Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Fidelii

O ştire. Mai mulţi cubanezi au sărbătorit pe străzi moartea lui Fidel Castro. Altă ştire. Şi mai mulţi cubanezi îl plâng pe Fidel Castro. Printre aceştia şi sportivii. Şi scriitorii. Oameni de cultură, în general. Mai ales cei care nu trăiesc în Cuba

Permalink to Fidelii
sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 12:54

Maradona pleacă în grabă spre Havana. Dă-o naibii finala Cupei Davis, Croaţia-Argentina, Del Potro se descurcă şi singur! Maradona este distrus pentru că el era cel mai fidel suporter al lui Fidel. Numai că pentru titlul acesta s-a bătut cu oameni de seamă.

Coadă la graţiile lui Castro
Dacă ar mai fi trăit, Gabriel Garcia Marquez s-ar fi luat la întrecere cu El Pibe D’Oro. În faţa bărbosului cu haină militară, Maradona putea ţine mingea pe cap de un milion de ori, iar Marquez scria a doua oară „Un veac de singurătate”. S-ar mai fi luptat Diego pentru întâietate şi cu Alejo Carpentier, alt scriitor uriaş din divizia de lux a realismului magic sud-american. Sau cu rebelul regizor american Michael Moore. Rebel până la cauze de stânga. La fel ca Maradona, Marquez, Carpentier şi Moore, mulţi alţi bărbaţi celebri au făcut coadă la graţiile lui Fidel Castro. L-au admirat, l-au venerat, au fost mândri că el le-a acordat prietenia. El Lider Maximo fascina, subjuga, hipnotiza. Şi păcălea lumea. Fidel îşi ţinea poporul într-o sărăcie cruntă. Cu toate acestea poporul îl iubea. Îl apăra. Îl diviniza. Pentru că îl apăra de americani.

Victimele unei farse
De unde admiraţia asta bolnăvicioasă pentru un personaj ca Fidel Castro? Au fost tâmpiţi toţi oamenii ăştia faimoşi? I-a prostit pe toţi Fidel, i-a cumpărat pe toţi cu trabucuri şi cu focoase femei cubaneze? I-a luat pe toţi la tratament/dezintoxicare ca pe Diego? Le-a ţinut lecţii de marxism şi le-a arătat poze cu el şi cu Che Guevara, prietenul din tinereţea revoluţionară? Sau a fost altceva? Nu cumva au fost victimele privilegiate ale unei farse, prizonierii unei himere? Şi profitorii unei poziţii privilegiate? Ca odinioară Jean Paul Sartre avec soţioara Simone Beauvoir în URSS, Maradona, Marquez şi ceilalţi au văzut doar ce au vrut să vadă. O societate fără discrepanţe, o lume austeră care oferă şanse egale.

Intelectuali, nu ciocănari!
Comunismul este frumos când îl trăieşti ca invitat al secretarului general al partidului. Aşa vezi egalitatea cetăţenilor, astfel refuzi să vezi egalitatea în sărăcie. Aplauzi independenţa faţă de America imperialistă, deziderat comun al tuturor ţărilor latino-americane. Ideal împlinit de Fidel cu curaj, cu puşcărie politică, cu spirit aventurier, cu imbecilitatea lui Fulgencio Batista, fostul dictator, marionetă a SUA. Mai presus de toate, Fidel reuşise acum aproape 60 de ani să preia puterea cu sprijinul logistic al ruşilor. Şi cu neatenţia trufaşă a americanilor, care s-au năclăit în Golful Porcilor şi s-au trezit cu un bastion comunist în coastă. Dar Castro era un personaj care îşi trăgea seva nu doar din charismă nativă. Castro era un tip cu şcoală. Castro era un intelectual. Castro absolvise universitatea, era avocat de profesie. Che Guevara, ăla de-l poartă trei sferturi din populaţia planetei pe tricou fără să ştie cu ce se mănâncă, era medic. Revoluţionari de profesie au devenit mai târziu. Atunci când au luat arma în mână ca să-şi materializeze utopia.

Sportivii la rând!
Alberto Juantorena, atlet de vis, figură proeminentă la Jocurile de la Montreal. Teofilo Stevenson, boxer imens, probabil singurul din stirpea lui Cassius Clay, alias Muhamad Ali. Javier Stomayor, probabil cel mai bun săritor în înălţime din istoria atletismului. 2,45 este recordul mondial al lui Sotomayor, în picioare de mai bine de 20 de ani. Aţi auzit că vreunul dintre cei enumeraţi să fi protestat, să-şi fi reclamat libertatea? Nu aveaţi cum, nici nu au făcut-o. Şi în fond de ce? Doreau confort, nu libertate. S-au simţit bine în cuşca lor aurită. Mai ales că aceasta se şi deschidea atunci când voiau să îşi ia zborul spre lumea impură de care îi ferea Fidel. Ceilalţi? Ce îi interesa de ceilalţi? Ceilalţi trăiau cu 10-15 dolari pe lună. De fapt, pe pământ.

Fidel Castro, o efigie cu barbă. Un bărbat care strigă „Patria o muerte!” şi isterizează planeta. Fidel Castro, o poveste amestecată despre curaj, abdicare, aventură, spirit de turmă, ipocrizie, idealuri, comploturi. Fidel, o poveste despre viaţă şi despre moarte. Fidel, un rege proletar cu arma la brâu. Şi lângă el mai mulţi bufoni. Maradona, Marquez, Moore. Vinceremos?

Comentarii (92)Adaugă comentariu

drako (30 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 13:12

Cristi,pacat ca nu-ti dai seama de uriasa diferenta dintre tine si Fidel...Ca sa nu mai vorbim diferenta dintre tine si "bufonul"Marquez...Pacat...Ei au invins ! Dar tu ?

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 13:25

Pai asta ai înțeles tu, ca m-as compaa cu ei? Si zici ca au învins. Așa e, pe unii i-au învins. Pe cei care ii admira

Carol K (146 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 13:13

Stati ca sistemul comunist n-a plecat la groapa odata cu el.Si noi ne-am bucurat in 89 ....Mai au de tras,e adevarat ca simbolic au iesit oarecum la lumina dar daca au si ei un Iliescu pe acolo...hmmm,nu-i vad bine.

axel (48 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 13:26

Comunismul abia acum vine, din pacate, dragii mei! Abia acum vine...

FYRY (51 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 13:31

dalai lama cu mao si kissinger,nastase cu fane spoitoru,chioru cu mondialu...lista continua,aliante intre personaje ...controversate,cu un singur scop,...sa devina mai puternici,toti cu aceeasi vrajeal ...ca o fac pt popor...deja vu?UN MARE SFAT DOMNULE GEAMBASU...NU CONFUNDATI OPERA CU ARTISTUL,... cu mici exceptii.n au nimic in comun .Have a nice day !

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 13:40

Nu confund, stiu prea bine ca opera e una si artistul/omul, altceva. Dar nu poti sa nu te minunezi cit de mult poate perverti puterea

alex (107 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 14:15

Exploatarea omului de câtre om a existat, există și va exista întotdeauna (sau se va face!). De ce? Pentru că omul este un animal și toate animalele co-există după princpii legate de statut, ierarhie, dominare! Priviți o multinațională, o firmă oarecare sau chiar redacția unui ziar....nu totul este lapte, competență, echipă și miere, ci mai sunt lacrimi, răutate, incompetență și durere! Așa cum sunt mulți care au 15 dolari raportat la superiorii ierarhici, șefii, managerii, lederii și ce-or mai fi ei....Pentru că, nu este așa, cam fiecare se cam Fidelizează, în felul lui .....situație să existe!

Cristian (1 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 14:37

Geambasule, ziarul vostru e in cadere libera, as spune in coma. Nu va pasa voua de sport decat cat negru sub unghie, adica doar de fcsb si gigi, in rest diluanti, intraspitalicesti si mai nou Castro. Bai Geambasule, inevitabil aproape toata populatia Romaniei s-a intersectat cu sportul. Unii au frecventat acele ore de educatie fizica din scoala generala, iar altii au citit adevaratul ziar de sport, "Sportul romanesc", caruia voi i-ati schimbat abuziv numele dupa revolutie. Intr-o societate romaneasca distrusa de mass-media, deci din interior, nu e de mirare ca intr-un ziar care se batea cu pumnii in piept ca e de sport, apar asemenea articole sau postari, cu orice altceva ina afara de sport. Omul Fidel Castro, dar si numele acestuia, este legat exclusiv doar de politica si comunism, nu si de sport. Voi ati reusit distrugerea fotbalului romanesc. Cum? Cu grija. Nu aveti studiile necesare profesiei de jurnalisti, sunteti facuti "ziaristi" la apelul bocancilor, pe pile, pe spaga sau cu ajutorul parintilor, prietenilor, vecinilor. Pun pariu ca voi cei de la acest ziar aveti ca motto celebra vorba a lui Immanuel Kant si anume "Un popor fara cultura, este un popor usor de manipulat". Sunteti lipsiti de bunul simt, deontologia profesionala pentru voi este ceva halucinant, incredibil, socant si restul epitetelor inventate de voi pentru rating. Probabil vreti sa unificati Gazeta cu Libertatea, ceea ce ati reusit, dar cu riscul de a ajunge precum Libertatea, adica un ziar citit de nimeni.

ottonelu (16 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 14:41

Ați uitat de Ivan Pedroso, domnule Geambașu? Opt virgulă nouăzecișișase de metri, record mondial la săritura în lungime bărbați, la Sestriere, Italia, 1995 parca? Dacă nu-l depășea pe Mike Powell cu un centimetru atunci, Mike Powell ar fi deținut recordul de 8,95. Doar că a stat un "prost" în fața anemometrului la filmare, așa că nu putea fi validat recordul...

ottonelu (16 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 14:45

Cred eu că este cea mai mare nedreptate "olimpică" masonică a civilizației lumii noastre *** imperialist-capitalist-muricano-evreiasca! Nu faza cu Andreea Răducan***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

MZM (198 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 14:46

Felicitari, domnule Geambasu, pentru acest articol frumos, adevarat, concis si trist! Da, "Comunismul este frumos cand il traiesti ca invitat al secretarului general al partidului"! Altfel... "Comunismul nu a adus in acest secol (XX), pe niciun metru patrat al planetei, decat moarte, saracie, mutilare spirituala si tristete infinita". (Am citat dintr-un articol al d-lui Gabriel Liiceanu).

luka (11 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 15:24

Lumini si umbre...A fost un dictator dar majoritatea populatiei cand traia mai bine,pe timpul lui sau sub Batista?A fost un dictator dar fata de atrocitatile unor Batista sau Pinochet e cale lunga.Strict sportiv a implementat in Cuba un sistem ce a scos campioni pe banda rulanta.Pentru o tara asa mica,sa aiba sportivi de o imensa valoare si asa multe rezutate bune in competitiile internationale,chiar e o realizare remarcabila.Lumini si umbre insa per total,pentru majoritatea populatiei cubaneze eu spun ca a facut mai mult bine decat Batista.

Joo Ferenc (16 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 16:00

Un articol de o pertinenta rara... Am trait in Cuba 2 luni cu un scop precis: iluziile mele! Pe langa ceea ce afirmi , as mai adauga ceva: ceea ce s-a intamplat in Cuba si se mai intampla a fost si cu sprijinul prietenilor lui Hemmy din state, coerenta sociologica a traiului cubanez fiind naucitoare!

vaetuș constantin (5 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 16:12

Bufoni nu îi văd pe Maradona,M.Moore ci mai degrabă unii "gazetari" sportivi intră în această categorie!

the_gunner (10 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 16:20

A murit un OM ! Un spin in coasta imperialismului american . Omul care n-a lasat Havana sa devina Las Vegas . Da ,a fost comunist .La fel ca si Ion Iliescu ! Mai sus autorul se considera jignit sa fie comparat cu Fidel . La fel si Fidel daca ar afla de acolo de unde este ca ... , sau nici nu s-ar sinchisi daca ar sti cine este CG Fi-ei tarina usoara !

Flotop (5 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 16:25

Domnule Geambasu, ati vizitat vreodata Cuba si tarile din jur, din Caraibe, ca sa puteti face o comparatie? Daca nu, va pot spune ca in Cuba se traieste cel putin la fel de "bine" ca in Dominicana, aici referindu-ma la populatia locala, si de 100 de ori mai bine ca in Haiti!! Medicina cubaneza este renumita in toata zona. Nu va mai spun, acum traiesc de cateva luni in marea democratie americana, si am vazut multi oameni saraci, sub nivelul celor din Cuba! Nu vreau sa spun ca regimul comunist este unul bun, ci doar ca, ca oricare alt regim, are si bune si rele!

grigore (1 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 16:41

deja ai ai dat in ipocrizie rau maestre...nu cred ca va mai fi vreodata asa apropiere intre clasele sociale cum era pe timpul comunismului...esti doar unul dintre multii rasfatati ai Fortunei....si la noi in ziua de azi mai mult de 70 la suta din populatie se zbate intr.o saracie lucie iar eu comentez la *** tale din Franta...nu sti din ce cauza?asa ca mai usor cu datul cu parerea si poate ar trebui sa ai mai mult respect...tine minte un singur lucru!mai mult de jumatate din polatia tarii ii plang pe aia 2 care au fost omorati in ziua de Craciun......oare de Iliescu de ce nu comentezi ca a vandut toata economia tarii si suntem unde suntem acum.....nu te da prea inteligent ptr ca nu te prinde...din contra,devii penibil

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

_ge (15 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 16:59

Bre Geambasule, pari baiat citit, fratii astia Castro nu's evrei?

11 (21 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 17:07

Aveti dreptate domnule Geambasu, libertate adevarata inseamna *** pe americani si ei sa te lase la schimb sa-si omori populatie intr-un mod pasnic prin intermediul spitalelor. Asta e democratia si libertatea adevarata.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

cris4co (14 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 17:22

Geambasu cunoaste realitatea dar viziunea realitatii difera de la OM la OM. Adica realitatea asta este perceputa diferit de cubanezi...Sunt unul care a fost printre ei si fizic si afectiv si va pot spune realitatea LOR ! Ei insisi se considera descendenti ai AFRICANILOR...desi Cuba e la un pas de America si la vreo 20 de Africa ! Ei insisi sunt frumosi FIZIC dar MULT MAI FRUMOSI SUFLETESTE si nu permit nimanui si niciodata sa-i murdareasa. Nici unul din ei - indiferent de varsta sau sex - nu cunosc RUSINEA desi este adevarat i-si vand trupurile pe o bucata de paine ! Da, au embargou american,nu au suficienta hrana iar casele cad pe iei dar la 2 noaptea pe strazile lor te simti mai LIBER decat pe ale nostre ! DE CE TOATE ASTEA ? Pentru ca ei nu asteapta bani ca sa traiasca. Ei pur si simplu traiesc ...inaintea nostra,ca si noi in trecut...Ati inteles?

marcel lazar (1 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 17:27

daca incerci sa tai stalpul casei iti cade casa-n cap.fidel era stalpul pentru multi.oare de ce FAIMOSII nu au parasit TEROAREA CASTRISTA.Care-s cinstitii?GEAMBASU te asteapta lumea libera...de ce nu o urmezi.Eu am ceva legat de nume. oare nu provin ele de undeva? CINSTITUL,CURAJOSUL,ROMANUL,TURCITU',POPA,ARDELEAN,MOLDOVEAN,MUNTEAN,FRUNZAVERDE,PAGUBA,CURAJ,JURNALIST to-box?

Raison (29 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 18:08

Cine te crezi tu Geambasule sa dai verdicte ? Analiza superficiala , concluzii gresite . Adica "trei sferturi din populatia planetei" e mai pr0asta decat tine ??? II deplangi pe cubanezi ca traiesc cu "10-15 dolari pe luna " , tu cu cat traiesti ? gandeste cam cat castigi in comparatie cu Neymar (doar un exemplu) , asta ar insemna ca nu poti avea viata ta , personalitatea ta , mandria ta,sau ca esti mai prost decat el ? Adica Maradona ,Marquez,More nu-si pot alege prietenii pentru ca TU nu esti de acord cu convingerile lor politice ??? Nu ma asteptam la atata lipsa de maturitate din partea ta . Oare cei pe care se pare, ii apreciezi mai mult,stii tu,ceva mai la nord-vest de Cuba ,care au schimbat/arestat/suprimat orice conducator din partea aia de lume ( Pablo Escobar included) ce nu era pe placul lor , de ce n-au luat nici o masura cu Fidel , te-ai gandit vreodata ? sa fi fost oare o intelegere PE VIATA ?

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:26

Ai dreptate👍

Sorin (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:04

Article forte forte slab. Spuneti tinerilor care au tricouri cu che Guevara ca a fost un criminal...ca prostimea Nu stie

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:25

Article in ce limba e? In franceza? C’est quoi ca?

calinescu (33 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:13

ACEST ARTICOL ESTE O AUTOINVITATIE A LUI CRISTI LA ZIUA AMERICII ...!!!! DAN PURIC NE SPUNEA DUPA O DISCUTIE CU UN INTELECTUAL RUS REFERITOR LA RAUL PE CARE L-A FACUT COMUNISMUL SOVIETIC ROMANIEI , CA RUSUL I-A REPLICAT CA NU AVEAU EI ATATEA TOPOARE CATE COZI DE TOPOR EXISTAU LA NOI .....!!!! IAR MARELE NICOLAE IORGA NE SPUNEA CA"Istoria isi bate joc de cei ce nu o cunosc, repetandu-se", . SI ACUM CA SI ATUNCI , TOPOARE SUNT PUTINE INSA COZI DE TOPOR ,INGRIJORATOR DE MULTE ....!!

Costi (51 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:27

" Comunismul este frumos când îl trăieşti ca invitat" + oare aşa să fie ?!! Sigur că pentru unii (politruci) a fost foarte bine , dar şi pentru oamenii de rând a fost bine , în principal pentru că aveau locuri de muncă - şi ei şi copii , care nu trebuiau să mai emigreze pentru un loc decent de muncă - aveau şi case - aşa mici şi înghesuite erau ale lor ,cât despre mîncare , în toate satele se taiau vitei şi porci în fiecare saptamînă şi puteai să cumperi(adevarat cu un preţ un pic mai mare) , nu trebuia să aştepţi să apară la preţ de stat , la alimentară . De altfel , numai la voi , " la mitici" am văzut tot felul de specimene , în general de peste 130Kg/bucată , văietându-se de foamea pe care au răbdat-o ??!!! pe vremea comunismului . Cât despre tine , te înţeleg că nu duci dorul comunismului , probabil că dacă am avea venitul tău din capitalism nici noi nu i-am duce dorul . Te intrebi cum au putut atâtea minţi " luminate " să se înşele - răspunsul e mai mult decât simplu : NU S-AU ÎNŞELAT - pentru marea masa de oameni , pentru mulţi care au putut face o şcoală şi o facultate " pe bune" - nu ca acum !!, pentru că puteau TRAI aşa cum fac cei ce emigrează acum , pentru că aveam o industrie (până a decretat petrică gât scurt că e un morman de fiare vechi) , pentru că aveam o flotă ( până a vândut-o Basescu), pentru că aveam o agricultură

zorro5 (2 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:38

Cristian Geambaşu Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri !!!,...asta se scrie de Geambasu !!! sau astfel se descrie el insusi !!! Fidel Castro cu 80 de oameni a schimbat dictatura lui Batista batand o armata de 80 000 de soldati ! ; e adevarat ca a schimbat o dictatura cu alta !,..iar admiratorii lui indiferent de cultura sau clasa sociala,..l-au venerat pentru ca erau anti-americani,..iar Castro a tinut in sah America, situata doar la citeva sute de km de Cuba mai mult de 50 de ani !!! Eu sint pro-american, dar asta nu ma impiedica sa-l admir pe Fidel Castro, si ca roman nimic nu ma impiedica sa-l detest pe Cristi Geambasu! !

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:23

Deci pro american si admirator al lui Castro. Excellent! Si nu te detesti? Atunci e si mai bine

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:45

Pe plajele Cubei exista hoteluri americane. Unde poti sa-ti faci o minivacanta. Nu costa mult deloc. Numai ca iti sta in gat. Totul. Plajele ,hotelurile sunt imprejmuite cu sarma ghimpata in spatele carora copii mizeri privesc la cei ce stau la soare. Nemernicul asta nebun si-a distrus poporul. Ce conteaza ca au fost sportivi multumiti? Si la noi au fost. Noi stateam la coada de orice ,ei fotbalistii castigau cupe. Si traiau altfel.Era o scapare din iadul *comunist*. Nu cred ca au scapat de dictatura cubanezii. Vine altul ,fiu ,nepot ,frate etc . Domnule Geambasu sunteti in eroare.In Golful *** au actionat refugiati cubanezi din SUA. Nu erau soldati antrenati.Iar americanii i-au sustinut cat i-au sustinut ,dupa care de frica rusilor i-au abandonat. Rusii au dus rachete cu focoase nucleare in Cuba. Pana cand Kennedy i-a amenintat. Abandonarea Cubei de catre Kennedy se pare ca a fost cauza principala a mortii sale. Ce da de gandit e faptul ca un criminal odios cum a fost idiotul asta a murit in pat. La fel Stalin ,Lenin ,Mao,Kim .. De la un fost amic cubanez stiu ca situatia este de asa natura acolo ,incat n-au mai aparut (in afara unor Moskvitchuri) masini noi de la revolutia lor incoace. Si s-au obisnuit sa repare in fel si chip rablele americane vechi de 60 de ani. De la a la z.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei (222 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:49

Draga Cristi, aici in SUA unde Marxismul e la moda in multe cercuri intelectuale, de fiecare data cand vine vorba de valorile universale ale tezelor comuniste, le amintesc interlocutorilor de proverbul latinesc "Dulce bellum inexpertis". La fel si comunismul, e fascinant cand nu l-ai experimentat pe pielea ta.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:30

Pai asta am scris si eu

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:57

Culmea e ca regimul criminal numit comunism a murit. A falimentat. Degeaba ii tot cantati osanale e ca si cu un cal mort.Nu mai invie niciodata. Oazele ramase ,Cuba ,Corea de N , China sunt jignitoare la adresa drepturilor omului. In China regimul politic este capitalist ,dar politica tot comunistii o au. Contrar vremurilor cand Castro asta castiga puterea ,acum americanii si democratia au ajuns la portile Rusiei. Toti fostii aliati ai Rusiei au vrut ( si au reusit)sa scape. Ce-i drept americanii nu au avut limite ,s-au burzulit rusii si au invadat Crimea. Pai cum sa nu vrea ucrainienii sa intre in Nato si UE? Ce sa faca cu rusii ? In Rusia actuala e mai putina democratie ca pe vremea lui Gorbaciov. Ala a fost inginer ,asta Putin e kgb-ist. Cu *studii * la seral. Si Rusia e iubita .De cate un artist dus cu pluta.Depardieu si mai nou Segal au primit cetatenia rusa.Ca a vrut Putin sa le-o *dea* .Ca pe ceva personal.Nici o obligativitate privind cativa ani traiti in Rusia ,cunoasterea limbii ,un examen.Nu ! A vrut Putin ,le-a dat.Ce-ar pati un presedinte american daca ar face asa ceva ? Sunt multe de povestit.Cei care mor de grija comunismului se pot duce acolo.Sa-l cunoasca pe propria piele.

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 19:59

M-a intrebat odata unul: Ma *F* stii care e deosebirea dintre comunism si capitalism? Raspund: nu stiu . Primul e exploatarea omului de catre om .Celalalt e ..invers.

mugur mihalcescu (5 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:04

Prea superficial. Btw, i-ati uitat pe Hemingway si Neruda.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:18

Correct. Astept o analiza profunda, nu un articol scris pe coltul mesei. Ca al meu

Ionut (4 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:12

Credeti ca saracia din Cuba se datoreaza in primul rand comunismului domnule Geambasu? Ce tara din America Centrala sau latina (evident aflata sub dominatie americana) are un nivel de trai ridicat? Nu cumva imperialismul american a saracit acest continent? Ce s-ar fi intamplat daca in Cuba nu venea comunismul si ar fi ramas regimul opresiv al lui Batista, venit la putere printr-o lovitura de stat si care a omorat 20.000 oameni? Ar fi fost mai bine pentru cubanezi? Nu sunt convins. Chiar daca, dupa jumatate de secol sub conducerea lui Fidel, Cuba s-a zbatut in saracie, ramane un simbol al luptei pentru libertate.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:16

Asa este. Jos imperialismul american, traiasca lupta proletariatului de pretutindeni! Fidel ar fi fost mindru

mugur mihalcescu (5 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:14

@haideusicfr Cand ai fost ultima oara in Cuba? Esti total deplasat.

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:26

N-am fost si nici n-am intentionat niciodata. La un venit de 15 $ intr-o luna ce sa vad? Nu mi-e dor de saracie ,dictatura si groaza.

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:29

Lui * Ionut*.Nu * imperialismu american * a dus la saracie.Ci regimurile corupte ex spaniole ,dictaturile marsave .Chestia asta cu americanii e praf aruncat in ochii oamenilor.Peste tot pe unde au ajuns spaniloii au rezultat astfel de tari. Unde au ajuns englezii ,SUA ,Canada ,Australia,Noua Zeelanda e altfel.

ManX (21 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:36

"Sau cu rebelul regizor american Michael Moore. " Haaaaaa"?????????? Si-a luat palma de aur la Cannes cu Farenheit 9-11...penibil.La acest moment a fost rebel? Nici un alt film nu avea sansa sa câstige la concurenta cu propaganda iudeo-americana.Rebel??? Un film documentar la Cannes...Macar un exemplu valabil, te rog. Toti Garcia Marquez,toti Maradona si toti AIA care crezi tu, au dat fuguta sa prinda ceva trabucuri la pomana.Pentru frumosii bogati si democrati americani,focoasele femei cubaneze erau considerate în totalitate prostituate în marele Cazino care se numea Cuba."Che Guevara, ăla de-l poartă trei sferturi din populaţia planetei pe tricou fără să ştie cu ce se mănâncă, era medic." .....ăla,Che Guevara ....asta m-a deranjat cel mai mult citind acest articol.ăla.Bine ca stii tu cu ce nu se manânca si nu-l ai pe carpeta de pe perete în loc de aia cu Fuga din Serai.Acest articol este doar un ghiveci de nume "interesante"Oare s-a trait mai bine-n Cuba cu embargo 40 de ani sau în Haiti,sa dau doar un exemplu din zona,unde era o lovitura de stat la fiecare minut...Puerto Rico?L-ai uitat pe Gerard Depardieu,dar asta a dat fuguta la Putin si uite asa palma au luato francezii si democratii vest-europeni.Poate a tras si o fuga în Cuba,dar este este mai pasionat de mâncare si bautura,cum recunoaste si-i place sa spuna.Nu cred ca avea rost un articol despre Castro scris "la misto". Nu mai folosesc aceasta expresie de vreo 25 de ani,dar uite ca acum nu am putut sa ma abtin,sa vezi ce suparat sunt....Despre morti,numai de bine.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:12

Ghiveci. De gândire. O amestecătură de idei si defulari. Si o lectura pe diagonala a articolului. In rest, nimic. Da hai sa înjuram ziaristu, mama lui de imperialist!

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 20:50

Care *dominatie* americana in America latina ? Sau in Mexic de exemplu. De-a lungul frontierei americano-mexicana exista un zid bine supravegheat. Tocmai sa nu invadeze mexicanii America. Normal ,SUA nu au acceptat schimbari de regim cum Allende a facut in Chile. Si care a nationalizat minele de cupru. Cum ar fi daca in Romania ,statul roman ar nationaliza Uzinele Reanult? Si si-ar cauta singur piete de desfacere? La utoturisme proiectate in Romania ? In 3 sau 4 D ,desigur!1

11 (21 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:18

@haideusicfr nu ar pati absolut nimic exista lege in SUA- primesti automat cetatenie daca investesti minim 10 mil dolari la ei si nu trebuie sa sti o boaba engleza, Crimeea nu a fost niciodata parte dim Ucraina ci un teritoriu tatar care a fost cucerit de rusi, ai perfecta dreptate cand spui ca sunt multe de vorbit dar sunt multe pe care trebuie sa le studiezi mai intai si dupa aia sa-ti dai cu parerea.

Ionel David (2 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:43

E un articol prost, de duzina, fara pic de simt al detalierii. Departe de calitatea analizelor sportive facute de CG. As vrea sa spun ca Cuba are mai multe medalii la olimpiade decat toata America de sud si centrala (ii scot de aici pe jamaicani), iar la sport nu sunt aici doar cei trei sportivi invocati, ca sistemul educational si medical functioneaza. La urma urmei te intrebi ce a facut un regim sa se mentina cand cel mai mare potential partener comericial (SUA) refuza orice tip de relatie, cand dupa 1990 si rusii si-au retras sprijinul. Economic se traieste rau, democratia e vai de mama ei, dar oamenii se uita si la ce e in jur (tarile de maxima coruptie din zona centrala a Americii) unde daca nu exista razboaie civile oamenii sunt fericiti; se mai uita si la ce era pe timpul lui Batista. Oricum tranzitia post-Castro va fi marcata de revenirea cubanezilor din America, de vendete, de regrete amare pentru Castro. Vai de tara asta! O duc rau cubanezii acum, dar va fi jale maxima in viitorul apropiat.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 21:44

Nu ar trebui sa fiti surprins. Si Stalin sau Hitler au avut suporterii lor. Oameni cu greutate. Romain Rolland sau Henri Barbusse erau stalinisti. Ca si Panait Istrati al nostru (el insa si-a revenit). Ford era simpatizant al nazismului ca si insusi regele Angliei Edward al VIII-lea (despre a carui abdicare Hitler a spus ca a fost una dintre cele mai dure lovituri politice pe care le-a suferit). Asa ca... Maradona? Un mare fotbalist, fara indoiala, dar hai sa ne oprim aici. Intotdeauna astfel de personaje precum Castro vor fascina.

ZONA MAGHERU (96 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 22:04

Daca ar fi trait hemigway probabil si el s-ar fi luat la intrecere cu El Pibe D’Oro sa ii aduca omagii lui Castro si nu neaparat pentru ca sistemul de sanatate e considerat de zeci de ani cel mai bun din lume si nici macar pentru ca a ajunsese unul di primel sisteme educationale din lume ca valoare ci pentru ca a avut tupeul nemaintinlnit si nemapoiment de a da cu "f lit " marelui vecin super capitalist de la vest !! In rest faptul ca acolo filozofia era " noi mancam ca sa traim nu traim ca sa mincam burgeri" e o alta discutie . Oricum una peste alta a reusit sa produca justitie sociala la scara nationala chiar daca zeci de ani au fost boicotati de super capitalistii marelui licurici ! RIP CASTRO !

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 22:15

Nu cred ca primesti cetatenia vreunei tari industrializate (sa nu spun democratice) pe bani.Eu am primit una pentru ca am respectat cele ce mi s-au cerut. Nu a facut parte din Ucraina nici Bucovina ,nici Nordul Maramuresului ,nici Sudul Basarabiei. Asta nu inseamna ca gata ,trecem la razboi . Rusia isi permite sa faca asta pentru ca asa a facut dintotdeauna.

Andrei (222 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 22:20

@Cristi Geambasu. Stiu, si intaream cele spuse de tine.

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 22:20

Sportul a fost in toate tarile comuniste o supapa de respirat.Si regimurile respective incurajau si sustineau astfel de *eroi* ce erau deasupra cetatenilor *normali*.(care trageau la saiba pentru ca *ei * sa ia medalii.) Erau mandre regimurile respective ca se puteau *remarca*. Fugeau care cum puteau ( parca s-a uitat *fenomenul*-poate nu melodia Go west!) inspre *sistemul american * ,iar acum se trezesc unii care il barfesc. Poate ca au trait bine caci si dintr-astia au fost .Precum Dragomir et .co. Am avut sportivi ,bla, bla ,bla si cu ce ne-au tinut de foame? Dati poporului paine si circ .A spus acum doua mii de ani Caesar. Cu circul a fost mai usor.Cu *painea* mai greu. Vorbe valabile pana azi.

haideusicfr (141 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 22:26

Batranul venea de pe mare in Cuba inainte de *aparitia* lui Castro. In rest ,traiesti pe spinarea supercapitalistului ,dar il urasti.Ai idei bolshevice. Poti cobori in Raiul din Cuba ,sa-ti vezi de sanatate in cel mai cel.Cine a spus asta ? Cat despre invatamant si Lenin ar fi spus :invatati ,invatati ,invatati.Cand si-a prevazut urmasii: Stalin,Hrusciov ( asta a batut cu pantoful in masa de la ONU!),Ceasusescu. Bun invatamantul comunist.

cpt.ahab (36 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 22:53

Nu Fidel a tinut Cuba in saracie, ci embargoul. Am vazut ca unii l-au numit clona lui Stalin. Niste spalati pe creier. Detest extremismele de orice soi, dar situatia din Cuba e mult mai nuantata. Fidel a pus mana pe putere ca un barbat. Spre deosebire de mamelucii promovati de grupurile de interese mafiote din tarile "democratice".

ala eu (1 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 23:26

Articol slab, superficial . uitati premierul Canadei, Ceausescu, Putin si altii. Interesanta imaginea povestii de aur ce sterge cognitia. Aroganta si dispret maxim din partea ta , domnule Geambasu sau poate considerati ca sunteti pe acelasi palier cu Hemingway ?

ZONA MAGHERU (96 comentarii)  •  26 noiembrie 2016, 23:38

Apropo stiu ca nu are legatura cu subiectul dar succese cum au avut echipele romanesti in anii 80 o sa mai vedeti cind" o face plopul mere si rachita micsunele " . Degeaba aveti zeci de specialisti, analisti , comentaori sportivi , zeci de camere ultra moderne , televfiziuni HD , etc ca nu ele joaca pe teren . Fotbalistic nu veti mai fi niciodata in vecii vecilor ce a-ti fost in comunism si te mai rog ceva ? Spune-i capitalistului ala din america car umplre rezervoarele americanilor pe 10 dolari pe ora ca nu ma intereseaza parerile lui si ale incetilor la minte !

Ionut (4 comentarii)  •  27 noiembrie 2016, 0:11

Daca asta ati inteles va completez : fortza America! succes armatei americane de eliberare a dictaturilor de pretindeni....la multe milioane de civili omorati ! (in afara de milionul de civili din irac).

Bogdan (1 comentarii)  •  27 noiembrie 2016, 0:35

Citind comentariile acestui articol, ma gandesc cu groaza in ce lume traim. Cum unii ajung sa planga comunismul si criminalii...stau si ma intreb ce varsta au, pentru ca daca nu sunt trecuti de 60, o sa avem mari probleme, avand in vedere ca 80% sunt nebuni de-a dreptul.

ManX (21 comentarii)  •  27 noiembrie 2016, 0:40

Cristian Geambasu,nu vad în mesajul meu unde te-am înjurat,dar este adevarat ca am exagerat ***.Scuze.Probabil am citit în diagonala articolul,dar sigur l-am scris în diagonala.Mesajul. Deja este prea lung. As fi dorit sa comentez fiecare propozitie pentru ca merita sa fie comentata aproape fiecare. Citit în diagonala, pentru ca este o obsesie a ziaristilor români sa citeze din clasici,vedete,marionete,majorete si din alte majorete, marionete,vedete si clasici. Este enervant.Este vorba despre Fidel Castro sau este un pomelnic ghiveci? Sau ghiveci pomelnic. Mai lipseau din articol cei patru mari Apostoli,care defapt au fost trei. Luca si Matei.Vezi,si eu copiez clasici.Este adevarat ca a fost agresiv mesajul meu,dar cum ti-ar raspunde o persoana pe care o acuzi si o judeci fara sa stii prea multe despre aceasta persoana doar din carti,stiri articole scrise de imperialisti si comunisti..Vad pe multe programe din occident cum este "judecat" Castro acum când nu mai este printre noi. Exact cum a fost Ceausescu. A avut vreo zece vile,patru yahturi...etc...alte bogatii....Nu interpreta ca-l apar pe Ceausescu si alte tralala....nostalgia comunismului. Vorbesti de ziarist imperialist.Nu vad de ce spui asta. Imperialism,capitalism,comunism,marxism,leninism,dadaism...treaca mearga...dar cel mai grav este ca viitorul ne rezerva Gigism,MeMeism,Pontism....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dragos (1 comentarii)  •  27 noiembrie 2016, 1:02

Extraordinar articol! Fidel Castro a fost si este un criminal comunist, un nenorocit care a omorat zeci de mii de nevinovati in numele unei ideologii utopice si la fel de criminale ca si el. Sa nu-l uitam pe Raul Castro, fratele sau, alt ***. Cat timp traieste Raul, in Cuba n-are cum sa fie democratie. Raul si DGI (politia secreta) vor tine Cuba in aceeasi mizerie ca si pana acum, insa moartea lui Fidel si noua administratie republicana de la Casa Alba pot declansa un proces mai rapid de democratizare a Cubei.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează