Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Merci, Piţi, de-aici ne descurcăm!

O grupă foarte periculoasă. Veţi auzi asta de nenumărate ori din partea oamenilor de şi din fotbal. Dar chiar este o grupă periculoasă. Atît de periculoasă încît puteam ieşi şi pe locul 4. Unul care nu califică şi nu duce […]

luni, 24 februarie 2014, 9:40

O grupă foarte periculoasă. Veţi auzi asta de nenumărate ori din partea oamenilor de şi din fotbal. Dar chiar este o grupă periculoasă. Atît de periculoasă încît puteam ieşi şi pe locul 4. Unul care nu califică şi nu duce nicăieri. Vi se pare o exagerare? Ori un mod de a băga zîzanie? Totuşi, credeţi că România de astăzi şi de mîine, o echipă care îi poate activa în cel mai scurt timp pe veteranii Sînmărtean şi Mutu, este favorită clară în faţa Finlandei sau a Irlandei de Nord? De ce să ne închipuim că o apărare condusă de Johnny Evans, stoperul lui United, ar fi peste o apărare dirijată de Chiricheş de la Tottenham?

O grupă accesibilă, foarte accesibilă. Atît de accesibilă încît poate fi chiar cîştigată. Este valabilă şi abordarea asta. Putem cîştiga 4 puncte din 6 contra Ungariei? Da, am făcut-o şi în preliminariile pentru Cupa Mondială din Brazilia. Acolo şi atunci se inflamează şi glanda naţionalistă. Apoi, nu este exgerat să ne gîndim la mai mult contra grecilor. Împotriva impresiilor recente, Mitroglu şi Samaras nu sînt invincibili. Dar vor fi la fel de cinici ca la meciurile de baraj pentru acelaşi Mondial ratat. Privite în cheie optimistă, „dublele” cu Finlanda şi Irlanda de Nord ar trebui să fie doar escale pentru alimentare din cursa pentru Franţa.

Observaţi că nu am pomenit nimic de Insulele Feroe. Nici de selecţioner, deşi ar fi trebuit. Destui sînt de părere că Piţi şi-a făcut impecabil meseria, dăruindu-ne această grupă. Cam la fel de mulţi consideră că el şi-a încheiat misiunea şi ar fi timpul pentru un nou selecţioner. Dar asta depinde foarte tare de numele noului preşedinte al FRF. Iar numele noului preşedinte al federaţiei este în relaţie strînsă cu verdictul final din Dosarul Transferurilor. Curios, la noi pînă şi parcursul în nişte preliminarii europene are iz penal.

Comentarii (68)Adaugă comentariu

Ithlin (23 comentarii)  •  24 februarie 2014, 10:42

:)))

Ush (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 10:52

Foarte corect! Piturca ar trebui numit reprezentat pe viata la tragerile echipei nationale. Faza cu antrenoratul sa o lase altora care vor sa traiasca la limita 🙂 Astfel, Piturca va fi doar ovationat pentru prezenta cu noroc la aceste trageri.
Este normal sa spui ca nici o grupa nu este usoara, insa unele grupe au elemente de imposibil. Cum este cand pici cu Spania, Germania sau Olanda. Grecia este buna, insa cu ceva tonus, accesibila. Cu Olanda nu ne-ar trebui cativa jucatori noi in lotul de 11 cum zice piturca, ci ne-ar trebui sa jucam cu tot cu cei cativa jucatori noi in teren pe langa echipa de 11. Adica vreo 15-16 jucatori.

bum (4 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:33

ooo ca bine mai zici , dar nu stiu de se va adeveri

mircea (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:40

Ne mai trebuie si jucatori, de echipa nu mai vorbesc !!!!

Antonescu (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:42

Domnule Geambasu nu inteleg de ce scrieti despre acest subiect! Moral ar trebui sa scrieti despre altceva. De ce? Fiindca dumneavoastra ati tipat cu litere mari „sa vina Razvan Lucescu”, dupa care „sa plece Razvan Lucescu si sa vina Piti”, acum „sa plece Piti”. Si eu vreau sa plece Piti, dar nu vreau sa aud aceasta de la dumneavoastra!

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:47

Da pe cine vreti voi sa puneti antrenor ? …si pe ce criterii ? …ca eu vreau sa l punem pe Ov Stanga …sa i selectioneze pe Curelea si Ferfelea …

Unu’ (71 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:47

Am picat in grupa asta ca sa demonstram ca putem rata calificarea si in astfel de conditii.

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:48

Haideti sa schimbam …de dragul schimbarii …

gica contra (8 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:51

Noi inca mai traim din amintiri cand vine vorba de nationala. Pai sa stiti ca este o grupa periculoasa din care putem sa nu ne calificam. Am vazut dupa tragerea la sorti cum toata lumea era fericita dar eu ma intrebam cu ce e mai buna nationala noastra decat cea a Irlandei de nord sau a Ungariei, de greci nu mai vorbesc. Toata lumea spune ca in grupa cu Germania sau Spania nu puteam visa decat la locul doi. Pai cu Grecia cred ca au uitat toti cat de categoric ne-au batut acum cateva luni. Ce rezultate am avut noi sa credem ca putem castiga grupa. Am vazut toti ce valoare avem. In campionat mare parte din jucatorii buni sunt straini deci nu poti sa ii chemi la nationala. Cei care joaca afara sunt pe la cluburi de doi lei, si nici acolo nu fac fata. Cei cativa care joaca pe la cluburi mai mari nu prea sunt interesati de nationala. Eu zic sa nu facem aceasi greseala pe care am facut-o cand am cazut cu Grecia la baraj si toti ne vedeam la mondial si sa ne vedem lungul nasului ca nu se stie.

gabrield (83 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:53

Piturca n-are nici un merit in tragerea la sorti.
Mai multe merite are Razvan Lucescu.
Prin pozitia Romaniei (datorate rezultatelor cand antrena el) am ajuns in urna a 3-a.
Daca eram in urna a 2-a europeana, acolo unde e locul Romaniei am fi cazut cu Olanda si Turcia sau Germania si Polonia, Anglia si Slovenia…

Lucky (28 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:53

Piturca a dus echipa la baraj si a acumulat punctele care ne tin in urna a treia, dupa dezastrul lasat de Razvan Lucescu.

A crede ca altcineva poate face mai mult e o amagire continua, care nu tine cont de numarul dramatic de mic de jucatori, si nici de valoarea lor modesta (tradat prin echipele la care joaca).

Cred ca nu ne dam seama de cat de slabi suntem si ce rezultate MARI avem. Ce antrenor MARE e Piturca.

Ne descurcam cum ne-am rezultat cu Razvan, care trebuia sa ne duca la „nivelul urmator” si ne-a ingropat.

Victor Tzurca (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 11:58

Piturca trebuie pastrat ca antrenor secund doar pt. tragerile la sorti si adus un selectioner care se pricepe la fotbal…

Ovidiu (10 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:00

Urmarind tragerea la sorti, nu stiam cate lumanari sa mai aprind ca sa picam in cea mai usoara grupa… dupa ce mi-am vazut visul implinit, am ramas pe ganduri, oare ar trebui sa ma bucur?! apoi am vazut declaratia barbugiului cum ca mai are nevoie de 5-6 jucatori ca sa poata „emite pretentii”… asta e cam egala cu declaratia lui „Gurita” cum ca a pierdut campionatul cu 14 etape inainte de final, cand el e la 5 puncte si un mecui direct in spate… Romania, bine te-am regasit!

maradona (6 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:00

Razvan Lucescu n-a avut, nu are si nu va avea NICIODATA fata de nationala ! El a fost adus in lipsa altui antrenor, crezand ca asa-zisele succese cu Rapid din Uefa vor aduce automat succes si la nationala.
Fiasco total.

Piturca a promovat mereu pe cei tineri, ba chiar de la dinamo ff multi si au fost mereu jucatori cu potential. A si gresit dar cred ca greselile s-au datorat LIPSEI ariei de selectie. Chiar nu ai pe cine sa selectionezi daca lui in balanta jucatorii adversi.
Piturca va pleca, daca ii va fi platita suma de reziliere, daca nu…ne mai papa o calificare, o calificare care va fi halita de indiferent cine va fi selectioner, din Romania !!
Olaroiu ar fi exceptional, mai ales ca are niscai certuri pe la arabi.
Dan Petrescu nu doreste. Lucescu Jr. a fost, Andone, Rednic si altii care n-au fost niciodata la nationala vor ramane la acest stadiu, nu se frige nimeni cu ei.

Sorin Munteanu (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:04

Grupa Romaniei imi aduce aminte de un banc despre femei (sa ma scuze blondele, nu sint misogin) dar se potriveste perfect cu echipele din grupa noastra.
– Stiti care este asemanarea dintre echipele din grupa G? – Toate-s proaste.
– Dar stiti care e diferenta?
– Una-i mai proasta ca alta!

Optimvs (21 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:07

Mie nu-mi vine sa cred ca mai sunt oameni care il sustin pe Piturca. Bine, asta daca nu posteaza Alex Piturca toate aceste comentarii =))
In rest, intr-adevar, a fost identificat rolul care i s-ar potrivi perfect lui Piturca senior: cel de reprezentant la tragerile la sorti. Pe cuvant ca pentru jobul asta ar merita si un salariu consistent. Nu e putin lucru sa prinzi Grecia la baraj si pe urma o asemenea grupa la Euro…

Mihai (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:11

Oriunde in lume, dupa serii intregi de rezultate proaste, ratari de calificari, etc. antrenorul isi da demisia sau este schimbat din functie ! La noi, mai ales intr-o anumita zona a tarii,unii oameni nu au coloana si in consecinta nu fac asa ceva…

jan (4 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:11

frica lui Piti in fata acestor nume de tari poate avea doar o singura explicatie logica: e dislexic. pentru cei care nu cunosc termenul, dislexia e o tulburare la citit care afecteaza capacitatea respectivului suferind de a citi corect cuvintele. Pentru noi, oamenii normali, Grecia, Insulele Feroe, Irlanda de Nord, Finlanda, Ungaria sunt doar simple nume fara un inteles special. Nea Piti, dislexic fiind, probabil le citeste altfel: Drecia, Insulele Feroce, Urlanda de Nord… in fata unor cuvinte cu sonoritate atat de oribila, pana si un mare viteaz si parior cu destinul, precum cel botezat cu gloriosul prenume roman de Victor (invingatorul), se inmoaie si simte frica in sufletul sau de cutezator. Asta e cea mai buna explicatie pe care o pot eu gasi, altfel nu-mi pot inchipui in ce conditii cineva s-ar putea morcovi in halul asta, cand are un loc in plus de calificare directa fata de campania trecuta, 2 echipe superioare in minus de batut, 3 ani de „reconstructie” in spate si posibilitatea de a se califica la baraj chiar daca esueaza mizerabil (desi zarurile sunt masluite clar in favoarea sa) si termina doar pe 3…

Danaila Marian (7 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:14

ORICINE VA VENI IN LOCUL LUI PITURCA VA FI SIGUR MAI BUN……..PAREREA MEA ………….SI PTR ASTA TREBUIE DOAR SA VEDEM CATE MECIURI AVEM CU EL LA TIMONA SI IN CATE DINTRE ELE AM JUCAT SI NOI CEVA ………..

germinare (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:24

acum pe bune baieti cati straini are steaua in prima echipa? nu ca e Reghe mare antrenor dar dupa cum a jucat Grecia la baraj Steaua dadea cu ei de pamant…nu SELECTIONATA Romaniei,am scris cu litere mari pt ca ar trebuie SELECTIONATI cei mai buni in forma jucatori la momentul respectiv…ori PITI are orgoliul prea mare pt a face asta …

romanati53 (4 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:26

PISURCA, PISURCA, DACA SI DE ADVERSARELE ASTEA ITI E FRICA, DU-TE LA ORODEL SI LASA PE ALTII LA RAND. TI-AI DOVEDIT LIMITELE, IAR ELE SUNT FOARTE INGUSTE. TIE ITI TREBUIE JUCATORI, DAR STII SA CONSTRUIESTI O ECHIPA? SE PARE CA NU PREA! REZULTATELE DE LA NATIONALA SI DE LA U CRAIOVA SUNT GRAITOARE. TE-A PUS MAFIOTUL SANDU IN FUNCTIE CU UN SALARIU ENORM SI FARA OBIECTIVE, CA SA INPARTITI CASCAVALUL. DAR TOTUL ARE UN SFARSIT. DU-TE NEMERNICULE SI LASA-NE IN PACE!

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:26

Imi place fraza lui Luky…A cerede ca altcineva poate face mai mult este o amagire continua…

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:30

Daca tot trebuia sa fie in apropierea urnelor, pentru ca sansele sa fie egale, trebuia incercata bagarea lui Piti intr-o cusca Faraday.

Piti a ales bine, o grupa echilibrata. Nu trebuie sa se prezinte in In-sulele alea pline de x, ori la alegere, poate juca din nou cu echipa lui desene animate ( Lobonz,Tamas, Gaman, Goian, Rat, Torje, Cocis, Florescu, Grozavu, Stancu, Marica, Mutu si fratii Nicolae), desi le oferise Pisicilor, Motanilor si Sobolanilor un meci de retragere cu Ar-gen-tina lui Messi imbracat in 23 de tricouri, caci pentru baraj nu conteaza, poate pierde ambele meciuri si cistiga la pariuri.

Piti stie bine populatia Ungariei, Ungarie care ne va duce iar la baraj. Acum nu mai trebuie sa bata Turcia pentru noi, ajunge daca scoate doar egaluri cu cit mai multi. Pretenii la nevoie se cunoaste.
Deci barajul e sigur, urmeaza iar trageri la sorti, picam din nou cu cea mai grea echipa, Albania, Cipru, Gilabartar si putem doar spera ca Piti va invata pe de rost citi locuitori are astia.

PS maestre, condoleante, imi pare rau pentru ieri, 1:2 nemeritat, caci Hagi a dominat iar clar. Dar, sincer, bine ca nu v-ati rupt picioarele in incercarea de a nimeri mingea, bine ca va avem pe toti pe teren in urmatorul meci.

Pelendava (6 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:30

Sunt perplex! Nici cu gandul furat de licori bahice n-as fi putut crede ca mai exista cel putin un chibit in tara asta care sa-l agreeze pe Piturca. Ca si antrenor la nationala vreau sa zic!
Doamne, mare ti-e gradina!

iulian (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 12:38

piturca nu a mentinut echipa in urna a 3,a urcato in aceasta urna,daca ne amintim la tragerile pt cm 2014 eram in urna a 4 in urma olandei,turciei si a ungariei

cantemir.iasi (3 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:23

cartile sunt deja facute… G Popescu va fi presedinte FRF fara dubii, Piturca ramane in continuare… nici un antrenor de Liga 1 nu doreste preluarea echipei nationale si nici antrenorii romani din strainatate, M. Rednic, M. Lucescu, D. Petrescu, C. Olaroiu… nici unul nu are cohones sa preia echipa nationala sa aduca un alt spirit la echipa si o alta mentalitate a jocului… eu cred ca Piturca chiar daca nici eu nu-l suport daca va fi lasat in pace va califica echipa de primul loc… la greci 6-7 jucatori dupa CM cauta sa se retraga, de la unguri putem lua 4 pct min. daca nu-i tratam de sus dupa meciurile din campania trecuta, iar cu Finlanda si Irlanda de Nord ne va fi greu, ambele tari au acum loturi care pot crea surprize oricand… Finlanda in preliminariile CM Brazilia a smuls 1 pct spaniolilor pe Estadio Municipal El Molinón (Gijón) iar Irlanda de Nord a scos 5 pct. din meciurile cu Rusia, Portugalia si Israel… grupa nu va fi deloc usoara daca nu o tratam cu seriozitate… acum trebuie sa avem si noroc sa nu se mai accidenteze putinii jucatori de valoare pe care ii mai avem, Chiriches, Torje, Marica, s.a…. Piturca sa lase orgoliile si sa-l convoace pe Mutu, altfel ne va fi greu…

Laur (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:28

Desi nu sunt stelist… cred ca Olaroiu antrenor este o solutie viabila.

Miki Maus (3 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:32

La ce a păţit de-a lungul timpului, mie Piţi nu mi se pare norocos.
În grupa asta n-o să se mire nimeni dacă Ungaria, Grecia şi Finlanda ies pe primele 3 locuri.

mandeal (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:35

@lucky : depinde ce ne dorim. Daca vrem s-o lalaim in continuare, sa speram la „ceva sanse” daca eventual ni se indeplinesc 3 dorinte, pestisorule, sa speram la un baraj pe care sa-l pierdem la cea mai slaba adeversara posibila, sa facem filozofie mioritica..ok, Piturca e Omul nostru.
Daca vrem sa incercam si altceva, fie si spre „totul sau nimic”..atunci cam e timpul sa-i dam banii lui Pitzie, s-o lasam pe Vika sa-l consoleze si sa cautam altul cu sange in conducta.

cantemir.iasi (3 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:40

acasa ii spargem pe toti, pe national arena cu casa inchisa luam cele 15 pct 100%… nu stiu in deplasare, ne va fi greu acolo… cu cele 15 pct. de acasa si cu cele 3 pct din deplasarea din feroe avem 18 pct. ramane de vazut daca putem obtine cele 12 pct din meciurile din deplasare cu grecia, ungaria, finlanda si irlanda de nord

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:46

Nu credeam ca sunt atatia oameni care sa creada ca alt antrenor roman este mai bun decat Piti …suntem o natie de redusi mintali ….

Marcovici (5 comentarii)  •  24 februarie 2014, 13:59

Or zburda pustii lui Hagii, da’ nu stiu in ce campanie, 2064…

dani (31 comentarii)  •  24 februarie 2014, 14:15

O grupa nu foarte dificila si nu foarte usoara. Daca am avea un campionat puternic, fotbal competitiv, ne calificam la pas, fara probleme. Dar…avem un fotbal de slaba calitate, Necompetitiv, condus de mafioti. Nu ne vom califica nici de data aceasta. Un selectioner de cea mai slaba calitate. Nici o echipa de club nu si-l doreste antrenor. De teama sa n-o retrogradeze. Are Pitzu astfel de aptitudini.Sa traiti bine!

Unu’ (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 14:19

Asta cu „Piti lasa-ne” si „sa vina altcineva si sigur o sa-i rupem pe toti” e cu deja-vu. Si celalat care a venit si a fost primit ca Mesia s-a numit Razvanel. Concluzia, am ajuns pe locul 52 in lume si in urna a 4-a valorica. Piturca a facut din rahat bici si ne-a dus la un baraj dupa mult timp in care si barajul era un lux pentru noi. Nu stiu exact ce aveti cu Piturca, dar ceva aveti clar, toti, in frunte cu jurnalistu’ lu’ peste prajit asta. Pe cine vrei sa convoace Piturca?! Pe Sapunaru!? Cu Latovlevici v-ati domolit. Toti il cereati mai ceva ca pe Messi si Piturca a stiut de ce nu-l cheama. Timpul i-a dat dreptate si acum nu mai ciripeste unul. Cu cine sa joace Piturca?! Cu Alcenat? Wesley? Ogdu? Djokovic? Morais? Yazalde? Yahaya? Yoda? Matulevicius?!Pe afara cine joaca titular si bine?! Nimeni. Nici macar Maxim si nici macar Chiriches. Ce antrenor credeti voi ca ar putea sa defileze in grupa asta?!!? Nici unul. Piturca nu-i poate invata sa loveasca o minge sau sa alerge. Fotbalul romanesc e la pamant. E foarte simplu. De 5,7 ani de cand am imbratisat moda bananierilor in loc sa crestem jucatori, s-a dus pe apa sambetiisi mai mult. In primele 5 echipe 3 au in componenta 90% straini. Stranierii nu joaca nimic. Inainte sa vorbim de antrenor trebuie sa vedem daca avem ce antrena, ca altfel suntem ca tiganii aia care au gasit o potcoava si au inceput sa se certe cine calareste primul calul.

Cornel (8 comentarii)  •  24 februarie 2014, 14:20

Dacă lui Piţi îi mai trebuie 5-6 jucători, vorbim cu gravidele în ultima lună. Că baza de selecţie este cum este, mai trebuie să laşi orgoliile deoparte sau, mai bine, postul de selecţioner liber. Sigur alt selecţioner ştie ce are de făcut.

@ovidiu_3003 (2 comentarii)  •  24 februarie 2014, 14:47

„Nu credeam ca sunt atatia oameni care sa creada ca alt antrenor roman este mai bun decat Piti …”

Ai dreptate…Nu inteleg cum de mai exista oameni care sa nu recunosca geniul acestui mare strateg si intelectual.

„suntem o natie de redusi mintali …”

Citind comentariile tale ma vad nevoit sa iti dau din nou dreptate…

dan88 (13 comentarii)  •  24 februarie 2014, 14:59

Piti e zero barat, asa a fost vesnic, treziti-va!
Sant multi antrenori care l-ar putea inlocui, insa cei mai buni sant sub contract, eu va propun un nume(FARA CONTRACT) in care cred: GRIGORAS!
Macar sa vedem o tactica si un fotbal frumos, calificarea va veni de la sine, doar sa incepem sa re-jucam fotbal…

zurzu_zurzu (34 comentarii)  •  24 februarie 2014, 15:14

UNU..Se vede ca esti pro Piturca si din cauza asta nu vezi departe in zare.Nimeni nu are nimic cu Piturca,doar ca echipele pe unde a antrenat acest cavaler al cazinourilor ,nu au jucat nimic.Nu a lasat impresia de plus,de crestere,ba din contra de pravalire in jos.Cu o asezare agresiva si un fotbal modern cu presiune sus in Grecia nu luam bataie ,iar la Bucuresti ne calificam.El nu joaca asa.La el apararea este totul.Daca poate juca cu patru fundasi si 4 inchizatori ar fi ideal pentru el.De ce?Pentru ca nu stie sa atace,nu stie sa puna echipa in teren.El dicteaza sistemul de joc si nu invers asa cum fac marii antrenori.Nu avem mingicari in echipa care sa stie sa tina mingea,sa paseze,sa rupa ritmul,ca apoi sa explodeze pe contra.Alea sunt vremeuri trecute.Avem jucatori de un cu totul alt stil si trebuie sa adaptam partitura pe ce avem,ca rezultatele sa fie maxime.Steaua nu are scule de jucatori si totusi cu un fotbal agresiv,presing dincolo de jumatatea terenului a reusit sa tavaleasca echipe redutabile.Regheton a mizat pe ce avea in batatura,a eliminat jocul pasiv si a trecut la atac.Era singura arma cu care putea rezolva ceva.Uita te la toate echipele moderne din zilele noastre.Toate joaca sus,avansat cu presing,nu cu fundul in poarta cum face Piturca.Caut sa ajunga in cel mai scurt timp la poarta adversa,eliminand floricelele,pasele laterale,sau inapoi.asa cum fac echipele pe unde a antrenat omul care a facut din „cacat bici” asa cum spui tu.Cu Piturca am uitat sa mai atacam,sa jucam fotbal.Esti atat de convins ca un alt antrenor strain,sauroman,spre exemplu Contra,cu filosofie moderna despre fotbal cu un sistem asa cum l am descris eu mai sus,nu facea mai mult de cat Piturca?Cand avem mingea nu avem oameni pe pozitii vitoare pentru ca toti sunt in aparare sau un jumatea proprie de teren,pentru ca el le cere sa se apere si nu poti dezvolta atacul sau contraatacul,sa prinzi echipa adversa pe picior gresit.Nu ,noi dam pasa laterala,asteptand sa urce mijlocasii sa putem sa construim,iar echipa adversa are timpul necesar sa se grupeze,sa astepte atacul.D aia nu marcam,nu ca nu avem cu cine..Si te intreb eu,avem noi ceva cu Piturca sau nu?Sau Piturca nu i cmpetent pentru acest post?Sunt de acord,nici Razvanel nu a fost bun.Ca si Piturca a selectionat peste 45 de jucatori si el nu a gasit o formula..De ce?Pentru simplul fapt ca el avea sistemul si voia jucatori pe ce avea el in cap.Regula e una simpla.Aduci ce e mai bun ,vezi cam ce lot ai,ce sistem se potriveste pe jucatorii din ograda si il aplici.Totimarii antrenori au spus o clar,JUCATORII FAC SISTEMUL,NU ANTRENORUL !!!Nu te apuci tu sa i reinventezi cum face Piturca.Nu s din generatiile asa zise de aur sa poata juca ce vrei tu.Simplu si concis,decat prea multa filosofie,asa cum doreste Piturca.filosofie pe care doar el o intelege in mintea lui imbecila.Te ai intrebat de ce nu a primit omul niciodata o oferta concreta de afara de la un club mediu,nationala medie,nu din cele peste medie?Simplu,pentru ca nu are valoare.Specialisti adevarati il vad si isi dau seama de nenumaratele lui carente pe care le are ca antrenor.Si in Romania poate doar Becali o sa l mai vrea.Dupa echipa nationala PA antrenorat!!!Deja e trecut,nici macar prezent.

zurzu_zurzu (34 comentarii)  •  24 februarie 2014, 15:37

Si inca ceva,dle UNU : Jupp Heynckes a fost schimbat dupa ce a castigat Liga Campionilor si noi nu l putem schimba pe Piturca ca a ratat la baraj o calificare?Un baraj ratat,e o necalificare,nu un rezultat bun asa cum vrei tu sa ne induci noua ideea…Nimeni de pe lumea asta nu poate spune ca un alt antrenor nu putea la fel sau mai mult,decat genul asta de oameni ca tine,cu scuzele de rigoare!!

sda (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 17:04

super titlul articolului… acuma chiar sper sa-i dea prostului banii si sa anuleze contractul…

Alt Unu’ (71 comentarii)  •  24 februarie 2014, 17:09

@Unu’

Stai linistit ca n-am rupt gura targului cu Piturca, am prins un culoar destul de favorabil in campania trecuta: turcii au fost penibili la inceput de campanie, ungurii au fost foarte slabi, iar Olanda a batut tot(inclusiv pe turci acasa cand nu mai conta pentru ei).

Piturca nu e bun de selectioner, el ar trebui sa puna in evidenta calitatile jucatorilor , nu sa oblige el jucatorii sa joace altceva. De ce stelistii joaca altceva la echipele de club si la nationala sunt inexistenti? Radu Stefan penibil la nationala, Maxim la fel. De ce Steaua cu 9 jucatori romani pe teren joaca altceva decat celelalte echipe romanesti, un stil ofensiv, placut spectatorilor pe cand nationala lu’ Piturca nici cand e lasata sa atace nu o face? La meciul retur cu grecii, toti se astepta sa-i calarim, chiar daca luam bataie, dar macar aratam ceva, dar pe teren jucam de parca noi eram calificati.

Stai linistit, nu ne-a adus Piturca atat de departe, doar a demonstrat ca poate un pic mai mult decat Lucescu jr.

jan (6 comentarii)  •  24 februarie 2014, 17:44

Unu’, bingo, punct ochit si lovit. Serios, cat de dandana sa fii incat sa crezi ca altcineva in locul lui Piturca ne-ar duce miraculos pe locul 1 cel binemeritat?? Cat de incuiat sa fii sa nu vezi ca noi NU MAI PRODUCEM JUCATORI de valoare?? Cu 2-3 exceptii, nici aceia titulari si/sau la mari echipe europene, restul sunt PAMANT!! Pana cand nu vom pune la punct o strategie care sa se bazeze pe cresterea jucatorilor autohtoni ne vom tot ruga de Pitzi sa plece pt ca dupa un an sa il chemam inapoi sa ne readuca de pe 50 pe 30!!!

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  24 februarie 2014, 17:45

Nu mie imi dai dreptate …ci sondajelor din Vest care ne au testat I.Q. ul …avem cel mai slab I.Q. din Uniunea Europeana …conform acestor sondaje …indiferent daca mi convine mie sau tie …mergi prin cartierele sarace ale oraselor …sau prin casele saracacioase din sate …si vezi si tu daca au sau nu dreptate …

Abatele Faria (88 comentarii)  •  24 februarie 2014, 18:21

stimati domni, care va pricepeti la fotbal, femei si engleza, una este sa fi atrenor, alta sa fi selectioner. Barbugiul de Piturca te adus de pe locul 54 pana pe 32, cu ciurucurile pe care le-a avut!! Cand ati vazut grupa, ce ati zis? Hait ca este loc de un „parandarat, o braila ceva”!! Sa mai aduca mass-media „un experiment” gen Razvanel Lucescu si iar ajungem pe 64!! Capisci?

jan (4 comentarii)  •  24 februarie 2014, 19:02

ovidiu3003 saracul nu a inteles ca lumea nu se mai plange neaparat de aptitudinile lui (indoielnice) de selectioner, ci de atitudinile lui (evidente) de las egoist, de nesimtirea cu care arunca tot rahatul in farfuria jucatorilor („grecia are lot mult mai valoros”, „ne mai trebuie 8 jucatori” etc), de nerusinarea cu care ne spune ca dupa 3 ani la carma nationalei nu e vina lui ca jucatorii potriviti nu „apar”, de obscenul mod in care ne sugereaza ca asta ar fi o grupa din care e greu sa te califici, desi ai cu un loc de calificare directa mai mult decat campania trecuta si desi ai picat in una dintre cele mai usoare grupe posibile. nu zice nimeni ca jucatorii sunt straluciti, dar cum poti sa te numesti lider de oameni, cand iti spurci subalternii cu fiecare ocazie? Iulius Cezar nu tin mint sa fi spus in discursurile sale „sunteti niste nimicuri” inainte de victoriile sale faimoase. evident, VP nu e IC si nici nationala nu e grupul legiunilor romane din Galia, dar principiul e cam acelasi: esti lider, condu, inspira, scoate ce-i mai bun din condusii tai, daca vrei rezultate. Piturca probabil nu vrea rezultate, ori nu stie sa conduca, fie prima varianta sau a doua, cred ca pana si ovidel e de acord ca Piti nu e potrivit sa fie selectioner.

dan (71 comentarii)  •  24 februarie 2014, 19:18

@unu
ce nu intelegi tu este ca nu conteaza pe cine bagi in echipa, conteaza ce ii pui sa faca.

lord belial (189 comentarii)  •  24 februarie 2014, 20:10

oli e singura solutie
pe reghe nu vi-l dam

Nicco (26 comentarii)  •  24 februarie 2014, 20:48

Bravo, domnule Geambasu! Este o grupa convenabila din care putem iesi pe locul intai dar si pe locul al patrulea, la fel ca aproape toate celelalte echipe care ne vor fi adversare! Nu asa cum au declarat mai marii actuali si fosti capi profesionisti din fotbal, mahari platiti gras care nici nu au observat ca exista in grupa si echipa Finlandei. De la echipa din Feroe au bifat deja 6 puncte…

iomisaici (1 comentarii)  •  24 februarie 2014, 21:26

Titlul spune totul. „Nea Piti” a readus ordinea si disciplina la echipa, dar aici ii e limita. Mai mult nu poate. De aici altcineva ar trebui sa continue munca de selectioner.
Nu as dori sa ne intalnim din nou cu situatia de la CE 2008 unde in ultimul meci din grupa trebuia sa invingem echipa Olandei, calificata deja de pe primul loc, iar „nea Piti” sa astepte ca olandezii sa isi dea autogol. De invitat, olandezii ne-au invitat in prima repriza. Cand au vazut cat sintem de impotenti, s-au pus pe treaba si ne-au aratat cum se face, dar in poarta noastra. Vorba aia, Dumnezeu iti da, dar nu-ti pune in straita!

Gabriel85 (3 comentarii)  •  24 februarie 2014, 22:06

Deci, vorbim de ultimi 14 ani – doar cu Piti am avut rezultate – 2 calificari si 1 baraj… a mai fost episodu Hagi-Slovenia 2-3, o greseala ca n-a fost lasat Boloni. Whatever 😐 nu e foarte usor la nationala, ne-a demonstrat Razvanel :(, nu la lasat pe tati sa-i faca echipa ca la Rapid in anii buni, si-a arat valoarea. Credca Piti are mandat si a avut obiectiv Euro 2018, sunt 100% ca ne vom califica si dupa va pleca. Scurt 😉

Comentează