Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Noapte bună, Rio!

Noul sport naţional născut de Jocurile Olimpice din Brazilia este aplaudatul eşecurilor. Cine nu participă este hater

Permalink to Noapte bună, Rio!
luni, 8 august 2016, 10:26

Vocea comentatorului TV îndeamnă la noapte bună. „Rămâneţi şi mâine alături de TVR şi de sportivii români de la Rio!”. Frumos, doar că e cam greu. Noi am mai rămâne, ei ies pe capete din concurs. Buf, buf, buf, care din primul tur, care din al doilea, care din calificările calificărilor. Deci noaptea trebuie să fie bună. „Un sfeşnic bun”, cum a glăsuit cândva un înţelept la fără frecvenţă dat de lumea fotbalului.

Hateri şi loveri
Suntem îndemnaţi să fim mai buni. Mai buni la suflet, nu în profesie. Performanţele dă-le-ncolo! Acum, când critici, când observi că lucrurile merg prost înseamnă că eşti hater. Cuvântul adoptat în regim de urgenţă din limba engleză de cei care vorbesc prost limba română provine de la verbul „to hate”, a urî, şi îi desemnează pe cei cărora le pute totul şi pe cei care văd pete în soarele sentimental al sportului nostru. Ceilalţi, cei cărora le miroase mereu a iasomie, oamenii de bine, cei conectaţi la bornele pozitive ale universului, îndeamnă la înţelegere. Ei sunt misionarii compasiunii, apostolii coafării eşecului. Ei ar trebui să fie numiţi loveri. To love, a iubi. Dacă punem un „s” în loc de „v”, iese loseri. Curios!

Profetul Apocalipsei
Toată discuţia despre falimentul sportului românesc, ilustrat în adevărata lui splendoare din primele zile ale Jocurilor Olimpice de la Rio, este îndreptată obsesiv către avertismentul de acum vreo 20 de ani al lui Ion Ţiriac. Fostul tenismen, profet al Apocalipsei. Ce nu spune nimeni este că domnul Ţiriac doar a constatat. Şi a continuat să vâneze. În anii mulţi cât a ocupat funcţia de preşedinte al Comitetului Olimpic Român, cea mai înaltă investitură din sportul românesc, nu a făcut nimic pentru însănătoşirea acestuia. În afară de gestul demonstrativ de a o lua în cârcă pe Andreea Răducan la Sydney, nu cunoaştem alte acţiuni concrete al fostului şef de la COR, actual COSR. De la Ţiriac la Octavian Morariu şi de la Octavian Morariu la Alin Petrache, forul olimpic român a avut parte doar de gestionari ai decăderii.

Talentaţi ca noi, mai rar!
Imaginile eşecurilor de la Rio, pe care le putem numi şi eşece, ca să mai ieşim din nota asta sumbră a meseriei de hater, variază incredibil. O dată poartă chipul dolofanei portăriţe angoleze Teresa Almeida. Altă dată, imaginea Andreei Chiţu în lacrimi. Sau chipul istovit al Irinei Begu, eliminată în primul tur al turneului de tenis de japoneza Nao Hibino. Ori privirea de om vânat a Elisabetei Samara în faţa chinezoaicei campioane mondiale Ding Ning, fata cu serviciu Tomahawk. Nu pot uita supărarea vecină cu indignarea a spadasinei Ana Maria Popescu. Cică adversara din Coreea care a învins-o nu practică scrima, ci alt sport. Se închide în apărare şi nu lasă talentul nostru românesc să se convertească în tuşe victorioase. Ceva asemănător ne spusese şi Andreea Chiţu, că ea nu ştie să facă antijoc. Spre deosebire de brazilianca la care a pierdut prin ippon. Aţi observat că nouă, românilor, de la profesionişi până la plezirişti, ni se pare că suntem mai talentaţi şi mai dotaţi natural decât toţi ceilalţi şi că doar conjuncţii potrivnice ale astrelor ne împiedică să fim mereu cei mai buni.

Modelul Kosovo?
În loc de concluzii, vă propun un nume. Kosovara Majlinda Kelmendi, noua campioană olimpică de la judo, categoria 52 de kilograme. Primul aur olimpic al kosovarilor. Asta ca să nuanţăm discuţiile despre sistem, investiţii și alte teorii savante. Nu cumva sportul este înainte de orice o poveste despre ambiţie? Despre orgoliu și demnitate și mai puţin despre umbrela protectoare a organismelor statale? Știţi ceva despre felul în care Kosovo ar fi dezvoltat o politică de stat pentru creșterea sportivilor? Să fim serioși, de asta au avut ei timp până acum? Și noapte bună, rămâneţi alături de sportivii români de la Rio! Ce, ușor le e?

P. S. Ați văzut probabil meciul Brazilia-România la handbal feminin. Ce rușine! Ce dezastru! Ce umilință, ce imagine de non-echipă! Ascundeți-vă undeva, dragă Cristina Neagu! O vreme încercați să nu ne mai trageți de urechi pe motiv de lipsă de recunoștință. Puneți capul în pământ că oricum nu vi-l ia nimeni! Și cât de tare am crezut în voi, în antrenorul vostru. Ne-ați păcălit, dar nu știu de ce nu ni se pare o glumă foarte bună.

Comentarii (90)Adaugă comentariu

Xx (3 comentarii)  •  8 august 2016, 22:49

Total de acord! Castiga cel mai bun, ce tot atatea scuze?

Marcos (2 comentarii)  •  8 august 2016, 22:57

Bună observaţia cu zeul vînătorii de la Balc - e uşor să practici datul cu părerea şi profetismul. Mai greu e să construieşti ceva. Sigur, s-au luat pe vremea lui nişte măsuri de recompensare a sportivilor cu rezultate, dar asta e ceva post factum, de genul: nu mă interesează cu ce eforturi ai ajuns acolo şi în ce condiţii, primeşti ceva doar după ce ai reuşit. Ca şi cum în economie cineva ar spune: adună mai întîi averea lui Bill Gates, şi după aceea vezi vreo reducere de impozite.

ZONA MAGHERU (96 comentarii)  •  8 august 2016, 23:17

Comunismul a venit ca o manusa in 46 . In anii 60-70 a fost perioada de glorie in tot si in toate inclusiv in sport . In fotbal echipele noastre erau respctactate in europa pentru ca nu ? Jucam 6 semifinale de cupe europene , Din 90 s-a mai mers din inertie o perioada de timp dupa care s-a prabusit handramaua pe noi . Romanul nu a performat decit cu ciomega la spate .

Parere (1 comentarii)  •  8 august 2016, 23:20

Dupa mine se vede imixtiunea politicului in sport in Romania. Lipsa oricarui sprijin din parte statului pentru asociatiile sportive si nici un program national pentru tinerii care vor sa faca sport. In ceea ce priveste autoritatile locale, coruptia nu da nicio sansa sportului.

IleiM (1 comentarii)  •  8 august 2016, 23:23

Sunt sportiv de performanta Multiplu Campion NAtional la Inot, legitimat pana in prezent la un CSS din Romania, in prezent am terminat liceul mi.am luat Bacul mi-as dori sa imi continui cariera de inotator e visul meu dar ofertele pe care le-am primit de la alte cluburi unele de renume din tara sunt( trebuie sa ma legitimez la alt club voi deveni senior) sunt 500 de lei pe luna sau 750 impozabili.... asa ca sigur nu voi mai continua pt ca din banii astia nu ma pot intretine iar parintii nu au posibilitati! Aceasta este o realitate trista a sportului iar eu fac inot de performant de la 6 ani!problema reala

alex (107 comentarii)  •  8 august 2016, 23:38

Adrian Crisan a castigat azi dupa ce a fost condus cu 3-1 de nr 12 monidial, un coreean! O sa piarda in optimi, joaca cu nr. 3 mondial un chinez! Dar cine suntem noi? O tara care nu construim nimic! Distrugem! Atunci ce pretentii sa avem? Scrieti de copilul ala de 19 ani care a ajuns in finala de 100 m spate la inot! Promovati-l! El este viitorul!

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  8 august 2016, 23:43

A scris Catalin Tolontan.

spinoza (26 comentarii)  •  8 august 2016, 23:51

Ramas bun Rio! Cine pune pariu cu mine ca delegatia noastra nu ia nicio medalie?!

haideusicfr (141 comentarii)  •  8 august 2016, 23:52

Comunismul ne-a facut mult rau.Atunci ,sportul era sponsorizat de catre stat.Plini de orgolii conducatorii de stat ai tarilor bolshevice isi faceau planuri pentru a reusi in propaganda unor tari -puscarii ,iar tinerii ce erau sportivi gaseau in el o posibiliate de a evada din promiscuitatea aceea. De aici porneste adevarul.Vremurile s-au schimbat ,toate se fac pe bani reali si nu fentati si spalati pe la Steaua si Dinamo.Cu acele vremuri (ptr sport vorbesc ) nu ne vom mai intalni.S-a dus baba cu colacii.

Cb (5 comentarii)  •  8 august 2016, 23:52

Medaliile olimpice nu sunt indispensabile. Ar trebui sa ne bucuram ca romanii fac sport zi de zi beneficiind de o infrastructura de exceptie si de o educatie pe masura...

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  8 august 2016, 23:53

...nu ma asteptam sa ne prezentam asa slab la Rio ...pacat de biletele de avion de 3000 de dolari ...important a fost ca am participat ...

Marian (1 comentarii)  •  8 august 2016, 23:57

Speram cumva la altceva ?? Va dau doar câteva exemple: in curtea școlii nu ai acces, in parcuri nu mai exista terenuri de sport ! Poate doar vile construite in parc, in loc de terenuri de sport ! Dacă vrei sa îți iei copilul si sa joci ceva, nu e posibil decât cu bani, in câteva locuri ! Si atunci, noi ne punem problema de medalii la olimpiade ??? E trist ce se întâmpla ! Marian

Thernandier (3 comentarii)  •  9 august 2016, 0:12

Cb a punctat bine. E mult mai important să ai aer curat, locuri de alergat, bazine de înot, iar dacă vrei sport de performanţă, să se facă nişte centre de excelenţă pentru copiii care au cu adevărat potenţial. Se pare că - începînd de cîţiva ani - sportul e o gaură neagră mai mare decît sistemul sanitar. Să fie clar, mă doare eşecul cvasitotal al olimpicilor noştri. Dar nu-mi doresc să mă întorc la 2 ore de apă caldă pe săptămînă, 6 ouă şi 200 de grame de salam pe lună, doar ca să mă bucur - odată la 4 ani - de performanţele excepţionale ale sportului românesc

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  9 august 2016, 0:14

Perfect de acord. Totusi, daca s-ar putea si una si alta? N-ar fi extraordinar? Ca asta ne transmit sportivii din tarile civilizate

Geo Limonada (5 comentarii)  •  9 august 2016, 0:15

Va contrazic intr-un singur punct, nu poti sa te duci la Olimpiada cu neica nimeni drept COSR !!! De acord, Tiriac n-a facut nimic, dar cu Tiriac in trebune la Rio nu cred ca arbitrul ar fi dat waza-ari -ul ala pentru brazilianca... Poate ca sunt eu naiv...

ionut (20 comentarii)  •  9 august 2016, 0:34

Rezultatele proaste se datoreaza coruptiei si mentalitatii proaste a sportivilor. Intradevar sunt sporturi in care nu poti sa reusesti fara bani dar la anumite sporturi nu prea avem scuza. Cel mai bun exemplu e gimnastica. Sunt sigur ca americancele muncesc la fel de mult ca generatiile noastre de aur dar fara sa fie nevoie sa le bati sau sa le urmaresti. Sunt sigur ca sunt lasate acasa si cand ajung acolo nu se indoapa cu inghetata. Asta e diferenta intre noi si restul lumii. Noua ne place sa fim ciomagiti si vrem sa combinam sportul de performanta cu distractia. Mi a placut cand Mutu a fost intrebat daca poti sa combini distractia cu sportul de performanta si in acelasi timp sa ai rezultate. La care el a raspuns cu un zambet patetic : Pai uita te la mine :) Pe de alta parte atircolul putea fi mai moderat deoarece toti politicienii dupa 90 ar merita soarta lui Ceausescu pt ce au facut cu sportul romanesc. Mi a placut ca ai mentionat numele lui Tiriac. Omu poate sa faca ce vrea cu banii lui dar sa ne lase cu vrajelile aruncate la cativa ani cum ca el da un miliard de euro daca da si guvernu atat plus nu stiu ce teren concesionat pe firme de ale lui. A imbatranit urat

Venom (36 comentarii)  •  9 august 2016, 0:37

Presupun că după o medalie a Gibraltarului, scrii o saga geambașiană în pentametru iambic, mai largă decât evenimentul. Mai ții minte cum strigau islandezii? Aaaaaa - uuuuuu!

victor L (285 comentarii)  •  9 august 2016, 0:40

Ei, dom` Geambasu, daca revarsarea de venin patriotic ar fi proba olimpica, ati fi posesor de medalii de aur. Asa-i, sportivii romani nu va merita :P nu sint capabili sa va faca mindru ca existati :D

căpcă1 (13 comentarii)  •  9 august 2016, 0:41

Eșecul este explicabil: copiii din ziua de astăzi practică sportul doar pe tablete. În plus, marea majoritate asociază numai fotbalul cu sportul. Că aduserăți vorba de comunism, un festival gen ”Daciada” n-ar strica: baza de selecție ar crește exponențial. Ar trebui doar ochi ca viitorii performeri sportivi să fie văzuți, multă pricepere pentru a fi antrenați. Mă rog, antrenamentul ar trebui să aibă o puternică latură psihologică, plecând de la a uita balada ”Mioriței”, exemplu tradițional de fatalism asumat al poporului român. Altcumva, a crede că obținerea unei medalii olimpice în acest an poate fi altceva decât rodul întâmplării e pură naivitate. Hm, ”fatalism” și ”naivitate”, descriem cumva poporul român? Cu respect !

Thernandier (3 comentarii)  •  9 august 2016, 0:44

Cristian Geambaşu Nu cred că se poate şi una şi alta, suntem totuşi o ţară în curs de dezvoltare. După părerea mea e mai important să-ţi faci o bază de la care să pleci. Mi se pare incredibil faptul că nu avem reprezentanţi la probele de 1500 şi 5000 la atletism. Aici e cel mai uşor să găseşti posibili olimpici. Pur şi simplu trebuie să organizezi nişte crosuri şcolare şi apoi să compari rezultatele cîştigătorilor cu rezultatele de la primele crosuri şcolare ale Maricicăi Puică, Paulei Ivan, Fiţei Lovin etc. Ţări civilizate precum Norvegia, Danemarca, Elveţia, Israel, Austria etc. au rezultate mult mai slabe decît noi la JO de vară. Însă speranţa de viaîţă acolo e cu vreo 10 ani mai mare. Eu cred că ele sunt exemplul de urmat pentru început. Dacă apoi îmbinăm utilul cu plăcutul, precum australienii, cu atît mai bine.

Dan M (13 comentarii)  •  9 august 2016, 1:04

N-ar fi mai bine dacă fiecare ar face curățenie în propria ogradă, înainte să arunce primul piatra? Poate așa vom reuși să progresăm cândva. Uitați-vă în jur, domnule Geambașu - ați transformat Gazeta într-un *** tabloid, scris de și despre maneliști. La cum ați "jucat" în ultimii ani, nu v-ați califica nici la Daciada ziariștilor. Măcar oamenii care participă la Olimpiadă - Chițu, Samara, Căprioriu - fac niște sacrificii pe care nici nu le bănuim și își joacă întreaga carieră în câteva secunde. Poate n-ar strica să le respectați puțin efortul.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

George (1 comentarii)  •  9 august 2016, 1:23

Handbalul e sport de echipa. Seara asta Romania nu a fost o echipa. Cine i de vina? Antrenorul. Nu mi se pare corect sa construiesti o strategie pe un jucator. Neagu nu e superman si ea debordeaza intr o alta echipa. De club. Mai mult, nu am vazut nimic din vreo schema de joc. Fetele s au miscat destul de lent fara incisivitate fara nerv fara vlaga. Or fi mancat ceva? Sau au mancat prea mult. *** Pana acum mi au placut coreencele. Pacat ca nu au conditie fizica, dar 50 de minute i au facut viata grea lui Trefilov. *** Cred ca ar trebui sa mai incetam cu asteptari, cu prognozele bazate pe rezultate istorice. Sa luam lucrurile asa cum sunt. S a pierdut un meci, inca unu si restu o sa vedem. Am vazut care i nivelul actual. Nasol. Si sa nu uitam ca la olimpiada fiecare vine cu ce are mai bun, echipele pe care le bateam inainte s au cam saturat si s au pus pe treaba. Cu antrenori de import, cu jucatoare de export, cu ceva stimulente la buzunar si ... ne bat de ne suna apa in cap. Sa i lasam pe Tiriaci, pe neicii din federatii si alte susanele politice. Uitati va la cate de ore de sport sunt in programa, la ce modele sportive promovati in presa ca-s pline strazile cu copii cocosati pe telefoane. Lasati deoparte mediatizarea transferurilor, a fitelor asa ziselor vedete cu neuroni sfiosi, basca a tot felul de brilianti tatuati si dati cu gel pe creier. Sportul inseamna munca, transpiratie, talent, educatie, rigoare. Nu tatuaje, fitze, maybachuri, gagici. Invatati i pe cei tineri sa joace ca cineva si nu sa si faca freza ca respectivul. Ma opresc aici.

Mihai Coman (10 comentarii)  •  9 august 2016, 1:24

Inainte de revolutie handbalistii nostri jucau iarna in sali cu ferestre sparte si frig ca afara, dar castigau campionate si medalii. Atletii se antrenau la Piatra Arsa, fara sa aiba conditiile celor de afara, fie ca erau din Occident sau din URSS... dar Doina Melinte, Paula Ivan, Maricica Puica si altii se intorceau incarcati de medalii de la competitii... Canotorii se antrenau la Snagov, mancau la cantina cu totii si dormeau in paturi de cazarma, dar la intoarcerea de la olimpiade si concursuri multumeau cu medalia la gat conducatorului iubit pentru conditiile "minunate"....Oamenii aia munceau si luptau pentru a fi cei mai buni, nu pentru a vedea ce-o iesi...Ma uitam la halterofilul nord-coreean care a castigat argintul, oare aluia ce conditii ii ofera Kim Jong Un? Sau ce investitii in box face Fidel Castro de vin boxerii lor cu medalii la majoritatea categoriilor? Oare Kenya si Etiopia cati bani baga in alergatorii lor? Oare aia se mai plang de lipsa conditiilor, banilor, sistemului samd?

Viorel (2 comentarii)  •  9 august 2016, 1:37

As fi curios sa vad unii conducători (actuali sau fosti) de cluburi sportive mari, departamentale Steaua, Dinamo gen Boroi și dna Lipa (daca nu gresescrie e chiar ministru sportului) ce spun de sportivii pe care i-au pregătit la cluburile mai sus menționate și i -au trimis la Rio. Ca de cei prinși dopați si rămași acasă nu au spus nimic. Apropo oamenii astea nu au nici o vina ptr ce se întâmplă în sportul din România? Oricum Boroi e prea ocupat în razboiul cu Becali iar dna Lipa a mai bifat o olimpiada dar de data asta ca turista impreuna cu familia ca tot a fost su periferia.

Petrache (87 comentarii)  •  9 august 2016, 1:40

Domnule Geambasu, toti acesti sportivi pe care ii critici dumneata ca nu iau medalii, se afla printre primii 10-20 din lume la disciplinele lor. Si-au sacrificat multi ani de viata sa ajunga acolo. Poate au avut o zi mai putin buna la olimpiada asta. V-ati gandit poate ca ei se lupta cu alti sportivi extraordinar de talentati, care au sacrificat si ei ani de viata? Nu, nu sunteti 'hater". Pur si simplu nu aveti proportia a ceea ce inseamna sa fii sprotiv de talie olimpica. Banuiesc ca ati facut sport si ca ati avut ceva succes - printre primii din judet poate? A fi printre primii (5, 10, 20) din lume e altceva. PS: Chestia cu Kosovo e penibila. Si ce daca e din Kosovo si a castigat o medalie? Marimea tarii in care te nasti e proportionala cu talentul?

Un sportiv (1 comentarii)  •  9 august 2016, 1:42

Ca sa faci performanta iti trebuie totusi, pe langa ambitie si perseverenta, un suport din partea tarii care o reprezinti...sau ma rog, a clubului. Aici vorbim the infrastructura, salarii dar si apreciere si o cultura a sportului pe care il alte tari p gasesti. Asa poti pretinde sanse la medalii pentru jocurile de echipa, caiac, inot, gimnastica etc. apropo de comentariul lui IleiM aici. Brazilia-Romania 26-13: uluitor comparabil cu Decembrie 2015 dar nu si cu forma, mentalitatea si prospetimea aratata de echipa acum pe teren. Eu cred ca tine si de psihicul si mentalitatea sportivilor nostri care cad la primul obstacol...mi-am dorit ca echipa sa traga de fiecare oportunitate pana la final, chiar cu 10 goluri diferenta, dar nu s-a intamplat... Si sperantele mele erau mari in aceasta echipa de handbal. Imi para rau ca si handbalul va decadea cu tot mai putine fonduri alocate la echipele de cluburi si tot ai multe jucatoare externe.

gicu (12 comentarii)  •  9 august 2016, 2:15

Dle Geambasu, un singur lucru ati gresit in articolul asta realist: aplaudatul esecurilor nu s-a nascut la Rio ci s-a nascut in iunie in franta, acuma doar se continua. Iar aplaudacii esecurilor sunt tot aia care aplaudau si atunci, si pe care tot cuvantul ala cu "s" in loc de "v" ii caracterizeaza. Si ei tot pe astre, conjuncturi, ghinioane, UE, americani si probabil curand extraterestri dau vina. Si sa va mai zic ceva: Albania ne-a depasit demult la capitolul ambitie , sunt foarte incapatinati si ambitiosi ca natie, sa vedeti ce repede o sa se dezvolte mai ales ca sunt ajutati puternic din afara.

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  9 august 2016, 2:26

Imi amintesc si astazi comentariul lui Cristian Topescu, cel mai mare cronicar de radio si televiziune, al Romaniei, la Tochio in 1964, cand terminasem Liceul in Romania si ma pregateam pentru arhitectura, Cristian Topescu, spunea de pe stadionul olimpic din Tochio despre Iolanda Balas: "Si acum a ramas pe stadion o singura concurenta - Iolanda Balas - pentru a stabili un nou record Olimpic." Si l-a stabilit, in aplauzele zecilor de mii de spectatori de pe stadionul Olimpic din Tochio, iar la Sydney, Gimnastica Romaneasca, a fost la o inaltime greu de imaginat. Astazi, La Rio, un presedinte al COSR, fara personalitate de management, ingroapa o Romanie intreaga intr-un dezastru cum nu a mai vazut Romania vreodata. Pai, il I-au la intrebari pe seful, Comitetului Olimpic Sportiv Roman, caci el poarta toata aceasta tragedie a sportului Romanesc. SE POATE SA ADUCI SPORTIVI FARA PERFORMANTA LA RIO? Se poate, dar, sa-mi fie cu iertare, acest domn din fruntea COSR sa fie dat afara urgent pentru gafele de general manager al Sportului Romanesc. Este o rusine NATIONALA ce trebuie criticata si stopata imediat. Tari fara traditii au impresionat prin actul de curaj sportiv ce l-au avut la RIO. Romania, a ajuns o cenusareasa a Sportului Olimpic. SA NE FIE RUSINE LA TOTI! HAI ROMANIA!

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  9 august 2016, 2:37

Se scrie TOKYO, capitala Japoniei. Cer scuze.

Manix (21 comentarii)  •  9 august 2016, 2:45

Cristian Geambasu,raspundeti lui Alex pe subiectul pe care-l pune în discutie despre acel tânar înotator care poate sa fie o scânteie în sportul românesc. Doamne Ajuta.Sa fie.Raspundeti mai simplu,mai îngust si(mai ales)sarcastic decât într-o telegrama. "A scris Catlin Tolontan".Foarte bine. Despre Rapid,cazul cu desfiintarea...ca Dinamo,Steaua si chiar Mititelu' doreau sa se vânda Rosia Montana sa ramâna Rapidul cu ghete-n picioare,s-au scris cel putin patru articole. Cel putin...Unul mai penibil decât altul. Nu Rapidul este subiectul,si nu am nimic cu ei...Va rog nu mai va bateti joc de acesti sportivi. Sunt cei mai buni pe care_i avem. Ma opresc aici pentru ca subiectul poate sa fie dezvoltat si sa nu încapa în cinci biblioteci.

Stefan (42 comentarii)  •  9 august 2016, 3:29

Poi daca s-ar promova sportul, atunci ar iesi in gaura sanatatea. Pardon, companiile care vand produse si servicii medicale. Ca ma gandesc eu asa ca Tarzan stand pe craca, daca ai redirectiona din Sanatate ( da bre, stiu ca si asa nu sunt de ajuns ) un 1% anual pe care sa ii investesti in campanii continue de informare si de motivare a lui Mitica sa faca un sport, chiar si la 60 de ani trecuti, evident nu profesionist, probabil ca ai fi crucificat de Polifarma, Medifarma, Karmafarma, samd. Ar fi stupid sa credem ca pentru copii e mai important sportul pentru sanatatea lor decat orele celelalte, nu? Ca doar atunci zidesti temelia. Daca v-ati ratacit prin spitale, ati vazut ca oamenii suferind sunt in majoritatea covarsitoare oameni care nu au facut un minim de miscare in viata lor, unde cositu la 35 de grade vara nu se incadreaza la capitolul sport, ci la capitolul de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere. In rest, sunt accidentele si exceptiile, dar intr-un procent foarte mic fata de restul. Baga-i pe gat 5 ani de campanii mediatice, si Mitica o sa inteleaga intr-un sfarsit ca nu e rusine sa alergi usor la 50 de ani, sau sa faci 5 genoflexiuni inainte sa pui de-o mamaliga. Si uite asa, si copiii ar fi impinsi spre sport, si ai avea de unde sa alegi. Nu de alta, dar cunosc nenumarate familii unde parintii cred mai degraba ca sportul ar fi ceva daunator, ad literam, inclusiv parintii mei. Copile ( 35 de ani ), lasa sportul in pace, ia-o mai usor, ca poate patesti ceva. Daca m-a tras curentul si ma doare capul, bunica imi spune ca e din cauza ca fac sport, si nu glumesc. Cam asta e mentalitea intr-o gramada de familii. Aveti vreo asteptare de la copiii crescuti in familii de genul asta, credeti ca se apuca de sport de performanta? Credeti ca o sa fie motivati sa faca sport, si sa isi cladeasca un viitor in sport?

Stefan (42 comentarii)  •  9 august 2016, 3:32

Si apropo, voi, reporterii de stiri sportive, faceti sport in mod regulat? :)) Pe domnul Ioanitoaia il exclud din discutie, el a avut intotdeauna o alura de halterofil retras din activitate. Voi astia mai tineri, dati din manute sau picioruse asa, 30 de minute pe zi, cum zice la televizor? 10 in pauza de masa, 5 dimineata, 10 seara, 5 cand duceti galeata. Sau faceti parte din categoria fa ce zice popa.

cis (1 comentarii)  •  9 august 2016, 4:25

Salut Cristian! Sunt un roman plecat de 11 ani in Canada si vreau sa va spun ca pe o raza de maximum 5Km de unde locuiesc sunt trei Comunity Center, care au fiecare doua patinoare( unul pentru hochei,altul pentru patinaj artistic),cate un bazin de inot (olimpic),unul pentru copii mai micuti,sala de gimnastica(unde se fac si arte martiale),sala de forta( gym).Mi-am dus copiii iarna trecuta la patinaj, la unul din aceste centre. Sa va spun cati copii erau acolo?! Cate 60 pe serie, toti aranjati pe grupe,patinoarul impartit etc. Cati antrenori? Sase, plus trei care faceau training unul la unul. Pret? 300 de CAD, de copil pentru o luna si jumatate. Rezultat? Fata mea e la nivelul patru,baiatul la nivelul doi, ca e micut. Vreau sa spun ca si aici sunt calculatoare,jocuri si alti pokemoni, dar copiii fac SPORT, mult. Canadienii care participa la concursuri nu primesc nimic de la statul canadian si nu sunt chemati nici de primul ministru pentru a fi decorati, sau felicitati. Oamenii se duc pentru ei, pentru performanta si pentru tara lor. Cand guvernantul "romanesc" se va satura de ''praduiala''(daca), atunci poate se va misca ceva. Pana atunci,sportivii nostri fac si ei ce pot,adica mai nimic. Va urez'' succesuri!''

nick (1 comentarii)  •  9 august 2016, 4:56

IleiM@- Iti doresc succes in continuare dar am o intrebare.... chiar daca faci sport de performanta nu faci nimic altceva??? in Canada ,SUA... inainte de a lua vreo medalie sportivii muncesc chiar si pe salar minim si se antreneaza apoi .Asa ca cu acei vreo 750 RON impozabili plus 1000-1300 .Acea sportiva din Kosovo nu cred ca avut vreun ajutor din partea statului.

habana (6 comentarii)  •  9 august 2016, 5:27

Nu cred ca aveti dreptul sa criticati sportivii Romani de la Rio, pentru ca nu scrieti niciodata despre ei, desi ar trebui. E cam la fel cu a te vaita ca a iesit X la putere, desi nu ai votat. Articolul imi pare ipocrit, populist.

critasiros (51 comentarii)  •  9 august 2016, 7:34

Care este audiența Olimpiadei la tv.? Majoritatea românilor nici nu cred că are loc așa ceva. Interesul general pentru sport este scăzut. Nici nu practică, nici nu urmăresc.

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  9 august 2016, 8:35

...e greu sa faci performanta in sport intr o tara cu cetateni nemultumiti ...

florian (7 comentarii)  •  9 august 2016, 8:53

rio, rio, rio..mmmm, mmmm, ce oras frumos...nu luam medalii, dar il avem pe ponta...

florian (7 comentarii)  •  9 august 2016, 9:02

mai geo, nu ca esti naiv, esti limonada romaneasca..99% apa de ploaie...nu dadea ala, adeca halbitru, waza-ari cu tiriac in tribuna!! cu tiriac in tribuna, romania batea angola si chiar, brazilia, tot cu el, monica niculescu nu se mai retragea de la tenis si tot asa...cu tiriac, primeam vreo 10 medalii mocca de alea de ciocolata ...

Alexlaur (10 comentarii)  •  9 august 2016, 9:20

Olimpiada a inceput de doar cateva zile, mai sunt vreo 11 zile de concurs, dar eu pot sa spun ca daca luam 3 medalii este o mare performanta. Ceea ce se intampla la Rio era de asteptat, cand nu semeni nimic de peste 27 de ani, e clar ca la un moment dat nu o sa mai culegi nimic. Vina este din pacate a tuturor, incepand bineinteles cu statul care nu a construit nimic, decat niste sali de sport facute in locuri uitate de lume de catre Nastase, nu a creat un sistem, nu a creat conditiile necesare pentru a se practica sport de performanta, a numit in functii importante fosti mari sportivi care din pacate au fost depasiti de situatie, e si vina presedintelui COSR Alin Petrache, care e un baiatul lui tata si se plictisea cu functia de deputat si a zis tati vreau presedinte COSR si tati l-a pus presedinte COSR, nu-l putem compara niciodata pe ”Alinus” cu Ion Tiriac sau chiar cu Octavian Morariu, care nici ei nu au facut mare lucru, dar macar aveau prestanta si amandoi au fost baieti destepti si s-au retras la timp, e mare lucru sa sti cand sa te retragi. E si vina antrenorilor, unii care au reusit rezultate foarte mari, dar din pacate nu au stiut sa se reinventeze si nu s-au adaptat noilor cerinte de a face performanta, e si vina sportivilor ca nu mai au foamea de a reusi, de a scoate capul in lume, e si vina intregului staff din spatele sportivilor medici, fizioterapeuti, psihologilor etc. care nu sunt la un nivel prea ridicat, e si vina presei care dupa fiecare succes face nunta si dupa fiecare esec inmormantare, e si vina televiziunilor fiindca promoveaza toate ”curbele” si toti ”jmecherii” si nu in ultimul rand e vina noastra, a omului de rand care preferam sa ne plangem de mila in loc sa punem mana sa facem cate putin fiecare. E timpul sa ne trezim, dar din pacate probabil nu o s-o facem, oricum mai rau de atat nu cred ca se poate, poate doar ca in 2020 sa nu mai participam, desi sincer nu stiu daca ar fi un lucru rau. P.S. ”Felicitari TVR-ului pentru transmisiunile impecabile si comentatorilor care au reusit sa depaseasca performantele sportivilor nostri”

Alexlaur (10 comentarii)  •  9 august 2016, 9:35

Olimpiada a inceput de doar cateva zile, mai sunt vreo 11 zile de concurs, dar eu pot sa spun ca daca luam 3 medalii este o mare performanta. Ceea ce se intampla la Rio era de asteptat, cand nu semeni nimic de peste 27 de ani, e clar ca la un moment dat nu o sa mai culegi nimic. Vina este din pacate a tuturor, incepand bineinteles cu statul care nu a construit nimic, decat niste sali de sport facute in locuri uitate de lume de catre Nastase, nu a creat un sistem, nu a creat conditiile necesare pentru a se practica sport de performanta, a numit in functii importante fosti mari sportivi care din pacate au fost depasiti de situatie, e si vina presedintelui COSR Alin Petrache, care e „baiatul lui tata” si se plictisea cu functia de deputat si a zis: „ tati vreau presedinte COSR” si tati l-a pus presedinte COSR, nu-l putem compara niciodata pe ”Alinus” cu Ion Tiriac sau chiar cu Octavian Morariu, care nici ei nu au facut mare lucru, dar macar aveau prestanta si amandoi au fost baieti destepti si s-au retras la timp, e mare lucru sa sti cand sa te retragi. E si vina antrenorilor, unii care au reusit rezultate foarte mari, dar din pacate nu au stiut sa se reinventeze si nu s-au adaptat noilor cerinte de a face performanta, e si vina sportivilor ca nu mai au foamea de a reusi, de a scoate capul in lume, e si vina intregului staff din spatele sportivilor medici, fizioterapeuti, psihologilor etc. care nu sunt la un nivel prea ridicat, e si vina presei care dupa fiecare succes face nunta si dupa fiecare esec inmormantare, e si vina televiziunilor fiindca promoveaza toate ”curbele” si toti ”jmecherii” si nu in ultimul rand e vina noastra, a omului de rand care preferam sa ne plangem de mila in loc sa punem mana sa facem cate putin fiecare. E timpul sa ne trezim, dar din pacate probabil nu o s-o facem, oricum mai rau de atat nu cred ca se poate, poate doar ca in 2020 sa nu mai participam, desi sincer nu stiu daca ar fi un lucru rau. P.S. Felicitari TVR-ului pentru transmisiunile „impecabile” si comentatorilor care au reusit sa depaseasca „performantele” sportivilor nostri!

Dan (113 comentarii)  •  9 august 2016, 10:14

Ce-ar fi sa tragem concluzii si sa stabilim vinovati la sfarsitul acestei competitii ? Sa ne tinem nervii in frau , mai ales daca suntem ziaristi , jurnalisti , gazetari . Si sa nu uitam ca discutam despre sportivi care reprezinta o tara fara infrastructura , fara sistem medical , fara sistem de invatamant , fara fara fara . O tara cu securisti vechi si securisti noi . O tara cu fotbal in insoventa si / sau faliment . O tara in insolventa si / sau faliment .

Liviu (27 comentarii)  •  9 august 2016, 10:19

Cuuum ??? Nu ne trage de urechi azi NEA OVIDE ??? Nu ne reprosaza ca nu iubim, cxa santem carcotasi, ca...nu se poate... Il asigur insa ca noi iubim sportivii romani toti care au primit excursia la Rio in frunte cu ministresa .cu cu sotul ,cu fiul ,staful COSR cu presedintele alesnumit, en fine ... cu catel ,cu purcel... ii iubim dar nu stiu de ce imi vine sa le fac ce-mi facea tata cand eram mic si faceam cate o boacana...si plangeam vreo juma de ora. Dupa ...ei le spun prestatii, eu le spun jocuri pe plaja, scuzele pe care ni le "servesc" sant precum efortul. Eu cred ca deviza lor la aceasta olimpiada nu a fost expresia aia latina "citius, fortius...", ci aia a lui tata Pierre de ... "important e sa participi" OK dar sa ne fi spus si noua sa nu ne mai pierdem noptile asteptand o minune. MINUNEA s-ar putea sa se intample daca mult fericitul Daniel ar renunta la cei aproape 5 mil de euro solicitati pentru "pohta cea pohtit" iar tanti Firea sa aiba o revelatie si sa-i indrepte spre sport, ca doar printr-o mega constructie inutila ne-am facut cunoscuti.

Anonim (210 comentarii)  •  9 august 2016, 10:31

@ arh. Gheorghe Petrescu Domnule arhitect, imi cer scuze pentru critica, îi faceti de ras pe intelectualii formati inainte de 1989! Daca se poate trece cu vederea redactarea (totusi, in mod repetat) gresita a numelui capitalei Japoniei, cum ramane cu folosirea cratimei in cazul verbului "a lua"?! Corect se scrie "...îl iau intrebari...", nu altfel! Nu-l iau la intrebari pe autor daca face sport, ci doar il indemn sa aiba mai multa intelegere in cazul unor discipline individuale (judo, in acest caz) in care o neatentie de cateva fractiuni de secunda ramane fara recurs! A.

Gheorghe (3 comentarii)  •  9 august 2016, 10:50

La obiect acest articol. Domnul Tiriac nu a facut nimic deosebit din postura de presedinte al COSR si nici chiar de om de afaceri. Si-a urmarit propriul interes , acela de a face cati mai multi bani intr-o tara in care nu se respecta legile , in care cei care ne conduc nu apara interesele tarii.Nu a facut nicio baza sportiva de care sa se foloseasca sportivii. A facut un cartier rezidential exclusivist cu o asa zisa baza sportiva , dar in care intra numai personaje de acelasi nivel cu dumnealui. Sa ai astfel de pareri despre decaderea sportului romanesc , nu iti trebuie cine stie ce viziune. Era elocvent ca va aparea aceasta decadere daca nimeni nu se implica cu adevarat. Daca tragi un semnal de alarma sau ai o parere obiectiva despre o situatie reala din sport esti jignit de tot felul de acoliti pe retelele de socializare. Acei oameni nu isi fac nicio introspectie probabil in viata pentru ca nu ii intereseaza sa progreseze. Fetele de la handbal aveau sloganul "pentru cine jucam noi?! pentru noi". Ce penibil slogan , avand in vedere ca in momentul in care reprezinti tara la nivel international o faci din banii fiecarui contribuabil , deci nu joci pentru tine. E sfarsitul sportului romanesc de performanta. O tara cu atatea glorii, cu atatea performante. Romania pana la aceasta olimpiada era pe locul 15 din toate timpurile. In trecut sportivii nu aveau nici acesti putini bani care sunt acum , dar aveau motivatie , determinare si dorinta de a fi cel mai bun.

Andrei (222 comentarii)  •  9 august 2016, 11:02

@ Geambasu Articol scris la cald. E OK reactia, frustrare simtim cu totii. Dar ce facem in legatura cu asta?? Ce face romanul de obicei: ne agitam cateva zile, invocam Miorita, arbitrii, vremea proasta, mingile prea grele, bazinul cu prea multe valuri, apoi ne intoarcem in indolenta noastra fara de sfarsit. Ne plangem ca se taie copaci seculari pe Kiseleff dar primarita actuala a fost aleasa de 15% dintre cei cu drept de vot. Vrei performanta, Cristi? Vrei atitudine? De unde? Am trait din inertie dupa 1989 si in fotbal si in alte sporturi, apoi am mai avut cate un campion iesit parca de nicaieri, razlet si arbitrar, cam cum e si medaliatul kosovar pe care il invoci. Si mai avem si corectitudinea politica care ne spune ca medaliile gimnasticii sunt mincinoase, fiindca fetele si-au cam luat-o pe coaja la Deva. Si totusi, ne propui si ceva solutii, acum la rece?

Golombioschi Ilie (26 comentarii)  •  9 august 2016, 11:31

Sporturile noastre in cvasitotalitate sufera de sindromul "SANDU" din fotbalul romanesc. Federatiile cu conduceri multa vreme imbatranite si-au restrans activitatea la impingerea in fata a unor preformeri produsi anterior chiar daca si ei in timp uzati si sub protectia imaginii acestora la nivelul federatiilor sefii si structurile acestora ramase deseori intangibile s-au ocupat cu tocarea banilor disponibili cel mai adesea bugetari si probabil si din ce in ce mai putini. Nu a existat un interes constant si ferm o aplecare hotarata si inovatoare catre competitiile interne care sa constituie baza progresului sportului romanesc si asta fara fonduri suplimentare ci doar prin organizare si implicare concreta, profesionista, puternica a federatiilor care acum mai mult se multumesc intr-un soi de hibernare sa digere la blana tot ce le mai pica in gheara nesfiindu-se sa ceara continuu tot mai mult.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  9 august 2016, 11:31

De fapt nu se face nimic inca de la nivel de federatii sau, daca vreti, de agentii judetene de sport sau chiar de profesori de educatie fizica. In anii copilariei noastre se organizau crosuri, competitii de handbal, etc, la nivel de scoala. Profesori de sport erau trimisi pe toate coclaurile tarii sa gaseasca niste copii talentati. Se aude ca "nu-si mai dau parintii copiii la sport". Care parinti, care copii? Marii campioni au veneat din medii sarace, unde parintii nici nu stiau ca pot sa-si dea copiii la sport. O mare parte a campioanelor noastre la canotaj vin din zona saraca a Moldovei. Sanda Toma, Elisabeta Lipa, Elena Horvat, Georgeta Damian, etc, etc, etc. Ce parinte de acolo auzise de canotaj? Nu, s-au dus oamenii prin sate sa gaseasca acei copii. In curtea liceului meu in care era si internatul in care locuiam era un stadion unde dupa-mesele era plin de antrenori si copii care se antrenau la atletism. Ii vedeam zi de zi de pe geamul camerei mele din internat, indiferent de zi, inclusiv duminicile. Sa va spun niste nume de atleti care au inceput acolo atletismul? Gabriela Szabo, Felicia Tilea, Maria Cioncan, Anuta Catuna, Doina Melinte.... Pe acel teren de sport din curtea unui liceu bistritean. Terenul exista si acum. Dar e pustiu. Da, parintii nu-si dau copiii la sport pentru ca nimeni nu merge sa le vorbeasca despre avantajele sportului. Pentru ca nimeni nu sustine si nu rasplateste activitatea de cautare a potentialilor campioni. Sunt copii pentru care sportul ar fi o mare sansa, i-ar smulge dintr-o existenta mizera si lipsita de sanse. Iar societatea merita sa faca eforturi in directia asta pentru ca acei copii vor aduce ceva in plus tarii acesteia daca li se ofera ocazia s-o faca. In loc de asta ii lasam sa fie vanduti de parinti, cum am vazut de curand in Arges. OK, poate Tiriac doar a constatat dezastrul. Sa fie cum spuneti, desi in timpul mandatului sau am avut cele mai de succes doua editii olimpice din istorie, cu exceptia editiei din 1984, care a fost intr-o conjunctura speciala. Cert e ca cei de dupa el chiar nu au mai facut nimic. Au fost un dezastru. Nu exista nici macar un proiect, o idee, sau cel putin n-au stiut sa o comunice si oricum nu se vede. Timpul n-ar fi pierdut, s-a intamplat si la case mai mari. Marea Britanie a avut o editie 1996 de cosmar, cu o singura medalie de aur si locul 36 mondial. 12 ani mai tarziu ocupau locul 4 iar dupa inca 4 ani locul 3 in clasamentul pe natiuni. Austria, o forta a sporturilor de iarna, a incheiat olimpiada din 1984 de la Sarajevo, cu un bilant ingrozitor: o singura medalie de bronz. Au revenit insa rapid in varful ierarhiei. Dar asta se poate face cu idei, cu proiecte, cu tenacitate, chiar incapatanare si mai ales cu competenta. Ca in mai toate domeniile vietii noastre sociale, insa, si in sport senzatia de impostura e puternica. Nu stiu cand si daca vom scapa vreodata de ea.

cezar parlog (2 comentarii)  •  9 august 2016, 11:33

1. Subscriu la cele spuse de Dan M si mai adaug doar ceva. In zilele in care am organizat Camp Balcanice de Atletism, cu aprox 100 de calificati la Olimpiada in competitie, nu a aparut nici o info despre... In schimb cancanuri si alte infantilisme de categorie becaliana, da. Educati va cititorii, nu va mai ascundeti dupa... "asta se cere". Cred ca trebuie facute schimbari si pe acolo. Ati ramas singurul cotidian de sport pe hirtie din Rom si sinteti stavezii rau. Luati la mina colectia Sport total de prin 2004-5, sau chiar Sportul de pina n 90. Aveti ce invata! N are cine sa va scrie de calitate?... mai scriu si altii. Chiar si eu. 2. extraordinar raspunsul dvs la cele zise de alex vs performerul nostru din finala de la inot. "a scris C. Tolontan". Jenant! sa nu cadeti la pat din motiv de suprasolicitare!...

Anto (2 comentarii)  •  9 august 2016, 11:57

Aveti dreptate,noi ca natiune traim cu iluzia ca suntem cei mai buni si talentati dar avem ,,ghinion"in tot si toate.Nu-mi place politica dar se pare ca cei care se ocupa de ea au desfiintat orice farama de speranta a oamenilor de rand de a ridica fruntea din pamant.In toate tarile sportivi au o mentalitate puternica si sanatoasa indiferen t de performantele pe care le au,la noi toti se vaita de conditile pe care le au.Toti cei care conduc ceva in tara noastra ar trbui sa se gandeasca si la altceva decat la cum sa fure fara sa fie prinsi.Se cheltuie prea multi bani ,energie si timp pentru chestii de hotie care in final raman in ceata si nu punem pret pe cresterea calitatii vietii noastre.Atata timp cat parintii isi vor scuti copiii de la sport sa nu avem pretentii.Locuiesc in Londra de 12 ani,as vre sa vada si imbibatii nostrii de demnitari cum arata parcurile de aici in care se face foarte mult sport de placere.Orice mare sportiv isi incepe cariera din placere,apoi urmeaza sa faca sport de performanta.

M Mihai (26 comentarii)  •  9 august 2016, 12:28

@Geambasu. Credeti ca va demisiona cineva ? Doamna Lipa, ca ministru, continua sa distruga dupa modelul Dinamo. La Dinamo sunt doua bazine (unul acoperit si unul in aer liber) pentru polo dar sunt folosite in proportie de 80% pentru agrement. Vrem performanta ? Un exemplu minor care sigur se regaseste peste tot in Romania.

sorin (65 comentarii)  •  9 august 2016, 12:30

Spunea cineva mai sus ca suntem o tara in curs de dezvoltare- mare adevar ! Ar fi fost mai corect sa spuna perpetua dezvoltare dar merge si asa. Ce vreau sa spun : " am plecat" din zona in care copii faceau sport cu incrancenare pentru ca era , poate, singura lor sansa de a pleca din sat la oras , de a avea un salariu , de a primi o locuinta de a avea acces la 3 mese calde pe zi si multe altele care pot fi sintetizate prin expresia ( n-as vrea sa fie considerata peiorativa ) DE FOAME , si mai avem ingrozitor de mult pana la situatia in care copii fac sport in scoala n-ore pe saptamana in mod obligatoriu si de-aici apar foarte multi interesati de performanta , de a face sport din placere si obisnuita -"leaganul viitorilor campioni " (n-am gasit alta rima) Pana ne incheiem nesfarsita tranzitie probabil ca ar trebui sa incercam constituirea unor echipe de pregatire mixte compuse din : 1 antrenor pentru intreg lotul deplasat + 1 psiholog pentru fiecare sportiv , pentru ca mie imi pare evident ca nu tehnica specifica fiecarei ramuri sportive este problema sportivilor nostri ci , in mod evident , modul in care stau cu " caputu" . Exemple : -echipa de handbal in aceeasi componenta ca si la Campionatul Mondial dar departe de atitudinea din meciurile cu Danemarca ,Spania , etc parand lovite de lingoare .Poate ca nu-si mai amintesc pentru cine joaca ele ( in nici un caz pentru noi spectatorii asa ca lasati-o moarta cu patriotismul ) - bocetele fetelor de la judo si ale Anei Maria Popescu pe motiv ca " alea " nu se joaca frumos cu ele.( probabil ca daca nu oprea arbitrul meciul Corinei Caprioru cu brazilianca aia cu un cap jumate mai mare , si la ora asta mai incerca Corina sa se lase pe spate pentru a o proiecta pe brazilianca peste cap fara s-o clinteasca macar ) - ex-campionul la tir care desi nu reusise sa faca baremul pt calificare la olimpiada a obtinut un bilet de favoare de la federatia internationala , s-a prezentat la Rio , nu s-a calificat nici macar in finala si vine acasa .Cine a insistat sa fie dus acolo , in ciuda evidentului regres , ar trebui sa suporte cheltuielile de deplasare. Si apropo de asta chiar nu ati remarcat margica de margaritar scoasa de tanarul Glinta - important este sa am progres continuu (redau aproximativ )

Comentează