Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Mesajul lui Traore

Greşim atunci cînd aşteptăm orgoliu de la echipele noastre. Cînd credem că ele ne reprezintă

Înfrîngerile te umanizează, iar victoriile te dezumanizează. Asta e valabil atunci cînd vorbim despre galactici, extratreştri şi alţi supraoameni. Dar ai noştri sînt oameni. Ai […]

miercuri, 20 octombrie 2010, 1:29

Greşim atunci cînd aşteptăm orgoliu de la echipele noastre. Cînd credem că ele ne reprezintă

Înfrîngerile te umanizează, iar victoriile te dezumanizează. Asta e valabil atunci cînd vorbim despre galactici, extratreştri şi alţi supraoameni. Dar ai noştri sînt oameni. Ai noştri sînt şi cei de la CFR. Români şi străini la un loc, mai ales că Traore, Culio, Cadu, Kivuvu şi Bjelanovici sînt totuna cu Panin, Emil Dică şi Rada. Elementul minoritar românesc a fost mai puternic şi a înghiţit elementul alogen. Cu bune şi rele. Cu virtuţi, dar mai ales cu metehne. Defectele noastre pămîntene.

Superficialitatea care riscă să înghită talentul, imaginaţia. Explicabil, de vreme ce Traore şi Compania au spirit de mercenari mai mult decît colegii din partea locului.

Filosofie, prea multă filosofie! Neplăcut este altceva. Atunci cînd o echipă românească – naţionala, CFR, Steaua, nu contează – iese să-şi măsoare forţele cu o echipă de afară, senzaţia este că nu ne măsurăm forţele, ci ni le conservăm pentru nişte bătălii doar ale noastre. Impresia se transformă în certitudine după meciul de pe Allianz Arena, cînd Arpad Paszkany, Iuliu Mureşan şi Cadu, autorul unui gol şi al unui autogol şi trei sferturi, îţi confirmă bănuiala. Ţinta este campionatul, numai campionatul. Prin el se ajunge în Champions League, iar în caz de avarie în Europa League. Prin Champions League ajungi la bani, la banii cei mulţi care vin din partea UEFA. Sume fixe şi bonusuri, în funcţie de participare, audienţe, market share şi alte poveşti din astea. Naivitatea suporterilor, care îşi închipuie că ai lor se luptă acolo pentru blazon, pentru mîndria de a reprezenta nişte culori, chiar o ţară, este amendată de calculele reci ale finanţatorilor şi de barele lui Traore.

Mesajul ivorianului este suplu, ca muşchii lui întinşi pe vreo doi metri de indolenţă. Joc pentru mine! Joc să le arăt impresarilor ce marfă tînără au sub ochi. Joc să mă vînd cît mai bine, ce treabă am eu cu Sorin, nenea ăla care se agită atîta pe bancă? Arabescurile sofisticate şi de cele mai multe ori inutile ale lui Culio vorbesc despre acelaşi lucru. Ce solidaritate, ce ţel comun, ce sacrificiu în slujba comunităţii? Aşa că nu vă mai miraţi că dărîmăm toate jaloanele puse în calea slalomului nostru pe care-l facem cu schiurile puse invers!

Dincolo de cinismul prezentului se vede falimentul viitorului apropiat. Peste două sezoane cîştigarea titlului va fi insuficientă pentru accesul în grupele UCL, iar intrarea pe tabloul Europa League se va complica din cauza deprecierii coeficientului de ţară. Atunci, ne vom lupta noi între noi, unii pe teren, alţii cu răngile, cîţiva cu vorbele şi scrisul, şi mai puţini cu sufletul. Mulţi finanţatori îşi vor aminti că sînt creditori, iar fotbalul intern va deveni chiar asta. O afacere internă, măruntă şi neinteresantă. Iar în contul acestei gogoşi pline cu aer, Mitică Dragomir mai aşteaptă vreo 30 de milioane de euro pe sezon din drepturi TV. Ole!

Comentarii (53)Adaugă comentariu

Ducu (9 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 13:46

Am un sentiment din ce in ce mai puternic – ca pierd timpul cu „fenomenul”!
Voi nu?

eu (3 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:04

interesant articol…insa nu cred ca este chiar asa…chiar si cu „arogantele”lor, culio si traore sunt 2 jucatori cum nu mai gasesti in campionatul nostru….pacat e ca echipele de pe la noi se bat ca romanii la marasesti pentru campionat si cand ajung in europa par deja cu toate paiele pe casa…ieri i-am prins pe nemti bezmetici si n-am profitat probabil din prea mult respect…cele 2 autogoluri au picat din cauza aglomeratiei…trei cfr-isti la un neamt…de ce?…ca aveam 1-0 si 1-1….

tantaru (19 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:10

cel putin CFR(poate chiar si STEAUA) joaca mult mai bine in cupele europene decat in campionatul intern…deci, cuvintele tale sunt lipsite de logica

justin (2 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:18

ole ! cum asa ? avem cate 6 ( sase ) participante in Europa League si nu mai avem coeficient de tara ??? Adica 2 echipe , Steaua si Rapid au putut aduna coeficient pt atatea echipe trantor si nou venitele n-au putut sa si adune puncte pentru ele insesi ??? Atunci sa se revina de urgenta la munca de jos , la tururi preliminare , la selectia prin munca proprie . Cat despre presatatia jalnica si hilara a Cfr -ului in UCL e dovada clara ca nu e suficienta castigarea ( dubioasa ) a titlului , mai trebuie sa si demonstrezi ca meriti sa joci in Champions League trecand de niste tururi preliminare , pentru ca acolo cumetriile cu arbitrii si FRF -ulnu te ajuta cu nimic .

Radu V. (10 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:33

E clar. CFR-ul merita mai mult de la acest meci…putem spune ca nesansa a fost cu ei. Dar si cand ai mingea si te tot invarti in jurul ei de parca ai face „dansul ploii” al pieilor rosii, asta nu tine de fotbal…e asa o mima a fotbalului. Pe mine m-au disperat la culme, eterna problema, pasele gresite…foarte multe mingi simple, pase simple s-au evaporat prin greseli care nu ar trebui sa ajunga in Champions League.
Daca ar fi sa pot decide, l-as scoate pe Culio din lot (doar o perioada), sa se linisteasca putin…si sa stea intr-o camera singur, cu un TV si un DVD-player, si sa se uite la meciurile CFR-ului non-stop…sa isi dea seama cat de mult trage echipa inapoi, cand de fapt ar trebui sa atace…

cartgrigorescu (2 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:36

Din pacate aproape toate gnadurile sunt adevarate. Poate cu exeptie face Culio. Care joaca cu devotament in orice meci, si da sufletul pe teren cu orice adversar. Rasul lui Cadu in interviul acordat la cald subliniaza ceea ce a scris autorul. Ziarist care dealtfel scrie deobicei impotriva CFR-ului.

Sorin (8 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:42

Nimic mai adevarat si trist .

O lume de finantatori needucati… nici macar in ale fotbalului si pe deasupra oameni de afaceri marunti . Se irosesc in calcule marunte , vendete personale , derbiuri ,,de Romania ” de carton cu 10 mii de spectatori venit sa -si verse ofurile si saracia prin mijloace vocalo-genitale si sticle in cap .
Fotbal putin , jucatori cu fizic cladit prin cluburi , care la primul contact unu la unu cu un fotbalist musca iarba parca loviti de tren.
In fotbal se castiga bine pe termen lung mai ales la cluburile mici .
In liga 1 orizonturile sunt marginite de latimea fruntii patronilor si lipsa de coloana a celor ….care lucreaza pt ei
paine si circ….

ilpadrino (5 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 14:45

Ghinionul celui care nu crede in fortele proprii
si spera mereu in meciul urmator

O noua seara trista pentru fotbalul romanesc. Aproape imi vine sa zic ca nu am mai vazut asa ceva, desi credeam ca le-am vazut pe toate. Pentru ca o echipa de talia CFRului sa castige in fata lui Bayern este nevoie sa se indeplineasca trei conditii obligatorii: sa joace exceptional, adversarul sa nu prinda o zi tocmai buna si a treia conditie, sa beneficieze de multa sansa. Nu a fost cazul aseara asa cum nu a fost cazul nici cu Roma.
Clujenii nu sunt de laudat asa cum nici de criticat nu sunt. Analizele tactice nu-si au locul asa cum nici aprecierile la adresa jucatorilor nu sunt binevenite. Este nevoie doar de o observatie fina de ordin psihologic legata de forta mentala a jucatorului provenit din liga lui Mitica, in cupele europene. Blocajul mental al ceferistilor nu este strain nici unui jucator roman indiferent de nume ori de perioada istorica in care a jucat, insa culmea e ca reusim sa-l transmitem si strainilor ajunsi pe meleagurile noastre. Cum dracu om reusi nu stiu!
Sigur aseara nemtii nu au fortat deloc, de aceea spunem ca nu au jucat nimic. Daca era nevoie cu siguranta ne-ar fi calarit si poate rezistam, poate nu.
Daca de obicei spunem, cu o mandrie pe care personal nu o inteleg, ca nu ne-am facut de ras, astazi ma gandesc ca suntem de rasul lumii, cu tot jocul bun facut de clujeni sau mai ales datorita jocului bun. Ca fotbalisti ai nostri nu stau tocmai rau, cu capul insa …
Dar asta este, mergem inainte si speram ca in meciul urmator vom reusi mai multe. Problema este ca intotdeauna exista un meci viitor in care sa reparam ce-am stricat in cel de azi.

TOTI JUCATORII TINERI JOACA PENTRU EI, SA JOCI PENTRU ECHIPA INSEAMNA MATURITATE. DACA CERI DE LA TRAORE ASA CEVA … MA SCUZATI, E PENIBIL.

tactic-zone (4 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 15:22

doar asa, pt ca am vazut ca l-ati critcat si aseara destul de dur pe culio…argentinianul este pe primul loc in clasamentul paselor decisive in actuala editie a C.L ,inaintea lui fabregas sau arshavin. desi in campionat este de o indolenta crasa, in liga camp. ,inclusiv aseara, a fost exemplar. nu pt ca a marcat, ci pt ca unul dintre cei mai ofensivi fundasi dreapta din europa, lahm,adversaru direct,nu s-a vazut in joc si pt ca altintop nu a ramas niciodata singur cu rada, culio nu l-a lasat. cred ca alaturi de schweinsteinger, culio a fost cel mai bun de pe teren.

tactic-zone (4 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 15:24

sa-mi scuzati eventualele greseli gramaticale, aparute din neatentie, va asigur 🙂 !

Cipri (66 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 15:38

Excelent articolul! Din pacate, cam asa sta treaba!

vinicius (1 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 15:48

Draga Cristi,
daca ar trebui sa ti se inmulteasca salariul cu 0,5, ce-ai face? Cam cite luni ai mai munci, asa dintr-o pornire nobila a sufletului tau? Probabil vreo doua-trei, dupa care ti-ai cauta loc la o alta gazeta de sport mai profitabila, ori ti-ai infiinta tu vreo revista ceva etc. Asa-i si cu fotbalistii astia, de ce sa nu joace pe bani, daca pot, daca asta-i meseria lor? De ce noi invocam intotdeauna nu stiu ce deziderate mioritice?

msk (3 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 15:58

Ducu, asta e si impresia mea … pierdere de timp… fotbalul romanesc e gata demult; noi suntem fraierii care suferim si speram.

Mircea R – Canad (10 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 16:23

Radu V.
exact asa as face si eu!
ba mai mult, pe toti i-as baga in cate o camera si le-as punde dvc cu meciurile cfr si apoi cu meciurile lui Chelsea sau Barcelonei

Domnule ziarist,ce-ai face matale cand ai investi 100 mil de euro si bani ai putea scoate mai usor prin castigarea campionatului?

si mai e ceva? cine naiba e responsabil la CFR pentru starea de spirit a jucatorilor?

are si domnu ziarist dreptatea lui: jucatorii cfr ului nu mai joaca ca o echipa si aici Arpy si Muresan presedintele au vina lor.

biancorossi (56 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 16:40

au fost de fapt 3 autogoluri. golul 3 al lui bayern este tot autogol. din fundas mingea se duce in gomez ricoseaza inapoi in piciorul stang al fundasului, isi schimba traiectoria si…yes !!! era 3-1.. cfr a intrat in istoria UCL: singura care a marcat 5 goluri dar a pierdut cu 3-2…

cristi (6 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 17:20

Doar o intrebare. Oare cati jucatori de la Steaua sau Dinamo joaca doar pt. blazon si nu pentru bani? Faci ce faci si iara te iei de C.F.R. Figurantule.

suporteri (15 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 17:22

MAI JUSTIN…CFR NU S-A FACUT DE RAS IN UCL !!!! Steaua ce a facut in ultimii ani??????? tot cate un punct?????? Imi pare rau dar mai mult nici nu se putea in UCL. Asa ca nu va mai bateti cu pumnii in piept…in Europa League avem mai mari sanse sa se faca pcte..DAR TREBUIE SA FACA TOATE ECHIPELE !!!!!! Nu vezi ca nu sunt in stare? Steaua fost umilita de o echipe de rezerve cu 4-1 si egalata de Napoli intr-un meci frustrant ! Deci nu mai pune totul pe umerii lui CFR !!!! Au demonstrat ca au meritat titlul pt ca au facut fata si nnu au fost uniliti si au castigat cel putin un meci

Gyerko Szabolcs- Laszlo (39 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 17:39

In timp ce fotbalul nostru rareori ofera performante europene, in alte ramuri sportive se ajung la performante mondiale, care se pare, ca nu prea sunt bagate in seama.

cfr forever (1 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 17:43

Bine punctat, fotbalul se duce in prapastie, si merita, cu Mitica si Sandu la conducere pariez ca nu se va umple niciodata National Arena.

Bogdan (1 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 17:44

De acord, pana intr-un punct. De exemplu De Zerbi a zis clar ca vine la CFR doar ca are ocazia sa joace in CL, Cadu e blazat, se vede ca un rege la echipa, si nu-i singurul. Dar sa fim seriosi cand ne luam de Traore, adevarul e ca daca mingea aia se ducea 5 cm mai in stanga acum il elogia toata lumea… ce sa fi facut altceva decat sa avanseze si sa incerce sa suteze pe langa portar?? A gresit intr-o singura faza, la prima bara de la Roma, ca la a doua a facut ce trebuia, doar ca a avut ghinion.

durden (270 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 17:51

vreau sa spun doar atat:pe fitosul de traore las impusca in cap daca as sta in cluj.ala nu a fost ghinion cum au zis comentatorii.sa dai bara din pozitia aia inseamna ori ca esti miserupist cum zice geambasu sau (cel mai probabil) esti doar un alt jucator din campionatul nostru umflat cu pompa.nu zic ca nu e bun,dar nici pe departe atat de bun pe cat zice toata lumea!!nu i-ar strica putina modestie…

vlad (7 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 18:02

Da, la Traore si Culio este evident faptul ca incearca sa atraga atentia…. pai Culio a facut la Roma un meci DIVIN!! A fost pe tot terenul, nu l-am vazut niciodata jucand asa in Romania, mai alearga la 1/5 meciuri, dar nu asa. Insa exista si exceptii, Cadu, care nu degeaba este capitan, sau de exemplu De Zerbi, un om care a dovedit ca are super executii, nu are nicio garantie ca va continua la CFR si la anul si totusi… a fost super altruist, a dat drumul la minge imediat, pase pe culoar… tot tacamul.

alb-rosu_in_VN (116 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 18:04

De acord si nu prea. CFR a fost construita si s-a purtat ca o echipa de straini, de mercenari, cu un conducator ungur, care ne reprezinta prea putin pe noi, romanii. Intr-adevar, Cartu a incercat sa-i promoveze mai mult pe romani (Emil Dica, Rada, Panin, Stancioiu-doar pentru ca Nuno Claro a gresit grav la Vaslui), dar echipa a ramas in esenta o echipa internationala, cu jucatori destul de buni adusi din toate colturile pamantului. Daca nici italienii Piccolo si de Zerbi, condusi de Sorinaccio, nu stiu sa tina de rezultat… E pacat ca echipa a intrat atat de timorata si de speriata in teren, chiar era o ocazie buna sa faca un rezultat mare la Munchen. Nu stiu cine-i mai prinde pe nemti cu atatia absenti importanti. In plus, ghinionul clujenilor depaseste sfera normalului.

Alex (1 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 18:20

Raul fotbalului romanesc si distrugerea lui pleaca de la 3 persoane care au acelasi nume: BECALI: Cand vor disparea asti trei din fotbalul romanesc atunci vom putea vorbi de un nou inceput. Asa ca domnule ziarist mai bine pune punctul pe ‘i’ si nu te mai ascunde dupa niste nimicuri. Sau va e frica de faceti pe voi.

motanul incaltat (455 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 19:05

Bravo Cristian-dar raspunde-mi si mie sincer la o intrebare? Cind scrii un articol chiar te gindesti numai ca GSP va intrece in tiraj si incasari un alt editorial de sport de la noi sau te gindesti si la tine????Daca ar fi posibil nu te-ar incinta un post ca cel de-l ai la Gazeta la Bild sau New-York Time sau la vreun ziar englez sau macar francez?????Ce jucator normal sau cetatean care nu e roman ar vrea sa-si incheie cariera la Cluj???Daca astia sint aspiratiile lui de la viata ar trebui sa se lase de fotbal….Bineinteles ca ei joaca ca sa poata fi vazuti si transferati cit mai repede la un club adevarat.De asta accepta sa vina si la CFR si nu la Craiova.Pt.ca au acces in Europa -la cel mai inalt nivel si poate ii vede cineva.

knatspirnufelag (?!) (1 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 19:14

Hai sa fim seriosi. Oricate goluri ar fi marcat CFR la Munchen, Bayern dadea cel putin unul in plus. S-a vazut de la o posta ca nemtii se jucau cu noi ca pisica cu soarecele (rept, pisia cu soarecele…ati vazut vreodata cum il taraste pisica si’l hartuieste dupa ce l’a prins?!). Ne imbatam cu apa rece si ruginita:ca autogoluri de ghinion, ca nesansa lui Traore, ca daca 2-3 cm, ca etc,etc. Nu suntem capabili si nici nu vom fi vreodata capibili sa batem noi nemtii. Inchipuiti-va ca nemtii (care nu au avut nicio ocazie fiindca nu i-a interesat acest lucru) ar fi avut ocaziile Clujului, ce credeti ca se intampla??? Sa fim lucizi si sa zicem merci ca inca mai suntem si noi pe-acolo, Arsenal, Barca, Bayern, Inter,Milan…etc ne-ar da daca si-ar pune ambitia cel putin 7 boabe pe repriza (mai tineti minte Steaua dupa 3-0 la „masa verde” cu PSG ….???, penibil, toti ziceam dupa ca mai bine nu aveam acest scor de masa verde, dar inainte nici nu admiteam ca la 3-0 mai pirdem calificarea). Suntem neputinciosi, Razvan are dreptate, suntem labili, lasi….smecheri de doi bani, traoristi si culiolisti cu gandul la tranferul in Vest pentru ca in Vest sunt bani, nu pentru ca noi suntem atat de buni incat sa facem fata rigorilor lor.
Inchei ca aceeasi parere : nemtii au stiut ce fac, doar ne-au lasat sa ne plangem neputinta. Va salut

california (172 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 19:30

asa suntem noi romanii, le stim pe toate si din cind in cind dam si lectii la altii (desi nu au nevoie de ele);
cine a stat prin lume, stie ca in lumea adevarata, adica aia care conteaza, indivizii se comporta mai mult ca traore si culio; americanii sunt cel mai individualist popor din lume si cu toate acestea au o societate superioara celei de pe meleagurile noastre; trebuie sa fi naiv sa crezi ca in fata portii, david villa de exemplu se face praf sa-i paseze lui „el nino” torres, sau ca managerii lui liverpool care au vindut clubul cu totul americanilor nu au avut ca obiectiv rezultatele financiare;
din nou ne invirtim in jurul unei false probleme; daca jucatorii cfr-ului valoreaza cel mult a 10-a parte din valoarea nemtilor care au evoluat aseara, nu stiu pe ce criteriu vroiati sa fi batut clujenii; se poate intimpla odata, accidental, dar doar atit, pt. ca altfel cine ar fi timpit sa-l cumpere pe gomes cu 20 milioane cind il poate avea pe culio sau traore doar cu 2?
si apoi sa ne imaginam o echipa a clujului cu 10 individualisti de talia lui culio, traore si mutu; nu ati prefera-o celei de acum?

sundance (107 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 20:54

Pentru mine personal Cfr-ul chiar ar merita sa se califice cel putin de pe locul 3 ! Daca acum 2 ani au punctat la capitolul artistic si cu asta au ramas de data asta vor reusi . Chiar nu imi fac probleme..cu ribery fara ribery , piarzind si in retur cu bayern, cfr-ul se va califica in primavara europeana. Cam asa vede „kid-ul” lucrurile. Sunt optimist ? Nu sunt realist deci pragmatic. Sper sa revina Muresan cit mai repede si sa aibe pofta de joc.

csongi (18 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 23:16

Sa punctam totusi cateva aspecte peste care prea priceputii nostri comentatori sportivit sar, deobste, cu nonsalanta chibitului.
90% dintre jucatorii din prima noastra liga joaca cu speranta ca vor fi remarcati si agentii lor vor reusi sa le mijloceasca un contract favorabil cu o echipa dintr-un campionat serios. Indiferent de nationalitate sau culoarea pielii. Ar pleca bucuros nu doar Traore sau Culio, dar si Torje, Radut, Hora etc. Restul de 10% sunt fie la final de cariera, fie au deja la activ cateva transferuri ratate in strainatate.
Disponibilitatea de a pleca nu difera de cea a medicilor, a inginerilor etc. Salarii mai mari, conditii mai bune.
Patroni care desi mafioti, macar nu sunt niste psihopati semianalfabeti.
Fidelitatea fata de club este mai rara si in vest de altfel. Cluburile se confunda cu maxim 1-2 jucatori: Totti, Zanetti, Nesta, Gerrard, Terry, Giggs. La Madrid poate Casillas?, la Barca poate Puyol? La Bayern…?
Dar majoritatea covarsitoare sunt „mercenari” si acolo. Cum remarca Fergusson, agentii traiesc in buzunarele jucatorilor. Si jucatorii celor mai galonate cluburi pot pleca pentru niste bani in plus a.k.a. comisioane mai lucrative pt. samsari. Vezi Ronaldo, in curand si Rooney etc.

csongi (18 comentarii)  •  20 octombrie 2010, 23:25

Notez foarte amuzat, ca unii il repudiaza pe Paszkany, pt. ca e ungur. Probabil se identifica mult mai usor cu romanul Becali. Sau Iancu. Sau Copos. Sau Mititelu. Sau care or mai fi la Dinamo.
Sa fie clar: toti sunt mafioti, toti isi calca cuvintul, toti ar fi in stare sa-si vanda si propria lor mama. Dar totusi, modelul de organziare de la Cluj, stilul patronului de acolo, parca e mai aproape de ceea ce vedem in fotbalul civilizat.
Poate de asta ne e greu sa il acceptam ca fiind de al nostru.

radu (6 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 8:32

peste 2 sezoane cand nu mai intram direct in CL multe cluburi o sa falimenteze.

io (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 9:12

nu cred ca traore a vrut s-o dea in bara.
restu e cancan

Sergiu (30 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 10:02

Da-mi voie sa fiu contrar curentului care face voga în circuitul fotbalului românesc si pe care voi îl sustineti din inertie si nu logica.
ANTRENORUL român este departe de ceea ce reprezinta meseria asta la nivel înalt si sunt la ani lumina distanta de Mourinho, PRIN MENTALITATEA paguboasa pe care o au !
Cârtu:bun tehnician dar el stie una si buna ”autobaza cu fundu-n poarta”!Consecinta: CFR-ul are o echipa buna dar din pacate scârtâie la nivelul fundasilor(acolo cred ca e vb. de o erodare a componentilor acelui compartiment, nu de lipsa de valoare sau omogenitate)si când joci cu o linie de fund atât de nesigura aproape de linia portii, autogolurile NU MAI SUNT rodul întâmplarii sau al ghinionului…a pomenit careva ca acele autogoluri au venit pe baza presiunii exercitate de atacantii de la Bayern, dar sedusi de ideea fatalitatii s-a abandonat repede realitatea în favoarea misticului.
Olaroiu: avea o echipa competitiva, dar el îsi baga elevii în teren torpilati deja de pesimismul sau bolnavicios;eu când îi auzeam discursul înainte de meci mi se facea rau stiind ca nu avem nicio sansa în fata Lyon-ului sau Real-ului(ca minuni în fotbal sunt si nu putine, pt. cei care cântau prohodul Stelei nu mai conta).
Lucescu senior: indiferent de echipa pe care o antreneaza, în cazul victoriei meritul este în întregime al sau si echipei antrenate de el,în caz de înfrângere mereu de vina este arbitrul, soarta, gazonul si cel care are grija de gazon etc.
Ienei: ce sa mai zici în fata refrenului ”nu-mi fac iluzii ca sa n-am deziluzii” ?
Si lista e lunga !
Despre Mourinho miracolul antrenoratului cu alta ocazie.

stef (20 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 10:15

ca stelist va spun ca cfr a reprezentat cel mai bine romania in CL in ultimii ani. este singura echipa care a jucat fotbal. celelalte….varza

mircea (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 12:28

excelent articol!!!

silicon_v (4 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 13:35

Bine scris. Si adevarat.

Toti vorbesc de ghinion. Hai sa nu ne mai ascundem dupa degete. E vorba de insolenta. Lipsa de concentrare. Prostie de-a dreptul. Ai 4 ocazii uriase la Munchen. Marchezi de doua ori. Ai trei ocazii mari la Roma. Marchezi o singura data.

Nene, cand scapi singur cu portarul si ratezi, apai aia e prostie. Punct. Lasa bara in pace.

Atat Bayer, cat si Roma trec printr-o perioada proasta. Si erau de batut. Cu tot cu numele lor mari. Vezi doar ce au facut fratii nostri de valoare din Basel cu italienii de la Roma, pe terenul lor. Exact ce ar fi putut sa faca si CFR daca ar fi condus cu 2-0 atat la Roma, cat si la Munchen.

Meciurile de acasa or sa fie cu mult mai grele, o sa vedeti.

Iar peste doua sezoane, ura si la gara. S-a terminat cu distractia. Asa cum bine zice autorul. Pentru ca nu mai luam puncte de niciunde. „Avem ghinion”

P.S. Si, ca sa fie clar, eu nu critic aici CFR-ul. Eu critic o mentalitate stupida, atat de prezenta la echipele mici, care or sa ramana mici forever. Adica nu o sa aiba nici macar 15 minute in viata in care sa fie echipe mari.

ciupi (376 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 14:08

cand ies la vanatoare de gagici, pushtanii isi arata bicepsii; chestiunile acelea cenushii nu intereseaza pe nimeni pentru ca atat sanii, cat si coapsele adverse au aceeasi valoare precum musculatura masculina. legat de chestia cu pamantenii, credetzi ca si cei cam aerieni provin tot de pe Pamant?!

biletul zilei (16 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 14:32

Nu cred ca va mai fi vreo televiziune care sa dea atata banet, a fost un contract semnat in boom economic. Oricum cele mai tari gogosi sunt alea cu obiectivul o cupa europeana. Caci niciuna din echipe mai ales Dinamo cand a ajuns intr-o cupa europeana si-a adus aminte ca obiectivul lor e campionatul. Planul celor de la Unirea Urziceni a fost unul care daca ar fi aplicat la Steaua sau la Dinamo ar aduce echipele pe plus financiar. Eu vad in Craiova una din echipele care vor trece pe plus si asta pentru ca venirea suporterilor la stadion insemna si un interes mai amre al televiziunilor etc etc. Si referitor la fotbalisti acestia au un nou Dumnezeu: cardul bancar.

Andrei (2 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 15:28

CFR merita mai mult!!! :((

Zack (3 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 15:59

Domnilor noi inca visam cu ochi deschisi.
Cine joaca la noi, o face NU CA VREA, ci pentru ca atit poate. La cea ce oferim noi nu putem avea pretenti la mai bine. Lucescu plateste de 10 ori mai mult ca noi si desigur are aces la jucatori care joaca la alt nivel. Arsenal plateste dublu ca Lucescu, deaceia cistiga mereu cind joaca cu estul. Va rog sa urmariti,in ultimile 10 echipe din Europa vedem mereu aceleasi nume.
Cred ca este timpul sa admitem realitatea din jurul nstru ca sa fim cu adevarat fericiti. Alfel visam cu ochii deschisi si asta ,,NU AJUTA LA NIMIC”.
Macar daca reusim sa crestem juniori ,,mai seriosi”
ar insemna ca ne facem datoria, si nu existam pe pamint degeaba. Astazi, cluburile sunt mult mai puternice decit nationalele la fotbal. Lumea se schimba si noi trebuie sa admitem realitatea din jur.
Este timpul sa fim fericiti, daca uneori mai jucam si noi cu cei de sus. Ei se mai relaxeasa cu noi, asa ca mai furam si noi citeva punte, ca sa fim fericiti vreo 10 ani. Deci, sa ne bucuram si de rezultatele pierdute la scor mic, atunci vom trai fericiti pe pamint. Poate asa vom intelege sa apreciem mai mult sporturile unde suntem mai indeminatici si de mult timp ne aduc multe satisfacti.

Adi (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 16:14

De acord cu tot ce spune articolul, dar sa ne punem la randul nostru intrebarea ”Noi am proceda altfel sa fim in locul lui Traore ”?

Gyerko Szabolcs- Laszlo (39 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 19:50

Daca ma gandesc de cand avem doua echipe in UCL, ce coeficient puteam facea…..

Clujean (1 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 20:58

Culmea, sunt de acord cu toate comentariile de mai sus. Dar vreau sa fac o precizare. Autorul articolului- ziarist: Pune-te in locul lui Traore, al lui Paszkany. Fotbalul e o industrie de facut bani. Atacantul nu mai joaca cu sufletul, ci cu mintea. Vrea sa castige multi bani, judeca-l. Problema e ca o face prost. Pana la urma poate nici Messi nu pune suflet in simbolul sau in culorile clubului. Poate si el vrea bani, dar stie sa ii obtina.
In echipa CFR ului sunt multi straini, deci nu putem vorbi de mentalitate romaneasca. E lipsa de talent, de concentrare, si de bani in primul rand! Pe cine judecam?

Flavius (6 comentarii)  •  21 octombrie 2010, 23:31

Cu toata sinceritatea va marturisesc ca ma asteptam ca acei chibiti vesnic comentatori din afara fenomenului sa il condamne pe Traore. Dar sunt stupefiat ca si asa-zisii oamenii de fotbal adera la acest tip de judecata stramba. Am inteles ca Dnul Geambasu incearca sa construiasca o metafora mai larga dar exemplul ales pentru aceasta generalizare mi se pare total inadecvat si denota superficialitate. DUMNEATA, domnule Geambasu, arati, prin aceste randuri, ca un depozitar al metehnelor romanesti. Meseria lui Traore, ca atacant, este sa finalizeze, sa incerce sa dea goluri. Cand mingea loveste bara inseamna ca doar ghinionul a facut ca el sa nu indeplineasca acest tel. E cel mai firesc lucru ca un atacant aflat fata in fata cu portarul sa incerce sa finalizeze.

zorro (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 0:46

Of,of, si iar of, domnule Geambasu…Oricum nu va suspecta nimeni ca ati putea vreodata sa vorbiti laudativ despre ceva legat de CFR Cluj, dar totusi, lui Traore, i-au lipsit cativa centimetri si azi ati fi spus cu totii ca trebuie naturalizat…
Va recomand sa cititi cartea lui Zweig „orele astrale ale omenirii” si veti observa, poate chiar intelege, ca si Nappoleon a avut momentele lui de proasta inspiratie, ce poti cere la un copil, ce se mai si afla printre straini si pentru care castigul sau de aici, e mai mult probabil decat tot satul sau natal!

cristi (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 1:44

Cred, mai degraba, ca Traore joaca cum joaca din naivitate si imaturitate fotbalistica, a avut ghinion la suturile in bara. Sigur ca asta spune multe despre valoarea lui ca fotbalist in devenire in momentul de fata. Despre Culio insa, multa munca (alearga, se apara, ataca), individualism, putina claritate si logica in ce face. E un fel de Banel Nicolita in varianta portugheza.

PIRCIA (3 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 10:13

apropo,aud despre prostia celor de la cfr care au ratat 4 ocazii mari,dupa unii………..dar cum se numesteatitudinea stelei care intr-un meci de euroleague nu trage un sut pe poarta si nu castiga un meci de mai multi ani,are parca 26 meciuri fara victorie.si as mai vrea sa stiu si eu cate goluri le-a dat steaua celor de la bayern munchen sau ecvhipelor italiene cu care a jucat de-a lungul anilor….

Baghera75 (2 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 12:23

Domnilor..din pacate totul pleaca prost de la cap..de unde si vorba ca pestele de ca se impute.Din pacate antrenorii au presiunea rezultatelor si sunt obligati sa recurga la ” echipe compacte” pt a avea rezultate.Din pacate acest fapt ingradeste jucatorul de a se exprima si ii taie si lipsa de incredere.Am vazut o gramada de jucatori care cind deputau pe la 18-19 ani incercau un dribling,jucau cu tupeu si dupa intrau in ritmul echipei jucatorii nu au cum sa evolueze cind nu-i incurajezi sa joace,nu au cum sa-si dezvolte aceasta calitate cind in loc sa-l responsabilizezi si sa-l fortezi sa creeze il constringi in a juca „organizat” ceea ce inseamna sa stai cu fundu in poarta.Parerea mea este simpla: antrenorii si conducatorii sunt de vina….In majoritatea cluburilor nu exista o anumita stabilitate data de ierarhiile din club.Fiecare zice ce vrea si face ce vrea.Ex cel mai un este urziceniul,iar Dan Petrescu si cu MM..au demonstrat ca se poate face fotbal de performanta .Cine stia de bilasco,apostol,frunza..si alti jucatori care au jucat exemplar ??? Bucsaru a eusit sa distruga ,probabil,singurul mediu profesionist unde intradevar fotbalul era l el acasa! Nu o sa avem niciodata performanta cint teama si frica de a nu ne face de ris planeaza asupra jucatorilor si antrenorilor!Asa ca nu va ma mirati ca jucatorii straini care vin in Romania se „romanizeaza”…..lenea psihica e transmisibila ,iar viatza in Romania cu 10000 de euro pe luna este dulce,mai ales cind nu te trage nimeni la raspundere pentru ca persista in prostia de a face un profit cu tine ! Despre echipa nationala ce sa mai zic : joaca la fel de organizat cum e organizata aceasta tara! Ne lipseste singele din…..stiti voi unde, de ce sa incurajam oameni care au tupeu si vor sa faca ceva …nu are rost pt ca avem oameni ” indispensabili”…Totul dupa ureche….adik lautarie….Hai noroc !

Baghera75 (2 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 12:31

Am omis ceva…se pare ca la Craiova a inceput sa se construiasca acelasi mediu propice performantei!..Bafta multa!

adrian13 (1 comentarii)  •  22 octombrie 2010, 13:28

domnule Geambasu, daca ii intrau ambele suturi lui Traore toata presa il ridicati in slavi, il faceati cel mai bun jucator. o sa vedeti si o sa auziti peste cativa de Traore si o sa va aduceti aminte de ce a ti scris acum. sunt rapidist dar afara sunt roman si tin cu orice echipa romaneasca, care iese afara si joaca fotbel nu se baga cu curul in poarta. din punctul meu de vedere cfr ul a jucat fotbal in cele 3 meciuri si numai ghinionul enorm cu 3 autogoluri a facut sa nu bata pe bayern pe care nicio echipa nu o va mai prinde asa de slaba.

Comentează