Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Ai noştri ca brazii

Ne-am făcut de rîs la Mondialul de handbal al băieţilor. Urmează nişte explicaţii pe care nu le va înţelege nimeni

Cu 45 de secunde înainte de final, scorul era 29-29. Aşa se întîmplă atunci cînd se întîlnesc două echipe de […]

luni, 24 ianuarie 2011, 6:37

Ne-am făcut de rîs la Mondialul de handbal al băieţilor. Urmează nişte explicaţii pe care nu le va înţelege nimeni

Cu 45 de secunde înainte de final, scorul era 29-29. Aşa se întîmplă atunci cînd se întîlnesc două echipe de valori apropiate. Dar România şi Tunisia nu sînt chiar de valori apropiate, fiindcă Tunisia este mai bine cotată decît Algeria, care ne bătuse. La 29 egal, africanii de nord au avut o lovitură de la 7 metri, apărată de Mihai Popescu, iar Alexandru Stamate a marcat golul victoriei cu două secunde înaintea sunetului sirenei electronice. 30-29 şi un binemeritat loc 19 la Campionatul Mondial de Handbal masculin.

Tentaţia de a face băşcălie pe marginea acestui rezultat ruşinos îşi are rădăcinile în rezultate care sînt de domeniul amintirii, dar nu al SF-ului. Dacă nu am fi fost cîndva cvadrupli campioni mondiali, dacă la vremea aceea jucătorii noştri nu ar fi fost constant printre cei mai buni din lume – interi, pivoţi, extreme, portari -, dacă handbalul nostru nu ar fi fost o şcoală, pur şi simplu o şcoală pe bazele căreia s-au inspirat spanioli şi francezi, dacă toate astea s-ar fi întîmplat doar în imaginaţia noastră, atunci ne-ar fi fost mai uşor să ne explicăm ce se întîmplă acum, fără să ne simţim jenaţi.

Fostul mare handbalist Cristian Gaţu va găsi o explicaţie. A găsit-o el şi la tentativa de mită a neuitatului tandem Aihan Omer-Petre Paleu. Domnul Gaţu ne va explica excedat de ignoranţa noastră că un Mondial jucat înseamnă mai mult decît unul privit la televizor, experienţa acumulată în Suedia urmînd a ne ajuta în viitoarele competiţii. Ca simplu ascultător radiofonic, i-aş atrage atenţia asupra percepţiei din exterior. Pentru că am ajuns să luăm bătaie de la Algeria după ce am înscris 4 goluri într-o repriză şi a trebuit să transpirăm serios ca să batem Australia şi să ne bucurăm că o repriză am fost peste Croaţia, această aşa-zisă experienţă nu reprezintă decît o plimbare în Peninsula Scandinavă a unor băieţi care şi-au asumat mediocritatea.

Probabil că ne lipsesc metodele de antrenament şi antrenorii capabili să le pună în aplicare.

Probabil că Vasile Stîngă nu este omul potrivit pe banca naţionalei. Sau este doar în ipoteza că Gaţu ar vrea să scape de un adversar la şefia federaţiei, teorie pe care o resping cu hotărîre.

Sigur avem o problemă cu atitudinea de excursionişti a băieţilor purtători de I-Pod, care se încurajează cîntînd în cor „I’ll will survive” înaintea partidei contra Algeriei. Te pufneşte rîsul dacă nu ţi-ar da lacrimile de ciudă.

Îl rog să nu se simtă vizat de aceste rînduri pe Mihai Popescu, pentru care am o admiraţie aparte. Îi rog pe ceilalţi să se simtă vizaţi. Asta dacă nu sînt tot cu căştile pe urechi şi căciulile peste ochi.

Comentarii (25)Adaugă comentariu

Pacuiul lui Soare (38 comentarii)  •  24 ianuarie 2011, 21:33

„Probabil că ne lipsesc metodele de antrenament şi antrenorii capabili să le pună în aplicare.”

asta este o mare afirmatie, se potriveste la multe sporturi si alte activitati, avem un mare deficit de cunostinte si stiinta! (saracia nu este straina de asa ceva, dar nu este singura cauza)

Begaprunzer (8 comentarii)  •  24 ianuarie 2011, 22:16

La inceputl anilor `70, venea nationala Frantei la Timisoara si juca cu Poli doua meciuri. In primul meci cu prima echipa pe teren cistiga Poli cu 5 goluri diferenta. Dupa doua zile cu echipa a doua pierdea cu 2 goluri diferenta. In 1993, Franta a jucat prima finala de CM iar noi……… Eu unul nu pot sa inteleg de nici un fel cum s-a ajuns aici.

deni (4 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 0:18

asa este. un plus pt florea si simicu. in rest… sa se gandeasca serios la handbal, pt ca multi copii pot fi inspirati de ei… si cand dai 4goluri algeriei intr-o repriza nu cred ca este vorba despre o inspirare pozitiva.

daad (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 1:21

ultima fraza este groaznica. sa fii sigur ca si mihai popescu ti`ar da una dupa ceafa cu toata convingerea. asa se intampla cand scriu despre sport oameni care nu au facut sport in viata lor.

este sport de echipa, si asta nu e doar un cliseu expirat. daca echipa juca bine popescu nu s-ar fi remarcat. e mult mai usor decat ai crede sa aperi bine cand adversarii trag la poarta din toate pozitiile.

macar intelegeti ca nu va pricepeti decat la fotbal (unde se pricepe orice prost, ca de aia e sportul rege), si incercati sa priviti dincolo de aparente si prejudecati.

Radu (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 3:18

… sau poate ca ne lipseste o presa sportiva de calitate care sa mediatizeze performantele din handbal si alte sporturi la care contam, o presa care sa nu publice articole despre iubite de fotbalisti si descinderi in cluburi, o presa care, pe langa a incerca sa supravietuiasca in timp de criza si nu numai sa incerce sa promoveze ce merita promovat…

Pana atunci, avem un handbal mai bun decat meritam…

csongi (18 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 9:24

Handbalul de azi este unul complet diferit cel jucat in anii de glorie 60-70. Comparati marul cu parul.
Insusi calificarea la turneul final este de domeniul SF, ce ati fi vrut, sa luam vreo medalie? Infrangerea cu Algeria este poate neasteptata, dar in rest rezultatele au fost previzibile.
Sigur, este nevoie de un antrenor mult mai bun decat Stanga. Dar si de timp si rabdare, ca echipa sa creasca. Mai intai sa lege cateva calificari la turnee finale, si abia apoi sa veniti cu pretentii.

room (25 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 10:25

Amatorismul ne omoara!!! nu avem un amtrenor capabil, iar Gatu, care trebuia sa gaseasca unul, s-a multumit cu Vasile Stanga. La asa conducere asa rezultat!

Cristi (71 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 11:29

Poate aici e problema, ne raportam la niste performante din trecut in care toate tarile erau la un nivel apropiat de pregatire. Ne comparam noi cu tarile nordice, cu Germania, cu Franta cu bazele lor de pregatire, cu publicitatea care se face acestui sport si cu interesul manifestat? Ce-i drept poate si conditiile economice ne impiedica sa recuperam diferenta in viitorul apropiat, dar mi-e greu sa cred ca mai crestem o generatie ca acum cativa ani. Mai reprezinta acest sport interes in Romania, cel putin pentru sexul masculin (ca la fete deocamdata avem cu ce ne mandri)? Si daca da, unde te poti creste in valoare?
O demisie in acest moment inseamna sa inchidem ochii la adevaratele probleme cu care ne confruntam si nu ma refer doar la handbal. Ce inseamna un conducator sau un antrenor nou ca materialul e acelasi? La fotbal am ajuns in ultimii ani la niste performante mediocre, iar acum 25 de ani luam Cupa Campionilor si acum 17 ani faceam senzatie la Cupa Mondiala. Suntem mici si o sa devinim si mai mici.
PS: Macar la handbal ne-am calificat in fata Rusiei care totusi e o performanta.

OV (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 16:38

Ne lipseste Daciada de altadata ! Pe strada nu vezi decat tineri slabanogi sau fete sfrijite cu pantofi de sport neinchisi la sireturi , cu glugi pe cap , cu fete livide de nesomn, cu mainile in buzunar pana la cot , usor cocosati , sau burticosi cu chelie fioroasa cu lanturi si ghiuluri de bulibasa . Acasa sunt asteptati de parinti gata sa-i scuteasca de orele de sport, la scoala sunt asteptati de profesori neinteresati decat de fluturasul de salariu . La Tv este promovat succesul FARA munca , spoiala ieftina , buzele tuguiate si cerceii in nas . Deruta este totala . Se mimeaza peste tot munca , si plata pentru munca . Dispar valorile morale si exemplele de succes prin munca serioasa. In rest e bine si in perspective si mai bine …

durden (270 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 16:40

ok si sincer acum…care crezi tu ca ar fi rezolvarea?nu vorbind asa utopic,ce se poate face concret?

Andyyy (4 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 16:41

perfect de acord cu Radu … in loc sa pupati in cur Steaua si pe becali „poate” ar fi mai bine sa publicati articole si despre alte sporturi

adi (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 17:47

incep prin a spune „jos palaria” pt jucatorii gatu,stanga etc!dar ca si conducatori si oameni sunt 0!gatu este cel mai prost conducator pe care l-am avut in handbal,numai prin faptul ca este de un amatorism cras!trebuia sa isi dea demisia dupa episodul catavencu,in care a recunoscut ca stia ca paleu si omer vor da bani la arbitri!iar domnul stanga este de aceeasi teapa,a facut lotul pe consideratii personale via steaua-targu jiu,si a „uitat” acasa jucatori precum irimescu,rohozneanu,szabo,irimus,mihalcea,sania,barza,preferandu-i pe ciobanu,stamate,novanc,simicu,care nu aveau ce cauta in suedia!pana si acele echipamente jenante au fost aduse de prin spania de stanga pentru a mai castiga ceva bani!si ca sa inchei,apoi ma puteti injura,ca asa e la noi,parerea mea este ca singurul motiv pentru care am fost de 4 ori campioni la baieti in 60-70 este acela ca handbalul nu era un sport promovat si cunoscut la vremea aceea,singurele tari care il aveau pus la punct erau tarile din fostul bloc comunist(cehoslovacia,germania de est,rusia etc)!era mult mai usor sa castigi un turneu final atunci decat acum,cand sunt peste 12 tari cu un nivel extraordinar al handbalului!concluzia,demisia tuturor si un nou inceput cu oameni tineri,daca nu romani atunci straini dar capabili,si rabdare,numai asa vom putea mirosi putin din adevarata performanta!rusine,demisia dinozaurilor avizi de bani si putere

bertzi_bv (1 comentarii)  •  25 ianuarie 2011, 20:56

cristi mi-a placut articolul tau ……mai lasa-i pe fotbalisti cu fise care oricum cistiga mult …enorm de mult in comparatie cu alte sporturi de echipa

marin (3 comentarii)  •  26 ianuarie 2011, 0:15

Subscriu lui OV!acum am 50 de ani ,fac sport de doua ori pe saptamana cel putin{lucrez}!am facut liceu teoretic 2 ani apoi liceu industrial inca 2ani undeva la munte{Baia de arama }SPORTUL sau ed., fizica cum se numea pe atunci ma speria mai rau decat matematica sau fizica!Daca ramaneti corigenti un trimestru la SPORT {sau EDUCATIE FIZICA cum se numea pe atunci}sunteti declarati repetenti ne spunea profu de specialitate!SI ne-a aratat cum se joaca handbal, ce inseamna atletism,si a facut echipa si de handbal si de atletism si ne-a dus in orase sa ne luptam cu ORASENII!Le multumesc profesorilor mei de SPORT de acolo din micul orasel din munti

stresu (19 comentarii)  •  26 ianuarie 2011, 12:05

Cristi,

Pt. acest loc 19, mai mult decât ruşinos, trebuie traşi la răspundere „excursioniştii”, pardon jucătorii, dar şi conducerea tehnică.

Selecţia a fost făcută ţinându-se cont nu de valoare ci de orgolii şi interese personale.
Întrebare: De ce nu a fost selecţionat ŞANIA ?

S-a procedat la mondialul mexican de fotbal, unde regretatul Gicu Dobrin n-a fost folosit (dar a fost selecţionat) pentru un conflict cu orgoliosul Angelo Niculescu.

În altă ordine de idei, GSP-ul anunţa că are trimis special la acel eveniment. NU ŞI-A FĂCUT SIMŢITĂ PREZENŢA. Este adevărat că nici prestaţia handbaliştilor noştrii nu l-au ajutat.

victor L (285 comentarii)  •  26 ianuarie 2011, 14:17

„Ne-am făcut de rîs la Mondialul de handbal al băieţilor”
Mi se pare tare nefericita formularea si de o aroganta greu de inteles.
Scuze, dar cine esti dumneata, Cristian Geambasu? intr-o competitie ziaristica mondiala ce loc crezi ca vei ocupa?
Un pic de pacienta nu strica!

multumitul (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2011, 15:46

Este un loc MINUNAT! mult peste conditia financiara a handbalului romanesc si mult peste conditia tarii! Pe ce loc sunt, cei care contesta, in meseria lor? Sa ne bucuram ca mai sunt oameni interesati si pasionati de fenomen!!

ciuriburi (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2011, 18:07

se spune aruncare de la 7m, nu lovitura… first time; nimic in rom nu merge, de ce ar merge handbalul la baieti? de ce ar fi mai bine decat in rest? de ce nu mai luam medalii la JO ca la Los Angeles in 1984? nu se mai poate; sunt alte conditii; nu sunt modele, nu avem chef sa ne dam copiii la sport, punem sefi tot felul de placinte; si presa a facut mult rau… cum puteti sa-l bagati zilnic in seama pe ciobanul incult si infect, pe alti ciobani inculti si infecti? iar corespondentul vostru la CM din Suedia a fost aproape zero; ca echipa, desi echipa pare sa fi fost ceva mai sus

Kendo@OV (29 comentarii)  •  26 ianuarie 2011, 21:30

Domnule, te aplaud sincer!

laur (1 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 12:14

Cred ca adevarul este in curtea federatiei de handbal, cu organizarea pe care o aveau, au fost campioni mondiali. Acum sunt sub orice nivel iar bieti oameni sunt depasiti de conditiile actuale. Si sa nu uitam sportul scolar unde in clasa 5 era obligatoriu sa joci handbal, asa ca …
Cit timp guvernanti VINDECA si nu PREVIN de unde sanse pentru SPORT

m.alex. (4 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 12:53

asa te vreau cristi, rau, dur si neiertator. cum mi-am permis sa nu fiu de acord cu tine ? sti de ce? am practicat acest sport 23 de ani inclusiv la acest nivel, eu vorbeam din lumea lor, lume pe care tu nu o cunosti si cu atit mai putin o intelegi. ramai asa cum ti-am scris (si la-i taiat comentariul meu ) alaturi de multi colegi ai tai in lumea mocirloasa a fotbalului facand aplecaciuni musulmane catre mahomadanii, al-becali, in timp ce ei va injura, scuipa va fac prosti si tirfe. sa-mi pui comentarul la loc, nu te rog, iti cer. eu l-am citit pe al tau, si nu te-am pus eu sa scri inepti si aberatii. apropo de demisie, voi cind v-o dati, nu in calitate de angajati ai unui trust privat ci in calitate de formator de opinie. (admin: comentariile sunt moderate de catre admin, multumesc)

my_blue (1 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 13:22

Cati bani exista in handbalul romanesc? Cate sali de sport la nivel european? Eu cred ca handbalistii merita apreciati pentru faptul ca s-au calificat la un turneu final! Fata de prea-mult-cocolositii fotbalisti sunt super-eroi!
CLASAMENTE NATIONALE – HANDBAL M. LOCUL 7
FOTBAL – 56

mad_musu (33 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 15:26

este adevarat ceea ce scri – dar io cred k gatu ar trebui sa plece cu stanga
doar pentru k e presedintele frh si echipa feminina merge bine nu inseamna k e meritul lui – si aici nu e, echipa feminina merge datorita fenomenului oltchim, iar aici gatu nu are nici un merit – decat k e contemporan cu acest club

FisherKing (22 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 15:57

Cineva spunea ca avem un handbal mai bun decat meritam. Corect!Locul 19 e extraordinar pentru un sport care in acest ziar rareori prinde macar pagina 19!

gima (30 comentarii)  •  27 ianuarie 2011, 16:39

bai fratilor! lasati banii deoparte. daca esti sportiv si ajungi in lotul national si te califici la CM in urma unor meciuri preliminare, atunci nu mai conteaza ce salariu ai in tara comparativ cu alti sportivi. ai ajuns la CM dai totul din tine, arati abnegatie si incerci sa-ti arati valoarea, nu dormi pe tine si faci meciul ala cu Algeria, 4 goluri in 30 minute?! concluzie: afara cu totii, ori desfiintam federatia cu totul ori o luam cu totul de la inceput. dar prima conditie SA PLECE TOTI ACTUALII !

Comentează