Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Marcel, vei fi ars pe rug!

Un fost mare fotbalist român crede că şi dacă ne vom califica, mergem în Brazilia ca să fim ciuca bătăilor. Ce facem, îl excomunicăm?

Marcel Răducanu nu este un personaj la modă. Conform normelor în vigoare, nici un bun român. […]

luni, 18 noiembrie 2013, 9:23

Un fost mare fotbalist român crede că şi dacă ne vom califica, mergem în Brazilia ca să fim ciuca bătăilor. Ce facem, îl excomunicăm?

Marcel Răducanu nu este un personaj la modă. Conform normelor în vigoare, nici un bun român. Îl recomandă toate defectele cumulate. Nu este un om bogat, nu trăieşte în România şi vorbeşte de rău echipa naţională de fotbal. Pentru cine nu ştie, Marcel Răducanu a fost cîndva fotbalist. Un mare fotbalist. A jucat la Steaua de 229 de ori, înscriind 94 de goluri, şi pentru echipa naţională de 21 de ori. Mult mai puţin decît Cociş. I-a dat gol lui Clemence cînd am bătut Anglia la Bucureşti în 1980. După 2-1 în România, anul următor se disputa meciul de la Londra, unde Valentin Stănescu, selecţionerul de atunci, l-a uitat pe bancă. Nu corespundea planului tactic al antrenorului. Ha, ha! La ora respectivă, Marcel Răducanu deţinea titlul de cel mai bun fotbalist român.

„Dar măcar ăla a reuşit să facă 0-0 pe Wembley, aşa că s-a scos”, rememora Marcel episodul care l-a împins să părăsească ţara ca transfug. Discuţia în studio se purta, evident, pe subiectul Maxim-echipa naţională, ca prelungire la înfrîngerea de pe „Karaiskakis”. Fostul internaţional, care trăieşte de 32 de ani în Germania, tocmai spusese că şi dacă se va califica la turneul final, naţionala României va merge acolo „ca să fie ciuca bătăilor” şi „să joace fotbal pe Copacabana”. Cuvintele celui care l-a crescut pe Mario Goetze la şcoala lui din Dortmund au sunat sec la telefonul DigiSport. Ca lama unui fierăstrău care taie la milimetru. Nemţeşte.

E posibil ca Marcel Răducanu să fie nedrept cu „băieţii”. Şi el, ca şi toţi cei care cred că Alex Maxim ar fi fost şi va fi soluţia salvatoare şi calificatoare. Este o luptă surdă zilele acestea între cei care cred şi cei care nu cred. Un război rece pe un subiect fierbinte. La nuanţe, şi între cei care mai cred şi cei care nu mai cred, dar au crezut. Bogăţia timpilor limbii române nu ascunde însă conflictul microbist între „credincioşi” şi „necredincioşi”, între partizanii iubirii de patrie la modul pozitiv absolut şi cetăţenii predispuşi la critică, bancuri, băşcălie, caterincă şi alte manifestări rebeloido-schizoide.

Ar fi foarte simplu să spunem în acest loc că primii, dreptcredincioşii întru dragostea pentru naţională-tricolor-România, nu au exerciţiul libertăţii de opinie, prin antiteză cu ceilalţi, liber-cugetătorii care se hrănesc tocmai din paradoxuri şi critică veninoasă, ca formă superioră a aceleiaşi mult cîntate iubiri de patrie-naţională-tricolor-România. Lărgind puţin cadrul, dincolo de graniţele patriei, fiindcă nu tot ce se întîmplă la noi este unic, este interesant să vedem cum au tratat francezii momentul înfrîngerii din prima partidă contra Ucrainei. Tonuri triste, dar blînde. Resemnare cu irizaţii de speranţă. Vestită pentru sarcasm, virulenţă şi ingeniozitate a pamfletului, presa din Hexagon a vehiculat titluri cuminţi precum „Alarmă roşie!” (L’Equipe) ori analize benigne de genul „un retur extrem de complicat” (Le Monde).

Şi-au pierdut ziariştii francezi spiritul critic? Sau în timpurile complicate pe care le trăim – criză economică şi morală – simt că publicului obosit de tot soiul de încercări nu trebuie să-i dai fiere, ci doze micuţe de miere bio? Înclin spre a doua variantă. Trăim pe o planetă din ce în ce mai călduţă pe care judecăţile reci se topesc în oceanele gîndirii pozitiviste. De aceea, Marcel Răducanu şi toţi cei care gîndesc abrupt nu mai sînt la modă. Deocamdată. Modele vin şi trec, istoria e ciclică, iar balonul este rotund.

Îl salut pe Marcel Răducanu pentru sinceritatea lui antipatică. Şi dacă nu vom fi excomunicaţi pînă marţi, ne vom bucura împreună pentru calificarea României.

Comentarii (79)Adaugă comentariu

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 9:44

Ar fi fost bine daca ne am fi calificat …am fi trecut de grupe …

Realist (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 9:52

Pai acest domn are perfecta dreptate!
Daca ajungem printr-o minune acolo, locul 4 ne e asigurat in orice grupa(doar daca se apar vreo 4-5 FOTBALISTI si se tranforma Piturca ca Songoku sa avem vreo spernta la ceva…) :))
Diferenta dintre noi si greci este ca astia macar ar pierde la maxim 2 goluri diferenta , pe cand noi am putea avea un accident nasol de tot!
Oricum suntem romani si trebuie sa-i sustinem, dar
neaparat trebuie schimbat antrenorul indiferent de rezultat!

Realist # (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:00

#fara se
#speranta
Scuze pentru greseli ,oboseala 🙂

maistor kokir (76 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:00

mi se pare absolut absurd, de pilda toti jucatorii romani eligibili de a fi convocati la lotul national , s-ar antrena cu o mult mai mare ambitie la echipele lor de club,s-a observat un progres in evolutiile acestora dupa calificarea romaniei la baraj,apoi o pregatire timp de o luna,in care toti jucatorii se antreneaza impreuna pt meciuri de cea mai mare importanta,ar ridica inevitabil nivelul echipei nationale … romania are numai si numai de pierdut daca nu se va califica la mondial …

Milton (31 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:11

Din punctul meu de vedere, Marcel Raducanu nu este nici un roman lipsit de patriotism, nici un sceptic. El doar isi exprima un punct de vedere, sincer, si, as spune eu, foarte realist. N-am rezistat la turul meciului de la Atena decat o repriza, dar m-a speriat rudimentarul din jocul elenilor. Nu-i vorba, nici noi nu suntem foarte avansati, insa grecii macar au jucat schematic. S-a vazut mana portughezului care-i selectioneaza. Ne-a studiat foarte bine si a taxat la fix slabiciunile noastre defensive. Chiar asa, rudimentari cum mi s-au parut mie (poate ma insel), grecii au castigat la o dierenta care, dupa ce-am aratat in aceasta campanie, ne va fi destul de greu s-o remontam. Acum, nu stiu ce-i mai bine: sa ne calificam, si sa fim ciuca batailor sau sa stam acasa ? Habar n-am. As zice, pentru binele fotbalului romanesc (ce stereotip ingrozitor!), c-ar fi mai bine sa trecem Atlanticul, macar si pentru o baie de soare. :))

pari (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:12

vai, dar nu se poate asa ceva! Sa spuna M. Raducanu asa ceva despre echipa nationala a domnulului „patriot” Tepelin? nu se poateee!

radu (6 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:18

dar ce grecia se duce si castiga campionatul mondial cumva?!?

california (172 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:19

francezii, la jucatorii pe care ii au, isi pot permite sa foloseasca orice ton; noi, doar tonurile joase.

victor L (285 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:27

Marcel Raducanu este sincer si ,sentiment omenesc, spune ce gindeste (spre deosebire de majoritatea care, din teama de fals patriotism, mint de ingheata apele).
Dar, dupa obicei, poate se mai intimpla si minuni; sa fim optimisti ca nu ne costa mai mult decit a fi pesimisti.
Si parem si patrioti 😛

Dinu din Dortmund (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:32

Marcel! Macar generatia noastra incearca sa priveasca adevarul in fatza. Lumea de azi nu mai poate si numai vrea sa construiasca pe timp lung. Asa numitele succese – de multe ori venite accidental – dau o stare de euforie aidoma unui drog. Totusi o participare la un campionat mondial ramane o chestiune de prestigiu, chir daca a fost (sau va fi obtinuta) ca promovarea clasei, la scoala, print-un examen de corijentza. „A paticipa este important” sau poate „speranta moare ultima”. Der sperantza poate trai fara sa agonizeze, sperantza intr-un fotbal de buna calitate, cu o echipa natzionala care isi iubeste tzara si nu banii acesteia, cu diriguitori ai fotbalului curatzi pe dinauntru si pe din afara. Dar asa ceva nu mai exista de foarte mult timp in spatziul mioritic, unde ciobaneii se omoara intre ei prin balade. Marcele, tu ai avut macar curajul de a parasi cu toate riscurile und sistem totalitar. Aici pe Ruhr, in Dortmund, esti mereu prezent in inimile noastre, ale romanilor si ale nemtzilor. Ai iubit si iubesti Romania. Lasa-i sa latre pe cainii de odiniara, transformatzi in miei ce ascund sub blana lor bani murdari ai unui fotbal corupt. Marcele, nu mor caii cand vor cainii. Dinu (tot unul din genaratzia veche)

Cristi M (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:32

Nu va mai faceti frate iluzii degeaba. Cat timp va fi Piturca la natinoala nu avem nicio sansa. Aceasta calificare in play-off este rodul norocului, ATAT! E cel mai absurd antrenor pe care l-am vazut in viata mea, are niste idei fixe, e plin de ura si ranchiuna. La Atena a folosit cea mai proasta echipa, la fel va face si acum. O sa vedeti ce echipa face el acum. E niciodata nu asculta si primeste sfaturi de la nimeni. Cand joci cu Stancu, Cocis si Lobont, iar pe Maxim cel mai bun pasator din Germania il bagi sa-ti bati joc de el, e greu sa ai pretentii.
AM fost la Atena, am facut peste 40 de ore pe drum cu speranta ca se va trezi macar in ceasul al 12-lea si va baga in echipa tot ce avem mai bun in lot. Efectiv si-a batut joc de noi. Tipul este de o nesimtire fara margini. Echipa a fost facuta in bataie de joc, iar despre idei de joc nici nu are rost sa vorbim. Am jucat numai la intamplare.
El nu-si da seama ca nu are niciun merit ca am ajuns la baraj, insa nu este el de vina, cu FRF. Ca sa fi avut sanse la baraj trebuie demis inainte de aceste meciuri.
Nu poti sa speri la ceva cand ai asemenea om bolnav de ura la echipa. Imi pare rau ca nu luati atitudine cu el si nu scrieti despre ce face el la nationala.

n (3 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:34

marcel raducanu are dreptate in privinta nationalei lipsa de material lipsa selectioner ,domnule giambasu cauza ramaneri lui m.raducanu in germania in vara lui 1981 ,este alta a fost prins de filiajul armatei el fiind jucator la steaua cand primea bani pt a blatui in meci din divizia a ,cel mai bine stie generalul constantin olteanu care cred ca mai traeste de frica ca nu va mai primi pasapor si va fi condamnat a fugit trebuie o data sa spunem adevarul .

alex (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:37

din pacate dupa acest retur cu grecii noi vom ramane tot cu Piturca antrenor.Urmeaza inca un esec pentru europenele din2016 apoi poate ne vom destepta si noi.ANTRENOR STRAIN si NATURALIZAREA RAPIDA a 2 sau3 jucatori straini care joaca in Romania este solutia.

Sony (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:39

Trebuie sa fii sony ca sa-ti imaginezi altceva; 1/2 din echipa sunt sportivi mediocrii, rezerve la echipe de mijloc de clasament, sau titulari la echipe modeste. Chiar daca nu ar pierde tot si ar scoate un egal, ar fi iarasi „cel mai urat meci” al grupelor, un fotbal chinuit, plin de greseli individuale si complet lipsit de inteligenta sau imaginatie. Altfel, e de bine ca se dialogheaza cu Marcel, e intre primii 5 fotbalisti romani postbelici. O placere sa-l vezi jucand; nicio legatura cu ce joaca simplutii astia de la nationala.

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:41

Marcel Raducanu nu are ura in el, dar cand ai parasit Romania pe timpul „tovului”, ramai cu un gust amar ca se putea mai mult dar, nu se putea ca, aia care se pricepeau la multe, nu reuseseau in viata decat cu spaga, furtul, marlania si altele. Si sa nu ne mire ca unii dintre noi plecati de 25 de ani din ROMANIA, tot ne pasa de ea, caci e frumoasa tara noastra. Numai ca, prostimea din conducerea punctelor cheie ale destinelor ei, ne fac sa judecam fara mila abuzuri ce tin pe loc o Romanie intreaga. Nasu, Carleone si Piturca, nu au ce cauta in fotbalul din Romania. Acestia trei au distrus, echipa de fotbal a Romaniei. In concluzie sa nu ne facem griji, caci nu ne vom califica, nu avem cu cine. TOTUSI, HAI ROMANIA!

vlad (96 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:42

Imi pare rau domnule Geambasu, dar e un articol ridicol. Cum adica o sa fie ars pe rug, cand toate comentariile pe site-uri sunt exact la fel??? Toata lumea spune asta. Risca mai mult daca spunea ca daca avem noroc si trecem de Greci, facem prapad in Brazilia. Uita-te ce tratament au optimistii pe paginile gsp, uita-te cata lume apropa ce a facut Mutu si cati sunt de acord cu ce a spus Marius Niculae.

puppinkeresku (9 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:44

patriotism ! dece nu comunist ?
Suntem varza , dar fara carne !

Rok (18 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:44

Marcel Raducan o fi fost un fotbalist bun dar acum este doar un tradator de tara care nu merita sa fie bagat in seama. El este un hater care vorbeste la emisiunile de sport doar cand Steaua sau Nationala pierd vreun meci important. Nu se poate sa asculti parerea unuia care tine ghina cand joaca Steaua sau Nationala si e bun doar de denigrare a actualilor fotbalisti romani.

andrei (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 10:51

Hai Romania! Se poate! Putem intoarce rezultatul asta! Hadeti baieti! E calificarea voastra, ar fi meritul vostru, nu al lui Piturca.

dan (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:09

Generatia lui Hagi castiga meciurile cu inima. Puteai sa-i infrangi pe teren dar nu puteai sa le infrangi spiritul. Pentru acest lucru sunt iubiti si astazi. Actualii jucatori in frunte cu Piturca nu au inima. decat pentru ei insisi: un banut, o manea, aceeasi declaratie formala dupa inca un meci pierdut la care nici macar nu au transpirat. Ce poti sa iubesti la ei?
Imi aduc aminte de meciul Italiei cu Irlanda de la Europene. Desi era 4-0 pentru italieni, irlandezii continuau sa joace de parca de jocul acela depindea chiar viata lor. Pentru ca oricate goluri ar fi luat ei doreau sa arate ca spiritul lor nu poate fi invins. Asta vreau sa vad si la ai nostri . Sa nu mai transmita neputinta lor sufleteasca tribunelor ci forta. Cad voi vedea sudoare si sange pe fetele lor atunci voi crede ca sunt romani. Daca nu atunci sa stea acasa.

ionut (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:09

In jocul asta numit fotbal cel mai important este golul. Intotdeauna e greu de spart gheata si castiga incredere. Asa s-a scris istoria si cu generatia de aur. A existat acolo un Raducioiu care impingea aproape orice minge in plasa, un Hagi care mai tot timpul avea pasele de gol si o aparare care dadea incredere in cei din fata. Fara aceasta incredere nu s-ar mai fi scris acum nimic si nu s-ar mai fi facut comparatii intre echipa de azi si cea de dinainte.

Cata vreme nu te poti baza pe portar, Lobont a fost ca inexistent si vezi ca aia in atac nu leaga doua suturi pe poarta e evident ca si cu Burchina Faso de-ai juca sunt mari sanse sa primesti gol. Asa a jucat Grecia.

mihaic3001 (31 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:13

Marcel Răducanu a spus realitatea dar mă aştept acum să aud voci critice la adresa sa datorită acestei opinii. Nu, nu ne vom califica şi nici n-am merita să ne calificăm, la ceea ce am jucat în aceste preliminarii incluzând şi meciul de la Pireu. Oricum ar fi şi în orice condiţii, Piţurcă ar trebui schimbat urgent de la Naţională, lucru care probabil că nu se va întâmpla nici dacă ne mai dau grecii încă 3 mâine. În cel mai rău caz, se va lăsa cu o săptămână de … „smerenie” pe la cine ştie ce mănăstire (uite domne, Piţurcă s-a ţinut de cuvânt, s-a dus la mănăstire, ce om de onoare !!!), după care, conform contractului dintre el şi FRF, îşi va … continua mandatul, refuzând rezilierea, sau cerând nişte despăgubiri fabuloase, poate bune de făcut fyfty-fyfty între el şi Mircea Sandu.
Celor care spun că Grecia este o echipă slabă, eu le spun că nu-i aşa, şi nici pe departe nu mai este Grecia aceea care, după un gol din ofsaid, să se bage la cutie şi să distrugă tot. Mie mi s-a părut o echipă modernă, cu un presing avansat şi ucigător mereu în jumătatea noastră teren, care nu ne-a dat şi nu ne va da nici la Bucureşti nici o şansă. Sunt convins că vor juca aceeaşi partitură ca şi la Pireu (nici vorbă să se bage cu fudul în poartă) şi ne vor bate la fel de clar şi la Bucureşti. S-a văzut de la o poştă că ne-au studiat foarte atent jocul, s-au prins din păcate, că nu-i nimic de capul nostru şi au abordat jocul în consecinţă. Dau scris de pe acum, că vor trece lejer de faza grupelor în Brazilia şi vor încurca multe calcule. Noi ? Hai să fim serioşi … ce să căutăm acolo ?
Mai de râsul curcilor decât jocul în sine de la greci, au fost declaraţiile aiuritoare şi lipsite de orice coerenţă şi de logică ale lui Piţurcă după meci, la conferinţa de presă !!! Săracul, nu mai ştia cum îl cheamă nici cu buletinul în mână !!! Dar ce să faci ? Unde nu e, nici Dumnezeu nu dă !

ndanio (4 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:13

„Şi dacă ne vom califica, mergem în Brazilia ca să fim ciuca bătăilor”. Probabil si federatia de fotbal din Noua Zeelanda abordeaza cu aceeasi ideea fiecare campanie de calificare la cupa mondiala. :)))
Eu propun sa ne retragem oficial din toate competitiile.
FRF sa se desfiinteze, iar dl.Tolontan sa scrie doar despre oina.
D-le Tolontan chiar daca pierdem si returul nu sunt de acord cu astfel de declaratii lipsite de maturitate. Sa stizti ca pana si oamenii „de fotbal” pot spune tampenii.

ndanio (4 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:19

Am gresit in comentariul initial. Am ramas cu Tolontan in cap d-le Geambasu. :)) Astept cu nerabdare articolele dvs despre nationala de oina, caci despre fotbal nu veti mai avea ce scrie pentru ca va disparea din Romania. Nu? Eu il propun pe Marcel Raducanu la presedentia FRF. 🙂

Cipi (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:26

Din punctul meu de vedere, Marcel Raducanu are partial dreptate. De ce partial? Chiar daca ne vom califica si avem toate sansele sa fim ciuca batailor, eu unul vreau sa vad Romania la Mondiale. M-am saturat sa privesc campionate europene si mondiale fara Romania. Meciuri fara miza pt mine. Chiar daca vom face meciuri urate ca la Euro2008, eu vreau sa-i vad acolo pe acesti jucatori de fotbal romani. Ca fotbalisti nu prea avem, poate doar Chiriches, Marica si Maxim. Nu vreau sa-l condamn pe Piturca, insa chiar si acestia cand sunt la nationala joaca slab. E poate si problema lor ca nu sunt profesionisti sa se motiveze, sau e vina lui Piturca ca nu-i motiveaza cum trebuie. Trebuie sa fim si obiectivi si sa vedem ca nu are echipa. Cu exceptia lui Maxim, care oricum joaca slab la nationala (vezi dubla cu Ungaria si Turcia), pe cine altcineva ar fi putut sa cheme la nationala si n-a facut-o? Chivu si Mutu nu mai ai 25-26 de ani sa zici ca e nebun Piturca pt ca nu i-a convocat. Mutu are 35 de ani totusi și n-a jucat aproape deloc ultima perioada. Cum sa-l chemi? Poate Stefan Radu e o pierdere…insa repet..Piturca nu e de condamnat. Nu poti sa faci echipa valoroasa din rezerve la echipe banale sau chiar necunoscute in Europa, cum e Cocis si Nicuale, sau Nicolita si Torje.

Mistretul cu colt de argint (8 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:30

Marcel Raducanu nu face decat sa exprime verbal ceea ce multi microbisti simt: Romania e o echipa de ciurucuri. Fara sa vreau sa fiu avocatul Satanei, de ce nu-I ia nimeni la intrebari pe „jucatorii de fotbal” (*NU* fotbalisti) ai primei reprezentative, anti-talente dovedite in meciurile cu Olanda si Turcia? Victoria de la Istanbul a fost o chestie de noroc, o amagire trecatoare care s-a vazut brutal spulberata in fata bravilor batavi. S-au dus vremile de odinioara, cu sportivi concentrati pe antrenamente si performanta, acum avem manelisti la cea mai titrata echipa de club, iar ritmurile pseudo-orientale se vad si in unduirea narcotica a mioriticilor nostri. Si spun narcotica, pt ca te adoarme efectiv, privitul jocului de pase e un chin suprarealist pt amatori si o rusine pour les connoisseurs.

P.S. Pitzi are partea lui de vina. Multi au subliniat ca e de-a dreptul halucinant de ridicol sa-l tii pe Maxim pe banca in vederea meciului retur. O astfel de mentalitate e nu numai perdanta, e si jignitoare (a se vedea cum a abordat Olanda – deja calificata- meciul cu Turcia).

Dragos V (1 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:35

Vad multi frustrati, asa suntem noi ca natie. Asta e realitatea acum, echipa nationala nu mai este ce a fost. Asta nu inseamna ca nu poate reveni in prim plan in cativa ani…iar atunci, uau, toti la stadion, hai romania, ca doar echipa merge, nu? Suntem de ras, infecti, trebuie sa facem asta si cand nu merge echipa, nu are valoare…dar asa suntem noi, pretentiosi!!! Ne meritam soarta, cocalari, manelisti…

pamfletaru (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:38

DE CE MR. BEAN
NU L-A CONVOCAT PE MUTU.GALCEAVA VECHE :

“Nu cred că am vreo legătură cu faptul că Mutu nu a fost convocat pentru meci. Ştiu că ei au o problemă mai veche…” -a declarat Vica Blochina

Ionut (8 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:50

Daca picam intr-o grupa gen Germania, Uruguay, Coasta de Fildes, luam 10 si dam 1.

Sa joci la un campionat mondial e o onoare pe care acesti fotbalisti nu o merita.

Ma uit la echipele care s-au calificat pana acum. Uruguay care a mers la baraj din America de Sud e cu 10 clase peste Romania.
Echipele de la baraj din Europa la fel, bat Romania la orice ora.
In Africa merge Coasta de Fildes, echipa cu fotbalisti ca Drogba, Yaya Toure, Gervinho, Eto’o.

Ce rost are sa mergem acolo cand noi suntem la ani lumina fata de cele mai slabe echipe care vor participa. Ca sa se laude Cocis si Bogdan Stancu ca au jucat in Brazilia?

dac.impielitzat (15 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 11:53

eu unul citind ce a spus nu mi-a sunat ca vorbeste de rau echipa nationala. tehnicianul (sau omul?) si-a spus parerea pe care o are in momentul asta. atat. sa fi vorbit de rau echipa nationala ar fi insemnat sa faca altfel de afirmatii.

sa stiti ca in momentele grele se vede caracterul omului.
nu sunt impotriva criticilor insa acum in momentul asta eu va indemn sa ii sustinem sa fim alaturi de ei. dupa aia si in caz de victorie si in caz de infrangere o sa avem timp sa analizam sa criticam sa vedem ce nu s-a facut bine si sa tragem invataminte.
insa pana atunci eu ii sustin si cu mintea si cu sufletul: HAI ROMANIA!!!

justme (22 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 12:20

Nu-l arde nimeni pe rug. Omul asta a zis ce 99% dintre romani stiu si o zic ! SUNTEM VARZA ! Ca ce chestie sa mergi la mondiale cu piturca antrenor? La mica ciupeala? Dintre colegii mei si fostii colegi nici naiba nu se mai uita la fotbalu romanesc ! Nici macar la baraj nu s-a uitat. Se uitau pe net la portugalia- suedia. Suntem o echipa trista,patetica,jalnica. Nu e venin,e adevarul ! Cu piturca antrenor,cu maxim pe banca, cu cocis in teren ne meritam locul ! In dosul fotbalului european. O echipa urata….TU chiar crezi ca ne calificam? Fii serios…aveam bilete, le tin ca amintire ca nici unul dintre noi nu mai batem drumul pana in capitala. Pariez pe o audienta de 30 000 maxim. Siteurile sunt pline de bilete la vanzare,chestia e ca nu le ia nimeni.

serghei (47 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 12:24

Marcel Raducanu… Nu el a zis ca Chiriches merita 10 milioane de lei vechi, pentru ca dupa cateva luni baiatul sa se transfere la Tottenham ptr. 9.5 milioane de euro? Prea mult sunt bagati in seama acesti fosti. Nicaieri in lume acesti pensionari-fotbalisti nu dau din gura atat de des si, mai grav, atat de prost. Daca nu da cu paru’ Raducanu, da Iordanescu. Daca nu da Iordanescu, se gaseste el altul care sa ne spuna cat de praf suntem. Sa prind si eu ziua aia cand vreun septogenar din asta are ceva cu adevarat important de zis, altceva decat ca suntem praf, ca n-avem valoare sau ca facem figuratie pe teren. Nu de alta, dar pe astea le vede si Gigel sau Ionel de la crasma.

lord belial (189 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 12:31

numai retardatii social cred ca a fi patriot inseamna sa racnesti RO-MA-NIIIIIAA, RO-MA-NI-IIAAAA pe Arena Nationala. patriotii ies in strada si protesteaza impotriva exploatarii miniere de la Rosia Montana si impotriva legilor si taxelor pe care vi le pregatesc neo comunistii astia din USL. aia e rezistenta civica si patriotism, daca va plac cuvintele mari.

de ce sa sustin romania? am bilet miine la meci la VIP, dar nu voi onora cu prezenta un meci intre doua echipe slabe, mediocre, prafuite; basca, gretzii ne-au si batut cu 3-1 in tur. pt cine sa scandam romania? ce, ori joaca hagi din nou? cu ilie dumitrescu si gh popescu? astia care joaca acum pt echipa de fotbal nationala a romaniei sint mai degraba interesati de banii restanti, de bonusul pt baraj (!!! cum adica, ma, bonus pt baraj?!?!), decit de a trage la poarta. rusine frf, rusine nasului, lui satana, si impostorilor care dorm in ghete.
HAI STEAUA

barbu (31 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 12:56

domnule geambaşu, franţei i s-a întâmplat să facă un meci mai prost – dar echipa are valoare, joacă de la egal la egal cu ceilalţi granzi ai lumii.
pe când actuala generaţie de „tricolori” îşi demonstrează, de 10 meciuri, limitele foarte scăzute.
are dreptate marcel răducanu, ai noştri joacă altceva decât se joacă, acum, în lume. mai făceam câte o figură bună pe seama unor jucători de excepţie -şi care, acum, nu mai sunt. iar când apare vreunul – nu e destul de respectuos cu piţurcă, deci nu prinde echipa.
ce să mai lungim vorba, rahatul (nu lokum. celălalt!)e cât casa. cine speră sincer că va fi transformat, brusc, în aur, devine suspect. de una… de alta…

Nistru-Tisa-Dunărea Express (3 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 13:09

Dar nu e nevoie să dăm 3:0 Bosniei & Herțegovina!!!
Asta, fără jucători de valoare, vorba lui Piți, făceam când își lua adio de la națională precedentul selecționer…

Acum, doar 2:0 (sau 4:1 în prelungiri?) trebuie să dăm Greciei, o echipă inferioară Bosniei (de vreme ce tocmai aia a trimis-o la baraj).

Și parcă era vorba că după acel meci cu Bosnia am luat-o pe drumul cel bun… Este?

Stați așa: și parcă contra Bosniei jucau Sânmărtean, Săpunaru, Mutu… :-))))))))))))) Acum, că avem jucători mai buni ca fotbaliștii ăia, e simplu să ne calificăm! NuuuuUUUU???????
A, da?
Păi…

serghei (47 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 13:10

„Un fost mare fotbalist român crede că şi dacă ne vom califica, mergem în Brazilia ca să fim ciuca bătăilor. Ce facem, îl excomunicăm?”

Mare fotbalist roman? 🙂 Asta sigur e o gluma. O fi fost vreun Hagi si Raducanu asta. A castigat vreun campionat modial, vreun campionat european Marcel Raducanu? A castigat cumva liga campionilor? Apropo, la cate campionate mondiale a participat Raducanu cu mult-iubita sa tara? Stai! Cumva niciunul? E interesant, chiar foarte interesant cat de usor capata unii distinctia de „mare jucator”. Pai Adi Mutu a facut mai multe pentru Romania decat Raducanu. Hulitul Mutu e mai patriot de 5 ori decat acest, citez „fost mare jucator roman”. Fosti mari jucatori romani sunt Hagi, Dobrin si cei care au castigat Cupa Campionilor cu Steaua. Hai, sa zicem si cei care au fost aproape de semifinala mondiala din ’94. Atat. Restul sunt fosti jucatori romani de fotbal. Nu mari, nici mici. Doar fosti. Mai ales unul care mai mult a stat prin alte tari decat prin Romania. Daca as fi sa fiu foarte rautacios, as zice ca mai roman e Walter Zenga decat Marcel Raducanu.

A, inca ceva. E o moda sa spui ca nu mai jucam cum jucam o data. Toti isi amintesc nostalgici cate de zmei am fost odata si ce praf suntem acum. Astea-s basme de ametit copiii. Romanii au iubit mereu fotbalul, dar, din pacate, n-am prea fost niciodata asa de buni la sportul asta. Sigur, am luat o cupa a campionilor si asta merita aplauze, chiar daca a fost luata in perioada post-Ajax si pre-Milan, cand englezii dominau fotbalul si noi am profitat de faptul ca ei au fost interzisi dupa evenimentul Bruxelles.

Luati statistica si aruncati o privire pe ea. Succesele romanesti in fotbal au fost izolate si rare, iar esecurile dese si durereoase. Si asta nu de ieri, ci dintotdeauna. Romanii se tot cramponeaza de generatia de aur din ’94, iar stelistii vor sarbatori si in 2100 aceeasi data: 7 mai 1986, doar ca populatia lumii va fi de 20 de miliarde iar masinile vor zbura.

Apropo de asta, credeti ca turcii le aduc osanale celor din 2002, lui Sukur & Co., care de-abia au pierdut cu Brazilia in semifinale, dupa un supergol marca Ronaldo? Sau credeti ca televiziunile din Croatia il suna zilnic pe Davor Šuker sa comenteze cu cine si la ce ora se culca Mandžukić in cantonamentul echipei nationale, doar pentru ca prin 1998 a dat niste goluri i-a adus pe croati la un varf de ac de finala mondiala cu Brazilia? Imi vine sa rad.

Sunt unii care chiar cred ca fostii fotbalisti au dreptul sa jigneasca jucatorii actuali doar pentru ca sunt bagati in seama. Adevarul e ca fotbalul s-a schimbat. A devenit al naibii de greu si de fizic, mult mai greu decat a fost odata. Astazi nu se mai poate sa castigi Champions League cu bugete minuscule, astazi mergi pe Camp Nou si joci cu o echipa care face vreo 400.000.000 de euro, apoi mergi spre sud, la Madrid, unde dai de un Bale si un Ronaldo care, impreuna, fac cam cat National Arena cu spagi cu tot.

Ca sa inchei, astia care se tot dau rotunzi cu ce au facut ei acum zeci de ani si fac misto de jucatorii care incearca azi, in vremuri mult mai avansate, sa face ceva ar trebui ignorati. Cu atat mai mult cu cat nu au fost jucatori de geniu, cu zeci de trofee impresionante castigate, ci fosti jucatori buni gen Marcel Raducanu.

Apropo, Chivu are o cariera mai implinita decat a acestui fost mare jucator romano-german.

Racul (17 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 13:24

Viitorii antrenori ai nationalei va trebui sa aiba in contract o singura clauza: jocul la victorie, indiferent de meci, indiferent de adversar, indiferent de context, indiferent de lot.

Doar asa, dupa ani si ani, se va schimba mentalitatea in fotbalul romanesc.

ipsen (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 13:27

36 sergei

daca esti mic, nu fi si prost
cauta ceva film cu el, apoi vorbeste
eu eram craiovean. La un moment dat, mi se parea ca Marcel Raducanu e cel mai bun din Romania. Si ma ofticam tare…

seasonstraveler (10 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 13:51

Echipa asta (insultator numita „nationala”) este o rusine a tot ceea ce a insemnat fotbalul romanesc in intreceri externe!
Aveam 10 ani la acel 2-1 cu Anglia dar ramane (exclusiv pentru mine) unul din „Top Ten” meciuri ale nationalei! Iar golul lui M/R il vad si acum fara sa inchid ochii!
Nu-mi aduc aminte vreun meci in „TOP XXX” cu Piturca antrenor! Pentru ca nu e antrenor!
Iar cei care intra acum in teren (ca nu pot spune „joaca”) sunt de o mediocritate dureroasa!
Patriotii nu sunt turma care urla fara sa inteleaga! Patriotii nu sunt pe stadioane! Iar cei care critica nu sunt tradatori!
Voltaire a spus ceva de genul: – Nu sunt de acord cu cei spui dar voi lupta pana la moarte pentru dreptul tau de a spune ce gandesti – (ceva de genul…). Ideea este ca sa contesti dreptul suporterilor de a-si da cu parerea este o dovada crasa de bun simt si cultura!
Am spus si repetat in prea multe randuri: Piturca nu e decat un antrenor mediocru cu rezultate intamplatoare care au fost expresia neputintei adversarului, emulatiei din jurul evenimentului (revenirea lui Hagi ptr un meci cu Ungaria) si a calitatilo manageriale ale antrenorului!
Selectionarea lui Cocis, Lobont, Torje sau Stancu, alaturi de titularizarea lui Rat sau Tanase sunt flegme pe obrazul suporterului!
Cliseul „nu avem jucatori de calitate” este pentru retardati! Pentru banii (foarte multi) pe care ii primeste de la FRF Piturca nu are absolut nicio responsabilitate a rezultatelor si nu trebuie sa justifice in fata nimanui de ce Stancu sau Torje sunt mai titulari decat era Ilie Dumitrescu!
In orice societate de bun simt si civilizata esecurile sunt penalizate! Este inadmisibil sa stai 3-4 ani intr-o pozitie, sa faci… NIMIC si totusi sa-ti intre banii fara probleme!
Iar daca e o problema cu contractul atunci cei care l-au semnat sunt pasibili de pedeapsa!
Se spune ca in spatele fiecarui barbat puternic ssta o femeie si mai puternica! In spatele tuturor conducatorilor din Romania stau doua: Coruptia si Mita!

John. Peris (20 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 13:53

Bine punctat domnule Geambasu, va marturisesc ca si eu sunt un mic ‘ tradator’ pentru ca nu pot sustine aceasta gluma de echipa , cu acest antrenor imbecil intr-o lume a fotbalului murdara, murdara, murdara ! Din punct de vedere fotbalistic Marcel Raducanu a fost un mare fotbalist roman, probabil in primi 10,cine are alta opinie probabil nu l-a vazut jucand sau nu se pricepe !!!

darius (3 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 14:20

Istoria e ciclica? Lucian Boia, un om care se pricepe la lucrurile acestea si pe care dumneavoastra il apreciati din ce am inteles, are o parere diferita in acest sens.

I.Micu (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 14:36

@Dragos V
„Asta nu inseamna ca nu poate reveni in prim plan in cativa ani…”
Cam tot pe atunci pe cand nationala Ungariei va mai fi ca cea de pe timpul lui Puskas Ferenc .

genu (54 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 15:02

De cine va fi ars pe rug? De „patriotii” consumatori de seminte de dovleac? Vacarm de neputinciosi-o parte nu lucreaza nicaieri, iar cealalta munceste la stat, in bucataria aceea taraneasca unde se strange tot tribul si unde miroase a ceapa prajita. Cui ii pasa?

dan88 (13 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 15:06

Pt. copii idioti care nu l-au putut vedea pe Marcel Raducanu si care nici habar nu au de viata in comunism, va pot spune(si multi pot confirma) ca a fost un jucator incredibil, un talent peste Hagi(din aluatul lui Dobrin), insa erau alte vremuri, nu se pot face comparatii….Eu cred ca Marcel e mult mai patriot decat multi fatarnici care conduc stramb fotbalul romanesc.
Nu uitati domnilor care scrieti pe aici ca Marcel Raducanu a fost `creierul ` Borussiei Dortmund multi ani, a fost declarat cel mai bun fotbalist strain din Bundesliga de 2 ori consecutiv, cred ca un an chiar cel mai bun per total, daca nu ma insel.A ramas un idol la Dortmund, daca ajungeti acolo, intrebati oameni simpli, si va veti convinge.Asta pe langa ca in Romania a luat ceva titluri cu Steaua si a vost declarat fotbalistul anului de cateva ori.
A plecat din mizeria comunista , a avut mult curaj, a muncit si a demonstrat ca se poate integra intr-o societate `inchisa` cum e cea germana, mai mult, i-a castigat pe nemti cu talentul si seriozitatea lui, dovedind valoare pe teren.Credeti ca acest lucru(facand sa se vorbeasca frumos despre ROMANIA) nu e o dovada de patriotism? O fi piturca, sandu si turma mai patrioti, si nu inteleg eu fenomenul…
Mercel Raducanu merita respect pt. tot ce a facut pt. Steaua si pt. echipa nationala(atat cat a putut!).

Marian (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 15:12

@Serghei, Marcel Răducanu chiar a fost un mare fotbalist. Sunt mulți prin Germania care îl consideră cel mai tehnic fotbalist care a jucat în Bundesliga. Și cel mai bun driblior din istoria ei. Deci nu „unul din cei mai”, ci „cel mai”. Era considerat un fotbalist genial. De aceea presa îl numea Maradona din Balcani. Era un idol la Dortmund.

dan (5 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 15:16

pt serghei de mai sus nestiutorul….

M Raducanu a fost din categoria Dobrin ,Balaci, Hagi ,Dumitru…

marcel a pus punctul pe i.

@ #36 („serghei”) (2 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 15:43

serghei, stii tu oare cate trofee internationale au castigat dobrin? dumitrache? niciunul, serghei; dar stii tu oare ca marcel raducanu a fost de mai multe ori „jucatorul etapei” in prima liga germana? oare cati jucatori romani au fost desemnati „jucatorul etapei” intr-unul din cele 4 campionate de varf din Europa, stii tu, serghei? asa ca, dazvidania!

gigel mardare (5 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 16:53

E dreptul fiecaruia sa aiba o opinie. Marcel Raducanu, oricat de mic il considera unii (Serghei pare a fi un maaare cunoscator care cred ca nu l-a vazut in viata lui jucand), are si el dreptul la opinia lui. Si eu cred exact ce crede el. Ne calificam (riscam sa ne calificam mai bine zis) ca sa luam bataie ca magarul in panta!

Treaba noastra, in schimb este sa mergem acolo si sa-i sustinem si daca pierd cu 5 – 0. SUNT AI NOSTRI!!! Daca noi nu-i sustinem atunci cine sa-i sustina???

SUNT PROSTI? Poate, desi eu nu cred asta. Dar si prosti sa fie tot merita sustinuti cum au fost irlandezii aia care au pierdut toate meciurile.

Criticand si injurand si jucatorii si antrenorii nu castigam nimic. Poate critica ar fi utila daca ar fi constructiva. In rest, hai sa-i lasam sa-si faca treaba si sa credem in ei pana in ultima secunda.

Si mai ales, DACA PIERD HAI SA-I APLAUDAM!!!
Poate atat putem azi, dar asta nu inseamna ca merita sa-i scuipam si sa-i injuram pentru ca eu cred ca ei isi doresc cel mai mult sa castige.

serghei (47 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 17:12

Ma, si daca a fost nu stiu ce mare jucator, sa zicem ca a fost, desi cv-ul lui nu se compara cu cv-ului unui Van Basten, unui Cruyff, unui Maldini, unui Puskas. Sa fiti voi sanatosi si sa-l ridicati in slavi pe Marcel Raducanu pana nu mai puteti din partea mea. Ca si caracter, sa spui despre un jucator talentat ca face 10 milioane de lei vechi, eu nu am decat un singur cuvant pentru asta: nesimtire crasa.

Poti sa te contrazici asupra intelesului cuvantului „mare” sau sa faci judecati de valoare, dar aici nimeni nu are cu ce sa ma contrazica. Daca spui de un jucator ca e praf, iar peste putin timp se transfera exact pe banii despre care se vorbea, inseamna ca cu toata gargara ta, cu toate mistourile tale sau cu toate jignirile tale, ca nu prea te pricepi la fotbal. Ori asta, ori ai atata rautate in tine incat jignesti gratuit pe oricine ti se nazare tie fara sa-ti pese de nimic.

Asa ca, scutiti-ma cu Marcel Raducanu. De cate ori l-am vazut dand interviuri, a fost sa faca pe cineva cu ou si cu otet. El e in germania, la Dortmund, si-i invata fotbal pe copiii nemtilor. Sa fie sanatos si sa stea acolo unde vrea el, e liber sa faca asta, dar mai usor cu dragostea de tara in conditiile astea. De vorbit poate sa vorbeasca oricine, mai greu e cu faptele. Am mai mare stima pentru unu care sta in Romania si vrea sa faca ceva, ca Hagi, decat de unul care a plecat in Germania (comunism sau nu, doar lasii dau bir cu fugitii) la un trai mai bun pentru el si familia sa, dar da interviuri in care vorbeste ca si cum mare roman ar fi el.

Deci, de la faza cu Chiriches, eu sunt convins ca omul e un mare nesimtit. Si, fiind un nesimtit, nici nu mai conteaza ce fotbalist a fost, pentru ca, din punctul meu de vedere, calitatila umane, sau lipsa lor, primeaza mereu in fata celor sportive. Mai ales ca in cazul asta vorbim despre un retras.

Razvan (26 comentarii)  •  18 noiembrie 2013, 17:16

Este inadmisibil ca selectionerul sa declare ca jucatorii sai nu au valoare.Pai tu de ce mai stai in fruntea lor?Pentru bani oare?Nu de aia te am pus antrenor,ca sa faci o echipa buna care sa se bata si sa ajunga la CM?Daca nu-ti convine da-ti demisia taticule si apoi poti sa declari ce vrei.Dar cat esti antrenor nu ai voie sa spui asa ceva.Denigrezi jucatorii.Da,presa,suporterii pot spune orice,pot critica pentru ca nu sunt implicati direct.Tu ar trebui sa tragi de ei,sa-i faci sa joace bine sa spui intotdeauna ca se poate mai mult si nu e asta valoarea lor chiar daca iei bataie.Sa se vada atitudine pozitiva nu o eterna frica.Da’ n-ai cu cine.Piti atat stie si poate.Auzi ca nu au valoare…pai si in preliminariile de la anu’ vor veni alti jucatori?Sau cum?Nu tot cu astia jucam?Se vor transforma ei radical?Nu cumva problema e la tine Piti si nu la ei?Gresesc eu oare stimati cititori si comentatori?

Comentează