Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Fotbalul confiscat de fluieraşi

Cu VAR sau fără VAR, ei au devenit stăpâni. Şi toţi ceilalţi sunt cobaii lor. Ultima demonstraţie, pe Santiago Bernabeu

Permalink to Fotbalul confiscat de fluieraşi
joi, 12 aprilie 2018, 7:40

Ce este arbitrul? Om, cu raţiune şi mai ales cu sentimente? Animal, cu un coş de gunoi în loc de inimă, cum susţine Gigi Buffon? Sau poate arbitrul este un extraterestru, o fiinţă galactică venită pe Pământ să împartă dreptatea cosmică? Nu, asta este Cristiano Ronaldo cu pectoralii lui proeminenţi aidoma creierelor crescute pe frunţile klingonienilor din Star Trek.

Arbitrul modern

Deci, ce este Michael Oliver, arbitrul meciului Real Madrid-Juventus Torino? Hoţ sau clarvăzător? Unealtă a madrilenilor sau instrument al prostiei universale? Probabil că din toate câte puţin. Dar mai presus de orice, Michael Oliver este un arbitru modern. Şi nu, nu vă grăbiţi să luaţi asta drept un compliment!

Arbitrul modern este acela care face din meseria lui o activitate de nepătruns. Un mister accesibil doar preoţilor regulamentului şi inaccesibil muritorilor de rând. Aşa sunt posibile aceste penaltyuri atomice, aceste henţuri moleculare. Să explicăm. Un atom al fundaşului intră în contact cu un atom al atacantului. Mai sensibil, atomul celui din urmă cedează, cade secerat. Penalty clar ca lumina microscopului! La henţ, în special la cele din suprafaţa de pedeapsă (dacă spui careu te descalifici!) o moleculă din mâna fundaşului este atinsă de o altă moleculă aparţinând mingii. Penalty! Clarissim!

Puţină fizică, nu metafizică

În fizică, pentru că tot vorbim despre atomi, molecule şi fotoni, foarte important este sistemul de referinţă unde te-ai plasat. Dacă eşti suporter al lui Juve, eşti victimă. Simţi că ai fost furat, că un individ mârşav ţi-a răpit bucuria unei victorii şi a unei calificări istorice pe Santiago Bernabeu. Dacă eşti fan al Realului, dar mai ales al oricărei alte echipe din Italia, mai puţin Juve, te simţi răzbunat. Nu ştiu dacă italienii au stoc comun de proverbe cu noi, probabil că nu, dar „Ce ţie nu-ţi place altuia nu-i face!” mi se pare că se potriveşte perfect. Ca şi la fel de neaoşul „Cine sapă groapa altuia cade singur în ea!”.

VAR ajută, dar nu-i deposedează

Lungul şir al furtişagurilor juventine petrecute în Serie A, ce inocent sună chestia asta cu «juventin»!, îşi găseşte o replică pe măsură în decizia lui Michael Oliver. Care e englez, aşadar parte a unei şcoli croite pe încurajarea jocului bărbătesc, a dictat penalty la o intervenţie disperată, dar corectă a lui Benatia la Lucas Vazquez. Andrea Agnelli, preşedintele campioanei Italiei şi unul dintre moştenitorii averii familiei fondatoare a companiei FIAT, spune că sistemul de supraveghere video VAR ar fi pus lucrurile la punct. Posibil, deşi într-o situaţie ca aceea de pe Bernabeu din minutul 90 plus 3 arbitrul ar fi putut interpreta faza tot în favoarea lui. Desigur, pe baza teoriei de mai înainte cu atomi şi molecule.

Fotbalul balet

Ideea este alta. VAR ajută mult, iar introducerea sistemului în campionatul italian a limitat erorile grosolane. Problema de substanţă rămâne însă şi se extinde peste fotbalul de pretutindeni. La adăpostul autonomiei, puterea arbitrilor a crescut nepermis. Ocrotiţi de un concept umanist – limitarea violenţei în jocul de fotbal – arbitrii de pretutindeni au transformat meciurile în câmp de experimente pentru fanteziile lor. Fotbalul este transportat undeva în zona baletului, dar unul în care balerinul doar adulmecă balerina, nu o şi atinge. Cum a fost posibil? Iaca-şa. Nu regulamentul s-a schimbat, ci maniera de a a-l aplica. Este greu de închipuit că dintr-odată sau pe rând au înnebunit Wenger, Mourinho, Guardiola, Conte, Allegri sau, cu voia dumneavoastră, Dan Petrescu.

Penaltyul de miercuri seară de pe Bernabeu nu s-ar fi dictat niciodată în fotbalul de acum 20-30 de ani. Şi asta nu din cauză că fotbalul era mai puţin dezvoltat, ci pentru că aparţinea jucătorilor şi antrenorilor, nu fluieraşilor şi tuşarilor. Peste tot, nu doar la noi, se vorbeşte mai mult despre arbitri şi despre arbitraj decât despre meciurile propriu-zise. Rezultatul? Şi când schilodesc rezultatul, tot ei, arbitraşii, câştigă.

Rolul principal, electricianul

Este ca şi cum după un film bun nu am discuta nici despre viziunea regizorală, nici despre jocul actorilor, nici măcar pe marginea luminii şi cadrelor propuse de operator, ci despre băiatul care a băgat aparatul de filmat în priză. Că fără el nu s-ar fi făcut filmul. Şi el decide cine intră în selecţia pentru Palme D’Or sau Oscar. La multe te-ai fi gândit când unii prevesteau declinul fotbalului, dar nu că ar putea fi victima oliverilor şi haţeganilor!

Comentarii (115)Adaugă comentariu

grig (20 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 19:51

f pertinent articol.uitati va in Romania la *** de tudor , coltescu ,la *** ala de avram ,toti se cred la american idol....banditul de hateganu zici ca judeca crime de razboi asa e de important. arbitrul trebuie sa treaca neobservat, nu el e actorul principal.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Padina (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 19:54

a fost penalty, daca nu era faultat Lucas marca.

mircea gabriel (9 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:11

Multumim Cristian! Aveam nevoie o analiza pertinenta si destul de incisiva.

Adrian (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:19

Sunteti tendentios si foarte necalificat in a si da cu parerea daca a fost sau nu penalty Plus faptul ca sunteti fan Barcelona(messi) Va intuneca gandire Daca era Barcelona in situatia Realului aveati cu totul alta atitudine . In rest numai de bine !!

flo-ww (8 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:21

Domnule Geambasu, daca punem tricoul cu 2 caini pe Lucas o sa ceri si rosu la fundasul disperat, toata sleahta varzelonata din presa avea un licar de speranta aseara, dar s-a stins, cum e sa iesi in 4 din 5 ani din sferturi si sa tot fie mare surpriza?

Adu (66 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:22

Cat timp infractorii din fotbal sunt primiti inapoi in fotbal dupa puscarie, e clar ca fotbalul nu e un joc onest. FIFA si UEFA ar trebui sa interzica reprimirea in fotbal sau in afaceri cu fotbal a oricui a fost condamnat pentru infractiuni in fotbal.

liviu (5 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:22

Unde a fost corecta interventia Benatia? Pwe MArte, caci pe Bernabeu nu! Spaniolul era pe punctul da a opri mingea pe piept si sa traga, dar belea: s a trezit pe jos! A aalunecat, fiind apa pe gresie....

maximuspqr (58 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:29

daca nu i de bani sau tatuaje,masini sau amante,e despre pectorali...ooooffff

radu (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:35

pectorali proeminenti? nu prea mergi la sala, nu e asa?

a dica (129 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:40

Toti sperau intr-o remontanda istorica, dar nemeritata. Arbitrul a fost corect! Incorecte au fost reactiile de dupa ca si multe opinii ale unor jurnalisti si comentatori.

gio (28 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:40

In spatele fluierasilor sunt mereu unii. Fluierasii nu ajung acolo doar pentru ca sunt talentati, sunt prmovati, sustinuti, protejati, delegati. Ei sunt niste marionete, in spatele lor sforarii. Niciodata nu o sa vezi penalty de acest gen impotriva lui real madrid in meci decisiv. Regulamentul ar trebui schimbat, penalty sa se dea doar in situatii iminente de gol, cele la care azi se dicteaza eliminare, in rest, pentru restul faulturilor sa se dea lovitura libera de la 16 metri, e mai corect asa.

observator_federal (32 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:40

Penaltyul de aseară a avut acoperire în regulamente mai mult decât penaltyul acordat luni împotriva Craiovei de către Kovacs (chiar m-aș fi așteptat să faceți referire la el)... Aseară nu cred că s-ar fi acordat lovitură de pedeapsă la o intervenție precum cea a lui Dimitrov la Teixeira. Interese mari în fotbal și nu doar arbitrii sunt lipsiți de obiectivitate ci și comentatorii sportivi.

PETRU (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:44

Sper toti care comentam pe aici am dat in minge sau am jucat in vreo Ilga mai mult sau putin importanta. Nu pot sa ma pronunt daca a fost sau nu 11 metri UN LUCRU STIU SIGUR CA FOOTBALLul este in Sport deci o competie ,unde se poate demonstra maiestria,talentul,conditia fizica ,imaginatia si peste tot CARACTERUL de jucator. Eu as fi ratat penalty si jucam in prelungiri. Ronaldo nu este nascut jucator ci FACUT IDOL.

Alex18 (3 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:47

Mai bine pregateste *** de articol pe care sunt convins ca nu vei rata ocazia sa-l scrii, dupa meciul clonelor, pe care atata va chinuiti sa-l promovati si voi si cei de la digisport. Lasa fotbalul mare in seama altora.

Andrei (222 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:48

@Geambasu. Nu inteleg sensul articolului. Inteleg argumentatia, dar pretextul ei, lovitura de 11 m dictata in favoarea Realului, e neavenit. A fost infractiune clara, atac din spate, atacantul spaniol lovit cu spitul in piept cand se pregatea sa finalizeze. Daca se intampla evenimentul la mijlocul terenului si se dadea fault, ai fi incriminat decizia? Daca creste miza, atunci trebuie musai sa fie bagat in spital atacantul ca sa se justifice un 11m? Eventual direct in coma, daca tot e tensiune mare in min. 93. Daca vroiai sa scrii pe tema, mai bine plecai de la golul anulat pe nedrept lui City in seara precedenta. La 2-0 pentru ei la pauza se juca in alta cheie repriza II, nu crezi? La fel cum aseara daca se intra in prelungiri nu inseamna ca s-ar fi calificat musai Juventus.

cpt.ahab (36 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:53

N-a fost penalty sub nicio formă. Fanii robotului portughez vor susține altceva, pentru că pe ei îi interesează numai trofeele, indiferent cum sunt obținute. Chiar de va marca 1000 de goluri în UCL, Ronaldo tot personaj fad rămâne. Realul lui Perez? Cel mai bine ar fi să i se acorde anticipat vreo cinci trofee și să lase restul lumii în pace, să mai vedem și altceva decât calificări ca aceea de aseară.

Nemes liviu (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:57

Dl Geambasu a zis! N-a fost penalty. Ca tot corul de barselonezi in cautare de-o alinare! Nici mie nu mi s-a parut penalty. Trebuia sa-i puna si hamul, nu doar sa-l calareasca. Jenant! Sa cauti alinare in capra vecinului!

Cristi (17 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:57

Nu a fost niciun penalty,ci doar o iluzie de penalty. Cine a vzut tot meciul cu atentie a putut observa cum Ronaldo (pt cunoscatori Penaldo) care a dat din maini mai ceva ca Alibec, Carvajal si apoi Vasquez s-au intrecut in plonjonuri spectaculoase in careu. Niciun arbitru,ca un om normal,nu putea sa se lase pacalit,si mai ales in prelungiri. De dragul fotbalului nu ai cum sa fluieri orice atingeri usoare din careu. Ma amuza cum se incurajeaza toti fanii madrileni "daca nu era faultat tot marca Vasquez" cand jucatorul lor a fost aproape deposedat de catre Benatia si normal,a ales sa-l pacaleasca pe arbitru ca doar nu era fraier sa joace faza si sa piarda. Mai stim noi pe cineva din Romania care se arunca imediat cum simte o mana pe el,Florin Tanase de la Fcsb,o alta echipa la fel de ajutata ca Real si care foarte foarte rar primeste foarte foarte rar spre deloc, penaltyuri impotriva. E si asta o coincidenta.

Pt. limitatii vizual: (3 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:59

Astia, care vedeti fault, se televizeaza reluarea din profil; smecherul ala spaniol incepe plonjonul inainte sa-l atinga Benatia. Daca ati opera si la un nivel IQ peste 100, ati corela cu simularile repetate (cel putin 7) ale spaniolilor, care arata ca au folosit simularea ca tactica pentru a pacali fotbalul. Regretabil mai e si ca Juventus nu s-a dus peste ei, la 3-0, sa le mai dea unul si sa-i termine.

Geo (16 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 20:59

"Domnul" arbitru Oliver zici ca e frate geaman cu Hategan. Acelasi stil de atoatestiutor, care dovedeste o maxima incompetenta sau...altceva.

11 (21 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:00

Unealta e in curte la gsp. Daca oricarui "expert" gsp ii pui in mana un pix , o coala de hartie, il asezi frumos pe scaun la un meci de fotbal si ii ceri sa scrie un articol despre meciul respectiv sunt convins ca urmeaza sa returneze coala si pixul neatinse pe motiv ca el protejeaza natura si aveti nesimtirea sa criticati pe altii. Voi in afara de gigi, Sandu si Dragomir nu stiti nimic.

liviu (5 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:01

Atacantul este in pozitie de a suta la poarta adversa din citiva metri si un adversar il impinge cu intentia de al dezechilibra si a-l face sa rateze. Intentia este acolo. Contactul cit de mic daca schimba resultatul normal al actiunii celui in pozitie de a marca este influentare cu intentie a rezultatului actiunii. Sint situatii cind arbitri nu dau penalties si asta influenteaza negativ actiunile viitoare. Daca nu dai penaties cind este cazul influentezi rezultatul final care in multe situatii este ca aseara. A da un penalty cind este un act de a fi un arbitru bun si asta s-a intimplat aseara.Nu tin cu Real dar arbitru trebuia sa termine meciul si de aceea l-a eliminat pe Bufon pentru a termina scandalul si a termina partida. Arbitrul este bun , faza a cazut la un moment decisiv si el trebuia sa ia o decizie , decizia a fost de arbitru MARE. Daca nu ai curaj sa faci ce trebuie, apucate de vindut mamaliga la o taverna pentru a-ti cistiga banii.Juventus s-a batut excelent si a avut un 3-0, rezultat pe care arbitrul nu l-a influentat, Juventus nu se poate plinge ca au fost dezavantajati. Au Avut 3-0 in deplasare cu acelasi arbitru la centru pentru 93 de minute

luciann (26 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:03

Realul fura de pe vremea lui Franco! Au furat, fura si vor fura in continuare! Aduceti-va aminte si de semifinala de anul trecut contra lui Bayern! Toate deciziile decisive sunt pentru ei! Si anul asta, la meciul cu PSG de pe Bernabeu, tot fluierasii au intors soarta partidei cu un penalty inexistent! Daca eram in locul lui Allegri aseara, lasam poarta goala, jucam fara portar minutul ala! Ii umileam lasandu-i sa bata penalty-ul in poarta goala, le-ar fi dat o palma! Luati ma voi 20 de cupe, dupa ce ca aveti buget nelimitat, mai va ajuta si fluierasii an de an!!!

Nemes liviu (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:04

Cu VAR se intampla o sigura modificare! Era tot penalty, dar era inchisa gura frustratilor de care e plina media si nu numai!

luciann (26 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:05

@Andrei: Benatia a lovit mingea cu piciorul, nu pieptul adversarului!!!

coolfloboy (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:06

Toata lumea comenteaza la 11m. Voi ati vazut ca la golul lui Isco anukat pe motiv de off-side nu a fost off-side ? Si mai spun o chestie, cand Lucas Vasquez este cu fata la poarta si celalalt jucator ii baga talpa in piept /burta caci asta sa intamplat, chiar nu se da fault ca e munutul 93 ? Regulile sunt valabile in fct de minutul in care suntem ? Dar de ce nu contestati si cartonasul rosu ca poate daca era buffon in poarta apara ? Sau de ce nu contestati si faptul ca arbitrul a fost inconjurat si imbrancit de 5 jucatori si doar buffon a luat rosu ? De unde stiti ce a zis buffon ca nu e microfon pe arbitru ca la rugby ? Deci fac ca si Balaj, imprudenta - arbitrul acoperit de regulament. Sa mai spun ca Ronaldo a fost tras de gat la un cirner in careu si vede bine pe reluare ?

Io (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:16

Oare cum ar fi reactionat italienii daca faza era invers, in careul lui Real si arbitrul nu le-ar fi dat penalty? Nu ar fi sarit la gatul lui???

Andrei (222 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:17

@luciann. Nu e adevarat. E atac din spate. Nu joaca mingea. Ca lovesti si mingea intr-un tackling dur, sa zicem, nu te disculpa. La fel si aici. Vasquez se afla in imposibilitatea de a finaliza faza, fiind busculat din spate de adversar. E frustrant sa se acorde 11m impotriva echipei tale in min 93 cand ai 3-0 si aici il inteleg pe Buffon, dar asta nu schimba faptul ca vedictul e eminamente corect.

tudor (7 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:17

Corect, fotbalul este al celor care îl joacă și aplaudă de pe margine. Sau era. Paralela cu cinematografia este inspirată. Acum locul actorilor este luat de producători, preferințele publicului nu contează față de ce dictează marketingul, iar oamenii de ordine ce inițial trebuiau să păzească studiourile ca să se poată filma în liniște, doresc să apară primii pe generic. Cât despre VAR, mă tem că se va pretinde ca Oscarul cel mai important și eventual singurul, să fie acordat categoriilor tehnice, fără să mai conteze jocul din platou, teren...

vasile (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:18

CA SA ANALIZATI CORECT ...FACETI ABSTRACTIE DE ECHIPELE CE JOACA! PENALTY ABSOLUT CORECT

Norbert (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:18

Am vazut meciul pe Fox Sport, toti dupa la post game au zis ca ca fost penalty. La Bein sport dupa meci la post game, toti au zis penalty. La BTSport, Gerrad, Ferdinand si Owen, toti penalty. La ESPN Steve Nicol ex Liverpool, Brian McBride, toti au zis penalty. Sunt clipuri pe youtobe, se pot viziona. Deci...singurii care striga sunt fanii Barcelonei (care au memorie scurta, desi te duci numai 1 saptamana in urma, cand pe Camp Nou Dzeko si Florenzi nu primesc penalty, la Dzeko fiind foarte clar) si fanii lui Juve (care primesc in Serie A cate 2 pk pe meci...si care este singura echipa din lume care a primit 2 penaltyuri intr-un singur meci, ambele in afara careului, cu Calgiari acum cativa ani)... in rest, sanatate multa, si lui Geambasu, pe care il apreciez, dar dislike la articolul de azi!

flasc (24 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:19

In Italia e prapad cu tot cu VAR. Te fura cu VAR-ul in fata.

PETRU (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:28

Am omis -JUCATORUL CARE SE DEZBRACA DE TRICOU PRIMESTE AUTOMAT CARTONAS GALBEN -legea 12 in effect din 1 Iulie 2004- numita competenta nesportiva .Vizionati pe INTERNET de cate ori a facut RONALDO a comis acest gest si cate yellow CARD a primit. sau ,,arbitru`` nu l-a vazut. - nu este NASCUT ci IDOL facut din lut- Ron, al ,dodo.

Tudor (116 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 21:49

Adevărat, a fost o vreme cînd, la o astfel de fază, nu se dădea fault, se dădea roșu celui ce s-a prefăcut că-i faultat. La cum joacă azi fotbaliștii, dacă s-ar da roșu la prefăcătorie, ar mai fi 4-5 pe teren la sfîrșitul jocului.

Cosu (42 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 22:10

Penalty clar .

Papillon (2 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 22:19

Sa nu il uitam pe craciunescu care avea magazin Samsung si a arbitrat in 1995 Rapid-Petrolul in Cupa Romaniei. El a validat un gol dat din offside caci asa trebuia sa-si exprime gratitudinea fata de proprietarul echipei Rapid care era distribuitor oficial al Samsung in Romania. Pana si rapidistii care au fost prezenti la meci atunci s-au bucurat cu jena. Iar acest arbitru manjit, are tupeul sa apara la televiziuni si sa faca pe judecatorul fazelor importante in zilele noastre. Celalalt arbitru- de tusa care a fost partas la faza offside-ului a murit deja de blestemele ploiestenilor......

Radu (4 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 22:33

A fost sau nu 11m , totul e istorie .Cavalerul in negru odată (acum depinde) a rămas doar cu COARNELE(lucru necurat). În campionatul lui nu dădea niciodată un astfel de penalty dar sa l mai elimine si pe Harta care la împins cu capul si cate *** mai auzit. Poate Juventus nu se califica , dar a stricat totul prin acordarea acelui penalty si eliminarea lui Buffon. Din pacate arbitrajul a devenit o problema in toate campionatele si cupele , rezolvarea nu este VAR .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Che Guevara (113 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 22:40

Daca nici cu 5 arbitri, cu casti la urechi si cu ce mai vreti voi in materie de tehnologie noi ne plangem de arbitraj... Iti dai seama ca toata lumea a vazut penalty acolo. Uita-te ce spune Goian: "Benatia s-a pozitionat prost. Nu avea cum sa ia mingea din pozitia aia. El trebuia sa fie intre portar si atacant, nu in spatele atacantului." Ca fundas, orice prost stie ca nu are ce sa caute in spatele atacantului. Logic: din unghiul ala nu avea cum sa impiedice atacantul sa marcheze prin mijloace regulamentare. A avut mana pe atacant iar acesta s-a aruncat pentru ca au fost circumstante de penalty. Tot italienii ne-au invatat smecheria asta. Daca Benatia nu atingea atacantul, ala tragea la poarta si tot 3-1 se termina meciul.

Cezar007 (6 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 22:53

Mai, oameni buni, insusi Benatia a recunscut ca l-a impins pe Vasquez la faza mult comentata! Despre ce vorbim?? Si apoi, domnule Geambasu, ce trebuia sa faca Benatia ca sa fie penalty corect? Sa-i rupa un picior lui Vasquez? Daca nu curge sange nu-i fault? Sau cum?...

gio (28 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 23:08

Observ ca exista si persoane care sustin ca ar fi fost penalty, probabil o parte din sustinatorii Realului Madrid incearca disperati sa apere onoarea echipei lor, e normal ca un suporter sa fie subiectiv. Totusi ar trebui sa se puna de acord. @Andrei de exemplu zice ca Vasquez ar fi fost lovit cu spitul in piept de aparator, @Liviu in schimb vorbeste de o impingere de la spate @cezar zice de tinere etc. Realitatea este ca nici ei nu prea stiu ce a fost dar si-au format reflexul de a apara obisnuitul penalty cu care este salvata echipa lor favorita. Intrebare: Isi aminteste cineva ca Real Madrid sa fi fost penalizata vreodata cu vreun penalty discutabil/ usor acordat/ dubios/gratis etc in vreun meci decisiv intr-un moment decisiv? Eu nu.

Shane (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 23:17

Da. Imi aduc aminte ceva de prin 2010. Drogba alerga un chelios de arbitru care facuse jaf intr un meci de fotbal intr o semifinala de champions. Pe cine sa avantajeze oare ? Repet jaf. Nu doar un penalty care dupa mine in 51 % din cazuri se da.

Andrei (222 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 23:29

Nu 11m e marea drama, ci faptul ca Juventus avea 3-0 la finalul celor 90 de minute. A fost aproape ca cinismul sa mai invinga o data. Practic italienii venisera sa se apere si sa dea gol pe contre sau faze fixe. La 1-0 ei erau masati toti in propriul careu de parca trebuiau sa tina de scor. Partitura lor tehnica se baza pe premisa ca Real joaca ofensiv indiferent de rezultat, fiindca asta e filosofia clubului. Daca era Mourinho inca la Madrid meciul asta se incheia 0-0. Juventus a incercat sa profite cinic de un stil de joc generos. Real n-avea nevoie sa atace si sa se descopere in aparare dupa 3-0 in tur. Si totusi a facut-o. Ma bucur ca italienilor nu le-a iesit schema.

paul (1 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 23:44

Bei Geambasule.... de cand se fac deposedarile cu piciorul pe pieptul adversarului ????????????? Ca sa nu mai zicem ca la si impins.....iar Benatia a si recunoscut azi in presa italiana ca la impins pe jucatorul Realului. Eu sunt fan Barcelona dar ala a fost penalty pe care il vedea si Stevie Wonder asa ca fa si tu niste comentarii nepartinitoare si corecte. Un meci de fotbal dureaza pana fluiera arbitrul sfarsitul partidei si daca cu 5 sec inainte se produce un penalty corect este sa se dea. Si cine se plange ca a fost furat? Juventus ?????? Care a fost retrogradata pentru meciuri si arbitri cumparati....

Juventin (12 comentarii)  •  12 aprilie 2018, 23:59

este tragic ca dupa un meci legendar, discutam despre arbitraj si nu despre fotbal.

itu52 (288 comentarii)  •  13 aprilie 2018, 0:01

Jalnicul nostru campionat a pus pe masa specialiștilor și experților în arbitraj o mulțime de faze la care nu au căzut de acord nici după două zile de dezbateri și analize video. Asta înseamnă că ceva s-a schimbat și nu neapărat la arbitrii de vreme ce disputele nu dau clarificări. Să zicem că vremea lui Răducanu, Dobrin, Dinu, Lucescu era clasică, mulți dintre ei au prins mingea cu șiret. Probabil șiretul mingii a inspirat șiretenia în joc, acele dribliguri pe care azi le vezi tot mai rar. Era multă tehnică, angajament fizic redus, deci arbitraje ușoare. Reluări de faze, ce-ți spunea crainicul emisiunii ”fotbal minut cu minut”. Azi se joacă alt fotbal, a crescut mult ritmul și angajamentul fizic. Mâinile devin obligatorii la jocul de fotbal numai să nu întâlnească mingea, în rest de la țineri discrete până la zurat de dinți, totul e permis. Nu mai e vreme de floricele, totul pe poartă, totul pentru gol. Fazele se derulează în viteză încât pun în dificultate sistemele de monitorizare cu zeci de camere video, dar pe un amărât de arbitru, de multe ori și prost plasat. E clar că este o problemă la care omul începe să fie depășit, nu întâmplător se încearcă implicarea tehnici. Probabil în viitor sarcina să fie preluată de o rețea locală de calculatoare de proces care să poată judeca la microni contactul și forța la impact a combatanților. Întotdeauna când a apărut stimulul, omul a luat măsuri și și-a perfecționat uneltele de lucru. Până acum a triumfat, nu văd de ce ar da greș de data aceasta.

Dan T (46 comentarii)  •  13 aprilie 2018, 0:07

A fost penalty clar. Ce daca s-a petrecut in prelungiri? Daca dadea Juventus gol in acel minut nu se punea pt ca a fost in prelungiri ?!?

Octavian (48 comentarii)  •  13 aprilie 2018, 0:10

Eu vad lucrurile mai simplu si nu cred ca au de-a face cu "modernitatea". Arbitrii sant arbitrii cum sant si judecatorii judecatori: Gata sa indeplineasca sarcinile trasate de superiori. Clarviziune si probitate de-a lungul unei cariere: Rara avis. "Modernitate" era slava Domnului si "acum 30 de ani": Va mai aduceti aminte de Steaua impotriva castigatoarei Cupei Libertadores: finala de atunci a "mondialului intercluburi" (meci sponsorat de TOYOTA! - cu masini expuse pe margine) Nu ca mi'a placut vreodata de Valentin sau de celelalte genii pcr, da' Steaua - meritul fie al cui o fi fost - juca fotbal. Belodedici a dat un gol. Si golul a fost anulat. O decizie relativ importanta, nu?! Cate Toyote erau vandute in Romania si cate in Argentina? Ca sa nu mai vorbim de restul lumii de limba Spaniola. Eu zic ca decizia aia a fost tot asa de "moderna" ca multe altele (mai noi sau mai vechi.) Argintii zornaie la fel de modern de multe mii de ani ...

Boeangiu Marian (65 comentarii)  •  13 aprilie 2018, 0:30

Benatia a recunoscut faultul iar unii contesta faultul ! Halucinant! In fotbalul englezesc se incurajeaza fotbalul fizic ,chiar violent ,cu conditia ca lupta sa fie numai pentru minge. Eventualele faulturi dure daca sunt fara intentie ci in focul luptei pentru balon gasesc de multe ori intelegere si multe scapa netaxate de arbitru. Ce nu scapa NICIODATA nepedepsite sunt actiunile incorecte efectuate INTENTIONAT: gesturi nesportive ,faulturi chiar ff usoare dar intentionate, simularile.

liviu (5 comentarii)  •  13 aprilie 2018, 0:48

gio mi se pare mie ca si admiratorii barcei si anti madridistii trebuie sa isi spele onoarea si sa arunce in altii, in MAdrid in speta. Eu sunt neutru nu am favoriti in afra evhipei din orasul meu ce joaca in liga trei. Ce trebuia sa se intample sa fie penalty? Spaniolul era pe punctul de a marca, dar ghiceste- a cazut! A cazut singur alunecand pe apa de pe gresie.Italianul a pus mana pe el s i a pus piciorul in fata , nu i-a facut absolut nimic. Germanii au fost mult mai tari: au facut o analiza la sange: gol perfect valabil a lui Isco, rosu neacordat lui cum il cheama, MAdzurici asta ce a dat doua goluri, un penalty la atreia cadere in careu a milogului si penalty clar......

Vee (1 comentarii)  •  13 aprilie 2018, 0:50

Un articol despre nimic. Un articol mai bun s-ar putea scrie despre rolul autorului in a scrie acest articol... ce a vrut sa ne transmita autorul? Penalty-ul este clar, cu regulamentul in mana. Daca vrem sa discutam ep teme poetice, despre natura jocului si daca merita sau nu merita Juventus sa ajunga in prelungiri, astea sunt complet alte discutii, de o tema dramatico-romantica. Strict la obiect insa, penalty-ul a fost clar. Nu tin nici cu Real, nici cu Juventus. As fi preferat ca Juventus sa mearga mai departe, doar pentru Buffon si a sa cariera. Pacat de modul inutil in care si-a incheiat (probabil) cariera de Champions League. Cu atatia ani de experienta, probabil ca trebuia sa stie ca o decizie nu poate fi revocata in urma unor urlete ale jucatorilor... El era singurul care mai putea repara ceea ce s-a intamplat. In fine. Articol despre nimic practic.

Comentează