Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Peeentru cineee jucăăăm? Peeentru noooi?

Decantăm, analizăm, suspinăm. În timp ce noi jelim moartea sportului românesc, unii (se) joacă. Pe medalii, dar şi pentru frumuseţea sportului

Permalink to Peeentru cineee jucăăăm? Peeentru noooi?
sâmbătă, 20 august 2016, 10:42

În vreme ce aşteptăm să ne mai bage-n traistă o amărâtă de medalie un luptător naturalizat, alţii curentează plasele porţilor, zboară deasupra fileului şi se înalţă deasupra coşului. Dincolo de atletismul usainctificat, dincolo de inflaţia de lacrimi şi dedicaţii sentimentale, ultima săptămână a Jocurilor este mai ales o săptămână a jocurilor. Handbalul, baschetul, voleiul, polo pe apă îşi aleg campionii. Nu aş include şi fotbalul aici din cauze pe care adevăraţii microbişti cred că le pricep. Este aşa o nepotrivire de caracter între fotbal şi olimpiadă că ar fi trebuit demult decretat divorţul. Cu acordul ambelor părţi.

Satisfacţii şi orori
Dacă nu aţi fost foarte dezamăgiţi de recolta săracă a sportivilor români şi aţi urmărit ultimele zile ale competiţiilor de la Rio, veţi fi găsit probabil motive şi de satisfacţii estetice venite din zona jocurilor sportive. Mă vor certa mulţi că nu gust frumuseţea efortului brut al ridicătorilor, dar mai ales al ridicătoarelor de haltere. Ori inefabilul judo-ului şi al luptelor greco-romane, mai ales când pe tatami sau pe saltea sunt doamne şi domnişoare cu ochii vineţi şi gleznele umflate. Ultimul, nu însă şi cel din urmă, dimpotrivă, boxul feminin, corolarul acestor orori incluse de CIO în programul Jocurilor. Odată trecuţi însă prin încercările enumerate, demodaţi, nu şi misogini, cum se vor grăbi unii să înţeleagă, vom descoperi viaţa sportului adevărat. Jocurile. Jocurile de echipă.

Nici handbalul nu ne salvează
Acolo unde noi nu existăm şi nu am prea existat nici în epoca de aur a sportului şi olimpismului românesc. Exceptând anii ’60-’70, de glorie ai handbalului, atât feminin, cât şi masculin, amintindu-ne cu nostalgie de aceeaşi perioadă în care voleiul nostru domina Europa la nivelul echipelor de club, vom observa că nu ne dă afară din casă o tradiţie a jocurilor de echipă. O moştenire a spiritului de echipă. Nici măcar handbalul nu ne salvează. Băieţii, cvadrupli campioni mondiali (în altă eră totuşi) nu au reuşit niciun aur la Jocurile Olimpice. Fetele, triple campioane mondiale şi ele (tot în alte timpuri), niciuna. Hai să privim lucid! Am excelat în discipline care presupun angajament fizic deosebit. Efort brut. Abrupt spus, muşchi foarte mulţi. Canotajul, caiac-canoea, luptele, judoul, atletismul, într-o bună măsură şi gimnastica artistică povestesc copios despre triumful voinţei şi parcimonios despre cel al spiritului combinativ.

Lecţia vecinilor
Băieţii din Croaţia şi din Serbia au disputat un sfert de finală la baschet. Au câştigat sârbii. Sârbii şi croaţii îşi dispută titlul la polo, după ce în semifinale au trecut de Muntenegru şi Italia. Înţelegeţi, 3 echipe din fosta Iugoslavie în semifinale la polo! Slovenia şi Croaţia au fost printre sfertfinalistele turneului masculin de handbal. Serbia a învins Australia în semifinale la baschet băieţi. Stop, ajunge! Sau mai vreţi? Credeţi că ei au sute de bazine de înot şi mii de săli de sport în Serbia, Croaţia, Slovenia şi Muntenegru? Şi zeci de antrenori superspecializaţi? Ştiţi ce populaţie au împreună sârbii, croaţii, slovenii şi muntenegrenii? Puteţi verifica. 15 milioane şi jumătate de suflete. De suflete am zis!

Repetenţi
Înainte de metode savante de pregătire, de tehnicieni străini sau de mari infuzii de capital în sport, nu cumva ar trebui să vorbim despre cultivarea spiritului de echipă, capitol la care noi suntem repetenţi în serie? Nu ar fi interesant să discutăm puţin pe tema solidarităţii, a prieteniei tacite, nu răcnite dintre coechiperi? Ar fi, dar o lăsăm mereu pe altă dată. Peeentru cineee jucăăăm? Peeentru nooooi! Oare?

Comentarii (66)Adaugă comentariu

Dani (1 comentarii)  •  20 august 2016, 10:58

Frumos comentariu. ...daca ar fi si mai dese. ...ar fi de vis!!!

gigelos (96 comentarii)  •  20 august 2016, 11:04

E vorba de *** aici , din pacate , absenta si prezenta lor . Si de mandrie nationala .Fotografia echipei nationale de pe noptiera ?...parca Kusturica

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

victor L (285 comentarii)  •  20 august 2016, 11:06

Sa nu uiti, dom` Geambasu, ca sportul nu se practica doar pentru a-ti satisface ochiul, ci si pragmatic, la victorie. (Pentru spectacol e trupa americana de baschet, ori avioanele la diferite festivitati; numai FCSB-ul vostru "a pierdut, dar a jucat curajos!") Marii sportivi au in minte victoria intii, si apoi, daca e loc, si ceva din "frumusetea sportului". Pentru pretentiosii gazetari de la GSP. NB, sinteti sigur ca "in lectia vecinilor" nu intra si faptul ca au jurnalisti mai buni ca noi? doar sportivi?

M Mihai (26 comentarii)  •  20 august 2016, 11:07

Intrebati pe dna lipa si veti primi raspunsul la tot ce va mira ? Cel putin la Dinamo performanta este pe ultimul plan, importanti sunt banii de la agrement la bazinele de inot. Niciun fel de implicare financiara si organizatorica pentru grupele de copii si juniori. Noi parintii cumparam echipamente si pentru ca dorim performanta suntem considerati adversari, dusmani, ce spuneti dvs de solidaritate, prietenie tacita....

gigelos (96 comentarii)  •  20 august 2016, 11:17

*** , se poate ? Aprobati ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Costin (1 comentarii)  •  20 august 2016, 11:25

Italia a batut SUA in semifinale la volei baieti, nu Serbia.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 august 2016, 11:42

Asa este, gresisem. Viteza, netentie. Am actualizat cu victoria sirbilor in semifinala de la baschet, contra Australiei. Multumesc!

gigelos (96 comentarii)  •  20 august 2016, 11:54

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gigelos (96 comentarii)  •  20 august 2016, 12:15

Dle Geambasu , matale cred ca le ciuntesti . Ia vezi in pantaloni , nimic nimic ?

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 august 2016, 13:16

Domnule „gigelos”, cred ca aveti o obsesie. Si nu in pantaloni.

Andrei F (698 comentarii)  •  20 august 2016, 12:34

Daca ne uitam pe harta ne invecinam si cu Bulgaria...Fiecare cu problemele sale.Noi avem probleme mult mai mari decit cele sportive.

Florian (8 comentarii)  •  20 august 2016, 12:35

Domnule Geambasu, va sustin total in ceea ce spuneti: cei din Balcani sunt seriosi, ambitiosi, joaca din orgoliu pentru ei si pentru tara pe care o reprezinta. Lucru normal si logic, dupa ce fac asta, primesc si bani si recunoastere. In plus, ceea ce noi nu mai cunoastem: la final, raman modesti, cu picioarele pe pamant - oameni ca noi, nu zei de carton.

adi (4 comentarii)  •  20 august 2016, 13:08

Daca luam ultimele trei olimpiade din anii 80 -Moscova, Los Angeles si Seul vom vedea ca Iugoslavia a avut medalii olimpice de aur, argint si bronz la majoritatea jocurilor de echipa.In 1984 la handbal masculin iugoslavii au batut Romania in drumul spre aurul olimpic.

Mugur (2 comentarii)  •  20 august 2016, 14:02

Si continuam: la baschet feminin, Serbia joaca pentru medalia de bronz. La volei feminin, Serbia joaca finala.

teofil (2 comentarii)  •  20 august 2016, 14:11

In spatiul ex-iugoslav exista un proverb : "Daca sabia e prea scurta, fa un pas inainte !'. La noi este 'Capul plecat sabia nu-l taie "

valeriu (2 comentarii)  •  20 august 2016, 14:21

Da dar aceste tari nu au atatea posturi tv de sport si nici atatia comentatori ( ziaristi ??) de sport. Au practicanti ai sportului. Deasemenea cred ca la ei ziaristii nu vorbesc una doua numai de bani. Sportul inseamna in primul rand pasiune.

catalin_cj (14 comentarii)  •  20 august 2016, 14:22

Aici e putin de discutat. La baschet ex-iugoslavii au jucatori care joaca in state sau la echipe mari din Europa. Stiu juniori care au fost indrumati din Domania sa mearga in Serbia de catre antrenorii lor, la scoli de baschet, pentru ca la noi juniorii sunt distrusi de superantrenorii(amatorii) romani. Noi suntem praf atat la fete, cat si la baieti. Baschetul se zbate in mediocritate. La handbal avem doar o singura echipa, feminina care in primul 7 are destule straine. Ar fi un avantaj, dar in momentul in care vin la nationala daca nu joaca Neagu nu joaca nimeni. Volei nici nu mai stiam ca se face in Romania. E un sport care seamana cu voleiul pe digi dar jucat de niste amatori. Exact ca si la fotbal. Deci nu lipseste spiritul de echipa ci valoarea. Daca ai valoare si stii asta intervine orgoliul si dorinta de victorie. Daca mergi la olimpiada fericit ca te-ai calificat acolo si esti un turist care are norocul de a participa activ e cu totul altceva. Daca legam cele doua mari evenimente sportive de anul asta putem sa spunem ca suntem una din cele mai jalnice natiuni la orice fel de sport. Mult zgomot pentru nimic...

adi_stelistul (454 comentarii)  •  20 august 2016, 14:25

Pai daca ne lipseste spiritul de echipa, dupa cum sugerati, ce s-a intamplat cu el? L-am avut in anii 60-70 cand handbalul nostru domina lumea si voleiul era in prim-plan dar si poloul sau hocheiul chiar - ce vremuri!, contau in lumea lor si ne-a disparut ulterior? Chiar nu cred. Poate sunt si alte explicatii, ce tin de traditie, de sistem, de cultura...

JE (29 comentarii)  •  20 august 2016, 15:08

De mult timp nu a iesit de sub penita dvs un articol ata de bun.... Sa aveti o zi buna....

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 august 2016, 17:05

Multumesc. Vedeti ca nu mai e demult la moda sa lauzi un articol si un ziarist. Va expuneti oprobriului celor care le stiu pe toate, scriu mai bine decit noi, vorbesc mai bine decit noi si au un caracter mai frumos decit noi

Marius (1 comentarii)  •  20 august 2016, 15:09

De acord cu dezastrul din sportul romanesc,dar daca ne uitam la zestrea de medalli a sirbilor pina in acest moment e aceeasi cu cea a Romaniei: Serbia 1 aur, 2 argint, 1 bronz Romahia. 1 aur, 1argint,2 bronz Si aurul Romaniei obtinut pe echipe!!!

Mihai (3 comentarii)  •  20 august 2016, 15:39

La sporturile de echipa (sau gasca, la romani) suntem campioni absoluti: coruptie, furt, nesimtire, etc. Aici nu ne bate nimeni. Si in caz ca ne bate cineva... Las' ca le aratam noi! Asta voia sa spuna si domnul Geambasu, in sporturile de echipa se vede caracterul. In cazul nostru, lipsa totala de caracter. Privit fata lui Chiriches cand vede ca mingea albanezului intra in poarta. Exprima groaza, disperarea, neputinta. Trezeste mila sau starneste rasul celor care vad poza. La fel ca poporul roman. Filmul Apocalypto incepe cu urmatorul citat: "o civilizatie/societate nu poate fi cucerita decat dupa ce aceasta se va fi autodistrus". Mai e putin. Pt d-l Geambasu: sunteti suficient de cult si inteligent sa schimbati profilul. Sportul a ajuns o prostitutie, pana si la jocurile olimpice tot ce conteaza e banu'. S-a ales praful de simbolistica si de tot. A ramas lipsa de fairplay cu exponentul sau de varf: dopajul. Hai domne sa o lasam mai moale ca langa stadionul olimpic isi dau saracii brazilieni in cap unul altuia de foame. Si acolo inca e bine comparativ cu multe alte zone...

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 august 2016, 17:02

Aveti dreptate, mai ales cind observati incotro se indreapta sportul. Si ce s-a ales de el. Dar tin la meseria mea, cred ca puteti intelege asta, desi multi blameaza ziaristii si presa. Poate ca va disparea si profesia asta de ziarist sportiv intr-un viitor nu foarte indepartat. Spre bucuria maselor largi populare

Cristian Popescu (1 comentarii)  •  20 august 2016, 15:41

Asa striga fetele la handbal ! "Pentru cine jucam ? Pentru noi !" Intotdeauna m-a deranjat atitudinea asta ! Credeam ca joaca pentru Romania ! Pana la urma, pe tabela de scor scrie Romania ! Handbalul nu este totusi un sport individual !

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 august 2016, 17:10

Pai si la ele era trimiterea, nu intimplator. Aveti impresia ca numai pe dvs va deranjeaza scandarea aceea care dovedeste un egoism de cea mai proasta factura?

victor L (285 comentarii)  •  20 august 2016, 15:43

Intrebarea din titlu ar putea fi parafrazata "peeentru cineee scrieeeem"? Normal, pentru Becali. Îi sorb jurnalistii Gazetei vorbele si le nemuresc mai ceva ca pe vorbele fostului geniu carpatin.

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  20 august 2016, 17:08

Cititi si ziarul? Macar asa din cind in cind?

Mihai Popescu (3 comentarii)  •  20 august 2016, 16:45

O sa radeti, Croatii si Sarbii sunt cu mult inaintea noastră din toate punctele de vedere! Poate cu Muntenegru mai avem o sansa, dar ne bat la CARACTER si AMBITIE!!! Cred ca despre asta e vorba! Cine vrea sa reuseasca nu se cramponeaza de un echipament, o diurna, un COR incompetent sau o presa ajunsa muuult prea jos . Analizati totusi istoria (cea adevarata) si va veti da seama ca romanii intotdeauna au fost lasi, tradatori...si ma opresc aici!

Filbert (70 comentarii)  •  20 august 2016, 16:46

Ex-iugoslvavii, baietii si fetele, sint inalti si slabi, au gene potrivite pentru performante in multe sporturi. Sint si incapatinati, orgoliosi si nationalisti, trasaturi care in sportul de performanta ajuta insa in alte situatii, nu prea, vezi razboaiele anilor '90.

jeryman (14 comentarii)  •  20 august 2016, 17:29

multi au luat in ras si au declarat daciada demagocica poate a fost dar daciada a dat si pe nicu vlad , a dat si toata floarea canotajului romanesc a dat tot ce a fost mai bun in sportul romanesc in anii 80-90 de unde sa avem sport cind in scoli nu se mai face nu am nimic cu religia dar la noi functioneaza principiul un bun crestin decit un om sanatos , nu se investeste nimic din sportul juvenil oare daca la toate competitiile sportive s-ar aloca din incasari cite 1 % pentru aria juniorilor nu s-ar putea face ceva , e drept nici antrenori specialisti nu avem iar daca avem le cautam bube si le imputam ca au fost duri cu elevi dupa vreo 16 ani de cind elevi au abandonat sportul vezi cazul bellu oare credeti ca karolly e mielul lui dumnezeu si uitati-va ce performante au gimnastele americane , de vina suntem si noi parintii care din comoditate si pentru protejarea intre ghilimele a odraslelor preferam sa ii lasam cu dujmanul nr 1 in brate telefonul sau tableta si sa nu il canalizam catre un sport , mai e si realitea cruda fara echipament si arene performante nu se poate face performanta , cu cantonamente platite de parintii copiilor cu echipament incropit nu se poate face performanta poate aud si cei care au lasat in paragina mii de arene doar pentru a le valorifica pentru imobiliare sau pur si simplu din nepasare poate aude si idolul ziaristilor romani marele jiji care se bate in piept ca investeste la fcsb e adevarat investeste doar pentru buzunarul sau cumparand jucatori gata facuti de alte cluburi neavind macar o grupa de juniori ar trebui sa puneti in aplicare sloganul care spune ca va pasa de sport si sa va aplecati si spre alte sporturi decit fotbalul de exemplu va recomand sa uramariti activitatea unor oameni inimosi de la clubul olimpic torra de la karate ce activeaza pe raza sectoarelor 3 si 6 in bucuresti unde sute de copii de la 3 la 16 ani ideskusesc tainele karatelor sub coordonarea unui colectiv de entuziasti merita la acel nivel o sa vedeti adevaratul si curatul spirit de competite

MirceaD (4 comentarii)  •  20 august 2016, 17:32

Din pacate dle Geambasu nu aveti habar despre ce vorbiti. Nu cunoasteti absolut deloc sistemul sportiv din tarile respective, nu luati deloc in calcul sistemul de invatamant care promoveaza sportul de zeci de ori mai mult decat la noi, sunt scoli cu profil sportiv unde antrenamente de doua ori pe zi din primele etape de juniorat deci! este ceva absolut obisnuit, nu cunoasteti faptul ca sportul de masa la ei are o sustinere administrativa incomparabila cu a noastra. Un editorial nedocumentat, slab, foarte slab.

Andrei (222 comentarii)  •  20 august 2016, 17:37

@Geambasu, posibil sa ai dreptate cu spiritul de echipa. Vad asta si aici in diaspora, unde romanii nu sunt deloc uniti, comparativ cu alte natii. Nu stiu de unde vine problema (sa fie capra vecinului?), insa nu as generaliza fiindca spiritul de echipa vine in mai multe forme, inclusiv la canotaj 8+1 sau la scrima, chiar daca nu sunt sporturi cu mingea. Poate fi si lipsa de valoare, de ce sa ne temem de varianta asta si sa param mereu cu milioane de locuitori si baze de selectie ca aratam ca valori exista. Or exista, dar nu sunt slefuite de la o varsta frageda. La handbal am luat totusi un bronz mondial, nu demult. Sau doar aurul conteaza cand vorbim de spirit de echipa? Pe de alta parte, e si o problema istorica: ex-iugoslavii sunt mai caliti in lupte de partizani contra nemtilor si fronde contra sovieticilor, noi mai caliti in jocuri duplicitare si intors armele. Mentalitatea unei natii, sau Volkgeist cum ii zic nemtii mult mai plastic, se cladeste de-a lungul secolelor si el naibii de greu de zdruncinat. Bun articolul, e o chestiune interesanta si demna de analizat.

california (172 comentarii)  •  20 august 2016, 17:57

constat ca mai sunt si alti "misogini"; intradevar, luptele greco-romane, halterele si boxul feminin sunt de-a dreptul penibile; urmeaza cumva luptele in noroi? iugoslavii si ungurii au fost intotdeauna tari la competitiile pe echipe; probabil ca sunt mai multe cauze, nu sunt specialist; dar poate ca lipsa de spirit organizatoric de care dam dovada in toate domeniile de activitate, a se vedea cat de jos am ajuns ca tara aproape din toate punctele de vedere, ar fi una dintre ele.

MirceaD (4 comentarii)  •  20 august 2016, 17:59

@Andrei, dupa logica dvs aplicand acelasi principiu noi am fi buni in aparare, cel putin la echipele din zona Moldovei ca vajnici urmasi ai lui Stefan cel Mare. Evident ca dorinta de a invinge conteaza, dar aceasta se educa intr-un sistem sportiv de calitate si este alimentat de antrenamente si competitii!!! Asta omite cu nestiinta? dl Geambasu. Noua ne lipsesc foarte multe ca sa ajungem sa nu mai traim din exceptii care refuza sa se lase batuti de lipsa de cadru sportiv. In nici un caz dorinta sau spirit de echipa. Tocmai faptul ca luam inca medalii in conditiile in care nu exista nimic sa favorizeze asta contrazice total ideea editorialului si ma astept de la un formator de opinie ca dl Geambasu sa fie mult mai putin superficial in materialele dansului. Sunt foarte multe de discutat pe tema lipsei de performanta si a scaderii dramatice a tot ce inseamna sport in tara asta, asteptarile din partea unui editorialist de sport sunt sa indice problemele reale, nu poezii din astea.

Bla bla (76 comentarii)  •  20 august 2016, 18:04

E usor sa facem comparatii si comentarii doar sa ne aflam in treaba.Chiar asa sa fie oare in Serbia sa nu aiba sali de sport?(informatie clar scrisa fara nici o baza) La orice colt de strada sau parc vezi minim un teren de baschet(noi unde putem sa ducem copiii?!) O sala de 20.000 locuri multifunctionala in inima Belgradului(asa putine suflete cum sunt ei) Pioner Arena 8000 locuri ghiciti ce tot in Belgrad..si astea sunt doar cele mai mari si atentie.in acelasi oras..Noi ce avem in marea capitala?!Polivalenta care se prezinta cu parchet de bucatarie sau poate sala Dinamo care nu are autorizatie de la Isu..Inainte sa ne comparam cu altii mici slabi putini cum sunt ei ar trebui sa ne informam inainte parerea mea..plus orice comparatie cu oricare alta tara e de prisos tot ultimii suntem repetenti din pacate atata timp cat legea sportului e facuta doar ca oamenii politici in speta primariile sa faca niste bani frumosi!

Andrei (222 comentarii)  •  20 august 2016, 18:14

@MirceaD. Echipa nationala de fotbal cum joaca, de cand o stiti dvs., ofensiv sau defensiv? Chiar si generatia lui Hagi era incorsetata in acealsi joc meschin. Iar istoria Moldovei nu se reduce la Stefan cel Mare. Ganditi simplist in timp ce, culmea, ii acuzati pe altii de asta.

Mircea (4 comentarii)  •  20 august 2016, 18:14

Nu fii supărat dl geambasu ca nici Ziariști nu avem. Ce informații servite ,are dl ochi de broasca ,exportive de crezi ca lucrează la SRI .Dar parca mai ieri era *** perfect a lui balosul de Dragomir .Asa ca nimic nu avem decât hoti f mari ,mari,mici si prosti cinstiti ,In loc sa se uite la televizor si sa aibă orgasm la capra vecinului mai bine ar ieși cu vecinul sa-i întrebe pe nemernicii care ne conduc cum sau îmbogățiți in câțiva ani . Ce sport vrei fără bani ?

MirceaD (4 comentarii)  •  20 august 2016, 18:29

@Andrei nu doresc sa intru intr-o disputa cu dvs insa performanta sportiva a sarbilor nu are nicio legatura cu luptele de partizani impotriva nemtilor. Are legatura strict cu un sistem sportiv cu care noi romanii nu ne putem compara in acest moment. E revoltator ca un jurnalist sportiv sa vina cu prostii din astea, din punctul meu de vedere daca un formator de opinie pe domeniu nu identifica si arata problemele reale atunci putem sa inchidem lumina.

Andrei (222 comentarii)  •  20 august 2016, 18:53

@MirceaD, fiti convins ca in sport e nevoie de mai mult decat infrastructura si profesionalism pentru a invinge. E nevoie de spirit de lupta, indarjire si incapatanare. Astea vin si din mentalitatea unei natii, chiar daca vi se pare o notiune abstracta.

alex (107 comentarii)  •  20 august 2016, 18:55

Mie imi pare bine ca joaca pentru ele! Si de ce nu ar face-o? Felicitari fetelor! Multumesc pentru ultimi 10 ani de handball! Va asigur, pe mine nu ma deranjeaza ,,egoismul vostru de proasta factura,,!

jeryman (14 comentarii)  •  20 august 2016, 18:55

pe linga superioritatea infrastructurii , a politicii sportului mult mai eficienta decit la noi poporele ex iugoslave care au mai avut de recuperat de pe urma unui razboi au puterea de lupta au darzenia specifica balcanilor din care ne mandrim ca facem si noi parte au desi poate suna desuet au patriotismul in sange la noi patriotism e un cuvant gaunos vezi cazul marei campioane care sub pretextul zika a preferat alte zari mai banoase decit sa isi rupa picioarele pe la rio oare de ce ne-a batut albania ne-a batut albania la europene ca a fost mai buna? nu pentru ca albanezii au jucat cu sufletul pentru tara lor si nu cu gandul la un transfer banos poti sa i ceri suflet pentru romania lu mesii de romani stanciu sau chirpciu cind ei se cred unici

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 19:12

1. Procent mai mare din PIB alocat sportului 2. Baze sportive 3. Cluburi de juniori pentru a fi folosite ca pepiniere (nu garanteaza nimeni ca vor fi campioni) . 3. Antrenori buni si bine remunerati 4. Schimbarea strategiei MTS ( nu stiu daca mai exista in formularea aceasta) ....programa scolara etc.

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 19:18

Apropo de titlul articolului...stiu ca e veche strigarea insa eu consider ca a fost total gresita abordarea fetelor....era vorba de un campionat european...parca in jocul cu Norvegia...aici dispare mandria de a juca pentru tara ta, patriotismul. Cred ca aici suntem deficitari, nu numai in sport...am ajuns o tara de ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

MirceaD (4 comentarii)  •  20 august 2016, 19:21

@Andrei, sunt implicat in fenomenul sportiv in Romania, din pacate la un nivel prea jos ca sa pot avea un aport semnificativ in directia pozitiva. Stiu ce trebuie in sport in Romania. Si nu e vorba de indarjire sau incapatanare, daca ati vedea in ce mod se obtin rezultatele alea putine pe care le avem nu ati mai spune asta... Va recomand un text "radiografie" scris inainte de olimpiada sa va cruciti cum reusim sa avem macar o medalie de care va fi ea... http://www.prosport.ro/sport-life/special/romania-pe-tobogan-vrem-medalii-la-olimpiada-de-la-discipline-cu-300-de-sportivi-legitimati-dupa-revolutie-numarul-practicantilor-de-sport-s-a-redus-in-unele-cazuri-si-de-10-ori-15194424 In alta ordine de idei, repet. Mi se pare revoltator ca un formator de opinie ca dl Geambasu sa isi faca meseria asa. Ne spune de baza de selectie. Romania are 200000 de legitimati in total. 1%!! Avem aur la scrima cu 1200 legitimati!!! Cum putem vorbi de lipsa de determinare? Dl Geambasu face din fata monitorului fara niciun fel de informare o comparatie intre noi si sarbi http://sporttim.ro/articol/ce-are-banatul-sarbesc-si-n-are-cel-timisorean Cititi ce spune dl Gheorghe Szuhanek, care e pe marginea bazinului de 50 de ani. Sunt sute de situatii de genul asta. Nu, nu e vorba de lipsa de indarjire ca si "virus" national. Tocmai ca rezultatele obtinute in conditiile astea contrazic teoria asta convenabila pentru multi si in acelasi timp de o superficialitate infioratoare. E vorba de lipsa unei strategii nationale in ceea ce priveste sportul de performanta si sportul de masa. Si pana nu incep oameni ca dl Geambasu sa vorbeasca lucrurile astea asa si ne servesc aberatii nu numai ca nu osa se intample nimic dar o sa plece din sistem si oamenii care mentin muribundul in viata prin pasiunea lor.

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 19:24

Meci frumos la baschet...la limita victoria (Serbia-Croatia) la fel ca si cel de handbal (Franta -Olanda)...desi mi-au parut mai puternice frantuzoaicele, am fost uimit de puterea de lupta a olandezelor...a lipsit un dram de noroc pe final...

Columb (7 comentarii)  •  20 august 2016, 19:26

Sloganul poate fi adaptat si pentru presa sportiva în România: pentru cine scriem noi? Pentru noi! Adică pentru tiraj, audienta si bani. Scriem si vorbim interminabil despre fotbal, fenomen la care nu avem nicio treaba cu performanta la nivel internațional. Ungaria are 8 medalii de aur pana acum la JO. Am fost anul trecut pe acolo și am vazut un ziar de sport de acolo ( cred că era Nemzeti Sport). Surpriza! Pe prima pagină niciun articol despre fotbal! În ziar am găsit știri despre înot, handbal, baschet, hochei, hipism si da, fotbal. Dar intr-o proporție echivalentă cu celelalte sporturi. Ce vreau să spun este că, presa poate contribui, alături de o educație sportiva dobândită în familie si școală, la creșterea numărului de copii legitimați la un club, adică cei care fac performanță și din care vor apărea campionii. Prețul este submediatizarea jalnicului fotbal românesc și mediatizarea altor sporturi. Va tine?

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 19:33

Comentariile de mai sus le-am facut pentru ca am practicat atletismul pana la juniori 3, unde am fost campion national si am o mica idee despre ce inseamna sport. Regret si acum faptul ca inainte de asta, am fost la domnul Podeanu in sala polivalenta din Craiova (fosta) in probe de acomodare pentru scrima...cum erau copiii pe vremea aceea ....nu m-a atras...daca ar fi sa dau timpul inapoi, as incerca pe tenis de camp sau caiac/canoe ( alte doua oportunitati unde as fi avut ocazia sa incerc sa fac performanta). Toate cele bune!

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  20 august 2016, 19:40

Incredibil !!!...sa nu cucerim nici macar 6 medalii la J.O. ...ce specialisti in sport suntem noi ?

gigelos (96 comentarii)  •  20 august 2016, 19:58

Domnule Geambasu , vorbiti de sarbi ,croati... Sporturi de echipa . E maxim , ce cautati acolo ? Asa e , ceea ce ne diferentiaza e ceea ce avem in pantaloni. Adica noi , barbatii , eu , dumneata , noi . Sa fii ziar de sport si sa nu ai curaj sa scrii. Testicule... ce vreti sa spun. Ne crestem copiii , baietii ca pe niste manechine si apoi ne miram de caracterul lor . Pana la urma e vorba de caracter , te uiti in jurul tau cineva e agresat te faci ca nu vezi etc,etc . Greseste coechipierul il ajuti nu sari la barfa , n-am timp , va respect , frumos articol , fara discutii. Dupa ce ati facut vedete briliante , diamante , magicieni... vreti echipa si spirit de echipa . Mutu si echipa . Nuai stiu ce ...vici dupa un transfer bun afara s-a dus la primarie la el in sat si a platit datoriile comunitatii , Chiriches s - a dus sa faca nunta la palat la Florenta. De ce ? Sa arate ce are el in pantaloni . Sarbul stie ca are nu trebuie sa arate nimanui. Tot la pantaloni ajungem , obsesia mea .

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 20:02

Dragulescu trebuia sa obtina medalie..poate si Ponor cu un pic de sansa. Despre sportivul de la bila ce a iesit sub linie....era vorba de calificari...oricum nu avea nici o sansa! Nu aceasta este ideea...6 medalii...este foarte putin...pentru o tara ca Romania! Sa nu uitam ca medalia de la tenis nu era programata iar Halep prefera locurile unde se castiga bani seriosi.

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 20:07

Chestia care m-a frapat cel mai mult...jocul de dublu la tenis din semifinale...de fapt, nu jocul....terenul, numarul de locuri al "arenei", numarul de spectatori (ai nostrii au fost de nota 10....delegati, antrenori, staff si restul echipei). A fost ciudat! Parca era un teren de cartier... Felicitari baietilor!

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 20:10

Apropo de meciul de tenis de mai sus...am uitat...cred ca n-a fost persoana care sa vrea autograf, sau sa-si faca poza/selfie si sa fi fost refuzata...un bun exemplu de fairplay al acestor exceptionali sportivi! Felicitari!

Dr. Dan Patru-Tudosie (56 comentarii)  •  20 august 2016, 20:10

Tu pentru cine lucrezi, Cristian Geambasu? Nu pentru tine? Sau ai impresia ca faci vreun serviciu public? Crezi ca am ramane neinformati daca n-ar mai fi gsp de maine sau orice alt site sau televiziune? Presa ar fi trebuit sa fie demult irelevanta, in contextul in care fiecare mare sportiv/echipa are website, facebook, twitter, instagram etc. Populatia fostei Iugoslavii e total irelevanta. Oricine poa sa-si dea cu pararea, linia se trage la ce produce unul sau altul. Iar tu faci parte din categoria care-si bate gura de pomana si nu produce absolut nimic. Oricum, esti liber sa te apuci de-un sport de echipa si sa ne aduci gloria mult visata. Cat despre aura asta cu care incearca sa se protejeze jurnalistii care-si dau cu parerea despre orice, e o tampenie totala. Sau ar trebui sa va apreciem ca oameni si ca jurnalisti cand va vedeam in genunchi (la figurat) in fata clanului Becali sau a altora care acum nici macar nu-s in libertate. Ori atunci cand intram pe site si gasim greseli gramaticale uriase si stiri de doi lei? Pardon,

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 20:26

ne legam de pareri si ii trimitem pe altii sa-si faca echipa, ne legam de gresili gramaticale si alte tampenii pe care le vanam doar pentru ca suntem dr.... Ce aveti mai oameni buni? Chiar si dupa divizarea Yugoslaviei, acestia au ramas super puternici la sporturile de echipa (cu tot cu populatie mica , dar vanjoasa etc). Poate ca noi ar trebui sa aflam cheia succesului lor dupa ani buni de la divizare....Poate ca sistemul lor din sport CHIAR FUNCTIONEAZA!!! De ce nu ne insoiram de acolo? Nu cred in supraoameni...doar in oameni bine pregatiti! Noua ne tremura si acum chilotii la fotbal daca intalnim o echipa din fosta ex Yugoslavia. Sa nu mai vorbim despre baschet, polo sau alte sporturi de echipa. Esti tare....doctore!

Marius (11 comentarii)  •  20 august 2016, 20:29

Scuze pt greselile de tastare de mai sus...pot sa reiau daca va simtit lezati!

Petrache (87 comentarii)  •  20 august 2016, 20:33

Primarul unui oras datoreaza cetatenilor care l-au ales si care ii platesc salarul. La fel primul ministru. Halep, Mergea si echipa de handbal nu imi datoreaza mie, nu va datoreaza dv, nu ii datoreaza lui CTP sa castige meci dupa meci. Noi le datoram si le suntem recunoscatori acestor sportivi de exceptie pentru ce au realizat.

Comentează