Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Tiki taka la flacon

Se dopează fotbaliştii Barcelonei? Şi dacă da, cine îşi doreşte să afle adevărul? Aparţin unei minorităţi ignorante, care nu consideră Barcelona cel mai frumos oraş de pe pămînt şi Barca cea mai bună echipă de fotbal din univers. Dacă se […]

joi, 17 martie 2011, 5:34

Se dopează fotbaliştii Barcelonei? Şi dacă da, cine îşi doreşte să afle adevărul?

Aparţin unei minorităţi ignorante, care nu consideră Barcelona cel mai frumos oraş de pe pămînt şi Barca cea mai bună echipă de fotbal din univers. Dacă se vor apleca asupra cazului, psihologii, sociologii şi antropologii vor descoperi rădăcina răului într-o serie de carenţe culturale, cărora li se adaugă frustrări şi abuzuri suferite în copilăria noastră, a minoritarilor necatalunizaţi. Prea multe filme cu zgîrie-norii metropolelor americane şi cîteva goluri ratate pe maidan din situaţie de singur cu portarul. Mai mult ca sigur, din tratamentul care ne va fi recomandat nu vor lipsi băile cu arhitectura lui Gaudi şi un pelerinaj pe Camp Nou, această Golgotă a tuturor echipelor vizitatoare, de la Herculesul lui Pulhac, pînă la Arsenalul lui Wenger.

Rezultatul terapiei. Barcelona este un oraş frumos, foarte frumos, dar nu cel mai frumos de pe pămînt. Barcelona lui Guardiola este o echipă foarte, foarte bună, cu fotbalişti foarte, foarte tehnici şi ff iuţi care reuşesc o posesie uimitoare, numită din Rambla pînă în Dorobanţi tiki-taka. În acest ocean de foarte, foarte bine şi foarte, foarte mult, au apărut nişte acuzaţii şi o bănuială foarte, foarte neliniştitoare pentru suporterii foarte, foarte mulţi ai Barcelonei. Rivalii de la Madrid îşi suspectează adversarii de dopaj şi au cerut controale. Investigaţii temeinice, care să probeze că Iniesta, Xavi şi ceilalţi ar folosi metode şi medicamente interzise, prin care ajung la un nivel al capacităţii fizice care le permite să paseseze de 950 de ori în faţa unei alte maşini de pase numite Arsenal. Ca argument pentru intensificarea testelor antidoping, clubul din capitala Spaniei evocă de asemenea contribuţia de pionierat a doctorului Eufemiano Fuentes la cele două titluri ale Valenciei şi componenţa dubioasă a corpului medical al Barcelonei.

Reacţia acuzaţilor a fost promptă. Indignare şi ameninţarea cu procesul. Cîteva vorbe mari despre atitudini care afectează imaginea unei competiţii sportive. Plus o ironie marca Piquet, bine cunoscutul flegmatic polemist blaugrana. Acum nu ne rămîne decît să aşteptăm rezultatul analizelor şi să riscăm un pronostic. Vor fi negative. Toată lumea e curată, de la Victor Valdes pînă la Pedro. Toţi iau numai vitamine, mănîncă fructe şi legume proaspete, beau peste doi litri de apă pe zi şi consumă cu moderaţie dulciuri. Restul nu e treaba noastră. Restul înseamnă tumoarea de pe ficatul lui Abidal. Şi altele care vor apărea, deşi micuţii creatori de tiki taka nu folosesc substanţe interzise. Mai exact, nu folosesc substanţele care sînt pe lista interziselor. Cînd energizantele astea minune vor intra pe listă, Eufemiano şi fraţii săi în halate albe vor fi trecut la următoarea generaţie de stimulente. Iar sportivii care le vor folosi vor fi şi mai curaţi decît pînă acum. Planul la pase pe metrul pătrat de teren va fi depăşit, iar lumea va aplauda fericită pînă va face băşici în palme.

Efect postraumatic al terapiei. Rămîn membru al acelei minorităţii detestabile şi ignorante care continuă să aibă îndoieli.

Comentarii (71)Adaugă comentariu

motanul incaltat (455 comentarii)  •  17 martie 2011, 17:56

Pune-te in locul Realului:o super echipa cu super vedete care a facut sppectacol cu Lyon si multe allte echipe.Si totusi e pur si simplu neputincioasa in fata Barcelonei…Cred,sincer,ca daca Realul se teme de vreo echipa in cistigarea Champions League aceea echipa este bineinteles Barcelona…Si atunci este normal sa gindeasca ca fiid asa buni si totusi fara sanse in fata Barcei-inseamna ca astia se dopeaza,ca extrareresti sigur nu sunt.Dar ,parerea mea este ca exista la ora actuala o gramada de super-echipe ca Real,Bayern,Manchester,AC Milan,Inter Milan,Juventus, Chelsea si peste toate exista BARCA. Asta e realitatea actuala.

mannex1 (8 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:02

domnule geambasu si jucatorii realului, valenciei si ai lui atletico m sunt in culpa. nu se doresc controale pt cascandalul ar fi prea mare si s-ar pierde uriase sume de bani care ar putea chiar falimenta unele cluburi mari din europa.

Ionut (2 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:02

Deci daca te dopezi joci la fel ca Barcelona.. : – ) . deci nu..e vorba de valoare.. ce frustrat/i

alin (15 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:06

ABSOLUT DE ACORD CU CE AI SCRIS.

mannex1 (8 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:14

nu numai marii fotbalisti nu sunt testati antidoping, ci si sportivi din alte sporturi: exemplu nadal si basketbolisti americani care participa la JO sau CM cu conditia sa nu fie controlati.

Ovidiu (19 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:18

E scuzabil sa ai indoieli, dar nu sa le si exprimi ca pe niste certitudini.

corso (2 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:21

E o judecata simplista ce poate fi suspectata de invidie, sau de dragul de a fi in opozitie cu orice pret. Jucatorii Barcelonei nu alearga distante mai mari ca altii, nu depun un efort superior. Pur si simplu paseaza si se demarca. Si fac asta de mici copii.
Dupa facultate, vrand sa strang bani pentru proiecte fanteziste gen casa, afaceri etc, am muncit un an ca nebunul, in 3 locuri, de dimineata pana seara tarziu. M-am speriat de cat de multi oameni ( vecini, prieteni, rude) ma suspectau de lucruri necurate. Maica-mea, prietena probabil erau singurele care stiau ca am bani fiindca nu sunt lenes.

nu conteaza numele (1 comentarii)  •  17 martie 2011, 18:36

Marele Zidane, jucator la REAL MADRID , a trecut intr-o perioada , pe la clinica doctorului Fuentes . . . . . Ce facea acolo? O nimica toata . . . isi injecta sange oxigenat . . .

Cipi (6 comentarii)  •  17 martie 2011, 19:26

Nenea Geambasu, va recomand sa cititi un articol de-al unui coleg de-al dumneavoastra despre cum a ajuns Victor Valdes cine e acum in care se explica si cum stau in internat de la 7-8 ani juniorii blaugrana, cum joaca toate echipele de tineret ale Barcelonei acelasi sistem de joc ca si echipa mare, cat accent se pune pe tehnicitate, uneori in detrimentul celor fizice. Un plan asemanator a vrut si Piti sa aduca la Steaua, dar nu a reusit. De ce ? Noi romanii vrem minuni, in 2 luni vrem MAXIM din orice… In fine, chiar daca tin cu Rapid si cu Real, din punctul meu de vedere ce proiect s-a pus in practica la Barcelona este modelul ideal. Daca aveti asa o opinie bine structurata, tin sa va reamintesc de echipele romanesti din timpul comunismului care mergeau pe acelasi tipar si reuseau sa invinga uneori sistemul: F.C. Arges Pitesti 1972, 1979, daca mai stiti…

mutusurduytuntu (1 comentarii)  •  17 martie 2011, 19:38

dadadadadadadadadadada Hala Madrid

M (7 comentarii)  •  17 martie 2011, 20:18

Tin minte ca am citit un articol aproape identic in urma cu cateva luni. Si, culmea, de pe acelasi site.
N-ar strica putina originalitate.
Sa repeti la infinit aceleasi chestii, cu aceleasi personaje, cu omniprezentul doctor Fuentes, cu Spania care face si drege, devine plictisitor.
Nu inteleg care e rostul unui astfel de articol. E problema fiecaruia daca vrea sau nu sa creada ca exista dopaj in sportul de performanta. Nu suport incercarea de a manipula opinia oamenilor. Nu e problema mea daca dumneata ai indoieli sau nu. Fotbalistii Barcelonei pot fi dopati. Boala lui Abidal se poate datora consumului de substante interzise.
Dar cat timp exista posibilitatea, fie ea si de 1%, ca aceasta suspiciune sa fie gresita, nu mi se pare corect sa citesc in patru(!) articole diferite din GSP despre tumora lui Abidal si presupusul dopaj al acestuia. Cum te-ai simti daca ai sti ca ai gresit?

diss (39 comentarii)  •  17 martie 2011, 20:27

Cristi tu vrei sa ne impresionezi? Ai tu niste banuieli,niste indoieli acolo…nu sti nimic sigur dar ce ar fi sa faci o legatura intre boala lui Abidal si reclamatiile lui Mourihno? Pai zis si facut si iata si articolul gata!
Subtire rau inclusiv faptul ca tu ai apartine unei minoritati care nu e data pe spate de realizarile Barcei.
Dar despre sutele,miile de ore de antrenament de sudoarea ce curge in valuri niciun cuvintel, niente,mucles,nada!
Gandire simplista ,demna de o cauza mai buna!
Articol slabut!

uzu (9 comentarii)  •  17 martie 2011, 20:31

ai putea sa ne dai si un exemplu sau doua de orase mai frumoase decat Barcelona ? nu contest, pot exista, pana la urma este o chestie de gusturi, dar sunt cunrios sa-mi formez o parere despre gusturile domnului Geambasu. eu am vazut cateva orase din Europa ca si turist. Londra, Copenhaga, Paris, Madrid, Roma, Florenta de exemplu. Si cateva din Asia si cateva din America de Nord (yeach !) inclusiv New Mexico. Dupa gustul meu Barcelona (unde am petrecut 10 zile) mi se pare cel mia frumos din multe puncte de vedere nu doar arhitectural.
Oricum inclin sa cred ca articolul e scris doar de dragul de-a nu fi deacord cu lumea …

durden (270 comentarii)  •  17 martie 2011, 20:50

„Aparţin unei minorităţi ignorante, care nu consideră Barcelona cel mai frumos oraş de pe pămînt şi Barca cea mai bună echipă de fotbal din univers”.Intru totul de acord.Despre Super Mega Barca nici n-are rost sa mai vorbesc pt ca n-am chef sa ma injure pe aici niste oameni ale caror cunostinte despre fotbal se opresc undeva in urma cu vreo 5 ani.Cat despre ORASUL Barcelona…ce pot sa spun…e pt prima oara cand aud pe cineva sustinand ca e cel mai frumos din lume.Si mai aud acum ca e si un curent.Pot doar sa va spun ca am vazut destul din Europa si din lumea asta cat sa-mi formez o parere si desi mi se pare un oras foarte foarte frumos,nu este nici pe departe cel mai frumos din lume.Dar bineinteles ca aceste pareri sunt subiective.De exemplu ieri cineva mi-a spus ca i-a placut mai mult vizita in New York decat cea din Londra 😐 era un om in toate facultatile mintale,ba si cu o Facultate absolvita.Trebuia sa-l intreb:probabil idolatrizeaza sfanta treime Barca-Messi-Barcelona

miller andy (11 comentarii)  •  17 martie 2011, 21:03

Cu toate ca sunt fan Real madrid, mi-ar parea rau sa fie adevarat. De asemenea sunt convins ca toti se dopeaza , inclusiv in Liga I. Exact cum ai spus unele substante nu sunt interzise..INCA. Exista totusi si factorul numit TALENT si MUNCA , altfel orice substanta ai lua nu o sa te faca sa preiei mingea mai bine, sa gandesti repede si sa ai stiinta jocului Barcelonei.Cred totusi ca daca e sa ii invinga cineva …doar Mourinho o poate face…dar nu la Madrid. Mourinho ii poate elimina in dubla mansa cu orice echipa de top 4 din Anglia sau Italia.

dan9 (4 comentarii)  •  17 martie 2011, 21:18

nu sunt de deloc de acord cu acest articol oare prin doping poti capata capacitati si abilitati tactice?oare prin doping poti juca din prima si avea executii magistrale?nu jocul barcei e dat de grupul sudat al echipei si valoarea individuala a jucatorilor plus o modestie si un bun simt al unor mari jucatori

makro (31 comentarii)  •  17 martie 2011, 21:46

Un articol de un prost gust insultator! Superlativele pe care, in mod ironic, le folosesti sunt relative. Unul poate considera ca Tirana este cel mai frumos oras din Univers, iar altul zice ca-i Buenos Aires. E o chestiune care tine de gusturi. La fel si cu echipa de fotbal. Poate sa-ti placa Interul lui Mourinho. Da, da, cel care a scos Barca in semifinalele sezonului trecut, si care a avut o posesie de vreo 15%, ca nu ma deranjeaza. Iarasi e o chestiune de gusturi. Ca Abidal are problemele pe care le are, nu avem, deocamdata, nicio certitudine ca ar „proveni” de la „flacoane”. Pe undeva prin februarie mai multi jucatori ai Barcei au fost supusi testelor antidoping. Azi de dimineata, la fel, o comisie de la UEFA, parca, a dat iama-n Barcelona, incercand sa-l prinda pe Xavi manjit pe la nas cu niste prafuri. De ce nu lasi sa apara rezultatele? Apoi poti sa scrii despre dopajul de pe Camp Nou mult si bine. Tu nu faci decat sa instigi. Deja vad c-au aparut niste „destepti” care se bucura citind articolul, de parca Barca s-ar fi desfiintat, ca sa castige numai Real titlul.
In alta ordine de idei, a mai spus-o si cineva inaintea mea, dar o mai zic si eu. Nivelul la care a ajuns Barca acum, dincolo de ajutorul „prafurilor” pe care le suspectezi c-ar fi prin borseta lui Messi, este dat de vreo 30 de ani de munca. Barca este o institutie, un brand urias, care nu cred ca s-ar putea gandi sa-si strice imaginea prin astfel de practici. Sau, altfel spus, pana la proba contrarie, hai sa ne vedem de treaba noastra. Poate ai dreptate. Nu stiu, zic si eu, iar daca mai ai si ceva cunostinte in hepatologie, s-ar putea sa stii tu ceva vis-a-vis de starea lui Abidal. Asa-i?

Pacuiul lui Soare (17 comentarii)  •  17 martie 2011, 21:59

conform statisticilor jucatorii Barcei alearga mai putin decit adversarii (a se vedea la Arsenal). Deci controlul tre sa inceapa cu invinsii.

Aburel (3 comentarii)  •  17 martie 2011, 23:32

Ca nu sint toti pregatiti sa idolatrizeze o echipa de talia Barcelonei e o problema de higiena intelectuala! Sa pui la indoiala ceea ce e „evident” pt. majoritate, e un exercitiu de probitate intelectuala. Nu ca as fi un fan al D-lui Geambasu dar cei ce se intereseaza de sport si stiu in ce scandaluri de dopaj -mai ales in ciclism- e amestecat doctorul Fuentes, medic certat cu legea si cu etica sportiva, nu poate sa nu se intrebe in ce masura i se datoreaza si lui succesul echipei. Afectiunea hepatica a lui Abidal a trezit vigilenta celor care militeaza pt. echitate in sport! In rest, cei ce vor, se pot inchina in continuare de trei ori pe zi in fata fotografiei lui Messi. Au mai avut si alte echipe perioade de glorie: Ajax, AC si Inter, Real etc. Pacat ca cei mai tineri nu l-au vazut jucind pe Dejan Savićević si ce pachet si-a luat Barca in finala din 1994.

visca barca (1 comentarii)  •  17 martie 2011, 23:50

foarte slab articolul.de la tine cristi nu ma asteptam la asa ceva.poate e din cauza faptului ca echipa ta favorita e man united iar guardiola v-a invins in finala de la roma.astept un raspuns

eu (2 comentarii)  •  17 martie 2011, 23:50

Domnul Geambasul e sigur ca cei de la Barcelona se dopeaza dar uita sa-i priveasca pe cei de la Real(si zic Real pt ca acolo e rodul frustrarii multora inclusiv al „obiectivului” editorialist) cum alearga, la transformarea miraculoasa a lui Marcelo intr-un veritabil Roberto Carlos si exemplele pot continua…..si ziaristii sunt acuzati ca iau spagutza si probabil ca si iau…..

GRadu (28 comentarii)  •  18 martie 2011, 0:38

Da, sigur, numai persoanele care se dopeaza se trezesc cu tumori la ficat. Cristi, ai reusit sa scrii un articol demn de OTV.

claustrofobus (9 comentarii)  •  18 martie 2011, 1:32

da asa e se pare ca la barcelona alearga doar mingea, dar tu nu intelegi ca nu sunt se dopeaza cu medicamente pentru alergat mai mult, ci pentru dat pase mai bune! adica nu le ridica jucatorilor potenta fizica ci potenta talentului! ceea ce trebuie neaparat interzis. ca atfel reala madrid nu mai apuca veci de veci sa castige ceva. dar tot respectul pentru gsp. acestia acopera tot terenul si pe cei ce tin cu barcelona si pe cei cu madrid si pe cei carora nu le pasa de fotbal. ei satisfac pe toata lumea ca basescu pe care la-u votat si manelistii dar si intelectualii lui liiceanu si plesu.

sorin (141 comentarii)  •  18 martie 2011, 3:18

Mi-a placut Barca lui Cruyf din 1993. Daca te uiti la jocul lor de atunci si la cel de acum, ei joaca acealsi fotbal! Identic, nimic schimbat. Asa ca, marele Guardiola nu este chiar asa de mare: uita-te ce lot avea Barca cand a venit el antrenor si ce echipa are acum – nu s-a schimbat mare lucru. Este aceeasi, nu a construit nimic acest Guardiola care, dupa numai trei ani, este considerat deja, mare antrenor. Nu a pornit de la zero, ca Dan Peterscu, de exemplu, sa faca din o echipa no name, o mare echipa! Sa se duca la Santander sau la Hercules si sa-i faca campioni, sa inceapa de jos! Pe Barca, daca ma stradui nitel, o pot antrena si eu. La cat sunt jucatorii de talentati…nu are ce sa le faca un antrenor!
Imi cam vine sa vomit cand il vad pe Guardiola.

sorin (141 comentarii)  •  18 martie 2011, 3:23

Cel mai frumos oras din lume este Paris-ul!
Cei care l-au vazut stiu despre ce vorbesc.
Pe amatori ii las cu Barca lor! Apropo, Barca nu este decat echipa momentului! Atat.
Ce a facut Messi la mondial? Nimic! Echipa joaca pt el!

sorin (141 comentarii)  •  18 martie 2011, 3:25

Pariez pe o bere, cu cine este dispus, ca Real Madrid castiga Champions League!
Care te bagi?

thesnaab (2 comentarii)  •  18 martie 2011, 4:12

Premiile „Ioan Chirila”, Editorialistul Anului 2007: Cristian Geambasu.
Intru pe pagina acesta de blog si ma simt ca si cum as intra in cabinetul unui doctor: diplomele la vedere, sa vada pacientul cu cine discuta. Diplomele afisate nu ajuta prea mult cind se trage linie. La fel ca si mecanicii auto, doctorii sunt numai de doua feluri: talentati sau anonimi. La fel ca si doctorii cu diplome la vedere, editorialistii sunt tot de doua feluri: talentati sau anonimi. Unii, anonimi de succes. La final, anonimi.
Pentru ca un analist zelos dintr-un laborator bine dotat i-a gasit lui Alberto Contador 50 de femtograme de clenbuterol, D-nul Cristian Geambasu l-a declarat dopat. 50 de femtograme este echivalentul in greutate a 25 de bacterii. Poate D-nul Geambasu sa explice cum ar putea cantitatea asta de Clenbuterol sa-i imbunatateasca performantele sportive lui Contador cind doza necesara este de un miliard de ori mai mare?
Astazi, fara nici macar sa aiba cele 50 de femtograme de partea lui, D-nul Geambasu ii declara pe fotbalistii Barcelonei dopati. De aceasta data se bazeaza pe tumora din ficatul lui Abidal. D-nul Geambasu nu are o diploma in medicina, el doar stie.
Talentul dumnealui in medicina este identic cu cel de editorialist. Multa revelatie, putina stiinta. Un anonim. Poate de succes.

ftw (9 comentarii)  •  18 martie 2011, 4:22

Iti multumesc!

Unul dintre putinii care au sesizat intregul sens al ‘testelor’ respective, acela de a curata mediatic toata problema asta si de a-i beatifica pe catalani…

Acelasi ‘panem et circenses’ pentru mase…

bani + influenta + medicina + uefa = ‘spectacol’

PS: te ai pregatit emotional pentru portia de injuraturi din partea aplaudacilor ‘cunoscatori’ sper.
felicitari pentru ca stiind ca nu ti vei face un serviciu, totusi ai scris ce ai scris. nu e prea trendy sa fii anti blau-grana in .ro sau .com in acest moment…

un roman (1 comentarii)  •  18 martie 2011, 4:35

Tipic romanesc. Nu zic ca jucatorii Barcelonei nu se drogheaza(sau ai lui Real de exemplu), doar ca am observat ca romanilor nu le vine a crede ca dupa 20 de ani de munca(da, 20) s-a nimerit sa se intalneasca Messi cu Xavi si Iniesta. Cum probabil nu credeau nici cand Zidane juca alaturi de Figo si Roberto Carlos. Si daca exista un drog care te face sa dai 900 de pase in 90 minute sa ni-l spuneti si noua.
Scopul romanilor este crearea idolilor pe care apoi sa-i darame intr-un minut, iar a articolului dumneavoastra atragerea de comentarii. Cate minute v-a luat scrierea acestui text? De fapt cand vad ca in loc de „foarte” folositi „ff” deduc ca l-ati scris in timp ce stateati pe toaleta. Si inteleg ca aveti ceva impotriva echipei FC Barcelona, dar cu orasul ce aveti? Presupun ca preferati plaiuri mioritici cu ciobani analfabeti de pe urma carora sa va castigati salariul pentru ca mai apoi sa intoxicati poporul roman care nu e si asa vai de capul lui.
Si inca ceva care observ ca nu mai conteaza in ziua de azi: sursele de informatii. Ale dumneavoastra care sunt, domnule jurnalist de investigatie?

bayofplenty (52 comentarii)  •  18 martie 2011, 5:50

E inca pe site interviul cu Ilie Balaci. Si el se declara incintat de jocul Barcelonei. Acum vreo luna, intr-un interviu, Van Basten vobea si el la superlativ (si nu la modul politicos-conventional, ci in termeni de cea mai buna echipa din lume din toate timpurile) de jocul Barcelonei.
Acum, ori tipii astia doi sint ignoranti si naivi, ori stiu ca toata lumea se dopeaza intr-un fel sau altul (Italia anilor ’90, Zdeman, Vialli, etc, remember?) si ca atare la conditii egale apreciaza bijuteria de fotbal jucat de Barcelona.
Pasele si posesia Barcelonei sint posibile datorita pressingului ucigas, foarte sus, pe care il fac jucatorii, chiar si in minutul 90. Ceva suspect aici? Da, dar nu se alearga ciineste si in Anglia? Nu a venit Pandev de la cucurigu in minutul 90 alaltaieri cu Bayern sa marcheze?
Ma intreb daca echipa favorita a autorului articolului, AC Milan, era acum pe val si incinta lumea, de la specialisti la lumea obisnuita, mai atragea acesta atentia asupra aspectelor mai intunecate din spatele perfomantelor echipei respective?

andrei (4 comentarii)  •  18 martie 2011, 6:20

articol tipic pentru tine, absolut speculativ, absolut inflamant
presa din romania si reprezentantii ei !

v0rbe (1 comentarii)  •  18 martie 2011, 7:32

Si eu cred ca aveti in componenta redactiei personal care se dopeaza. Articole, analize, studii extraordinare. Felicitari !!

AdelX (1 comentarii)  •  18 martie 2011, 8:00

Scarba si dezgust …. Da, starea asta, mi-a fost provocata de acest articol. Domnul Geambasu scrie bine si coerent… mult mai bine decat mine, de exemplu … inspiratie proasta!

Marius_Rapidus (7 comentarii)  •  18 martie 2011, 8:02

Este un articol mizerabil. A ataca in modul acesta cea mai buna echipa de fotbal din istorie este o manifestare de frustrare din partea Realului, de inteles pana la un punct, dar in acelasi timp o manifestare de prostie pura din partea unui jurnalist care se pretinde serios.
Poate, d-le Geambasu, ca te pricepi la cai, dar nu la fotbal! Sportul de performanta este greu, toti cauta sa se protejeze si sa se refaca cat mai bine, nu o sa le pretindeti sportivilor sa manance numai meniul standard de la cantina Stelei!
Jocul de acum al Barcelonei a fost conceput si fundamentat inca de acu 15-20 de ani, cu copii selectati si din Catalunia dar si din Santa Fe Argentina sau din Bosnia sau din alte parti, care joaca de la inceput 1-4-3-3, o formula densa si ofensiva. Intr-adevar e greu de jucat, cere efort si pasiune.
Pe de alta parte Realul cumpara vedete la kg. Diferenta dintre aceste echipe este in primul rand la nivel moral. Din istorie stim ca nu poti compara cetateanul luptator cu mercenarul! Dar d-voastra v-ati gasit sa dati credit looserilor, sa intrati in gasca barfitorilor si frustratilor. Pacat!

17 nentori (10 comentarii)  •  18 martie 2011, 8:22

cred ca toata chestia asta dezgustatoare pe care ai scris-o se putea rezuma la o singura idee, si anume ca ar fi foarte neplacut sa se afle ca jucatorii s-ar fi dopat. iar discutia despre energizante interzise nu-si are rostul. pana la urma un club mare are si doctori buni, iar daca o substanta care te poate ajuta sa-ti imbunatatesti performantele nu este interzisa…no harm done

17 nentori (10 comentarii)  •  18 martie 2011, 8:25

@durden, e greu de facut comparatii intre brazilia 70, milanul lui van basten si barcelona de azi

SDEMI (5 comentarii)  •  18 martie 2011, 9:10

d-le Geambasu, nasteti articole doar de dragul comentariilor ? Barcelona imbina : fotbal , oras, clima , viata de noapte , oameni veseli , capodopere arhitecturale ( diversitatea acestora) curatenie , plaja , port etc. De aceea e CEL MAI FRUMOS … pentru ca are toate cele enumerate mai sus si multe altele … ceea ce da calitatea vietii . Nu contest ca nu sunt orase mai frumoase ,dar atit , altceva nu au . Va dau un exemplu : Praga … nu are sport…

ulyse (2 comentarii)  •  18 martie 2011, 9:11

Daca ar fi scris asta un neavizat, as fi ras, dar daca o scrie un jurnalist sportiv…
Toate echipele mari „vitaminizeaza” si „suplimenteaza” organismul ca sa reziste la efort.
Unii , chiar la limita legii.
Talentul insa nu poate fi injectat, nu poti face ”transfuzii cu pase scurte” .
Talentul se naste , se descopera si apoi se pune in valoare , nu se injecteaza.
Barcelona a descoperit un alt stil de joc, o alta conceptie despre footbal : pase scurte din prima, posesie progresiva= toate bazate si puse in practica pe jucatori GENIALI.
Ei au crescut jucatorii care acum umilesc o planeta si au avut rezultatul acesta dupa ani de antrenamente si nu dupa injectarea unui ser minune.
Eu cred ca ar tb sa ne spuneti alta echipa care are mijlocasii Barcelonei , imbinarea perfecta a fiecarui jucator in cadrul echipei si apoi sa ne povestiti povesti cu pesti.
Cred ca ar tb sa va rezumati a vb despre Dinamo si Bucuresti, e destul pt dv.

MZ (34 comentarii)  •  18 martie 2011, 9:22

Daca iti imaginezi ca jucatorii aia fantastici din Anglia, din restul Spaniei sau din celelalte campionate mari ale Europei alearga asa nebuneste 90 si ceva de minute doar cu apa plata, esti naiv. Sau poate sunt eu adeptul teoriei conspiratiei si cred ca fotbalul in general este un Le Tour, numai ca nu exista interes sa se stie.

Dar vezi sa nu patesti ca Radu Banciu care azi spunea ca francezii sau echipele franceze sigur sunt modele de curatenie, iar a doua zi era prins dopat un francez de la o echipa franceza.

In conditiile in care sugerezi ca doar Barcelona e necurata, depasesti limitele bunului simt si nu esti cu nimic deosebit de gibonii de pe bloguri care injura toate echipele rivale, chiar daca ai un alt limbaj.

Si tare ma tem sa nu patesti tot ca Banciu si sa afli ca echipa ta de suflet era dopata en-gros cand castiga singura cupa a campionilor din istoria Frantei.

GentleGiant (57 comentarii)  •  18 martie 2011, 9:24

Cristi, pina la urma ghinionul tau e ca ai destui cititori cu mai mult bun simt decit tine.

cristi (11 comentarii)  •  18 martie 2011, 9:49

vocea invidiei si a neputintei.

Cipri (66 comentarii)  •  18 martie 2011, 10:22

Of, of!
Ce se intampla D-le Geambasu.
Intai Sahtiorul, acum Barcelona. Nu-ti mai place nimic!
O fi de la astenia de primavara?
Hai ca poti mai mult!

lu7 (1 comentarii)  •  18 martie 2011, 10:27

Dezamagitor articol…scris de un frustrat care crede ca daca are opinii „minoritare” este mai special…
Sunt mare fan Real Madrid dar mai presus de asta iubesc fotbalul si sa murdaresti jocul cel mai frumos al unei echipe de fotbal cu suspiciunea dopajului mi se pare mizerabil..
Mai ales ca cei de la Barcelona nici macar nu sunt campioni la km alergati, ci la pase schimbate intre ei.. deci si daca s-ar dopa nu asta face diferenta.

Gigi Contra (10 comentarii)  •  18 martie 2011, 10:46

D-le Cristian Geambasu

Stiti ce concluzie am la articolul dvs.? Ca toti cei care au tumori la ficat se dopeaza!!! Un prieten bun de-al meu a murit la 1 Februarie in acest an, la varsta de 27 de ani, de cancer la ficat. Stiti care este ironia? Ca nu a fumat, nu consuma alcool in cantitati mari (doar 1-2 beri sau vin) si NU SE DOPA nefiind un sportiv. Pentru prietenul meu ce scuza sa gasesc???
Aceasta situatie a lui Abidal nu trebuie pusa pe seama dopajului din moment ce nu s-a inregistrat niciun caz in lotul Barcelonei. Iar atitudinea Realului e una tipica „a la Mourinho”. Controale si teste antidoping se fac in mod regulat fara a trebui anuntata opinia publica. Doar un caz de dopaj este de ajuns pentru ca tot ceea ce Barcelona a construit sa se darame ca un castel de carti. Oare sa riste atat de mult Guardiola & Co.???

Cosmin (2 comentarii)  •  18 martie 2011, 11:08

„Scris-am eu doar ca sa ma aflu-n treaba, sa-mi mai cresc un pic traficul? Si daca da, cine îşi doreşte să afle adevărul?” Adevarul e ca voi, gsp-ul, faceti kaka-maka cu ciobanul&co. Eu prefer sa ma „dopez”cu tiki-taka a la Barca. Sunt dependent. De 20 de ani.

biancorossi (56 comentarii)  •  18 martie 2011, 11:13

absolut corect domnule geambasu. piticaniile se drogheaza, dar cu ceea ce INCA nu figureaza ca fiind substante interzise. dixit.

Fan Barca (1 comentarii)  •  18 martie 2011, 11:54

La fel ca autorul acestui articol, nu consider Barcelona cel mai frumos oras din lume si nici achipa cu care tin ca fiind cea mai buna din istorie; cu siguranta insa consider ca joaca fotbalul cel mai frumos si revolutionar din cei peste 30 de ani de cand urmaresc fenomenul. Nu am de unde sa stiu daca cei de acolo se dopeaza sau nu , dar sa explici prin aceste acuzatii (nici domnul Geambasu, desi este Editorialistul anului nu are de unde sa stie mai mult ca mine) diferenta existenta in acest moment intre Barca si restul mi se pare o nesimtire fara margini. De asemenea faptul ca autorul aminteste de necazul lui Abidal si il foloseste in sustinerea propriei teorii este un lucru de cea mai joasa speta; oameni buni, e posibil ca francezul sa aiba cancer! mai conteaza intr-o situatie de genul asta acuzatiile unor frustrati? Si un ultim aspect: desi nu sunt specialist, urmarind meciurile Barcelonei nu am observat ca lucatorii acestei echipe sa alerge ca nebunii, beneficiind vezi Doamne de avantajele dopingului; dimpotriva, mie mi se pare ca mingea circula mult mai bine, alergand in locul jucatorilor. Ma indoiesc ca s-a inventat substanta care sa te face sa pasezi ca Xavi sau Iniesta, sau sa driblezi ca Messi, sau sa te faca sa te demarci ca alt jucator. Asadar opinia mea de nespecialist este : RUSINE, domnule Geambasu! Nu pentru ca scrii impotriva Barcelonei, ci pentru ca tragi concluzii bazate pe barfe si frustrari de coltul blocului..

Racul (27 comentarii)  •  18 martie 2011, 12:01

Orase mai frumoase ca Barcelona: Paris, New York, Boston, Copenhaga, Capetown si Fetesti.

Chestie de gust.

La fotbal insa avem criterii ceva mai obiective: rezultatele 🙂

stormseeker (12 comentarii)  •  18 martie 2011, 12:16

Doctorul Fuentes este cunoscut ca fiind poate cel mai mare in domeniul suplimentelor nutritive si al stimulentelor de efort. Conduce o clinica unde se fac cercetari la cel mai inalt nivel, in domeniile de mai sus. Pentru un specialist, nivelul la care a jucat nationala Spaniei la ultimul turneu mondial (mai ales in meciurile cu Germania si Olanda)pune niste semne de intrebare.

pyllo (1 comentarii)  •  18 martie 2011, 12:49

nu e vorba ca barcelona nu alearga mai mult ca adversarii ci ca alearga mai usor… ca o comparatie un ferrari care merge 1 km cu 200 la ora si un trabant care merge 1000 km cu 60 la ora.. ferrari sunt jucatorii barcelonei iar trabantul restul echipelor… sa nu mai vorbim ca cei care urmaresc ciclismul stiu ca spania e tara „tuturor posibilitatilor” si ca acolo nu prea se iau masuri antidoping

Comentează