Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Hai, România! Asta mai e voie să strigăm?

Am învins Lituania cu 3-0 pe un stadion gol. Să ne aducem aminte de ce am fost pedepsiți. Că este foarte interesant

Permalink to Hai, România! Asta mai e voie să strigăm?
duminică, 18 noiembrie 2018, 12:12

România a învins cu stil o echipă fără stil. Până mai ieri nici asta nu reușeam. Așadar, România-Lituania 3-0 după un joc stăpânit de la un capăt la altul de „tricolori”, care încep parcă să respire și ei aerul tinerilor de la naționala U21. Simbolic, Pușcaș, primul marcator al întâlnirii, este golgeterul naționalei mici. Aceea calificată la Euro 2019. Aceea despre care toți așteptăm că va disloca mediocritatea naționalei mari.

Promisiune și mesaj
Golul lui George este promisiune și mesaj. Mesaj pentru cei care ne-au ruginit iubirea pentru națională, destui dintre ei încă pe teren și astăzi. Promisiune că din urmă vine altceva. Iată-l și pe Ianis, care debutează pentru România la 35 de ani distanță de ilustrul său părinte. Care îi este și profesor, și mentor, și înger păzitor, și paznic pur și simplu.

Dimensiunile schimbării
Să nu minimalizăm această victorie cu Lituania! Nu de frica lui Cosmin Contra că ne va certa iarăși, dar este o specialitate națională să facem lei din cei care ne bat și pigmei din cei pe care-i batem. Stanciu, Chipiciu, Benzar și ceilalți au evoluat consistent și au dat un sens acțiunilor lor. Și sigur că ne vom lămuri după meciul cu Muntenegru care sunt dimensiunile schimbării.

O opinie. Rău! Foarte rău!
Am observat cu toții că meciul cu Lituania s-a disputat pe un stadion gol. Motivul din cauza căruia întâlnirea cu balticii s-a jucat cu porțile închise îl reprezintă suporterii. Dar nu așa cum ne-am obișnuit. Nu, dragi microbiști. De data asta nu au aruncat nici cu petarde, nici n-au strigat slogane xenofobe, rasiste etc. Ce au făcut totuși? Au afișat un banner pe care au scris „Kosovo este Serbia”. Pricepeți? Au exprimat o opinie despre lumea în care trăim. În care trăiesc și ei. O opinie politică. Chiar dacă o fi greșită (deși, iată, țara lor, România, este printre țările europene care nu recunosc statul Kosovo), este părerea lor. Când sunt violenți sau scabroși, să fie pedepsiți, să plătească. Și noi, ceilalți, odată cu ei. Dar nu a fost cazul acum. Atunci, de fapt.

Dreptul la bere și la semințe
Dar asta este de neiertat pentru șefii UEFA. Cum adică să ai opinie? Pe stadioane dreptul la liberă exprimare și la opinie se suspendă. Ai dreptul să bei bere, să ronțăi popcorn și să țopăi la goluri. Dar nu ai voie să gândești. Nu este doar dăunător, este condamnabil. Este în afara legilor fotbalului. De aceea a jucat România fără spectatori meciul cu Lituania, să nu uităm. Prin urmare, ne așteptăm ca și sârbii, care în replică au afișat bannerul „Vă mulțumesc, frați români!”, să suporte consecințele unei asemenea atitudini de evidentă solidaritate. În flagrantă contradicție cu normele de conviețuire dictate de un organism al cărui fost președinte luase a o șpagă de două milioane de euro de la Sepp Blatter. Alt infractor internațional, dovedit doar cu intervenția FBI.

Hai, România! Asta o mai fi voie să zicem?

Comentarii (53)Adaugă comentariu

io (41 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 0:33

Mister Geambasu! Suspendare a fost data pentru scandari xenofobe: "Afara, afara cu Ungurii din tara!". Ca ziarist ar fi trebuit sa fii constient de ceea ce s-a intamplat pe stadion, nu sa vii cu astfel de dezinformari! Pe aceeasi linie, sa strigi 10 minute "Kosovo e Serbia!" se incardreaza la scandari politice, iar UEFA nu tolereaza astfel de manifestari. Unde nu e cap, vai de picioare!

Ali Bec (13 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 0:34

Total de acord cu dvs. in ceea ce priveste treaba cu bannerul si cu suspendarea. Dar nu pot sa nu remarc ca felul in care „moderati“ voi pe aici opiniile care nu va convin nu e diferit de mentalitatea criticata.

Vlad Dracul (13 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 0:34

Foarte bun articolul, sunt chiar surprins că l-aţi scris, dle Geambaşu. Nu mai avem voie să gândim dacă nu suntem politically-correct până la greaţă. Nu mai avem voie să ne exprimăm, nu mai avem voie să criticăm. Cei care fac jocurile ne cer, ca Iliescu pe vremuri, linişte. Linişte ca să poată ei fura în voie, să învârtă treburile după bunul lor plac şi să trăiască o viaţă de vis iar noi să fim doar o masă amorfă de manevră, un element de decor, fără dorinţă, voinţă şi putinţă... Analfabeţi funcţionali, sclavii lor şi nimic mai mult.

Lari (287 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 0:52

Meciul a fost unul de făcut reglaje, având în vedere adversarul. Cam atât despre meci. Despre adevarata problemă, a sancțiunilor europene, putem să cităm din Grigore Alexandrescu, e atât de contemporan cu noi, încât mă apucă râsul-plânsul: - "Noi, fratii tai? raspunse Samson plin de mînie, Noi, fratii tai, potaie! O sa-ti dam o bataie Care s-o pomenesti. Cunosti tu cine suntem, si ti se cade tie, Lichea nerusinata, astfel sa ne vorbesti?" - "Dar ziceati..." - "Si ce-ti pasa? Te-ntreb eu ce ziceam? Adevarat vorbeam, Ca nu iubesc mîndria si ca urasc pe lei, Ca voi egalitate, dar nu pentru catei."

Andrei F (698 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 0:52

Daca regulile fotbalului la nivel internatiinal spun ca politica nu are ce cauta pe stadioane cineva din presa ar trebui sa inteleaga asta si sa actioneze in consecinta...Fotbalul trebuie sa fie al tuturor,e simplu, fie ca esti kosovar,sarb,roman sau ungur...Si e curios cum acum puneti problema ca nu au fost scandari triviale,agresiuni...in stadion...Pai si cand au fost v- ati facut ca nu exista pentru ca veneau din partea favoritilor si erau adresate celor rai...

Crnzurat pe gigi sport (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:01

Domnule Geambasu, chiar nu aveti pic de rusine???? Pai voi care cenzurati cuvantul branza, cioban, urda, *** si multe alte sute de cuvinte, aveti tupeul sa vorbiti despre cenzura??? Ti-as scrie mai multe dar nu merita sa-mi pierd timpul, stiu oricum ca sunt cenzurat si blocat de gigi sport! Oricum mi-ati facut un bine ;)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Eugen (4 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:05

Bine punctat.....este o tendință generală de alienare a gàndirii maselor.Ne vor proşti , obedienți si ei ne dau coca cola, popcorn, megaindustrii,megaspectacole,etc.

Marcel (52 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:12

Dl. Geambasu, singurii care au voie sa strige CE VREA in Romania sint etnicii unguri care pot cinta imnul secuiesc, pot flutura imnul secuiesc alaturi de cel unguresc, pot sa ne numeasca ***, pot sa scandeze "Ungaria, Ungaria" s.am.d... Daca esti ROMAN, trebuie sa fii absolut MUT pentru ca altfel RISTI SA AI PROBLEME... Si apropos de "superioritatea" etnica a ungurilor sugerata de "TROTUARUL CURAT" vis-a-vis de "inferioritatea" romanilor sugerata de "TROTUARUL MURDAR" pe care le-ati mentionat ca pe un "banc" sau "gluma" in precedentul articol... Personal NU cred ca sinteti IMPOTRIVA ROMANILOR dar va sugerez sa ginditi putin inainte de a iesi in fata pentru ca sintem BATJOCORITI SI INSULTATI in fiercare an in propria noastra tara de catre acel LIDER *** DE LA BUDAPESTA cu ocazia sarbatorii secuilor care FLUTURA STEAGUL UNGURESC ALATURI DE CEL SECUIESC in inima Romaniei in timp ce Steagul Romaniei e folosit probabil la sters mesele dupa banchetul care a urmat mitingului... Dar asa dupa cum ati spus si dv. la inceputul articolului... Noi Romanii mai avem voie sa zicem ceva in Romania ???...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

john70 (28 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:16

Ma intreb, daca scandau "Allahu Akhbar", era vreo suspendare?

Lari (287 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:18

Prin regulile impuse se încalcă, în mod flagrant, spiritul și fundamentul sportiv. Într-adevăr, ne-am înmulțit ca entități sportive, dar ar trebui să luăm toți același start și cel mai bun să ajungă la finiș, ăsta-i principiul sportului, nu să facem grupe, grupulețe, *** s.a.m.d... calculate prin algoritmi aiurea.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Catalynn (27 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:18

Avem doua axiome: Kosovo e Serbia si Steaua e CSA! Respect atat suporterilor romani pt opinia exprimata cat si fratilor nostri sarbi!

Vivi (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:26

Sa ai o oarecare opinie este "extremism". "X este Y" = nasol. "Y este X" = acceptabil. Ma gandesc la Crimeea e Ucraina de exemplu. Intre timp, vesticii prin Nemtzia si UK se pomenesc cu politia la usa daca au opinii contrare globalismului pe feisbuc sau twitter. Sau chiar merg la puscarie. Dar la ei e "stat de drept" si la noi nu e. Atunci.... bine.

Aurel (75 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 1:34

Cristian, să ne aducem aminte de anul trecut când echipele Angliei și Scotiei au purtat maci în piept (simbol socotit politic de mai marii fotbalului). Ce s-a întâmplat? Amenzi ptr cele 2 echipe, nicidecum suspendare. Și tu în trecut mă contraziceai că nu se fac diferențe între "dulai si căței" PS: apropo, ziaristul tăiat bucăți nu reprezintă decât o musamalizare proastă pentru "dulapul sef Donald "

V1ad (14 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 2:09

Foarte bine punctat. Pe noi ne taxează imediat, însă la echipa ce se declară "mes que un club" (un partid politic), este tolerat la fiecare meci de acasa un banner cu " welcome to the catalan republic". Probabil ca asta nu e un mesaj politic al unei regiuni in care rebeliunea e frecvent o stare de fapt. Puteti vedea bannerul de multe ori si la tv la începutul meciurilor. E la tribuna a 2-a, în partea stângă.

bimbash (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 3:33

Multa ipocrizie si rasism ascuns in articolul d-voastra. Nu este vorba despre faptul ca nu aveti voie sa ganditi, ba aveti voie si sa vorbiti despre ceea ce ganditi, dar acolo unde trebuie. UEFA si FIFA au facut-o clar ca nu trebuie aduse sloganuri politice in stadione si dupa cum si d-voastra confirmati, Romania nu recunoaste statul Kosovo, deci este o decizie politica a Romaniei, care suporteri romani, din ignoranta, si nu in sprijinul pozitiei guvernului de pe vremea lui Basescu, au adus-o pe stadion. Nu tin minte daca ati fosti printre patriotii romani si ati scris cu mare revolta despre gestul lui Shaqiri si Xhaka din campionatul mondial, cand cei doi au simtit sa se bucura cu simbulul tarii lor de origine, exact in fata celor care reprezantau steagul unei tarii care i-a gonit din casele lor. Ipocrizia amestecata cu rasism (ambele din cauza ignorantei care va da pozitia sa predati lectii) va permite sa dati dreptate la acei ignoranti care sprijina un popor mandru si cu *** cum sunt sarbii, (dar v-ati ascunde sub scaun daca ati vorbi despre crimele care au facut sarbi cu *** lor si cu mintea voastra) si pe acesti suporteri d-voastra ii credeti mai presus decat acei suporteri violenti si scarbosi....Ia ma ganditi-va inca o data, cine sunt cei scarbosi si violenti in situatia asta. Ar fi trebuit sa va dedic o melodia de la BUG Mafia, dar inchei fiindca imi aduc aminte un sondaj de acum cativa ani trimis de catre gsp, intreband printre altele despre rasismul care apare in postarile cititorilor...GSP trebuie sa ne intrebe pe noi cititori despre rasismul care apare pe paginile ziarului...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Calin (12 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 6:16

Nu pot fi de acord cu dumneavoastra. Sportul trebuie sa ramana o valoare universala, deasupra oricaror conflicte, "pentru fiecare persoana un prilej de inbunatatire a felului sau de a fi", cum spunea Coubertin. De aceea, arena sportiva nu trebui sa fie locul in care sa continue luptele duse in alta parte. Cel putin nu dupa regulile "din alta parte".

dan t (31 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 6:19

Și ar trebui amintit și becali,care vrea același tip de suporter....

Filbert (70 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 6:25

Ai nevoie de cunostinte elementare de istorie in privinta migratiilor din a doua jumatate a mileniului I dupa Christos ca sa-ti dai seama ca, zicind 'Kosovo este Serbia', zici ca 'Transilvania este Ungaria'. Cit despre politica si activism, ele trebuie sa stea in afara stadionelor, punct. Pe stadion trebuie sa existe doar competitia sportiva cu accent pe 'sportiva', un loc unde adversarii se respecta. Daca o luam pe panta opiniilor despre lumea in care traim atunci trebuie sa oferim spatiu de exprimare rasistilor cu urlete de primate si aruncari de banane ca doar si eu isi exprima opinia despre lumea cu pielea ceva mai intunecata, nu? Extremistii de toate felurile, homofobii, xenofobii au opinii extrem de puternice si, dupa tine, tot dreptul sa le exprime pe stadioane. Conducatorii fotbalului sint corupti iar coruptii sint imorali si incapabili, in consecinta toate deciziile conducatorilor fotbalului sint incorecte e doar un silogism.

DacoGetul (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 7:15

Da, aveți dreptate, dle Geambașu. Și eu mă duc la mall cu regularitate și scandez "Cadrilaterul e al României!". Ce... opinia mea?

Mihai (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 7:17

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

JFM (151 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 7:26

O "parere" ar fi si aceea ca "Ardealul e tinut secuiesc" ! Hai cu el pe stadioane. Sau alte tinuturi din Europa revendicate prin tot felul de pancarte menite sa starneasca o stare nationalist-conflictuala care sa duca la violente de nedescris. De aia are treaba UEFA, aia nu e o parere si atat, e incitare la violenta, este o lozinca nationalista. O parere ar putea fi aceea ca " FCSB este Steaua" E un neadevar dar poate fi o "parere nevinovata" fara consecinte diplomatice sau care sa genereze violente extinse in afara arenelor sportive, care sa trezeasca anumite sentimente nationaliste pe baza de separatism teritorial. Acestea chiar nu au legatura cu sportul iar UEFA bine face ca le descurajeaza.

Iani (3 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 7:47

Ca de obicei, niște tâmpenii ridicate la rang de articol! Băi, nu vă mai faceți bine.

Partizan (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 8:43

Si ce este gresit,condamnabil,sa strigi:afara cu ungurii din tara?***,care nu-ti vorbesc romaneste atunci cand ajungi pe acolo pe unde sunt ei mai multi,ce trebuie sa le facem?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Observator (16 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 9:02

Matale nu stii, dar in regiunea Mures Autonoma Maghiara nici 'Hai, Romania!' nu vei avea voie sa strigi. Astea-s vremurile. Tulburi si sataniste. Totul inspre distrugerea finala. Da' cei din Consiliul UE cand isi bat joc cu voce raspicata si tare de Romania si/sau alte vreo 3-4 tari din fostele socialiste, cum e? Pentru ei nu exista reguli? Una e sa-mi explici ce e rau si cum trebuie imbunatatit si alta-i sa ma pui pe coji de nuci...

vio (42 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 9:06

Pai, daca pe stadioane nu se face politica, atunci de ce se înghesuie în tribune sau pe iarba alde Putin, Merkel, Macron sau cine s-o mai nimeri, pe vânt, pe ploaie, pe ninsoare, sa dea cupe, sa ia cupe, sa se pupe cu tinerii astia transpirati si nebarbieriti, doar-doar se va mai "îndulci" de scârba lor lumea asta "proasta si needucata"? Totul e sa ghicesti locul si momentul potrivit caci - nu-i asa? - atunci când e sa-si exercite necesitatile - cateii nu vor putea în veci sa ridice piciorul la nivelul la care ajung dulaii bine hraniti si principiali.

Andrei (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 9:09

De acord cu "Io" mai jos. Domnule Geambașu, ori nu ați fost la meciul respectiv ori sunteți de rea credință. S-a strigat pe tot parcursul meciului "afară cu ungurii/***... din tara", "Ungaria ***..." Dacă tot avem dreptul la o opinie, o să îmi dau și eu una: haideți să lăsăm politica in afara stadionului. Tribunele nu sunt deloc locul potrivit pentru diseminarea retoricii șoviniste a neolegionarilor.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

olandezu (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 9:15

da Geambasule,nu te agrez ca jurnalist,ai devieri crase de la deontologie,dar acum ti ai spalat toate pacatele cu atitudinea Ta de mai sus,si ZIC..............BRAVO GEAMBASULE>>> ...

a dica (129 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 9:22

Parca au fost si ceva petarde, torte. Si premeditarea? Cand te declari suporter al echipei nationale (daca-i vezi de aproape te sperii) si stii ca ce faci duce automat la suspendare... Cat de mult sunt laudati uneori acesti "suporteri". De oficiali, de jucatori, de ziaristi. Cand fac cate o nefacuta le cautam si scuze. Am fost la meciul de debut al campaniei precedente, la Cluj. Doua galerii la peluze, CFR si U. Cand incepeau sa se injure "reciproc avantajos" restul spectatorilor incepeau scandarile "Romania, Romania". Superba incercare de a acoperi mascarile ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ionescu (26 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 9:22

cu siguranta cei care au afisat bannerul au solide cunostinte de istorie, antropologie, sociologie, politologie etc etc. noi ,daca tot avem dreptul la opinie, noi credem ca lucrurile nu pot fi transate asa simplu- kosovo e serbia sau kosovo nu e serbia. asta nu e matematica. probabil ca au dreptate si unii si altii. nu e ca si cand ai zice 'bhutan e paraguay'.

constantin (241 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 10:36

Un meci frumos care dă speranţe. Am ajuns iar să avem 15-16 jucători care pot fi titulari (cu cei de la U21) şi ne-am permis chiar să nu-l convocăm pe Rotariu. Şi-a permis Contra... Eu consider că este o greşeală. Să vedem ce se va întâmpla în Muntenegru, acolo unde Contra va trece sau nu examenul de capacitate. Locul 3 în această grupă este inacceptabil. Nici locul 2 nu ne onorează, având în vedere faptul că Serbia poate juca fotbal adevărat doar o repriză. Grupa în care vom juca pentru calificarea la CE va fi mult mai grea. Dar vorbim după campania din Muntenegru. Referitor la sancţiunea aplicată de UEFA, pentru un banner pe care suporterii români au afişat un mesaj politic în acord cu politica statului din care fac parte, România nu recunoaşte independenţa Kosovo, îmi pare o ticăloşie. România are voie să nu fie de acord, dar cetăţenii ei aflaţi pe un stadion din ţară nu, pentru că mesajul politic este considerat rasism şi xenofobie. Eu ştiam că rasismul se referă la teoriile social-politice care susţin inegalitatea biologică şi intelectuală a raselor umane. Are UEFA o altă definiţie? Au spus românii de pe stadion că cei din Kosovo sunt suboameni? Nici vorbă! A fost xenofobie? Teamă, ură sau respingere faţă de persoanele străine grupului etnic? Unii s-ar grăbi să spună că da, îi urâm şi respingem pe kosovari...O inepţie! Noi nu-i urâm şi nici nu-i respingem pe kosovari, ci nu suntem de acord cu independenţa Kosovo. Nu spunem asta cu ură, ci cu toată dragostea, ca să citez un clasic în viaţă. Stimabilior, dacă era aşa cum susţine UEFA, atunci poziţia României de nerecunoaşte a Kosovo ar fi fost considerată rasistă şi xenofobă. S-a întâmplat asta? Nu! Păi dacă poziţia României faţă de Kosovo nu este considerată rasistă şi xenofobă, conform standardelor dreptului internaţional, atunci de ce poziţia suporterilor români faţă de Kosovo este considerată rasism şi xenofobie, după regulile UEFA ? Dreptul internaţional păleşte în faţa Regulamentului UEFA? Sau vorbim despre un abuz de drept? Noi ne-am apărat la UEFA? Cum? Cine? S-au nici măcar nu am îndrăznit să ridicăm ochii din pământ?... Nu am avut timp să caut, dar atunci când fanii maghiari au purtat steaguri pe care era desenată Ungaria Mare şi bannere cu România fără Transilvania, UEFA a aplicat sancţiuni? Poate ştie cineva. Că dacă nu au fost aplicate sancţiuni, atunci vorbim şi despre discriminare.

hara kirii (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 10:46

ce este asa rau sa strigi:afara cu ungurii din tara?nici *** nu iti raspund in limba romana atunci cand ajungi prin zonele pe unde ei sunt mai multi si pe ei nu-i mai sanctioneaza nimeni

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

constantin (241 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 10:50

Citesc unele postări şi nu înţeleg de ce unii o ţin langa cu faptul că bannerul cu pricina ar fi conţinut un mesaj politic, că UEFA nu tolerează mesaje politice pe stadioane... Am înţeles eu greşit? România a fost sancţionată pentru rasism şi xenofobie, nu pentru mesaje politice. Bannerul respectiv conţinea mesaje rasiste şi xenofobe? Asta-i problema în discuţie!

radu (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 11:30

Ziarul vosru de impachetat diverse cenzureaza constant orice adevar despre islam. Eu am dat citate din cartea urii (qur'***) si am fost cenzurat de fiecare data asa ca lasa-ne ; stim ca voi nu aveti coloana si sunteti slugile ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 11:50

Hai Romania. Sub Contra s-a vazut prima oara dupa multi ani o organizare de joc, o idee tactica, jucatori care se inteleg, folositi pe posturi in care au mai dat randament. Multi ani a fost o ciorba de varza a unui selectioner, in nici un caz a noastra, nu una dupa regulile pe care le stim noi ! Bravo Contra !Totusi ieri nu ne-am putut face o idee despre viitor. 1.- Adversarul a fost slab. 2.- Urmeaza un joc mai important in doar trei zile la care speram sa se fi gandit Contra mai intii. ------------------- A si inceput bine Contra dar s-a vazut atunci clar ca are mari probleme in selectie si strategie de viitor. Sa ne amintim ca a chemat toate rebuturile lui Piti, ca si cum Nationala ar fi Caritas. Nu tin minte ca noi sa fi meritat sa cistigam un meci, rezultatele puteau fi mult mai rele, iar in acest caz n-ar fi fost iertat. Daca in schimb proceda ca ieri, dind credit unor jucatori de viitor, eu nu cred ca ar fi avut cineva ceva cu el chiar daca pierdea. Puteti sa-i spuneti strategie personala, viclenie, dar asa ar fi procedat un om inteligent, asa cum a procedat ieri. Pare sa fi invatat din greseli. Sapun si Moti sint agreati de fani, Keserü nu, dar poate a vrut sa-l pastreze pe Tucu si sa nu-l forteze pe Hagi. Nu stim. Stim insa ca cei trei si-au trait traiul si si-au mincat malaiul. Controlati marti la viteza si tehnica nu stim cum se vor descurca. Cu Anton a avut dreptate sa-l convoace atunci cind facea tusa si lua kilograme, a simtit el ca e un post deficitar si o fi vazut la el resurse. Ieri Anton a amintit de cel de ieri, a aratat ca stie fotbal. Bancu si Ianis sint si preferatii mei dar cu Puscas a mai cistigat Contra un pariu. Nu credeam ca-i asa de bataios si bun virf. Trebuie sa joace constant si cine stie unde va ajunge. Sper ca l-a vazut si Gigi, cu alt staf Steaua ar putea sa-l creasca, asa cum a crescut mai toti jucatorii nationalei. Dar cu impie dicatii astia de azi nu vad prostul care sa mai mearga la Steaua. Acum ca Dan Penalti semneaza iar cu „ungurii“ ia-l si tu tata pe fratele lui Piti de la Pepsi, da un milion pe Piti – astia macar au experienta ! - da trei milioane pe Hagi, roaga-l pe Reghe sa revina, fa si tu tata ceva ca ai ramas singurul care crede ca antrenor poate fi si un cal !!! --------------------- PS stii tu foarte bine draga Geambi ce e voie si ce nu. Rostul e discutia, care astfel ar trebui sa aiba loc. Apoi, competitia e organizata de UEFA, UEFA face legea. OK, tu „ai pantaloni pe tine“, sint doua variante: iesi tu ori esti scos ! Clar ? Altii cum pot respecta regulile ? „Opinii“, „gandire“ - aici e de-a dreptul „magie“ sa sustii ca tu l-ai vazut pe Domn cind i-a pus pe veci pe sirbi peste kosovari – are fiecare. E complicat, nu-i ciorba noastra, pina si ME a preferat sa nu se exprime clar. UEFA considera insa ca tribuna nu-i locul pentru manifestari politice si nationaliste, care la un meci de fotbal nu pot fi decit premeditate si organizate. OK, statistica spune ca cei mai multi sint prosti, tocmai de aceea spune UEFA ca organizatorii trebuie sa controleze si sa avizeze banerele. FRF si Liga ar trebui sa ia exemplu si sa faca ordine in ograda lor. Astfel nu exista club si federatie in lume care sa permita o astfel de paranoia istorica nationalista ca „reprezentatia“ data de Dinamo la meciul cu Steaua. FRF si Liga sint obligate sa ia masuri si sa tempereze macar elanul oficialilor, jucatorilor si galeriilor caci ce si-a permis Dinamo nu are nici o legatura cu fotbalul, clubul, istoria si patriotismul. E pur si simplu paranoia, altfel nu stiu cum sa-i zic. Daca taiati „paranoia“ puneti voi va rog ceva potrivit in loc. „Hai Serbia“, cind joci cu ei, e voie. „Multumim fratilor sirbi“, e voie. De ce multumim nu intereseaza pe nimeni - poate ca ni-l tin pe domnul Ghita.

constantin (241 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 13:17

La meciul Barcelona - AS Roma, aprilie anul ăsta, fanii Barcelonei au avut bannere pentru susţinerea independenţei Cataloniei şi a politicienilor arestaţi pentru proclamarea independenţei. În minutul 17:14, arbitru a fost nevoit să întrerupă meciul, iar la final fanii au intrat pe stadion. Susţinerea independenţei aceste regiuni de către suporterii echipei este poveste veche. De câte ori a suspendat UEFA stadionul Barcelonei pentru mesajele politice exprimate de fanii echipei? Dacă mesajul politic a fost cauza pentru care noi am jucat fără spectatori... Dar nu este aşa, noi am fost acuzaţi de rasism şi xenofobie. O aberaţie!

Sasa (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 13:37

Sunt tare curios daca acum cativa ani - cand cei doi erau in plina putere - afisai bannere cu "Blatter si Platini la brutarie" ce s-ar fi intamplat.

victor L (285 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 13:53

E voie sa strigam oricind si oriunde. Chiar si in somn. Chiar si cind pierdem. Rusinos. Hai Romania!

Mordved (23 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 14:08

Vrem, nu vrem, Kosovo e membru cu drepturi depline al UEFA. Sanctiunea e deplin legala. Nu putem sa o condamnam. Vom refuza sa jucam impotriva kosovarilor daca astfel vor pica sortii? Da' Gibraltarul dupa care plang de secole spaniolii? Si el e "nembru". Politica nu are ce cauta pe stadioane. Guardiola o invata by the hard way. In timpul Olimpiadelor (adevarate) toate animozitatile si conflictele erau suspendate. E atat de simplu.

di livio (158 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 15:13

tu esti mama si tata ipocriziei...asa cum tu faci ce vrei pa blogu tau asa si UEFA face ce vrea pa blogu ei...nu-ti convine ca cenzureaza, nu participi...asa cum tu cenzurezi pa blogu tau, asa cenzureaza si aia...au esprimat o opinie despre lumea in care traim, i-auzi, ia si hop s-asa...pai si io am esprimat o opinie despre lumea gafelor co(smice) de pe gsp.ro...si ma cenzurasi ma pesedisterdoganist ce esti...da ce-am facut, vorba ta...***...da unu meserias

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dona (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 15:57

Am crezut ca problemele dintre romani si unguri sint artificiale, ca nu exista in realitate. Asat a fost inainte de a vizita Budapesta. Nu stiu daca la meciul une romanii au afisat bannerul Kosovo e Serbia au fost sau nu scandari asa zis rasiste si/sau xenofobe, dar asta nu are nici o importanta. Dl. Geambasu are perfecta dreptate ca ni se pune pumnul in gura. La urma urmei, nimeni nu e obligat sa iubeasca o categorie de oameni, ca e vorba de o rasa sau de o etnie ; fiecare are de asemenea dreptul sa urasca pe cine vrea si chiar sa-si exprime sentimentele, atita timp cit nu intreprinde actiuni care sa produca injurii fizice sau moartea, precum si alte efecte nefaste asupra subiectilor. Ca-i injuram pe unguri nu e nici o problema atita vreme cit ei ne fac pe noi mult mai rau de atit : in Ungaria in mod oficial se spune cit de cumpliti sint romanii, pe parlamentul de la Budapesta linga steagul Unguresc este si cel al "Transilvaniei", iar turistilor li se spune in mod oficial cum ca stramosii ungurilor au venit pe la anul 900 si ceva in bazinul muntilor Carpati si ca Transilvania e de fapt si de drept a lor, la Budapesta este o replica a catelului huniazilor, care e "a lor", la Budapesta exista ca fenomen "cultural" o asa numita opera rock, Trianon, in care vajnicii urmasi ai lui Arpad isi scuipa printre dinti ura viscerala impotriva Romaniei si a Romanilor. Tot la Budapesta li se mai povesteste turistilor despre Dunare si vecinii Ungariei si se simte cum ii frig, ii ard cuvintele Roman sau Romania, pe care se feresc din toate puterile sa le pronunte. Una din ghizii care prezinta turul Budapestei chiar nu s-a sfiit sa minta cind a spus ca parlamentul de la Budapesta este in a doua cea mai mare cladire din lume, prima fiind la Londra !!!! O alta ghida in alt tur a spus corect, prima este parlamentul Romaniei, ma mir cum de-a putut trece peste ura cultivata oficial impotriva Romanilor.

Io (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 18:35

Bai! Sunteti turci?! Pentru cei de mai sus: stadionul a fost suspendat pentru ca, pe langa scandarea politica ("Kosovo e Serbia") a carei penalizare sa zicem ca poate fi contestata, desi UEFA nu accepta manifestari politice, s-au mai produs cateva lucruri: CEL MAI IMPORTANT: S-A STRIGAT "AFARA AFARA CU UNGURII DIN TARA" si ceva de 4 litere fata de Ungaria. Putem fi de acord cu totii ca acestea doua se incadreaza la manifestari/scandari xenofobe? Da sau Nu?

Crimson Veritas (27 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 19:13

Aberezi ... Stadioanele nu sunt arene politice. Cei care se uita la meciuri nu trebuie obligati sa aiste la propaganda politica. Cei care vin la meciuri, trebuie sa vina pentru spectacolul oferit ... nu ma intereseaza nici ce rontzaie ei nici ce opinii au, si nici ce gandesc. Evenimentele Sportive ... nu trebuie folosite / deturnate in alte scopuri, sa devina trabulina unor ... #***, care sa-si mediatizeze in acest fel frustrarile si opinile politice, rasiste, etc. Te consideri jurnalist sportiv ... dar nu intelegi nimic din sport ... ca si colegii tai ... Sportul il folosesti ca pe o arma ... pentru a-ti rezolva compelxele de inferioritate ... in cazul tau ... faptul ca nu te impaci cu ideea ca faci parte dintr-o factiune electorala ... care este minoritara, si a pierdut pe drept ultimele runde de alegeri libere din Romania. In ce priveste Dreptul la Libera Exprimare ... pe care tu nu il acorzi nici cititorilor tai, fara sa le 'moderezi' comentarile ... acesta ca si celelalte drepturi ... recunoscute de CR si CDO ... se exercita in conformitate cu legislatile interne ale tarilor, in cadrul stabilit si reglementat de lege ... fie ca vorbim de Manifestatie Publica, de Opinie Publica, de Numere de Inamtriculare, etc. Nimic nu este Absolut, cu atat mai putin dreptul la libera exprimare ... liberatea individului se opreste in momentul in care incalca libertatea celorlalti, incetatea sa mai fie Drept ... si se transforma in Abuz de Drept. Voi hastagii ... ati creat o Democratie a Tupeului Nemasurat ... iar Drepturile ... un LUX ... de fapt ... fapt un jack pot ... le prinde cine poate ... cel care este cel mai tupeist si mai nesimtit! Intr-o democratie normal ... astfel de discutii nu ar exista ... pentru ca ati fost pusi de mult in banca voastra ... conform legii ... si ati fi invatat ... ca drepturile voastre ... nu sunt cu nimic mai presus ... de drepturile celorlalti. Iar in ce priveste Competitile organizate de FIFA si UEFA ... s-a decis ca astfel de opinii nu au ce cauta pe arenele sportive ... nu va convine ... nu va obliga nimeni sa participati in competitile organizate de cele 2 formuri !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Nica fără frica (138 comentarii)  •  18 noiembrie 2018, 19:59

Geambasule,ai și nu ai dreptate! Nu ai dreptate când te entuziasmezi că am bătut Lituania și ai dreptate referitor la suspendare! UEFA și FIFA nu vor implicare politică în sport dar ei implica politicul în sport! Când a murit Mandela UEFA și FIFA au cerut tuturor echipelor să țină un moment de reculegere pentru Nelson Mandela!!! Trist și dezgustător! Ii felicit pe cei care au afișat banner ul pentru Serbia!

ionescu (26 comentarii)  •  19 noiembrie 2018, 14:43

e vorba de meciul cu serbia de acum 1 luna? intamplator l-am vazut si tin minte ca a fost o intrerupere pentru fumigene, nu aia ne-a costat?

Comentează