Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Lucescu şi Dinu. 3 ani, 3 zile, o viaţă

Primul este imaginea longevităţii şi a succesului. Cel de-al doilea este altceva, aşa cum şi-a dorit mereu.

S-au născut la 3 ani şi 3 zile distanţă. Mircea în 1945, pe 29 iulie, Cornel pe 2 august 1948. Mircea Lucescu şi […]

duminică, 4 august 2013, 8:51

Primul este imaginea longevităţii şi a succesului. Cel de-al doilea este altceva, aşa cum şi-a dorit mereu.

S-au născut la 3 ani şi 3 zile distanţă. Mircea în 1945, pe 29 iulie, Cornel pe 2 august 1948. Mircea Lucescu şi Cornel Dinu au fost doi fotbalişti români. Mari. Trec repede peste partea cu „simboluri” şi „legende”. Limba română a obosit să găzduiască atîtea superlative cîte ne gîdilă nouă vîrful limbii. Să spunem că eroii noştri rămîn doi dintre cei mai importanţi fotbalişti români ai tuturor timpurilor, dincolo de pasiuni, simpatii, idiosincrazii şi alte nebunii microbiste. Dinamo şi naţionala României au capitole întregi marcate de prezenţa lor.

Dinu şi Lucescu nu au fost ceea se cheamă duşmani. Nici adversari. Concurenţi, da. Pentru că aveau o personalitate clădită nu doar în antrenamente, ci şi prin întîlnirea cu lumea cărţilor şi a spectacolului, erau pur şi simplu rivali. Coechipieri şi rivali. Nu doar în ale fotbalului. Lucescu era studios, meticulos, ambiţios. Echilibrat şi tenace şi-a clădit cariera de fotbalist pe o seriozitate dusă la extrem. Orientat, a ştiut să cultive relaţia cu ziariştii vremii. Dinu era tot ce nu era Lucescu. Rebel de meserie şi căpitan de echipă prin vocaţie. Dur şi tehnic în acelaşi timp, avea o viziune asupra fotbalului care depăşea timpul fotbalului în care îi fusese dat să evolueze. Rău de gură, dar dispus să se sacrifice în interesul echipei. Orgolios şi poate îngîmfat, dar niciodată egoist. În timp ce Lucescu îi povestea lui Ioan Chirilă cum scăpase de sărăcie învăţînd şi jucînd fotbal, Dinu mergea la şpriţuri maraton cu Fănuş Neagu şi Ion Băieşu. A doua zi, pe teren, rămîneau doar doi fotbalişti. Mari. Rivali de aceeaşi parte a baricadei. Viaţa trăieşte din pardoxuri.

Lucescu şi Dinu au continuat să fie rivali şi după ce nu au mai jucat fotbal. De la distanţă. Fiecare pe drumul lui. Lucescu, aplicat, meticulos, tenace. Uneori generos. Cu vîrsta şi bănuitor, obsedat de conspiraţii planetare. Lucescu a devenit nea Mircea, apoi Il Luce. Apoi, din nou nea Mircea. Dinu şi-a păstrat spiritul donquijotesc într-o lume tot mai puţin amatoare de cavaleri care înfruntă morile de vînt. Dinu s-a revendicat din şcoala italiană, acolo unde allenatore fusese înlocuit de englezescul Mister. Mai puţin răbdător şi probabil mai aventuros, Mister a bifat chixuri de răsunet presărate printre momente în care echipele pregătite de el arătau foarte bine. A greşit atunci cînd n-a refuzat să fie distribuit în rolul de simbol dinamovist de serviciu, iar acum este privit cu condescendenţă de oameni care nu ştiu ce înseamnă condescendenţa, dar o practică.

Atunci cînd a împlinit 68 de ani, Lucescu a spus că îşi doreşte să lucreze pînă în ultima zi. Nu era vorba despre ultima zi a contractului cu Ahmetov. La 68 de ani Lucescu este un om puternic şi activ. O imagine a succesului în viaţă. La 65 de ani, lui Dinu i-au rămas şueta subţire şi monologul cu cîinii. Este obosit şi dezamăgit de oameni. Aici este punctul poveştii în care Lucescu şi Dinu încetează să mai fie rivali, iar eu ar trebui să găsesc o întorsătură literară prin care să introduc happy end-ul. Dar aceasta nu este o istorie cu învingători şi învinşi. Aceasta este povestea a doi mari fotbalişti. Poveştile adevărate trebuie spuse din cînd în cînd. Chiar dacă sînt triste.

Comentarii (59)Adaugă comentariu

micky (3 comentarii)  •  4 august 2013, 9:20

Frumoasa si patrunzatoare incursiune. Foarte adevarat.
„Acum este privit cu condescendenţă de oameni care nu ştiu ce înseamnă condescendenţa, dar o practică”…
Iarasi, bine zis, dar prea finut. Pentru ca e vorba de niste parveniti needucati (sefi de club, indeobste, si anturajul lingau din jur.) Niste marlani, cu alte cuvinte.

reka (5 comentarii)  •  4 august 2013, 9:38

Da ! Uneori usor patetic, dar in general adevarat. Doi titani ai sportului in general, doua legende care uneori te invita sa faci o usoara reverenta.

iulian_78 (31 comentarii)  •  4 august 2013, 9:44

Ca suporter stelist, parca nu imi vine sa cred…exista articole ( unul chiar bun) si fara sa fie atacata Steaua sau conducatorii ei. Despre oamenii pomeniti in articol, se pot scrie multe, sunt intr-adevar legende ale clubului rival. Lucescu a avut rezultate incomparabil mai bune decat Dinu si a ales strainatatea, dar din pacate pentru el frustrarea ca nu a antrenat sau invins prea mult Steaua l-a facut sa nu fie un personaj prea agreat de milioanele de stelisti. Dinu, la fel ca si in articol, este opusul…a cautat linisitea poate mai mult in sprituri, acum in birouri si incercand sa nu-si faca dusmani in presa si in cititori, avand in vedere ca marea majoritate sunt stelisti. Cu toate ca este un dinamovist autentic, el incearca sa-si traiasca batranetile altfel, dar, chiar si asa, merita respectul conducerii dinamoviste chiar daca parerile nu coincid mereu.

iulian_78 (31 comentarii)  •  4 august 2013, 9:54

Si inca ceva, avand in vedere ca mi se posteaza ideile…Lucescu a vrut mereu sa munceasca si a ales Rapidul ( la fel si fiul), iar Dinu, fire mai boema, a preferat locul caldut de la saftica, dar nu s-a dus niciodata la rivali.

Dan (6 comentarii)  •  4 august 2013, 9:55

Felicitari pentru acest articol si nu exagerez daca spun ca este cel mai bun articol din ultimii zece ani….

Petro Burgener (65 comentarii)  •  4 august 2013, 10:18

Felicitari d-le Geambasu, excelent si as zice si emotionant articol despre doi oameni care au fost, cum bine ziceti, rivali. Ma gandesc cum ar fi fost daca nu ar fi fost rivali si ar fi fost prieteni si colaboratori la o echipa de club sau la nationala, ma refer la perioada de dupa ce au pus ghetele de fotbal in cui.

lunetistu (14 comentarii)  •  4 august 2013, 10:19

Bun articolul si asta o spune un rapidist adevarat , nu patimasi . I-am urmarit pe ambii inca de cind Lucescu juca la Sportul studentesc cu Cicu , Paisi , Catrina , Ciornoava , Halagian , iar pe Dinu de cind a venit de la Tirgoviste si a facut cuplu de fundasi central cu Sandu Boc . Doi fotbalisti foarte buni , dar cu caractere aproape opuse . Jucatori care fac parte din categoria fotbalistilor cititi , care in perioada lor era mult mai numeroasa ca azi . Prostii , au facut si ei destule ( intr-un timp baza se mutase de la Athenee Palace , la Malnasi , in piata Amzei , iar cazul securistilor batuti in circiuma este notoriu )dar stia sa le faca mai cu perdea . Invidie , chiar dusmanie (zic eu ) a fost intre ei si asta pe locul de tartor la Dinamo. Dar asta fara ca jocul echipei sa fie sabotat . Doua destine paralele ca mod de realizare in viata , dar totusi diferite . Destinul lui Lucescu , cladit totusi pe valoare . Poate ca asta a amplificat resentimentele reciproce , resentimente reale , ori cit a cautat presa sa le escamoteze . Azi nu mai apar jucatori ca ei , cu bunele si cu relele lor . Am o rugaminte : Documentativa si scrieti ceva de fosta echipa Viitorul , cea desfintata si impartita dupa o jumatate de campionat .

cosmin (8 comentarii)  •  4 august 2013, 10:26

Iulian_78 vorbesti prostii

Petru (1 comentarii)  •  4 august 2013, 10:27

Ca suporter dinamovist eu ii percep astfel: Cornel Dinu-dinamovist pur-sânge, Mircea Lucescu-profesionist pur-sânge. Personal ca și consumator de fotbal-spectacol ma simt mai reprezentat de Cornel Dinu, Mircea Lucescu fiind mai de succes, dar mai departe de sufletul dinamovistilor. Ambilor le doresc sănătate și succesul căutat de ei inșiși, pentru noi sunt doi mari titani de neînlocuit.

fernanado000caransebes (2 comentarii)  •  4 august 2013, 10:33

Oameni de valoare, fotbalisti MARI, respect pt amandoi

iulian_78 (31 comentarii)  •  4 august 2013, 10:36

COSMIN, detaliaza daca ai vreo idee…

simplu suporter (51 comentarii)  •  4 august 2013, 10:37

Ca stelist infocat sunt invidios pe dinamovisti ca au astfel de oameni in istorie. Mari. Respect. Ambilor.

Dragos (1 comentarii)  •  4 august 2013, 10:48

Bun articol.
Sunt dinamovist, am crescut cu Lucescu si generatia lui. Totusi, si el, si echipa pe care a creat-o, dupa 90′ s-au indepartat de Dinamo. S-au dus toti la Rapid si la banii lui Copos (exceptandul pe Lupescu). Iar noi am cazut de tot… Pana in ’98 cand s-a intors Dinu.
De aia, pe Dinu il iubesc neconditionat. Spiritul si limba aia a lui mi se par fabuloase si de neegalat. Eu cred in continuare ca desi bolnav si in varsta tot el va face ceva si ne va salva si acum de toti parvenitii astia neciopliti care se dau finantatori.
Lucescu, da, a muncit, are succes, dar nu stiu cati suporteri il iubesc cu adevarat. Poate Copos sau generatia de suporteri care l-a citit pe Ioan Chirila.

Cristi, in loc de happy end puteai incheia si tu patetic ca tara asta va progresa in momentul in care isi va redescoperi/reconsidera valorile (munca si talent, talent si munca, si spirit….precum au cei doi….) :).

laurentiu 1972 (23 comentarii)  •  4 august 2013, 10:51

Doi fotbalisti mari , foarte mari , legendari , cum bine spunea cineva, Dinu a ales sa stea langa Dinamo , cand spui Dinamo spui Cornel Dinu , Lucescu , un mare antrenor , un profesionist , dar poate la varsta lui era mai bine daca se intorcea in Romania , macar acum ……..

johnneil (24 comentarii)  •  4 august 2013, 11:05

Voi printa acest articol cu adevarat reusit. Merita!
Ma bucur ca nu au aparut articole rau-voitoare din partea stelistilor. Ori nu au dat de el. Ori recunosc cele scrise in respectivul articol.
Doi fotbalisti care cred ca nu mai exista in fotbalul romanesc. Doi fotbalisti carora le-a placut mult sa citeasca, sa cunoasca si arta nu doar latura sportiva. Cati fotbalisti se pot lauda cu cultura lor?

Gherghisanu (2 comentarii)  •  4 august 2013, 11:15

Exceptional. ma bucur enorm ca nu ne uitam contemporanii. Doua suflete si doi fotbalisti mari, dar mari poate peste toti ceilalti. Amandoi au facut parte din adevarata generatie de platina de la Guadalahara. Ce generatie de aur? care? acolo la Guadalahara a fost crema fotbalului romanesc care nu juca pe dolarasi sau pe euroi. Doi oamnei pe care iam iubit si ii vom iuibi mereu, sa le dea DUMNEZEU SANATATE.

fernanado000caransebes (2 comentarii)  •  4 august 2013, 11:20

IDEM CA SI TINE Petru care ai punctat astfel : Ca suporter dinamovist eu ii percep astfel: Cornel Dinu-dinamovist pur-sânge, Mircea Lucescu-profesionist pur-sânge. Personal ca și consumator de fotbal-spectacol ma simt mai reprezentat de Cornel Dinu, Mircea Lucescu fiind mai de succes, dar mai departe de sufletul dinamovistilor. Ambilor le doresc sănătate și succesul căutat de ei inșiși, pentru noi sunt doi mari titani de neînlocuit.

polistul68 (4 comentarii)  •  4 august 2013, 11:21

doi jucatori mari..asta e de netagaduit..dar la partea cu antrenoratul am dubii…sau depinde la ce ne raportam..da, suntem mai sus ca labanezii..dar unde suntem fata de Germania ? In afara de Pisti Kocaci..nici un antrenor roman nu a confirmat intr-un campionat puternic..sau relativ puternic ( sper ca nu bagati Ucraina aici ). Poate Loti Boloni in portugalia si Franta…Dinu, cu tot respectul ce performante are ca antrenor ? A cladit parca 2 echipe..dar cum ? de ce nu se itnreaba nimeni ? la fel si Lucescu…a cladit vreo 2 echipe, cam in acelasi mod…la Sahtior a prin sun patron f bun..baga bani f multi…nu cere f mult, are linsite. Cumpara anual 7-8 jucatori cu 2-3-4 mil bucata..apoi, daca vinde unu cu 8 mil, toata lumea zice ce performante a avut…nu e rautate, e realitate. Sunt cifre care vorbesc.de ce nu vine acum, sa faca si acum ce a reusit la Corvinu….poate nu mai are acel nucleu FORMAT…de jucatori buni, cum a gasit la Hunedoara…si apropos…hunedoara la ridicat ca antrenor, iar el a asistat pasiv cum i tepuieste Copos cu bani pe Lobont..paote acei bani insemnau salvarea Corvinului…

polistul68 (4 comentarii)  •  4 august 2013, 11:23

Albanezi, scuzati..am inversat literele si a iesit un cuvint ce poate fi interpretat.

googol (1 comentarii)  •  4 august 2013, 11:34

să-mi fie cu iertare, dar dacă cei doi au fost folbaliști mari, boloni sau pițurcă, de exemplu, cum ar putea fi catalogați, colosali? toți ziariștii aruncă cu epitete de parcă ar fi plătiți în funcție de numărul lor. au fost jucători buni, valoroși, dar nu mari. ca să fi fost mari ar fi trebuit să câștige niște trofee importante.

polistul68 (4 comentarii)  •  4 august 2013, 11:47

Da, ai drewptate…dar cum am scris, depinde la ce ne raportam. Fata de NIla sau Cristea, au fost jucatori mari..Nu au fost lasati sa pelce afara, asta e un argument…

vechi dinamovist (15 comentarii)  •  4 august 2013, 12:53

Fara indoiela cei doi ai fost MARI fotbalisti , dar Cornel Dinu a reprezentat cel mai bine spiritul lui Dinamo – lupta constienta pana la ultimul fluier, angajament si abnegatie . Ce s-a intamplat cu vietile lor este o alta problema …

Stephen (1 comentarii)  •  4 august 2013, 13:12

Spre deosebire de Cornel Dinu,Mircea Lucescu nu s-a facut ,,cumatru” cu persoane care au contribuit la nivelul ,,ridicat” al fotbalului românesc gen ion becali.
Asta poate fi una din cauzele pentru care ,,te-ai chinuit” Cristi sa gasesti happy end-ul.

sorinescU (7 comentarii)  •  4 august 2013, 13:14

sublim. si sa nu uitam ca OAMENII acestia sunt absolventi de facultati…..unul de drept, celalalt de stiinte economice…. pana la urma ei sunt niste titani. RESPECT (din cluj napoca)…

ionut.07 (1 comentarii)  •  4 august 2013, 13:31

@googol, incearca sa-ti tragi perdeaua de fum (de culoare ros-albastra?) de pe ochi si sa vezi realitatea.
Si cei numiti de tine, precum si cei doi de care se vorbeste in articol, au fost niste jucatori foarte mari (poate si la propriu, nu numai la figurat) in contextul fotbalului romanesc.
Ca si multe alte domenii, sportul romanesc a avut carente fata de tot ceea ce se intampla in Occident. In fotbal, abia pe la inceputul aniilor ’80 am inceput sa acoperim aceste carente si sa apara astfel performantele. Asta nu inseamna ca jucatori precum Dobrin, Dumitrache, Dinu, Lucescu, nu au fost fotbalisti mari. Ar fi o greseala fata de sportul romanesc sa nu-i consideram ca atare. Bineinteles ca orice comparatie cu tot ce se intampla astazi in Liga lui Mitica de toate zilele e inutila.
Si nu-n ultimul rand, ar trebui sa apreciem epitetele atunci cand sunt folosite cum trebuie (mai ales in presa sportiva), ca-n ultima perioada….

unu (30 comentarii)  •  4 august 2013, 13:42

googol,piturlea zis 3 de 6 a fost eventual un mare barbugiu ,nu poti compara un analfabet cu astia 2 care sunt toba de carte !!!

cosmin (8 comentarii)  •  4 august 2013, 14:17

Daca-l comparam pe Lucescu cu Piturca inseamna ca suntem bolnavi.

Sirius (198 comentarii)  •  4 august 2013, 14:18

Cu ce ocazie scrii despre cei doi, nene Geambașu? Au făcut vreo ispravă în ultimile zile și nu știi decât dumneata? E vreo aniversare? Au împlinit, cumva, o vârstă rotundă? Sau ție-e milă de cei de la Dinamo cât de jos au căzut și le dai o mână de ajutor, vorbind despre foștii lor jucători?Articolul dumitale este plin de banalități, generalități și… umor involuntar! Iată câteva mostre.
– ”Primul este imaginea longevității, a succesului. Cel de-al doilea este altceva…” Deci recunoști că al doilea (Dinu) nu are nici o legătură cu succesul!
– ”Limba română a obosit să găzduiască atâtea superlative câte ne gâdilă nouă vârful limbii”. I-auzi! Nene, îți dau un sfat: când lauzi deșănțat și nemeritat pe cineva evită să vorbești despre gâdilare la vârful limbii, pentru că se… interpretează tendențios!
– ”Dinu era tot ce ce nu era Lucescu”. Tare, domnule! Înseamnă că suma calităților celor doi = perfecțiune absolută. Deci, dacă Lucescu avea, să zicem, 20% din calități, restul de 80% le avea Mister!! Grozav! Dar, pe căldura asta, cineva ar putea interpreta, de exemplu, că Dinu a fost femeie!, de moment ce era tot ce nu era Lucescu!!??
– ”Mister a bifat chixuri de răsunet”. Ei, cu asta m-ai învins, sunt obligat să-ți dau dreptate. Ba, mai mult, o să mai amintesc și eu un chix, pe care mulți probabil că l-au uitat. De fapt e vorba de trei chixuri, un fel de trei în unu, cum se spune azi. În 1989, în numai jumătate de campionat, Dinu a ”antrenat” 3 (trei) echipe: ASA TG. Mureș, Oțelul Galați și Scornicești. Și pe toate trei le-a retrogradat! Cred că a și intrat în cartea recordurilor!…
Oricum, mare pișicher ești nene Geambașu!

boy (15 comentarii)  •  4 august 2013, 14:51

mari fotbalisti la noi aici in perioada ciocanului, se stie cat de mult se iubeau unu pe altul, in occeident se plateau bani pentru transferuri la dinamo daca nu veneai ti se facea dosar la secu!

kkciosuldelahamangia (42 comentarii)  •  4 august 2013, 14:51

uauoleu, uoai di mini, ce oda inchinata celor doi ,,oropsiti” ai sistemului. care sistem ? cel dinainte de ’89 !
in ograda noastra pot fi laudati si sanctificati, se gasesc destui sa le pupe moastele, dar ce performante internationale au avut cu dinamoscova, pot sa aflu ? ca altfel, nu existi, punct.
continuati…

Bocanci (1 comentarii)  •  4 august 2013, 14:53

Io n-am inteles pentru ce a fost scris acest articol. Poate lipsa de subiecte. Dodel n-a mai fost prin carciuma, Prodanca nu si-a mai pus poalele-n cap?

Alex (9 comentarii)  •  4 august 2013, 15:06

@ gogol

Pana una-alta Dinamo cu cei 2 a intalnit in CCE de 2 ori pe Internazionale Milano, de 2 ori pe Atletico de Madrid, pe Real Madrid sau Feyenoord si in UEFA pe AC Milan. Cam greu sa-ti faci nume cu aceste echipe, parca totusi nu se compara cu Honved si Velije. Vezi ca pana in ’86 Steaua nu prea a contat in Europa, Dinamo si Craiova aveau deja semifinale in palmares.
La fel cum a spus si cineva inaintea mea, fotbalistii nostri de atunci n-au fost lasati sa plece afara. Nu vom sti niciodata adevarata valoare a unui Balaci, Dumitrache sau mai ales Dobrin pentru ca nu prea aveai cu ce sa-i compari. Fotbalul din Romania in acei ani nu era profesionist. Dinu si Lucescu erau deja antrenori cand au inceput sa se miste lucrurile si la noi. Si asta s-a facut in principiu doar la Steaua si Dinamo, pentru ca aveau „spate”; pentru ca erau valentin, alecsandrescu, postelnicu, anghelache sau ianul.

yosua (5 comentarii)  •  4 august 2013, 15:12

Frumos,interesant si clar despre 2 persoane puternic admirate de mine in 3 perioade;copilarie,adolescenta si evident in aceasta tinerete pe sfarsit.Da doi Oameni care au pus ceva in locuri lipsa si carora le datoram respect.Bravo Geambasu

lucian (1 comentarii)  •  4 august 2013, 15:25

Ca cei doi au fost fotbalisti foarte buni, nu mai are rost sa repet. Singurul lor „DEFECT” e ca s-au nascut prea devreme, ca si altii. Clubul DINAMO, nu va redeveni ce a fost o data, fara un sponzor potent financiar. D-ul Negoita, poate are intentii bune, dar decat sa organizeze trialuri pentru echipa mare a lui Dinamo, mai bine ar strange niste bani, pentru FOTBALISTI si nu pentru jucatori de fotbal. D-ul Negoita sa se duca la biserica si sa aprinda o lumanare mare, ca nu a apucat vremurile lui Lucescu, Dinu, Dumitrache, Nunwailer,Dudu si altii, ca ramanea an chiloti si cravata la gat asortata cu chilotii, bine-nteles. Au fost „jucatori” care toti, la un loc nu au jucat 90 de minute la Dinamo. Cine i-a adus si CINE a aprobat sa fie adusi. Tare as vrea sa stiu. Meciul cu Steaua, e ca o lupta antre 2 cavaleri medievali. Unul are sulita si unul unghiera. Dinamo e an „reconsructie”. Cu asemenea „materiale” o sa construiasca ca „maistorul” Manole, din legenda. Jucatorii vor spectatori mai multi. Sa vedem ce ? Nu sant an stare de 3 pase consecutive antre ei, an terenul aadvers. Nu m-as mira sa aud ca un jucator nou, sa dus la magazie sa schimbe ciorapii, ca a primit doi ciorapi de stangu, cand el e dreptaci. La Dinamo, trebuie BANI multi si oameni COMPETENTI. E greu de gasit oameni (prosti) care sa mai bage bani an fotbal, pe vremurile astea. Se zice ca cel mai frumos cadou e dragostea, dar cine mai face cadouri an ziua de azi ?

je (141 comentarii)  •  4 august 2013, 17:07

stii cumva daca a fost blat la Kosice ca Dinu sa fie schimbat cu Iordenescu?

bankk (48 comentarii)  •  4 august 2013, 17:12

2 mari personalitati, mari caractere, si Dinu a avut perioade bune ca antrenor la Dinamo, dar a fost oarecum mai distant de fenomen decat Lucescu, care e un tip mai realist.

Vladimir Cohn (2 comentarii)  •  4 august 2013, 17:55

Descriere corecta , oricum este foarte bine sa vedem realitatea din viata acestor doi competitori .

Kryss (1 comentarii)  •  4 august 2013, 18:15

Numele celor doi insi la un loc mie imi amiteste de cea mai mare magarie din fotbalul nostru: Indepartarea lui Dobrin de la nationala din Mexic…

AYALA (1 comentarii)  •  4 august 2013, 18:15

Superb articol! Felicitari Cristi Geambasu. Ne-ai amintit de doua nume mari din fotbalul adevarat. Va mai aduceti aminte?…Raducanu-Satmareanu, Boc, Dinu, Deleanu-Dumitru, Radu Nunweiler-Dembrovschi, Dobrin, Dumitrache, Lucescu. Ce echipa, ce nume? Spuneti-mi un nume dintre (fotbalistii) de azi care ar avea loc in aceasta echipa? Bravo DL. Geambasu, asteptam articole despre Dumitrache sau MARELE DOBRIN si nu vreau sa fiu rautacios dar va rog frumos sa nu-l comparati peDOBRIN cu Nila sau Piturca.

MAI MARE DECAT REGELE CIOABA (2 comentarii)  •  4 august 2013, 19:08

LUCESCU si DINU …DINU si LUCESCU …2 FOTBALISTI MARI ALATURI DE MULTI ALTII …..DOBRIN…BALACI… DUDU…DUMITRU…IORDANESCU…DUMITRACHE… STEFANESCU…BOLONI…DOMIDE…DEMBROVSCHI… OBLEMENCO…NUNWEILLER……. iar acum avem intretinatori si animatori de rapandule …PACAT !

taranul (13 comentarii)  •  4 august 2013, 19:14

catre autor!ai inceput sa-ti revii. ai lasdat birfa si te-ai apucat de chestii serioase!daca continui in stilul asta ai sanse la un premiu!dupa tema abordata si dupa stil meritat!de asta avem nevoie acum, recunoasterea valorilor siacceptarea lor asa cum au fost si sunt. la mai multe!

gima (30 comentarii)  •  4 august 2013, 20:04

nu uitati fraierilor si detractorilor!: Cornel Dinamo Dinu e fost declarat de 3 ori cel mai bun fotbalist din România. erau momente cînd nici pasărea-n zbor nu trecea de Dinu.
aia cu Kosice mai pune-ţi mîna pe carte copii. tatăl tuturor antrenorilor din România, Angelo Niculescu, zicea după Mexico că dacă ar fi avut încă cinci jucători ca Dinu în echipă ieşea campion mondial. dar ce ştiţi voi copii? doar să criticaţi, să amestecaţi jocul de fotbal cu viaţa privată.

seba (157 comentarii)  •  4 august 2013, 20:53

foarte bine ca ai scris depre lucescu si dinu. doi oameni de calitate de la care avem multe de invatat.

sundance kid (23 comentarii)  •  4 august 2013, 21:05

Cristi ? Am si eu o parere personala . Mi-a placut foarte mult articolul . L-am urmarit asa cum pe timpuri urmaream ” teze si antiteze la paris” cu monica lovinescu doar ca al tau este strict legat de fotbal . Parerea mea este ca Dinu a primit destule „cutzite”pe la spate din partea vietii si cu greu si-a revenit daca si-a mai revenit vreodata si ma refer in special la despartirea neasteptata de nevasta . A mai iubit pe cineva dar Acela nu era OM . Pentru Lucescu ? Toate superlativele dar sa isi mai aduca aminte din cind in cind de cuvintul modestie .

Paul (7 comentarii)  •  4 august 2013, 22:28

🙂 felicitari,
ai renuntzat de ceva timp la scandalurile ieftine
felicitari!

splendini (52 comentarii)  •  4 august 2013, 23:43

Nu-mi place ca C. Geambasu nu e transant: Lucescu e la ani lumina fata de Dinu. Ca fotbalisti, inteleg, buni amandoi, dar dupa aia stilul de viata i-a departajat. Seriozitate, auto-control, disciplina, curaj, munca versus…ceea ce eufemistic se numeste viata „boema”, punctata de izbucniri de pseudo-eruditie a la CV Tudor. Un parinte pe cine ar da ca model de comportament fiului sau: pe Dinu sau pe Lucescu?
In fine, inchei si eu impartial ca tot roamanul, sa fie sanatosi amandoi, La multi ani!

pecio (2 comentarii)  •  5 august 2013, 3:53

@siriusDinu impreuna cu alti citiva jucatori cu care a facut cuplu de fundasi centrali(BOC,SATMAREANU2,SAMES)au fost cele mai bune cupluri in nationala ROMANIEI.O spune unul care nu este dinamovist,stelist rapidist sau oltean ci utist,Cel mai bun fundas central roman,Dumitrache cel mai bun virf roman,iarBalaci,Dumitru,Marcel Raducanu cel mai bun mijloc romanesc

andripopa (6 comentarii)  •  5 august 2013, 7:48

felicitari D-le Geambasu in acest articol nu a-ti vorbit numai de fotbalistul Dinu sau Lucescu ,a-ti vorbit si de omul Dinu cu bune si cu rele ,cum e viata ,unii au parte numai de succese ,altii le au mai amestecate ,de unde inclin sa cred ca in viata e bine sa treci prin toate pentru a putea mai bine sa-i intelegi si pe altii .

doru (73 comentarii)  •  5 august 2013, 7:49

Doua sabii nu incap in aceeasi teaca. Dinu si Lucescu au fost mari, personalitati puternice si lideri autoritari. Din pacate pentru Dinamo, unde e Dinu nu poate fi Lucescu si invers. Precum cainii, fiecare marcheaza teritoriul si devine agresiv cand altcineva il incalca. Lucescu nu poate intra in curtea lui Dinu. Asta a fost o mare problema pentru Dinamo. De la distanta, se apreciaza si chiar se apara unul pe altul. Cand se apropie insa, se lasa cu muscaturi. Asta e viata, mai ales la noi, unde greu poti alatura oamenii pentru un tel comun. Un Dinu si Lucescu impreuna ar fi insemnat enorm pentru Dinamo. Din pacate, acest lucru nu se poate intampla.

Octavian Stăncioiu (10 comentarii)  •  5 august 2013, 9:43

Spre finalul articolului, cu gândul (și) la Costică Ștefănescu, lacrimi îmi jucau în ochi. Ce fotbaliști și ce fotbal aveam!

Comentează