Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Defectul de a comenta efectul Halep

În nestăvilita dorinţă de audienţă, încă un articol despre a doua jucătoare de tenis a lumii!

Permalink to Defectul de a comenta efectul Halep
miercuri, 23 august 2017, 3:38

Aceasta este cheia în care vor citi unii acest editorial. Încă un articol, nu ultimul, despre Halep. Normal, de vreme ce ea ne dă de mâncare. Aşa gândesc mulţi. Până la replicile produse de cutremurul finalei de la Cincinnati, o paranteză mai lungă, dar legată subtil de discuţia noastră.

Paraschivescu certat
Într-un editorial publicat săptămâna trecută în Gazetă, Tudor Octavian l-a tras de urechi, fără să îl numească, pe Radu Paraschivescu. Articolul era intitulat „Păreri pe banii altora”. Radu criticase cu o precizie chirurgicală derapajele lui Hagi, iar asta i s-a părut amendabil domnului Tudor Octavian. Care a susţinut teza populară potrivit căreia ziaristul se prezintă în faţa lumii ca un specimen nefrecventabil, un soi de căpuşă lipită pe spatele animalului de povară care este vedeta-sportivul-erou. Fiinţă care, odată sătulă, îşi mai ia şi libertatea de a-şi ironiza binefăcătorul. Ce mi s-a părut ciudat nu este disputa dintre doi oameni semnificativi din presă, circulaţia ideilor opuse împrospătează aerul, ci felul în care un jurnalist admirabil, care ne-a fost model prin curajul opiniilor, graţie limpezimii ideilor şi datorită frumuseţii stilului ajunge să îşi nege esenţa meseriei.

Idei care îngraşă subconştientul colectiv
Ar fi o obrăznicie să spun că a fost o rătăcire de moment a lui Tudor Octavian. Şi o greşeală imensă a considera că un jurnalist care a traversat integru ere existenţiale ale profesiei nu poate emite o părere în antiteză cu a altui jurnalist important. Am încercat să înţeleg. Am ezitat mult înainte să scriu, dar cred că sinceritatea, aşa, amară cum este ea, rămâne un medicament universal. Cred că domnul Tudor Octavian s-a lăsat furat de valul periculos al adeziunii la ideile care îngraşă subconştientul colectiv. Să nu cutezăm a critica, să renunţăm a avea alte păreri, să facem bine, să fim pozitivi, să aplaudăm şi când trebuie să fluierăm, să ne populăm existenţa cu certitudini, deşi n-ar fi rău să ne îndoim. Să ne plasăm într-o zonă a personajelor asistate, a celor care datorează întotdeauna recunoştinţă absolută binefăcătorilor lor.

Enervăm, aşa e
Or, meseria noastră, aşa, urâtă cum li se pare unora, presupune tocmai a ancheta, a căuta, a scotoci, a avea opinie la comodele versiuni oficiale. Ziaristul poate să şi aplaude, dar el este dator cu păreri despre evenimente, despre personaje, despre meciuri, despre tablouri, despre filme. El poate scoate din minți cu impresiile lui, dar generează nu o dată dezbatere autentică. Dacă recomanzi o carte sau spui că nu ţi-a plăcut, dacă lauzi un pictor uitat sau îl defineşti ca impostor înseamnă că trăieşti pe banii altora?

Ce produce divertismentul
Închid uriaşa paranteză din drumul spre subiectul Halep. Dintr-o anumită perspectivă rezultă că am păreri, ba chiar trăiesc pe banii Simonei, nu? Citesc cu interes sincer postările de pe blog. Inclusiv acum, după articolul „Simo la Cincy”, care a adunat sumedenie de reacţii. Mai cu seamă negative. Normal, este un subiect fierbinte despre cea mai cunoscută sportivă română. Celebră, bogată şi personaj contradictoriu. Lecturez mesajele (apropo, rata de reacție este aproximativ 1 la 10 între numărul de vizualizări şi numărul de postări!), când pot mai şi răspund. Unele mesaje mă amuză, altele mă mâhnesc (nu discutăm aici de abjecții), altele mă încurajează. Nu virulenţa opiniilor unor mesaje mă contrariază, miştourile de şantier nici atât, ci abandonul în braţele clişeelor. Preferinţa multora pentru zone călduţe, pentru locuri comune, fără teren accidentat. Previzibil totuși. Hrănit sistematic cu divertisment de calitate îndoielnică, publicul de pretutindeni a virat spre un pozitivism confortabil. Aşa-zisul bonism, care îl fereşte de surprize neplăcute, dar şi de emoţia autentică.
Ca să n-o mai lungim. Simona Halep este o sportivă extraordinară, demnă de respectul şi de admiraţia noastră. Dar Halep nu este un subiect tabu şi despre ea putem scrie şi când joacă minunat, şi când joacă prost. Şi când observăm că jocul ei nu s-a îmbunătăţit cu Darren Cahill, dimpotrivă. Şi când îşi lasă sufletul pe teren, şi când capitulează fără luptă. Realizăm că este locul doi mondial şi că asta este în sine o performanţă uimitoare. Cunoaştem teoria că nu ne datorează nimic, deşi aici ar fi un pic de discutat. Dar vedem şi cum se împiedică atunci când vrea să facă pasul următor. Spre pisc, spre numărul 1. Amestecăm admirația cu îndoiala, emoția cu analiza rece.

Ce ar fi dacă toţi ne-am păstra şi ne-am juca rolurile corect? Sportivi, public, ziarişti. Conspirație? Consens? Sau normalitate?

Comentarii (79)Adaugă comentariu

Gica Contra (2 comentarii)  •  23 august 2017, 15:58

Dra Halep greseste cand spune ca nu ne datoreaza nimic! Daca s-ar referi doar la banii castigati din premii, ar avea 100% dreptate! Dar as dori sa faca aceasta afirmatie si in fata reprezentantilor Adidas, Porsche, Dedeman, Dorna ... Ce-ar fi sa boicotam aceste companii?

T (4 comentarii)  •  23 august 2017, 16:00

Lasati vorbele deserte: Halep este o jucatoare doar -mediocra,fara grand slamuri,ca atare nu are cum sa ajunga nr. 1 mondial !!! Pierde cu jucatoare de pe locurile 100-200 WTA,castiga greu cu Vinci sau Mladenovic,si este sters de pe terenul de joc de jucatoare ca Ostapenko,Svitolina si Muguruza,chiar cu 6-0 in timpul unor lectii adevarate de tenis !!In loc de adunari de puncte si bani,ar fi fost mult mai indicate niste antrenamente serioase !

gabi (20 comentarii)  •  23 august 2017, 16:03

Halep a demonstrat ca nu este o sportiva de locul 1. Putem sa cautam, acum, doar motivele pentru care nu este nr. 1. Restul e can-can.

Dan (11 comentarii)  •  23 august 2017, 16:12

Ne mândrim cu ea pentru ca oricum altceva nu avem la ora actuala în sport dar este o jucătoare de tenis normala absolut nimic deosebit.

simplu (51 comentarii)  •  23 august 2017, 16:14

sau ce-ar fi daca v-ati petrece cateva saptamani cu ea in circuit sa faceti o cronica adevarata despre viata unui sportiv la acel nivel - fizic, emotional, social, in echipa, logistic etc.. adica asa inteleg eu jurnalism box-to-box, adica nu jurnalism screen-to-screen.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  23 august 2017, 16:19

Da, ce ar fi? Foarte interesant. Credeti ca ar accepta sa fie un ziarist mereu in preajma? Nu unul de casa. Cat despre costurile unei asemenea intreprinderi, nu vreti sa stiti. Sau poate, cine stie, vreunul dintre numerosii ei sponsori ar gasi interesant proiectul. Si sigur a ar avea niste pretentii, sa sune bine. Vedeti deci ca e un pic mai complicat decat pare la prima vedere. Inclusiv chestia asta cu box to box

Kris (89 comentarii)  •  23 august 2017, 16:16

Ca sa fiti corecti pina la capat,ar trebui sa va bucurati ca avem pe cineva dintre noi care a ajuns la un nivel extreme de ridicat prin forta proprie in conditiile in care statul nostrum a facut foarte putine pentru performanta sportive. Bravo Simona pentru tot ce realizezi.Sufletul meu te va sprijini indifferent de rezultate.Ai demonstrate unei tari impotente ca se poate sa te lupti de la egal la egal cu cei mari !

Costin Tudor (3 comentarii)  •  23 august 2017, 16:18

Am citit un pic amuzat materialul dumneavoastra si incerc sa inteleg ce doriti , de fapt. Aveti libertatea sa scrieti ce credeti si ce simtiti? Eu cred ca da . Doriti sa va expuneti parerile public fara sa fiti criticat ? Cititi Evanghelia dupa Marcu capitolul 7 si poate va lamuriti. Nici Halep nu a devenit nr 1 WTA dar nici pe dumneavoastra nu v-am vazut printre laureatii premiului Pulitzer pentru jurnalism. Ceea ce nu inseamna ca nu se poate intampla in viitor. Lamentatiile si autovictimizarea nu isi au rostul , totusi, va adresati publicului pe care l-ati creat . E de ajuns sa aruncati o privire pe editia de azi sa vedeti cat de mult e despre sport si cat despre probleme colaterale sportului. Cand transformati performanta in cancan atunci aveti cititorii pe care ii meritati

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  23 august 2017, 16:22

Ati inteles foarte bine ca nu am pretentia sa nu fiu criticat fara sa facem referiri la Biblie, pe bune! Iar asta cu cititorii pe care ii meritam e de discutat. Uitati cu buna stiinta cred lucrurile bune si foarte bune continute in ziar/site si scoateti in evidenta doar latura conmerciala/tabloida. Care, n-o sa va vina sa credeti, este consumata avid exact de acel public care ne cere doar calitate. Dar ce va povestesc eu despre ipocrizie?

bellu (13 comentarii)  •  23 august 2017, 16:23

mi a placut articolul..sunt 100% de acord cu cele scrise mai sus..

Alex Pau (38 comentarii)  •  23 august 2017, 16:26

Chiar sunt curios: oare ce ar fi de discutat legat de faptul ca Halep v-ar datora ceva?!? Nu datoreaza nimic, nici dumneavoastra, nici mie si nimanui.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  23 august 2017, 16:28

Va da un posibil raspuns userul Gica Contra. Interesanta perspectiva, nu?

octavian (109 comentarii)  •  23 august 2017, 16:30

Posibil ca ne detasam putin de realitate, in cazul nostru de sportiv,evorba de posibilitate- realitate. In conditii normale sportivul ne ofera ceea ce poate el la un moment dat nu ce vrem noi,Simona nu se poate lupta numai cu tenisul ci cu o serie de posibilitati cu care nu le are -gabarit si forta-Cred ca cerem prea mult.Cat despre comentarii si comentatori, de la fiecare dupa posibilitati.E greu sa ne evaluam corect unii pe altii.SA ne dea DOMNUL o noua Simona de cel putin 180 inaltime. aveti dreptate d-le Cristian, jurnalistul nu trebuie numai sa bata din palme, sa aplaude.

Mihnea (13 comentarii)  •  23 august 2017, 16:32

Excelent articol ...Ar fi bine ca si colegii d-voastra sa fie mai independenti..si subscriu articolul d-nul Paraschivescu e excelent in rest Hagi e cel mai bun, cel mai tare, banii lui etc..am mai vazut filmul asta

spinoza (26 comentarii)  •  23 august 2017, 16:39

Altceva mai interesant se poate? Eu sunt sigur ca puteti d-le Geambasu.

Flaviu (3 comentarii)  •  23 august 2017, 16:40

Domnule Geambasu, comentariul domnului Costin Tudor ridica probleme mult mai grave decat cea la care v-ati deranjat sa raspundeti.. "E de ajuns sa aruncati o privire pe editia de azi sa vedeti cat de mult e despre sport si cat despre probleme colaterale sportului. Cand transformati performanta in cancan atunci aveti cititorii pe care ii meritati" .. si aici "probleme colaterale sportului" e spus intr-un mod extraordinar de subtil si de frumos .. "material pornografic/socant/uimitor " cred ca ar fi mult mai precis ..

Cosmo (70 comentarii)  •  23 august 2017, 16:55

Posibilul răspuns al userul Gică contra nu e reprezintă o perspectiva interesanta, ci una stupida.

Cosu (42 comentarii)  •  23 august 2017, 16:58

Daca nu ar fi fost machedoanca n-ai fi comentat . Halep te cumpara cu tot cu strada unde locuiesti .

fancraiova (4 comentarii)  •  23 august 2017, 17:00

Kris Romania nu este o Tara impotenta si daca este , este din cauza voastra ça va inchinati la o submediocra o cipanca care intr-o Tara normala nu ar fi fost bagata in seama sa nu uitam ça aceasta cipanca nu este romanca si mai mult reprezinta propriul intéressant daca reprezenta cu adevarat Romania se ducea la FedCup sau in Brazilia si fara sa fie portdrapel Deci ea nu reprezinta Romania ea reprezinta propiul buzunar intéressant

Iulian (1 comentarii)  •  23 august 2017, 17:02

@ Gica Contra - ai vorbit cand trebuia sa taci.... Ia boicoteaza tu Porsche ... te-ai urcat in vreuna (de curiozitate)... vai mama ta...

Marius Traian (42 comentarii)  •  23 august 2017, 17:07

Domnule Geambasu, eu nu stiu ce cautati dumneavoastra in societatea romaneasca... e un mister total pt mine, va urmaresc articolele deja de ceva vreme. Unele din ele i le-am aratat si sotiei (ea neavand nici in clin, nici in maneca cu nici un sport) care, apreciindu-le, mi-a zis : "Bine n-o sa te mai bat la cap de ce te uiti toata ziua pe GSP". In concluzie, continuati in acelasi ritm! Ori daca simtiti ca nu mai puteti, sa stiti ca societatea frantuzeasca v-ar primi cu bratele deschise. Sunt sigur ca aveti contacte la l'Equipe pe care le-ati putea activa...

Cristian Mindru (3 comentarii)  •  23 august 2017, 17:12

Nu Cristi , Simona nu ne datoreaza absolut nimic . Nici celor de la Dorna, Dedeman etc .. Tot ceea ce reprezinta Simona , banii pe care ii face, contractele , fanii etc , discutiile are ca si cauzalitate faptul ca are o valoare sportiva pentru care doar EA a muncit..nici eu , nici tu si nici Gica Contra ... firmele alea o cauta pe ea, nu ea s a dus la firme etc ..iar relatia aici nu e ca dau eu bani la dorna ca iau laptele si de acolo dorna are bani sa i dea simonei si vezi Doamne prin asta ea imi datoreaza ceva. tu iei ce lapte vrei. Ca iti place laptele. A fost alegerea dornei mai departe sa i dea bani ei sau altcuiva tocmai ca ea ,, vinde"..ca exemplu idiot daca iau un medicament de la catena inseamna ca mi datoreaza Arsinel ceva ? Treziti va !!!!!asta pt domnul gica contra.. iar in rest, valoarea ei sportiva pt unii e mare iar altii vad ca o fac mediocra.. sincer , ma buseste rasul cand citesc cum unii o fac mediocra . daca ea care e a doua in lume etc .. cu finale de mare slem si turnee castigate e mediocra ca jucatoare, sunt curios cum le vad pe begu sau carstea etc .. niste ratate, *** ? Asta daca pt voi locul 2 inseamna mediocritate)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F (698 comentarii)  •  23 august 2017, 17:13

Adica Halep poate fi chiar si criticata dar nu care cumva sa fie criticati jurnalistii apropiati?Incepeti spunand ca nu abordati subiectul Halep pentru ca acum Halep genereaza o mare audienta...Pai va propun sa scrieti si de alte tenismene sau uite eu as scrie de colonia de jucatoare romance care joaca pentru Canada.Poate cineva o sa fie preocupat sa stopeze plecarea jucatoarelor...Altfel la modul general subiectul Halep apartine tuturor si toti putem scrie -dv. jurnalistii- sau chibita noi restul lumii...Din partea mea puteti spune orice ,cred ca de fapt porniti discutii si este bine sa socializam dar poate si dv. acceptati alte pareri desigur care nu jignesc.Si pentru ca am ajuns aici va pot indica multe articole din GSP care indeamna la jignirea anumitor persoane.Am vazut ca sunt multi comentatori care nici macar nu pot cita din GSP pentru ca automat sunt cenzurati...De asta ce spuneti?

Costinel (51 comentarii)  •  23 august 2017, 17:15

Draga Cristu , desi sunt stelist cu state vechi(de mai bine de 40 de ani) , desi stiu preferinta ta pentru Dinamo , NICIODATA , DAR NICIODATA nu am pus la indoiala capacitatea ta de analiza , fapt aratat prin diverse replici la articolele tale . Este nevoie de mintea ta in peisajul jurnalistic , asa cum este nevoie de mintea lui Cornel Dinu sau Mircea Lucescu ( alti dinamovisti pe care ii apreciez foarte mult) , pur si simplu pentru ca exista cititori care va apreciaza . din pacate , chiar si la voi , in randul jurnalistilor , sunt multi care pun accentul pe partizanat , lasand performanta la o parte !! Spre exemplu , au curs valuri de cerneala , pentru o "coregrafie " destul de dubioasa (dupa parerea mea) , in timp ce performanta facuta de steaua 13 ani in Europa , abia daca este amintita !!!asa ca te brog "joaca-ti " rolul de jurnalist analist in continuare !!

Gheorghe Barbu (2 comentarii)  •  23 august 2017, 17:17

"Aceasta este cheia în care vor citi unii acest editorial. Încă un articol, nu ultimul, despre Halep. Normal, de vreme ce ea ne dă de mâncare. Aşa gândesc mulţi. Până la replicile produse de cutremurul finalei de la Cincinnati, o paranteză mai lungă, dar legată subtil de discuţia noastră." Cit de mare e diferenta dintre introducerea pe care o faci Cristian Giambasu, la rece , relaxat in birou, gandita profund, (la 2-3zile....) in comparatie cu cea sincera ca o lacrima la cald, la finalul meciului, facuta de Simona. Compara-le si revezi ce vrei sa spui. Ce ai vrea de fapt ...tu si cei din grupul tau de idei.... Ce ***' o sa mai filozofati, tu si altii ca tine, cand Simona o sa se lase de tenis... Din asta traiesti..., din "performanta" de a "analiza" tenisul neperformant al Simonei Halep..... Despre performantele voastre scriu eu acum. Voi pe ce loc va aflati? Cand ajungeti in top 1000? Imi pare rau ca am pierdut timul sa te citesc si sa-ti scriu. Pacat!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Joe (2 comentarii)  •  23 august 2017, 17:19

Observ ca Simona Halep naste pasiuni interesante si critici tot mai diverse. As fi inteles unele dintre aceste critici daca ar fi avut gura mare ca Becali sau ca MM. A afirmat vreodata ca e cea mai buna jucatoare din istorie ? Nu. A afirmat vreodata ca sigur va castiga urmatorul GS ? Nu. Se pare ca nimeni nu intelege ca este un sportiv care atat poate. E mult? E putin? Vom vedea in anii urmatori vreo jucatoare castigatoare de GS ? Sau ne vom intoarce la vremurile nu foarte indepartate cand depasirea unui tur 1 la un turneu de tenis oarecare era privita ca o mare performanta? Nimeni nu observa ca la Olimpiada de la Rio singura medalie la o proba individuala a fost adusa de un cecen... Nimeni nu observa ca de la ultima Olimpiada medaliile europene sau mondiale aduse la probele individuale de seniori se pot numara pe degetele de la o mana....

Jean-Paul (174 comentarii)  •  23 august 2017, 17:20

Am sa scriu, probabil, mai multe truisme in cele ce urmeaza, asa ca nu trebuie sa va simtiti deranjat: 1)Indiferent ce veti scrie, sau cum veti scrie, nu o sa ajungeti niciodata sa-i multumiti pe toti cititorii. Stiu ca nu v-ati propus asa ceva, dar va atrag doar atentia sa nu lasati prada dezamagirii/iritarii daca unii sar coarda si va critica sau chiar va fac reprosuri dure ori fac spirite pe seama dvs.. 2) Sunteti constient ca Simona are fani si hateri, plus comentatori de ocazie. Unii fani nu va vor permite s-o criticati din doua motive, fiindca orice ati scrie, ei vor decreta ca n-aveti dreptate si, in plus, numai ei ar avea dreptul s-o critice deoarece doar ei o iubesc cu adevarat. Daca l-ati citit pe J-P Revel, veti recunoaste aici cliseul socialistilor folosit pentru a combate pe cei ce criticau pe alti lideri din socialism..... La randul lor, haterii vor gasi ca nu ati spus esentialul despre Simona, adica faptul ca nu are valoare de lidera, ci este ahtiata doar dupa bani precum toti machidonii. In ceea ce-i priveste pe comentatorii ocazionali, acestia nu sunt suporteri de felul lor, dar cand aud ca Simona s-a calificat intr-o finala se arata si ei patrioti si comenteaza.... 3)Mai este apoi un aspect: unii cititori chiar nu inteleg rostul unor opinii divergente, adica cum X poate scrie elogios la adresa Simonei, dupa Cincinnati, in timp ce Y, Z sau W scriu cu totul altceva, legandu-se de incapacitatea Simonei de a face meciuri reusite si cu Svitolina, Muguruza sau Wozniacki, nu doar cu o Sevastova, Stephens, sau Rybarikova.... Eu desi v-am mai criticat uneori(cazul Nadal fiind cel mai reprezentativ) nu am nimic sa va reprosez din punct de vedere al pozitiei pe care va situati in general. Dar ca oricare cititor am si eu parerea mea si in raport cu aceasta comentez si articolele dvs. Simona a pus monopol pe locul 2 si ii vine greu sa se desparta de acest loc, fie ca e vorba de urcus sau coborare. Pentru mine nu reprezinta o mare realizare urcusul pe locul1, atata vreme cat este conjunctural si temporar. Da, vad ca ii e foarte greu sa urce pe #1 dar ii va fi si mai greu sa se mentina pe acel loc, in absenta castigarii unor turnee gen GS. Pur si simplu nu sufar ca Simona a ratat de trei ori in acest an urcarea pe locul 1 fiindca nu are armele s-o faca si cu atat mai mult sa se mentina mai mult de o luna. Dar nici nu ma bucur, mi-e egal.....

V.anghel (1 comentarii)  •  23 august 2017, 17:23

Cind veti intelege femeia in general va invit sa aveti pareri despre femeile in tenis.Obligatiile contractuale fata de sponsorii si proprietarii turneelor de tenis aduc cu sine surprizele de genul eliminarilor premature dintr-un motiv Banal dar omenesc .Femeile mai au si ciclu.Obligate (pot spune chiar sclave ale sistemului)bifeaza, cu jena sa nu se pateze ,cite un tur sau doua si sunt eliminate de asa zis mai slab cotate jucatoare.In general ierarhiile se cunosc si se modifica foarte putin .Al doilea aspect este Mentalul care poate sa iti cistige un meci sau nu in conditiile in care NU SUNT ROBOTI.

Stely (63 comentarii)  •  23 august 2017, 17:30

Go on mr geambasu. Sunt dupa cum vad si pe aici o gramada de priceputi. D-l radu paraschivescu pe langa t octavian e undeva in champions league. T octavian e retrogradat in liga a patra. Cu astfel de articole. Cu apreciere, s m.

Yos82 (5 comentarii)  •  23 august 2017, 17:41

Domnule Geambasu, in primul rand vreau sa va anunt ca nu am citit tot articolul! dc? e obositor! E obositor sa citesc un ziarist care nu l-am vazut de foarte mult timp pe teren, un ziarist care nu face o analiza amanuntita a jocului Simonei, care exact ca mine care nu am stat sa citesc tot articolul isi face niste pareri superficiale si cam atat. Nu am vazut la dvs o analiza a sportului in sine, tenisul, despre academii, daca sunt la noi in tara, despre juniori, despre cei care sprijina acest sport, nimic! toata ziua Halep! stiti catre jucatoare avem in top 200 macar? fara google! Multumesc o zi buna!

Jos_cenzura (96 comentarii)  •  23 august 2017, 17:41

Domnule Geambasu, foarte multi cititori v-au scris in repetate randuri ca nu ne intereseaza partea tabloida si can-can, dar nu ati avut curajul macar o saptamana sa renuntati la aceste practici, sa vedeti cum s-ar mai vinde Gazeta (sau cum s-ar citi online) in cazul in care ati deveni mai seriosi, cu subiecte mai serioase si analize mai tehnice, bazate pe fapte si nu pe emotii. Iar vis-a-vis de subiecte, sa stiti ca tenisul feminin nu intereseaza pe multa lume, vorba nustiucui, pana si Serena ar fi pe undeva pe locul 60 daca juca la barbati. Eu unul as prefera mai mult jurnalism legat de fotbal (La Liga, Serie A, Premier League, Bundesliga si regina tuturor, Champions League) si mai putine legate de Liga 1 cu toate metehnele ei, Simona Halep sau tot felul de est europence crispate, si bineinteles picantele intelepciuni are unor personaje ca MM, Cornel Dinu, etc.

Mircea (2 comentarii)  •  23 august 2017, 17:42

Tot vorbind si comentând pe Simo , supărați pe ea ca nu face ce- i recomandam noi , se pare ca l-am uitat pe stimabilul domn Tudor Octavian. Care , in ideea de a se baga singur in seama , comentează , si cand e cazul si cand nu , realizările altora . A devenit un fel de Tatoiu 2 al unor posturi TV la care este de regula invitat. Si de data asta a pierdut ocazia de a se limita exclusiv la citirea analizei pertinente a dlui. Radu Paraschivescu . In rest analiza RP ca si articolul Dvs , excelente.

mircea_deca (14 comentarii)  •  23 august 2017, 17:44

si scrie ...si tot scrie ...ca sa alimenteze polemizarea,sa nu moara, sa curga in nestire...........asta-i tot spilul , sa bombanim ,mai zice geambasu ceva ,mai se baga si paraschiv...contra tudor pop...si altii,si altii.........o fandoseala generalizata.....ramane singura simona ,care fandeaza si...........ne lumineaza.........

Razvan (46 comentarii)  •  23 august 2017, 17:45

Suntem un popor mic si avem modele in consecinta. Pe noi nu ne misca ambitia sarbilor sau fanatsimul croatilor, noi "ne aparam saracia si nevoile si neamul", iar oricine are o parere diferita...e clar un tradator si trebuie lapidat! Sa spui ceva despre Hagi, Popescu, Nastase sau Halep a devenit o crima (inclusiv dupa parerea marelui vostru Ioanitoaia) si nu poate face parte decat dintr'o cabala universala indreptata impotriva tarisoarei noastre dragi!

alex (41 comentarii)  •  23 august 2017, 17:50

Halep este nula ca jucatoare, pana nu va castiga un titlu de grand slam. Numai asa poate intra in istorie. Chiar daca na ajinge ne1 ATP, beneficiind de conjunctura, asta nu spune mai nimic.

Razvan (46 comentarii)  •  23 august 2017, 17:53

Atat timp cat Ioanitoaia spune ca "da, poate Ilie a exagerat ca le'a zis bitches alora, dar si englezii si'au construit imperiul ucigand bastinasi si arbitrul aditional era englez" sau colegul tau il ataca pe Paraschivescu si'l eticheteaza ca pe un parazit, care isi ataca gazda...iar cititorii vostri aplauda frenetic "patriotismul"lor...DA, aveti cititorii pe care ii meritati!

Andrei F (698 comentarii)  •  23 august 2017, 18:00

Vai nu mai pot...Vad atitia care o dau numai pe bun simt...Ce ati facut domnilor cind un mare jurnalist a luat apararea lui Sumudica cand acesta insulta stadioane intregi si nu este vorba numai de Steaua?Va aduceti aminte ce ne spunea?Ca Sumudica a facut-o pentru echipa...La fel galeriile alea fenomenale -Dinamo si Steaua mai ales-care loveau jucatori si intrerupeau meciurile cum ni se spuneau ca sunt?Sud -americane?Pai tot astia comentam...Cum era cu seful galeriei de la Ovidiu care jignea in direct?Dar cei carel-au luat in primire pe Enache?Astia suntem ...numai ca citeodata suntem incurajati.

Mircea (16 comentarii)  •  23 august 2017, 18:03

Găsesc utile materialele dlui Geambașu (altminteri ființă imperfectă, ca noi toți).

mosulica (2 comentarii)  •  23 august 2017, 18:04

daca simona vrea sa progreseze, trebuie sa schimbe antrenorul. trebuia sa o faca mai de demult. stilul ei de joc este stereotipic. s-a vazut asta cand a jucat cu ostapenko. daca nu schimba antrnorul se va stinge.

Marius (2 comentarii)  •  23 august 2017, 18:15

Cu cata usurinta o faceti mediocra pe Halep! Cu cata usurinta dam in cap oricui scoate capul din mocirla! Cu cata usurinta emitem judecati de valoare ascunsi in spatele unui ziar sau a unui user name! Suntem departe de lumea civilizata! Departe de orice urma de bun simt! Zilele astea Romania este plina de antrenori de tenis! Halep spre deosebire de voi a dat dovada de caracter cand nu a pierdut meciul cu nr 3 la Turneul Campionilor si nu a eliminat o pe Serena! A dat dovada de fair play cand nu a comentat dopajul dovedit al Mariei S.Si nu si a pus poalele in cap pentru spectacol! In fata careia a pierdut o finala de grand slem!Etc etc.... Ce ati realizat voi de ii cereti ei sa castige marile turnee? Cu ce ati contribuit voi la ascensiunea ei? Si daca alegeti sa fiti suporteri e timpul sa invatam ce inseamna asta!

Dan (113 comentarii)  •  23 august 2017, 18:22

O singura intrebare , in rest de acord cu articolul : ce-ar fi de discutat " un pic " despre ceea ce ne-ar datora d-ra Halep ?

IONEL D (3 comentarii)  •  23 august 2017, 18:23

Este primul meu comentariu; Ambele articole despre Halep, mi se par pertinente. Cat despre Tudor Octavian care comenteza la RTV, nu-l mai "baga in seama"!

taunul. (9 comentarii)  •  23 august 2017, 18:25

Inca o data felicitari pentru articolul"Simo la Cincy, mă-nţelegi?"Mai adaug acum Interviu bunica Simonei : ”Lasă că are ea timp să se mărite. Se poate ca machidonii să se căsătorească cu români, sunt cazuri și aici pe stradă, dar noi nu vrem așa. Familia noastră, Halep, este foarte mare și niciunul nu a luat români. Cipani suntem. Eu i-am spus să ia machidon, să nu ia român. Mi-a zis așa: ”Maie, nu dau tată de rușine” (n.r. nu-l fac de rușine pe tata). Se ia cu fiul lui Teia Sponte. Vă spun drept.” Eu nu comentez. Astept comentarii.

marocanu (1 comentarii)  •  23 august 2017, 18:30

Felicitari pentru articol. Unul din putini ziaristi cu c... Halep este doar o machidoanca care produce banuti pentru ea si familie. Este un biznis oameni buni. Nimic altceva.

Mircea (120 comentarii)  •  23 august 2017, 18:42

Incerci sa spui ca Simona este putin izolata ? "Simona Halep este o sportivă extraordinară, demnă de respectul şi de admiraţia noastră. Dar Halep nu este un subiect tabu şi despre ea putem scrie şi când joacă minunat, şi când joacă prost. Şi când observăm că jocul ei nu s-a îmbunătăţit cu Darren Cahill, dimpotrivă. Şi când îşi lasă sufletul pe teren, şi când capitulează fără luptă. Realizăm că este locul doi mondial şi că asta este în sine o performanţă uimitoare." - Super ! :)

haideusicfr (141 comentarii)  •  23 august 2017, 18:44

Un articol foarte bun. Tinem cu ea , ii strangem pumnii ii uram succes !

mickael61 (19 comentarii)  •  23 august 2017, 18:45

in nu cazul SIMONEI,nu cred intr-o clasare de conjuctura pe locul 2,cel actual,iata de ce:teoretic,toate jucatoarele de top mai asteapta si pasii gresiti ai adversarelor pentru o clasare mai buna,doar ca Muguruza,cu doua G.S. e pe locul 5,Kerber cu doua ori trei G.S. acum e pe undeva pe 7-8,Svitolina ori Ostapenko au un parcurs bun doar anul acesta...nu mai vorbim de pliskova,pe care Simona o bate in mod constant si care pierde semifinale ori finale ,dar e pe locul 1;Simona a castigat cel putin un meci cu fiecare dintre acestea,exceptand-o pe Sarapova,are finale de G.S.,...SI ARE CONSTANTA,nenilor,nu-i vorba de conjuctura aici.De ce nu-i Muguruza,cu 2 G.S.-uri la activ,nr.1?...aud?pai pentru ca Simona castiga Premier5,iar Muguruza pierde in primul sau al doilea tur,d-aia.Cat despre statura si forta,nu-i concludent,ce,irina begu n-are statura ori forta?ana bogdan la fel...si ele nu sant nici macar in primele 30.

Cristi (2 comentarii)  •  23 august 2017, 19:03

Sa joace mucanii mai bine!!!

mg (232 comentarii)  •  23 august 2017, 19:11

..tonul face muzica.. Se poate critica orice, desigur, ne-am câştigat acest drept. Pe mine unu' mă deranjeză însă cârcoteala răutăcioasă, de multe ori gratuită. Simona mai joacă şi prost uneori, culmea e că reuşeşte să câştige meciuri chiar şi aşa. E om, mai exact o tânără de 25 de ani căreia îi vine poate greu să-şi sacrifice cei mai frumoşi ani pentru înalta performanţă. Strânge din dinţi, se face că nu vede şi nu aude ce e în jurul ei şi merge mai departe, cât o mai putea şi ea. Poate n'o să câştige vreun grand slam sau nu va ajunge numărul unu mondial. Şi atunci ce e de făcut, o aruncăm la coş pe ea şi pe celelalte românce mai slab clasate. Mi se pare că e mai rău să fii numărul 2 decât 50-100.. Nu vi se pare că suferim de sindromul mama Vrâncioaia : - de eşti tu acela nu-ţi sunt mumă eu !? Mai lăsaţi-o să respire...

Un bocitor… (6 comentarii)  •  23 august 2017, 19:22

Am tot citit postarile domnului Geambasu... Am tot tacut. Dar cred ca o sa-mi fac timp sa comentez de fiecare data cand simt ca trebuie. Nu comentam situatia sporturilor de echipa, nu comentam despre nimic din ce nu merge. Dar constant, atunci cand obtinem succese intr-un domeniu (si Simona chiar scrie istorie), anumite persoane care traiesc din postari si adeptii lor care sunt singurii care-i inteleg si care impreuna, detin adevarul absolut, ne anunta senini ca locul 2 e nimic, ca degeaba te mentii zeci sau sute de spatamani in top 10 mondial, ca degeaba nu te dopezi (chiar si legal, vezi Williams), daca nu satisfaci criteriile "elitei" esti o rusine. Bouchard e o masinarie de bani? Radwanska face de ras Polonia? Dar daca nu gandesti "liber", nu existi, nu?

francofonu (2 comentarii)  •  23 august 2017, 19:49

"Dacă recomanzi o carte sau spui că nu ţi-a plăcut, dacă lauzi un pictor uitat sau îl defineşti ca impostor înseamnă că trăieşti pe banii altora?" Daca o recomanzi la dta in sufragerie, daca lauzi un pictor pe banca, in parc, nu, nu traiesti pe banii altora. Dar daca o faci aici, unde esti platit, chiar si daca o lauzi, atunci da, o faci pe banii altora. Si eu sunt curios: ce ar fi de discutat la faptul ca ne-ar datora ceva? Cand am s-o intalnesc am sa-i comunic: "Domnisoara Halep, vedeti ca aveti o datorie la dl. Geambasu, poate va achitati de ea..." Sunteti cativa ziaristi (ma rog...) la care dau click avand in subconstient ideea "ia sa vad ce baliverne mai scriu". Trafic nu e egal aprecieri.

Sorinache (42 comentarii)  •  23 august 2017, 19:50

Chestia cu faptul că Simona nu ne datorează nimic e discutabilă de la un punct. Dacă noi toți nu ne-am fi uitat la tenis, ar fi jucat tenis la perete. În rest, mai ușor cu miștoul unora. Când ești nr 2 în lume trei ani, nu ești mediocru. Doar dacă ești invidios sau dus cu capul crezi așa ceva.

sundance kid (150 comentarii)  •  23 august 2017, 20:14

@ Cosu Bine am inteles . Simona are sange in instalatie . *** !!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează