Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Cătălin Hîldan pe tricou. Tristă alegere!

Dinamo şi-a prezentat noul echipament. Conducerea apelează la un simbol contemporan pentru a anestezia galeria

5 octombrie, 2000. Cătălin Hîldan se prăbuşeşte şi moare pe teren în timpul unui meci amical pe care Dinamo îl disputa la Olteniţa, cu formaţia […]

joi, 18 iulie 2013, 8:56

Dinamo şi-a prezentat noul echipament. Conducerea apelează la un simbol contemporan pentru a anestezia galeria

5 octombrie, 2000. Cătălin Hîldan se prăbuşeşte şi moare pe teren în timpul unui meci amical pe care Dinamo îl disputa la Olteniţa, cu formaţia locală. Mijlocaşul formaţiei din Ştefan cel Mare avea 24 de ani şi purta banderola de căpitan. O nenorocire despre care nu ştim nici acum dacă putea fi evitată.

2011, lună şi zi neprecizate. Ia naştere cu acte Asociaţia Peluza Cătălin Hîldan, care celebrează meci de meci amintirea „Unicului căpitan”. Nu este decît oficializarea existenţei PCH, care îi cuprindea de cîţiva ani pe unii dintre cei mai radicali suporteri dinamovişti, plasaţi la peluza dinspre tabela de marcaj a stadionului din Groapă.

17 iulie, 2013. Dinamo îşi prezintă echipamentul pentru sezonul care urmează. Pe noile tricouri, exact la baza gîtului, a fost inscripţionat chipul lui Cătălin Hîldan. Sub portretul stilizat al celui dispărut tragic acum 13 ani poate fi citită rima şcolărească „FCD în ADN”. Mai jos de imaginea lui Hîldan şi de textul rimat, inserturi publicitare. Orange, Baumit.

Să recapitulăm. Hîldan, FCD in ADN, Orange, Baumit. Ce este asta? Un necesar omagiu adus memoriei fostului căpitan dinamovist sau un viclean exerciţiu de marketing al actualei conduceri? Care conducere mizează pe ataşamentul ne-con-di-ţi-o-nat al generaţiei tinere de suporteri faţă de ideea de sacrificiu pentru culorile alb-roşii, personificată de „Unicul Căpitan”. Domnii Negoiţă şi Anghelache nu sînt nişte erudiţi în materie de istorie dinamovistă, dar ştiu cu precizie ce valori prizează fanii de acum. Mînuiesc cu cinismul omului de afaceri noţiunea de simbol şi fac cadouri ca grecii. Calul lor Troian este acest tricou. Negoiţă şi Anghelache au înţeles că pentru suporterii de acum Dinu este un personaj mai degrabă compromis, dacă nu şi caraghios. Au priceput că nume ca Pîrcălab, Radu Nunweiller, Sandu Gabriel „Şarpele” sau Dudu amintesc suporterilor recenţi vag de o echipă de demult, din alt secol, din alte timpuri. Dumitrache, adică Mopsul? Parcă era unul care şpriţuia şi primea pomană de la Turcu şi de la Bagher. Nu, frate?

Pe cînd Hîldan este altceva. A devenit altceva. Moartea lui cumplită s-a transformat în mesaj divin. În exemplu definitiv. O deficienţă de dotare medicală a dat naştere unui martiriu, iar un jucător harnic, disciplinat şi devotat, dar nu mai mult, a devenit un mit. De dragul adevărului, şi el o noţiune vetustă, anumite lucruri trebuie spuse. Cu riscul de a fi înjurat. Nu cred în demersul ticluit al conducătorilor de acum ai lui Dinamo pentru că simt că ascunde lucruri pe care nu le-au făcut. O campanie de transferări subţire, ai cărei piloni se numesc Lazăr, Antonio Asanovici şi Rotariu. În contrapartidă, o reuşită campanie de vînzări, cu Alexe şi Nica în prima linie. Alexe şi Nica, produse sută la sută dinamoviste, vînduţi în grabă şi pe bani puţini. Bilanţ contabil. Intrări, ieşiri, profit, recuperarea investiţiei. Care investiţie?

Chipul lui Cătălin Hîldan pe tricoul dinamovist. Tristă alegere! Colegul Adi Florea, care ţine de vreo 30 de ani cu Inter, îmi atrage atenţia că la Inter nimănui nu i-a trecut prin minte să pună pe tricoul nerazzurrilor chipul lui Giacinto Facchetti. Giacinto Facchetti a fost pentru Inter şi pentru squadra azzurra mai mult decît toate simbolurile noastre fotbalistice la un loc.

Comentarii (159)Adaugă comentariu

Alexandru Makedonski (4 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:37

Editorialistul anului 2007. Tristă alegere…

Iubesc fotbalul (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:38

As dori sa imi arate si mie cineva o echipa in care nu se baga bani dar are si performante.Nu exista asa ceva. Cei de la Dinamo se imbata cu apa rece.Poate se vor trezi la pana la finalul turului cand or sa constate ca nu vor trece de jumatatea clasamentului.Sunt dinamovist pentru ce a fost Dinamo – anii 80-90 desi eram mic atunci.Acum nu pot sa ma uit la o echipa care aduce un jucator ca Rotariu pe cai mari si care a bifat un pic sezonul trecut de tremura chilotii pe el cand a intrat pe gazon.Imi pare rau de Danciu ca acum cand se retrage nu o poate facein glorie.Sper sa ma insel dar aceasta este parerea mea.

UZUM Victor (5 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:39

Imi pare rau, dar nu sunt deloc de acord cu ultima afirmatie din articol („Giacinto Facchetti a fost pentru Inter şi pentru squadra azzurra mai mult decît toate simbolurile noastre fotbalistice la un loc”).

HAGI e un simbol imens pentru echipa nationala a Romaniei. Am fost acum 2 luni in China, si stiau si acolo de marele HAGI, Maradona din Carpati. OAmeni cre nici macar nu sun pasionti de fotbal, ci de baschetul din NBA… La fel, LACATUS e un simbol fantastic pentru STEAUA.

Chiar nu stiu de unde ai scos-o pe asta… Sper ca e doar o ecprimare nefericita. Majoritatea cluburilor si nationalelor importante au simboluri fotbalistice importante si substantiale. Ele nu se pot compara, fiecare e unic in felul sau. De la Juanito al Realului, pana la exploatatul Hildan…

Srbija (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:40

Deci, din ce am inteles, chipul lui Haldan, Dumnezeu sa-l ierte, este folosit pentru marketing.
Bine, dar voi de la GSP nu ati facut marketing cu Gigi Becali? Cam sunteti ipocrit in articolele voastre. Imi amintesc de un articol pe care l-ati scris despre Reghe, acuma va deranjeza si un om mort. Ati scris un articol, sicer, fara rost, pierdere de timp. OnlyRapid frumos a scris si a scufundat toate argumentele voastre.
De ce e rau sa se faca marketing cu un erou al clubului alb-rosu? Acest marketing ajuta clubul pentru care acel tanar baiat si-a dat viata.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:40

Citesc comentariile si, dincolo de observatii de genul „stim ca esti antidinamovist” sau „lasati-l in pace, nu stiti ca este dinamovist?”, am gasit multe afirmatii de bun simt. Din ambele directii, si din aceea a suporterilor care nu sint de acord cu ce am scris, si din partea celor care gindesc cam la fel cu mine. Poate ca o parte din cei care sint de acord cu editorialul nu sint dinamovisti, poate ca sint si dinamovisti, habar n-am. Nu am scris articolul nici ca sa inflamez spiritele, nici ca sa ma aflu in treaba, pur si simplu mi s-a parut un subiect interesant. Si delicat. Dar am tinut sa imi spun parerea sincer, cu riscul sa supar mai ales suporterii radicali. Ori suporterii de data noua pentru care „suporterii de vita veche” sint deja un balast.

Obiectiv = Adevarat! (40 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:45

De acord cu eseneta articolului. C Haldan a fost un jucator harnic pe teren, mediu valoric si, contextual, capitanul echipei Dinamo. Ca el, echipa Dinamo a avut n fotbalisti si capitani. Singurul argument care sta la baza transformarii sale in „legenda a lui Dinamo” este faptul ca a murit pe teren. Personal consider ca nu e un argument obiectiv, ci dimpotriva, unul strict subiectivo-emotional. In privinta asta trebuie precizat ca acest jucator nu a murit „dandu-si viata pt. Dinamo”, nici macar sub inteles simbolic, nesacrificandu-si viata facand acte de legenda, de o bravura nemaipomenita in numele si pt. Dinamo, ci a murit accidental (din cauze medicale, asa cum se intampla la multe locuri de munca, dupa teza asta Ralu Filip ar treb. sa fie transormat intr-o „legenda” a CNA, pt ca a murit in timpul serviciului). Concluzionez: Catalin Haldan este un fost jucator (si capitan) al lui Dinamo, darz, muncitor, mediu ca valoare, care, din nefericire (ca si in cazul multor altora), a murit accidental in „exercitarea atributiilor de sportiv”, dar sub nicio forma o „legenda veritabila”, al carui nume sa se confunde cu merite sportive fantastice si performante greu de egalat. Sa fim mai degraba rezonabili si obiectivi, si in subsidiar subiectivi si emotionali. Cat despre imprimarea chipului sau pe tricou, nu am o critica speciala la adresa acestui fapt. Ba chiar consider ca e o miscare strategica buna, atat sub aspect emotional (totusi, dincolo de exagerearea atribuirii calificativului „legenda/mit”, CH este un exemplu pozitiv pt. tinerii fotbalisti), cat si de marketing.

jolo (5 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:47

suntem in lumea lui „cine nu-i cu noi e impotriva noastra” mai avem mult (ca specie si nu ca popor roman!) pana cand cineva sa poate deschide gura sa-si spuna o parere fara sa primeasca apoi invective.. ar fi fain ca cineva de la gsp sa ia arhivele blogerilor si sa faca un grafic cu evolutia simpatiilor/antipatiilor de la o postare la alta

sifuente (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:47

Ideea nu este deloc una „trista”. Spre deosebire de fosta conducere, care prin marketing intelegea sa dea cadou unuia dintre sponsori un tricou cu numarul retras de la Dinamo, 11, numarul lui Catalin, noua conducere face ceva in „memoria” lui Catalin. Este normal ca noua conducere sa incerce sa sudeze relatia cu galeria. De altfel unul dintre obiectivele declarate este readucerea suporterilor pe stadion. Pentru asta e nevoie de liniste, din toate punctele de vedere, inclusiv in ceea ce priveste relatia cu galeria. Suntem toti constienti ca o echipa nu se face peste noapte, ca trebuie intinerit lotul, ca preluarea clubului s-a facut cu un efort financiar destul de mare si ca bugetul este restrans. Dar lucrurile se indreapta pe un fagas bun la Dinamo. Nu deranjeaza atat de tare faptul ca anul acesta investitiile sunt precare, cata vreme vedem ca in ultimul an s-au adus foarte multi jucatori tineri si foarte tineri de perspectiva, s-au deschis centrele de juniori, s-au organizat trial-uri pentru „pitici”…Suntem constienti ca nu le putem avea pe toate din prima…tocmai de aceea cred ca aceasta miscare de marketing poate fi privita ca un mesaj al conducerii ca acesta este spiritul in care trebuie sa creasca si sa performeze orice jucator care imbraca tricoul lui Dinamo ! Poate Hildan (a propos, pentru cei care posteaza p-aici, dinamovisti sau nu, macar scrieti-i numele CORECT, cu „i”, nu „a” !!!) nu a fost un mare talent, dar a fost un exemplu de disciplina, devotament fata de Dinamo si seriozitate ! Si pana la urma asta ne dorim pentru moment sa vedem la Dinamo ! Daca tot nu avem „valoare”, macar sa avem determinare si curaj, iar jucatorii sa merite apelativele de „caini rosii”…si orice ati spune…Hildan a fost, cel putin in istoria recenta a clubului, unul dintre putinii dinamovisti demni de acest renume.

marian (85 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:47

Buna ziua, domnilor. Tigri #34 are dreptate. Pana la urma clubul este obligat sa respecte si sa remunereze dreptul de imagine, care apartine familiei. Dumnezeu sa-l odihneasca pe Catalin Hildan.

LLK (8 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:47

Trist …e faptul ca te’ai bagat tu in seama Geambasule cu articolul asta de tot rahatul.Chiar imi placea ce scrii dar articolul asta m’a facut sa cred ca toti scrieti la comanda si nu din pur devotament fata de meseria imbratisata.Aia era problema ta ca l’au pus pe C.Haldan pe tricouri?Sunt suporter dinamovist si am o varsta suficienta,astfel incat l’am prins pe Haldan jucand aproape toti anii la Dinamo,si nu pot spune cu asa usurinta ca era doar un jucator ” hotarat ,disciplinat si doar atat” ca tine.Era cam cel mai bun mislocas defensiv din tara ,mai ales la momentul decesului sau, si isi merita toate omagiile aduse de suporteri si conducere.Ai vorbit de Inter….ca nu isi omagiaza jucatorul acela decedat….dar de ce ar trebuii sa copiem tot ce se intampla in vest?Oare nu ar trebuii noi astia balcanici sa avem propriile initiative ?In fine…dute spala’te pe fata si sterge articolul asta,nu te merita!

sundance kid (23 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:49

E usor de inteles mesajul articolului . Cristi ar fi preferat mai degraba o campanie de achizitii de valoare decit santajul cu chipul lui Hildan imprimat alaturi de Orange si alte firme interesate de marketing adica un fel de „kitsch” . Personal eu m-am indragostit de Dinamo mai ales datorita lui Florea Dumitrache . Detentei lui , loviturilor perfecte cu capul , driblingului in cascada , loviturilor cu ambele picioare, etc, etc..Cel cu FCD in ADN a cazut la fix pentru fanii inculti si necivilizati ai stelei pentru ca majoritatea userilor stelisti de pe gespe asta si sunt cu mici exceptii , adi stelistul, sulhaticul, radical sau dj morphis . Un motiv sa faca misto ! FELICITARI PENTRU ARTICOL . Si apropos se pare ca l-am pierdut si pe FAI care dintre astia nou veniti nu s-a miscat rau deloc . De ce l-am pierdut !! Pentru ca virgule conducatorii aveau treaba mai multa cu imprimeurile ..))) ! Culmea e ca I-au pus conditii si lui Multescu de parca ar fi facut transferurile Cfr-ului !!

tase (18 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:51

sunt stelist de f multi ani dar si acum am un mare respect pentru marii dinamovisti care au scris istorie. Imi aduc aminte de declaratia dobitocului de Turcu cu privire la Mopsu-Dumitrache si care m-a indispus peste masura cateva zile atunci; acesti trepadusi vor numai reclama pe spatele unor legende cum si ciobanul dement jilava rezident s-a protapit pe Steaua devenind dintr-un ilustru nimeni un simbol al mitocanismului RO. Inca mai sper sa se reinvie adevarata rivalitate Steaua-Dinamo fara insultele si injuriile cocalarilor de astazi care pozeaza in mari suporteri.

Saramago (3 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:58

„O deficienţă de dotare medicală a dat naştere unui martiriu, iar un jucător harnic, disciplinat şi devotat, dar nu mai mult, a devenit un mit.”

Se prea poate sa ai dreptate, domnule Geambasu.

Stefan (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 10:59

Si chiar daca..chiar daca Dinamo se foloseste de imaginea unui martir precum Catalin Haldan pentru a atrage suporteri la stadion, care este problema? Si chiar daca numele dumneavoastra duce cu gandul mai degraba la un negustor de cai decat la un jurnalist (sportiv cica), si ce daca? Si chiar daca eu sunt suporter petrolist, si chiar daca avem si noi martirul nostru, pe Tabarcea Constantin, si chiar daca l-as purta cu mandrie pe tricou, si de ce te intereseaza pe tine? Si chiar daca opinia ta nu conteaza cat o ceapa degerata, si ce daca?

whitefang (3 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:03

Un ziarist bunicel de cele mai multe ori scrie bine, dar fara imaginatie, doar cu tema!. Poate daia crede ca noi romanii nu avem discernamant si trebuie sa-i copiem pe altii fie ei si italieni. Cunosc muti italieni penibili!.

conasu (21 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:03

…”suporterii de vita veche sunt deja un balast….” Vad ca esti „on line”, si nu inteleg de ce spui asta ?! Faptul ca Dinamo are suporteri care au vazut live meciurile cu Inter, Liverpool, Hamburg, Aston Villa, etc si sunt si acum langa echipa inseamna atasament si dragoste de culori si tot ce inseamna Dinamo, dupa ce a trecut prin atatea framantari ! Toti au (ati) ramas muti de uimire dupa campania negativa ca Dinamo nu ar mai avea suporteri, cand in retur a avut cea mai buna medie din toate echipele !!! Suporterii ..”de vita veche..” sunt si de ..calitate, domnule Geambasu ! Ei stiu fotbal si sunt exigenti , nu sunt o gloata de aplaudaci ! P.S Cand insoteati Dinamo prin cantonamente, erati mai putin radical !

Gavrila Robert (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:04

D-le Geambasu..se pare ca ti-ai dat seama pana la urma ca ai atins un subiect delicat si acum probabil ca iti pare rau ca ai scris acest articol…din pacate pt tine faptul e consumat deja iar cateva sute sau poate mii de oameni or sa isi schimbe parerea despre dumneata,un ziarist aparent bun…dar ai dat cu bata in balta cum se spune……succes in cariera va doresc si va rog un singur lucru…sa nu mai vorbiti si sa nu mai scrieti niciodata nimic despre Dinamo……FCD in ADN.

jjj (8 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:07

Nu e vorba despre suporteri radicali vs cei de vita veche… Si, in opinia mea, nici macar despre trista alegere a lui Haldan. Este, exact, un amalgam: e vesel ca s-a curatat cumva clubul, e trist ca s-a reinceput tot pe stilul „ieftin si prost”, e vesel ca Negoita a incercat sa-si castige simpatia suporterilor, e trist ca nu a facut-o fiind cel putin deschis si onest.. In loc sa apara zilnic la TV sa re–re-reanunte cum a salvat clubul si cum in 2-3 ani rupe tot, era de bun simt [si toata suflarea dinamovista ar fi inteles] daca spunea sincer ca asta e situatia, atata poate acum, sa concuram la achizitii cu Botosaniul si pascaniul, ca am ajuns sa prefere orice jucator sa semneze cu juma’ din echipele din LIga 1 inaintea lui DInamo. Ceea ce ar reflecta si cam care ar fi asteptarile normale si decente de la acest sezon, nu tampenia aia cu obligatoriu cupele europene. Asta putea face si Borcea, sa nu bage un leu si sa urle ca are echipa de 24 carate si se bate la titlu.

gobi (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:08

sa nu uitam ca hildan e capitanul cu un palmares… ei bine, stim ce palmares (nu) are

Nazarie Alexandru (3 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:08

Ce grafice tata ? Domnul Geambasu , daca tot cititi comentariile va vand un pont, desi sunteti cu ani grei de experienta dar poate totusi va prinde bine pontul. Cititi de curiozitate din Biblie, epistolele scrise de apostolul Pavel, uitati-va cu atentie ca el LA INCEPUT ii vorbeste de bine, ii lauda, ii incurajeaza si apoi se schimba macazul odata cu cuvintele „ce am eu impotriva voastra este ca…” si atunci le spune cu varf si indesat ce este gresit in vietile lor. Asta a fost lectie de viata pentru mine, acum cand am de reprosat cuiva ceva, incerc mai intai sa ii scot partile bune in evidenta si apoi sa ii spun ce cred eu ca trebuie sa ii reprosez. De ce Domnule Geambasu ? Pentru ca omul primeste mustrarile, primeste tot ce e rau din gura cuiva daca mai intai a primit cuvinte frumoase. Incercati asta o data, de ce nu ? Abea dupa aceea sa se faca grafice draga „jolo” . De cand a venit domnul Negoita, toate initiativele au fost atacate. De ce nu a fost scris un articol pe gsp de exemplu despre modul in care Dinamo se auto-promoveaza prin clipuri, sesiune de autografe etc. Cat despre transferuri, chiar in perioada asta de Mercato am fost atent, sunt multe cluburi in Europa care iau jucatori liberi de contract sau de la retrogradate si fac treaba buna. Ce il mai laudati pe Adi Popa…ati uitat de unde a venit? De la Concordia Chiajna, iar daca Dinamo transfera de la Chiajna… se spune ca nu se fac investitii in transferuri. Eu ca dinamovist cred ( ca in fiecare an ) , ca acest an competitional va fi unul bun pentru Dinamo, vreau sa fiu optimist si sa merg la meciuri pe stadion, sa incurajez si abea la final sa judec eu echipa, cand se trage linia… nu la inceput. Joel Thomas si Colins Fai vor fi surprizele placute ale noului sezon. Mult succes domnule Geambasu, cred ca e primul articol de pe blogul dumneavoastra pe care il citesc, am intrat din curiozitate sa vad daca sunteti in mana cu Maria Andries. Sanatate

Tudor (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:09

Daca intentia lui Negoita ar fi fost una pur de marketing asa cum spuneti dumneavoastra atunci tricourile lui Dinamo nu ar fi costat 190 de lei ci 390 sau mai mult. Si sunt convins ca ar fi avut la fel de mult succes. Va spun ca 190 de lei pentru un tricou abia lansat este un pret derizoriu mai ales pentru Romania, unde tricourile de fotbal costa enorm de mult. In opinia mea acest articol nu isi avea rostul si v-ati umplut inca o data de penibil

conasu (21 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:16

Sunt de acord cu tine „tase”…cred ca si tu esti ceea ce numeste domnul Geambasu…”suporteri de vita veche..” ! Ce nu inteleg cei de acum este faptul ca noi atunci, chiar daca jucatorii echipelor adverse ne produceau suparari , ii admiram si ii respectam….ma duceam de multe ori la „cuplaje” sa vad si primul meci in care vedeam fentele lui Marcel Raducanu, sarjele lui Ion Ion sau Manea, siguranta lui Cazan sau Munteanu II, paradele lui Iordache sau Ionita … Acum totul e ura, jigniri, aroganta, infatuare si provocare ! As vrea sa stie domnul Geambasu ca cei de …”vita veche”, poate au si ceva ….nobil in suflete !

aham (62 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:17

haldan a fost, cel mai probabil, dopat. ca jucator .. sa spui ca a fost cine stie ce e doar o dovada de subiectivism, nimic altceva. alerga mult si lupta dar intr-un mod limitat. ca el sunt, au fost si or sa mai fie multi. il distinge o moarte tragica in conditii suspecte si atat. sunt zeci de jucatori care au facut pt dinamo mult mai mult din punct de vedere fotbalistic, dar n-au murit la propriu pe teren, asa ca hai sa-l facem „legenda” pe singurul ghinionist

dude (7 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:22

geambasule, tu te-ai nascut trist si asa ai ramas……hai pa!

vechi dinamovist (15 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:35

Cristian Geambasu are dreptate , Catalin Haldan putea deveni o legenda dar din pacate a murit nepermis de tanar. Dinamo are in istoria sa jucatori extraordinari ca Dumitrache , Parcalab , Lucesu , Dudu Georgescu sau – mai ales- Cornel Dinu. Marketingul cere insa ca pe tricou sa fie subiectul unei drame in asa fel incat suporterii sub 40 de ani sa fie atrasi catre stadion si care echipa. Dar , este un exercitiu de marketing , sa nu aruncam anatema pe noul actionar , pana acum s-a miscat bine – vezi si atragerea lui Ion Tiriac – unul dintre cei mai mari si mai bogati dinamovoisti si la fel de bogat ca celalalt mare dinamovist- Ioan Nicolae.

dinamo1948 (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:47

trebuie neaparat sa copiem pe cineva? pe inter sau pe real ? trebuia neaparat sa scrieti de hildan ? pe multi dintre dinamovisti nu i-a interesant ca nu a fost un real talent, pentru multi a contat mai mult atitudinea decat talentul si impresiile pe care unii le au, era un gladiator care ura sa piarda, pentru ca el stia ca inseamna DINAMO, si vroia sa o demonstreze, e adevarat ca in loc de rima „fcd in adn” probabil „unicul capitan” mergea mult mai bine iar in ceea ce priveste presa si mass-media din romania stim cu totii ca sunteti sclavii stelei 🙂

CATALIN HILDAN INSEAMNA DINAMO !

Mircea,Suporter de vita-veche (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:49

Ce nu e bine iar, domnule Geambasu?Ca simbolul cainilor care punea capul in gheata adversarilor e pe tricou? Ca e pe fata, daca era pe spate probabil ca spuneati ca de ce e acolo. O peluza ii poarta numele, mii de tineri il venereaza si nu va convine? De ce nu spuneti si despre stelisti ca au inscriptionat pe tricouri tot felul de sloganuri? Bravo lui Negoita ca a avut aceasta idee si, noi, dinamovistii suntem mandrii ca banderola de capitan are chipul lui Hildan si tricourile ii poarta chipul. Restul e problema dvs pe care o respectam dar nu ne face placere.

Gabi Red (4 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:56

Daca sloganurile din Romania nu au rima, n-au nicio valoare 🙂 Am preferat sa-mi incep astfel comentariul, gandindu-ma la mitingurile anti-conducatori, in care fiecare participant scanda fara inima parca, acele texte de 2 randuri- obligatoriu rimate si ritmate(ca sa priceapa tot prostu’). De ce FCD in ADN n-ar fi un slogan „destept”? Pentru ca ne-am obisnuit cu ” Gigi lasa-ne” sau ” Mitica la brutarie?”. Rautatea acestui articol se vede din lipsa lui de cursivitate, de parca ar fi fost scris la comanda. Ce legatura are nasterea asociatiei PCH cu restul articolului? Ce legatura este intre chipul lui Hildan si cele doua reclame? Era mai ok daca Hildan era pozitionat pe spatele tricoului? Ce legatura este intre campania de achizitii si prezentarea ANUALA a echipamentului? Trebuie sa fii bolnav de conspirationism ca sa vezi dincolo de acestea dar sa inchizi ochii la ceea ce se realizeaza azi la Dinamo, care, sa nu uitam, putea avea soarta Rapidului sau chiar mai rau. Ce-ar trebui sa faca un investitor in fotbal dupa dumneavoastra, domnule Geambasu? Sa intre in fotbal si sa cotizeze? A investi nu este egal cu a cotiza. Dupa multi ani vad o strategie la Dinamo, vad o idee, vad campanii de marketing, vad intalniri cu suporterii, vad mediatizare in scoli, vad abonamente vandute, vad site de prezentare, vad pagina activa de facebook, vad magazin online…si toate aceste doar in cateva luni! Scrieti si despre asta. Pentru ca se intampla, nu le-am inventat eu! Daca va este greu, pot sa va „servesc” eu textul si dumneavoastra doar sa-l semnati, ca sa nu vi se usuce degetele pe tastatura scriind pozitiv despre Dinamo. Succes!

UZUM Victor (5 comentarii)  •  18 iulie 2013, 11:57

Mie mi se pare notabil ca genul acesta de manipulari bazate pe tehnici de marketng si comunicare chiar functioneaza. Din ce vad in comentariile la acest articol (excluzand, fireste, pustii teribilisti care se cred atotstiutori si experti), Negoita chiar a reusit sa pacaleasca majoritatea dinamovistilor ca asa-zis-ul lui „proiect” e unul viabil si de viitor…

Pana acum, insa, nu a reusit decat sa indeparteze de la echipa oamenii care aveau cu adevarat valoare (Alexe si Nica erau jucatori care, folositi si pretuiti cum trebuia, puteau deveni noile legende din Groapa), oferindu-le salarii plafonate la un nivel ridicol pentru un club ca Dinamo (disperarea lui Alexe sa plece e explicabila, din acest punct de vedere) si facandu-i si pe altii sa se gandeasca foarte serios sa plece (vezi Balgradean, care mai avea putin si plangea p aeroport, intors dupa transferul esuat la Standard).

In rest… O duzina de straini super ieftini si foarte putin pretentiosi (sa vii pe maxim 2000 de Euro in campionatul Romaniei se numeste disperare sau lipsa crasa de valoare), care au venit aici ca sa aiba de unde pleca, peste 6 luni sau un an…

Unde e proiectul? Cum renaste „legenda”? Selectionata asta mondiala de calitate sub-mediocra e echipa pe care se va baza Dinamo peste 3 ani? Cu echipa asta vor ei sa atace suprematia in campionatul Romaniei? Cu echipa asta vor ei sa ajunga in grupele CL (visul de-o viata al cainilor)?…

Singura miscare intr-adevar buna a noului management dinamovist e aducerea lui Multescu, un antrenor obisnuit sa faca din rahat bici. Cu el, au sansa sa prinda locul 4 in acest an. Dar in lipsa unei strategii pe termen mediu, nici macar vrajitori ca Multescu nu pot face minuni…

Dorin (54 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:03

http://lasoule.skyrock.com/2274556381-MAILLOT-STADE-FRANCAIS-saison-2008-2009.html
Ce ziceti de asta? Blanca de Castilia pe tricoul lui Stade Francais in 2008-2009! Nici o treaba cu rugbyul… Cica unul din cluburile din care s-a nascut St Fr a fost infiintat de tinerii de la liceul Saint-Louis, tipul fiind rege al Frantei si fiul Blancai de Castilia…

Deci ideea nu este nici originala, nici scandaloasa si in nici un caz trista…

Marius (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:05

Oi fi plecat eu de ceva ani din tara, dar parca „neconditionat” se desparte altfel in silabe 🙂
In rest, la obiect Dl. Geambasu, ca de obicei…

Meka (34 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:09

Asa mi se pare si mie .. adica ei se folosesc de episodul asta care merge neconditionat ca sa-si ascunda lipsa investitiilor pe care le-au promis pentru noul sezon. Este intradevar cinic ceea ce face Geambasu dar sa stiti ca este la fel de cinic ceea ce fac conducatorii dinamovisti. Cu asemenea drame nu te joci si nu cred ca este potrivit sa-ti faci campanii de publicitate sau de manipulare pe spatele unor drame de acest gen. Haldan si Orange ? Mi se pare o prostie.. deasemenea mi se pare o prostie ca la fiecare gol dinamovistii ii vor vedea chipul lui Haldan in fata ochilor. Cel mai bine ar fi ca Haldan sa ramana in inima suporterilor dinamovisti si nu pe tricoul care poarta si numele sponsorilor acestui club… sponsori care ajung acolo pe bani. Eu sunt stelist si poate ca nu inteleg foarte bine implicatiile acestei tragedii pentru clubul dinamovist… dar nu mi-ar placea ca asa ceva sa se intample la Steaua.

Justitiarul (4 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:24

Domnule Geambasu felicitari pentru ca ati avut curajul sa scrieti acest articol.
Am 31 de ani si sunt dinamovist de cand ma stiu dar aici Geambasu are dreptate. Prea mult a luat in amploare cultul dedicat acestui jucator. Pana la urma nu a fost vreun mare talent si nici mari performante nu a avut. Au murit foarte multi jucatori pe stadioane, insa numai la Dinamo vedet aceasta exagerare. Catalin Haldan, Dumnezeu sa-l ierte trebuie lasat sa se odihneasca in pace, fara atata tam-tam din partea galeriei si conducerii.
Cu ocazia aceasta domnule Geambasu poate incercati dumneavoastra sa atrageti atentie suflarii dinamoviste si asupra altei probleme, si anume stema clubului. Un heraldica (stiinta care se ocupa cu studiul stemelor) stema lui Dinamo reprezinta un Kitch de prost gust fara valoare. O stema trebuie sa arate in spatele ei o istorie, un semn de ciste pentru sustinatori. De exemplu stema Romaniei contine stemele regiunilor si este o stema care intruneste toate regulile stiintei heraldice.. La noi de cand s-a trezit needucatul de Borcea avem 2 caini rosii. E o rusine. Galeria poate sa-si spouna cum vrea ea si poate sa afiseze ce steaguri doreste, dar e ridicol sa-ti pui emblema doi caini rosii. Haideti sa ne uitam la mojoritatea stemelor cluburilor mari din lume si sa vedem unde mai exista o astfel de prostie ca la Dinamo. Stema trebuie schimbata de urgenta.

Robert M (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:28

Dar nu inteleg, de ce trebuie sa ne luam tot timpul dupa altcineva? Daca Inter nu a folosit chipul vreunui jucator pe echipament nu avem voie sa o facem noi?
Trista alegere este pentru dumneavoastra. Mie imi place ideea, e ceva mai special, asa cum este si DINAMO.
Stim sentimentele d-vs pentru DINAMO, asa ca: lasati-o balta! 😉

ramsay (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:31

asa, respingeti commenturile, ziaristi tristi …

ramsay (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:38

de fapt, aveti dreptate, echipa nu trebuie sa joace cu chipul lui hildan pe piept, ci cu free gigi, nu?

zurzu_zurzu (34 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:41

Robert M….tu nu intelegi un lucru,asta pt ca nu esti atatent la ce citesti.Omul a vrut sa spuna ca anga chipul lui Haldan (martirizat de un gup din peluza lui Dinamo,nu de toti Dinamovisti din tara asta) conducerea clubului a pus doua logo-uri tocmai sa atraga privirea celor care privesc chipul lui Haldan si automat subconstientul sa integistreze si cele doua logo-uri,Baumit si Orange…Fratilor de ce ramanieti inchistati in chestiile marunte si nu aveti vedere de ansamblu?

behehehe (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:41

aham pana sa poti sa iti dai cu parerea vad ca esti paralel cu sportul asta nici nu poti scrie numele corect se scriie Hîldan.din pacate marea majoritate considera legende pe rejele blaturilor,naspalatul de lacatus cu un caracter infect sau petardele dica,radoi,rusescu umflate de presa,dar care nu au realizat nimic.

Andrei Ontica (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:56

Revenim la ceea ce s-a scris azi. Dupa vreo saptamana iau ziarul, nu de alta dar nemai depinzand de RATB si avand acesti timpi morti, numai am cand sa citesc si ziarul. Azi ma opresc din mersul meu spre munca, si o forta ma face sa ma opresc, sa bag mana in buzunar, sa ii dau baiatului de la ziare 2 lei si sa cer simplu: „Gazeta”. Si in josul pagini ce vad, titlu de articol „Haldan pe tricouri. Trista alegere!”, numai conteaza ce scrie prin ziar ochii fug pe articol. Il citesc, si recunosc ca v-am cam umplut nitel frigiderul de carne, dar asta e. S-a anticipat deja ca vor fi si injuraturi. Oare faptul ca acest om, caci pana sa fie jucator a fost om, a murit pe teren l-a transformat in martir? Eu unu nu cred acest lucru. Si am sa zic si de ce. Stefan Vrabioru, suna cunoscut acest nume? Parca, a murit si el pe teren in aceleasi conditii ca si Haldan, si uite ca nu poarta nicio peluza numele lui. Mark-Vivien Foe, a murit la CUPA CONFEDERATIILOR. Era jucator al celor de la City, pe vremea in care inca nu sosisera petrodolari la club, si uite ca nici vreo peluza din City of Manchester, nu se numeste FOE, nici macar vreo gradena, sau vreo 2 scaune. Si culmea, a murit tot pe teren.

Despre Haldan se sustine ca murit dopat, din cauza celor intaplate pe la Targoviste, hm, nu am fost acolo deci nu pot vorbi. E o melodie care spune ca daca nu ai fost acolo si vorbesti e ca si cum ai manca „rahat”. Deci nu am fost acolo, nu am cum sa vorbesc.

Si oare de ce intr-o echipa in care au stralucit Ozon, Dumitrache, Lucescu, Camataru, Andone si lista poate continua, tocmai Haldan sa aiba propria lui peluza? Blasfemie nu alta? Nu, stimate domn. Are propria lui peluza, deoarece Catalin Haldan, a fost un pitbull pe teren, a fost primul jucator care era in stare sa bage capul in gheata adversarului, si care dadea tot pe teren. Ca sa fac o comparatie, paralela catre zilele noastre, e ceea ce este pentru steaua, numarul lor 55, capitanul, ala cu capul chel si voce de fetita. Pe care personal nu-l inghit, suport daca suna mai frumos, dar ceea ce e de apreciat la acea fetita hormonata, e ca, fuge pe teren si da tot. Domnule GEAMBASU, cam asta a fost CATALIN HALDAN, pentru DINAMO, era acel jucator, care putea sa fie condusa echipa la 3 goluri sau sa aiba 3 in fata, ca baga materiale. Fugea de ii ieseau ochii din cap si arata ca doreste ca echipa lui sa fie mereu castigatoare.

Ce doresc de la dumneavoastra este urmatoarea: „Inteleg ca nu sunteti tocmai fan, admirator, al proiectului inceput de Negoita, la DINAMO, Nu trebuie sa fim cu totii deacord cu ce face o persoane, suntem diferiti si ne distingem unul de celalat. Rugamintea mea este, nu mai vorbiti de rau mortii, fiindca nu au nicio vina. Nici ca au murit, nici ca nu au fost iubiti sau ca nu sunt iubiti. Si ca sa dau si un citat din un membru marcant al galeriei rapidiste:”Vinovatii fara vina, cer sa se faca lumina!”, asa ar fi zis Motul, si asa a zis de multe ori. Inca odata va rog, Lasati-l pe Haldan sa se odihneasca, si pe noi sa ne aratam Sustinerea fata de DINAMO, din PCH (PELUZA CATALIN HALDAN). Va multumesc.

Andrei Ontica (2 comentarii)  •  18 iulie 2013, 12:58

Am scris o perla:” De vreo saptamana numai iau ziarul, fiindca merg pe jos” Euforia de a scrie m-a facut sa gresesc, sau poate simtul nedereptatii.

Gheba (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:03

”Trista alegere” , ca sa citam dintr-un ziarist , ati facut dle Geambasu atunci cand v-ati ales acest subiect !Credeti ca onorati premiile Ioan Chirila 2007 cu care va mandriti ? Ioan Chirila ar fi fost de acord cu randurile murdare pe care le-ati scris la adresa unui fotbalist numit CATALIN HILDAN ? Va intreb daca aveati curajul sa scrieti despre ipoteticul caz : Victor si Giovani Becali au aparut cu chipul mamei lor imprimat pe tricouri ? Puteti raspunde ?

tygy (4 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:03

Pe langa faptul ca logoul si numele lui Haldan inseamna un brand de pe care astia incaseaza bani si nu dau nimic familiei, oare alte ”Legende noi” nu se mai gaseau? Adica, dupa ce acest magar de Negoitza ne spunea ca Dudu Georgescu e cea mai mare legenda a lui Dinamo, chiar nu putea sa mai gaseasca ceva? De exemplu: Alvarez sau Kone. Sau mai bine pe Vasile Turcu, cel mai mare dinamovist ever.

Cracker (5 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:04

Stimate domn Marius, plecat din tara, ia desparte cuvantul neconditionat in silabe, arata-ne si noua cum se despartea acest cuvant in limba romana pe vremea cand Romania avea onoarea sa gazduiasca un distins aparator al limbii romane.Mare greutate ne apasa, te rog intoarce-te inapoi, ca nu mai stim sa despartim cuvintele in silabe.

Gore (5 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:13

Nu cred ca Haldan a fost un martir, asa cum nici Klein, nici altii, victime inocente, nu au fost. Unii ii spun soarta, altii accident, altii intamplare. Dar poate fi un simbol, atata timp cat suporterii dinamovisti il poarta in memorie. Si, atunci, de ce sa nu i se afiseze imaginea ? Sa nu faca Angheleche milioane de euro din tricouri vandute ? Ce sa-ti spun… Cat despre vechiul cliseu : „ne-am trezit noi, mai destepti ca aia din occident”, poate pe altii, mai destepti ca matale, nene Geambasu, ii mai duce capul si la cate-o idee buna.

Radu M. (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:22

Chipul lui Hildan si lozinca „FCD in ADN” nu inseamna decit acapararea unor simboluri si folosirea lor in scopuri de marketing. Si regimul comunist si-a insusit mari figuri ale istoriei si elemente de folclor pentru a-si intari legitimitatea. Dar poporul e prost si pune botul la asta…

V.I.F (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:30

Nu aveti absolut nici o logica. Atat am avut de spus !

Marius (42 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:31

behehehe, nici Hildan nu a facut nimic, ca nu a avut timp. Si ce nu spune nimeni e ca era capitan la o echipa condusa de Cornel Dinu care luase campionatul si Cupa pe blaturi si care a fost scoasa in primul tur in cupele europene in acel an.

Daca traia, sunt convins ca pt tine tot in categoria petarda intra si Hildan astazi, la varsta de 37 de ani.

E laudabil articolul si denunta o ipocrizie crunta a unor oameni cu caracter indoielnic. Bineinteles ca prostii vor zice ca e un articol anti Haildan si anti Dinamo.

cpt.ahab (96 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:44

De acord cu autorul. Am avut exact aceeasi senzatie, vazand manevra cu Hildan: escamotarea nereusitelor in plan managerial in spatele unor emotii! O manevra ieftina de captare a bunavointei suporterilor. Dupa parerea mea, am avut o campanie de achizitii complet nereusita. Practic, nici un jucator care a avut un minim de respect fata de sine nu a fost adus. Numai refuzati sau disperati. Nu contest ca in unii o fi ascunsa samanta unei oaresce valori, dar sa nu fii capabil, dupa vanzarea lui Nica si Alexe si dupa primirea banilor din drepturile TV, sa aduci nici o piesa consistenta, e deja o chestie care nu-mi miroase a bine! Mai si vii cu aiureli gen „au picat testele medicale”! Asa se face ca incepem campionatul descoperiti pe exact aceleasi posturi ca si anul trecut: fundas central, fundasi laterali, inchizator, mijlocas stanga! Poate ma insel si ma grabesc cu aprecierile, dar revenind strict la chestiune, trista alegere, intr-adevar!

Radu Daniel (1 comentarii)  •  18 iulie 2013, 13:56

Poate ca Hildan nu a fost cel mai bun jucator al lumii, dar pentru suporterii dinamovisti a insemnat ceva.
Suporterii echipei nu sunt suparati ca se face reclama la Orange pe numele lui Catalin Hildan, si cred ca nici Catalin nu se inoarce in cosciug pentru ca este iubit de oameni!

Ce copilarie! (40 comentarii)  •  18 iulie 2013, 14:20

Incredibil!!! deci exista suporteri dinamovisti care in mod real si obiectiv il considera pe Hildan, D-zeu sa-l odihneasca in pace!, o legenda, un simbol? Sunteti nebuni. Asta a fost doar un jucator muncitor, dar mediocru ca valoare (si pe deasupra fara nicio performanta notabila, nici macar vreo evolutie sportiva fantastica). Si a fost capitan intr-un context favorabil (cica unicul capitan…hohote de ras!). Dupa logica voastra, daca Bourceanu (un jucator pe stilul lui Hildan, dar, daca nu cu performante spectaculoase, macar cu evolutii de apreciat in cupele europene), daca ar avea ghinionul unui accident mortal in timpul activitatii sprotive, ar trebui sa i se inalte statuie (si exemplele pot curge fluviu). Sunteti niste copii fara simtul obiectivitatii.

Comentează