Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Facelift în loc de Facebook

Comitetul Olimpic Internaţional a interzis utilizarea reţelelor de socializare. Alterează spiritul Jocurilor, vine motivaţia

Pe Mark Zuckerberg nu l-au întrebat atunci cînd au hotărît. Tocmai pe el, creatorul. Hai să nu blasfemiem, totuşi creatorul cu „c” mic, nu cu majuscula […]

joi, 19 iulie 2012, 8:20

Comitetul Olimpic Internaţional a interzis utilizarea reţelelor de socializare. Alterează spiritul Jocurilor, vine motivaţia

Pe Mark Zuckerberg nu l-au întrebat atunci cînd au hotărît. Tocmai pe el, creatorul. Hai să nu blasfemiem, totuşi creatorul cu „c” mic, nu cu majuscula Divinităţii. Mark Zuckerberg, fondatorul (contestat) şi creatorul (la fel de contestat) Facebook şi, bineînţeles, profitorul (necontestat) celei mai mari reţele de socializare nu a fost întrebat de CIO ce părere are despre faptul că sportivilor participanţi la Jocurile Olimpice li s-a interzis să-i utilizeze invenţia în perioada defăşurării acestora. Nu i-au cerut părerea, dar încă foarte tînărul american care a dat ideii de comunicare o altă perspectivă (înfricoşătoare?) s-ar putea să aibă una. Şi la o adică să vrea să intre într-un mare proces cu Comitetul Olimpic Internaţional. Are avocaţi excepţionali, are tone de bani să-i plătească şi mai are şi antrenament în domeniu.

Hotărîrea CIO va împărţi lumea în suporteri şi adversari. Adversarii se vor recruta automat din rîndul celor care îşi împart intimitatea cu „prietenii” pe Facebook, Twitter şi alte reţele de „socializare”. Suporterii CIO – cred că nu foarte mulţi, dar determinaţi – vor apărea de partea baricadei unde se află cei care consideră Facebook şi puişorii lui o invenţie diavolească. Oameni convinşi că aşa-numitele reţele de socializare nu sînt altceva decît reţele de alienare, dacă nu cumva mai mult, nişte metode extrem de rafinate de a ţine sub observaţie zeci şi zeci de milioane de cetăţeni ai planetei. Cărora nu li se pare deloc ciudat să-şi împartă cu alţii bucurii şi împliniri personale, decepţii, dezamăgiri şi frustrări, adică viaţă. Viaţă personală, intimitate. E o problemă de perspectivă şi putem discuta pe kilometri de text şi milioane de biţi de inteligenţă artificială.

CIO şi-a motivat decizia prin faptul că sportivii, prin comentariile lor, pot influenţa rezultatele întrecerilor şi cursul pariurilor. Ha. Sau ha, ha, ha! Adică, vine semifondistul John şi aruncă în eterul reţelei: „Hey, guys, mă simt excelent, tocmai am aflat că birmaneza de acasă a fătat 6 pui săntoşi tun. Presimt că voi face o cursă mare!” Sau pleacă în lumea largă a feisbucului mesajul sprinterei Mary, care transmite entuziasmată: „Hello! Am văzut Turnul Londrei unde i-au tăiat capul Mariei Stuart. Am un tonus extraordinar, sînt capabilă să decapitez şi eu recordul Jocurilor!” Nu vi se pare că există totuşi ţinte mai sigure pentru păstrarea spiritului Jocurilor decît interzicerea accesului pe Facebook şi Twitter? Nu vi se mai pare că dacă o asemenea măsură era promovată de China, Coreea de Nord sau de Iran tot restul planetei sărea de fund în sus?

Aşadar, preşedintele Jacques Rogge likes sportivii disciplinaţi, iar about comunicare împărtăşeşte valorile lui Ahmadinejad. Între timp, am văzut şi barăcile de 3 petunii ale femeilor de serviciu din Satul Olimpic şi m-am convins că va fi o ediţie foarte reuşită a Jocurilor Olimpice.

Comentarii (2)Adaugă comentariu

laurentiu (23 comentarii)  •  19 iulie 2012, 9:40

Probabil ca JO nu erau suficient promovate si avute in vizor de presa. Asa ca au lansat idiotenia asta. Si publicitatea negativa e buna, nu? 😀

Enola Gay (32 comentarii)  •  19 iulie 2012, 12:13

Daca esti mai mult concentrat la „socializare” decat la cursa/meci/concurs, mai bine stai acasa. La Olimpiada (ca la orice eveniment sportiv) ma intereseaza ce fac oamenii aia in concursuri, nu ultimele barfe din satul olimpic. Dar inteleg de ce ziaristii si ahtiatii dupa asemenea retele vor fi scandalizati. Li se ia drogul…

Probabil ca sportivii ar trebui sa se cenzureze singuri, dar nu mi se pare un capat de tara si nu orice interdictie e demna de China comunista. Publicitatea negativa se naste si din prea multa „socializare”. In plus, asemenea socializare duce la idiotenie, cand nu exista o limita.

Comentează