Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Cel de neatins. Totti

Cum să rămîi nemuritor. Să joci la aceeaşi echipă 20 de ani. Numai la ea, iubind-o doar pe ea

Americanul Thomas Di Benedetto ştie cîte ceva despre fotbal. Thomas, partea yankee din el, mai puţine, Di Benedetto, fibra italiană, mai […]

luni, 29 august 2011, 10:59

Cum să rămîi nemuritor. Să joci la aceeaşi echipă 20 de ani. Numai la ea, iubind-o doar pe ea

Americanul Thomas Di Benedetto ştie cîte ceva despre fotbal. Thomas, partea yankee din el, mai puţine, Di Benedetto, fibra italiană, mai multe. Di Benedetto succede familiei Sensi la patronatul Romei. Vorbim despre echipa de fotbal, nu despre Cetatea Eternă, deşi pînă la un punct lucrurile se confundă. Noul şef al clubului giallorosso s-a poziţionat de partea antrenorului Luis Enrique în conflictul cu Totti. „Îl admir pe Francesco Totti, e un jucător mare şi foarte important pentru proiectul nostru, dar…”, evident un dar de la americani, „…antrenorul este cel care decide cine şi cînd joacă, iar eu îl susţin sută la sută”.

Dacă eşti în conflict cu Totti eşti în război şi cu suporterii. Şi cu presa, dar mai ales cu suporterii. Cu suporterii, cu Lupoaica şi cu Romulus şi cu Remus, probabil şi cu Capela Sixtină. Sigur cu Colosseumul. Atunci cînd îndrăzneşti să-l schimbi sau să îl ţii rezervă pe el, pe Totti, toate ţi se vor întoarce împotrivă. Mesajul fanilor este definitiv, sunînd ca o sentinţă a Gărzilor Pretoriene. „Marea eroare a lui, nu ştie ce înseamnă spiritul Romei. L-a atins pe cel de neatins”. Radicali pînă la fanatism, romanii din tribună nu vor să ştie că ruda lor cu cash de peste Ocean crede că le-a adus pe banca tehnică un nou Guardiola. Pe ei îi interesează mai puţin dacă AS Roma va juca tiki-taka în loc de catenaccio. Ei îl vor în teren pe Totti. Omul care a venit şi a rămas pe Olimpico din 1992.

Neîntrerupt. Deschideţi orice statistică, orice enciclopedie de pe net, din orice carte şi veţi descoperi ceva tulburător de simplu. La rubrica „Years” scrie 1992. An urmat de o cratimă. Semnul infinitului palpabil. Rubrica cealaltă înregistrează numele echipei. AS Roma. Atît. O viaţă cuprinsă între un număr şi un nume de echipă. Stau acolo sute de meciuri. Emoţii, bucurii, decepţii. Triumf, decădere, renaştere. Dovezi de iubire. Loialitate. De 5 ori declarat cel mai bun fotbalist italian al sezonului, Totti cîştiga în 2006 Cupa Mondială cu squadra azzurra. A fost unul dintre personajele esenţiale în drumul Italiei către al 4-lea titlu suprem. Ca şi în 2000, cînd Italia pierdea dramatic finala Euro cu Franţa. În semifinala cu Olanda de la Amsterdam, Totti transformase penaltyul de la loviturile de departajare cu o scăriţă care înroşea portocaliul de pe ArenA.

Artă şi meşteşug într-o combinaţie unică, bucuria jocului şi temeinicia meşterului, asta a adus Totti fotbalului. Numai că Totti care bate în 35 de ani nu este nemuritor. Aşa bănuiesc că şi-a spus Luis Enrique. Numai că Totti chiar este nemuritor!, i-au replicat suporterii. Totti nu se discută, Totti se iubeşte au mai scris aceiaşi suporteri. Înclin să le dau dreptate. Anumiţi oameni sînt nemuritori. Mai ales dacă s-au născut şi au ales să trăiască în Cetatea Eternă. Numai acolo.

Comentarii (40)Adaugă comentariu

Costin (21 comentarii)  •  29 august 2011, 11:12

Total de acord, la fel cum nici Romania nu exista fara Mutu.

caine rosu 18 (49 comentarii)  •  29 august 2011, 11:13

Frumos! Emotionant! Tot asa!!

Lazialu (3 comentarii)  •  29 august 2011, 11:25

rioma – Poli Aek Timisoara din Roma,o fuziune de mizerie pentru o echipa nascuta dupa 27 de ani de la prima echipa a capitalei Italiei iar totti,la un alt nivel – claudiu raducanu de Italia

hulk999 (14 comentarii)  •  29 august 2011, 11:26

100% adevar.Sunt admirator al jucatorilor care toata cariera lor s-au identificat cu o singura echipa avand si performante:Baresi,Maldini,Costacurta,Del Piero,Totti,Giggs.Chiar si Raul,din pacate Mourinho l-a indepartat,care golgeterul lui Schalke din sezonul trecut fiind este asociat tot cu Real.E greu sa ramai la o singura echipa mai cu seama in ziua de azi cand sunt echipe care-si permit sa cumpere orice jucator.Asta denota un caracter puternic,dragoste si atasament pentru club,suporteri.Acesti jucatori sunt o specie rara.Ei sunt adevaratii nobili ai fotbalului.Pentru ei merita sa fii in tribuna duminica de duminica,desi nu intotdeauna favoritii castiga.
Domnule Geambasu pentru genul asta de subiecte va respect.Cel despre care scrieti astazi va fi pururea in istoria Romei,iar in sufletele fanilor e deja un monument.
Totti nici macar nu are nevoie de statuie pentru ca e o fila din istoria Romei.

hulk999 (14 comentarii)  •  29 august 2011, 11:27

Am omis un alt mare jucator IL ZIO BERGOMI.

crocodilu (1 comentarii)  •  29 august 2011, 11:33

si cand te bgandesti ca enrique poate sa dispara de pe acolo imediat atunci intr-adevar le dai dreptate suporterilor…nu il dai pe Totti de o viata pentru cioara de pe gard…

Simonis (3 comentarii)  •  29 august 2011, 11:34

adevarat 100% !! Totti numarul unu la AS Roma !! Personal, imi place ff mult Milanul, dar Totti este…TOTTI !! A fost ofertat de marile echipe ale Italiei, cat si ale Europei, dar a preferat sa ramana la romani.pt asta si pt ca a fost si ramane un geniu al fotbalului, va fi mereu idolatrizat in Cetatea Eterna. Respect Totti !!!

rapid (2 comentarii)  •  29 august 2011, 11:34

Nimeni nu e de neinlocuit.M-am convins de asta cand marele Raul a fost inlaturat de la Real Madrid.El chiar era o legenda vie care a fcut si performanta la echipa.Totti a fost cel mai bun dintr-o echipa modesta

Daniel B (25 comentarii)  •  29 august 2011, 11:39

Inteleg ideea. Daca insa Totti va decide sa se retraga la 40 de ani, asta inseamna ca Roma va juca in 10 oameni meciurile in care Totti, din cauza varstei, nu va face fata?

cristi82 (1 comentarii)  •  29 august 2011, 11:41

Frumos Cristi Geambasu, chiar esti inzestrat cu arta cuvantului. Cat despre Totti si tot ce a insemnat el pt Roma si fotbal in general ai mare dreptate, dar pt ca exista si aici un dar, sa nu uitam un alt nume mare contemporan, Raul. Si el este nemuritor in sufletul fanilor Realului, dar vine o zi……..

Respect!

cosmin (1 comentarii)  •  29 august 2011, 11:44

bravo domnule geambasu…un articol emotionant dar si sincer…acest jucator trebuie sa fie de neatins asa cum ar fi trebuit sa se intample cu Lacatus,Hiero,Maldini si alti mari jucatori care si-au dedicat viata unei singure echipe iar starea lor de spirit sa-i indrume pe cei tineri sa-si iubeasca echipa neconditionat

Coco (1 comentarii)  •  29 august 2011, 11:47

Esti anti-stelist (cand ar trebui sa fi doar anti-becalist), geambasule, insa aici ai perfecta dreptate! Cu cineva ca Totti, care reprezinta insasi AS Roma, nu trebuie sa te incurci.
El duce echipa pe culmi de 10 ani de zile si asta nu poate insemna decat faptul ca Totti este titular, antrenor secund…si orice altceva pana in momentul in care va decide singur ca nu mai poate ajuta echipa!

Simonis (3 comentarii)  •  29 august 2011, 11:51

Romania fara Mutu ? =))))))) ori ai vrut sa faci pe interesantul, ori …nu are rost nici un comentariu…daca l-ai pus pe mutu, de ce i-ai ratat pe HAGI,BOLONI,PITURCA, DUMITRESCU,PETRESCU,TOATA GENERATIA DE AUR ?!?!?! si muuuulti altii

ba(la)nel (75 comentarii)  •  29 august 2011, 11:55

O mica adaugire…nu numai ca a venit la Roma din 1992, dar a fost, ani si ani, unul din mebrii galeriei romane, de la Curva Sud…alaturi de loialitatea lui ca jucator fata de giallo-rossi, Totti vine dintre suporteri…adica nu este unul din aceia de la noi care spun, cand semneaza un contract cu o echipa ca „tin de cand eram copil cu aceasta echipa”…
E adevarat ca antrenorul decide, dar parca nici nu poti sa ignori unul care a facut ptr Roma ceea ce n-o sa faca, in vecii vecilor, nici un antrenor…

mario (1 comentarii)  •  29 august 2011, 12:02

Aveti dreptate D-le Geambasu…:toti suporteri ROMEI stiu asta.,ca TOTI = ROMA…,si cum ROMA NON SI TIFA !!!!!!….,ROMA SI AMA….!!!!…,Di Benedetto ,trebuie sa inteleaga asta..,cind va intelege asta, ROMA va avea rezultate ,a prescindere de numele antrenorului sau al patronului…..forza LUPI..!!!!

mda (15 comentarii)  •  29 august 2011, 12:06

Totti la Roma este cum erau Maldini, Costacurta, Baresi etc la Milan, pana nu se retrag, nu ai cum sa-i scoti din echipa!

Nicolae Petre Mihai (24 comentarii)  •  29 august 2011, 12:24

De acord cu Daniel B. Legenda ca legenda, dar pana cand? De dragul legendei va juca Roma in 10 oameni doar ca sa nu il supere pe Totti sau pe fani? Sa mai gandim si pragmatic nu numai cu inima. Nu zic ca Totti sa fie aruncat ca o cizma uzata ca Raul dar nici sa il apuce pensia pe teren. In doi-trei ani sa treaca pe banca in postura de antrenor secund ca oricum nu va mai fi in stare sa joace atat de bine cum o facea si cum inca o mai face din cand in cand. Nu am nimic cu Totti dar nu inteleg mania asta a adularii cuiva chiar si atunci cand pierd multi altii. Hai acum sa ratam campionate, cupe sau alte trofee doar ca sa il tinem pe X in echipa ca a fost devotat trup si suflet echipei timp de 20 de ani. Nu e chiar asa oricat am vrea noi sa credem. Vezi ca nu mai poate, ca abia se mai misca pe teren, ca incurca echipa, gata, s-a terminat cu fotbalistul X si ar trebui sa se nasca antrenorul secund X sau antrenorul cu copii X sau vreun director tehnic X. Legenda va continua dar nu se va mai face de ras pe teren.

xolv (21 comentarii)  •  29 august 2011, 12:25

„cum nici Romania nu exista fara Mutu.” :))))))))))))))) Gluma anului. Cine e mutu ??

dragos (2 comentarii)  •  29 august 2011, 12:58

Este unu jucator mare, dar pentru clubul sau nu a facut nimic important… Roma nu a facut performanta nici macar pe plan intern. Daca as incerca sa fac o scurta comparatie cu Del Piero mi-as da seama ca Totti nu reprezinta mare lucru. Alessandro a ramas langa Juve si in liga a-2-a si totusi lustruieste banca de ceva timp!!

unu (3 comentarii)  •  29 august 2011, 13:00

Nu sunt un suporter al Romei, dimpotriva fiind fan Juventus chiar imi este antipatica aceasta echipa, dar nu pot sa nu recunosc un fotbalist mare care a facut o gramada de lucruri bune pt Italia si Roma. Este exact modelul Del Piero, de f multi ani la aceeasi echipa pe nu a abandonat-o niciodata. Pe Totti nu poti sa-l scoti in afara echipei, e un simbol … si va ramane in istoria clubului. Nu stiu daca Enrique va ramane 3 ani la Roma, ce sa mai zic de 20 de ani. Cand Enrique va strange macar 10 ani la Roma cu un titlu castigat si cu nenumarate prezente in CL atunci da, poate sa faca echipa cum vrea, dar pana atunci e cale lunga.
Roma nu joaca in 10 cu Totti, chiar daca nu mai are viteza si prospetimea de acum 5-6 ani poate lumina jocul cu o pasa de geniu sau o lovitura libera. Comparatia cu Mutu e total inoportuna, Mutu la echipa nationala vine mai mult sa faca o bauta cu Tamas si Lobont … nu pune suflet nu moare pe teren.

Cristian (3 comentarii)  •  29 august 2011, 13:02

Del Piero > Totti 😛

Costin (21 comentarii)  •  29 august 2011, 13:03

Mutu este cel mai valoros jucator roman din ultimii 10 ani.

scipio (1 comentarii)  •  29 august 2011, 13:04

C’e solo la ROMA !

Juve 99 (1 comentarii)  •  29 august 2011, 13:30

nu sunt fanul Romei…dar vorba suporterilor romani :”No Totti , no party”…..

DD (1 comentarii)  •  29 august 2011, 13:39

Cristi, super tare articolul ! Totti este A.S. Roma si A.S. Roma este Totti ! De el nu are voie sa se atinga nimeni, cand os a considere ca nu mai poate, o sa se retraga singur, fara sa ii spuna cineva! Nu ar accepta ideea ca Roma sa piarda din cauza lui ! De ce ? Pt ca iubeste A.S. Roma ! Respect Totti !

PS: Francesco Totti, este ultimul numar 10 veritabil ! Ultimul !

Bobu (2 comentarii)  •  29 august 2011, 13:59

Frumos. Prea putini inteleg, insa.

octavian (1 comentarii)  •  29 august 2011, 14:13

v-as ruga sa va informati cat costa iubirea lui totti. dupa ce vedeti ce salariu are (sau avea pana de curand) mai discutam…la 9 milioane si ceva pe an, totti era ce vreti voi…asa ca…

alecsss (18 comentarii)  •  29 august 2011, 14:40

Problema ar fi fost mult mai putin dureroasa daca Roma ar fi avut rezultate.Daca ar fi rupt in amicale si i-ar fi spulberat si pe Slovan,parca cu ei au jucat,probabil ca n-ar mai fi existat criza asta.Totti a mai stat pe banca si cu Spaletti,si cu Ranieri,dar atunci nu-si luau rusini ca acum,si pana la urma Totti i-a convins.Dar baiatu asta,Enrique,e cam parnaie.A facut muci toata atmosfera de acolo,si probabil ca nu-l va prinde etapa a 5a.Sunt curios dupa aia ce-o sa se-ntample cu jucatorii spanioli pe care i-a adus,in special cu Bojan Krkic.

geocluj (35 comentarii)  •  29 august 2011, 16:11

@dragos. cu totti roma a castigat 1 campionat, 2 cupe si 2 supercupe ale Italiei. daca tu consideri ca asta e nimic…..ma rog……

Roby (2 comentarii)  •  29 august 2011, 16:25

Cand spui As Roma te gandesti la Francesco Totti!! Respect TOTTI

Victor (1 comentarii)  •  29 august 2011, 18:06

Bravo Cristi!!!!!!!!!

undo (6 comentarii)  •  29 august 2011, 19:22

totti merita toate elogiile posibile, e un fuori classe cum ar spune italienii, eu il admir nespus si ma bucur ca un gazetar roman i-a acordat si lui un articol. Felicitari f-le Geambasu!

undo (6 comentarii)  •  29 august 2011, 19:29

ca suporter al lu AS Roma , ma bucuram enorm in vara cand am auzit ca l enrique va veni la carma echipei, ma gandeam ca va juca din nou cum o facea pe vremea lui capello cand componenti erau candela, cafu, emerson, tomassi, montella, delvechio, batisuta, totti si altii. Probabil L. Enrique nu are de unde sa stie ce inseamna dragostea unica pentru o echipa, deoarece a jucat si la real, apoi la barcelona, alaturi de rivaldo (perioada in care m-am indragostit de catalani), ori totti si-a dedicat toti anii giallorosilor, de aceea face greseala de a nu-l folosi prea mult. Parerea mea este ca reconstructia Romei ar trebui sa inceapa in jurul lui, al lui TOTTI: SEMPRE IL UNICO CAPITANO!

juventus torino (1 comentarii)  •  29 august 2011, 20:24

Domnule Geambasu felicitari pentru articol,insa a-ti uitat un lucru foarte important:Totti nu decide meciuri importante..Dovada?In 2001 ,fara Gabriel Omar Batistuta ,Roma nu ar fi castigat Lo Scudetto…Deci,Totti ar fi jucat 19 ani la Roma si ar fi avut 0 scudetto in palmares…Daca unora 1 scudetto,2 cupe si ce a mai castigat totti vi s pare mult eu cred ca va inselati..Dupa parerea mea ,Totti nu poate fi comparat cu Alessandro Del Piero,Batistuta,Raul,Inzaghi,Ronaldo(brazilianul)…Intr-un top 20 al celor mai buni jucatori din serie A ,Totti nu se regaseste..parerea mea….oricum,frumos articol,tineti-o tot asa ..Respect domnule Geambasu!!!

marius francisc (2 comentarii)  •  29 august 2011, 22:01

Salut initiativa dvs de a scrie despre echipa pe care o iubesc din Italia.

De doi ani urmaresc randamentul lui Totti. Ranieri a fost printre antrenorii care a avut curaj sa-l treaca pe banca sau sa-l scoata la pauza intr-un meci cu Lazio. Toata lumea stie ca Totti are birou la Trigoria, ca Totti facea transferurile pe vremea Rosselei Sensi…

Francesco are si defecte. Crede ca echipa e a lui, e mult prea egoist, orgolios, mandru de sine. Si asta s-a vazut de cateva ori in raporturile pe care le-a avut cu antrenorii. Nu degeaba Franco Baldini a declarat candva ca il capitano face intr-un fel rau echipei prin modul sau de a se comporta si antrena. Ranieri l-a acuzat ca e lenes la antrenament. Fum fara foc nu iese.

Nu cred ca cineva are detine dreptatea absoluta in acest conflict. Consider ca noul proiect nu se pliaza cu ceea ce Totti crede despre el. Patronatul doreste indepartarea lui din cate observ.

Mai nou se fac „eforturi” pentru trimiterea lui De Rossi la City. Nu vorbesc prostii. Futuro capitano cere 4,6 mil. euro pe an, TB ofera doar 4. Il vrei cu adevarat pe Danielle, ii dai cat cere si punct!

Roma poate face performanta cu Totti pe teren, dar poate face si fara el. Nimeni nu e de neinlocuit. Poate doar atunci cand esti imparat… Iar Totti este cu adevarat regele Romei. Nu pierdeti din vedere un aspect: antrenorul are responsabilitatea rezultatelor, antrenorul decide…

Daniel B. (25 comentarii)  •  29 august 2011, 22:10

Revenind, as contrazice totusi pe cel care spune ca Roma n-a castigat nimic cu Totti. Pe net scrie ca Roma a castigat un titlu si doua cupe ale Italiei in perioada Totti. Asta nu schimba insa faptul ca de jucat ar trebui sa joace in permanenta cei mai buni/mai in forma jucatori ai momentului…

Mos Ion Roata (3 comentarii)  •  29 august 2011, 23:28

N-am scris niciodata vreun comentariu pe gazeta, desi de multe ori am dorit dar …intotdeauna l-am admirat pe Totti. 🙂 Nu stiu care are dreptate, care e controversa intre Enrique si Totti dar clar TOTTI TREBUIE SA FIE IN TEREN 🙂

Gabriel (1 comentarii)  •  30 august 2011, 10:52

Salut baieti ,eu sunt un fan infocat rau al Romei,traiesc aici de 10 ani si sincer pot sa spun ca iubirea fata de Roma e aproape egala cu cea fata de Universitatea Craiova,ce vroiam sa va spun e ca acesti americani au venit cu un proiect,acesta proiect se vroia a fii construit in jurul lui Totti ,dar nu poti sa construiesti un proiect in jurul lui daca el are 35 de ani,asta ce ar insemna ca peste un an daca se retrage se alege praful de tot?!?!?Totti are tot respectul,e cel mai importan jucator di istoria Romei,dar ar trebui sa accepte ca are o varsta si ca ar putea fii mult mai util echipei cu sfaturi si cu prezenta lui alaturi de tineri ,decat sa bage zazanie la echipa!!!FORZA ROMA!!!L”UNICO GRANDE AMORE!!!!

Falemi NANA (2 comentarii)  •  30 august 2011, 13:51

Va marturisesc ca mi-a placut in mod deosebit reverenta pe care ati facut-o in fata acestui SIMBOL AL ROMEI, caci asa pot interpreta articolul dumneavoastra. De mult nu am mai asistat la o asemenea manifestare, din partea unui gazetar, pentru un FOTBALIST, aflat intr-un moment delicat, cand de regula, curentul de opinie valabil in acest caz este: omul este depasit, la varsta pe care o are, si trebuie sa se retraga.
In cazul de fata este vorba despre un mare fotbalist.

M-a incantat spiritul pozitiv cu care ati scris materialul. Dati dovada de o buna intelegere a legaturii puternice dintre sport, simbolurile sale si suporteri … de emulatia si impactul pe care le creeaza marii campioni, in randul comunitatilor.

Ma surprinde ca tocmai noii sefi, americani, ai lui AS Roma, nu stiu/nu iau aminte la aceste implicatii. In State se practica un adevarat cult pentru STARURI si ar fi o adevarata blasfemie ca cineva sa incerce sa ii „infiereze”, ca sa nu mai spun ca sustinerea SIMBOLURILOR, exprimarea vadita,in mod public a aprecierii fata de acestea ( prin numeroase interviuri, reclame, aparitii tv/radio, campanii …) incurajarea obtinerii de performante sunt POLITICA DE STAT . Michael Jordan, Carl Lewis, Magic Johnson, Joe Montana, Wayne Gretzky, Jerry Rice … SUNT FACUTI PENTRU A RAMANE PE SOCLU, pentru generatiile pe care le-au incantat si ca exemplu pentru cele viitoare. NIMENI NU ARE VOIE SA II ATINGA . S-ar narui vise, s-ar distruge aspiratii, s-ar „schilodi” generatii.

Conform strategiilor agresive de marketing, specifice ultimului deceniu, cluburile si sponsorii creeaza vedete pe banda rulanta, inalturand din prim plan, cu mare usurinta, performeri inca de valoare, sub pretextul varstei avansate. Lui Raul Gonzales i s-a intamplat asa, lui Thierry Henry i s-a intamplat asa, exemplele sunt multe… acum este randul lui Francesco Totti.

Parerea mea este ca atunci cand un club isi respecta Simbolurile, se respecta in primul rand pe sine, apoi isi respecta suporterii si … comunitatea careia vrea sa-i vinda t-shirts, pana la urma!!!!

De exemplu: Chicago Bulls a retras tricoul lui Michael Jordan, AC Milan pe cel al lui Paolo Maldini, cavaleresc ar fi fost ca Real Madrid sa-l fi retras pe cel al lui Raul, pentru performantele incredibile si loialitatea fata de club, daca tot nu a vrut sa il pastreze.
Sefii ar fi aratat ca se respecta si isi respecta si suporterii, nu doar prezentadu-se la conferintele de presa in costume scumpe sau mergand cu echipa la business class, ci si prin gesturi mai putin justificabile din punct de vedere financiar. AR FI PUNCTAT INSA, LA IMAGINE… CARE INSEAMNA LOIALITATE DIN PARTEA SUPORTERILOR, SI TOT BANI, PE TERMEN LUNG! Din considerente comerciale imediate, au ales alta varianta…. .
Cand Fergurson, un „rechin” care da dovada de remarcabile calitati manageriale, il tine 90min. in teren pe Ryan Giggs 37ani, in returul cu Schalke, din sezonul trecut (desi, practic, era calificat din tur) in loc sa introduca un pusti, da dovada si de remarcabile calitati umane si de ochi, de recunoastere a potentei fizice, indiferent de varsta.
Ba mai mult, ii prelungeste contractul lui Giggs, RUGANDU-L sa nu se retraga, inca.
Prin acest simplu fapt, scotianul, un tip extrem de pragmatic, da dovada de „self esteem”, de respect pentru fani, si traditia clubului. De aceea probabil este Sir; pentru cumulul multor calitati si tot de aceea conduce Man United de … o vesnicie.
La Man United, Scholes a jucat pana cand a vrut/putut. Daca s-a retras, a facut-o elegant. A stat pe banca, cand a stiut ca nu mai poate tine ritmul… pleca singur, daca era umilit. Cu Giggs se intampla la fel. Dar batranul stie sa se poarte! Enrique ??? Este prea tanar ca sa stie cum sa o faca!
Sir Alex ar putea sa aduca un jucator mai tanar, dar le ce bun, daca galezul isi face treaba?!

Totti isi face treaba si asta conteaza. A dat mereu totul fotbalului. Cand nu o sa mai poata, se va retrage singur. E un Simbol. Ca sa ajunga la un astfel de statut, a aratat ani in sir, ca este un mare sportiv, asta inseamna ca esti corect cu meseria sa. El insusi constientizeaza acest lucru si cred ca o sa accepte firesc sa cedeze locul altuia, cand ritmul o sa devina prea rapid pentru el.
Totusi, Enrique este prea tanar ca sa stie cum sa se poarte cu Simbolul sau. Dar vina nu e in totalitate a sa… e a conducerii clubului, care s-a rupt de traditie si de spiritul Romei! Alfel i-ar fi pus in vedere spaniolului: AI GRIJA DE BIBELOU!
Totti nu poate fi tratat ca un oarecare. TREBUIE RESPECTAT! Iar prin asta spun, discutii civilizate, intelegeri… acord de principii. Nu vii azi, iar maine ii impui unuia care ti-a tinut echipa in spate 20 de ani, sa plece. ( cam asa s-ar traduce, gestul de a-l tine pe banca, deodata), caci nu merge. Nu merge asa, nu e corect asa.
E limpede ca Milan cu Maldini si Baresi, Manchester cu Scholes… au dat dovada de eleganta. La fel trebuia sa procedeze si AS Roma.

Nefiind microbist, e de la sine inteles de ce, privesc cu relaxare spectacolul din jur, ce se intampla cu Roma, cu Totti, cu alte grupari. Totusi felul in care ati ales sa va exprimati aprecierea pentru acest mare FOTBALIST, m-a incantat.
Formulele folosite, unele au fost citate: ” L-A ATINS PE CEL DE NEATINS”, „Totti nu se discuta, Totti se iubeste”, „anumiti oameni sunt nemuritori, „Dacă eşti în conflict cu Totti eşti în război şi cu suporterii. Şi cu presa, dar mai ales cu suporterii. Cu suporterii, cu Lupoaica şi cu Romulus şi cu Remus, probabil şi cu Capela Sixtină. Sigur cu Colosseumul. Atunci cînd îndrăzneşti să-l schimbi sau să îl ţii rezervă pe el, pe Totti, toate ţi se vor întoarce împotrivă” … acestea denota placerea de a vedea spectacol, admiratie pentru marile valori, … .
M-as bucura sa intalnesc acest spirit tot mai des.

undo (6 comentarii)  •  30 august 2011, 13:52

@juventus torino: gresit pui problema (la fel de gresit cum folosesti si cratima) Roma nu ar fi castigat titlul daca nu era F. Capello, Totti a dat o gramada de goluri decisive, a inscris peste 200 de goluri in serie A, deci poate fi comparat cu Del Piero. ca supoerter juventus, nu stiu in ce masura esti indreptatit sa vorbesti de scudetto, sa-ti amintesc de calciopoli? salutari…

Comentează