un copil campion mondial. Vi se pare o chestie serioasă? Vi se pare kickboxing-ul o disciplină pentru puştiul dumneavoastră, una care i-ar stimula dezvoltarea armonioasă, fizică şi psihică?'' - Raspunsul este DA. Si in orice tara si in orice cartier rau famat, sportul de contact e o iesire din saracie, criminalitate si infractionalitate. Dar se vede ca tu nu ai facut pic de sport la viata ta, asa ca *** *** pe aici

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

der_grosse (50 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:44

Lasa ca la primavara se bat la rebus pe teme antenistico varanistice. Castiga Badea. Sau!?

lord belial (189 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:45

Gazetare, ce *** *** e ala hashtagist?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Toader (116 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:46

Nu prea văd de ce însă pare a fi fost aranjat.

Nicu (2 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:53

"Deşi nu arăta deloc a sportiv acolo, în ring, ci mai degrabă a balerin practicant de figuri marţiale" Bravo! Ai descris perfect ridicolul situatiei in care s-a pus de unul singur. Din baiat simpatic, cum era pe vremea cand facea pereche cu Teo, a ajuns un personaj de-a dreptul ridicol. Dar ce nu face omul pentru bani.

Carol_K (146 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:57

Lupta ar fi fost interesanta daca nu ne luam dupa mistourile si ironiile lui Badea la adresa adversarului, la adresa oricui. Badea s-a prezentat pe post ca un razboinic neiertator care nu accepta "sa fie atins". Mai avea un pic si spunea ca doar Mayweather i-ar putea pune probleme pe planeta asta. Badea a creat un orizont de asteptare imens, "gala" n-a fost promovata, m-am trezit doar cu titlul aici, la voi, cum ca Emi l-a facut KO in 5 secunde. Normal ca de aici a inceput isteria, nimanui nu-i venea sa creada ca Badea e un asemenea papa-lapte. Sau cum zicea cineva, lapte batut, "prea bătut, prea ca la țară" ! :))

Dan (113 comentarii)  •  6 februarie 2019, 17:59

Din pacate sau din fericire , cei multi care ( sic ) le place kickboxul nu prea citeste gazeta . Nu prea citeste in general . Deci e o intrebare adresata unui public nepotrivit . Aia care stau la mese la tot felul de susanele cu announcer , insotiti de fatucile de rigoare , sunt dintr-un alt film . Dar tot Romania e si aia .

Flaviu (69 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:00

Bun articol și mai ales foarte buna încheierea . As mai adauga ca , sunt multe situații in care administrațiile locale sau județene sprijină financiar destul de consistent acești așa-zis campioni .. Unii sunt afiliați la federații care au sediul in apartamente de bloc .. Iar pe de alta parte noi nu avem un program național de sprijinire a sporturilor olimpice , prin creerea de facilitati care sa atragă mediul privat către sporturile olimpice .. etc

adi (4 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:04

Buna ziua. Ce de lupte se mai dau, si prin birourile MTS pentru bugetele diferitelor federatii de karate :)). Insumate toate stilurile de karate, in 2016-17-18, au avut un buget destul de consistent, in care vedeai 10 campioni mondiali, la acelasi stil. Caragiale mic copil, cat despre asa zisa " lupta " acest Tedi fiind un practicant de asa ceva, nu trebuia sa se puna la mintea lui M.B., il lasa sa latre si gata, dar cred ca cineva avea nevoie de si mai multa publicitate, indiferent ca e o publicitate negativa.

gigelos (96 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:04

Nu a fost o smardoiala , a fost CONFRUNTAREA TITANILOR .. o sta Mircica in Titan .S-o fi mutat de la parinti ? Auzi , Titan .. pacaliciul . O lipsa de respect fata de munca si sa zicem profesie , gata , merge la nustiu ce emisiune Romania talentata , a devenit cantaret ... apare la Tv , gata e ziarist , moderator , s-a batut putin cu sacul de box , gata domne e luptator .. in politica la fel , devin oamenii ministri , finantisti , cat ai clipi ... o mizerie . Mircea Badea ... cine e Mircea Badea totusi ? a facut ceva remarcabil , ramane ceva de pe urma lui ... poate lovitura asta cu barbia ... Multumesc Tedy , Edi , cum te-o chema

MoșIonRoată (2 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:12

Cristi, sper ca erai convins de la bun inceput ca foarte putini vor intelege ce vrei tu cu adevarat. Si, da, le meritam, in mall-uri, pe FB lui Zuck, oriunde se poate otari un om la altul, e poate din vina noastra, poate pentru ca asa a fost sa fie, doar pe placul altora. Intocmai cu kick-boxing-ul e si fenomenul master-chef-ului, ca deh, nu vor sa ne placa sa fim iscoditori, cercetatori, inventatori... Astept o emisiune si cu badante!

pawn (106 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:15

@lord bolivar belicoso. si razboiul e o "iesire din saracie, criminalitate si infractionalitate". se fac 80 de ani de cand se tot acumuleaza testosteron nedirectionat. da' lasa, ca s-o gasi vreunu' care sa stie cum sa-l foloseasca :) si n-o sa poti face nimic, lordule (nici zweig sau w. benjamin n-au putut sa faca ceva)

petrumatei (6 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:21

Kickboxingul este, temporar cel putin, sport olimpic. Nu vorbi despre ce nu intelegi.

Iobag (1 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:23

Ce fel de jurnalist de sport e ametitul asta care rezuma sporturile de contact la o bataie in mall?

mihai motrescu (19 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:25

Domnu'Geambaşu,mă mir ca dumneata,reporter sportiv cu îndelungată carieră,n-ai auzit,ori ai auzit dar iei în băşcălie,asemeni numitului Badea,artele marţiale asiatice.Cunoscute,de altfel,în toată lumea.Aaaa,că nemintosu' de Badea s-a suit în ring să demonstreze că nu-i e frică să ia bătaie de la unu' mai bun oricum ca el,e altă poveste.De imagine(chiar dacă şifonată),de prostie(demonstrată),de nebunie...şi ce-o mai fi fost.În rest,ai scris cam cum vorbeşte antenistu',adică batjocoritor,despre pipiţe şi cocalari,ca şi când poţi defini persoanele de mai sus în deplină cunoştinţă de cauză. Pe mine nu m-a interesat meciul în sine,deci nu mi-am obosit ochii ;aş vrea însă tare mult să-mi spui ,cu nume ori prenume,ori să-mi arăţi cu deştiu' care dintre persoanele din jurul ringului au fost pipiţe şi care cocalari.Nu de alta,dar fi-miu era acolo şi era în trening ,cu papuci şi şosete albe.Că dacă face şi el parte din tagma cocalarilor,***,să aibă de cine râde Badea.***.***.Nu merită.Crede-mă pe cuvânt.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Stefan (9 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:33

Aici sunt 100% de acord cu tine. Acum 2000 de ani si luptele de gladiatori erau un sport nobil. De atunci pana acum doar artea cu sabiile si ucisul le-am eliminat (desi de ucis s-a mai intamplat in sporturile de contact, in mod accidental). In rest e exact acelasi circ cu acelasi public.

Alex (2 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:38

Da, aici o sa subscriu si eu la anumite pareri ale unui antecomentator. Autorul habar nu are ce inseamna sport de contact sau dupa cat se vede, sport in general. Evenimentul despre care se vorbeste nu are treaba cu sportul si trebuie mentionat ca nici cel din ring care se da sportiv (Edi) nu prea are. Un campion si un sportiv adevarat nu se batea cu Badea nici intr-o mie de ani deoarece ceea ce sa intamplat aici nu are legatura cu sportul si nu aduce cinste nimanui. Cat priveste practicarea acestui sport de catre copii sau practicarea lui de la varste fragede, este fara discutie un element pozitiv. Un antrenor bun va sti cum sa abordeze problema pentru un copil si cum sa transforme mersul la sala in sport nu in bataie si violenta fara sens. Daca autorul isi imagineaza ca un antrenor profesionist, repet profesionist, va lua un copil de 10 ani si ii va spune: "-Sa ii scoti dintii celuilalt baaa !!!", pai atunci nu intelegem sportul. Cat priveste faptul ca majoritatea sportivilor de performanta din sporturile de contact provin din cartiere sau medii sarace si rau famate, aici este marea drama a acestui sport. Marea majoritate a acestor sportivi ajung sa fie doar mari sportivi nu si mari oameni, lipsa educatiei si a stabilitatii in viata regasindu-se in comportamentul din afara ringului.

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:49

...felicitari pentru articol ...cineva trebuia sa spuna adevarul ...

pop ion (29 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:54

Mircea Badea, de departe cel mai inteligent comentator din presa video de la noi, a vrut sa arate, mai ales nulitatilor care nu il suporta, ca nu ii este frica sa se ia la bataie cu cineva evident mai puternic si mai obisnuit cu bataia (ca de sport nu poate fi vorba in cazul acestor lupte). In rest, cand este vorba despre creier si inteligenta, putini sunt cei care l-ar putea depasi. Imensa majoritate a "oamenilor de bine", incluzandu-i aici si pe vajnicii hastagisti, ii sunt net inferiori lui Mircea Badea si acest lucru evident ca este foarte greu de recunoscut.

Andrei F (698 comentarii)  •  6 februarie 2019, 18:58

Ce chestie!!!!Eu am auzit de bataia sau susaneaua cum o numiti din ziarul numarul unu in sport GSP!!!!Recunosc ,nu am vazut nimic video pentru ca asta inseamna indiferenta la ce s-a intamplat...Daca bataia a fost ceva negativ de ce GSP a mediatizat cazul????Daca Badea este ,,bataus de profesie,, cum de Edi Tedi apare ca un pesonaj pozitiv?Doar pentru ca a invins un om pe care nu-l agreati....????Nu-mi mai bat capul cu logica dumitale...Fiecare la un moment dat se desconspira...Pentru mine dv. ati facut-o cand ati scris elogii despre fotbalul feminin dar nici un articol pe tema-cel putin eu nu am vazut...

Paul Iacovu (2 comentarii)  •  6 februarie 2019, 19:01

Domnule Cristian Geambașu , imi exprim indignarea si încerc sa folosesc un limbaj elevat , fără sa jignesc așa cum dumneavoastră v-ați permis sa jigniți pe toți practicanți de Kickboxing . Ducând in derizoriu si catalogându-l un sport neserios . Constat cu Tristețe ca nu aveți cunoștințe despre acest sport ( a se citi istoricul acestui sport , oameni reprentativi ai acestui sport Etc) . Va asigur ca acest sport iti modelează caracterul , iti întărește respectul se sine si te disciplinează . Nu neg ca exista si practicanți care au si apucături de “ smardoi” așa cum va place dumneavoastră sa scrieți , arătându ne noua ca stăpâniți limbajul suburbiilor . Sa știți in caz ca nu ați aflat ca exista si alte sporturi in afara de sporturi . Va sfătuiesc sa schimbați numele ziarului la care lucrați si sa îl denumiți gazeta fotbalului , unde practicării acestui sport extrem de “ serios “ el fiind practicat doar de somității ( gen : Dodel si alți fideli ascultători ai muzici cetățenilor de etnie romană 😂) pe care de altfel ii promovați ostentativ , uitând ca dumneavoastră trebuie sa scrieți despre sport . In încheiere va rog sa va cereți scuze tuturor practicanților de kickboxing pt ca i -ați băgat fără vina lor in acea suseanea ieftină intr un mall din Bucuresti . Va rog pe viitor sa evitați aceste “ confuzii “ si sa păstrați un limbaj adecvat acestui ziar , deoarece sa știți ca si noi acei ultimi idioti care își pierd timpul încerc sa găsească articole interesante in paginile ziarului dumneavoastră sau pe situl GSP , sa nu se simtă jigniți . Cu respect Paul Iacovu

tindala (151 comentarii)  •  6 februarie 2019, 19:28

Toate mizeriile s-au revarsat asupra acestui popor de la asa zisa "revolutie"incoace!Vinovati cei care au decretat K1 ca...sport!Si cei care permit televiziunilor sa transmita la tv gale de K1!Sunt foarte curios daca in putinele tari cu adevarat suverane si independente-Franta de exemplu, sau Israel-K1 este autorizat ca disciplina sportiva!

Nica fără frica (138 comentarii)  •  6 februarie 2019, 19:36

Geambasule ai scris unul dintre cele mai bine articole din viața ta! Într-adevăr, România este cel mai mare circ! Suntem campioni mondiali la promovarea prostului gust și a imbecilitatii!!!

lebron (1 comentarii)  •  6 februarie 2019, 19:38

Si pe rugbysti i-a mai luat la misto domnul geambasu, catalogandu`i bodyguarzi. Cine stie cate alte sporturi a mai luat in balon. Toti copiii trebuie dati la fotbal baaa, aleoo aleoo

zorrozabal (151 comentarii)  •  6 februarie 2019, 19:48

@Paul Iacovu Nu este sport,pentru ca nu are reguli!Pe cand box-ul- alta forma de spectacol violent,adus de englezi tot din Asia-macar are niste reguli:se loveste numai cu manusi,nu se loveste sub centura,nu se loveste cu piciorul sau cu capul,pauze la fiecare 3 minute!Iar ca nationalist,simt o mare umilinta, cand vad "hong kong"-ul care a devenit tara mea si dispret fata de imitatorii care "pun botul" la toate mizeriile, numai pentru ca asa e "trandy"!

Ion (37 comentarii)  •  6 februarie 2019, 19:52

Geambașu se ,,activează,,la o bătaie consimțită intre doi adulți dar a procedat ca struțul când copii sau bătrâni au fost loviți mișelește pe la mitinguri...Probabil că se gândea la încadrarea...,,ce sport este daca a lovit cu pumnul sau cu dosul palmei...?,,sau ,,un președinte sau un antenist...?,,...

Iurie Sirbu (1 comentarii)  •  6 februarie 2019, 20:00

Despre "smardoiala" asta s-a tot scris, dar nici măcar acum habar n-aveţi cum îl cheamă pe omul ăsta. Se numeşte Constantin, aşa dumneavoastră vă numiţi Geambaşu. Ce e aia Teodor Emi sau Tedi Emi? E ca şi cum aţi scrie Ovidiu Traian sau Ovi Traian în loc de Ovidiu Ioaniţoaia. O minimă documentare se impune, domnule jurnalist.

skander (2 comentarii)  •  6 februarie 2019, 20:01

Nu am inteles nimic din articolul asta. Au primit jurmalistii GSP ordin sa musamalizeze bataia luata de un exponent declarat al hotiei, prostiei, jigodeniei, nesimtirii, cu alte cuvinte PSD? Intr-o tara atacata si umilita zilnic de mafia promovata de badea, avem si noi, MINORITATEA, rare momente de bucurie. Precum #5secunde.

Cristijansen (18 comentarii)  •  6 februarie 2019, 20:11

Hai d-le , asociezi numele acestui zero cu Floyd Mayweather , cea mai buna gluma pe anul asta .

Urod (270 comentarii)  •  6 februarie 2019, 20:15

Levitarea lui Badea este sinonima cu a unui copil de maxim doisprezece ani... Nu mai mult, ca-i jignim pe copii de paisprezece ani. Intrebarea este, cum poate un canal de televiziune sa mențină asemenea *** in structurile lui...?!!!! .. De aproape treizeci de ani se promoveaza valorile inverse, asa ca un individ care normal poate fi obiect de studiu pentru psihologi si psihiatri, apare pe post de guru national... Da, in mintea lui el chiar se crede grozav...Stau si ma gândesc, daca copilul lui are șansa sa nu-i semene, oare cum o sa fie cand el va implini majoratul, iar tatal lui rămâne pt eternitate la sub paisprezece ani...?!!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

constantin (241 comentarii)  •  6 februarie 2019, 20:34

Sunt unul dintre cei care rezonează cu multe puncte de vedere exprimate de omul de televiziune Mircea Badea, să nu avem discuţii.... Apreciez fair paly-ul cu care combate, în sensul că prezintă integral ştirea pe care o comentează, nu frânturi scoase din context, aşa cum am văzut în cazul unora care se prezintă quality de quality , dar care manipulează fără ruşine. După aceea, desigur, poţi fi sau nu de acord cu punctul de vedere al lui M.Badea. Dar are argumentele la el. Că este plin de el, da, însă cine-i perfect? Referitor la lupta cu pricina, dacă îmi amintesc eu bine, asta a fost o revanşă pe care Teodor Emi i-a oferit-o, după ce l-a provocat şi bătut, acum mai multă vreme în urmă. Să ne înţelegem, Teodor Emi are un CV adevărat în sportul (sau ce-o fi el) pe care îl practică, nu este un bătăuş de cartier, iar prima victorie împotriva lui M.Badea a fost fără dubii, însă obţinută civilizat.... Badea a ridicat mănuşa, s-a prezentat pe ring, a încasat o înfrângere categorică şi a plecat la treburile lui. Pentru Teodor Emi a fost chiar un prilej de promovare a sportului respectiv, în sensul că lumea a văzut diferenţa dintre cineva care ştie să se apere şi cineva care doar se laudă. Badea este un nume şi aduce audienţă, dacă vrei să promovez ceva este prilejul ideal. Au mai fost lupte de-astea, parcă Doroftei cu Badea sau Pepe, nu mai reţin, dar Doroftei s-a comportat ca un sportiv campion responsabil. Nu s-a dus să le scoată ficatul pe gură, nu asta era ideea. Iar cei care s-au luptat cu Doroftei au mizat pe faptul că omul este responsabil. Badea s-a prezentat pe ring pentru că i se oferise revanşa şi a vrut să arate că nu este laş, nu şi-a imaginat că îl poate bate pe T.E. Nici n-a făcut publicitate acestui meci. N-avea la ce.... era clar. Însă ce a făcut campionul naţional, european, mondial, galactic, ce-o fi el, în ring? După părerea mea, a fost tentativă de crimă. Nu loveşti un novice, un sportiv de duminică, în halul ălă, decât dacă vrei să-l omori. Dacă genunchiul mergea un cm mai sus, probail că îi rupea gâtul lui Badea. În cinci secunde.... Nici vorbă de promovare a sportului, pentru că cei prezenţi nu au avut ocazia să vadă ceva. A fost o execuţie. Pentru aşa ceva trebuie să fii dat afară din sportul respectiv şi să pierzi toate medaliile. Ceea ce practică el se numeşte sport, dar el nu s-a comportat ca un sportiv. Îl putea ridiculiza pe M.Badea şi jumătate din copiii prezenţi se apucau a doua zi de kickboxing, n-ar fi fost rău, ci chiar o promovare reuşită. El a ales să sperie lumea şi să se răzbune pe cineva care avea mijloace de apărare net inferioare. Nu se face aşa ceva. Se prezintă ca fiind un haştagRezist....eu cred că Mişcarea HaştagRezist ar fi trebuit să se delimiteze de asemenea manifestări huliganice, asta a fost, dacă nu se simţeau reprezentaţi de către astfel de indivizi. N-au făcut-o şi asta spune mult. De la violenţa verbală s-a ajuns la violenţa fizică, mai este foarte puţin până la crimă. Am văzut multă bucurie pe net în rândul haştagilor şi asta mă îngrijorează.

constantin (241 comentarii)  •  6 februarie 2019, 20:39

Domnule Paul Iacovu, respectele mele pentru faptul că v-aţi delimitat de acel smardoi care face sportul de râs. Eu aşteptam o delimitare în masă.

mircea gabriel (5 comentarii)  •  6 februarie 2019, 22:58

Frumos si deosebit de obiectiv. Nu ai cum sa scoti prostul din vizuina si nici nu ii poti cere sa inteleaga ceva.

ticbis (80 comentarii)  •  6 februarie 2019, 22:59

Articolul este cat se poate de oportun si de bine scris; atinge o realitate a zilelor noastre in care orice fel de bataie de cartier isi aroga statutul de "sport" (de contact, of course!). Din punctul meu de vedere, singurul sport de contact veritabil si real este boxul profesionist. Eram copil in anii in care Muhamad Ali era doar Cassius Clay; am avut sansa sa urmaresc in transmisiuni directe la TV (alb-negru, pe un televizor Rubin 102), mult dupa miezul noptii, meciurile secolului ale acestuia cu Sonny Liston, Henry Cooper, Joe Frazier, Floyd Patterson, Ken Norton, George Foreman, Alfredo Evangelista, Leon Spinks, Lary Holmes... Da, dragilor, spre surprinderea voastra, meciurile alea de box erau preluate si transmise in direct de la Las Vegas de catre Televiziunea Romana in anii '60-'70!!! Ani mai tarziu, am reiterat acele meciuri memorabile in filme gen Rocky si alte asemenea. Lupta in ring mi s-a parut intotdeauna fascinanta si spectaculoasa, fie c-o vedeam live in ringul arenelor, fie c-o vedeam transpusa cinematografic si romantata pe pelicula de film. Bun, acum trec la alt subiect; tot pe vremea aia (anii '60-'70), in afara de box (amator sau profesionist), mai existau la categoria sporturi de contact doar judo, karate si lupte (libere sau greco-romane). Le-am urmarit si pe acestea; imi placeau luptele pe saltea, in special stilul "lupte libere", pentru ca erau spectaculoase si induceau adrenalina, aveai ce sa vezi. Chestia cu judo-ul m-a dezamagit profund (si nici acum nu-l gust); sport de contact mai anost ca asta nu cred ca exista; doi indivizi ce se apuca reciproc de gulerele si manecile halatelor si se trag unul pe altul invartindu-se pe saltea pana se termina meciul; castiga ala care a pus o piedica adversarului dandu-i peste picioare, nimic mai mult!:) Cat despre karate, aici era si mai si, pentru ca in filmele epocii gen "Sfantul" sau "Razbunatorii", personajele Roger Moore sau Emma Peel si John Steed faceau karate absolut complet diferit fata de sportul respectiv. Noi, copiii, aveam o vorba: "iti dau o karata", asta insemnand o lovitura cu taisul palmei la baza gatului. Ori, in realitatea sportului respectiv, nici vorba de asa ceva!!! Prin urmare, pe nimeni de pe vremea aia n-a pasionat sportul asta, la nivel popular. Avansand in timp, prin anii '80-'90, au aparut artele martiale, kickbox-ul, thaibox-ul si streetfight-ul, cu toate zecile lor de variante, de categorii si de reguli. Desigur, propaganda s-a facut tot prin film, incepand cu Bruce Lee, continuand cu Chuck Norris, Jet Li, Mark Dacascos, Jackie Chan, Jean-Claude Van Damme, Pat Morita, Ralph Maccchio, Steven Seagal. Numai ca, si de data asta, dezamagirea a fost crunta. In sutele alea de filme, spectacolul era asigurat de niste executii si lovituri remarcabile; de aici s-a nascut si expresia "iti dau palme cu piciorul". In schimb, in ringul de concurs e o jale cat cuprinde: nici vorba de "palme cu piciorul", e o simpla cafteala chioara, se dau suturi in fund si pe la sale (ca la nivelul capului nu ajunge mai nimeni cu talpa piciorului, decat daca risca ca in secunda urmatoare sa cada gramada pe spate), se arunca in devalmasie pumni oriunde s-or nimeri ei, doar sa fie, coate, genunchi, capete in gura, picioare peste tibii si... cam atat! Pe scurt, e o bataie ca in curtea scolii, asa cum ma bateam si eu cu "dujmanii" prin spatele blocului cand aveam 10-12 ani... dadeam din pumni, din brate si din picioare oricum, haotic, doar-doar sa-l razbesc pe adversar...!:) Imi cer iertare, dar artele martiale, cu toate sutele lor de variante si stiluri, asa cum se "joaca" ele acum, nu au niciun dumnezeu; NU exista nici cea mai mica urma de finete sau de spectacol, NU exista nimic interesant in executii, e doar o bataie ca toate bataile de cartier in care cel cu forta mai mare, mai agresiv si cu tupeu, castiga. Am urmarit cateva sute de gale de kickbox si, pana acum, n-am vazut macar o singura lovitura care sa incante din punct de vedere sportiv, nici macar o singura executie de "palma cu piciorul" comparabila cu cel mai umil si mai simplu procedeu din filmele lui Bruce Lee, Van Damme sau Chuck Norris!!! Din punctul meu de vedere, asta nu e sport si nu va fi niciodata! Oricum ai da-o, n-are cum! Pe considerentele astea am apreciat articolul; evident ca este reala afirmatia ca la fiecare scara de bloc exista cate un pusti campion mondial la arte martiale, nici nu e greu!:) La fel de adevarat este ca si acest Teo motociclistul este si el campion mondial la chestia asta; putea fi si Mircea Badea la 45 de ani daca n-ar fi avut ghinion...:))) Una peste alta, circul a fost complet; lupta a fost exact asa cum am explicat mai sus: a tabarat unul cu pumnii si picioarele peste celalalt si l-a facut gramada in 5 secunde! Tare, n-asa? Sport adevarat, nu gluma!:) In final, singura satisfactie a publicului iubitor de "arte martiale" a fost ca latraul neamului de la Antena-3 si-a luat-o dupa cum si-o merita, dupa cum i-o dorea macar o jumatate din romanii tarii asteia. Daca vreti, intamplarea asta mi-a adus aminte de un celebru cantecel interpretat cu ani in urma pe ritm folk de Mircea Vintila la Cenaclul Flacara, pe versurile nemuritorului George Cosbuc. Titlul acestuia este "Lordul John" si, cu voia dumneavoastra, imi permit sa citez versurile: //// "Se zvonise prin ziare / Ca-n Irlanda e-ntr-un sat / Un barbat grozav de tare. / Lordul John, prinzand de veste / Cine e si de-unde este, / Pleaca-n graba ca sa vada / Daca e adevarat. // Ca multi lorzi de vita veche / Din intunecatul Nord, / Lordul John e-ntr-o ureche: / Fluiera pe drum si canta / Si e cel dintai la tranta. / Si-i voinic fara pereche / Si e cel mai tare lord. // A gasit in urma satul; / Pe taran el l-a gasit / Ocupat cu maturatul / Curtii. Si, ochindu-l bine, / Lordul drept spre dansul vine / Si descalica degraba / Far-a zice „bun sosit“. // S-apoi gata de luptare! / – „Tu esti Willy Spucker?“ – „Eu.“ / – „Spun ca esti grozav de tare / De ti-a mers cuvant prin lume, / Eu din Londra vin anume, / Sa ne punem la-ncercare. / Tranta deci cu tine vreau!“ // Willy Spucker se cruceste, / Simte palmele ca-i ard, / Lenes tarnul si-l propteste; / Scuipa-n palme si se-ntinde / Si pe lord de brau il prinde, / Sus o data-l rasuceste / Si-l azvarla peste gard. // – „O sa stau acum cu tine / Sa ma lupt ... Mai vrei ceva? / Auzi tu, cu ce gand vine!“ / Lordul John privind cu jale / Si tinandu-se de sale: / – „Sa-mi azvarli, te rog, crestine, / Si cel cal, sa pot pleca!“ //// E amuzanta analogia cu Mircea Badea, n-asa?!? O seara buna va doresc, tuturor!

adi (4 comentarii)  •  6 februarie 2019, 23:02

Mai faceți mult rating la prostie? Întreb şi eu.... de cateva seri citesc numai postări legate de 5 secunde şi KO.

Marian Boeangiu (65 comentarii)  •  6 februarie 2019, 23:25

S-a facut referire la creieru' si inteligenta, EVIDENT, ABSOLUT, stralucita si chiar mai mult decat atat, peste toate mamiferele cunoscute de un ...comentator al EVENIMENTULUI dar vreau si eu sa intreb, CARACTERU', CARACTERU', unde e? Imiplac sporturile de contact, nu ma oripileaza, nu-mi creeaza nici un fel de discomfort intelectual dar trebuie sa admitem ca orice fel de CAFTEALA e o barbarie pe care o botezam sport ca sa ne linistim constiinta si de dragul incadrarii intr-o forma de corectitudine. Mai mult, i se inventeaza virtuti, copii nevoiasi adusi pe calea cea buna, bla, bla, bla cand adevarul este ca indrepta pe foarte putini . Ba putem spune ,in multe cazuri ,ca intretine un grad de infractionalitate. Si toate astea pentru ca totul se bazeaza numai pe performantele fizice eliminanduse total din context educatia, cultura obtinuta prin efort intelectual, prin citit, prin invatat, prin EXAMENE TEORETICE DATE SI LUATE. Vorbesc prostii, nu?

bratu (1 comentarii)  •  6 februarie 2019, 23:41

eu cred ca scoala e o iesire din saracie, criminalitate si infractionalitate. dar ce stiu eu..

Qwerty (1 comentarii)  •  6 februarie 2019, 23:48

Mi se pare OK sa te bati barbateste intr-un ring . Mult mai josnic si miseleste mi s-ar parea , sa dau , asa , un exemplu pur intamplator , sa-ti bati copilul minor acasa . O tempora

itu52 (288 comentarii)  •  6 februarie 2019, 23:52

Când ne referim la sport ne ghidăm în general după popularitatea jocului în cauză. De posibilitatea de a fi practicat de cât mai mulți oameni, cu beneficii în ceea ce privește sănătatea, mintea și evident buzunarul. Îmi este peste putință să înțeleg popularitatea boxului, cu multe decese la activ, cu urmări neprevăzute, chiar la vârful acestui sport. Dar să sporești brutalitatea lui, permițând și lovituri cu piciorul, mi se pare bestial. Probabil că, situarea în topul violenței domestice, ne obligă să-l socotim sport. Partea proastă este că practicanții legitimați sunt puțini, față de grosul celor care-l practică ilegal, adepții instinctuali și admiratorii ”vedetelor”. Ar fi mai potrivit să-l numim KitschBox, iar la primele alegeri să-l anexăm ca referendum. Avem șanse mari să scoatem la vot toate femeile din țară.

motanul incaltat (455 comentarii)  •  7 februarie 2019, 1:27

Da kickboxing ce are ???? Ar trebui copii sa invete doar balet, pian si vioara???? Ca daca face chitara poate ajunge un metalist satanist...Iar cu vioara si asta e complicat. Ca sigur n-ai cum sa ajungi ca David Garret si atunci manelele sunt mai usor de abordat..Ok, mai bine ar invata balet decit sa iei bataie in 5 secunde dar asta e alta discutie...

lasitate (6 comentarii)  •  7 februarie 2019, 7:30

nu inteleg de ce popularizati penibilitatea asta toata ziua. Cateva remarci: 1.individu asta las (pe care un morosanu l-ar pulveriza tot in 5v secunde - se bate cu un amator batran, fara pregatire (asta e Badea)- ar trebui in mod normal SA RAMANA FARA LICENTA 2.Singurul lui scop era sa satisfaca rezistii si s-a aruncat ca *** sa il distruga (*** daca se poate) pe Badea - reprezentantul OPOZITIEI - pe care rezistii vor sa o distruga

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

RB (1 comentarii)  •  7 februarie 2019, 8:36

Boxul, judoul si luptele sunt sporturi. Restul " sporturilor de contact " sunt niste ramificatii nereusite implementate si promovate agresiv.

Gary (51 comentarii)  •  7 februarie 2019, 9:28

"Cand Dumnezeu vrea sa te piarda,iti ia mai intai mintile"! Am indoilei ca acest Badea Mitica le-a avut vreodata. Warning:nu e acelasi lucru sa-ti sune gongul,sau clopotele ! Deocamdata ii suna doar apa in cap. Cand ti-o faci singur... Macar acum un *** *** ar fi de dorit. O Bruma de speranta ... !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gary (51 comentarii)  •  7 februarie 2019, 9:48

Orice "sport",care pune in pericol integritatea fizica a adversaruli este un ATENTAT !! Nu inteleg termenul de ARTE MARTIALE!? Adica SA UCIZI CU ARTA??? Un antecomentator pomenea de gladiatori si "emotiile"starnite de ei. Pai hai sa ne jucam de-a crucificatul,de-s estrapada sau ghilotina ca e mai uman.

Dan Popescu (1 comentarii)  •  7 februarie 2019, 10:15

Nenea Geambasu,si mata ai consumat energie ca sa scrii despre consumul de energie al publicatilor de sport.Iar eu la randul meu am consumat energie sa te citesc,dar nu pentru ca ai fi un mare jurnalist ci pentru ca subiectul era tocmai despre kickboxing. Daca scriai despre alte balarii nici nu-ti deschideam articolul,asa cum procedez de obicei.Asa ca zi merci pt audienta care ti-ai facut-o pe spinarea kickboxingului.

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  7 februarie 2019, 10:20

„Eu aşteptam o delimitare în masă“ - om sanatos vs MB. Ce sa mai faca crestinul asta ca sa-si dea seama prostimea in gaura cui se uita cu limba scoasa ? Auzi si te crucesti: „Sunt unul dintre cei care rezonează cu multe puncte de vedere exprimate de omul de televiziune Mircea Badea ... Apreciez fair paly-ul cu care combate, ...“ vs unii „care manipulează fără ruşine.“ In primul rind „omul“ asta nu poate scoate pe gaura coerent o fraza, se poticneste, uita ce trebuia sa spuna, primeste greu si ajutorul din casca. Cit e de prost inca n-a aflat nimeni dar badaranul asta are cu siguranta unele rotite blocate. Asa cum a gasit adisarbupro stirile pentru prosti si apoi caterincile „amuzante“ gen Bloc asa a primit papa si natingul asta de la oameni malefici inteligenti – ca sa nu complexeze pe nimeni, asa ca Plesu care mai si arata cum arata. Ce-ar papa „omul“ asta fara pleasca oferita de la antene ? Unde se mai cauta *** ? Ce stie el sa mai faca altceva decit sa-si ofere moaca de crestin altora ? Mai exista circuri ? Poate doar Custurica sa-l fi luat in colimator, daca mai filmeaza o „pisica alba pisica neagra“ sa-i dea rolul gistei albe cu care s-a sters un smecher adevarat dupa ce-a reusit sa iasa din buda – din groapa unde cazuse caci alt smecher i-a dat ceva ca sa mearga de urgenta pe tronul din curte, acolo unde taiase niste scinduri, dupa un calcul exact, astfel ca la prima salva tronul sa cedeze. Ei, tata Constantine, asta e „omul“ tau, gisca aia alba cu care se *** de *** un smecher de la antene.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Bârgaoanu Dragoş (48 comentarii)  •  7 februarie 2019, 10:26

Csf?! Ncsf! Când te apucă disperarea pt.că-ți scade ratingul, iar emisiunea ta este din ce în ce mai penibilă...te apuci de comicării. Atât l-a dus capul, atât a făcut şi el!

victor L (285 comentarii)  •  7 februarie 2019, 11:38

Lumea e o diversitate si va surprinde? In niciun caz nu pot fi toti ca dvoastra :P Unora le place jazz-ul, altora Brahms. In asta consta frumusetea. Si in faptul ca un jurnalist obraznic pina la peste poate, o poate lua peste bot. Pe drept.

Andrei H. (1 comentarii)  •  7 februarie 2019, 12:20

Eu nu am fost de acord cu organizarea luptei, nici M.Badea nu trebuie sa "se dea" la cineva care e sportiv de performanta, nici acela nu trebuia sa accepte sa lupte cu cineva evident mai slab pregatit ca el. Dar... Cineva a spus intr-unul din comentarii ca a vazut ceva suspect la lupta. Si eu am vazut. Nu stiu cat de tare a fost lovitura, dar M.Badea a stat foarte mult jos, medicii au fost foarte alertati (poate pe drept cuvant, asa e procedura), in tot timpul asta cel care a castigat a fost pus intr-o situatie destul de penibila, pe margine cei care erau din staff-ul sau pareau si ei deranjati, ca si cum ar fi fost ceva inutil tot ce s-a intamplat... Sportivul a iesit cu imaginea destul de sifonata si, dupa cum a stat M.Badea pe podea si dupa cum s-au miscat medicii in jurul lui, pare ca a creat imaginea unei victime... a cuiva cazut, batut pentru altceva decat pentru performanta sau lipsa de performanta sportiva.

Comentează