Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Pana lui Roger

Federer a vrut să-l bată pe Djokovici cu trufia. Această lovitură este însă necîştigătoare

Federer îi cere adversarului să amîne serviciul şi arată ceva spre fileu unui copil de mingi. Copilul, care e chiar un copil, nu un adolescent cu […]

joi, 27 ianuarie 2011, 6:19

Federer a vrut să-l bată pe Djokovici cu trufia. Această lovitură este însă necîştigătoare

Federer îi cere adversarului să amîne serviciul şi arată ceva spre fileu unui copil de mingi. Copilul, care e chiar un copil, nu un adolescent cu mustăţi ca la US Open, aleargă spre fileu şi nu vede din prima tentativă despre ce e vorba. Elveţianul îi indică milimetric locul care îi distrage atenţia, de pe plasa care îl separă de Djokovici. Era pana unei păsări, pe care puştiul o ia spăşit şi o bagă în buzunar. Un corp delict fără greutate. Apoi, micuţul se aşază cuminte lîngă scaunul arbitrului şi zîmbeşte. E zîmbetul tuturor copiilor din lume care taie nervii tuturor adulţilor din lume deranjaţi din te miri ce.
Federer n-a zîmbit niciodată în timpul semifinalei cu Djkovici. Elveţianul a afişat mutra aceea acră, specifică lui cînd întîlneşte pe cineva care i se pune de-a curmezişul. Imediat după tiebreak-ul pierdut în primul set, în colţul buzelor lui Roger se cuibărise un rictus. Plus privirea aceea de principe trădat de supuşi.
Sîrbul l-a bătut în trei seturi pe Federer nu doar pentru că a jucat bine, foarte bine, iar uneori excelent. Elveţianul nu a pierdut pentru că a fost ezitant şi prea defensiv, ducînd suma greşelilor neforţate undeva peste 40. A pierdut fiindcă nu a acceptat să muncească. Pentru că a crezut că victoria i se cuvine. Ca un bir.
Djokovici a cîştigat semifinala cu Federer pentru că pe el nu l-au deranjat penele în levitaţie peste Arena Rod Laver şi invizibilele scame de pe costumul impecabil în care Roger face reclamă ceasurilor Rolex. Cîteodată, perfecţiunea este izvorul imperfecţiunii, iar obsesia pentru impecabil se transformă în greşeală de începător. Djokovici a învins şi pentru că a înţeles starea de spirit a lui Fedex, joi dimineaţa transformat într-un simplu curier poştal pe bicicletă.
Riscul de a vorbi despre apusul hegemoniei lui Nadal şi Federer şi translatarea acesteia către tandemul mai proaspăt şi mai însetat de glorie Djokovici-Murray este uriaş. O fac totuşi, mai ales din voluptatea de a deveni ţinta ironiilor specialiştilor. Nole şi Andy sînt doi jucători excelenţi, doi oameni inteligenţi şi, prin urmare, cu umor. Vorbeam în timpul meciului cu un prieten. Ne gîndeam că Federer şi Nadal sînt chiar cei mai mari jucători de tenis ai tuturor timpurilor, iar contemporaneitatea cu ei i-ar fi putut strivi pe Djokovici şi pe Murray. Nu s-a întîmplat aşa. S-au salvat fiind ei înşişi, pasionaţi şi pasionali, oscilanţi, uneori simpatici, alteori antipatici, inspiraţi într-un game şi neinspiraţi în următorul game. Vor pierde şi ei partida cînd penele de pasăre şi penele de modestie îi vor face să uite bucuria de a întîlni un adversar, nu un partener de antrenament. Un învins de profesie.

Comentarii (75)Adaugă comentariu

Madalina (13 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 19:25

Cu tot respectul pt. Djokovic, dar exista un proverb care spune „cu o floare nu se face primavara”.. La fel zic si eu „cu un joc nu devine Djokovic nr. 1 mondial”. Cat despre Murray… Visezi.. O sa ajunga Murray peste Federer & Nadal la 2 ani dupa ce acestia s-au retras din activitate!

Maria (7 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 19:46

Mie imi place Murray si sper ca el sa castige turneul. A jucat doua finale de Grand Slam si le-a pierdut, iar daca va mai pierde inca o sansa mi-e teama sa nu cada psihic. Este o presiune mai mare pe umerii sai pentru ca nu a castigat niciun trofeu de GS iar britanicii au asteptari mari de la el. Pentru Djokovic nu cred ca ar fi la fel de dureroasa o infrangere. El are deja unul si a castigat Cupa Davis de curand.
Nadal a avut o influenta asupra carierei lui Murray inca dinainte ca cei doi sa devina marii jucatori de azi. Se cunosc de mici, de cand jucau in competitii pentru juniori, iar in urma unei discutii cu Nadal, Murray s-a hotarat sa se duca la o academie din Spania. Murray a declarat de nenumarate ori ca Nadal e jucatorul sau preferat, deci nu poate fi vorba de strivire. A fost mai degraba ca un model. In timpul meciului dintre Nadal si Ferrer, Murray a scris pe pagina sa de twitter „If you can meet with Triumph and Disaster and treat those two imposters just the same” – celebrele versuri din poezia lui Rudyard Kipling, cu referire la ceea ce se intampla pe teren.

disneyland (9 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 19:53

Nu sunt de acord cu ceea ce spui. Federer (ca si Nadal de altfel) este de-a dreptul opusul arogantei. Meciul de azi l-a pierdut pentru ca din setul 2 nu a mai mers serviciul, nu pentru ca a refuzat sa munceasca. Am vazut ca multi vorbesc de greselile lui pe backhand ca fiind factorul decisiv… Dar Federer nu a excelat niciodata la lovitura asta. Meciul a fost pierdut in tie-break si la 5-3 in setul in setul 2. Atunci Federer trebuia sa serveasca asa cum a servit in setul 5 din finala cu Roddick de la Wimbledon. Si nu a facut-o, dar in nici un caz pentru ca avea impresia ca e natural sa castige in fata omului care de altfel l-a scos si de la US Open. Daca articolul asta ar fi venit dupa meciul cu Simon as fi fost de acord, dar acum nu. Federer a fost chiar umil, a jucat cu backhandul, a alergat enorm defensiv. Dar a fost mai slab decat Nole. Atata tot.

Cat despre Murray… eu zic sa asteptam sa joace primul meci adevarat din turneu cu Nole si dupa aia sa discutam. Pentru ca un Grand Slem pe hard nu se castiga batandu-i pe Melzer, Dolgolopov si Ferrer…

victor L (285 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 19:56

Cam acru articolul; am mai intilnit, la Eurosport, asemenea comentatori, la tururile cicliste. Unde Contador era saltat in slavi, iat Armstrong tavalit prin stupefiante.
Pina la urma acolo era Contador, de fapt.
Daca nu va place Federer, dle Geambasu,e problema dvoastra, dar cine sinteti dvoastra?
Chiar aveti dreptul sa-i dati cu flit helvetului?
Nimanui nu-i place cind pierde; sint convins ca dupa vorbele mele nu veti avea o alta figura decit cea pe care credeti ca ati vazut-o la Federer.

durden (270 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 20:21

Cu ce zici despre Djokovici sunt de acord.Eu zic ca mai poate creste foarte mult,are potential inca nedezvoltat.Murray,totusi,presupun ca iti vor spune altii mai priceputi decat mine de ce nu poate emite vreo pretentie pt cununa de lauri…

Ionut (1 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 20:40

Frumos scris articolul, si tind sa va dau dreptate chiar daca sunt un fan inrait al lui Roger. Mi-a placut Federer de cand l-am vazut prima oara jucand. Era inca in primii 30 ai lumii, inca avea iesiri nervoase pe teren si dadea cu racheta de pamant. Cu timpul s-a schimbat, s-a schimbat si jocul lui, de vreo 3 ori de cand il urmaresc. Este intradevar cel mai mare jucator din istorie. A facut fata tuturor schimbarilor din acest sport. Ganditi-va ca Roger a prins era Sampras, cand inca se juca alt gen de tenis, cand inca mai erau jucatori service-vole, cand inca se jucau multe scurte si lob-uri. A facut fata atunci face fata si acum, la aproape 30 de ani inca este omu de batut. Roger a jucat un tenis prost dupa standardele lui astazi, un tenis neatragator cu multe greseli, a avut un service slab si neinspirat, nu l-a mai ajutat cum l-a ajutat in atatea cazuri si totusi Novak l-a invins cu foarte mare greutate, sa nu ma risc sa zic ca daca Federer ar fi castigat al doilea set ar fi castigat poate si meciul. Deci Djokovich si Murray nu vor ajunge ca Roger niciodata si nu o zic pt ca nu imi plac ci pt ca nu au calitatile necesare. Imi pare nespus de rau ca Roger nu a ajuns in finala si ca nu a castigat turneul, mi-a stricat toata ziua meciul de azi. Respect

raulmad (11 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 22:03

De vreo 3 ani (mai corect de la Wmbledonul din 2008) se tot vorbeste de apusul lui Federer. In 2009 (dupa Roland Garros) a intrat in hora si Nadal. In 2010 a revenit povestea cu Federer iar acum in 2011 (in prima luna a anului) hai sa-i ingropam pe amandoi.

Ma intreb: nu e cam devreme? Hai sa nu ne grabim cu verdicte. Pt a ajunge la nivelul lui Federer si al lui Nadal, Djokovic si Murray trebuie sa demonstreze constanta. Pana acum nu au facut-o. Sa vedem ce vor face de acum incolo si apoi sa-i ridicam in slavi.

ela (1 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 22:13

ai perfecta dreptate..mai ales ca nadal are cam aceeasi varsta ca si djokvic si murray..e mai mare cu un an.

ducele (6 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 22:25

Articolul eamana cu ce scrie CTP-ul de ceva vreme incoace. Nu-mi place. Mutra aceea acra este concentrare. In finala castigata anul trecut, de cate ori a zambit pana sa ridice trofeul plangand? Articolul se potriveste mai mult pentru Ronnie O’Sullivan, pentru cine urmareste snooker…

nea gheorghe (6 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 23:32

sa spui despre Federer ca a refuzat sa munceasca este cel putin ciudat.

dar lasa ca a muncit foarte serios autorul acestui articol.

Catalin (2 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 23:35

Un munte de concentrare de modestie si etc etc cum este Federer e criticat de „…”. Unde am ajuns… Federer care daca de maine nu ar mai juca ar fii oricum istoria tenisului, un talent putin spus urias, un muncitor fantastic, pe el il critici tu? Cum iti permiti?

Roger (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 0:33

da-ti demisia si taci,nu ai talent,nu ai adevar si nici macar logica in ceea ce scrii.
toate articolele tale denota frustrare si aroganta,o aroganta mult mai dura decat acceea pe care o vezi in caracterul unor sportivi pe care nu-i simpatizezi.

vasco (267 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 6:58

Imi place Federer foarte mult,il consider ca si multi altii cela mai talentat al tuturor timpurilor,dar ieri am strins pumnii pentru Djoko.Dintr-un amestec de considerente cum ar fi simpatia pentru cel cu sansa a doua,admiratia pentru cel ce lupta mereu ,pentru dirzenia lui si nu in ultimul rind pentru ca e sirb si vine dintr-o lume care imi e mai aproape de suflet.Dar articolul,fara sa fie incorect e totusi cam aspru la adresa lui Federer.

costin (4 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 7:45

„elvetianul a pierdut pentru ca nu a acceptat sa munceasca” wow! puteti dezvolta aceasta afirmatie?

mario (7 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 8:26

Mutrele astea acre ale lui Federer si Nadal i-au facut sa domine autoritar ultimii 7 ani din tenis, cand numai ei doi, si nu Murray sau Djokovic, si-au impartit fotoliul de lider. Si mie, ca fan al lui Federer, mi-ar placea sa-l vad mai relaxat, ca in demonstrative, dar mi-am dat seama ca bonomia nu te face lider autoritar. Imi place Djokovic, imi place Murray, dar nu cred ca vor putea domina tenisul mondial, atata vreme cat mutra acra a lui Federer si pumnul strans al lui Nadal vor continua sa existe. Uitati-va la campionii care au dominat tenisul de-a lungul timpului si veti vedea ca, in general, nu erau niste dragalasi asemeni lui John Isner pe teren. Dragalasii sunt simpatici, dar cand se trage linie la final de cariera, sunt primii picati, sub mutrosii de tip Federer si Nadal.

ciupi (376 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 8:49

este greu de spus daca federer si nadal sunt cei mai mari din toate timpurile. eu l-am apucat pe sampras, nu l-am prins pe rod laver – nu sunt matusalem – dar cel mai mult ma deranjeaza faptul ca asa, ca spectacol, tenisul a devenit o cam prea mare bubuiala…cat despre fotbal, ce sa zic?!

Ady (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 8:59

Din nou se intampla acest lucru, cum pierd Nadal si Federer, in special Federer, imediat ii anuntati apusul carierei. Nu uitati ca a pierdut in semifinala unui GS, nu in turul 1 sau 2. A pierdut in fata numarului 3 mondial, care nu este chiar un jucator de pluton. Acolo sus, in varful ierarhiei, diferentele sunt foarte mici intre jucatori, asa incat orice „defectiune” a jocului pe parcursul unui meci poate decide victoria. Federer nu a pierdut pt ca a fost arogant, ci pt ca Djokovic a fost mai bun joi. Sunt sigur ca tot sezonul va demonstra ca Federer si Nadal merita sa ramana pe primele 2 pozitii inca destul de mult timp. Djokovic are calitatile necesare, dar nu si constanta, pe cand Murray e salbut saracul, el nu joaca tenis, joaca o tzurca, asa doar sa tina mingea in teren si sa astepte ca celalalt sa greseasca. Asa ceva nu va conduce tenisul niciodata.

ana (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 9:35

cam deplasat articolul…usor spre penibil prin vorbele la adreasa lui Roger,nu sunt fan Roger dar asa mi se pare mie. Comentarii de genul asta vi le puteti exprima la sportul la care va „pricepeti” toti!!!si la care avem performante cu carul….bineinteles fotbalul,numai despre asta stiti sa vorbiti,si cand un jucator castiga un GS articolul e in josul paginii,sigur e mai important sa stiu cu cine s-a mai cuplat nu stiu ce „mare jucator”.H Tecau impreuna cu B. Mattek sunt in semifinala la AO,nu am vazut niciun articol de genul asta….penibil!

deco (37 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 10:26

foarte bun articol :).

pacat pt rafa insa…..:((

gogu (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 10:51

Aproape corect. Am remarcat si eu chestiunea. Federer nu mai are bucuria tineretii, da nu e trufie. Da cam asa se intampla in general la toti, exceptie o facut ‘nebunu’ de Santoro. Cred ca „se bate” cu el insusi, criza varstei, a statutului, cu timpul apar rivalitati care iti fura inocenta. Nu cred ca stie ce o sa faca dupa ce se retrage si se enerveaza cand pierde ca stie ca se apropie momentul. Si nevasta-sa parea fara expresie

Madalina (13 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 12:43

Cred ca a venit apocalipsa daca Federer a ajuns sa fie trufas si Djokovici a reusit sa nu mai fie…

Madalina (13 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 12:47

@mario: Eu in continuare nu inteleg CE E DRAGALAS LA Djokovici!? Este printre cei mai aroganti oameni pe care i-am vazut. Da, un talent fantastic si ii doresc sa ajunga cat mai sus! Dar daca este sa cantarim modestia, Federer este printre primii si Djokovici printre ultimii!

gilos (147 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 13:02

D-le Geambasu,
Aveti un comentariu subiectiv si rautacios la adresa lui Roger. Cum adica nu munceste ?
Va sugerez sa ramaneti la analiza personajelor din sfera Mititelu, Borcea, MM … pt ca le intelegeti mai bine si vi se potivesc.
Multumesc

Stancu (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 13:17

Mai bine fugi si scrie ceva despre Stancu/Moraes sau despre ce a mai agatat ‘Dodel’.

sursan (3 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 13:28

Ati urmarit cu adevara ce a spus Federer despre Djokovic?
Sau chiar despre el insusi?

Daca nici asta nu e modestie …

Nici Roger nu mai are constanta de acum 4-5 ani, dar noul antrenor a adus un suflu nou. Vorba lui, mai vedem in 6 luni …

cristi82 (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 13:28

E usor sa-ti dai cu parerea, dar am o simpla intrebare: ati pus vreodata mana pe racheta de tenis? Ati jucat tenis de performanta, ati castigat vreun turneu? Daca nu, atunci nu inteleg de unde specializarea asta in comentarii.
Daca nu ai facut sport de performanta nu ai cum sa intelegi anumite stari ale sportivilor, ce s-a intampat cu adevarat intr-un meci sau care au fost cauzele infrangerii.
Poate va ganditi sa reflectati asupra acestui aspect.

Andrei (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 13:39

e interesant comentariul, dar mi se pare foarte subiectiv si pare sa vina in acelasi timp din partea unui om care e oarecum „scarbit” de suprematia indiscutabila a unuia din cei mai valorosi jucatori ai tuturor timpurilor. Nu cred nici eu ca Murray sau Djokovic va putea evala vreodata performantele lui Roger sau a lui Rafa. E foarte probabil ca ei 2 sa fie intradevar cei mai buni dintre cei mai buni insa, la fel ca in cazul multor sporturi ( de ex. box ), au sacrificat totul pentru a fi numarul 1. Sincer, imi lipsesc foarte mult incredibilele meciuri care le jucau Sampras si Agasi. La capitolul spectacol si frumusete a jocului nu cred ca ii va egala nimeni vreodata.
In concluzie, as vrea totusi sa ii dau o bila neagra celui care a scris acest articol pentru ca nu e in masura sa judece starea de spirit si de concentrare a unui mare campion. E foarte usor sa fim carcotasi si sa criticam, dar hai totusi sa ne gandim ca oricine poate avea o zi mai proasta cand nu merge totul asa cum ar trebui.

anonymus (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 13:48

Domnule Geambasu, e chiar pacat ca scrieti asemenea articole. Federer ramane cel mai mare jucator al tuturor timpurilor, si a-l face arogant, si a presupune ca intra pe teren sigur ca va castiga, e o grava eroare.
Daca ne luam dupa cine zambeste in meciuri, va rog frumos sa va uitati duminica la finala, si sa imi spuneti de cate ori au zambit Djokovic si celelalt finalist. Cum s-a mai spus, „mutra aceea acra” nu inseamna decat concentrare. Iar faptul ca a sesizat acea pana, denota iarasi concentrare, si atentie fata de intreaga suprafata de joc, pana si de „burta” fileului.
E clar ca Novak Djokovic va deveni si el numarul 1, insa dupa retragerea lui Federer si Nadal, lumii tenisului ii va lipsi o rivalitate, si se va ajunge la situatia din 2001-2004, cand nu exista o mare rivalitate, care sa dea lumii tenisului asemenea meciuri, cum au dat, in cursul timpului, Jimmy Connors si Bjorn Borg, Ivan Lendl si John McEnroe, Boris Becker si Stefan Edberg, Pete Sampras si Andre Agassi, iar in zilele noastre, inca, Roger Federer si Rafael Nadal.
In incheiere, as vrea sa va amintesc, d-le Geambasu, ca o infrangere intr-o semifinala de Grand Slam, impotriva numarului 3 mondial, nu este un capat de lume, si ca steaua lui Federer inca nu a apus.
O zi buna!

mario (7 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 14:07

madalina: cand am zis dragalas (e un cuvant cam gay-stic) ma refeream la faptul ca djokovic mai rade, mai imita pe cineva, mai face un misto chiar de el, se mai inchina, mai ingenuncheaza, adica este mai putin cyberg.

Ciprian (6 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 15:08

Prea tare, fratilor…
Stam pe net si il apreciem pe nenea Geambasu, sau il infieram, si lucrurile importante sunt trecute in planul al doilea: de asta putem fi manipulati, suntem toti atat de avizi de a ne exprima opiniile incat ne incurcam cu toate lucrurile marunte si uitam chestiile cu adevarat importante (asta in cazul in care cei care freaca menta pe banii mei nu sunt aceiasi care sunt platiti din contributia noastra ca cetateni ai Romaniei, ca altfel se expica perfect). Asadar faceti ceva pentru voi, ca omul asta, Geambasu Catalin, pentru faptul ca voi comentati atat de intens ce scrie el, isi castiga banii! Voi sunteti aceiasi care il asculta si cand vorbeste despre Liga si Mitica! Ce va umflati asa de indignare cand vorbeste si scrie de tenis ? La munca! De asta sta tarisoara asta parloaga! Suntem saraci ca avem gura mare si frica in oase! Nu facem nimic si ne e teama si de umbra noastra! opinie publica, vax… asta e o tara de tarani care au ajuns acum 1-2 generatii la oras si gata, ne-am emancipat, efectele? Sunt vizibile…

gima (30 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 15:20

Roger este clar cel mai, din toate timpurile, vad tenis de 40 de ani. Acest meci si toate cele pierdute de Roger in ultimii ani sunt pierdute prin lipsa implicarii totale in meci. Altfel nu ai ce sa-i faci acestui gigant. Te bate 2-3 saptamini incontinuu. Chiar si pe acest extraordinar luptator Nadal.

misu (15 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 16:24

Bravo Ciprian!! Comment-ul tau ar trebui sa tina loc de editorial principal. Asta este si parerea mea, de aceea cred ca este doar al doilea sau al treilea comment pe care il scriu. Inca o data, felicitari pentru opinia ta! Luati aminte fratilor, ca ne ducem la vale rau de tot si o sa ramanem cu datul din gura…

Iasi (16 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 16:29

In cazul lui Federer impresia mea este ca familia a trecut inaintea tenisului is cele doua fete ale sale il indeamna sa nu mia fie asa de doritor de victorie. Cred ca daca as fi in locul lui dupa ce am batut cam tot ce se putea bate si eu mi-as cauta o noua pasiune. iar copii pot fi o pasiune mai puternica decat tenisul. Asta e parerea mea.

Gyerko Szabolcs- Laszlo (39 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 19:55

Nu inteleg de ce acel gest de a cere indepartarea penei este atat de semnificativa. Iar nu inteleg cum de intotdeauna cand pierde elvetianul se vorbeste de comoditate. Nimeni nu este perfect, si la urma urmei este jucatorul cu cel mai glorios palmares. Nu sunt de acord ca intotdeauna cand pierde sa i se zica ca el a vrut sa castige din trufie si nu a muncit pentru ea. Cred ca prin palmaresul lui a aratat ce inseamna sa VREI si ce inseamna sa MUNCESTI pentru victorie. Nu zic asta doar pentru ca este vorba despre Federer. As zice despre oricine aflat in situatia lui.

Gyerko Szabolcs- Laszlo (39 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 20:06

……Inca ceva, finala din 2008 de la Australian Open din 2008, a fost singura din nu stiu cate, in care n-a fost Federer sau Nadal….acum, in 2011, iar s-a intamplat……si deja se si zice ca s-a terminat dominatia lor…….Incredibil.

eutusirestu (1 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 20:24

poate e federer cel mai mare jucator din istoria acestui sport…da vad mai jos un comentariu ca daca se implica bate pe oricine 2 saptamani la rand…nici chiar asa….intr-un duel cu nadal in care nadal e in cea mai buna conditie fizica(gen us open acum cateva luni) federer nu are mari sanse..pt ca pur si simplu nadal il domnia psihic asa cum federer ii domina pe hewitt si roddick cu ceva timp in urma……l a batut mereu si in franta la R.G. unde federer isi dorea atat de mult trofeul…si la wimbledon..si laA.O….

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 20:32

O scurta concluzie a autorului, daca pot sa zic asa. Nu pentru cei care ma trimit la fotbal, nici pentru cei care ma intreaba daca am tinut in mina vreodata o racheta de tenis. Am tinut-o ultima data in dimineata asta si mi se intimpla de vreo 30 de ani. Cred ca mai mult. Nu asta e important. Observ ca orice parere critica si orice indoieli exprimate la adresa lui Federer sau Nadal produc un val de proteste. Indignari, anateme. Semn ca suporterii celor doi isi merita idolii. Certitudini, certitudini, ocari spre cei care cred si altceva sau isi doresc alt aer. Eu cred in continuare ca nu exista subiecte tabu, deci voi scrie ce simt si ce gindesc pe mai departe. Cu riscul de a-i enerva pe multi si de a le da de gindit citorva.

Obiectiv (3 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 20:48

Am citit articolul si cateva pareri despre el si nu-mi pot reprima cateva reactii:
1. Federer ramane un foarte mare jucator, capabil sa invinga pe oricine si in urmatoarele 20-24 luni;
2. Nu-l vad pe sarb capabil sa-i inlocuiasca in fruntea ierarhiei pe Federer si pe Nadal;
3. Daca se asociaza imaginea (sau personalitatea) lui Federer cu o marca de ceasuri, aceea ar trebui sa fie Patek Philippe, sau Vacheron Constantin, sau Audemars Piguet, sau Girard-Perregaux, in niciun caz cu un brand „monocultural” precum Rolex!

Giovani (7 comentarii)  •  28 ianuarie 2011, 22:54

Dle Geambasu,nu fiti asa suparacios,iarna nu-i ca vara,tenisul nu-i ca fotbalul.La „soccer” va urmaresc ,de mult,atent ,sinteti bun,la tenis,nu sinteti specialist (doar practicant,ca si mine) si asta se vede.Cit despre „a vorbi despre apusul hegemoniei lui Nadal şi Federer…” uitati varsta lui Nadal, despre apus nu poate fi vorba,despre hegemonie mai discutam.Singura „vina” a lui Nadal este ca el castiga pe serviciu puncte,fara a avea serviciul (asii izbavitori,si scutitori de efort,in plus) lui Federer,Djokovici sau Murray,el isi castiga punctele pe serviciul propriu muncit,icnind,si asta-e adevarat,in timp -oboseste.Dar spaniolul nu e aproape de apus,de asta sint sigur,aici cred ca ati gresit-cu scuzele de rigoare.Altfel,salutari,felicitari pentru ce faceti.

Madalina (13 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 0:14

Domnule Geambasu, cand 90% din cititori sunt impotriva ideei enuntate poate ca asta ar trebui sa va dea dvoastra de gandit ca scrieti prostii! Nu va poate opri nimeni sa scrieti ce vreti si subiectul nu este nici pe departe TABU, din moment ce lumea, dupa cum bine observati, are curaj sa il discute (mai cautati in dictionar definitia cuvantului Tabu, desi, ca jurnalist, poate ar fi fost bine sa il cunoasteti deja, mai ales inainte de a-l folosi!)! Doar ca cifrele, spectatorii si alte mici indicii la un loc va contrazic!

Madalina (13 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 0:18

P.S. (si cu asta am terminat): daca adunam toti jurnalistii din Romania cu siguranta nu o sa gasim atata profesionalism sau talent cat gasim la Federer. Si ma indoiesc ca multi vor mai fi amintiti in istoria, macar locala, precum va fi amintit Federer in istoria mondiala.
In schimb, daca e sa comparam trufia, si ultimul dvoastra comentariu arata asta, il depasiti de mult timp pe modestul, cel putin aceasta este in continuare parerea mea, „Fedex”.

Alex (1 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 1:28

Domnule Geambasu imi pare rau sa vad ca il atatcati inca odata pe Federer. L-ati mai atacat odata cand in urma unui meci cu Nadal a plans. Fiecare din cei 4 jucatori Federer, Nadal, Djokovic si Murray au locul lor in acest spectacol numit tenis. Recunosc ca sunt un mare fan al elvetianului, dar asta nu ma face sa nu il recunosc pe Nadal ca fii un deosebit talent si un sportiv exemplar pin munca pe care o depune. Si Djokovic si Murray au talentul si priceperea lor, dar pana sa ii ajunga pe cei doi mai au mult de munca.
Poate pentru ca sunt subiectiv mi se pare ca sunteti nedrept in ultima dumneavoastra propozite :”Un invins de profesie” si din punctul meu de vedere ar trebui sa mai scrieti un post in care sa va cereti scuze pentru aceasta afirmatie injusta atat lui Federer cat si a fanilor tenisului.
PS. V-as provoca o partida de tenis sa vad dumneavoastra cat de zambitor sunteti cand pierdeti 😉

miller andy (11 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 2:10

Nu stiu de ce toata lumea da intr-un capion atunci cand pierde. Poate ca acea pana chiar deranja. La cat de ridicat si apropiat este nivelul in tenis si cea mai mica si neinsemnata pana poate face diferenta. Poate il distragea la primire? poate isi alege niste anumite puncte fixe pentru concentrare iar pana era in cale acestora? Nu conteaza, sunt fan FEDEX si pot fii subiectiv. Nu inteleg insa de ce iti place Murray? Este in topul celor mai plictisitori jucatori din circuit. Nu vezi nimic la el. E doar un zid care sta in spate si incearca sa returneze tot, la fel ca si Nadal. E genul de jucator care ataca doar adversari care sar de locul 20. Nu va fii niciodata lider mondial pana nu va invata ca trebuie sa ataci si sa ai stilul tau pentru a domina. El joaca la „ce iese”. De asta sunt fan Federer pentru ca indiferent cu cine joaca el ataca in permanenta, el conduce jocul si nu ii e frica sa loveasca mingea indiferent de scor.
PS: pentru cel care zicea ca Nadal in forma maxima ar sterge pe jos cu Federer , il intreb doar cate accidentari a avut spaniolul si cate elvetianul, in cariera?Nu ridica niste semne de intrebare? Nadal se forteaza la maxim, munceste „overtime”, in timp ce la Roger totul e natural. In unele meciuri nici nu transpira….iar adversarul schimba 3-4 tricouri.Este vorba de naturalete , talent , stiinta a jocului , inteligenta …..nu doar inversunare , inclestare si munca pana la epuizarea fizicului. Cand Nadal nu va mai putea sa alerge ca acum nu va mai prinde primii 20 de jucatori ai lumii. E valabil si pentru Murray. Pe cand Federer va castiga un Grand Slam si la apusul carierei , exact ca Sampras.

ggdd (1 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 2:20

a refuzat sa munceasca? nenea, ai facut vreodata un sport? e imbucurator ca incerci sa scrii si despre tenis, dar la fiecare articol te faci de ras in asemenea hal incat mai bine ai ramane la fotbal.

altcineva (30 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 4:47

mental fedex a dominat ani de zile circuitul…si o va mai face sunt sigur de asta.reverul cu o mana ramane bijuterieiar scurta e opera de arta.felicitari nole si-a dorit mai mult victoria ,spiritul asta capos de sarb de luptator il aduce mereu in fata.
totusi am o singura obiectie,2 mingi gresite il darama mental si devine brusc un simplu anonim si usor de batut.azi nu a fost cazul……SI app sunt fan NOLE !!

X (4 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 5:23

Cred ca este supra analizata toata treaba asta. Cum poate fi corelata treaba cu pana ( mi se pare perfect normal sa o ia din fileu ) cu „figurile” lui Federer. „Nu a acceptat sa munceasca”- nu cred ca i se poate reprosa asa ceva vreodata lui Federer la ce palmares are.

costin (4 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 5:43

si totusi, puteti argumenta afirmatia categorica “elvetianul a pierdut pentru ca nu a acceptat sa munceasca”?

Obiectiv (3 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 9:14

Relativ la punctul 3 din comentariul de mai jos, as mai face o precizare, fara sa ofensez pe nimeni!
Ati amintit marca al carei „ambasador” este Federer, insa n-ati remarcat, din nestiinta sau influentat de o parere generala ce tinde sa devina axioma, nepotrivirea de stil si de prestigiu; Federer merita din plin sa reprezinte cele mai bune brand-uri din domeniul orologier!

Obiectiv (3 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 12:35

Pentru mine, exista lucruri inexplicabile: Federer nu este unanim apreciat nici macar pe plan pur sportiv, in timp ce altii sunt simpatizati mai mult pentru apartenenta la o natiune sau alta! Reprezentantii unei anumite natiuni sunt simpatizati pentru spiritul lor de lupta, tercandu-li-se cu vederea labilitatea psihica, aroganta, sau chiar indisciplina (folosesc un eufemism)!
In plus, ma sunt si supraevaluati!

RipensiaVenus (35 comentarii)  •  29 ianuarie 2011, 13:09

„Ştiam că va face un meci foarte bun. Nu am ştiut că eu voi juca atît de prost. Este o mare dezamăgire, dar el a jucat foarte bine cînd era nevoie, iar eu nu. Novak a fost cel mai bun de pe teren astăzi”, a declarat elvețianul.
Trufie?

Comentează