Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Andone, şcoala flamandă

Nu, Andone nu s-a apucat de pictură. Vermeer şi colegii lui au o posteritate liniştită. Este vorba despre şcoala olandeză de fotbal, al cărei discipol pe viaţă rămîne antrenorul lui Dinamo. Vă era teamă de un joc închis? De un […]

duminică, 17 octombrie 2010, 11:21

Nu, Andone nu s-a apucat de pictură. Vermeer şi colegii lui au o posteritate liniştită. Este vorba despre şcoala olandeză de fotbal, al cărei discipol pe viaţă rămîne antrenorul lui Dinamo. Vă era teamă de un joc închis? De un şah cu piese cu jambiere? Aţi greşit, cu băieţii „Fălcosului” spectacolul e asigurat. Suspans, întoarceri de rezultat, palpitaţii, faze fierbinţi, şarje ofensive, parade formidabile ale portarilor, pase frumoase, realizări tehnice. Fotbal, adică.

Andone este vulnerabil la un simpozion al specialiştilor jocului ermetic. Cîteodată rămîne descoperit şi în faţa şefilor, cărora nu le poate explica de ce Dinamo încasează goluri cît Pandurii şi Mediaşul la un loc. Am impresia totuşi că măcar de la o vreme încoace Ando îşi face meseria şi din plăcere personală. Mi se pare uneori că felul în care le dă libertate lui Torje şi Adrian Cristea, lui Alexe şi lui Marius Niculae, felul în care privesc mereu spre poarta adversă N’Doye şi chiar Mărgăritescu, totul vorbeşte despre o filosofie ofensivă.

Andone este un tehnician ofensiv, dar nu inconştient. Reverenţa perpetuă pe care o face atacului nu l-a împiedicat să îl trimită în teren pe Kone, fiindcă N’Doye era în pragul celui de-al doilea cartonaş galben. Apoi i-a obligat pe Moţi, Scarlatache, Bordeanu şi Rubio să joace la sacrificiu, pe Niculae şi pe Cristea să facă şi faza a doua. Adică a mai adus în scenă încă o calitate a fotbalului flamand. Solidaritatea, întrajutorarea, spiritul de echipă. A ieşit o victorie foarte importantă. Plus senzaţia că filmul cu desene animate din apărarea dinamovistă are şi un sfîrşit.

Comentarii (72)Adaugă comentariu

Vlad (44 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:44

Andone ramane in continuare un antrenor slab… de carton, bun doar la vopsit.

Semnat: un dinamovist!!!

criptografu’ (4 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:46

Bravo, Cristi! Ai scris la cald, ceea ce denota ca instalatia are sange!

alx (76 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:46

dinamo a fost de desene animate in acest meci…cu jucatori care mai mult s-au aruncat pe jos si cu trageri de timp aiurea…ce sarje ofensive au avut ca au avut 2 suturi spre poarta…ai vazut alt meci cred cand zici ca dinamo a jucat deschis:)))

Alex (1 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:47

Bravo…Cristi…am crezut ca erai ironic vis-a-vis de Hagi…cand zicea k nea’Ando are scoala olandeza…da` vad k ti-a deschis calea spre un articol bun…

PS:stiu k esti dinamovist…si te-ai bucurat in seara asta

dino (84 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:51

da, dar la fel de bine putea sa nu iasa; cel mai mult mi-a placut nu strategia lui ando,cat declaratiile de dupa meci, nu cred ca e antrenor, dar e om cu bun simt

zavaidoc (1 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:54

Suporterilor dinamovisti atat le spun. Voua va place cum a aratat dinamo la ea acasa? va place aceasta victorie? In rest, stati linistiti, cu o floare nu se face Primavara. Sunt convins ca doar rezultatul va intereseaza, de meci vreti sa-l uitati cat mai repede, pentru ca va este rusine. mandriti-va cu echipa voastra ca atat faceti si voi de 6 ani, bateti Steaua. Singura voastra bucurie, cu toate ca acum, sincer, v-a lasat un gust amar. 80 minute dominati

Cornel (1 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:55

Hai Dinamo !!!!!

Avraam (2 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:55

„N’Doye era în pragul celui de-al doilea cartonaş galben” . De ce nu spui ca trebuia eliminat? Marius Niculae si Torje care aveau galben si au faultat tot meciul (Niculae a lovit in fata un stelist,trebuia eliminat direct ,iar Torje l-a faultat din spate pe Brandan).Faultul lui Margaritescu asupra lui Ricardo? Andone sau Avram au obtinut victoria? Desigur ca si labilitatea psihica la finalizare a stelistilor. Cristi, ai decenta sa ramai obiectiv,macar de amorul artei !!!

flaviu (1 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:58

Am asistat la o minune!!! Cainii s-au transformat in ponei: le place sa fie calariti!

zavaidoc (1 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:59

Suporterilor dinamovisti atat le spun. Voua va place cum a aratat dinamo la ea acasa? va place aceasta victorie? In rest, stati linistiti, cu o floare nu se face Primavara. Sunt convins ca doar rezultatul va intereseaza, de meci vreti sa-l uitati cat mai repede, pentru ca va este rusine. mandriti-va cu echipa voastra ca atat faceti si voi de 6 ani, bateti Steaua. Singura voastra bucurie, cu toate ca acum, sincer, v-a lasat un gust amar. 80 minute dominati .
Sa fiti sanatosi

jan viziru (1 comentarii)  •  17 octombrie 2010, 23:59

domnule geambasu ati vazut cumva un alt meci? ce ” solidaritate si determinare ” a avut cristea? ce senzatie s-a terminat de desene animate? cand dinamo are INCA 0 aparare chiar de desene animate ….continuati niste ” filosofii” de2 lei , si imi cer scuze pt exprimare ,dar de aici pana la ” scoala flamanda” as intelege doar tradus acest” concept” in …neerlandeza… sa auzim de bine!

Stef (94 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:03

Dar asta se intampla si se vede doar in meciurile contra Stelei … In rest, sa fim seriosi. Nu exista solidaritate la Dinamo.

hgc (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:04

ai vazut alt meci sau ai stat in cap cand te-ai uitat la televizor.. ori esti daltonist

dano (6 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:04

si are si un noroc de dinamovist ( era sa scriu „porcesc”). putem trece cu vedera ca Indoitu’ trebuia eliminat de vreo 2 ori, ca 11 metri al Stelei a fost trecut cu vederea, ca Dinamo a jucat din nou dur sub ochii blanzi ai lui Avram ( a cata oara echipa asta de cotonogari e iertata?), ca tusierii s-au facut de ras fluierand aiurea (adica nu aiurea, ci cu un scop precis). culmea penibilului a fost semnalizarea si apoi validarea offside-ului la Ricardo cand presiunea era in crestere. apoi prelungirile de numai 3 minute au fost fix 3 minute, ce mai contau si alte trageri de timp si tavaleli ale pechinezilor rosii. daca asta e fotbal flamand atunci nu mai radeti de Fecali cand zicea ca Steaua e Barcelona Romaniei…

MOS CRACIUN (4 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:05

Laude la nesfarsit pentru o echipa care nu a avut nici o ocazie !!!

SonZLuci (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:06

Chiar a fost un meci cu surprize.
Prima repriza o caracterizez drept una dinamovista.
Iar cea dea doua o cataloghez stelista.(din pricina faptului ca asa juca si steaua cu noi,cand ii convenea un anumit rezultat;de obicei cel de egalitate pt ca nu au mai sperat lao victorie pana mai azi)
HAHAHA.FOrza DInamo

Bonno (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:06

Bine ca ai scris si tu eva inteligibil in sfarsit …

dano (6 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:06

vi s-a parut corecta prelungirea din meciul Steaua -Napoli? pai ce a facut sclipitorul Avram azi…? a oprit fix in min. 93? cum asa vere?

letter from Santa (4 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:06

Acele 2 penalty-uri au venit parca de nicaieri !!!

SILVIUSSILVIAN (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:08

Felicitari…

bobo (4 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:13

dinamo a jucat azi ca in deplasare.a inchis jocul dupa 35 de min.de aia ramane mereu afara din europa.nu laud steaua pt ca au ratat prea mult dar nici dinamo nu se poate lauda cu un succes de pus in vitrina.mai degraba cu 2 ocazii in care da- a primit penalty pe merit dar fara aceste greseli nu dadea nici un gol

Teodor (36 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:18

In opinia mea Dinamo a jucat precum Pandurii sau Gaz Metan intr-un meci cu o echipa mare, care construieste, ataca, marcheaza din actiune ca Rapid sau Steaua. Dinamo a aratat ca Unirea Urziceni din ultima vreme. Steaua nu a reusit sa sparga apararea lui Dinamo, asa cum nu a reusit cu Unirea sau cu Astra. Dar pentru Dinamo e rusinos sa joci asa, cu doua contraatacuri pe repriza si fara pase scurte, fara creatie, fara idei de joc, fara jocul fizic pe care se mandrea sa-l arate Dinamo.

DD (31 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:19

Cristi, te inseli ! Dinamo intotdeauana a jucat cu Steaua asa ! Dinamo este peste Steaua la atitudine! Nu Andone a jucat, ci echipa ! Ei au vrut sa bata Steaua neaparat, ca de fiecare data si au reusit! Nu va imbatati cu apa rece,Dinamo nu a jucat nimic azi! Cum a zis si Tanase, Dinamo nu a avut nici o ocazie si a inscris de doua ori! Cu echipele mici sau cu alte echipe Dinamo joaca la misto, in figuri, nu se mai omoara ca in meciul cu Steaua! De aia pierde Dinamo! Daca ar avea tot timpul, atitudinea din meciurile cu Steaua, Dinamo nu ar avea rival in campionat! Dar ei numai cu Steaua joaca bine! Iar Andone, e antrenor slab…..parerea mea !

Doru (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:19

Bun editorial…
Imi fug niste versuri prin minte…
tiki taka Barcelona/
tiki taka Barcelonaaaaaaaaaaa

Liviu (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:24

Scoala Flamanda? Sau Olandeza? Pictura Flamanda provine din Flandra, care este o regiune a Belgiei (varbitoare de limba Olandeza, dar catolica spre deosebire de Olanda protestanta). Vermmeer este un maestru al pictruii Olandeze. Scoala Flamanda este reprezentata de Rubens, Anthony van Dyck.

flori (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:25

ce meci ai vazut?

Andrei (4 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:31

@zavaidoc:Daca steaua era o echipa buna, in repriza a doua ii desfacea pe dinamo si le dadea 5, dar cum steaua nu e nici jumate sau un sfert din ceea ce arata Barcelona(ca va tot laudati cu tiki-taka), nu poate sa desfaca o aparare bine cladita. Daca pentru voi tiki-taka inseamna pase multe, tin sa iti amintesc ca singurele pase date de steaua au fost intre fundasi.Doi la mana, Dinamo a avut cateva ocazii si a profitat de ele.Ce vrei sa fac daca Tatarusanu nu are frane, sau Apostol nu stie face o preluare cu pieptul, nu cred ca e vina mea sau a altor dinamovisti.Acuma ghinion ca Latoblevici are un motor 1.2 TDI si Torje are M6. In concluzie , am castigat …. din nou … si asa o sa fie si in retur:).

Sportescu (3 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:32

Mult mai la obiect era de se facea o comparatie cu Nicolae Grigorescu( cel mai inovativ pictor Roman, deci nu Theodor Aman) ; apoi cu adeptul comunistilor, Nicolae Tonitza. Majoritatea Romanilor inteleg mai bine samanta din ograda lor. Ori-si-cum, tot comunistii conduc si controleaza acea parte a ROMANIEI. Mare pacat, al cate talente are poporul Roman!

darius (3 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:33

Ce sa mai facem si cu steaua?De ani buni nici nu mai am emotii cand jucam cu ei indiferent de situatia in care se afla Dinamo.Nu ati vazut si azi ca i-am dominat psihic?Toata lumea i-a vazut ca mari favoriti si iar au plecat cu coada intre picioare din fata noastra.Lumea sa tina minte ca noi suntem DINAMO!

mihai (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:39

sunt dinamovist si sunt de acord cu majoritatea celor care spun ca azi nu am jucat nimic dar eu cred ca daca nu conduceam la pauza alt joc avea dinamo pt ca nu aveam nimic de pierdut,dar tinind cont de scor pina la urma cu noroc am reusit sa-l pastram daca ieseam la joc o luam pe coaja asa am incercat si am reusit sa tinem scorul,rusinos e adevarat FELICITARI DINAMO

Alina Mihaela (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:41

stimate domn, cred ca nu ne-am uitat la acelasi meci…. chiar daca sunt stelista pana-n maduva oaselor pot spune si lucrurilor pe nume… pot spune de Steaua ca sezonul trecut a jucat prost, sau acum 2 ani, sau acum 3 ani… pot spune de Steaua din zilele noastre ca este varza…dar nu pot spune de Steaua din seara asta ca nu a jucat … cum nu pot spune ca in seara asta Dinamo a castigat acest meci prin valoare… sa fim sincer domnule Geambasu v-a placut acest meci? obiectiv vorbind..nu subiectiv.. mie nu mi-a placut… vroiam sa vad spectacol…vroiam sa vad un derby…vroiam sa vad goluri reale, nu din penalty… si ce am vazut? un singur gol (marcat de Stancu sg om care a marcat si pt Romania din acestre preliminarii)..daca dinamo inscria (fara penalty)sau macar avea o ocazia pe poarta mai intelgeam… dar asa…. nici Andone, in sinea lui ,nu cred ca este multumit… a fost totul rusinos… noi(Steaua) nu am reusit sa inscriem,din cele 5-6-7 ocazii, iar ei(dinamo) nici macar nu au existat in atac…sau macar sa se fi apropiat prea mult de poarta lui Tatarusanu…

fast (6 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:42

La pauza Dinamo a facut o schimbare extrem de importanta, intre Andone si Cartu, pentru ca ce-am vazut in ultimele 45 de minute, l-ar face invidios pana si pe inventatorul „autobazei”. Dupa cateva secvente ale televiziunii ne-am prins ca schimbarea presupusa nu s-a efectuat si atunci am inteles ca la scoala de antrenori pe care Andone a facut-o in Olanda se preda si lectia „Utilizarea rationala a timpului de joc ramas, prin parcarea autocarului intre cele doua bare, lasarea schimbatorului la „punctul mort” si actionarea la maximum a franei de mana”. Probabil ca Andone a fost foarte atent la lectia asta, pentru ca i-a iesit f.f.bine. Este adevarat ca si profilul fotbalistului roman se „pliaza” cu mare talent pe o astfel de tactica, mai ales cand mai are de jucat „doar” 45 de minute si conduce cu 2 la 1.

florin1976 (3 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:54

stelistii sunt foarte frustati in seara asta dar ce sa-i faci fotbalul se joaca pe goluri.oile au atacat cainii dar fara succes ca de obicei de 6 ani incoace.asta e valoarea lor .Frustatilor!!!!!!!!!!!!!11

Kristi (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:56

Ok, perfect de acord. Steaua nu este o echipa buna, la fel nici Dinamo. Nivelul fotbalului nostru este scazut. Dar sa joci acasa in stilul asta…O atitudine de o echipa de retrogradare. Zici ca jucau Jiul Petrosani cu Dinamo de exemplu, dar acum vreo 10 ani. Si s-au trezit astia de la Jiul cu 2-1 la pauza, fara sa stie cum…si a 2-a repriza au stat doar in propria jumatate. Fara sut pe poarta, doar vreo 2-3 contra-atacuri palide. Daca atat a mai ramas pentru voi din derby…imi pare rau!!!
Nu e nicio problema cu astea 3 puncte pierdute de Steaua, problema e ca Dinamo nu a aratat niciun moment ca poate juca ceva si probabil dupa aceste 3 puncte, vor urma alte 4-5 jocuri fara victorie…

dinamovist (7 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 0:56

Dinamo a fost varza, Cristi ai vazut alt meci! Au fost comentarii pertinente pe tema asta. Dinmo, probabil, termina pe 7-8. Lot slab, antrenor subtine…. Ma bucur ca a pierdut jiji…

giorgio (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 1:01

Asa este dom Geambasu..e clar ca Ando le are cu antrenoratul!!scoala lui flamanda de care vorbiti s-a vazut mai ales si in mod special in dubla cu Hajduk Split!!Mare antrenor domle!!I-a batut pe Steaua acum!!!va dati seama????Pacat ca se scrie atat de putin despre aceasta mare performanta a lui Andone si a echipei Dinamo Bucuresti!!Poate faceti un DVD!!va rooooog!!Cat despre cealalta mare echipa a noastra..Steaua Bucuresti…practic a aratat de ce a fost este si va ramane o forta atat in campionatul nostru cat MAI ALES IN EUROPA!!!SUNTEM MANDRI SA AVEM ASEMENEA ECHIPE DE FOTBAL TOTAL CUM SUNT DINAMO SI STEAUA!!!Mai ales antrenori URIASI ca Marius Lacatus si indeosebi SCOALA FLAMANDA IOAN ANDONE!!felicitari pentru articol!!!Tineti-o tot asa!!!!!!!!!

stefan (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 1:12

S-au trezit stelistii sa dea lectii despre atac. Dinamo a atacat la 1-o pentru Steaua si a obtinut 2 penalty-uri si a fost aproape sa mai obtina o lovitura de pedeapsa la duelul lui lui Torje cu Latovlevici.

La 2-1 noi nu aveam nevoie sa atacam si am fi fost prosti sa riscam. Steaua nu trebuoe sa dea lectii de morala in ceea ce priveste faza de atac…in ultimele sezoane Dinamo a marcat mult mai mult.

Daca am juca cu acceasi rautate in toate meciurile am defila in acest campionat de 2 lei.

Yo (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 1:22

Incredibil! Nu zice nimeni din presa de intrarea de NHL a lui tatarus.Cum sa dai galben la asa ceva!?ROSU din avion!M am obisnuit cu fetele posomorate ale moderatorilor dupa un derby DINAMO-steaua!Mocanu pe unde esti?Manolo..lasa ca trece.In retur si la anu va fi la fel.Tiki Takaaaaaaaaaaa!Ahh! ce bine e sa fi dinamovist!Acolo la restaurantu ala baietii au comandat carne de oaie.

Yo (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 1:56

Vochin am vrut sa zic nu mocanu

Sergiu (30 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 9:36

E jenant pt. mine ca stelist înfocat,sa mai urmaresc aceste derby-uri Steaua-Dinamo.De 6 ani, de fiecare data aceeasi partitura:dinamovistii fac tam-tam înaintea meciului,iar în partida intra montati si supermotivati si asta se vede!Iar stelistii, FARA EXCEPTIE!,la fiecare partida de acest gen parca sunt sfiosi si tematori, sau pur si simplu nu le pasa de acest derby!
Poate sunt eu nebun, sau habar nu am de fotbal,dar ce tactica,ce arbitraj,ce erori defensive?Eu atât am vazut si-mi ramâne întiparita pe retina:DETERMINAREA DINAMOVISTILOR ìn derby-urile cu Steaua!!!
Steaua mi-a placut dintotdeauna fiindca avea un ”CE” în plus fata de competitoarele sale, o onestitate fata de jocul de fotbal,o motivatie în plus data de mentalitatea de ÎNVINGATORI.S-a creat un COMPLEX Dinamo în curtea Stelei,hm!INIMAGINABIL si de nesuportat !!! Sa pierzi face parte din regula jocului, dar sa ai un complex în fata unui adversar…SI DE TRADITIE! mi se pare prea mult pt. mine ca suporter!
De aceea nu o sa spun nimic nici despre penaty-urile acordate sau neacordate în derby (si Stelei si lui Dinamo le-au fost refuzate câte un penalty, asta e !),nici despre eliminarile care nu au fost facute(si N’Doye si Tatarusanu trebuiau eliminati fara discutie, pt. atacuri VIOLENTE),nici despre neinsiratia perpetuua a lui Lacatus(joci cu Apostol nerefacut,mentii în teren un Tanase care a jucat EXECRABIL în prima repriza,îl lasi pe Latovlevici fara sprijin pe partea stânga si bagi în teren un Marinescu desprins din alt ”film”),nici despre ocaziile ratate(se vede ca lipseste pregatirea specifica a atacantilor în fata portii) si mai ales nu o sa vorbesc despre jocul dinamovistilor!!Au stiut cum sa obtina victoria, au facut-o EXCLUSIV pe teren si restul nu mai conteaza!

Sergiu (30 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 9:43

@DD: esti dinamovist, eu sunt stelist, DAR ESTI PRIETENUL MEU ! Pt. obiectivitate, pt. onestitate si pt. spiritul de observatie ! Dar mai ales pt. bun simt! De când ma uit la derby-urile dintre cele doua echipe,indiferent ca Dinamo a câstigat sau a pierdut, ca a jucat bine sau prost, ca în campionat si-a luat adversarii la misto,i-a furat sau i-a învis pe teren,cu Steaua AU AVUT ÎNTOTDEAUNA ATITUDINE!!
Ma întreb doar atât: când Borcea nu va mai fi, va exista un altul ca el care sa-i ia locul…? Poate daca îl va converti pe MM Stoica, un alt fanatic !

becka (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 9:49

PARCA L-AI SCRIS TU…Italia terra di storia, arte e cultura. Lo Stivale della pasta, della pista e del buon gusto. Il Bel Paese dove a fare notizia è un uomo che prende a pugni una donna rumena. O un uomo che picchia un taxista perchè gli ha investito il cane. O ancora un amabile zio che ammazza la nipote simulandone la scomparsa, per poi violentarla …da morta. E poi, sì, c’è lo sport, lo spettacolo sui campi macchiato da un batterio che attanaglia l’Italia, quegli extracomunitari del disordine, dei petardi, del fumo, della cattiveria gratuita. I teppisti vestiti da tifosi, gli omoni mascherati della violenza, della calca, della visibilità cercata, pretesa e strappata con la forza per inneggiare a…

…a cosa? L’abbiamo capito? I commentatori, quelli, di certo hanno fatto un po’ di confusione. In mezzo al marasma del Ferraris si è notato un gesto. Un simbolo fatto con le mani da „Ivan il terribile”, promotore della rivolta dei più, un segno ripetuto sul campo dai giocatori serbi „come a voler dire, ironicamente, se continuate così perdiamo 3-0!”. Eh sì…la migliore delle interpretazioni possibili per chi della storia recente ha un’infarinatura spiccia.

Ma vediamo cosa potrebbe significare quel gesto, senza andare a scomodare maghi e criptologi. Il tre, come simbolo di appartenenza all’ortodossia cristiana in antitesi al comunismo, comincia a diventare popolare durante le proteste del ’91 a Milosevic e a Željko Ražnatović conosciuto dai più come Arkan, il condottiero nazionalista serbo responsabile di numerosi crimini (cui inneggiarono i tifosi della Lazio in onore di Sinisa Mihajlovic con uno striscione che recitava „Onore alla Tigre Arkan”…ma questa è un’altra storia).

Ma come sempre, gli integralisti, i faziosi, i radicali, fecero delle tre dita uno strumento di manipolazione dei popoli per scopi distanti dall’originario, identificando il gesto come rappresentante del male assoluto (addirittura oggi, ad alcuni bambini della Bosnia centrale è vietato indicare il numero tre con le loro dita!).

Pollice, indice, anulare, e le restanti due dita chiuse, potrebbe indicare anche le tre C dell’alfabeto cirillico, ovvero Sloga Srbina Spasava, cioè: solo l’unità salva i serbi. Quindi i giocatori magari volevano dire: „io sono con te in tale unità”, o meglio „continuate così, noi siamo con voi!”

Il gesto delle tre dita se utilizzato in ambienti che esulano dalla lotta e dalla guerriglia di massa, indica la Santa Trinità che accomuna la Serbia all’Italia (da notare le reclute delle guardie svizzere che prestano giuramento con la mano sinistra sulla bandiera della Guardia e la destra alzata con le tre dita aperte, quale simbolo della Trinità) così come ad altre religioni. C’è da sottolineare che in Serbia e in genere per tutti i credenti nella religione ortodossa le stesse tre dita vengono utilizzate per fare il segno della croce in opposizione ai comunisti che, da Marx in poi, consideravano la religione quale oppio dei popoli. Quindi magari i giocatori stavano invocando il potere di Dio affinchè placasse gli animi in campo.

La reazione dell’Italia agli scontri di Marassi io la guardo con gli occhi di una che lavora e indaga, per lo più in rete. E se nel web nascono pagine su pagine contro „gli zingari di merda” che rovinano l’Italia io mi e vi chiedo: ma se la donna rumena che rischia la vita a Roma, fosse stata italiana, aggredita da un rumeno? Eh sì…molto meglio…cento pagine in più contro gli zingari di merda! E ancora: la polizia, messa sul piedistallo da Maroni, dai cauti tifosi genoani, dall’Italia intera per aver contenuto le ribellioni in campo, non sarà forse la stessa polizia che pone freno ai motorini gettati giù dalle tribune dai tifosi italiani? La stessa polizia che muore sotto i colpi di risse furiose e bombe-carte fuori dai campi (Filippo Raciti… vi dice niente questo nome?). La stessa polizia che deve far fronte ogni domenica alle monetine tirate in testa agli arbitri, agli insulti ai cori razzisti? La stessa polizia che è costretta ad andare allo stadio armata contro „gli italiani?”.

Ma torniamo alla questione dell’incipit: perchè i giocatori serbi sono andati sotto la curva mostrando il simbolo tre? Per sedare gli animi inneggiando alla Serbia Ortodossa, che lotta da anni contro le etnie musulmane e non riconosce il Kosovo come stato autonomo? O ricordando le Tigri che hanno compiuto i massacri nel nome di Arkan? Magari volevano ricordare i carristi serbi che in Kosovo mostravano orgogliosi le tre dita e cioè Dio, Patria e Zar oppure Serbia, Montenegro e Bosnia? O magari volevano simboleggiare semplicemente la Santissima Trinità: Dio (il Padre), Gesù Cristo (il Figlio) e lo Spirito Santo?

dinamo88 (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 10:01

zavaidoc voi ce performantze aveti de 6 ani???poate noi ne-am aparat 80 de minute cum ai tras u concluzia asta ,dar iti amintesc si meciul inter-barcelona o finala de liga campionilor din cate stiu eu vreo 80% si barca a avut posesia ..a contat asta cumva? s.a dat vreun premiu?spre deosebire de voi ..acum te las sa plangi incontinuare..o performanta care ne face pe noi fericiti e inaugurarea tabelei voastre…acum va las ca pe voi va fura arbitrii mereu in toate competitiile ..poate cauza e ca nu mai e ceausu

laurentiu (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 10:14

Orice victorie, conteaza pana la urma. dinamo a jucat de multe ori peste adversar, dar pierdut puncte. otelul a jucat mai bine decat dinamo? urziceni? Si pe undeva, se face dreptate. Steaua, care in toate jocurile in care marcheaza, se apara si nu mai joaca nimic apoi, penalty-uri si faze avantajoase primite gratis, toate astea s-au intors impotriva lor chiar atunci cand vroiau mai putin. Cred ca astea incep deja sa devina pedepse ale sortii pt stelisti. Sau ale divinitatii, la care face atata referire fiinta aia cu nume becali. nnorocul, avantajele arbitrilor si jocul urat de atatea ori al stelei, s-a intors impotriva lor! Mi se pare corect! BRAVO DINAMO!

Cosmin (4 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 10:41

Ca de obicei, stelistii cauta scuze. Baieti, nu ne-ati batut aici de sapte ani de 6 ani de zile, si se vor strange 7 pana la urmatorul meci. Ce conteaza ca am jucat defensiv, la sacrificiu? In astia 6 ani de zile, 6 derby-uri practic, am jucat cum ati vrut voi. Spectaculos, la rezultat, incalcit, cu sufletul, dar nu ne-ati batut in niciuna ditnre aceste situatii. Problema este la voi, nu la noi.

In alta ordine de idei, nu inteleg cum poti sa fii bucurestean si sa stai in fata televizorului la meciuri, cand vezi ce atmosfera se poate crea in „ligheanul” nostru urat si bolsevic, atunci cand el este plin.

costel (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 10:45

stau bine si ma gandesc ,ce ar fi facut steaua cu lungu in poarta,si in 10 oameni…..iar despre penaltiul care trebuia acordat la inerventia lui latovlevici….siiiii eliminare fiind ultim aparator…..e bine si asa

nietzsche (6 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 11:17

Dl. Geambasu, cred ca ai vazut alt meci? Scoala flamanda? Filozofie ofensiva? Care ofensiva? Catre poarta proprie, poate.Priveste putin datele statistice, ca sa vezi cat de ofensiva a fost Dinamo, care a fost dominata copios tot meciul. Iar jucatorii lui Dinamo, intr-adevar au privit spre poarta adversa mereu, insa in cea mai mare parte a timpului au privit cand erau cu curul in poarta. Obiectiv ca intotdeauna!!!

Doru (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 12:48

Vad ca isi dau multi stelisti frustrati cu parerea. Acum nu aveti decat sa stati si sa va lingeti ranile, iar daca nu sunteti raniti, va dam noi ceva…

Chris (60 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 12:54

Meciul mi-a placut, a avut ritm si nerv. Steaua mai nervoasa, Dinamo, mai smechera. Intrarea lui Tatarusanu de rosu, insa ar fi stricat echilibrul partidei. Avram arbitraj excelent, a judecat de 10 majoritatea fazelor. Mi-a placut cum a iesit Dinamo pe contre in repriza a 2-a, insa in preajma careului le-a lipsit inspiratia ( sau curajul ? )
Iar Steaua a facut din nou un meci foarte bun, doar sansa facand ca mingea sa nu intre de mai multe ori in poarta.
Una peste alta, un derby care l-am urmarit cu placere (mai putin ultimele 10 minute cand s-a tras de timp, dar sper ca in curand sa dispara si aceste lucruri din fotbalul romanesc).

dinamo88 (2 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 13:08

alina deci sa inteleg ca golurile lu dinamo nu au fost valabile…l.au pus astia pe apostol sa faca hent??la torje acolo oare a fost fault??eu nu cred ca a fost nici fault nici hentz..doamne cum a putut borcea sa umble la butoane doar asa sa mai treaca un an in care steaua nu scoate nici macar un pct in groapa..ar trebuii astia sa scoata penalty-ul din fotbal…sigur torje si n doye erau dopati…sunteti penibili toti de la gigi pana la voi suporterii..uitativa la echipa voastra ca nu joak absolut nimic si la urma comentati.le pe altele…ce meci mare cu genoa ce sut incredibil tanase ce sut la primu gol apostol care probabil se ducea mingea aia in aut nici din ala de poarta macar..dar am uitat in ambele cazuri sau mai degraba in toate meciurile voi aveti singura problema arbitrajul in schimb echipa joaca banel un traseor nemaipomenit..latovlevici si bonfim zis mansalier…tanase magnificul…si tataruseanul sa ii zica cineva ca era fotbal nu rugby…si ink ceva astia care zic ca n doye trebuia eliminat pai primu cartonas de ce i la dat mah???fault de joc primu fault al meciului..ps dinamo un joc slab steaua un joc magnific in concluzie dinamo-steaua 2-1 noi am ras voi ati plans ca asa e in fotbal

Comentează