Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Jose, Josep şi Salvador

Încercaţi să nu îl mai demonizaţi pe Mourinho! Împotriva lui Messi, toţi am păţi la fel

UEFA a reacţionat rapid. Pentru a proteja playoff-ul Champions League de interesul pustiitor pentru Barcelona-Real, El Clasico a fost împins tîrziu în noapte. Buni […]

vineri, 19 august 2011, 11:06

Încercaţi să nu îl mai demonizaţi pe Mourinho! Împotriva lui Messi, toţi am păţi la fel

UEFA a reacţionat rapid. Pentru a proteja playoff-ul Champions League de interesul pustiitor pentru Barcelona-Real, El Clasico a fost împins tîrziu în noapte. Buni negustori şi fini observatori, conducătorii fotbalului european au înţeles că în inima Catalunyei urma să se joace altceva. Fotbalul lor a intrat în alte dimensiuni. Inaccesibile restului continentului, deci inaccesibile restului lumii. Prin comparaţie cu Barca-Real, meciul Bayern-FC Zurich, disputat totuşi pe Allianz Arena, părea o întîlnire de baraj pentru promovarea din „C” în „B”.

Şi Mourinho s-a mişcat repede. După potopul de critici de la sfîrşitul sezonului trecut, cînd i se reproşa că dirjează cu mijloace meschine o echipă de vedete şi că ucide nu numai fotbalul-spectacol, ci însăşi raţiunea de a exista a Realului, Jose a propus alt tip de fotbal. Şi pe Bernabeu, şi pe Camp Nou. Madridul din ultima săptămînă a arătat mai bine, pentru că o dată cu grija faţă de organizarea jocului, cu toate ingredientele ei – presing, marcaj, disciplină tactică – , Realul dovedea şi apetit ofensiv. Energiile sugrumate de sistemul portughezului erau activate. Exceptîndu-i pe Khedira şi pe Pepe, cam toată lumea trimisă pe teren putea contribui la faza ofensivă, la crearea pericolului în careul advers. Coentrao, Sergio Ramos, Messut Ozil, Di Maria, Benzema, chiar şi Xabi Alonso i se alăturau lui Cristiano Ronaldo în asaltul asupra Barcelonei.

Mourinho nu a greşit nimic. Iar asta ar trebui să o recunoască şi numeroşii lui detractori. În spatele aroganţei, care nu e decît o mască de apărare, dincolo de trufia declaraţiilor, care de multe ori nu sînt decît un paravan pentru liniştea propriei echipe, Jose a încercat acum să opună o rezistenţă pur fotbalistică Barcelonei. Nu i-a ieşit din motive care ţin de supranaturalul lui Messi. Barca fără Messi, dar cu Xavi, Iniesta şi Busquets, este o formaţie foarte, foarte bună. Cu Messi este invincibilă. Indiferent cît de rău ar arăta apărarea. Mourinho nu este vinovat, dar el are un handicap insurmontabil. S-a angajat la un club uriaş care n-a avut înţelepciunea să crească un Messi, cum a făcut-o Barcelona. Rivalul lui, Guardiola, este un tehnician modern, are viziune, tact şi intuiţie, dar nu are un merit special în antrenarea sclipirilor lui Messi. Îmi place să cred că aţi văzut panica din privirile lui Pep atunci cînd Realul egala. Şi felul în care i se lumina faţa şi i se îndrepta nodul subţire al cravatei atunci cînd micuţul Leo picta pe teren nişte chestii de neînţels pentru ceilalţi. Cam ca domnul acela pe care-l chema Salvador Dali. Că tot e născut pe undeva prin zonă pe acolo. De la Figueres pe Camp Nou e o aruncătură de băţ.

Comentarii (93)Adaugă comentariu

danhory (2 comentarii)  •  19 august 2011, 11:30

Mourinho nu a greşit nimic. Iar asta ar trebui să o recunoască şi numeroşii lui detractori. În spatele aroganţei, care nu e decît o mască de apărare, dincolo de trufia declaraţiilor, care de multe ori nu sînt decît un paravan!!! Cred ca glumesti sau poate nu ai vazut ultimele minute din meci si nu ai ascultat conferinta de presa de dupa… Parerea mea e ca Mou este un egomaniac labil psihic care nu stie sa piarda demnitate. Nu comentez aici calitatile lui de antrenor care by the way se datoreaza si stagiului la barca pe langa sir B. Robson, dar ca om este josnic, las ingamfat si renchiunos.

Vladimir (2 comentarii)  •  19 august 2011, 11:44

Articole din ce în ce mai proaste, dle Geambașu

Frasinoi Mihai (1 comentarii)  •  19 august 2011, 11:54

Eu nu am nimic cu talentul lui Mourinho de antrenor , este fenomenal . Problema lui Mourinho este alta , este vorba de caracterul lui . Cum va explicati toate manifestarile jalnice pe care le-a facut in timpul returului : plecand de la aerisirea pe care si-o facea cu mana cand a trecut Messi pe langa el , pana la degetele in ochi si trasul de urechi al secundului Barcelonei …. Jenant si degradant pentru un om de talia lui .

Marius (3 comentarii)  •  19 august 2011, 12:02

O intrebare scurta am si eu: Dar cu atitudinea si comportamentul domnului Mourinho cum ramane?

Fotbalistic vorbind aveti perfecta dreptate dar sa nu uitam ca la sfarsitul oricarei competitii sportive toata lumea ar trebui sa aibe fair-play-ul sa reconoasca meritul invingatorului si sa-l respecte.

Pentru lipsa de fair-play a domnului Mourinho si pentru atitudinea lui lipsita de respect dati-mi voie sa-l „demonizez”.

romanderoman (7 comentarii)  •  19 august 2011, 12:08

Mourinho si …Pink Floyd !
incompatibili !
capisci ?

1q (3 comentarii)  •  19 august 2011, 12:09

nu,nu-l judecam aspru pe mourinho, noi ii judecam aspru doar pe antrenorii romani, doar lor le dam lectii de moralitate si fair play…

mourinho (2 comentarii)  •  19 august 2011, 12:18

mie personal nu-mi place mourinho. pe unde a fost antrenor a jucat acelasi joc la cutie. si pe unde a fost, poate mai putin la porto, a avut jucatori. vreti sa spuneti ca fara messi, realul ar juca de la egal la egal cu barcelona? nu cred. daca messi ar lipsi, si realul ar renunta la jocul dur, am vedea aceleasi rezultate in favoare barcei. btw, l-ati vazut pe cristiano ronaldo cum si-a dat drumu’ la alunecare in genunchi la golul lui messi?

orbul gainilor (2 comentarii)  •  19 august 2011, 12:20

Degeaba incerci sa-i gasesti arogantului scuze.Porto, Chelsea,Inter si acum Real sub conducerea lui ,descriu antiteza fotbalului.
La JM nu exista bucuria fotbalului, se vede doar satisfactia rezultatului si ca efect imediat,cauta adversarul invins, sa-l umileasca din gesturi si priviri.
Mai mult de un mascarici,cu rezultate,e adevarat , nu va fi niciodata.

beny (1 comentarii)  •  19 august 2011, 12:20

de unde stiti voi cum e Mou…ati vorbit personal cu el??? il cunoasteti? stiti cum e in particular? ati fost la el acasa, ca sa vedeti dak e arogant sau nu? de unde stiti ca e ingamfat si josnic?? din declaratiile lui?? nu uitati ca vorbele inseala…

orbul gainilor (2 comentarii)  •  19 august 2011, 12:30

Degeaba incerci sa-i gasesti arogantului scuze.Porto, Chelsea,Inter si acum Real sub conducerea lui ,descriu antiteza fotbalului.
La JM nu exista bucuria fotbalului, se vede doar satisfactia rezultatului si ca efect imediat,cauta adversarul invins, sa-l umileasca din gesturi si priviri.
Mai mult de un mascarici,cu rezultate,e adevarat , nu va fi niciodata.

@Marius de la poz.3 (14 comentarii)  •  19 august 2011, 12:37

Mourinho e un portughez cu o mentalitate de italian:sa castige cu orice pret.

fan barca (10 comentarii)  •  19 august 2011, 13:00

Real s-a pregatit pentru acest meci de pe 11 iulie in efectiv complet cu exceptia lui Higuain si Di Maria, iar Barcelona de pe 18 iulie cu exceptia lui Mascherano, Messi, Milito, Alves, Adriano, Alexis Sanches…Khedira si Ozil nu au fost chemati la nationala pentru amicalul de pe 10 august, iar Pique si Busquets au venit rupti inapoi…Alexis, Messi, Alves, Masherano se pregatesc doar de pe 8 august ( primul meci din Supercupa a fost pe 14 august ), Adriano de pe 2 august, Xavi a avut doar 3 reprize in picioare de la inceputuil pregatirilor si a mai fost si accidentat…singurii de la Barcelona care au fost mai pregatiti sunt Iniesta, Valdes, Abidal si Thiago.

Barcelona a jucat mult mai bine in al doilea meci si ar fi facut-o si mai bine daca ar fi fost un al treilea meci…lucrul acesta se va vedea la urmatorul El Clasico…

Cu toate acestea, Real Madrid nu a reusit sa invinga Barcelona. Este adevarat ca au jucat mai sus, si au facut pressing la Valdes, dar cu toate astea nu au reusit sa invinga o echipa a Barcelonei cu jumatate din jucatori veniti de pe plaja.

Lasand asta la o parte, jocul dur al lui Khedira, Pepe si Marcelo e inacceptabil, iar arbitrii se fac ca ploua…

Iar Mourinho trebuie demonizat…toata lumea o face, inclusiv fanii Madrid-ului ( asta reiese din comentariile de pe Marca si As, ziarele de casa ale Madrid-ului )…degetul in ochi la Vilanova si calcatul pe capul lui Fabregas ( http://www.youtube.com/watch?v=umFCCI8O1WE ) sunt gesturi de tigan. Da, Mourinho e un tigan. Nici in Romania, o tara de lumea a treia, nu am vazut ca un antrenor sa-i bage degetul in ochi altui antrenor sau sa calce pe cap un jucator advers cand este la pamant.

Sa fiti sanatosi cu Mourinho al vostru…

bach (1 comentarii)  •  19 august 2011, 13:09

„Barca fără Messi, dar cu Xavi, Iniesta şi Busquets, este o formaţie foarte, foarte bună. Cu Messi este invincibilă.” Cuvant cu cuvant, este exact fraza pe care de multa vreme le-o spun eu prietenilor! Fraza care cuprinde totul. Felicitari pentru observatie, Cristian!

-= O iubire alb-albastra, la Craiova e mereu =-

Marius (3 comentarii)  •  19 august 2011, 13:13

Am recitit articolul si vreau sa completez:

„Mourinho nu a greşit nimic. Iar asta ar trebui să o recunoască şi numeroşii lui detractori. În spatele aroganţei, care nu e decît o mască de apărare, dincolo de trufia declaraţiilor, care de multe ori nu sînt decît un paravan pentru liniştea propriei echipe…”

Pai, sa incerc punctual:

1. „Mourinho nu a greşit nimic.” – ba da, a gresit, si chiar foarte grav: fotbalul se joaca de placere si pentru placerea ochiului iar el face exact invers, insufla jucatorilor lui numai rautate si isi invata elevii sa provoace si sa creeze situatii tensionate cu scopul de a deconcentra advesarii si de a le „rupe” stilul de joc. Asta e o greseala grava, un „atentat” la scopul si spiritului fotbalului adevarat.

2. „În spatele aroganţei, care nu e decît o mască de apărare”. Pai Guardiola nu a avut nevoie de arogante si „masti de protectie” ca sa castige campionatul si CL. De ce Mourinho are nevoie sa-si puna „masca”? pentru a ascunde cumva propriile frustrari sau neputinte?

3. „dincolo de trufia declaraţiilor … paravan pentru liniştea propriei echipe”. La Real Madrid joaca numai pusti de 14-15 ani care sunt foarte usor „destabilizati” de orice opinie potrivnica? Eu stiam ca Mourinho antreneaza o echipa formata din „vedete”, fotbalisti maturi, oameni maturi, unii cu familii si copii, deci trecuti de mult de varsta majoratului. Deci nu sunt nici pe departe niste copii „instabili psihic” si nu cred ca au nevoie de protectii de genul asta ca doar sunt barbatii (sau cel putin asa ar trebui). Daca nu fac fata presiunii nu cred ca au ce cauta la Real Madrid.

Concluzie: domnul antrenor Mourinho ar face bine sa-si aminteasca faptul ca fotbalul este un „joc” si nu un „razboi” si sa gaseasca alte mijloace a de contracara jocul adversarului, cu o atitudine pozitiva, in spiritul fair-play-ului.

Numai bine!

Marius (3 comentarii)  •  19 august 2011, 13:20

„Mourinho e un portughez cu o mentalitate de italian:sa castige cu orice pret.”

Pai atunci ar trebui sa mearga la niste cursuri de „invata sa pierzi”, pentru ca in fotbal nimeni nu este invincibil.

O sa incerc sa-mi amintesc sa va raspund in momentul cand Barcelona va incepe sa piarda meciuri, si dupa ce voi vedea daca Guardiola stie sa piarda …

dani (9 comentarii)  •  19 august 2011, 13:28

Barcelona nu il are doar pe Messi sclipitor, desigur ca el este deasupra tuturor, dar sa vedem cum a reintrat in joc Barcelona in tur, cu un super gol al lui Villa, la prima ocazie. Cat despre privirile lui Guardiola la egalarile Realului nu este comparabila cu privirea lui Mourinho la golurile lui Messi sau la golul lui Villa, privirea celui din urma este de pus in rama.
Adevarat ca Realul a aratat mult mai bine in aceasta dubla, in tur au ratat f mult, au pierdut la limita, dar eu zic ca in campionat Barcelona nu va mai pierde la limita, acum este doar inceputul sezonului

Mihai Brezeanu (3 comentarii)  •  19 august 2011, 13:28

Doua virgule pentru Guardiola din „Rivalul lui Guardiola”, caci, altfel, se intelege pe dos :).
Perfecta cronica, in sfarsit cineva care chiar s-a uitat la cele doua El Clasico de august 2011 si a scris despre ce s-a intamplat pe teren, neinarmat cu stereotipurile enervant-plictisitoare pe care aproape ca ma resemnasem sa le tot aud&citesc.
As adauga o nota proasta pentru fanii Barcelonei, incapabili (ca si in finala Cupei) sa isi sustina favoritii la greu. Si o nota pentru Guardiola care chiar l-a inventat ca stoper pe Mascherano ca stoper.

cristiano (7 comentarii)  •  19 august 2011, 13:36

Barcelona inseamna Xavi si Iniesta, cand nu joaca astia Messi devine acel SUPER-JUCATOR de la nationala Argentinei 😉

sven (2 comentarii)  •  19 august 2011, 13:54

„rezistenta pur fotbalistica”? se vede ca esti un comentator provenit din fotbalul lui mitica din balcesti…

macarone (21 comentarii)  •  19 august 2011, 13:55

Pep are stiinta jocului !…Vreau sa mai vad si eu un antrenor care baga un jucator venit de 2 zile intr-un meci cu o asa miza chiar daca el se numeste…Fabregas !!!???….Iar indrazneala i-a fost rasplatita , Fabregas participand la golul de 3-2.

FCB (6 comentarii)  •  19 august 2011, 13:56

„Degeaba incerci sa-i gasesti arogantului scuze.Porto, Chelsea,Inter si acum Real sub conducerea lui ,descriu antiteza fotbalului.
La JM nu exista bucuria fotbalului, se vede doar satisfactia rezultatului si ca efect imediat,cauta adversarul invins, sa-l umileasca din gesturi si priviri.
Mai mult de un mascarici,cu rezultate,e adevarat , nu va fi niciodata.”

@orbul gainilor
Perfect spus, felicitari, ai perfecta dreptate!

Lee (1 comentarii)  •  19 august 2011, 13:58

pai daca Pep nu are nici un merit in desenele lui Messi pe terenul de fotbal….atunci de ce il plateste Barqa cu atatia euroi pe an ?…sa angajeze ingrijitorul de la teren pe post de A1 si face si ala treaba…ca doar e Messi acolo si se ocupa de tot.

DA, Barqa poate are o aparare mai slaba, daca e sa o comparam cu mijlocul si atacul, da, poate Messi deseneaza fotbalul ca Dali panza cu ceasuri…dar ca sa imi spui ca pepe si marcelo joaca fotbalul propus de mou, scuza-ma, dar este deplasat.

Sanatate.
Visca Barqa!

Marius (1 comentarii)  •  19 august 2011, 14:01

Problema cu Mourinho nu sunt atat gesturile din timpul meciului sau de la conferinte ci faptul ca modul lui de comportament se transmite jucatorilor care efectiv contesta orice decizie a arbitrului si considera tot timpul ca arbitrii favorizeaza Barcelona. O idee complet gresita care nu intareste moralul jucatorilor ci ii scoate complet din joc atunci cand ar trebui sa fie extrem de concentrati si mai ales atunci cand au nevoie sa joace ca o echipa. Nu prea exista o echipa, fiecare joaca pentru el.

serghei_romanu (47 comentarii)  •  19 august 2011, 14:16

Hmm, povestea asta cu Messi face mereu diferenta intr-un meci Barcelona-Real Madrid nu merge. Daca ar fi fost adevarat discutam despre Argentina campionaa modniala, nu despre Argentina umilita de nemti cu 4-0 in Africa de Sud.

Comentariul de mai sus este de fapt, o apreciere fortata a realitatii. Messi nu isi centreaza singur perfect (vezi golul 4 in Supercupa si golul 1 in Real – Barca 0-2 de anul trecut) si nu isi paseaza singur cu calcaiul (vezi golul 2).

Sunt unii care spun ca fara Messi Barcelona e o echipa obisnuita, sunt unii care spun ca fara Xavi Barcelona este o echipa mai slaba. Dar mai stiu unii care zic si ca Alves este cel mai bun fundas dreapta din lume, unii care zic ca Pique e cel mai bun fundas din lume (Beckenbauer), ca Pedro alearga intr-un meci cat Tanase in 3, ca Abidal joaca cu calmul pe care l-ar avea un juctor la un meci tovarasesc de fotbal pe plaja etc.

A reduce totul la o simpla ecuatie Barca=Messi e ca si cum ai spune ca Victoria Beckham e celebra doar pentru ca e nevasta lui David. Lucrurile nu stau chiar asa, orice fan Spice Girls (nu ca as fi unul) o stie.

Vizavi de Mourinho, nu este etic, corect, moral sa-ti urmaresti strict interesul in dauna tutuor celorlalti pe care ii afecteaza deciziile tale. Asta au facut Hitler, Mussolini, la scara mult mai mare ce-i drept, si toti ceilalti pe care istoria i-a pastrat drept inamici. Respectul reciproc este un cuvant care ar trebui sa fie in carta sportului, oricare ar fi acest sport. Din pacate, el nu figureaza in vocabularul lui Mourinho, spre deosebire de expresii ironice, jigniri si arogante.

Jose Mourinho? Nu are nimic special, poate doar un nivel mult prea mare de nesimtire izvorat din iluzia creata partial de presa ca e the special one. Baliverne mediatice.

skile (3 comentarii)  •  19 august 2011, 14:16

@Mihai Brezeanu: nu trebuie nicio virgulă. E vorba de Mourinho în fraza aia, nu de Guardiola. E vorba de „…adversarul lui Guardiola [,Mourinho,]…” nu de „…adversarul lui [Mourinho], Guardiola,…”. Tu ai înțeles pe dos. Iar în comentariul tău te repeți la sfârșit. Atât.

gabi (6 comentarii)  •  19 august 2011, 14:23

ce articol lipsit de realism vorba lui vladimir : „Articole din ce în ce mai proaste, dle Geambașu”, nu sunt fan al nici unei echipe : real sau barca dar se vede de la o posta din articolul asta ca dumneavoastra sunteti fan mourinho si real madrid , daca si dupa ce a facut miercuri seara arogantul ala se gaseste cineva sa i ia apararea, fara discutii e fanul lui sau a lui real madrid altfel nu are cum.

alex (57 comentarii)  •  19 august 2011, 14:27

au ajuns toti pustii sa-si dea cu parerea despre Messi..parca sunteti setati cu nationala..Bai oameni buni la nationala NU JOACA pe acelasi post!!! Una la mana. Doi la mana, Messi in astea doua meciuri are 3 (TREI) goluri si 2 (DOUA) pase de gol. Altii nu au asta intr-un campionat intreg si voi ziceti ca fara Iniesta nu exista? Sezonul trecut a fost INAINTEA lui Iniesta la pase DECISIVE. Chiar trebuie sa mai continui sa va dati seama ca este un fenomen? nationala nu este tot una cu echipa de club!!! Sa fie clar!

mog (4 comentarii)  •  19 august 2011, 14:35

nu sunt de acord cu ce a scris Geambasu . mai ales cu potopul de scuze si circumstante atenuante pt Mourinho .
Pt mine este un golan in genul fratilor Becali insa cu mult mai multa carte decat ei . Pt ce iesiri grobiene a avut la adresa lui Messi si a Barcelonei merita demis de Real . Sa nu uite sefii lui Real ca exista viata si dupa acest antrenor care nu face decat sa arunce o pata pe marele alb al capitalei Spaniei si a lumii fotbalistice

Petru (2 comentarii)  •  19 august 2011, 14:45

Personal mi s-a parut ca Real a fost peste Barca in cele 2 manse. La Real vezidisciplina tactica, pressing organizat, dublaj la marcaj etc. Au fost 2 meciuri in care de la Barca au fost mai mult in prim plan Valdes Mascherano sau Dani Alves decat Messi sau Villa. Barca a castigat din sclipiri iar Real a pierdut diferit fata de sezonul trecut. N-a mai fost acelasi Real de acum juma de an care incepea cu 3 inchizatori si astepta contra-atacul. Real a jucat mult mai ofensiv, mult mai agresiv si cum se zice in box „s-au batut parte-n parte”. Jos palaria in fata lui Mou care si-a schimbat filozofia si stilul de joc pentru a putea bate Barca. Acum nu i-a iesit insa eu nu as mai paria pe catalani anul acesta.

cristian (1 comentarii)  •  19 august 2011, 14:47

multumim „fanbarca”.
gestul lui Mou, cel in care il calca pe cap pe Fabregas, este de competenta politiei.este vatamare corporola, este perversa de pe camp nou.NU IMI VINE SA CRED….
eu daca fac asa ceva la servici, sunt dat afara in secunda 0, pentru comportament neacceptat de angajator……….
ceilalti care spun ca mou face si drege, sunt niste inconstienti…

El Fugitivo (12 comentarii)  •  19 august 2011, 14:51

Micul Jose este un cancer al FOTBALULUI, ca sport, ca spirit fair-play. Dar planeta aceasta a avut intotdeauna suficienti idioti care sa poata fi manipulati de unii. Pai la ce se asteapta de la Real Madrid, la standardul acestui club, acest strateg-clovn -frustrat se potriveste ca pumnul pe ochi. Nu mai e nevoie de nimic , a vazut o planeta intreaga confirmarea nemerniciei si a josniciei acestui mascarici defensiv. Dar cine altcineva il putea aduce la Real, sa o transforme in Besiktas Madrid (ca spirit si ca atitudine), decit cel mai slab presedinte al Realului, F. Perez? In trecut ma uitam cu placere la meciurile Realului, acum le ocolesc, asa cum nu ma uitam la Inter, Chelsea sau Porto. Extirpati cancerul din club si veti redeveni acea mare echipa, altfel deveniti din ce in ce mai uriti.

flo (25 comentarii)  •  19 august 2011, 14:52

Vreau sa-l vad pe Guardiola realizand tripla, hai dubla, cu o echipa ca Inter, care nu joaca singura si nu are super-jucatori care rezolva jocul. Cu Barca si Rijkaard a realizat dubla, titlul in Primera si UCL, apoi a fost dat afara de la Galata

mutu tu tu (3 comentarii)  •  19 august 2011, 14:58

barcelona este ajutata de albitri la greu in toate competitile si fara albitri sigur nu ar mai fi avut atatea cupe castigate.deci cu siguranta ar fi avut cu sapte cupe mai putin.in legatura cu antenorii,jucatorii,conducatorii toti au cam acelas carcter an functie de de meci castigat sa-u pierdut.deci….

raul (1 comentarii)  •  19 august 2011, 14:59

domnu geambasu esti pe langa subiect si cauti scuze . uiti sa spui ac la madrid barac a jucat cu o jumate de echipa de rezerve si ca sant in urma cu o saptamana cu antrenamentele. sau ca messi alexis sau mascherano nu au avut nici un meci oficial la barca. sa nu mai spun de faptul ca cei de la real jucau la rupere la cererea expresa a lui mou. sant sigur ca exista mii de fani real carora le e rusine cu acest mou indiferent de rezultate la real nu poti sa joci la rupere sau sa stai cu cu,run poarta si nici nu poti sa joci pe contraatac. sincer abia dupa ce va pleca mou se va vedea ce pata a lasat in istoria realului o pata care nu va putea fii stearsa niciodata . sant curios pana unde este dispus perez sa mearga si sa il sustina orbeste pe muo cati angajati o sa mai dea afara pt el. visc abara.

GRadu (28 comentarii)  •  19 august 2011, 15:02

Real a fost mai buna in ambele meciuri. S-a vazut mina lui JM si clasa jucatorilor. De ce nu a cistigat Real? Jucatorii supramotivati rateaza mult mai mult, bag de seama. La Real nu am vazut nici un moment placerea de a juca fotbal. Pentru ei a fost o obligatie sa alerge, sa lupte, sa cistige, iar JM a gresit enorm punindu-si frustrarile inaintea meseriei. Khedira, Marcello, Pepe ar fi trebuit sa fie la dusuri mult mai repede decit restul jucatorilor, si asta in ambele partide. Pot intelege o lupta dura pentru minge, insa nu pot niciodata intelege ce cauta crampoanele si coatele in figurile adversarilor. Prin felul acesta de a vedea fotbalul, JM isi distruge singur piedestalul pe care l-ar merita.

Messi: un jucator fenomenal. Barcelona este norocoasa ca-l are si-l trateaza ca atare. Omul are libertate totala de miscare, iar fotbalul il joaca cu zimbetul pe buze. Continuind cu acest ritm de implicare in joc, el nu va avea nici un contracandidat la Balonul de Aur.

flo (25 comentarii)  •  19 august 2011, 15:05

Ma tot crucesc cand vad parerile cunoscatorilor de fotbal. Ar trebui sa existe un singur stil de fotbal, cel al Barcelonei, celelalte echipe sa se desfinteze daca nu au un trio Messi-Xavi-Iniesta… Iar cand vine vorba de placerea fotbalului, ce fotbal e ala cand Alves, Pedro, Busquets, Adriano se tavalesc si raman pe jos la prima adiere de vant! Guardiola nu are niciun merit major, ci academia care e fantastica si scoate jucatori gata formati pe stilul 4-3-3 al Barcelonei. Nu Pep l-a adus pe Zlatan sau Cibrinski? (pronuntie aproximativa)

flo (25 comentarii)  •  19 august 2011, 15:13

Si atat o dati pe moralitate si virtuozitate, de parca fotbalul e nush ce miscare sociala, doctrina sau lectie de viata. Barcelona cand a marcat impotriva lui Shaktar, prin acest minunat Messi, care TREBUIA SA RETURNEZE mingea, ce spirit minunat a aratat? Lucescu batranul facea tumbe de nervi pe acolo, Pep tacea chitic, nici macar o reactie de bun-simt! Oau, ce calitate umana. Vrajeli. Sunt doar niste oameni fara scoala (majoritatea) platiti regeste sa alerge dupa o minge. Un doctor sau un profesor nu e apreciat nici 1% cat un fotbalist manelist

misujon (2 comentarii)  •  19 august 2011, 15:14

@Petru.
Mai Petru, ti s-a explicat mai jos (vezi commentul #12) de ce Barcelona incepe mai greu sezonul acesta, de aici si diferenta de posesie mai buna (fata de celelalte 4 el clasico) a madrilenilor, ocazii mai multe, progres, etc, etc. Dar pentru Mou astea sunt singurele schimbari fata de intalnirile precedente. Ce e deranjant in acest articol, si se vede treaba cu nu numai eu gandesc asa, este ca se trece cu vederea aspectul violent, indarjit peste limita maxima a regulamentului, lipsa de fair-play, brutal, teatral-schizofrenic cu ajutorul caruia l-a reusit – sau a incercat sa-l reuseasca – trupa asta de animale ale lui Mourinio.
Nu-mi vine sa cred ca mai e cineva care sa-i caute alibiuri lui Mou dupa ce se vede cu ochiul liber ca strica fotbalul, notiunea de fotbal, de sport prin stilul sau.

Si, da pariaza tu pe Real anul asta. Dar vezi sa nu pariezi multi, ca sa nu pierzi chiar tot.

oana (11 comentarii)  •  19 august 2011, 15:20

Amuzanta e reactia lui Iniesta dupa meciul tur, cand a spus ca fotbalul se joaca pe goluri! Rolurile s-au inversat atunci, echipa frumoasa fiind Real, Barcelona ajutata fiind de noroc si arbitru.

sandero (1 comentarii)  •  19 august 2011, 15:21

nu sunt fan nici real,nici barcelona,urmaresc de placere fotbalul si nu ma mai enervez din cauza lui.dl geambasu a spus doar o jumatate de adevar,care de multe ori inseamna minciuna.realul a fost peste barcelona in dubla supercupei,mai ales prin prisma pregatirii.pe mine a inceput sa ma plictiseasca jocul de pase al barcelonei.ceea ce n-a spus dl. geambasu insa e caracterul ordinar,mizerabil al acestui infatuat numit mourinho.e un antrenor exceptional?poate,dar sportiv e nulitate.daca si atacul asupra lui fabregas,clar cu intentie de rupere,el il considera joc barbatesc,atunci n-am cuvinte.cat despre cei care aproba astfel de comportament,probabil ca au acelasi caracter infect.orice arbitru cu scaun la cap i-ar fi eliminat usor pe pepe si marcelo,ptr faulturile grotesti.daca vrei sa fii echipa mare,demonstreaza ca stii sa pierzi.chiar daca ai meritat victoria.

deco (37 comentarii)  •  19 august 2011, 15:25

UN articol foarte simplist si clar inclinat mai mult decat e profesionist recomandabil spre unul din cluburi (antrenori). Toata lumea poate sa recunoasca faptul ca Messi a facut diferenta, dar de aici pana la a diminua calitatile de antrenor ale lui Pep, si a-l ridica in slavi pe Mourinho, e cale lunga. DA, Real a jucat mai ofensiv, dar tot nu a castigat, pentru ca Barca e pur si simplu mai buna. ATAT.

Dar daca Messi e mai bun decat Ronaldo, atunci si Pep e mai bun decat Mourinho.

Eu m-am saturat de copii care intra sa comenteze, si incep sa zica, ca vor sa il vada pe Pep cum antreneaza alte echipe, bla bla. Omul a antrenat Barcelona B inainte, dar a reusit din primul sezon la Barca sa sparga toate recordurile, si nu oricum, ci jucand cel mai frumos fotbal. Daca asta nu e suficient sa crezi ca e un antrenor fabulos, atunci nu stiu ce e. Locul lui e la Barca, e creat si antrenat in aceasta filosfie de fotbal (probabil singurul fotbal actual care este in fact o filosofie) si de asta castiga aproape orice trofeu (Barca e de 3 ani la un nivel incredibil).

Barca si Messi se completeaza intr-un mod fantastic, si de aceea castiga tot. Visca el Barca!

anonim (1 comentarii)  •  19 august 2011, 15:36

Priviti clipul asta de la secunda 19: http://www.youtube.com/watch?v=umFCCI8O1WE
mai poate fi ceva de zis despre mourinho? nu cred…

oana (11 comentarii)  •  19 august 2011, 15:40

Pt Deco: Bai „copile”, daca altii au alta parere decat a ta, asta nu-i face copii, ai inteles? Si Guardiola daca are la dispozitie cei mai buni jucatori din lume, asta nu-l face cel mai bun antrenor, pt ca trebuie sa fii chiar un antrenor slab, sa nu castigi cu Barcelona. Sir Alex n-a reusit sa bata Barcelona in 2 finale de UCL si gata, Guardiola e mai buna ca el? Te pricepi la fotbal, vad… Un club de fotbal nu inseamna doar antrenor si jucatori, ci si conducere si suporteri, care la Barca fac diferenta fata de restul cluburilor

dani (9 comentarii)  •  19 august 2011, 15:50

@Oana
Asa este Oana, Realul trebuia sa primeasca un penalti, DAR…doar la cateva minute si Barcelona putea sa aiba unul, plus ca Pepe merita fara dubiu al 2-lea galben la o intrare fara minge la Alves ( atunci chiar nu a simulat), asa…crampoanele pe nas ale lui Khedira la Abidal, pai daca arbitrul aplica regulamentul madrilenii nu terminau in 10 ci in 9 jucatori. In aceasta dubla arbitrajul a fost chiar in regula, cu greseli de ambele parti, plus ca e cam penibil sa te agati mereu de arbitraj, daca jucatorii Realului nu au profitat de ocaziile avute si au fost labili in fata portii…nu e vina arbitrului

ro_dorin (2 comentarii)  •  19 august 2011, 15:54

LA..naiba orice echipa e de batut numai sa aiba ambitie ceilalti si devotament..chiar daca tin cu BARCA ..si sunt FAN GUARDIOLA..cred ca pot fi invinsi cu armele lor dar cei mai multi nu incearca singurul car ar vrea cat de cat e jose mourinho ..ia sa joace o echipa gen REAL cu 1-3-2-3-2 pe atac…si sar putea ca FC Barcelona sa capoteze..cand iau luat un pic la fotbal sa vazut ..cum au inceput sa se apere ..iar s-a vazut ..sunt si ei oameni nu sunt roboti e de vazut daca cineva va putea demonstra eu in nici un caz…dor asa cred eu..in rest sa mai vedem fotbal si pe la noi ca pe la altii se vede frumos..la noi se tavalesc toti pe jos.parca ar juca altceva…decat footbal.

@oana (2 comentarii)  •  19 august 2011, 16:04

ba poti sa ai niste jucatori exceptionali si sa fii 0 ca si antrenor. vezi maradona. oamenii aia joaca ce le zici tu sa joace, ca la fifa 2000

Internazionale (2 comentarii)  •  19 august 2011, 16:04

In dubla asta, Realul lui Jose a fost mai buna ca Barcelona, Pep a fost salvat de arbitru in tur si de Messi in retur. Pep si-a mai „luat-o” si de la Wenger sezonul trecut, care in meciul tur a revenit de la 0-1. La fel si Mou, cand i-a furat Cupa. Avand cel mai bun material la dispozitie, a fost pacalit de vulpile alea doua. Cand va acumula experienta, Pep va fi un antrenor mare, oricum orice antrenor venea la Barcelona lui Xavi si Messi era invincibil, parerea mea

@mutu tu tu (3 comentarii)  •  19 august 2011, 16:09

Citeste te rog mesajul tau postat

Tag (1 comentarii)  •  19 august 2011, 16:17

Gemabasu ca de obicei … pe contra, sustine si discuta doar ce e scandal.

Oby (16 comentarii)  •  19 august 2011, 16:18

Cristi – nu spun ca Mourihno nu este un antrenor bun, insa nu va ajunge niciodata nici la degetul mic al lui Pep. Si spun asta pentru ca la el notiunea de fair-play este o mare necunoscuta. Impune o conceptie total gresita care transforma Realul intr-un mutant monstruos: sa castigam prin orice mijloace. Ii inteleg frustrarea izvorata din faptul ca nu a reusit rezultate notabile in ciuda sumelor astronomice cheltuite de Real in fiecare an pentru a aduce toate vedetele mapamondului in incercarea de a stopa hegemonia Barcei. Insa lipsa de respect pentru adversar, instigarile la violenta ce le face de pe margine il transforma dintr-un antrenor cu sclipiri de geniu intr-unul cu sclipiri de nebunie morbida. Stie ca singura lui sansa sa castige campionatul este ca Barca sa aibe jucatorii emblematici „pe bara” pentru cat mai mult timp. Faulturile animalice ale lui Pepe, Khedira si in special Marcello (care a fost trimis in teren la sacrificiu sa-i accidenteze pe Messi si mai tarziu pe Cesc) spun multe in acest sens. Deci, nu-l mai ridica in slavi pe Mou pentru ca a ucis spiritul sportiv al Realului…

Comentează