Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Dormim, mâncăm, nu participăm

De ce nu vin oamenii pe stadion, doar pentru că nu avem fotbal de calitate?

Permalink to Dormim, mâncăm, nu participăm
marți, 13 septembrie 2016, 11:37

Sâmbătă în miezul zilei s-a jucat un meci în Anglia. Multe dintre meciurile importante din Premier League se dispută la prânz nu în scopul ca englezii să poată merge acasă pentru a se cufunda în studiu, ci din interese comerciale. Interesul este ca partidele cu pricina să poată fi văzute în Asia la ore convenabile. În Asia pentru că este o piaţă imensă pentru fotbalul primei ligi insulare. Cu toate acestea, la partida Manchester United-Manchester City de pe Old Trafford au fost prezenţi pste 70.000 de spectatori.

7.000
Duminică seară, pe o vreme de vară târzie, de la 8,30, deci la o oră mult mai convenabilă, pe un stadion din România, cel mai mare şi cel mai modern stadion din România, s-a jucat un meci important din Liga 1. Cel mai important. Campioana Astra Giurgiu venea pe Arena Naţională să dea replica Stelei, vicecampioana în exerciţiu. Cele mai bune ale echipe ale momentului din România, recent calificate în grupele Europa League, au strâns în tribune cu puţin peste 7.000 de spectatori.

Alibiuri
Întrebarea momentului după întâlnirea dintre echipele momentului. De ce absentează românii de la fotbal? De ce nu absentează englezii, nemţii, spaniolii? De ce ei umplu stadioanele indiferent de oră, starea vremii sau eşalonul în care evoluează trupa favorită? De ce noi, microbiştii români, descoperim invariabil alte moduri pentru petrecerea timpului liber? De când familia şi nevasta au devenit alibiuri nimerite pentru absenţa de la stadion? Să nu ne grăbim cu răspunsul. Să nu folosim clişeul potrivit căruia acolo, în Occidentul bogat, ei au fotbal mai bun, stadioane mai noi, mijloace de transport în comun mai civilizate, un nivel superior de trai.

De la Pep la Reghe
Cine a văzut ambele partide, cea la Manchester şi cea de la Bucureşti, va fi băgat de seamă că nici pe terenul lui United nu a picurat cu nestemate fotbalistice. Cu riscul de a-i scandaliza pe cei care sacralizează Premier League, să fim de acord că multimilionarele formaţii antrenate de Mourinho şi Guardiola nu au oferit un spectacol mult mai înalt decât cel propus de echipele lui Reghe şi Şumi. Bineînţeles, mi se va da în cap cu acel 0-5 din partida Steaua-City. Şi sigur că încă mai înţeleg că la vârful primei ligi engleze se joacă la altă intensitate, cu o viteză şi cu o calitate tehnică sensibil superioară Ligii1. Nu mi se pare totuşi că Bravo ar fi un portar mai bun decât Niţă, nici că Silviu Lung Junior este la mii de ani lumină distanţă de De Gea. După cum nici Fernandinho nu ştiu dacă valorează cu 50 de milioane mai mult decât Boldrin. Ca să nu mai vorbim despre păcăleala planetară numită Pogba ori despre Fellaini, egalat în mediocritate doar de Lovin.

Golănia, cetăţenia
Altercaţia cu miros de golăneală de cartier de la finalul meciului Steaua-Astra 1-0, cu nelipsitul Săpunaru în rol de smardoi, ne oferă un posibil răspuns. S-au perindat în imagini personaje vechi şi noi, dar îmbrânceala şi înjurăturile au purtat marca dintotdeauna. Probabil că potenţialul public al stadioanelor de fotbal nu mai vrea aşa ceva. Puţinii care mai vin la meciuri de la noi, alţii decât membrii galeriilor, sunt exact lumea aceea invocată nu foarte sincer odinioară. Femei, copii, bărbaţi cuminţi. Cetăţeni. Dar nu cumva fotbalul de azi este construit pentru cetăţeni, nu pentru băieţii războinici? Şi nu cumva zecile şi sutele de mii de spectatori de la Dortmund, Munchen, Madrid, Barcelona, Torino, Londra sau Manchester merg pe stadioane din cu totul alt motiv decât să vadă bătăi sau să îşi spargă ei înşişi capul?

Mai renunţăm la grătare?
Ar mai fi ceva. Nu trebuie să fii sociolog să înţelegi că o formă a civilizaţiei contemporane este participarea. Aici stăm destul de rău. Izolarea noastră poate fi un simptom al egoismului care vine şi din atentatul zilnic al societăţii faţă de membrii ei. De aceea, timpul nostru liber nu este de cele mai multe ori un timp petrecut în comunitate. Dar nici nu ne-am dorit să ne schimbăm. Suntem sedentari, suntem comozi. Dormim mult, facem sport puţin, mâncăm greu, obosim uşor. Parte a acestui peisaj, ataşamentul faţă de echipa favorită se manifestă mai ales prin absenteism îmbufnat. Când ne vom petrece week-end-urile mai puţin la grătare şi mai mult alergând prin parcuri, când în loc să ne încuiem în casă vom ieşi în oraşul pe care nu ştim decât să-l hulim, dar nu să-l şi înfrumuseţăm, atunci poate că drumul spre stadion va fi mai scurt. Dar până la drumul acela scurt este drum lung.

Comentarii (90)Adaugă comentariu

mal. (24 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:04

Câtă dreptate aveți... Fiindcă ne vom recunoaște în descrierea făcută, anticipez un număr minim record de comentarii la articolul dvs.

lord belial (189 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:09

hai sa lasam analiza sociologica pe mainile celor licentiati in asa ceva. in primul rand, nu tot vestul european are participari la meciuri cu casa inchisa - de exemplu, franta si italia nu se pot lauda cu audientele din anglia. legat strict de comparatia din articol, man utd vs city si steaua vs astra, lucrurile nu stau chiar la fel. fotbalistii nostri nu ofera un fotbal cursiv, cu suturi PE poarta. jucatorii nostri cad secerati la pamant cand ii loveste mai tare o minge, obosesc prin minutul 70, si nu sunt in stare sa faca un dribling. chiar nu ai dreptate ca sunt aceleasi sporturi. pai, pana si viteza cu care s-a jucat derby-ul mancunian e cu totul alta decat cea din derby-ul ligii 1. in anglia, un bilet este scump - cel mai ieftin gasit de mine, la un meci de-al lui liverpool, era la 200 pounds), dar altul este nivelul de trai; si aici nu vorbesc de cultura sportului rege, ci, pur si simplu, de bani. insa de aia 200 de pounds, vezi fotbal. la noi, de ce sa dau 10-20-30 de ron sa stau cu baietii pastilati din ultraserie? care nu ma lasa sa vad meciul si ma pun sa strig cu spatele la teren? sau, de ce sa ma cocot in inelul al 3-lea, intr-un stadion foarte abrupt si nesigur, alaturi de zeci de mii de tarani neciopliti? dar nu publicul needucat ma tin departe de stadion ci, pur si simplu, calitatea execrabila a fotbalului practicat. avem un campionat slab, fara performante, de aia nu venim la meci. in plus, noi, stelistii, se stie - daca steaua merge bine in cupele europene, ne intoarcem si noi la stadion. pana atunci, ne uitam frumos de-acasa, nu ii bagam aia 10 lei lui becali in buzunar.

Marius-Traian (42 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:16

Eu cred ca 2 lucrui sunt decisive in lipsa oamenilor de la stadion : 1. Nivelul de educatie al fotbalistilor vs nivelul de educatie al scoietatii: nu mai are nimeni chef sa vada doar fotbalisti manelisti, care cum dau un pic de bani isi pierd capul si iau masini scumpe pe care le distrug intr-o luna. Oamenii nu se identifica spre deloc cu cei din teren, diferenta de cultura si priritati in viata fiind prea diferita. De-aia multi isi spun: "ce sa ma duc sa-i vad pe manelistii aia? am lucruri mai bune de facut." 2. Prea putini oameni practica sport (orice sport nu neaparat fotbal) la nivel amator. Prin urmare nu pot sa aprecieze dificultatea si raritatea de a gasi oameni capabili sa faca un efort enorm si sa aiba o calitate tehnica decenta a executiilor. Nu isi dau seama cat efort si cate sacrificii trebuie sa faci ca sa fii un amator decent, daramite un sportiv profesionist decent.

haudinamo (34 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:23

O fripturica la gratar si o duminica petrecuta intr-un joc video meserias? depasesc cu mult spectacolul mizerabil din fotbalul nostru. Lumea e scarbita si de nivelul fotbalului (inclusiv de nationala si porcaria aia de clica din jurul Burlescului) dar mai ales de tot ce e conex si bagat pe gat cu polonicul: in primul rand PRESA asa-zis sportiva cu toate emanatiile sale bolnave: impresari/patroni/camatari, fotbalisti cu vieti personale mizerabile mediatizati excesiv, si peste toate galeriile astea *** care *** si dau cu ranga in tot ce apuca. De ce sa ma duc eu, om normal caruia nu-i plac injuraturile si nici mirosurile de transpiratie, urina si alcool, sa ma amestec printre niste *** care dau foc tribunelor si pe urma se lauda cu asta? Sa ma cocoseze jandarmii cu bastonul la gramada, sa imi dea cu gaze lacrimogene? Pe banii mei, ca sunt contribuabil... Pentru cine, pentru Negoita si Becali? LOL, no thanks. Stau bine aici acasa.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

17 mentori Dementori (9 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:25

Într-adevăr un personaj vechi şi câștigător al CL cu FC Jilava, acolo unde a făcut un master de 2 ani. El a făcut spume la marginea careului ***. *** ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Razvan Prepelita (5 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:26

Cei care sunt prezenți la un Man United cu Man City sunt suporteri care plătesc pe un tricou, fie el și contrafăcut, niște Euro pe care îi scot din buzunar dintr-un sentiment de apartenență la club. Marea majoritate e formată exact din publicul ăla despre care vorbești, copii, familii dar care nu vin la stadion pentru că nu fac grătare sau pentru că nu dorm mai mult sau mai puțin decât românii, Vin la stadion dintr-un sentiment de apartenență înrădăcinat în mai multe straturi sănătoase: tradiție, conducerea clubului, jucători, marketing, comunicare. Adunate toate ăstea, fiecare în proporții mai mari sau mai mici, formează o stare cu care suporterul se identifică. La sfârșitul anului 1800, în Anglia erau mai mulți spectatori la un meci decât sunt acum, în 2016 la un meci în România. Asta e rolul tradiției, a faptului că noi plimbam boii și alții corăbii. Dar și așa rămân alți factori care ar putea echilibra balanța sau cel puțin ar putea să influențeze sensibil în bine lucrurile. Cred că cei care sunt în fruntea cluburilor de fotbal din România sunt principalii vinovați prin tot ceea ce fac, prin lipsa unui marketing, prin modul lor de comunicare, comportament, limbaj, incultură, printr-o lipsă de conținut tot mai evidentă.

Timm (3 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:28

Eu cred ca lumea e plictisita de un fotbal corupt. Dupa ce calitatea fotbalului este salaba, se joaca prea putin corect pe teren. De ani de zile FRF si LPF avantajeaza anumite echipe in dauna altora. Selectiile la Nationala se fac la fel pe interese. Este prima oara, dupa zeci de ani, cand un slectioner a convocat jucatorii dupa valoarea lor. Asa ca Daum acum este atacat din toate partile. Arbitrii nu arbitreaza partinitor. Comisia arbitrilor nu ia masuri, inseamna ca sunt impreuna. Observatorii de la meci nu vad nimic. Fotbalul romanesc este o mocirla, de multi ani, la toate nivelele. Dar cine sa-l schimbe? Burleanu? Asa ca pana sa se usuce mocirla si sa creasca iarba mai dureaza cativa ani. Dar trebuie sa angajam un ingrijitor priceput care sa se ocupe de aceasta treaba. Fara ingrijitor nu o sa creasa iarba, poate un smoc din loc in loc.

vlad (10 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:28

Ce sa vezi la stadion? Circ ieftin. Pornit de conducatorii de cluburi care si urmaresc in mod exagerat interesele proprii inainte de a multumi cat de cat fanii!

Carol K (146 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:31

La mijlocul anilor 70 stadionul din Ghencea era plin la meciurile cu adversari mai slabi dar cu un Marcel Raducanu care singur umplea stadionul cu fentele si driblingurile lui de poveste sau arhiplin la derbiurile de traditie sau de clasament ... Era prima mare echipa a lui Emerich Jenei in care Tudorel Stoica era cel mai tanar titular desi tocmai venise la echipa...In anii 80 stadionul deja era arhiplin desi Marcel ramasese in RFG dar se incropise echipa de aur cea care avea rezultate si care a ajuns sa fie in prim-planul Europei fotbalistice valoarea depasind cu mult granitele lagarului ceausist numit Romania.Era a doua mare echipa marca Jenei revenit dupa o pauza de data asta cu Tudorel Stoica veteran al grupului pe post de capitan al echipei...Tribunele se comportau impecabil nu exista golanimea asta dezaxata de azi,veneau oameni din diverse straturi sociale pana la cele mai inalte fotbalul (sportul) fiind unul din putinele atractii unde aveam acces in acele vremuri.Azi acesti oameni nu mai vin scarbiti de otravirea atmosferei de asazisii ultrasi de fapt nister pierde vara care vin doar sa-si satisfaca o nevoie si anume de a fi pe stadion ceea ce nu pot fi in restul timpului,smecheri,violenti mai ales verbal,sa se dea in spectacol sa inspire frica,sa lase in urma o atmosfera de teroare.Oamenii nu mai vin in aceste conditii sau vin o data dupa care nu mai revin.Ti-e scarba sa te si uiti la TV sa-i vezi ori sa-i auzi pe acesti *** dar sa te mai si duci acolo.Lumea s-a mai schimbat,vede atmosfera de pe Anfield de la Munchen sau Dortmund exemplele pot continua.Pe de alta parte si echipa nu mai ofera nimic nici spectacolul anilor 70 cu Marcel,Puiu,Lita Dumitru,Costica Zamfir sau Tudorel Stoica dar nici constanta performantelor din anii 80....Din tablou nu pot lipsi Becali,MM,Reghe adica niste conducatori mai mult inclinati catre mahala.Ce e de facut ? Educarea suporterului,schimbul de generatii,trebuie sa se inteleaga ca vremea *** de dupa blocuri,a spargatorului de seminte *** predispus limbajului agresiv a trecut...Avem legi,avem oameni platiti sa le aplice avem foruri conducatoare in fotbal,avem PRESA dar nimeni nu se implica sa puna capat acestui fenomen dimpotriva presa scoate in continuare pe prima pagina tot scandalul,toate golaniile,toti acesti derbedei devenind "eroi de poveste" in mica lor lume din marginea mahalalelor..De ce mai aveti pretentii atunci sa vina lumea la stadioane ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

eu (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:36

Un articol mult prea lung care tinde sa dea vina pe spectatori ca nu vin la asa zisul "fotbal" Am fost de 2 ori in viata mea pe stadion si am jurat ca nu mai calc. Niste grobiani in tribuna cu chef de scandal iar in teren bezmetici care nu sunt in stare sa dea o pasa cu latul . Niste fitosi care cad secerati la orice atingere si se ratoiesc la arbitrii ! Vad ca nu mentionezi patronii blatuitori, cei fara put de petrol, aranjametele gen astra-dinamo din playoff, sau antrenorul circar-*** de la astra. Sa va spalati pe cap cu ei ca noi , restul, avem lucruri mai bune si mai importante de facut pana la urmator meci adevarat -ca cel cu M.City !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cris (89 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:49

Dar de ce nu vedem toata Campania mediatica din 90 pina acum in care toata lumea a ajuns sa tina doar cu Steaua si normal ca pe un stadion nu vor incapea 6 miliaone de suporteri din 7.Acesta este rezultatul.Era normal sa se ajunga aici.Este norma si pentru cei 6 niliane sa li se para competitia prea slaba pentru echipa lor.Puterea financiara este data de numarul suporterilor si Steaua are aceasta putere.Cine pierde? Toate orasele pentru ca nimeni nu va investi intr-o echipa care cind joaca acasa cu Steaua nu are suporteri,pentru ca toti tin cu ei.Asa ca in viitor va fi doar Steaua cu satelitii Viitorul,Voluntari,Concordia,Pandurii .

theo (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 12:55

Uite Cristi cateva motive: 1. smardoiala. Pe mine ma afecteaza smardoiala mediatica a cetateanului Becali. Este agresiv, incult, hot, smecher. 2. golaneala. Ma afecteaza si ma umple de lehamite golaneala lui MM Stoica. Este limbut, agresiv, suburban. 3. idiotenia. Galeria, acei flacai natangi care scandeaza, "pe ei pe mama lor, ..*** steau....uite dinamo, si alte injuraturi cretine. 4. vulgaritatea antrenoruli Reghe. Libidinos, cu buzele lipicioase si ticurile lui cu sticla de apa. 5. incultura presei. Ziarul vostru e mai mult un ziar din categoria +18 ani, iar cand faceti cate o reclama la TV, sunteti mai mult decat agresivi. 6. penalii. In fotbal, conducatori, antrenori in marea majoritate sunt penali, in curs de executare a pedepsei sau eliberati conditionat (Becali, Piturca, etc) sau alcoolici, gusati, burtosi. Inculti. Cand cele de mai sus vor fi eradicate, parerea mea, stadioanele vor face concurenta cu cele din Anglia....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

rammstein (42 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:02

de ce sa se duca omul la aceste *** de meciuri !....sa vad puscariasi ,escroci,banditi,analfabeti ...pe teren ?..si culmea televiziunile ii promoveaza!...nu te mai poti *** de grija banditului de la *** din pipera...normal ca oamenii s-au saturat de mizeria din fotbal....am ajuns ca in timpul lui ceasca sa avem echipe de partid !...voluntari ,craiova,tg.jiu...echipe ale partidului comunist=psd, condus de un puscarias si de ***!...echipe conduse de puscariasi !....si voi mai vreti s aaveti spectatori ?....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Florin (18 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:11

Daca meciurile s-ar juca sambata la 17:00, si cluburile ar face putina promovare, ar putea fi mai multi spectatori. Meciul se joaca noaptea; cu ce te intoeci acasa ? Metroul e inchis la ora aia. Orele de disputare favorizeaza telespectatorii, nu spectatorii. Si echipele sa vanda bilete foarte ieftine 3-5 lei; si sa mearga din cand in cand sa promoveze echipa prin licee, mall-uri etc. Dar, banii vin de la televiziuni, de la primarii; si clubul nu da 2 bani pe spectatori. Daca luni dimineata ai servici, ai merge pe jos pe la miezul noptii o ora prin Bucuresti; sau tu-ai lasa copilul sa faca asta ? Iar cu promovarea, Dinamo e singura care mai misca cate ceva (eu simpatizez cu steaua, dar asta e adevarul: dinamo mergea prin licee, case de batrani, amicale prin comune etc)

Alex Pau (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:30

Cred ca comparatia intre Bravo si Nita spuen tot despre acest articol.Bravo,in cel mai prost meci al sau pe care l-am vazut a fost mai bun decat Nita in oricare dintre meciurile sale,ca sa nu mai spunem ca Bravo paseaza mai bine decat oricare jucator din meciul din Romania pe care il mentionezi.De Gea si Silviu Lung jr?!? imi vine sa rad din nou.Desi il simpatizez pe Lung este chiar la ani lumina de De Gea. Si din nou,sa compari meciul din Aglia cu unul din Romania...dezastru.Cred ca nici voi nu v-ati mai uita la meciurile astea daca nu ati fi obligati de profesia pe care v-ati aleso.

eee (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:44

chiar e nevoie de explicatii ? "marea" Steaua ia 0-5 acasa de la rezervele echipei de pe 4 din Anglia. cea mai valoroasa componenta a fotbalului din ro e suita de declaratii a berbecului luminii. patroni ultra zgarciti ca negoita si celalat puscarias il fac pe berbec sa para salvator aducad jucatori ieftini cu 3 zile inainte de-al baga in meci oficial

liviu (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:46

unii jurnalisti nu vad padurea din cauza copacilor. cum arata sportul romanes in ani '70-'80 si cum arata astazi. sunt ff multi jurnalisti asa zisi formatori de opinii care scriu si comenteza in functie de cati bani primesc, priviti in spectru politic inainte de alegerile din decembrie 2016,politicieni corupti,cu dosare penale unii condamnati sunt "albiti" tocmai de jurnalisti care ii incriminau in perioada anterioara.

Dragos (27 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:48

Cred ca absenta se datoreaza mai multor factori, nu neaparat din pricina gratarelor si a altor romanisme. Pur si simplu, orele la care se disputa sunt execrabile (duminica la 8, sambata la 9, etc.) Lunea, lumea merge la serviciu de la ora 6, 7, 8... Cu ce mergi acasa? Te culci la miezul noptii (in cel mai bun caz), iar la 5 esti in picioare. Personal, nu cred ca merita sacrificial, mai ales ca spectacolul oferit e mediocre. Apoi, la 8 seara, smardoii se pregatesc sa mearga in club, pregatesc "lovelele" si suna gagicile. Ce sa caute pe stadion? Nu vedeti ca pe stadion au ajuns sa mearga, in principal, familii (cel putin, eu asta deduc din imaginile pe care ni le servesc cei ce transmit meciurile) cu copii? Ce haz are sa mergi la stadion daca nu poti sa injuri de morti si de raniti, pentru ca ai copii si femei langa tine? Sezonul trecut, am fost la ultimele doua meciuri ale lui ACS Poli, disputate pe Paltinisanu. Era atat de putina lume, incat desteptu' ala de Goga a inceput sa se certe, el fiind in teren, cu unul dintre spectatori, care ii reprosa ca pacaleste fotbalul de vreo 7-8 ani. Si Goga I-a zis: "Hai jos, pe teren, ca sa imi iau <> asa cum se cuvine, daca tot esti smecher!". Na, la ce sa ma duc, sa vad toti *** cum se dau ei smardoi si ameninta suporterii? Sau sa il observ pe Ninel cum isi *** maselele? De aia nu vin oamenii, ca sunt satui de mizerii, de fotbal prost, de copii imbogatiti peste noapte, de personaje care le pot servi ca modele doar lui Salam si altora ca el. De aia, nu pentru ca ragaie a bere.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ionutt (4 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:50

Buna gluma cu Lovin , oamenii nu mai merg la stadion pt ca nu prea mai sunt echipe de traditie , sunt din Pitesti si ce as putea sa vad ? un meci intre Chiajna si Voluntari ??? nu cred ca se compara cu un meci Fc Arges - U. Craiova

Adrian (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:53

"De ce nu absentează englezii, nemţii, spaniolii?" ... In privinta celor din urma am mari rezerve... nu cumva la ei incearca federatia spaniola sa aplice amenzi pentru lipsa spectatorilor din tribune? In rest englezii si nemtii sunt singurii care umplu stadioanele inclusiv in ligile inferioare!

Radu Claudiu (2 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:54

Cum as putea sa ma duc sa vad un meci din tribuna, cand patronul echipei al carei fan esti isi bate joc de echipa, cand jucatorii nu alearga (nu vorbesc ca nu au talent, fiindca majoritatea nu au), cand simuleaza, cand cad la cel mai mic contact, cand trag de timp, cand... Cand Dinamo pierdea acasa cu Astra, pe stadionul national, sezonul trecut, am preferat sa joc alaturi, pe sinteticul de langa si in cel mai prost moment al meu din joc, am fost peste orice jucator de pe National, in cel mai bun moment al sau. De cativa ani, prefer sa merg de doua ori pe saptamana la fotbal pe sintetic, decat sa vad un minut din campionatul nostru slab spre foarte slab. Noroc ca incepe Liga.

eu (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:57

Ar fi interesant un sondaj de opinie -cine e de vina pt lipsa specatorilor si ce ar trebui sa se intamble cu personajele nocive ca becali si sumudica !

M (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:58

Mare parte drepatate, dar media ce face? Perpetueaza si intretine o stare confuza intre suporteri in sensul ca FCSB nu e STEAUA, CSU nu e UNIVERSITATEA, TG MURES nu e ASA, TIMISIOARA nu e POLITEHNICA, CSMS nu e POLI, etc. Vreti sa vindeti un produs? atunci aveti grija de el ca dezinteresul e propagat prin mijloace media nu altfel.

Cristi (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 13:59

Știți câți spectatori au fost la Petrolul - Afc Brebu (liga a 4 a)? 5150 din care ~800 abonați... Cum explicați fenomenul?

Alex (9 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:00

Acuma hai spuneti ca trebuia sa scrieti ceva despre lipsa oamenilor de pe stadioane dar nu aveati voie sa indicati una din cauzele principale: ora de incepere a meciurilor. Cum sa fie o ora decenta 20:30 duminica? Chiar credeti ca duminica seara (si vineri si sambata de fapt) oamenii nu au altceva mai bun de facut decat sa se duca la stadion? Ora 20:00 (sau 19:00) ar putea fi considerata buna pentru zilele de munca. Dar sambata si duminica cele mai bune ore ar fi intre 14:00 si 18:00. Ti-ai rezolvat treburile de dimineata, ai mancat, te duci la meci dar iti mai si ramane mare parte din seara libera. Atunci s-ar potrivi cu ce ziceati dumneavoastra cu gratarele. Nu se duce nimeni la 8-9 seara la gratar. La o bere poate, dar nu la gratar. Numai ca asta e doar una dintre cauze. Altele probabil ar mai fi disparitia conceptului de suporter, de echipa preferata. Cand se intampla lucrurile care se intampla in fotbalul nostru, cand niste analfabeti imbogatiti peste noapte (al caror e dupa gratii in majoritatea cazurilor) striga in gura mare ca se ... pe ei de suporteri, ca fac ce vor pe banii lor, chiar ajungi sa nu-ti mai pese. Iar daca nu-ti mai pasa nici nu are de unde sa apara sau sa se mentina traditia de care vorbea cineva mai sus. Dupa cum vedeti, nici macar nu discut despre modul in care au fost si sunt conduse cluburile de pe la noi. Poate apoi sa urmeze calitatea jocului, a stadioanelor (chiar, poate incercati sa aflati si apoi sa ne spuneti si noua cati bani se pierd in fiecare luna cu national arena) si mai stiu eu ce. Golaneala nu prea cred ca e foarte importanta. Cam asa suntem toti pe aici: golani si needucati. Si lipsiti de bun simt. Si prost crescuti. Asa ca nu sunt prea multi deranjati de asemenea aspecte. Dar la sfarsit aveti dreptate. Suntem sedentari si comozi. Iar cuvantul societate mai are inteles doar cand e acompaniat de comerciala.

eu (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:05

Uite 1 dintre motive, uite ce mananca alone : "O să se ajungă din nou la ce a făcut Ionel Ganea la acel meci de la Timișoara. O să ajungem la gesturi extreme, o să vină unul și o să-i dea un pumn unui arbitru și-o să-l leșine pe teren! E strigător la cer"

eu (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:07

@Cristi ce se intampla la Ploiesti este o anomalie!

Dr. Dan Patru-Tudosie (56 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:08

Am citit doar titlul. Tre' sa fii de-a dreptul *** sa-ti consumi minim 3 ore (meciul + drumurile; chiar patru, daca e meci in Bucuresti, chiar 4+ daca mergi in alta localitate) ca sa mergi sa vezi mizeria de fotbal romanesc.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Un Nimeni (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:10

Am vizionat meciul United cu City. Mi s-a parut un meci mai bun ca finala ligii campioniilor de anul acesta. In sensul ca intensitatea a fost alta. Nu stilul plicticos cu plimbarea mingii... Vreau sa ma adresez si jurnalistiilor in sensul ca si voi promovati asemnea fotbal (cu mentiunea ce se impune ca nu prea aveti ce promova... In schimb puteti sa omiteti fotbalul autohton din articole). Revenind la faptul ca nu prea ne intereseaza fotbalul nostru fie prezenta la tv, baruri sau stadion. Nu ne place pentru ca daca te uiti la ce fizic au jucatorii din Anglia comparativ cu ai nostrii... Ai lor sunt gladiatori ai nostrii "mamaligari" cum ar zice Stoichkov. Stiti proverbul: "Pestele de la cap se impute". Atata timp cat vom avea in conducerea cluburilor, a FRF-ului, LPF-ului *** si semidocti nu vom putea purcede sa avem pretentii. Generalizand problema aceasta de conducere nu este doar in fotbal. Avem stil de mahala si grotesc. Remarca: Am fost la meci Arsenal-Watford din sezonul trecut undeva pe la sfarsit de martie, inceput de aprilie. Am fost cu metroul. Era plin de suporteri londonezi! Am ajuns la stadion si din toate colturile veneau suporteri atat de la Arsenal cat si de la Watford. Nu se injurau, nici nu se imbranceau unii cu altii. Pe acele strazi nu am vazut politisti sau alte organe de ordine. In schimb erau bisnitari. Cei de la Watford cantau din repertoriul lor fara sa insulte cealalta echipa. Reciproca era la fel. Cam atat am avut de spus. Aceasta este diferenta dintre noi si ei. Cum zice autorul articolului ani lumina (sic!), cam asta este realitatea! O zi buna va doresc!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Twin Peaks (23 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:10

Buna ziua, domnule Geambasu. Indraznesc sa sustin si o alta opinie referitoare la editorialul dumneavoastra. Societatea romaneasca tanjeste dupa securitate, educatie, sanatate, o reasezare a adevaratelor valori din toate sferele societatii, de la sport la cultura, de la o administratie condusa prin management privat la sprijinirea initiativei private. Suntem intr-un malaxor care a tocat 44+26 de ani elitele societatii. Cui sa-i mai pese de sport pe bune. Dumneavoastra. Poate prea mult.

Twin Peaks (23 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:11

Cui sa-i mai pese de sport pe bune?*

eu (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:11

@Alex ai fost vreodata la un meci de handbal ? Este o diferenta enorma fata de fotbal. Acolo societatea RO vine, umple sala , se aplauda se bea o bere si toata lumea pleaca satisfacuta. Aceasi societate (la nivelul exemplului anterior) da 2 bani pe fotbalul corupt !

Liviu (27 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:14

N-as putea sa mai adaug nimic. Totul s-a spus. Daca cineva ar tine cont de cele spuse de oamenii de bun simt alta ar fi situatia in fotbal SI NU NUMAI. Peste tot e la fel ca la fotbal. NE _ AM SATURAT.

Anonim (210 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:16

Dincolo de deziluziile provocate de rezultatele favoritilor si de comportamentul lor, o cauza a absentei spectatorilor ar fi si grija zilei de maine pentru multi dintre ei! Nu intamplator, mediile de spectatori sunt mari in tarile cu o economie prospera - Germania, Anglia, Olanda, Franta si altele - tari in care stadioanele sunt moderne, cu tribune integral acoperite (nu si in Spania, unde stadioanele mari din Barcelona - Nou Camp numai - Valencia, Sevilla, Malaga si din alte orase nu respecta normativele europene in aceasta privinta) , multifunctionale (cu dotari regasite in putine cazuri la noi) si cu o igiena impecabila. In Olanda, asistanta a crescut spectaculos cand unele cluburi si-au inaugurat noi arene sau cele vechi au fost renovate, modernizate si cu o capacitate crescuta. In fine, pentru o anumita categorie de spectatori, ratia zilnica de bere este respectata cu sfintenie, de unde sa mai fie mijloace si pentru un bilet de meci? A.

florian (7 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:17

echipele din anglia, franta si italia, sunt tocatoare de bani..jucatori si antrenori straini cu vagonul, bani negri ca antracitul, din rusia, zona araba bogata, china...la noi, bani putini si aia tot negri, spectatori la fel..apoi, romancele sunt femei frumoase, merita sa le tavalesti macar la sfarsit de saptamana, ca in rest, esti la serviciu...si pe stadion, n-ai cum...

Cristi Rosu (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:18

Începând de la 14 ani de la marile cuplaje bucureștene din anii 80 si meciurile marii echipe a Stelei lui Stoica, Boloni, Lăcătuș, Belodedici si pana in urma cu puțin timp de abia așteptăm ocazia să mă duc pe stadion la un meci. Dar când vezi cum patronul echipei favorite si profitorii din jurul lui sfideaza suporteriise batandu-se cu pumnul în piept că echipa e jucăria lor, ca spectatorii vin dacă vor dacă nu, nu, când se renunță la jucatori nu ca nu sunt buni ci ca au contracte mari, fără să țină cont câte zeci de mii de spectatori ar veni în plus la meciuri plătind bilete îți vine să renunți la meciuri si pentru a protesta împotriva managementului si devai lasă pe patroni să își plătească singuri cheltuielile când vezi că acestea nu te reprezintă deloc. În mare acestea sunt cred problemele la toate echipele de tradiție din România, faptul că au ajuns pe mâna unor ageamii sau ahtiati de publicitate sau dornici de câștiguri facile si imediate și au răpit fotbalul adevăraților iubitori de fenomen si l-au făcut prizonier propriilor interese. Când toate echipele de tradiție din România au fost distruse sau aproape distruse în ultimii ani, totul ar trebui să fie foarte clar, din păcate.

cpt.ahab (36 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:18

Agresivitatea e mult prea mult cultivata in societatea romaneasca. N-ai nici o placere sa iesi intr-un mediu in care nu te regasesti. Uitati-va numai la cata agresivitate saditi si irigati pe acest site! Cum se cenzureaza comentarii normale si cum sunt tolerate, la infinit, comentariile unor useri ***. Avem: lipsa de educatie, isterie, saracie, mafie, infrastructura precara, jucatori si antrenori fara valoare. Jurnalisti, asijderea. Pentru ce sa venim la meciuri?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Aguero (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:19

Suporterii lipsesc absolut motivat. Bucuria de a participa la fenomenul fotbal le-a fost furata brutal de politic, de infractori si de huligani. Fireste ca situatia de la Steaua e deplansa cel mai vocal pentru ca are cei mai multi suporteri si infractorii ei au expunerea mediatica cea mai agresiva, dar haideti sa nu uitam de muuulte alte nume care au acaparat, au capusat si au otravit acest fotbal de-a lungul anilor! Copos, Hrebenciuc, Paunescu, Mititelu, Gh Stefan, Sechelariu, Iancu, Staicu, Bosinceanu, Niculae, Neculaie, Borcea, Popescu, Stan, Bucsaru, I si V Becali, si cati altii, oare de ce atat de multi oameni "de fotbal" fosti, actuali sau viitori arestati pentru fapte de coruptie fie provin din lumea interlopa, fie si-au gasit pasiunea pentru fentarea legii odata cu accederea in fruntea echipelor de fotbal? Care este magnetul de atrage infractorii la fotbal *** ***? Asta e intrebarea ca sa aflati raspunsul de ce nu mai vine lumea. Poate ca huliganii din tribune si cu cei din lojele oficiale se merita unii pe altii, am vazut ca la unele cluburi gen Dinamo chiar se incurajeaza derapajele galeriei de la civilizatie si bun simt chiar din loja conducatorilor... isi ascund propria incompetenta pe dupa fumul si zgomotul galeriei, halal conducatori! Adevarate modele de urmat. Avem zgomot si imbranceli la galerie, spectacolul e asigurat, ce ne mai trebuie investitii si fotbal... Asa ca oamenii civilizati absenteaza motivat, au fost trimisi acasa de grobienii din fruntea cluburilor, federatiei, ligii... iar cei care au rezistat si s-au incapatanat sa mai vina, au fost alungati de grobienii ceilalti, din peluze. Pretul biletelor si nivelul de trai si infrastructura proasta sunt amanunte minore pe langa astelalte, au existat vremuri cand lumea trecea peste aceste detalii ca sa participe la fenomen... si venea meciul cu Danemarca, si facea Nastase defilarea pe 23 August in nisip ca pe plaja. Mie NU imi e dor de fotbalul respectivilor si NU am de gand sa ma intorc in tribune. Noroc cu televizorul ca pot vedea fotbal adevarat si suporteri adevarati la City, la United, la Borussia, la Newcastle in liga a doua.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ema (3 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:20

Domnule Geambasu, va credeam un om corect! De unde 7000 de spactatori? La meciul fcsb-Astra nu au fost nici 5000!!! Asta conform estimarii GSp de dupa meci. Toata lumea stie ca, crainicul lor, unfla cifrele, ca vremea raposatului cand se numara recolta... Dar nu ma asteptam sa le umflati si d-vostra!

lucian (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:21

De ce nu participam: simplu bilete scumpe sa vedem ce ? niste jucatori care iau salarii in mii de euro jucand ce? pai de ce nu se pune 10- 20 lei maxim la un bilet avem salarii de mii de euro? pai ce sa vedem nu avem ce vedea? numai e pasiune pentru fotbal e pasiune pentru bani si ce sa contribuim la buzunarul lor nu...

Cris (1 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:26

In Germania, Anglia, Spania, Italia, oamenii vin la stadion sa vada un spectacol. Sa vada PERFORMANTA! Din pacate in campionatul nostru, Liga 1, se vede rareori PERFORMANTA! Ceea ce se poate vedea cu usurinta insa, este MEDIOCRITATEA! Fotbalul din Romania, la nivelul Ligii 1, dar si la nivelul echipei nationale este MEDIOCRU! Asta este realitatea! E trist, dar adevarat! Cat timp vom face lucrurile la un nivel mediocru, cat timp disciplina, organizarea si performanta vor lipsi, sa fim siguri si sa ne asumam si sa acceptam ca stadioanele vor fi goale!

Anonim (210 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:27

@ Alex Dar daca nu esti tanar (sa te intalnesti cu iubita sau sa-ti pierzi timpul si banii in mod stupid prin cluburi) si cu posibilitati decente (pentru a iesi la un restaurant), meciul poate fi spectacolul zilei si vinerea sau sambata seara! A.

corneliu (88 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:30

Jurnalistii din tarile enumerate de dv. au o caliatate net superioara fata de mass-media romaneasca care inpanzeste presa cu materiale "comandate" de INTERESE si POLITIC si nu indeparteaza suporterii de pe stadioane prin "intoxicare"! Imixtiunea POLITICULUI in fotbalul romanesc si... "tacerea suspecta" a mass-media vis a vis de calcarea in picioare a unor principii esentiale intr-un fotbal curat! Este normal ca mass-media sa faca loby pentru o institutie/ii a STATULUI, MApN si Primariile,in detrimentul proprietatii private? De ce nu supuneti opiniei publice o dezbatere cu rolul echipelor departamentale sau cu "sponsorizari" de la Primarii in fotbalul romanesc! Socotesc ca acum este timpul ca echipele romanesti sa treaca printr-o CAPITALIZARE, adica aducerea de multi bani, din zona privata, in fotbalul romanesc, ca sa poata sa-si mentina autonomia si independenta fata de STAT si POLITIC! Sunt gazetari care "blameaza becalizarea" fotbalului, de ce oare, din a cui interese! Venirea la conducerea FRF a unor oameni noi, dupa actiuni si rezultate, slab pregatiti! Sunt suspiciuni ca dl Lupescu de la UEFA ar fi "eminenta cenusie" din FRF. Oamenii de acolo "asteapta mereu indicatii" de acolo! Un reprezentat al mass-media, dl Voichin, s-a implicat cu mult partizanat in conducerea FRF! Este stiuta antipatia fatisa a dl Voichin fata de Becali si loby-ul puternic care-; prqactica fata de conducerea CSA Steaua, domnilor general Zisi, colonel Boroi si locotenet-colonel de justitie Tal[an! Intrarea JUSTITIEI "cu bocancii" in fotbalul romnesc, la comanda Politicului, instrumentate fara a se da prioritate "prezumtiei de nevinovatie" si juducarea, si, mai grav, rezolvarea proceselor, cu acordare de vinovatii, nu in sala de Tribunal, ci in mass-media! Daca mai punem la socoteala alungarea din fotbalul romanesc a potentialilor investitori, inducerea temei si a fricii printre ei; lipsa unui cadru legal/avantajos pentru investitori in fotbal, de unde si lipsa de bani, deci de valoare, putem conchide a... spectacolului! Omul , se pacaleste si, folosind diferite motive, din comoditate si frica, renunta sa mai se duca pe stadioane: "n-am bani, imi este frica de galeria dura in tribuna, las' ca ma uit acasa cu copiii si sotia si beau si o bere, ce o sa-l imbogatesc pe oier sau pe zugrav?" Nu cred ca am raspuns la intreaga paleta de posibilitati, dar pentru inceput astept niste confirmari!

Marcel (6 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:30

Frumos articol ! Nu cred ca factorul de baza al absenteismului spectatorilor pe stadioane este doar modul de viata al romanilor. Cum poti sa urmaresti un campionat in care cea mai buna echipa din tara care mai are bani (dar nu si conducere) , nu are stadion si nu mai are numele istoric? Prin presa se vorbeste ca in viitorul apropiat , clubul s-ar putea chiar desfiinta prin hotarari judecatoresti datorita armatei...Dar ce sa mai vorbim despre restul echipelor care vara asta au dat in total zeci de mii de euro pe transferuri si de abia daca isi permit sa isi plateasca jucatorii, sunt convins ca 90% din echipele din Romania au intarzieri cu platile salariilor (asta in conditiile in care salariile sunt f mici raportat la echipele din alte tari , vezi Dinamo care vrea performante cu salarii f mici, aici au si ei dreptatea lor - nu trebuie neaparat sa cumperi jucatori pe bani foarte multi, dar trebuie sa ai ceva bani sa poti cumpara tinerii jucatori talentati din tara, de ex cum l-a luat Steaua pe Mann de la Uta Arad ; nu poti sa ai performanta doar din pepiniera proprie si din transferurile jucatorilor liberi de contract, e practic imposibil). Intr-un fotbal cu atatea probleme e greu sa vezi oameni la stadioane cand pana la urma, sa fim sinceri, trebuie sa avem investitori interesati de fotbal , si abia apoi vor veni si oamenii pe stadioane daca vor fi investitii in fotbal. Avem foarte multe exemple dezastruoase in fotbalul nostru cand echipe au castigat campionate si s-au desfiintat sau se zbat in mediocritate - Unirea Urziceni, Otelul Galati , CFR Cluj, Astra Ploiesti sau Giurgiu ca nu stiu cum se numeste , Craiova cu cele 2 echipe,Poli Timisoara, etc. Concluzia e ca fara bani ,un management si un marketing bun, nu poti sa ai nici performanta dar nici oameni pe stadioane (Steaua - Mancester City 0-5 , in conditiile in care City nu a castigat niciodata Champions League si nici campionatul Angliei prea des). Din pacate va trebui sa ne obisnuim cu situatia care va fi una de durata.

victor L (285 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:32

O intrebare: "De ce nu vin oamenii pe stadion"? Un posibil raspuns (partial): pentru ca "oamenii" au parte si de ziaristi gen GSP. Unii sint mai slabi decit cei mai slabi fotbaliori, dar nu vor recunoaste nikagda, considera ca e atac la persoana :P

Radu (4 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:46

Da domnule Geambasu, aveti dreptate..suntem comozi, preferam un gratar..suntem sedentari...tot noi, cei care acum 10-15 ani, umpleam tribunele...tot noi cei ce cumparam bilet sa vedem...ce ? O altfel de cooperativa ? Altfel de blaturi ? Alti arbitrii pe care nu sti cum sa-i cataloghezi..banditi sau incompetenti...sa vad jucatori, care au probleme sa dea o pasa de 10 m ? Pentru ca, sa fim sinceri, cam 3/4 din fotbalisti nostrii au aceasta problema...sa vin la meci, sa dau bani pe bilet sa vad...cum se plimba dl becali cu punga in mina ? Sa vad cum da dl Stoica cu pumnul ? Sa-l vad pe dl Cirtu cum face semnul 'catuselor" ? Sa-l vad pe Sumi cum ne arata degetul ? Sa-l vad pe Ekeng cum moare ? Sa-l vad pe rednic cumf ace semne care "oficiala " ? Sa-l vad pe dl primar Robu, cum merge la DNA daca nu itnra Timisoara fortat in prima liga ? Am incaruntit pe stadio..acolo mi-a dat tata primele palme la popou, pt meciul Poli-Celtic am chiulit pt prima data de la scoala, tot acolo am cintat in ploaie, desi Steaua ne batea crunt....dar refuz sa merg sa vad acest circ ieftin, unde calitatea e de domeniul ilarului, campioana se stie dinainte ( vezic azurile CFR, Otelul si Urziceni), unde asa zisi patroni desfiinteaza echipe de traditie, udne marii conducatori ai fotbalului nu au fost in stare sa faca o lege a sportului si a s[ponsorizarii...refuz sa vad cum un jucator al Viitorului e cumparat de Steaua cu 1,5 mil...toti stim ce se afla in spatele acestei afaceri....refuz sa vad jucatori, care la 1,80 inaltime au 65 kg...refuz sa vad jucatori gen Zicu, care , desii super-talentati, efectiv pacalesc fotbalul doar ca au glezna fina..refuz sa vad ca intr-un meci de campionat, media la alergat per echipa e undeva la 6 km...si tot noi suntem vinovati ? Singura vina care mi-o asum, e ca nu am iesit, imrpeuna cu alt citiva nebuni, in strada..sa protestam impotriva hotiei si a nepasarii. Asta e vina noastra, dl Geambasu, nicidecum ca nu platim un bilet sa vadem un circ de slaba calitate.

corneliu (88 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:46

In Aglia sunt investitori asiatici, dubiosi-nedubiosi, anonimi dar care "baga marinari la greu in fotbalul englez, hooligans s-au potolit, au devenit cetateni si viata merge inainte! Numai la noi trebuie sa "complecta" cu bani publici, de la Buget, de parca Primariile sau Departamentele, n-ar avea ce face cu acei bani" gradinte, scoli, spitalesali de sport, stadioane, sali de teatru, inzestrarea Armatei (culmea aproape toate incep cu litera "s"), nu dar nu, invidia, ne cuprinde pe toti "cum un agramat, un oier, un machidon, un fanfaron" sa se imbogateasca? Eu care mi-am tocit coate prin scoli si facultati sunt persiflat de un oier? Eheee, daca in '89, imprumutam de la "bunica" niste verzisori, si riscam, si ma zbateam, eram eu in locul oierului, a ciobanului!

Ignat Ionel (2 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:47

Domnule Geambasu, intervin foarte rar pentru a comenta, insa va citesc toate editorialele, in special pentru curajul pe care-l aveti, acela de a scrie si lucruri care nu convin. Acum insa nu ati nimerit-o... Ce sa vada oamenii / platitorii de bilet la Astra -FCSB? Cine sa dea banii pentru asta? Suporterii Stelei detesta FCSB, cei ai Astrei nu prea exista, cine sa dea bani si pentru ce? Cetateni amatori de manelisme, becalisme, pititalentisme sau memelisme nu prea sunt. Nici cu cel mai bun antrenor dintre pariori nu mi-e rusine. Traditia lipseste, actorii sunt jenanti, va intrebati de ce nu vine lumea la spectacol? La care spectacol? V-ati gandit ca oamenii poate nu sunt la gratar, ci la un fotbal, cu prietenii? Sau se intorc de pe munte? Sau... completati pe linia punctata. Raspunsul e simplu, meciurile astea nu sunt atractive; cel mai mare stadion din tara nu e neaparat si cel mai comod, accesul e tot romanesc. Desi are n+1 intrari, oamenii sunt obligati sa se inghesuie ca *** la strunga pentru controlul corporal, inainte de a a ajunge la turnicheti. Stewarzii nu-si fac treaba, locurile nu se respecta, in tribune se fumeaza in continuare, cum sa vii la meci cu nevasta si copilul? Si expunerea poate continua, insa rezumatul e scurt: cetatenii nu vin la astfel de meciuri pentru ca meciurile acestea nu merita banii si efortul de a te deplasa spre si de la stadion. Dixit!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

aciduzzo (19 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:50

Pai in primul rand a venit democratia!! Cu bunele dar mai ales cu relele ei!! ca democratia are si parti rele este adevarat dar din fericire nimeni nu te poate obliga sa iei ce este rau din democratie!!Pe vremea comunistilor nici nu prea erau sau mai exact nu erau mai deloc alternative de petrecerea timpului afara de un meci pe stadion si inca alte doua trei posibilitati.....un teatru (in 89 am vazut o stagiune intreaga la Bulandra si in Comedie......cu CAINELE GRADINARULUI, cu ANCHETA ASUPRA UNUI TANAR CARE N-A FACUT NIMIC, cu PACHETUL CU ACTIUNI cu AVEA DOUA PISTOALE CU OCHI NEGRII SI ALBI, cu O LUME NEBUNA NEBUNA NEBUNA....cu IARINA DAMIAN a lui nea Vanea ,Doamne cat era de frumosa si atragatoare atunci!!!!) cu Virginica Mirea.......stagiuni intregi....chiar si la National....apoi mai erau filmele la cinematografe si nu in ultimul rand isteria de sambata noaptea la un video la un vecin mai avut cu 10-15 spectatori (barbati si femei deopotriva) cu filme care mai de care STALONE, VANDAME si CICIOLINE!!!!!!!!!!!!!!!! A doua zi duminca plecam pe Ghencea........Ghenca care din 76 pana in 89 a adunat o serie de one man show care chiar merita sa-i vezi....cat era mister Lita de trantitor.....si sfioasa asta de nea Puiu Caşchetă.......mai aparea Marcel Zorro, Zalău Zamfir, Sile Aizmenei, Ozonel, ..........apoi generatia 86......si in 89 era spectacol..........aduceti-va aminte ca şi Regia era plina, Giulestiul nu mai zic, pe Dinamo la fel, pe Dinamo mai ales dupa ce a preluat-o Lucescu .......stelist fiind nu avea cum sa nu-mi placa ce faceau in teren Lupu şi Sabău....Sabau pe care l-am remarcat in mai 89 juca la A.S.A. sau Cluj nu mai imi amintesc....si la un moment dat in dreptul tribunei a doua pe Ghencea s-au repezit la el in trei secunde, trei colosi ai fobalului romanesc: Iovan, Gica Popescu şi Tudorel Stoica!!.Ce sa vezi???? Din doua fente Sabau i-a trimis pe toti trei direct in gardul despartitor de la tribuna!!! A plecat usor cu mingea dintre ei lasandu-i praf....s-a auzit un prelung murmur de admiratie din partea stadionului, mai ales a suporterilor de la tribuna a doua ca acolo se desfasurase faza iar Tudorel chiar a ripostat spre tribuna ca si cum ar fi zis ,, Ce aveti ba, ca mare smecherie a facut baiatul asta???".....Ba facuse....ca-i trimisese la seminte pe toti trei in doi timpi si doua miscari nu mai multe!!!Apoi jurat tot stadionul ca din toamna vine la Steaua!!Aiurea....Procuroru.............. se pare ca sangele apa nu se facuse!!!! Acum ce sa vezi, ce sa auzi???....Cuvinte demne de zona Centurii(!!!!) capitalei acolo unde se practica de multi ani cea mai veche meserie din lume.....bataie intre asa zisii suporteri, sau intre suporteri si fortele de ordine.....bataie dupa meci si in timpul meciului intre aceeasi actori.....si mai grav este ca s-a ajuns la crima!!!.avem cazul recent cu suporterul dinamovist condoleante familiei ..............ce sa vad??.....nimic!!! sare mingea din jucatori ca din coltu mesei!!.............ma uit la numerele 10 de la Steaua, de la Dinamo....bine ca mai traiesc ca altfel Lita, Gica, Lupu s-ar rasuci in mormant!!! Ce sa vedem acum Cristiane?...Mscarada ce sa vedem??....Zici de derbiul din Manchester....pai daca intr-un meci Steaua-Dinamo s-ar alerga cat s-a alergat in meciul de sambata de pe Old Traford, a doua zi toti ar fi la perfuzii!!!

aciduzzo (19 comentarii)  •  13 septembrie 2016, 14:53

Scuze...faza cu Sabau in Ghencea s-a petrecut in mai 88!!

Comentează