Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Stanciu acasă şi în deplasare

Lumea cu două feţe a fotbalului nostru, culantă cu tot felul de mediocri, are un sport favorit. Demolarea lui Stanciu

Permalink to Stanciu acasă şi în deplasare
joi, 20 octombrie 2016, 9:56

Jurgen Geril este ziarist la cotidianul belgian Het Nieuwsblad şi semnează zilnic articole despre Anderlecht. Modelul funcţionează şi la noi, la fel ca în aproape toată presa sportivă europeană. În Spania, în Italia, în Franţa există jurnalişti specializaţi pe problemele unui club important. Ei au obligaţia să ştie tot ce mişcă şi tot ce se întâmplă acolo. Să facă analize şi să anticipeze evenimente. Să aibă acces şi la surse oficiale, şi la surse confidenţiale. Asta nu înseamnă că respectivii se transformă automat în oamenii de casă ai echipelor de care se ocupă, deşi modelul funcţionează bine mersi în Spania. Vezi Marca, de exemplu, ziar ataşat valorilor Realului, sau Sport, practic un oficios al Barcelonei.

Nea Piţi dixit
Cam lungă introducerea, dar sunt lucruri care trebuie lămurite despre felul în care lucrează presa asta de doi lei sau de doi euro. Aşadar, Jurgen Geril scrie zilnic articole despre Anderlecht în Het Nieuwsblad, cotidian al cărui titlu nu se traduce aşa cu am putea crede „Noutăţi despre blaturi”, ci în „Ziarul”. Semnând materiale de presă despre Anderlecht Bruxelles, Geril scrie foarte des şi despre Nicolae Stanciu. Văzându-l jucând meci de meci şi scriind de fiecare dată despre el, colegul nostru belgian a ajuns să îl cunoască bine pe Stanciu. Sigur, nu atât de bine ca Victor Piţurcă. Fostul selecţioner este de părere că Nicolae a sărit coarda la Astana şi că, în general, decarul naţionalei este supralicitat. Bine, nu o spune el chiar cu cuvintele astea, dar ne dă de înţeles că Stanciu nu e nici pe departe jucătorul de clasă de care are nevoie naţionala şi care a căzut cu tronc şefilor lui Anderlecht.

Bârfa de acasă
La fel ca Piţurcă gândesc mai mulţi oameni din fotbalul românesc. Bunăoară Adrian Porumboiu. Şi alţii, care se păstrează „low profile”, că tot e la mare modă expresia asta. Pe româneşte, în faţa camerelor sau a reportofonului, dumnealor vorbesc frumos despre Stanciu. Îşi aleg cu grijă cuvintele. În off îşi varsă oful şi îl bârfesc. Că nu e cine ştie ce de capul lui, nici la propriu, nici la figurat. Că o să vedem noi, că Anderlecht s-a păcălit, că nici naţionala să nu-şi pună speranţele în el. De unde ranchiuna asta, nu ştiu. De lipsa de sinceritate, nu mă mir. Face parte din joc. Din jocul nostru mărunt. De fapt, nu al nostru, a lor.

Doar Scifo mai rău decât el!
Geril îl consideră pe Nicolae Stanciu un mare fotbalist. Din fericire, Geril nu scrie pentru Piţurcă şi compania, ar fi descalificat din start. Ziaristul belgian îi recomandă 4 paşi fotbalistului român dacă doreşte să se impună la Anderlecht şi să devină playmaker-ul echipei. Prima recomandare a lui Geril: Stanciu să reziste la critici. Grea încercare pentru cineva care vine din România. Şi de la Steaua pe deasupra! Belgianul observă în primul sfat adresat lui Nicuşor că la naţională echipa este conectată la „geniul” lui. În Belgia, este obligat să facă şi faza defensivă. Să muncească mai mult. Al doilea punct din pledoaria lui Geril se referă la îmbunătăţirea condiţiei fizice, a „motorului”. Punctul 3 ar fi ca Stanciu să se gândească mai puţin la goluri, tocmai pentru a se debloca şi a înscrie prima dată pentru Anderlecht. În ultimii 40 de ani, doar Scifo a aşteptat 11 meciuri pentru a da primul gol. Stanciu a bifat 8, dar fie şi numai alăturarea de Scifo rămâne măgulitoare. În ultimul punct Geril observă că Stanciu este încă apăsat de suma transferului, record pentru Belgia. Conştientizând investiţia făcută în el, e foarte posibil ca asta să-l blocheze în loc să îl mobilizeze.

Universul românesc
Putem să nu fim de acord cu teoria jurnalistului de la Het Nieuwsblad. Dar mai putem observa şi că un străin gândeşte şi scrie mai frumos despre un fotbalist român decât gândesc o parte a conaţionalilor acestuia. Care conaţionali nu exclud ipoteza că Geril ia ceva şpagă de la Stanciu ca să scrie aşa. Acesta este universul domniilor lor. Şpăgi, strâmbe, cotite, perverse, ricoşeuri. La fel ca Geril, demn de dispreţul acestor personaje exponenţiale ale moralităţii fotbalului românesc, cred în continuare în fotbalistul Stanciu. Mai ales în cel care poate deveni.

Comentarii (30)Adaugă comentariu

Emilian (91 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 11:12

Intai de toate sa ne amintim ca nici la Steaua Stanciu nu a fost de la inceput un star, ba dimpotriva, a facut tusa o perioada destul de lunga. In al doilea rand, noi trebuie sa constientizam ca nivelul competitiei noastre e sub cel al Belgiei (ca sa nu vorbim de alte tari precum Spania, Germania etc.), iar jucatorii romani cu eticheta "star" au in fata cu totul alte echipe si alti jucatori. Iar chestiunea conditiei fizice la romani este deja arhicunoscuta. Din aceasta cauza orice jucator roman are mari dificultati de adaptare si doar putini reusesc. De fapt, de la Mutu si Chivu nu prea stiu vreunul. Prin urmare, Cristian, tu ai si nu ai dreptate. Poate ca Geril vede in Stanciu un mare jucator, dar prin faptul ca are anumite "recomandari" el spune de fapt ca Stanciu mai are de lucru pana a deveni o valoare confirmata. Daca va reusi sau nu asta ramane de vazut.

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 11:26

Exemplu: Steaua conduce cu 5-0 din min 60. Daca Reghe face schimbari - ar fi normal ? Da. - pina in min 85 poate pierde meciul. Caci in min 85 se accidenteaza Tanase. Prima schimbare: Iese Tanase si intra Cojocaru – gresestesi el - care i-a imediat un cot in gura. A doua schimbare: Iese Cojocaru intra Nita in min 87. A treia schimbare e impusa de regulatoru VoChin: mai iese cineva si intra un pusti „X“ care intimplator trebuia sa stea si el pe banca. In min 89 are Muresan o idee geniala si-i sparge ochii lui „x“ cu un cot – din intimplare se mai intimpla. Reghe ar juca in 10 dar nu are voie. Trebuia sa faca a parta ori a cincea schimbare ori sa-i bata pe arbitrii ca sa nu mai aiba cine arbitra si sa se rejoace eventual meciul. Doua coate bine plasate il pot face oricind sah mat ! Nu intimplator intrau toti ca Berbecii la Tanase. ------------------------- 1- am demonstrat ca Regula poate duce la schimbari fortate si chiar la pierderea meciului, este si o incitare la violenta ! Am demonstrat ca Steaua trebuie sa aiba 2-3 tineri pe acelasi post si ca orice echipa trebuie sa aiba oricum 3 tineri pe banca ca rezerve. Unii tineri se accidenteaza, altii pot fi convocati la lotul de tineret. Deci citi tineri trebuie sa fie de fapt – obligatoriu – in lotul unei echipe care vrea sa ajunga in grupele C L si intilneste echipe unde joaca regulat un Moti, un Pirlo ? Vorbin de fapt de cel putin 5 tineri, nu de numai unul ! ------------------ 2- daca in Regula pot intra si juniori din Germania – unde poti face cu ei 10 echipe care sa ajunga in primele 6 – Regula nu-si are rostul. Daca e vorba doar de romani se incalca grav legi internationale. Nu stiu daca „Regula Gainii Batrine“ ii incalca drepturile lui Nita, Sarmantean, Pirlo, etc., dar as fi curios ce s-ar intimpla daca unul din cei care trebuie sa stea pe banca si caruia „Regula“ ii scade artificial valoarea, ar da in judecata FRF ! ------------------------------ 3- Regula favorizeza cluburile care folosesc pe nimic bazele Statului ! Cit timp Steaua putea folosi Ghencea – desi platea de 10 ori mai multa chirie decit toate echipele luate impreuna si cu 4 milione a facut posibil ca si Nationala Romaniei sa poata juca in Romania, doar pe Ghencea era posibil – Steaua avea tineret si juniori ? N-au trecut intr-o noapte 6 tineri la Urziceni ca a doua zi Steaua sa poata lua bataie ? Dupa ce Campiona a fost data afara in Bucuresti, n-au trecut toti la Dinamo si Viitorul ? Normal ca Dinamo, de fapt FC Negoita are juniori, ei au la dispozitie toata baza M I, unde s-au antrenat si „Cetatenii“, de-au putu face si militienii poze cu Guardiola, dar uita sa plateasca pina si apa consumata ! -------------------------------- 4- Iata de ce nici Hagi nu este de acord cu forma actuala. Regula favorizeaza doar centrele de excelenta ale FRF, care au probleme cu legalitatea desi fratii VoChin au renuntat la timp, inainte sa fie saltati, la cele 25% din Profit. Vor avea unde sa-si plaseze Marfa ! 5X16=80 in prima Liga si minim 160 in Liga secunda ! In afara faptului ca FRF favorizeza Regiuni si Primari, FRF incalca grav legea defavorizind „alternativa“ Hagiilor !, indiferent ce formula de finantare a tuturor tinerilor ar gasi. Practic FRF se afla in situatia de a nu putea finanta nimic ! Daca au dat o minge la Tirgu Mures si n-au dat nimic la Ovidiu pot fi trimisi in judecata.

Radu_pnt (25 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 11:28

Si eu sunt de parere ca Stanciu e un jucator bun..dar nu la nivelul sumei platite. Belgienii au facut o investitie...dar asta implica un risc major. Jucatorul (in special ca e roman) ar putea claca sub presiune...ceva cu care ne-am obisnuit deja de la marii conationali exportati. Cred totusi ca Stanciu poate evolua..poate chiar in urmatorul decar al nationalei (daca nu i-o ia Marin inainte). A ajuns afara aproape cu ultimul tren pentru o cariera promitatoare in Vest. Pentru succes insa...e nevoie de o schimbare de atitudine. Trebuie sa dezvete tot ce-a invatat gresit in fotbalul autohton si sa invete sa fie profesionist - pe modelul vest-european. Cu un selectioner ca Daum acum are in toata sfera sa fotbalistica un model si o reteta de succes. Sunt de acord si cu imbunatatirea conditiei fizice. Asta e absolut necesar pentru toti fotbalistii romani cu interferente internationale (fie prin FC, fie prin Nationala). Ma bucur pentru orice junior (inclusiv I. Hagi) care are oportunitatea de a fi un profesionist vest-european de la o varsta frageda si va invata lucrurile potrivite, va deprinde o atitudine curajoasa si corecta fata de fotbal si profesionalism ..la momentul oportun. Asa poate vom avea cat de curand o noua generatie performera inclunzand aceste tinere sperante, gen Dragomir (de la Arsenal), I. Hagi, R. Marin, Andone, Stanciu, Puscas, si altii... Uitati cu totul de "am vandut prea de tanar". Jucatorii pierd mult prin faptul ca nu au ce si de la cine invata fotbalul in forma si cu fondul actual de la bun inceput, mai sunt sunt spalati pe creier de fantomele comunismului (Sandu, Dragomir, Becali si ceilalti "manageri", "patroni" si "antrenori" cu "pricepere" la fotbal. Profesionistii adevarati nu au loc de "acestia" (vezi si cazul lui Rednic, Galca, Lucescu).

Razvan (46 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 11:29

Bine...Piturca...genul de antrenor care ar face si din Barca o echipa banala, plictisitoare si ineficienta. Sa ne gandim doar la ce jucatori prefera Piturca (Soava, Rachita, Gaman) "clampai" care pun osul, nu ies din cuvantul lui si sunt sifoanele din vestiar!

ub (7 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 11:41

Anderlecht a platit pentru potentialul jucatorului si nu pentru valoarea din momentul de fata. Timpul ne v-a dovedi daca aceasta investitie a meritat sau su si daca acest jucator o sa faca pasul spre fotbalul mare din Europa (in sensul ca o sa si joace, repet joace nu transfere la o echipa de top 4). E drept sa sunt si eu mai pretentios si apreciez doar ceea ce vad si nu ceea ce poate sa fie.

daniel (55 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 11:57

cred ca cel mai greu lucru pentru stanciu, este acomodarea la stilul de viata din belgia..la stilul de antrenamente, de joc, o va face, daca-i profesionist..dar sfaturile jurnalistului belgian sunt de bun simt!!!

Niculae Moromete (26 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 12:21

Da Cristi, belgianul are o critica constructiva, iar tu ne transmiti un articol in ton cu aceasta stare de spirit. Multumesc! Daca nu da gol in urmatoarele 3 meciuri inseamna ca e mai slab ca Scifo... si putem dezvolta mai departe tema peste vreo 10 zile :)), tot cu Piturca si Porumboiu la loja, tot cu Daum la nationala, tot cu noi populand Romania...

Adrian (6 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 13:50

Piti, Porumboiu... au dreptate. Un jucator slab, umflat de presa din Romania pe spaga bineinteles. Ziaristul belgian - doar fair play!

dragan (7 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 15:15

Corect articolul . Daca si-ar fi exprimat parerea Hagi sau alt antrenor care a promovat tineri care au reusit pe mai departe , as mai fi stat pe ganduri, dar cand parea o are Barbugiul , care l-a promovat pe marele jucator Lutu si cam atat, sau patronul care se oftica ca a luat prea putin pe Stanciu, e clar ca nu pti sa dai doi bani pe ele.

Andrei F (698 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 15:30

E asa de rau sa fi un jucator mai slab decit Scifo-parca mai inainte-l comparau si cu Hagi-?Poate ca Stanciu si daca ar fi la jumatatea talentului lui Scifo tot cred ca ar fi multumit...Are acum nationala noastra jucatori apropiati de valoarea avuta cindva de Scifo?Pina la urma de ce trebuie comparat Stanciu?Sa fie sanatos ca oricum a reusit ceva...Pana mai ieri ni se spunea ca romanii mai au cautare doar prin zona Golfului...Pana mai ieri ni se dadea exemplu cu Ludogorets...Iata ca ieri astia au patit-o mai rau ca Steaua,Viitorul...Felicitari pentru ca dv. l-ati laudat pe Stanciu cind altii spuneau ,,sa mai asteptam,,...

Alx (76 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 16:03

Frumos articolul..chiar de dimineață citeam la rivali Chiriches vinovat la două goluri, făcut praf de fanii lui Napoli si erau date doua comentarii pe Twitter a unor postaci. Am urmărit frumos rezumatul pe Youtube si sa fim serioși ca nu a avut Chiriches vina la niciunul din ele. Dar na ...hai sa arucam cu pietre în el. :(

Costi (51 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 16:03

Frumos articol şi adevărat D-le Geambaşu . Ai putea crede că zicala ; nimeni nu-i profet în ţara lui - a fost inventată pentru români . Poate că eventualele reminiscenţe de neâncredere apar din cauza senzaţiei de " cruzime " pe care o ai când priveşti jocul lui Stanciu la Anderlecht . Nu ajută nici folosirea lui în banda stangă , ca mijlocaş retras si nici lipsa lui de "tupeu"(refuzând să ia acţiuni pe cont propriu) ceea ce mult mai pragmaticul său coleg (Sofian Hanni- un fel de Teixeira da mai slab )) face din plin , fără multe realizări !! . Referitor la ritmul de joc , cu siguranţă în campionatul belgian este mai crescut , acest lucru observându-se dealtfel din plin la meciul cu Armenia , unde Stanciu şi Chipciu au dat tonul .Personal ,consider că ar fi trebuit să mai stea un an la steaua , având în vedere că s-a afirmat destul de greu în campionatul romanesc(dupa 3 ani) ca să prindă expierenţă şi odată cu aceasta încredere şi "tupeu". In rest , e totdeauna o plăcere să vă urmăresc analizele .

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 17:04

Inca te gindesti ca vitezistii pot cistiga la Villarreal. Inca ii mai vezi titulari pe Stanciu si Chipciu. Greu se vede Steaua fara ei. S-au integrat imediat caci au ajuns la Steaua 2. Joaca la fel, iau goluri la fel, ca toate echipele care prefera sa atace. ------------------------- Nu cred ca Stanciu trebuie sa faca mai mult decit la Steaua. Trebuie doar sa devina mai constant in evolutii bune. Nu trebuie Stanciu sa faca mereu si faza defensiva. Nu pentru asta au dat 10 milioane. Stanciu este un fel de Messi. Daca vrei sa faci din el un jucator comun, pune-i saci de nisip in spate ca sa-l faci sa ajunga permanent si in fata propriei aparari. Messi face presing in fata, dar urmareste adversaul pina in careul propriu doar daca el pierde mingea. Stanciu trebuie doar sa nu piarda mingea exact cind toti asteapta de la el o accelerare, un pas din prima in fata, care sa pornesca un atac. Toate echipele astea sint prinse de doua-trei ori pe contraatac. Asa ia mereu goluri si Steaua. Numai ca Steaua le ia mereu din zona centrala de 16 -20 m unde apar mereu in fata apararii jucatori nemarcati. Nu se invata minte niciodata. La fel au pierdut si ultima oara: Mitrea a „scos“ pe 18 m central exact in picioarele unui adversar nemarcat. La 4-5 m in stinga si in dreapta lui, putin in spate, se aflau ca privitori fara nici o treaba Boldrin si Muniru. ------------------ Greu sa-l vezi pe Boldrin in locul lui Stanciu. Frineaza jocul, paseaza doar citiva metri in spate si lateral, nu l-am vazut niciodata sprintind cu mingea la picior, n-am vazut un sut din alergare, pierde inexplicabil de multe mingi iar la faza defensiva, asta da, asta este doar spectator. Daca ajunge, ajunge tirziu si faulteaza. Sa speram ca-i vorba doar de o conditie fizica – lipsa. Altfel Stelei ii trebuie in iarna neaparat un nou Stanciu. Ianis ?

haideusicfr (141 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 18:03

Becali e un bisnitar. Varul sau si-a inceput *cariera* in acest fel, dar si Gigi da aceeasi impresie. L-a vandut pe Stanciu la suprapret ,iar acum belgienii ii vor pielea.Eram sigur ca asa se va intampla, va suferi jucatorul ,iar pe Gigi chestia asta nu-l va deranja. Eu cred ca pe viitor ,Becali va fi privit ca atare si nu va mai fin in stare sa dea astfel de *lovituri*. Pacat , eu ii urez succes lui Stanciu ,oricum l-am vazut in cateva meciuri si n-a jucat rau. Centreaza excelent ,paseaza ,dar intr-adevar nu se apropie de poarta.Vine si asta cu timpul.

lord belial (189 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 19:27

stanciu si chipciu, dar mai ales stanciu, sunt doi fotbalisti f buni. pe stanciu il remarcasem inca de la vaslui (ca pe timpuri pe tanase, intr-un meci steaua - fc arges) si nu cred deloc ca e supra-apreciat. tre sa invete doar sa mai ridice capul din pamant si sa nu mai traga aiurea. si coutinho trage la liverpool din orice pozitie, si ronaldo la real, si nici astora nu le intra toate golurile. deci se poate si la case mai mari. iar chipciu tre sa invete sa nu mai fie atat de egoist.

Andrei (222 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 20:11

Draga Geambasu, iti multumim ca ne educi in ale presei si ne elucidezi misterele deontologiei media. Plin de hateri, monser. Jurnalistii sunt mereu bine-intentionati iar materialele sunt de calitate si nu in cautare de senzational, nu cum cred haterii, probabil inselati de imaginile cu decolteuri adanci si titluri bombastice care troneaza pe pagina gsp. In spatele zidului de moloz furajer se afla desigur un profesionalism desavarsit. E bine ca ti-ai inceput articolul cu o astfel de pledoarie. Acum suntem edificati. Stim ca sportul e pe maini bune si sincere. Stanciu nici nu mai conteaza. Au belgienii grija.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 21:26

O ironie ieftină. Si inutila. Nu încerca nimeni sa îți țină lecții, Draga Andrei Care Le Știe Pe Toate. Si nici de hateri nu vorbeam. Nici nu știu ce-i aia, poate ne explici tu de la înălțimea erudiției tale

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 21:30

Stanciu nu poate devenii un jucator determinant ...el a ratat un penalty intr un moment critic ...prin asta si a aratat limitele ...nu i rau sa speri in el ...dar speri degeaba ...

Burebista (43 comentarii)  •  20 octombrie 2016, 23:20

Am vazut prima repriza de la Mainz -Anderlecht... Stanciu a fost printre cei Mai slabi de pe teren... nici sa stea in teren nu stie... Parca era din alt film... parca era in plus... cum naiba i-au prostit astia in halu asta pe belgieni?!!

catio (23 comentarii)  •  21 octombrie 2016, 7:35

Jurnalistii straini nu-i cunosc atat de bine pe jucatorii nostri ca oamenii de fotbal din Romania. Avem o multime de exemple de jucatori "geniali", care au sfarsit ca vesnice promisiuni. Pe cei mai multi i-a stricat chiar presa. Pe altii anturajul sau viata de noapte. Cand tu dai un gol sau doua la Nationala si imediat devii "geniu", ai toate sansele sa sfarsesti in anonimat.

Englezu (32 comentarii)  •  21 octombrie 2016, 10:19

1. Fotbalul nu e matematica. 2. Stanciu a dovedit - în România ! - ca are potențial. 3. Anderlecht a făcut o investiție; poate vor avea succes, poate nu. Nu ar fi nici primii nici ultimii care ar pierde, dacă Stanciu nu va " creste " valoric. Eu zic sa așteptăm. Măcar un an și vom mai discuta.

Cristian (17 comentarii)  •  21 octombrie 2016, 12:12

Tema articolului nu e relevanta. Stanciu nu prezuma valoarea necesara unor astfel de dezbateri. Nimic din ce a demonstrat, dar mai ale s a realizat acest jucator nu sustine astfel de teme gazetaresti, respectiv dispute. Pai daca un astfel de "sfarait fotbalistic" genereaya astefl de sperante, ma intreb ce sperante trebuia sa genereye jucatori care aveau evolutii cu adevarat spectaculoase si promitatoare, precum Mitea la Aiax etc., dar care ulterior au dat chix. Sa fim cumpatati in laude si mai ales asteptari, caci sperantele nu se confunda cu certitudinile, iar cayul jucatorilor romani, regula e ca sperantele sunt mai mereu inselatoare (asta presupune precautie mereu cu privire la jucatorii romani).

Costi (51 comentarii)  •  21 octombrie 2016, 14:29

Cristian , în primul rând " a prezuma " înseamnă a presupune . Când afirmi că " Stanciu nu prezumă valoarea necesară" greşeşti , în primul rând pentru că băiatul ăsta şi-a dovedit deja o parte din valoare , dezbaterea fiind despre AŞTEPTĂRILE pe care le putem avea , în caz că mai creşte în continuare . Acuma să-l compari pe Stanciu cu Mitea sau cu Torje este a doua greşeală , ultimii jucănd pe posturi total diferite , cu randamente diferite în teren şi de ce să n-o spunem cu valori diferite . Nu-l poţi compara pe Stanciu cu ultimii fie şi din motivul că indiferent de echipa cu care ţii , TOŢI aşteptăm de mult un conducător de joc , un " decar" pentru naţională , ăsta fiind şi unul din motivele principale pentru care Cristian Geambaşu a scris articolul deşi este dinamovist !!! Că unii " s-au nascut vedete şi au murit speranţe "este perfect adevărat , dar sperăm să nu se întâmple asta şi în cazul lui Stanciu .

Jean Valjean (11 comentarii)  •  21 octombrie 2016, 15:16

Bine punctat domnule Geambasu. Ma mir, totusi, ca nu ati pomenit nimic si de o fleicutza la gratar. :). Repet, articol foarte bun. Asta e universul nostru meschin si ridicol. Exact cum ati spus "Şpăgi, strâmbe, cotite, perverse, ricoşeuri".

Dan (1 comentarii)  •  21 octombrie 2016, 16:41

Ce vrajeala. Stanciu , optimist fiind, va deveni un fel de Chiriches in maxim un an iar Chipciu in maxim sase luni. Astia trei au fost umflati cu pompa de catre Becali si ziaristi natafleti , nu dau nume.Chiar ma intrebam de ce a pierdut Napoli acasa cu turcii si cand am vazut formatiile m-am dumirit . A jucat Chiriches.

D@T (7 comentarii)  •  22 octombrie 2016, 7:27

Am scris un comentariu pe care mi l-ai sters.Afirmam in comentariu ca presa romaneasca este plina de nechemati si de coruti.Consideri ca nu este adevarat?

Costi (51 comentarii)  •  22 octombrie 2016, 13:11

Dane, ca să te întrebi " de ce a pierdut Napoli acasă cu turcii " ar fi TREBUIT SĂ VEZI MECIUL !!! pentru început , iar dacă aşa arată " optimismul " tău , poate că ai nevoie de un pic de culoare în viaţa ta .

Cris (99 comentarii)  •  23 octombrie 2016, 16:23

Costi, m-am exprimat absolut corect. Nimci din ce a demonstrat acest jucator, Stanciu, nu prezuma valoarea unui viitor mare fotbalist si cu atat mai mult dezbateri cu privire la asteptarile noastre ca ar putea ajunge un mare fotbalist. Stanciu a inceput sa joace la o valoare buna, dar doar pt campionatul nostru (la nationala nu are niciun meci oficial, mai ales cu o echipa valoroasa, memorabil), doar de 1 an. Atat! In rest a fost timp de vreo alti 2 ani rezerva pe la steaua. Comparatia cu Mitea, bunaoara, de altfel o speranta moarta, il avantajeaza pe Mitea, care avea deja la o varsta chiar mai frageda evolutii spectaculoase pt Aiax prin competitiile europene (intr-o vreme cand echipa olandeza era una importanta in Europa, nu ca echipa Belgiana care este una mediocra, cu aproape nimic superioara Stelei). Mai mult, uite ca realitatea incepe deja sa confirme valoarea exagerata fixata acestui jucator, belgienii deja incepand sa aiba dubii in privinta lui Stanciu, avand in veedere evolutiile modeste si mai ales lipsa de randament pe postul sau (pase de gol so goluri), avand in vedere suma platita si rezultatele obtinute prin comparatie de altii contracandidati pe post din echipa (vezi articolul de azi din GSP). Rezerva si rezonabilitatea pana la o confirmare prin rezultate relevante in europa si pe termen lung presupun inteligenta.

florin (21 comentarii)  •  23 octombrie 2016, 17:50

"Unul strălucește, celălalt se chinuie" » Presa din Belgia și un fost mare fotbalist dau de pământ cu Stanciu-articol GSP.

D T (1 comentarii)  •  24 octombrie 2016, 11:44

Buna ziua. In urma cu mai bine de 6 ani v-am rugat sa faceti o analiza mai putin obisnuita. Analiza Artmania 2010. A rezultat un articol pe care l-am citit cu sufletul la gura, "la obiect, taios, fara ocolisuri". Acum revin cu rugamintea de a face o analiza la fel de putin obisnuita. De data aceasta a unei competitii sportive. Fotbalul e frumos, cu bune si cu rele. Multe rele. Prea multe rele ca sa atraga "noua generatie" cum o facea odinioara. Tinerii se indeparteaza de televiziune, plina si ea de prea multe rele. Migreaza spre o zona noua, spre sporturi noi. In aceste saptamani este in desfasurare un campionat mondial la care am avut (din pacate numai pana in semi-finale) un reprezentant. Andrei Pascu. Daca ar fi fost un sport traditional, ziarele ar fi vuit. Pacat ca nu e Simona Halep.

Comentează