Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

„Sataniştii”

Se induce ideea că oamenii care au murit în clubul Colectiv şi-au căutat-o cumva. Mai mult, că erau luaţi în stăpînire de forţele Răului

Permalink to „Sataniştii”
luni, 2 noiembrie 2015, 6:19

Se discută pe la colţuri, deocamdată cu voce joasă. Inclusiv nişte preoţi cu iniţiativă privată şi-au psalmodiat poziţia, lansînd deja săgeţile sfinţite ale făţărniciei. Vorbesc, şoptesc. Îi auzi. Erau tineri, păcat de ei, Dumnezeu să-i odihnească pe cei care nu mai sînt şi să le dea zile celor care sînt răniţi, dar nu erau neprihăniţi. Iar cei care nu erau păcătoşi cu acte începuseră să fie corupţi. Se aflau în perioada de iniţiere. Sufletele urmau să le fie luate în stăpînire de Rău. Păi, ştiţi ce muzică ascultau ei, acolo, în club? Ce horcăituri, ce grohăituri şi ce mugete venite din fundul iadului? Ştiaţi că practicau ritualuri satanice, cum ar fi scuturatul capului înainte şi înapoi? Şi că fetele erau vopsite pe faţă şi că multe aveau părul roşu? Iar băieţii, pletoşi şi bărboşi, îmbrăcaţi şi ei, şi ele în tricouri negre cu inscripţii care mai de care mai ciudate.

Nu este nici locul şi cu atît mai puţin momentul unei puneri în temă despre rock-ul gothic. Ori symphonic metal, symphonic black metal, power metal, death/doom. Nume de trupe ca My Dying Bride, Paradise Lost, Lacuna Coil, Amorphis, chiar Epica, Within Temptation, Nightwish sau Anathema sînt exponente ale genurilor enumerate. Există însă un public semnificativ al acestor trupe recrutat din oameni tineri şi foarte tineri. Dar nu numai.

Pe destui îi cunosc. I-am văzut şi am stat de vorbă cu ei la multe concerte. I-am întîlnit la festivalul Artamania la Sibiu, în clubul Silver Church în Bucureşti. Sînt persoane sensibile, oameni care au note bune la şcoală şi sînt apreciaţi acolo unde muncesc. Sînt oameni tineri care cred în Dumnezeu şi care merg la biserică mai des şi mai discret decît cei care îi judecă acum şi le împart certificate de satanişti. Aceşti tineri şi mai puţin tineri au doar vina că ascultă o altfel de muzică decît majoritatea. Nici mai bună, nici mai rea. Altfel. Angoasantă, mai dură, mai zgomotoasă, mă rog, cel puţin la prima vedere. Nu intrăm în detalii despre calitatea acestei muzici, deşi în alt timp, mai puţin trist, poate ar merita.

Am fost printre aceşti tineri nu o dată. Sînt oameni sinceri, veseli, inteligenţi, curaţi. Sînt oameni. Am multe concerte la activ cu ei, inclusiv în cluburi de genul Colectiv. Nu ştiu dacă sînt pur şi simplu unul de-ai lor, dar nu m-ar deranja să fiu asimilat astfel. Am tricouri negre pe care scrie „Porcupine Tree” sau „Dream Theater”. Dacă asta mă califică drept satanist în ochii inchiziţiei conduse de Gigi Becali din Pipera cea sfîntă, atunci nu mai este nimic de făcut.

Comentarii (59)Adaugă comentariu

Paiazze (5 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 18:49

Am intrat intamplator pe un site care se da crestin (si de dreapta, bineinteles) unde era un asemenea articol si unde un inchizitor de administrator de site combatea de zor, superior, orice alta parere contradictorie. Articolul nu-i apartinea, el era doar cerberul. Si judecatorul divin, in mintea lui bolnava. Am aflat apoi si de madam Barabancea sau cum o chema-o pe individa aia, care, brusc, a devenit vedeta dupa ce a aruncat cu rahat. Nu stiam ca dumneaei exista. Acum imi pare rau ca am aflat. Nu mi-a venit sa cred ca la nici 48 de ore de la moartea atator oameni, un crestin poate sustine atatea aberatii, poate sa respire atata ura. Problema e ca, poate ma insel eu, crestinismul vorbeste despre iubire, despre celalalt obraz, despre prima piatra s-o arunce cel care… Nu vad nimic din toate astea la toti mizerabilii astia care arata cu degetul, fara ca macar sa aiba habar despre ce e vorba. Toti indivizii astia care vorbesc despre pierderea spiritualitatii si a identitatii romanilor ar trebui in primul rand sa dea ei un exemplu, ca niste buni romani si crestini ce sunt. De la fariseul principal n-am pretentii. Dar de doua zile apar tot mai multi farisei din astia mici, care aparent se cred mai insemnati decat sunt. Tare mi-e ca la judecata aia de apoi vor avea o mare surpriza…

Tavi (2 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:16

Este greu de trasat o linie stricta intre bine si rau. Cel putin aici pe pamant, cand situatiile sunt inextricabile de multe ori. Dar a trage concluzii, ca X e fariseu mi se pare o greseala la fel de mare, ca si cuvintele lui Becali. Desigur, trebuie trasa o linie clara: muzica rock, mai ales cea consumata in cluburi, contine mesaje subliminale (satanice de multe ori)

Tavi (2 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:22

De multe ori aceasta e adevarul, pe care putini il spun. Despre faptul ca Antihristul, va veni pe calea undelor (dupa cum au spus masonii la o intalnire de-a lor, secreta) e destul de limpede. Dar nici fraternitatea universala, uniformizarea in emotie nu e recomandata. E bine sa existe divergente, ca sa nu se aplatizeze realitatea/omenirea. Dar divergente exprimate elegant, nu amplificate de media si comentate pasional pe bloguri.

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul.

Gogo (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:26

Domnule Geambasu, asteptam comentariul dvs. tinand cont genul de muzica a concertului. Chiar ma gandeam ieri si nu numai cum se face ca majoritatea prietenilor mei( ne apropiem ca varsta de jumatate de veac fiecare) sunt arhitecti , ingineri,medici chiar si oameni care au facut teologia adica licentziatzi( mai putin eu care sunt sofer pe truck) asculta muzica ROCK&METAL si purtam inca acele tricouri negre cu grafica ce unora li-se pare neconforme cu nu stiu ce si nu suntem satanisti deloc.
Ma bucur ca nu joc in aceeashi liga cu personajul grobian Ghe. Becali.

ROCK & METAL NEVER DIE!

ODIHNEASCA-SE IN PACE!

Betivul Tatuat Folbalist (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:41

Din moment ce umbli cu Pentagrame pe tricou si atarnate la gat, faci tot felul de semne sataniste si asculti horcaieli , poti fi considerat Satanist. Dar majoritatea o fac semi-constienti si considera totul a fi parte dintr-un show inocent, ca si cum te-ai duce la Miley Cyrus (care face aceleasi semne sataniste si e chiar mai dezgustatoare)…pana la urma e o problema de perspectiva, Rockeri, Punkeri, Houseri, Salam-eri….singurul lor pacat e ca sunt Fani, iar fanii isi fac Idoli din personaje cel putin dubioase (vezi tatuaje cu gigi beecacali) cand defapt „idolii” nu dau 2 bani pe cei ce li se arunca la picioare. Tragedia umana va fi exploatata …in ce directie ? nu trebuie decat sa asteptam si sa vedem.

NR (26 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:49

Am onoarea dle Geambaşu.
Deşi majorat pe alte meleaguri drama ultimelor zile m-a făcut, să urmăresc cu o oarecare curiozitate situaţia punctului de pornire, a domiciliului naşterii. Chiar dacă online şi nu la faţa locului perceperea realităţii româneşti îmi da fiori şi pune semne de întrebare:cum se face că o ţară care se doreşte laică, democrată poate involua intr-atât încât la fiecare pas greşit e invocat, în primul rând derapajul mistic şi abia apoi, cel pământesc? Explicaţiile susură sub formă de reacţii cu o viteză înspăimântătoare revelandu-mi un concept de viaţă majoritar, în toate cele, arhaic de felul lui aşa cum unei tradiţii îi stă bine, dar neancorat în adevărul cotidian.Amestecându-mă-n discuţii şi pus la colţul stâlpului infam urzindu-mi circular o situaţia fără de ieşire abandonez arena cu gustul amar al neputinţei, stindardul plecat, în faţă unei canonade frivole, dar nu mai puţin efective ce-mi indică locul.Nu printre vii momentului, ci între morţii întunericului.Cei plecaţi.

robert (2 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:52

de ce generalizezi domnule Geambasu? Acum biserica e de vina si preotii? Am ascultat o predica duminica in catedrala din arad in care preotul le-a luat apararea tinerilor, l-a criticat pe becali pentru prostiile care le spune si a si citit toate versurile de la piesa ” ziua in care murim”! A spus ca, citez din memorie, :” si „sfintii” din biserica (adica preotii) au vina lor pentru ce s-a intamplat acolo, si societatea are o vina pentru ce s-a intamplat, prea repede ii etichetam, prea ii judecam! repede au sarit unii sa-i catalogheze satanisti, dar lucrurile nu stau asa!” A spus ca acei copii erau toti un Lazar care aveau nevoie sa fie intelesi, ajutati, nu etichetati de o societate tot mai bolnava! Repet, predica am auzit-o in catedrala noua din Arad, unde au fost prezenti peste 300 de oameni, daca cunoasteti pe cineva in Arad va puteti interesa! De ce se arunca cu noroi in biserica si preoti? Cunosc preoti care au o alta viziune, care vad altfel lucrurile, care sar in ajutorul societatii, se implica, nu sunt toti la fel cum incearca uneori presa sa-i prezinte! Nu sunt nici preot, nu am terminat nici teologia, dar cunosc preoti de mare caracter! Nu dau nume, dar daca e nevoie pot spune care din preot a predicat, atat de frumos, duminica in catedrala noua din Arad! A si spus ca unii incearca becalizarea tarii!!!!

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 23:46

robert
Nu am generalizat deloc. Daca citesti atent, vezi ca nu am generalizat. Nu dau eu note preotilor, asta ar fi culmea trufiei. Stiu ca sint multi oameni de isprava printre ei. Dar si multi securisti, mai vechi si mai noi. Sa imi fie cu iertare

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 23:47

robert
Securisti si turnatori dovediti. Cu acte in regula

rammstein (42 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 19:59

mai dati-l pe puscariasul ala prin toata presa scrisa si vorbita !!!!…ati vazut ce rahat de om e boul !!!…din cate stiu eu puscariasul e eliberat conditionat !!!…daca boul aduce afront societatii sau incalca voit conditile eliberarii conditionate ,automat se reintoarce in puscarie und eva ramane pana la finalul penetintei !!!…acum sa va spun care au conditile ;
1.interzice aparitia in mas-media a comentarilor scrise sau vorbite legate de cauza…
2.interzice luare de poztii ce aduce afront societatii civile !!!..indiferent de sex,religie,cult sau alta forma de asociere …
3.interzice aparitia in locuri publice cu impact emotiv…..
4.interzice luari de pozitii privind administratia locala si centrala sau propria pozitie vizand anume evenimente ce nu decurg din cauza….si asa sunt zeci de puncte PE CARE LE-A SEMNAT BANDITUL …..

Cristi (3 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 20:03

exista un punct de vedere, opinie, reactie (oficiala sau nu) a BOR? nu vad nimic pe nicaieri in presa noastra. Ei ar trebui sa fie piatra de sprijin in astfel de momente. chiar nimic, nu ii inteleg…

yoz7777 (8 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 20:49

Chair sunt penibili si penali in aceste comentarii „crestine”. Chiar va propun sa mergem pe premisa existentei raiului si iadului, cine ar fi avut interes sa scape de ei? Iadul nu cred ca si-ar fi omorat „soldatii”, iar raiul, pe un teritoriu atat de pur si crestinesc ca al tarii noastre, s-ar fi luptat sa-i salveze. Concluzia este simpla, doar un accident nenorocit, provocat de coruptie si interese. Orice alte comentarii, sunt de prisos…

gigi (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 20:58

prin urmare sa ascultam Guta & Salam

bvd magheru (21 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 20:58

Pe timpul meu , rockisti sau nu , de paste ne duceam la slujba din 2 motive sau si una si alta . Sa pastram traditia ciocnitului oualelor si la agatzat . Nu ar fi exclus ca in ziua de azi sa fie vorba si de postaci platiti de unii de la BOR . Sa nu neglijam faptul ca BOR-ul intoarce banii cu lopata . Personal cred in SFANTA TREIME pentru ca am avut niste experiente in acest sens si cind m-am rugat a fost mereu prezent un INGER in jurul meu dar in Biserica si oamenii ei ? Mai usor .

nbx_nbx (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 21:04

Adevarul e dincolo si mai presus de noi!

Optimvs (21 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 21:15

Imi pare rau ca trebuie sa ti-o spun taman acum Geambasule (articolul de fata fiind de bun-simt) dar tu si altii ca tine sunteti direct vinovati pentru faptul ca un analfabet primitiv ca Becali se exprima in spatiul public.
Daca voi nu i-ati pune microfonu-n gura si nu i-ati prelua instantaneu toate elucubratiile in presa scrisa sau la TV, i-ar mai ramane doar facebook-ul si vreun site propriu, adica fix ce au la dispozitie cine stie cati alti descreierati…

dan (37 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 21:24

Exista o farama de adevar. Sunt multe genuri: Pot fi Anathema su pot fi Mayhem. adica gothic sau black metal.
Cunoscatorii stiu asta.

Constantin (25 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 21:26

Salut Cristi. Am 40 de ani, lucrez in IT si sunt fan al celor de la The Sisters of Mercy (formatie engleza de rock gotic, mai vechiuta, de prin anii 1980). Am ramas si eu interzis de asaltul hienelor habotnice, care spun ca cei care au pierit in acel club „si-au cam meritat-o , pentru ca oricum erau satanisti!” Ma confrunt cu astfel de prejudecati tampite de 25 de ani, de prin 1990, si constat ca, din cauza gradului foarte ridicat de incultura (inclusiv religioasa) la care a ajuns societatea noastra, asemenea atitudini halucinante vor persista. Unii oameni nu pot intelege ceea ce este diferit, pur si simplu nu pot evolua, din pacate. Dumnezeu sa ii odihneasca in pace pe cei care au pierit vineri seara.

alex (3 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 22:16

@Tavi Prietene, tu iti dai seama ce scoti pe gura? Masonii, serios? Antihristul, care nici nu exista in Biblie? Tu esti la fel de crestin ca si mine, care sunt ateu de la 13 ani, prin propriile forte.

alex (3 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 22:18

@robert „A spus ca acei copii erau toti un Lazar care aveau nevoie sa fie intelesi, ajutati, nu etichetati de o societate tot mai bolnava! ”

Adica, mai pe ocolite, i-a etichetat el insusi. Demagogia e in floare.

alex (3 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 22:21

@ betivul tatuat

Tu stii macar ce inseamna pentagrama? Si la ce semne satanice te referi, la „\m/”, un simbol nascut dintr-o ironie a unei formatii rock prin anii 70-80?

valeriu (2 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 22:26

un preot cu mintea la cap nu va cataloga pe nimeni in niciun fel, mai ales ca el ar trebui sa cunoasca urmatorul aspect: „Dumnezeu nu voieste moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu.”, plus ca nu este in masura sa emita instante de judecata, preotul stiind ca el este cel dintai dintre pacatosi, mai pacatos decat cel mai rau satanist. sa fim intelesi, Dumnezeu nu se bucura cand cineva moare, dimpotriva cred ca plange cu cei incercati, dar daca privim crestinismul prin ochii lui Becali, domnule Geambasu, e greu sa intelegem acest aspect. Cu respect.

calinescu horia (4 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 22:41

bine scris d-l Geambașu…de Becali ce să zic…un incult,rău,spoială de religie,prefăcut…a întinat acești tineri morți nevinovați…am destui ani,ascult toate genurile,nu judec pe nimeni…am remarcat că toți cei ce-au fost la concert erau oameni citiți,așezați…administratorii vinovați…trebuiau să aibă stingătoare ca la formula 1 și cineva trebuia să stea cu stingătorul în spate și să intervină…nu iei măsurile astea ,fără efecte pirotehnice,fără foc…pentru cei ce-au murit e tardiv…Dumnezeu sa-i odihnească în pace!

Steaua-1986-forever (1 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 22:51

Felicitari pentru articol. Rusine presei romanesti ca nu il pune la colt pe fariseul „sfantul jiji de pipera”. Nu se poate sa declari ce a declarat el fara consecinte. Bine, intr-o tara civilizata si fara oameni spalati pe creieras ca la noi. Am vazut in articolele din ziarele care au relatat aceasta declaratie ca peste 80% din cei care comentau, erau favorabili sfantului de Pipera. Prefer sa fiu o minoritate daca majoritatea este dusa cu pluta in cazul asta….

Claudiu (2 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 23:03

Sub acest calificativ. „diferit”, se deschide o umbrela care adaposteste tot felul de lucruri care nu sunt in regula! Diferit este si cineva care nu e in toate faculatile mintale, diferit este si cineva care nu este de aceeasi orientare sexuala cu cea NORMALA, heterosexuala, diferit este si cineva care este pedofil, diferit este si cel care nu este crestin intr-o tara crestina in proportie de macar 80%, de veacuri!
Lasand la o parte tot felul de alte considerente, voi oameni buni, ascultati textele din muzica rock/metal/trash (gunoi adicatelea, ca bine ii mai zice traducerea)? Intelegeti mizeriile care sunt „cantate” acolo? Le agreeati?
O sa fiu sincer si o sa spun ca m-am considerat rocker pana la o anumita varsta (trecuta de adolescenta chiar)! Imi placeau ritmurile, imi placea muzica si atmosfera. Recunosc cinstit ca niciodata nu mi-am batut capul cu ceea ce spunea textul piesei! Era doar un ritm cool si te aducea intr-o stare de transa. Cu ceva alcool la bord era si mai „misto”! Sau din ce in ce mai misto! M-a simteam bine! Plus ca eram mai diferit de restul (credeam eu), un pic rebel, un pic mai altfel.
Acum cred cu totul altceva. Chiar daca sunt sigur ca multora care au sa citeasca pe aici le se va parea invers, stiu ca orizonturile mele s-au largit. Sunt mai atent la ce imi intra pe urechi, la ceea ce scot pe gura.
Si ca sa revin la Colectiv, nimeni nu ii condamna pe cei de acolo! Nici un crestin adevarat nu ar putea avea decat compasiune, mila si dorinta de a ajuta! Fiecare cum poate. Unii cu o donare de sange, altii cu niste bani donati, unii cu o vizita in spitale la cei in suferinta, altii pur si simplu cu o rugaciune!
II compatimim, dorim sa ii ajutam, insa nu toti noi cei romani, crestini, ortodoxi, ii intelegem! Dati-ne voie sa nu ii intelegem! Sa nu ii aprobam! Mila e crestineasca, insa ea nu presupune aprobare! Noi cei crestini trebuie si speram chiar sa reusim sa ne iubim aproapele, indefirent de cine este acesta! Pentru ca este tot un OM, faptura lui Dumnezeu! Nu om reusii noi mereu, ca suntem tot oameni, dar macar incercam! In acele texte, din piesele metal. etc. , multe sunt despre ura, moarte, Diavol, delir, ucidere, suferinta, razbunare!
Am spus ca am fost si eu un fan al acestui gen de muzica in trecut. Insa eram pur si simplu orb. Ma uit acum si ma ingrozesc. Hai sa ne uitam ce fel de promovare are acest gen de muzica! Ce postere, ce afise, ce promo-uri! Horror! Sange, Zombi, personaje de IAD, schelete, flacari si Apocalipsa! Balauri, monstri, personaje de cosmar in decoruri de cosmar!
Acuma serios oameni si domnule Cristian Geambasu, chiar toate astea si mereu, sunt asa in joaca? Adica sunt o joaca de ceva zeci de ani? Bai nene da’ cum de nu s-a facut si o joaca in domeniul asta al muzicii cu niste iepurasi si veverite zambitoare? Cum de numai zombi, ridicati din morti si razbunatori, mostri si schelete in flacari s-au nimerit a fi pe copertile, in gurile si in promovarea celor ce au avut de a face cu domeniul?
Intelegi domnule Geambasu unde bat?
Fara habotnicie, fara xenofobie, fara … muzicofobie! Fie-mi ingaduita liceenta nepoetica! O sa fac un lucru urat si o sa te judec nu doar dupa vorbe (ca astea sunt cam amare in general) ci si dupa fata, pe dumneata domnule Geambasu! Te-am urmarit uneori la televizor, nu prea des, ca nu ma prea uit la tv, insa ata cat te-am vazut, si mai ales cu poza asta de aici de pe blog, ai o fata foarte trista, de fapt depresiva!
M-am cam imprastiat in vorbe! Era si greu sa nu o fac! Aveam atatea de zis si atat de putina minte sa le cuprinda!
Dumnezeu sa-i ierte pe cei care au trecut la cele vesnice!
Dumnezeu sa-i ajute pe cei in suferinta!
Dumnezeu sa-i intaresca pe apropiatii celor in suferinta!
Dumnezeu sa faca asa cum e mai bine pentru toti!
Amin!

Cristian Geambaşu (913 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 23:51

Claudiu
Ai dreptul la niste optiuni si opinii, mai ales daca sint sustinute civilizat. Si sint. Eu am un pic alta parere, nu pretind insa ca am eu dreptate. Dar chestia aia ca mi-ai citit dupa față ca sint depresiv e foarte trasa de par. De fapt, nu e adevarata. Din pacate, mi se pare ca te-ai inspirat tot dintr-un cliseu – cine asculta muzica aia ciudata, e neaparat depresiv. Daca nu mai rau.

dac.impielitzat (15 comentarii)  •  2 noiembrie 2015, 23:47

wow! e primul articol pe care-l citesc scris de tine si care cu toata inima pot sa spun ca il sustin.
binevenit articol
ca prea taceau toti legat de aspectul asta al „satanistilor” :))

dac.impielitzat (15 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:01

@Claudiu
hai sa-ti spun eu ce ti s-a intamplat. ai iubit rockul si nu prea erai atent la versuri si intr-o zi printr-o imprejurare anume ai prins tu un vers doua, ai intrebat la prieteni ce inseamna, te-ai mai interesat de alte doua trei melodii si ti s-a facut frica. da, da! frica (demoni, diavol, morti, blesteme, vrajitoare, urati, zombies, si tot tacamul). daca aveai curajul sa te uiti la multe alte versuri de melodii rock ai fi aflat si versuri care sa nu te sperie asa tare, dar ai avut ne-norocul, tu, si norocul noi ceilalti ca sa te sperii, sa arunci la gunoi un gen imens, masiv, de muzica si sa imbratisezi o pozitie in care te declari cu orizonturi mai largi, mai intelept, mai ingaduit, mai crestin, mai ortodox, si cine stie ce altceva.
rockul este viata nene, viata, fix asa cum e ea: cu bune, cu rele, cu de toate. o sa gasesti si demoni si ingeri, si ura si compasiune, si suferinta si bucurie, si frica si iubire, si urat si frumos, si bun si rau, si Dumnezeu si diavol.
mno, tu, nu ai cum sa stii, pentru tu ai inchis in nas usa posibilitatii de a intelege, de a cunoaste. insa dai din gura aiurea crezandu-te mare intelept. nu esti, stai jos, inchide gura si mai cugeta, mai invata.
p.s. nici cu gramatica nu stai prea bine, abuzezi de dublue ee-uri si ii-uri si alte cateva greseli.

Claudiu (2 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:04

Domnule Geambasu, nu m-am inspirat din nici un cliseu. Parol! Sincer, asta mi-a inspirat fata dumitale de multa vreme, nu de acum. Nu are legatura cu evenimentul, deci sa nu deviem. Scuze pentru observatie, dar chiar mi-o mentin. Am vazut mai multeemisiuni, v-am ascultat in direct, sau reluare, insa imi mentin parerea. Sunteti trist si putin cam depresiv. Aveti o parare proasta despre viata, despre ceea ce poate oferi ea. Sa nu incercam sa gasim portite la ce am spus. Una-i una si alta-i alta! Mentin tot ce am spus si va scot din ecuatie! Nu incercati sa o duceti in derizoriu,doar pentru ca mi-am permis o apreciere vis a vis de dumneavoatra!
Elimin observatia despre Cristian Geambasu si mentin tot!
Readuc observatia despre Cristian Geambasu separat! Am ceva experianta cu oamenii. O viata vesela oricum nu aveti. Poate va mai ganditi la aspectul asta! Si eventual faceti niste legaturi! Gusturi, experiente proprii, etc. Zic si eu! Si oricum as dori sa fiu constructiv. Adica mai exact, imiplace sa vad oameni fericiti!
Cam asta va doresc eu acum!
Claudiu

spinoza (26 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:05

Asta-i de la tine Cristi? Sa fi in trend sau chiar ai auzit acele vorbe? Puteau fi si manelisti cei care au murit. Mai conteaza ce muzica ascultau? Mai conteaza ce spune un nimeni ca Becali, pe care voi l-ati facut mare? Nu biserica e de vina sau preotii. Toti suntem de vina pana la urma. Traim intr-o tara putreda. Cautati satanistii in alta parte, nu la concerte! Cautatii in Parlament, in Primarii, in administratie, in organe ale statului, in functii de decizie…etc. Ei sunt cei care ne pecetluiesc soarta. Cruda soarta sa mori intr-un iad, dupa ce multi ti-au promis raiul in Romania.

og (1 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:06

eu cred ca mayhem sunt satanisti, anathema, dream theather sunt pop-metal in spirit, adica lame, burzum rupe in blakc metal, lacrimosa in gothic, suedezii in death, ce ascultau in colectiv in acea seara e muzica fandosita facuta de nerzi, iar publiculor cocalar-emo preponderent, muzica raw(cruda) e buna ca terapie, vezi hard-core-ul new-yorkez (hip hop si metal), punk-ul californian (care e si dansabil, placut, copilaros, dar comunist). eu cred ca becali se inseala si e taran, el a fost si in cluburi house, dar n-a dat nicio sansa rock-ului, omul in fond nu intelege engleza si la el la tara se canta folk banuiesc (muzica subversiva a taransitilor , in comunism). satanismul tine de a te revolta contra crestinatatii, iar daca ai fi ateu sau agnostic, evreu sau islamic, nu-ti prea permite sa ai treaba cu metalele, metalele sunt pentru europeni, de-asta sunt miscari in norvegia, suedia, germania, tari cu cultura si civilizatie superioara balcanilor si restului (europa latina si de centru-est), iar noi suntem europeni din 2007, imbratisam cultura metal, unii pe cea electronica sau pe cea puternic politizata din hip-hop-ul francez. ce s-a intamplat la colectiv e ca au mers sa vada un grup romanesc pro-occident, ca delivery, ceva care nu scartaie ca sound sau accent, si din pricina asta, intrigant. e ca si cum ai vedea corporatisti la lucru, in prezentari, ca si yuppie, sau ca sa extind la muzica, poser, cocalar rock care vrea sa fie rock in vremuri noi si cauta instruire. stiu un copil de 17 ani, psihotrop, care era vedeta incipienta in rap-ul satanic, ma-sa nu cred ca-l mai lasa prin bucale acum. miscarea rap e afectata de incendiu, s-au anulat concerte, se vor anula proiecte, cluburi de profil vor disparea, muzica marginala in genere va disparea.unii au probleme cu satanistii, altii cu muzica de negri, altii cu muzica de tigani. vom ajunge sa ascultam electro si alte genuri robotice (si nu doar radiohead, care-s regii muzicii, ci si tot felul de nenorociri pentru drogati, daor pentru ca suntem in mileniul 3 si e o era in care toleram hedonismul si nu asas de bine satansimul, criminalii (gangstas) si interlopii.in democratie (tranzitie), mtv-ul nu promova trupe euro contrafacute, cu muzica profi de dragul de a castiga fani peste hotare, ci muzica pasionala, brutala, nihilista, mizantropa, nerzii abordau probleme existentiale, sau ce tin de rasa, trai suburban, frustrari sexuale, acum in romania se vorbeste in muzica despre partea materiala, partea oculta, partea anti-stanga
9si-o dau in extremisme cedry2k si cheloo) si underground-ul e hulit, si-n hip hop, si-n rock, cele 2 genuri vor disparea pentru ca lumea merge la grasu xxx si la tranda, chimie si dragonu, un fel de manelisti ai rap-ului, si la fel, merge la iris si la cargo, zdob si zdub, un fel de lautari pseudo-hard rock, si astfel toata lumea din metal cauta piete externe, sunt rapperi manelisti ca puya care , nestiiind engleza, accentueaza aderenta la pop balcanic cu productie dance/pop/etno. satana si dumnezeu sunt in lupta iar unii se bucura de muzica cruda sau de cea pioasa, omul e pervertit. face porno, face snuff, face texte cinice, bani multi din idei practice, iar in cealalta baricada, sunt mafiotii din biserica, imobilare, politica, ce fac si ei imperii ignorand imoralitatea lumii estice integrate in vest de dragul globalizarii. cel ce au repere europene din muzica nu asculta metal gen ce0au cantat baieteii prin colectiv, aia doar face publicul snob sa se simta mai yankeu, si pe artist, cu suportul lor. aia sunt nerzi.

dac.impielitzat (15 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:13

uitati aici un parinte cu o atitudine adevarata fata de acest subiect

http://www.click.ro/news/bucuresti/preot-despre-reactia-la-incendiul-din-colectiv-e-nerusinat-si-josnic

Alex Balcu (2 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:51

Pledoarie pentru Metal:
1. S-au facut studii serioase (in Europa) si s-a demonstrat clar: nivelul de educatie si civilizatie al unei tari este in legatura stransa cu popularitatea genului Metal. Tarile nordice sunt pe primul loc, in Finlanda, Norvegia sau Suedia Metalul e cam ce e rugby-ul pentru Noua Zeelanda. Tare as face un sondaj pe genuri muzicale in Romania…eu spun ca exista o legatura certa intre popularitatea manelelor pe aceste meleaguri si cantitatea de coji de seminte/mp (tot pe aceste meleaguri).
2. Sunt fericit sa descopar si sa ascult din ce in ce mai mult oriental metalul (sunt fan Melechesh, trupa din Israel care canta un incredibil oriental black metal). Poate sunt putin utopic, dar aici cred ca e cheia „salvarii” tarilor din Orient de sub tirania islamului: emanciparea tinerelor generatii arabe prin Metal. Trupe ca Myrath (progressive metal) din Tunisia sau Sawlegen din Maroc suna bine de tot. Apropo, ma gandesc cum ar privi ultrasii nostri crestini gen Becali trupe ca Al-Namrood sau Seeds of Iblis (anti-islamic black metal)? I-or considera tot „satanisti”? Doar sunt impotriva Islamului, dusmanul de moarte al crestinismului!
3. Tot studii medicale serioase arata ca sunetul agresiv al Heavy Metalului calmeaza spiritul. Fanii Metal sunt in general oameni empatici si sensibili…stiam asta, pentru mine e doar o confirmare.
4. Ca tot sutem la un ziar de sport: Metalul fata de muzica pop e ca rugby-ul fata de fotbal (parerea mea).
5. Poate lui Dumnezeu chiar nu-i place Metalul si insusi el ne considera „satanisti”. Care-i problema? Cat timp nu fac rau altuia…”It’s my life I’m living/I live as I pleased (Twisted Sister – I am, I’m me).
6. Pentru toti „satanistii”: LONG LIFE BLACK METAL!

stan (3 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:51

Dl Geambasu ma scuza-ti de interventie, dar muzica de hard metal ce o ascultati dstr-a prin cluburi nu e muzica de oameni normali care merge la servici sa tie o familie o nevasta samd. Care daca stai noaptea in club si bei toata noaptea jegermeister mai esti bun de servici a dooa zi !!!? Nu cred

stan (3 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:57

A-ti face bine sa dati un bun ezemplu la copii mai tineri care vrea sa faca ziaristica in sensul ca ce poate ei studenti sa ia ezemplu de la dstr-a care merge in cluburi sa asculte la hard rok ??! Si mai si recunoaste

robert (2 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 0:57

@alex, imi pare rau pt tine ca esti ateu, dar e alegerea ta, suferinta ta, esecul tau, nu stiu de ce ai ajuns ateu si nu asta e subiectul, dar tu te legi de niste cuvinte, nu a judecat nimeni, nu i-a etichetat el insusi! poate m-am exprimat eu gresit, oricum acum aveti ocazia sa loviti in preoti, sa loviti in biserica, profitati de pe urma acelor vieti! Sunt atei care merg si aprind o lumanare, de ce? pentru ce? obisnuinta? nestiinta? Daca pt unii e normala acea muzica, pentru mine nu e, ascult si eu rock, dar pana la un nivel, restul e deja imaturitate, e grotesc. Nu e nici macar cultura cum spun unii. Dar nu ma intereseaza muzica, se putea intampla in orice club acea tragedie, cred ca au fost acolo si tineri care nici nu au o legatura cu acea muzica! Aceste dezbateri despre „satanisti, biserica, preoti” prind foarte bine, cresc audienta, ratingul, dar cati au intrat intr-o biserica, cati s-au rugat pentru acei oameni care sufera? Sunt preoti care se roaga pt ei, si nu o fac pentru bani, o fac din convingere! Sa vorbim de bani? cati dintre voi nu tremura dupa bani? Traim intr-o tara corupta si voi vorbiti de bani? Acolo probabil a fost vorba de mita pentru niste avize, patima asta a iubirii de argint aproape ca ne-a cuprins pe toti si de acolo pleaca multe alte lucruri!
Vorbiti de bani, preotii nu sunt oameni? A, ei trebuie sa fie corecti, asa e, dar daca ati gandi un pic si ati vedea altfel lucrurile, eu nu-i judec pe acei preoti care au aceasta patima. A avut-o si Iuda care era langa Hristos aproape in fiecare zi! Sunt ortodox si nu mi-e rusine, nu sunt ortodox pentru ca au fost si stramosii mei, sunt ortodox (sunt liber sa merg oriunde) pentru ca cred ca aceasta e calea cea adevarata, nu sunt nici fanatic, nici nu ma imbrac in negru, dar ma deranjeaza aceasta fatarnicie a unora de a profita de moartea unor oameni pentru a lovi in biserica! Raul nu e in biserica, raul e in societate, daca ar fi toti mai credinciosi si ar merge mai des la biserica, poate nu ar mai exista coruptie si atata ura! E bine ca am importat de la americani acest halloween? totul e afacere, banul sa iasa si de aici, nu? Ei cred ca spiritul oamenilor morti se intorc pe pamant ( o mare prostie) si ca daca se costumeaza ii trimit inapoi! Occidentul e rupt din punct de vedere spiritual, nu mai au nimic, biserici goale. petru unii cred ca aia e civilizatie si noi suntem inapoiati. Lasa sa fim noi inapoiati si indoctrinati!
Pacat ca presa il cauta pe becali care numai prostii spune!
Pacat ca se profita de pe urma acelor oameni, presa vuieste de articole pompoase! Multi nici nu stiu ce inseamna sa aprinzi o lumanare, e mult sentimentalism, dar dupa un timp totul se uita!
Dumnezeu sa-i ierte, nu au fost mai pacatosi decat noi, nu au fost satanisti, au fost doar niste tineri plini de viata care se distrau! Nimic mai mult, nu au fost nici mai prosti, nici mai urati! Se putea intampla in orice club! Ma doare pentru ei, ma doare pentru tineretea lor pierduta, doare si strigatul celor dragi care nu inteleg de ce a trebuit sa fie asa! Dumnezeu sa-i intareasca, acele familii au nevoie de ajutor, stiu ca in astfel de cazuri iti poti pierde si farama de credinta.
In ziua de azi vad multa imaturitate, multa indiferenta fata de ziua de maine, sunt ingrozit cata prostie exista si cum sunt unii atat de usor de manipulat!
@ domnule cristian geambasu, multi securisti au fost infiltrati in randul preotilor, ati uitat ca sistemul comunist a bagat mii de preoti in inchisoare? ati uitat cate biserici au distrus? Cel mai mare rau pe care l-au facut e ca au schimbat mentalitatea, acum vine occidentul cu ziua indragostitilor, halloween si niveleaza multe minti imature care cred ca tot ce zbora se mananca!
P.S.: Daca maine il filmati pe patriarhul Daniel ca fura din cutia milei eu nu-mi pierd credinta, nu ma sminteste asta! Asta nu inseamna nimic pentru mine, raman la fel in dreapta credinta! E usor de etichetat, de aruncat cu piatra, dar la voi e constiinta curata?

Cosmin (2 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 1:02

Exemple:
Septembrie 2015 – tragedie la pelerinajul anual de la Mecca: 717 morti si 805 raniti Septembrie 2015 – prabusirea unei macarale prin acoperisul Marii Moschei de la Mecca: 107 morti si 238 raniti.
2006 – busculada in timpul Hajj, la Mecca: 363 morti.
Octombrie 2013 – imbulzeala la Sf. parascheva, Iasi: 1 mort si zeci de raniti………………. Etc.
Intrebare: cu ce sunt mai vinovati oamenii din „Colectiv” decat oamenii din exemple?
Food for thought (pt oameni cu pareri asemanatoare parerii d-lui Becali): ce simteau familiile victimelor din exemple daca semeni de-ai lor ar fi spus ” daca erau la un concert rock si nu la biserica nu mai pateau nimic.. „

stan (3 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 1:04

Ma scuza-ti incodata nu ca ma-s ridica la nivelul de esprimare al dstr-a am spus doar o parere si ma retrag fara pretentii, ca cultura costa scump da ignoranta inca si mai scump cum a spus si saracu victor Hugo acum 200 de ani, blog bun domnu Geambasul

Sorin444 (84 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 1:17

Multumesc Cristi! E dezgustator ca religiei, popilor le e permis sa se amestece in viata publica. Niste oameni care isi castiga existenta spunand bazaconii isi permit sa-si dea cu parerea despre copiii astia?…. Eu nici la conversatii private nu stau cu tembelii religiosi, pentru ca sunt lipsiti de logica, iar la orice argument la care care nu au rapuns, iti baga un “ascunse sunt caile Domnului”…

Optimvs (21 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 1:37

Bine, daca ar fi sa incepem sa discutam ce spune Claudiu, poate ar merita sa luam un pic in considerare istoria religiilor, sa vedem ca impartirea intre bun si rau e de data relativ recenta. Egiptenii il venerau pe Set, grecii antici pe Hades (chiar, cati dintre cei care s-au pozat la Pammukale stiu ca acolo, la anticul Hierapolis, era una dintre gurile traditionale ale infernului in mitologia greaca, iar templul lui Hades a fost inchis abia prin sec V d.C. ?) etc etc.
Cu alte cuvinte, pe lume au existat si exista tot felul de credinte religioase. Eu unul ma consider crestin ortodox si acest lucru face parte din identitatea mea, dar nu ma mandresc de fel cu faptul ca marele Justinian a trimis armata ca sa inchida ultimul templu al lui Isis… Apostolii n-au predicat nici cu sabia nici cu amenintarea infernului, daca ar fi incercat sa procedeze asa mai mult ca sigur ca azi nici n-am mai sti ca a existat vreodata crestinismul…

bvd magheru (21 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 1:49

@ claudiu

Ai dreptate unii cu o rugaciune . Eu ii ajut cu bani . Asa m-au invatat profesorii mei la Politehnica . Sa fiu realist .

splendini (11 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 2:59

Duminica, la biserica (ortodoxa, apartinind de BOR), preotul a facut rugaciuni speciale pt victime si n-a condamnat pe nimeni.

v1ad (14 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 4:36

Vreau sa incep prin a spune ca nu sunt un fan al acestor genuri de muzica, dar nici un opozant. Am prieteni care participa la asemenea concerte si le respect optiunile muzicale, chiar daca nu le inteleg pe deplin pasiunea.
„Satanisiti”. Un cuvant greu. Exista melodii in repertoriul acestor genuri ale caror versuri si interpretari te pot duce cu gandul la asa ceva. Insa, azi nu e vorba despre asta. Timp de 3 zile am vazut o tara unita, mobilizata de o mare nenorocire. Drama ce putea avea loc in oricare din marile orase ale tarii. In afara de evaluarea primara a gravitatii situatiei, datorata subiectivismului tuturor partilor implicate, eu sunt de parere ca serviciile de salvare au fost prompte si profesioniste. Sociatatea civila a dat dovada de o coeziune remarcabila prin donatiile de bani si sange. Singurii care au lipsit? Politicienii si preotii. Cele doua categorii care nu produc nimic in aceasta tara, dar au mesele cele mai bogate. N-am auzit pe alde Johnny, Victor sau Vasile sa doneze ceva. Iar BOR isi explica lipsa de reactie ascunzadu-se dupa acest cuvant. Un organism al carui singur scop este ajutorarea semenilor este cel mai profitabil SRL din tara.
OAMENILOR, s-a intamplat o tragedie. Au murit oameni. Ma trec fiori reci cand aud la tv cati dintre ei erau de varsta mea, iar apoi ma gandesc cate asemenea cluburi neconforme sunt si la mine in oras. Aici nu e vorba de religie, gen muzical sau orientari politice. Sa incercam macar sa nu aruncam cu noroi in niste oameni plecati prea devreme dintre cei vii, doar pentru a cauta scuze vinovatilor si dezinteresatilor.

v1ad (14 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 4:51

Si pentru toti care cred ca oamenii din club erau satanisti.
In 1930, intr-o biserica, au murit 118 persoane arse de vii. Oare acei oameni pe cine invocau?
Dupa cum zicea cineva ieri: „suntem o tara ortodoxa, dar nu si crestina”.

andrei d (4 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 5:10

Domnule Geambasu,
Nu-i prea tolerant poporul roman, asa-i? (desi pe noi ne-a invatat la scoala altfel)
@claudiu
cand nu ai argumente vad ca treci la atacuri la persoana, trist
@robert
mai usor cu condescendenta, ca si eu pot sa zic ca mi-e mila de cei ca tine ca aleg sa traiasca intr-o minciuna (ma rog, „esecul tau”)

geo (1 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 6:37

imi pare rau pt tragedia care s-a petrecut domnule Geambasu si transmit sincere condoleante celor intristati prin intermediul dvs dar nu inteleg ce legatura are evenimentul nefericit cu Gazeta sporturilor!ati vazut vreodata vreo publicatie religioasa care sa aibe vreun editorial despre un meci de fotbal sau un ziar financiar sa vorbeasca de cele sfinte?personal cred ca v-ar prinde mult mai bine sa va rezumati strict la articolele sportive si sa lasati pe cei de la Adevarul,Click ori Libertatea sa scrie ei asemenea articole.

ionut (5 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 7:23

Nu inteleg sfarsitul articolului. Pe cine reprezinta Becali astfel incat sentinta data de ele este finala, fara posibilitate de recurs (,,nu mai este nimic de facut,,)? Cine este Becali in aceasta tara? Un fariseu, o gura bogata, un ,,pseudo-crestin,,. Ce ,,inchizitie,, conduce el ? Pana la urma asa cum unii au dreptul sa fie rokeri sau manelisti sau orice altceva, au dreptul sa-l critice pe Becali pentru atitudini, comportament, vocabular de ce nu ar avea si el dreptul sa critice pe altii ? Pana una alta Becali e doar cu vorba (spurcata) si cu, destule, fapte bune, in timp ce altii (ce se dau aparatori ai rokerilor, ai oamneilor in general) omoara (patroni de cluburi, primari, diversi sefi de institutii). Daca e sa nu mai fie nimic de facut este din cauza acestora din urma si nu din cauza lui Becali.

Lucian (1 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 7:51

Un articol normal, de bun-simt. Din pacate am ajuns ca in sec XXI lucrurile normale sa devina raritati. Ce sens are sa critici muzica heavy-metal ? Se facea treaba asta pe vreamea lui ceausescu. O facem si acum ? N-are nici o legatura satanismul cu fenomenul rockului dur. Or fi niste gasti de drogati care belesc pisici prin cimitire pe muzica dura, sint doar exceptiile si de fapt ei trebuie ajutati. In fine, mi-a placut comparatia legata de genul muzical si tarile nordice. (nu vreau acuze de la postaci, eu nu sint de acord cu multe articole de acelasi autor, dar de data asta rezonez)
„Only the good die young!” R.I.P.

FYRY (51 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 8:19

NEA CRISTI AI UITAT NISTE NUME DE ASA ZISE GRUPURI DE ARTISTI …BLACK SABBATH SEPULTURA,NOSFERATU ,DEATH BRIDES ETC,SI VEZI TRICURILE CU DR A C I SI CRANII,VEZI BIBLIA SATANICA SI O SA DESCOPERI CA HALLOSHITUL E CRACIUNUL LA SATANISTI SI PE 28 30 SI 1 SCRIE NEGRU PE ALB HUMAN SACRIFICE SO…

GOGOBERIDZE (21 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 9:49

Imi pare foarte rau ca „dati” in biserica si mai ales in preoti,vorba ceea, dai in mine ,dai in fabrici si uzine.De unde pana unde preoti securisti si turnatori ordinari,sunt numai zvonuri lansate de cei care vor sa darame biserica stramosasca, majoritatea preotilor actuali sunt absolventi ai scolii de popi militari de la Viena.Cine sunt acesti denigratori?Pai in primul rand sunt preotii greco- catolici care vor sa-si primeasca bunurile furate de comunisti si date in pastrare bisericii ortodoxe.Tot ei sunt impotriva pelerinajelor de la moastele Sfintei Parascheva,Sfantului Dumitru si al Sfantului Dimitrie Basarabov si care zic ei ca n-ar fi altceva decat niste paranghelii de prost gust si ignoranta.Tot ei au mistificat si asa poveste de ev mediu de la Tanacu ,de ne-am facut de rasul lumii.Traiasca Biserica Socialista Romana si P F Daniel,asta ca sa stim si noi cu cine defilam la 7 Noiembrie.Traiasca Maglavitu’ si Becali,ca popa de la Costesti!

ottonelu (25 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 13:51

Faptul ca Jiji Beehcali se crede războinicul luminii e ceva normal deja pentru noi, și putin psihiatric pentru el, dar atitudinea BOR, în frunce cu IPS Daniel de Crevedia față de această tragedie națională română ortodoxă e inacceptabila dpdv al dogmei creștine! Se răsucește singur giulgiul de la Torino în rama lui!

Dan Deteşan (13 comentarii)  •  3 noiembrie 2015, 16:34

Nu că n-aș fi de acord cu tine, dar tare mi-ar place să-ți aflu părerea după ce citești/vizionezi asta : http://www.wowbiz.ro/clubul-mortii-a-gazduit-un-ritual-satanic-in-saptamana-patimilior-s-au-dat-foc-la-cruci-intoarse-si-s-a-facut-baie-in-sange-de-animal-l-au-invocat-pe-_165914.html

same (63 comentarii)  •  8 noiembrie 2015, 1:15

Cristian,

faci ce faci si mai revii din cand in cand cu amorurile tale intime si „nevinovate” aici pe blog. M-am intrebat uneori de ce. Si apropos, sunt chiar „nevinovate”? Tocmai asta e. Eu zic ca din moment ce tii uneori mortis sa ne arati latura ta mai intima cu aceste genuri de muzica, ceva-ceva nu e chiar atat de nevinovat. Si poate de asta ni le spui. Eu te apreciez enorm pt ce scrii, felul cum scrii si atitudinea barbateasca pe care o ai (mai ales cand scrii,altfel liber pe la digi esti un om relativ normal in exprimare, nu excelezi, probabil nici nu-ti propui acolo). Dar cu toate acestea m-am intrebat cum de un om care impartaseste asemenea valori autentice si profunde, f echilibrat si chiar religios am bagat seama (nu o data te-ai pronuntat despre crestinism/ortodoxie si ai facut-o salutar, stiind despre ce e vorba in profunzimea lor, de ex. relativ la un film al lui almodovar parca, ce mistifica istoria primelor secole crestine), cum de un om ca tine se hraneste uneori cu muzica de acest soi. Sau nu se hraneste poate? Se detoxifica. Oricum ar fi, ii intra prin propriile urechi, minte, inima. La un moment dat am sesizat ca poate ar fi un mic conflict, o mica rafuiala de generatii , de a marca teritoriul si superioritatea, „eu iata ce ascult, voi nu stiti ce e asta, sunteti epigoni, n-aveti acces la asta”, cum ar fi in fotbal de ex. „ehe, eu l-am prins pe Dobrin, tu nu stii!, ce mai fotbal era pe atunci, legendar, tu l-ai prins pe Hagi, esti un mucos”. De parca Belo era cu ceva mai prejos decat Dinu. Parca am vazut si abordari de genul asta, in discutiile de muzica.

Ti-am scris odata, acum cativa ani, eu unul am crescut cu George Michael. Pe el l-am prins. Nu stiu cat de partinitor sunt prin acest fapt ce tine de o contingenta istorica, eu zic ca nu sunt in buna masura, l-am apreciat in sine dincolo de orice intamplare a timpului. Nu, nu, e departe de a fi un curent in romania, fancluburi etc, chiar daca a adunat vreo 35.000 de persoane pe arena nationala cand a venit la noi. Cand ti-am zis e el atunci, cred ca te-ai amuzat putin, ai mentionat ceva odata si intr-un editorial.

Dar melodii frumoase precum „wake me up before you go-go”, „careless whispers”, sau „faith” (cu un sublim si discret omagiu adus lui Elvis prin clip) compuse de unul singur, si toate pana in 24 de ani, ce au dat doua grammy, nu e deloc putin, mai ales la acea varsta, ca sa enumeram doar cateva melodii, pe langa altele ca „father figure”, „one more try”, ori „praying for time”, „waiting for that day”, „mother’s pride”. Imi amintesc declarand tot la o varsta frageda dupa ce atinsese culmea succesului cu faith in ’80, ca intotdeauna si-a dorit sa fie un star pop, un „singer – song-writer”, sa lase ceva in urma sa pt muzica, si a subliniat „pop”, adaugand ironic, nu vedeta rock, e usor si haios sa devii o vedeta rock pt tineri, de aici „traduc” eu ce zisese in doar unul sau doua cuvinte: iti pui o zdreanta pe tine, iti lasi ceva plete, iti impropriezi o fata de razvratit, gesticulezi bine pe scena, ragi, adopti un aer de cool, hard, esti rebel, esti barbatos, i-ai cucerit pe baieti. Dar si ce fete. In sfarsit, nu mai conteaza prea mult ce versuri ai, treaba e ca ai prins, ai ajuns o vedeta repede, ai fost adoptat, esti cineva, vei face usor o cariera. Mai ales cand, zic tot eu, sunt si iata o sumedenie de ziaristi (si chiar nu vorbesc aici de tine) care iti vor rastalmaci in super bine versurile, vazand in ele ceea ce nu-i, concordie in loc de apetitul destructiv, ba chiar sfintenie in loc de inchinare la altceva. Cam asta e diferenta majora dintre un ton destructiv pe care-l contine rockul (de genul celui din Colectiv) si armonia melodioasade ex. din cantecele de mai sus. Una peste alta, GM a fost omul meu, ca un reper, chiar idol. Vorbesc la trecut pt ca am gresit. Pt ca l-am luat ca idol, apoi si pt destainuirea schimbarii in ce priveste orientarea sexuala. Ce mizerie, ce urmare perfida a drogurilor! ce mutatie ontologica a provocat.

am lasat totul in urma. De cativa ani buni am descoperit ortodoxia! iar acum se cuvine sa tacem. Luung.

(nu sa hulim precum faceau gloatele lui soros din piata in aceste zile, in drum de la universitate spre unirii, cand treceau pe langa o biserica, ba chiar aruncand simbolic si cu cate o piatra)

Nu se poate spune nimic despre ortodoxie! ea trebuie cunoscuta, experiata pur si simplu. Si apoi sa tacem iarasi. Lung. Ea este dreapta-credinta, singura ramasa in picioare, singura care a dat si mai da si in zilele noastre sfinti dovediti. Restul e din nou tacere. Caci nu pot spune nimic, decat „minunatii negraite”

si pot da doar cateva repere (dintr-o armata de oameni vrednici):

Arsenie Papacioc, Valeriu Gafencu, Ioan Ianolide, Virgil Maxim, Savatie Bastovoi, Rafail Noica, si da!, in ciuda a „reclamei” made in romania tv ce sa straduie sa-i darame astfel personalitatea si popularitatea de tot, colosalul, gigantul parinte Arsenie Boca. Nu, nu este un loc comun (cititi-i scrierile monumentale, de o profunzime unica si intr-o limba romana aforistica si cu adevarat mistica). Mai puneti sfantul Nectarie, parintele Paisie Aghioritul, parintele Porfirie dintre straini, dar multi-multi altii. Eu am pus aici doar cativa doar din secolul 20.

am ramas candva tin minte cu o recomandare a ta, Painted Veil. O capodopera. Apropos, daca nu sunt prea indraznet aici, mai recomanda-mi un film din ultimii ani, ce ti-a atras atentia.

Multumesc, toate bune.
Doamne ajuta !

Comentează