Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

România cu românce

Naţionala feminină de tenis de masă este cîştigătoarea morală a Europenelor. Pentru că este ce scrie pe tricouri

Finala feminină a Campionatului European de tenis de masă. Cu România acolo. De o parte, Eliza Samara, Daniela Dodean şi Iulia Necula. […]

miercuri, 15 septembrie 2010, 6:52

Naţionala feminină de tenis de masă este cîştigătoarea morală a Europenelor. Pentru că este ce scrie pe tricouri

Finala feminină a Campionatului European de tenis de masă. Cu România acolo. De o parte, Eliza Samara, Daniela Dodean şi Iulia Necula. Limpede ca bună ziua, România. Trei fete cu chipul senin, concentrate, muncitoare. De partea cealaltă, Jiao Li, Jie Li şi, mă rog, Linda Creemers. Să fie la număr. Adică Olanda. Nu v-aţi dat seama? Ciudat. Purtau tricouri portocalii, aveau şi un antrenor olandez, Chen Zhibin. Bun, asta e situaţia. Am jucat contra naţionalei Olandei, care e, de fapt, o naţională a Chinei în exil. Am pierdut cu 3-1. Adversarele au fost mai bune. Chinezoaicele naturalizate olandeze şi lalele negre şi ce mai voiau ele au ping-pongul în sînge.

Cu o zi mai devreme, româncele noastre le învinseseră pe poloneze în semifinale. Vreţi să ştiţi cum le cheamă? Ei, hai, un pic de curiozitate n-a ucis pe nimeni, poate doar vreo mîţă. Qian şi Jie Xu, aşa se numesc drăguţele urmaşe ale lui Sobieski împărat. Iar dacă nu ştiaţi, muncitorii lui Lech Walesa au luptat la şantierele navale de la Gdansk şi pentru drepturile jucătorilor de tenis de masă chinezi care nu au loc în naţionala ţării lor de baştină. Iar la tenis de masă e mai simplu decît la fotbal, dacă ai apucat să evoluezi pentru ţara natală, asta nu te împiedică să lupţi mai apoi pentru cea de adopţie. Asta apropo de morala găunoasă a fotbalului prin comparaţie cu alte sporturi!

Da, ştiu, nu e un discurs corect. Urmează un potop de reproşuri. Mi se vor aminti tot felul de lucruri despre integrare, dreptul la liberă circulaţie, drepturile omului în general. Xenofobie, discriminare, ură de rasă şi alte grozăvii de genul ăsta. Numai că din cînd în cînd, e bine să mai spunem şi adevărul, nu ceea ce ni se spune că ar fi adevărul. Iar adevărul nostru, al românilor care avem o formidabilă echipă feminină de tenis de masă, este că nu am fost învinşi de Olanda, ci de o naţională închiriată de Olanda. Aşa după cum am trecut nu de Polonia, ci de o fabrică de top-spin importată din China. Continuînd ideea destul de periculoasă şi foarte demodată conform căreia naţionalele ar trebui să fie totuşi imaginea emblematică a ţărilor respective, România este de departe învingătoarea morală şi sportivă a acestei competiţii care pe alocuri a semănat nu cu un Campionat European, ci cu o Cupă a Asiei. Mă bucur că fetele din naţionala ţării mele nu se numesc Jie Do Dean sau Jiao Sa Ma Ra şi cred că povestea lor va continua mai departe de Ostrava.

Comentarii (67)Adaugă comentariu

Moartea (1 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:14

Adevarat, Romania si Belarus sunt singurele echipe care au in componenta DOAR sportivi autohtoni. Pentru mine fetele au reusit o performanta pentru care ar trebui sa ingenunchiem, nu doar sa le asteptam cu flori si urale la aeroport…aiurea, in Romanica doar Becaliotzii si mafiotzii prind prima pagina a cotidianelor de sport…Sper ca macar sa primeasca o recompensa financiara pe masura, fetele o merita cu prisosinta!

daniel (8 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:15

Da. Bine zis. Ai pus punctul pe I.

Gesku (1 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:15

Un articol foarte bun dupa parerea mea. Iti impartasesc opinia in acest caz, nu-s rasist…sau ma rog, sunt doar cu unii care merita (noi românii stim prea bine despre cine e vorba), ideea e ca Europa devine mult prea cosmopolita, prea multi imigranti de pe alte continente vin aici si cer ba azil politic, ba „dreptul” la performanta (cum e cazul chinezoaicelor de la echipele europene de tenis de masa), in loc sa ajute la ridicarea tarilor in care s-au nascut. Iar noi românii de multe ori preferam sa ridicam alte tari decat sa muncim pt a noastra. Felicitari echipei de tenis de masa a României!
Aaa…foarte tari variantele chinezesti ale numelor jucatoarelor noastre :))

daniel (8 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:16

Indiferent ce rasa esti daca nu te-ai nascut si ai crescut in tara respectiva nu poti s-o reprezinti.

Michetaud Carroux (11 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:31

Bine zis si scris, dar ramane ca ei.

dan (1 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:38

Bravo pt articol.Ai spus un adevar si nu cred ca nimeni nu te va taza de rasist.Nationalele ar trebui sa fie formate doar de persoane crescute in tarile respective.Adica sa simnta culorile tarii.Ce sa mai spunem de francezi care au castigat un mondial de fotbal cu o echipa plina de imigranti si acum uite ce fac.BRAVO FETELOR .BRAVO CAMPIOANELOR.

Djor Dje LuDjor Dje Lu (18 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:41

Bravo, Jian Ba Shu!

durden (270 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 19:41

n-ai putut sa te abtii sa suferi un pic de mania persecutiei nici acum :)) dar,intr-adevar,ai dreptate.fetele noastre meritau sa castige daca am fi trait intr-o lume corecta.dar nu traim.in ziua de azi nu exista politica mai importanta pe agenda cuiva decat sa fii ‘politically correct’.si daca cineva se va lua de tine pt ce ai spus mai sus,nu va fi decat un rezultat logic al acestui mecanism global care ne obliga sa ne iubim cu forta…

groparu (26 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:04

Ai dreptate. Macar daca chinolandezoaicele s-ar fi numit Van Jiaoli respectiv Van Jieli . Dar lasa ca o sa le platim cu virf si indesat cind or sa vina peste ei „indienii”din neamul lui Van Vi Jelie sau Van Der Salam

koll (8 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:06

Corect!

koll (8 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:09

@ groparu
Super!!

van der Salam!!!

vlad (7 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:13

Nu e nicio problema in naturalizari, daca s-ar face corect, cu test de limba, de cultura, cu trait in tara respectiva niste ani… la ping-pong s-au facut masiv si total. Toata lumea a fost de acord, tocmai ca sa se poata concura cu Singapore si China… pana la urma si-au dat seama de greseala, tari cu traditie si foarte puternice in trecut au ramas de caruta, insa cu influenta lor la foruri au obtinut schimbarea regulamentelor. Acum naturalizxarile astea sunt mult mult mai greu de facut…. insa cei care au fost pe faza si nu au avut scrupule castiga acum campionate, si si-au asigurat si viitorul tineretului. Ei au important un sistem prin acei antrenori si aceste jucatoare, care pregatesc tinerii autohtoni. Asta pentru ca nici lor nu le convine ce vad la Nationale. Cam asa am facut noi la gimnastica, am trimis antrenori peste tot, i-am invatat pe toti si acum nu mai castigam nimic…. sunt insa sigur ca chinezilor nu o sa li se intample la fel :)).

In ceea ce priveste tenisul de masa romanesc…. desi avem o echipa superba la feminin, si foarte buna la masculin, nu prea reprezinta un sistem, ci catorva jucatori excelenti. Ca toate sporturile de la noi, viitorul le este sumbru.

Dr@Gosh (37 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:38

eu cred ca problema e gandita gresit. si nu ma refer la opinia ta, care e corecta. daca federatiile internationale ar respecta niste reguli minime de reprezentativitate, nu s-ar putea spune ca sunt rasiste ori obtuze in fata dezvoltarii integrarii universale. problema asta din tenis de masa, la fel ca si la handbal, unde orice jucator/jucatoare poate sa schimbe nationala indiferent de numarul de jocuri pe care le are deja in alta nationala, transforma competitiile internationale intr-un soi de campionate intercluburi.

solutia corecta ar fi, pe langa niste limite de bun simt in cazul schimbarii nationalei (asa cum bine se face in fotbal), o mai mare strictete in acordarea cetateniei de catre state. aici e o problema de drept public, mai exact de drept constitutional, pentru ca de obicei cetatenia este reglementata la nivel constitutional. exista o varietate de sisteme implementate de state, cele mai comune find sistemul acordarii cetateniei in functie de locul nasterii si sistemul acordarii in functie de sange (adica de parinti). prin aplicarea acestor reguli elementare, nu se incalca nici macar la nivel moral regulile de bun simt. astfel, daca chinezoaicele erau nascute in olanda ori aveau ascendenti olandezi, ar fi fost normal sa joace pentru olanda.

de asemenea, cetatenia se mai acorda si in functie de alte criterii, pe parcursul vietii, nu nuami in functie de nastere. ar fi in aceasta situatie regula convietuirii legale intr-un anumit stat un numar minim de ani (5 in romania, vreo 10 in spania, etc.). Si aici consider ca e normal sa se permita reprezentarea in sport.

Problema grava apare cand se fac derogari pentru interese strict sportive. Aici gresesc mult statele, iar federatiile sportive ar trebui sa nu permita oricarui sportiv sa reprezinte o nationala, chiar daca a dobandit cetatenia, dar a dobandit-o pe cai „extraordinare”. insa pentru asta e nevoie de un interes, iar in momentul actual cred ca federatia internationala de tenis de masa nu are interesul asta, pentru ca foarte multe natiuni au apelat la „chinezirea” nationalelor…

lucacelbun (10 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:41

sunt perfect de acord cu to ceea ce ai scris in acest articol. e important ca Romania isi pastreaza identitatea.

gusti (11 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 20:57

In viitor probabil ca vor dispare intrecerile intre tari,urmand a exista competitii doar intre cluburi.
Ca idee,ar fi normal ca Uniunea Europeana sa fie reprezentata ca o singura tara,asa cum Statele Unite ale Americii(modelul pe care l-a copiat U.E.) aliniaza la competitii o singura echipa.Am vrut o uniune europeana,o avem,deci suntem o singura tara.

Chris (3 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 21:03

Fetele noastre sunt formidabile.
Bravo fetelor!!

Kendo (29 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 21:04

Tenisul de masa a devenit o chestie penibila tocmai din cauza acestor nationale penibile. E mai rau decit la atletism, unde sportivii „danezi”, „belgieni”, „norvegieni”, „suedezi” sau „sloveni” (Marlene Ottey) sunt cumparati de prin alte parti pentru a purta pe piept un drapel pentru care nu simt nimic.

Chris (3 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 21:06

Deocamdata au venit ei pete noi…..Van Ghelie!! :))

E.T. (15 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 21:20

Nici pomeneala de reprosuri, d-le Geambasu. Au chinezi in echipe ? Bravo lor, sa ii batem si asa. Am si inceput, nu ?

Pana atunci, cine ne explica un pic de ce sunt chinezii atat de buni ? Cum ii putem depasi ?

bogdan-catalin Serban (5 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 21:34

Fabulos articol! Aferim! Inteleg si admit importul de jucatori, fie si masiv, la echipele de club. Mi se pare inadmisibil insa ca acest fenomen sa se petreaca la o echipa nationala!

ciko (1 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 22:12

in sfarsit mai scrieti si voi despre tenis de masa!e un sport in care mereu am avut rezultate,medalii si despre care sa scris f putin!va rugam sa acordai mai mult timp acestui sport extrem de frumos !

Roman si european (1 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 22:34

Bravo , felicitari pentru aceste fete. Articolul este excelent. Pacat ca nu poate influenta federatia europeana sau pe cea mondiala. In curand campionatul european va fi campionatul national al Chinei. Nu am nimic cu aceasta mare natiune, dimpotriva , apreciez aceste jucatoare foarte bune care nu-si pot gasi loc in echipa lor nationala. Dar ce vina are Europa ? Dorim un campionat in Europa la care sa participe echipe nationale formate din jucatoare nascute si formate in tara respectiva (asa cum este echipa Romaniei). Pentru mine adevarata campioana a Europei in 2010 este Romania.
Bravo fetelor, bravo federatiei care nu a adus asiatice naturalizate (era foarte simplu) ci a dat sanse acestei generatii de exceptie, care urmeaza altor generatii de exceptie pe care Romania le-a avut si le va mai avea, pentru ca talentul este in gena acestui popor.

l3xy (3 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 22:53

Subscriu la parerea generala si in plus le trimit fetelor admiratia mea pentru felul in care s-au luptat si pentru performanta obtinuta!Imaginea Danei,in al treilea set,cu ochii in lacrimi,mai mult ca sigur venindu-i in minte cele 2mingii de meci avute in prima infuntare cu Jiao Li,este dovada clara ca sunt cu adevarat niste campioane,ca sunt luptatoare,ca nu se multumesc cu putin,ca locul 2 este excelent dar ca li se puteau cuveni si titlul de campioane europene,dar norocul,lipsa de experienta sau pur si simplu emotiile le-au facut sa plece acasa cu medalia de argint…..FELICITARI si asteptam sa ne bucure din nou,cu noi performante in nationala Romaniei si chiar pe plan individual…BAFTA MULTA

rosu&albastru (9 comentarii)  •  15 septembrie 2010, 23:35

Foarte bun articolul, Cataline. Fetele trebuie felicitate pentru ca sunt campioanele morale ale Europenelor. Daca in boxul amator exista un fel de mafie care fura titlurile, din pacate in tenis smecheria e legalizata. Cumperi niste chinezoaiece si castigi titlul european. Este necinstit. Nu stiu cum poate fi abordata problema, chiar nu vad, dar e necinstit. Cel putin ar trebui sensibilizate forurile europene. Nu e vorba de xenofobie sau de rasism. Pur si simplu este necinstit. Asta trebuie sa afirmati peste tot unde puteti.

gogu (1 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 0:08

ar trebui sa mai amintesti si faptul ca primele 33 de locuri din clasamentul european e ocupat de asiatice.pe 34 DODEAN.felicitari fetelor!!!!!

Vlad (1 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 0:10

Intradevar, si asta se intampla la mai multe sporturi, gen atletism, unde Wilson Kipketer(parca asa il chema) a devenit dintr-o data danez, sau american(nu mai tin minte exact) Se acorda cetatenii gratuite. Nu stiu daca as putea sa ma bucur daca as fi olandez, oricat de deschis la minte ai vrea sa fi… si( im icer scuze de exprimare) o arzi cu libera circulatei a fortei de munca, multiculturalitate..etc… undeva in capul lor exista o voce care le spune ca nu au dreptate si cred ca nu se pot bucura cu adevarat.

valeriu (21 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 1:16

felicitari romancelor care se alatura handbalistelor
gimnastelor si altor sporturi vitregite de la noi .
oricum pt. f.r.f. nu se constituie in exemple , caci acolo
lucescu e la ea acasa !
take care din boston .

E.T. (15 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 3:44

Eu nu cred ca se scrie serios in ziare. De fapt, sa fim multumiti ca ni se permite exprimarea opiniei, dupa „moderarea” de rigoare …

Ne dati link-uri la articolele dvs. in care deplangeti faptul ca in echipa ceferistilor clujeni uneori dai cu tunul dupa unul care nu e lusitan ?

Ne spuneti cum e treaba cu „globalizarea” ? Sa se faca, dar sa nu ne termine ? Ne spuneti cum ar fi aratat azi lumea, daca ar fi consimtit si chinezii sa se „demcratizeze” in ’89-’90 ? Dar daca emigrantii lor vor avea copii in tarile Europei, care – nepierzandu-si calitatile native atat de repede – vor invinge „pe bune” in doua decenii, in ciuda trasaturilor asiatice, ce veti spune ? Nu-i mai simplu sa ne ocupam de-acum de problema ?

Citesc si nu imi vine a crede: toti plang, ca i-au invins chinezii. (Or fi si acestia buni la ceva!) Din cate stiu eu, „ultrasii” democratiei – republicanii … ori poate partida ceaiului – vor cat mai multa libertate, in toate sensurile. (Banuiala sumbra este ca o vor vrea doar cat ii va avantaja.) Nu-mi vine sa cred: vrem si titlul mondial, ori tinem sa fim fruntasi in satul nostru, „Europa” ? La urma-urmei, si tarile care au promovat chinezi isi asuma riscuri, cel putin in privinta popularitatii in randul cetatenilor „proprii” a sportului respectiv.

Nu-i asa ca vorbim singuri, d-le Geambasu ?

Multumesc.

luxcor (51 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 13:11

mda … pai e simplu … acesta este inca o dovada ca astazi in sau pentru sport „se da totul” si ca sportul astazi nu mai este cel cu care ne-am invatat noi in copilarie, prin anii 80 – nu ca atunci nu existau dopaje sau transferuri de jucatori – acum sunt insa la rang de lege, pana si Romania – tara saraca din fire – a inceput sa se dea totul pentru victorie … astfel, pana si noi, am avut cazuri de sportivi dopati, in mai multe discipline, meciuri trucate, pariuri oneroase, despre transferuri la cluburi ce sa mai vorbim … urmeaza naturalizarile, daca nu au inceput deja prin naturalizarea romanului max nicu … lista este lunga Eric, Brandan sau chiar Moraes, brazilieni ca e vorba de fotbal – si aici sunt cei mai buni – astfel nu prea avem voie sa radem de altii … o singura problema, sa naturalizezi e mai mult sau mai putin simplu, intrebarea ramane aceasi „PE CINE” … astazi „olandejii” au reusit – au gasit 2 chinezoaice si 1 rusoaica – brazilienii tenisului de masa – si cu toata nefericirea noastra trebuie sa le spunem bravo … cineva este interesat de ping-pong la ei in tara … la noi nu e nimeni interesat nici macar de stelele noastre … pacat …

darius (26 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 15:05

imigrantii de prima si a doua generatie nu ar trebui lasati sa concureze pentru tara de adoptie in nici un sport.

Grey Wolf (8 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 15:09

FRUMOS ARTICOL. FELICITARI.

E.T. (15 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 15:15

Discutia lancezeste, pare-se …

Si nici macar nu ne-ati spus cine sunt cele doua tari acuzate de incalcari grosolane ale … „europenismului” …

Poate Olanda e prea mica pentru a strange o echipa – feminina! – (competitiva) de tenis de masa (care nu e chiar fotbal) …

Dar cum sa ne faca Polonia asa ceva ? Nu e aceasta campioana anticomunismului ? Sa fie oare „comunistii” (polonezi ?!) in spatele acestor incalcari ?

Sa nu insemne nimic daca Romania a invins chinezii Poloniei, dar nu si pe cei ai Olandei (deocamdata!) ? Sa nu sugereze asta ceva despre diferenta in puterea economica de … „cumparare”/convingere ?

Sa nu le multumim chinezilor, fiindca ne-au aratat ca ar mai fi de lucru, pana la titlul mondial ? Care ne sugereaza ca e de lucru, daca nu vrem ca un titlu european sa fie o gluma, pe langa unul mondial ?

O jucatoare chineza de 37 de ani invinge una europeana cam 16 ani mai tanara ?! Inseamna ca putem si noi spera ca inainte de retragere, cele curente vor ajuta la ridicarea multor altora! Stati asa: unde „lucreaza” fetele noastre ? In Romania, ori la alte cluburi europene (ori cine mai stie) ? Chiar asa: a fost cineva in China, la specializare ? Ori e imposibil, din cauza dezacordului dintre sisteme ?

Inca o data, va multumesc, d-le Geambasu!

Ghandalf (18 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 15:48

Da, fetele noastre sunt campioanele morale.
Totusi, parca China nu este o tara europeana…
„Olandezele” Jiao Li, Jie Li si… Jet Li :), mananca si ele o paine intr-o tara necomunista si nu sunt de blamat nici pe departe pe cat este federatia de profil.
Oricum, felicitari fetelor, va doresc sa invingeti China la mondiale.
…DIXIT

E.T. (15 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 16:06

Sa nu spun ca nu i-am abuzat bine generozitatea d-lui Geambasu, scriind de 3 ori in 24 ore pe blog-ul sau:

Nu imi amintesc sa fi citit vreodata, in vreun articol sportiv, remarca asupra asteptarilor suporterilor din diverse sporturi: toti vor sa invinga favoritii lor! Steaua, ori Dinamo, Rapidul, ori Clujul, ori Craiova, Timisoara ori Iasiul etc. Ori Federer, ori Nadal, ori Murray, ori … Ori Spania, ori Germania, ori Olanda, ori Franta, ori Italia, ori Brazila, Argentina ori Uruguaiul, Romania, ori …

Daca stai sa te gandesti, de cate ori spun suporterii respectivi ce gasesc la jocul respectivilor sportivi, la calitatile lor ? Tot ce conteaza este identitatea sportivilor ? Nu asa se pare ?

Multumesc!

Racul (27 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 16:33

@E.T. : Una e o echipa de club si alta una nationala.

In plus de asta, nu e deloc clar daca cele doua olandeze naturalizate se „simt” olandeze sau nu. Ganditi-va o clipa ca ele (sau chiar si doar una dintre ele) se simt pe bune olandeze, ca vorbesc olandeza cu un usor accent si ca-si boteaza copiii Bart si Joke 🙂

Este ca in acest caz suntem putin nedrepti?

andreea (3 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 17:14

in primul rand vreau sa le felicit pe fete pentru ca joaca incredibil de bine! si de asemenea s-a vazut clar in finala dorinta fetelor de a lupta pt Romania!
probabil eram campioane europene la tenis de masa de ani buni daca nu aveau loc aceste naturalizari in masa….mi se pare groaznic ceea ce se intampla…daca si polonia (o tara nu mult peste noi) face aceste lucruri, ma intreb unde o sa ajungem….exista destule asiatice talentate la tenis de masa pentru fiecare tara din Europa, dar ar trebui sa realizam ca asta nu e o solutie pt promovarea tenisului de masa (si a oricarui alt sport in general).
Oricum ideea de baza ramane ca avem o nationala de aur, si sunt total de acord: echipa Romaniei este castigatoarea morala a acestor CE si pt noi si mai mult de atat: adevaratele campioane EUROPENE (european in sensul adevarat al cuvantului)

Cristi (14 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 17:50

Dle Geambasu, asteptam articolul asta. E penibil sa te prezinti la Europene in halul in care au facut-o „olandezele” sau „polonezele”. Imi venea sa rad cand ma uitam la TV la „Europene”

E.T. (15 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 18:13

Recunosc ca astazi – cel putin – domnul Geambasu mi-a depasit asteptarile. Nu pot raspunde altor cititori fara a incalca evident regulile de postare de mai jos. Publicarea acestor remarci o las fara rezerva la latitudinea sa.

As dori sa ne explice candva semnificatia numelor unor echipe din trecut – pentru noi, cei tineri: „Ripensia”, „Venus”, „Chinezu'” (!) etc. Erau sportivii acestor echipe ceea ce scria pe tricou ? 🙂

Nu pot raspunde altor cititori nici daca ar fi complet nerestrictionat. Ar trebui sa fie clar ca oamenii au pareri personale, pe care le inteleg mai bine ori mai putin bine. Ca nedreptati se intampla foarte des, si ca depinde de vederile cuiva, daca o anume opinie/actiune e o nedreptate sau nu. Ca si o echipa de club ar putea avea nevoie de o identitate locala. Evident, e mai usor de acceptat un transfer in interiorul unei tari, de la un oras la altul, decat de la o tara la alta. Daca ar incepe si transferuri de pe … Venus (!;sa zicem), atunci cele din China ar fi mai usor de acceptat: ar fi macar co-planetari.

Cum ramane cu rusinea ca titlul european e departe de cel mondial ? Si nu in primul rand rusinea sportivelor noastre, nici pe departe! Cum ramane cu faptul ca se poate sa invingem si chinezi, daca tragem mai tare ? Cu respectul pentru jucatoarele Chinei, cu un cuvant de apreciere si multumire adresat lor, fiindca ne ajuta sa devenim mai buni ?

Nu ii reprosez d-lui Geambasu modul in care a scris, mai degraba ii multumesc – de data aceasta – pentru sinceritate si curaj. As fi preferat ca dupa expunerea propriului necaz – ca roman – sa „stranga mana” acelor sportive. Nu stiu daca o China „democrata” ar fi influentat traiectoria articolului. As vrea, desigur, sa vad subiectul abordat mai in adancime, dar … si atat este poate mult mai mult decat ne-am fi permis nu demult. Poate asa e, omul nu e niciodata multumit.

namidee (94 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 18:52

Eu as zice sa nu fim ipocriti totusi. Daca nu ma inseala memoria, la haltere pentru Romania concureaza niscaiva sportivi din R. Moldova, iar la fotbal se discuta intens despre naturalizarea unor straini. Sa nu mai vorbim ca prin vest sunt multi emigranti de peste tot, nascuti si crescuti acolo si care, cu exceptia culorii pielii, sunt cetateni la fel ca ceilalti. Deci, d-le Geambasu, ne puteti cumva spune unde s-au nascut „polonezele” si mai ales „olandezele”?

un fan (12 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 19:13

e intr-adevar prea mult cu aceste naturalizari fortate.
o intrecere intre tari ar trebui sa aiba legatura cu tarile respective, cu specificul lor. la echipele de club nu e nici o problema, fiecare sa ia in echipa pe cine vrea si poate, e dreptul la munca, la performanta etc. nu ma deranjeaza daca 99 din primele 100 de jucatoare din lume sunt asiatice. bravo lor! dar un campionat mondial sau european in orice sport e frumos tocmai prin diversitatea etnica, culturala, a scolilor sportive. prefer un campionat mondial sau european mai slab decat campionatul national al Chinei decat unul care sa fie identic cu acesta din urma.
iar in cazul particular al campionatelor europene mi se pare chiar ridicol si caraghios sa vezi atatea asiatice. cum ar arata o cupa a Africii cu toti jucatorii albi?
limitarea la o singura nationala si acordarea in mod corect a cetateniei ar rezolva in mare parte problema, desi daca din chinezoiacele deja naturalizate se nasc poloneze, olandeze sau cine stie ce alta natie de blonzi s-ar putea sa fie deja prea tarziu.

XYez (1 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 19:21

Frumos articol !
BRAVO FETELOR !

Calin (1 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 20:03

Bravo fetelor!

Cristi (14 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 21:18

Pentru namidee: dupa o scurta cautare, uite ce zice domnu Google: „Li Jiao (born 15 January 1973) is a Chinese-born professional table tennis player who now represents the Netherlands.
She was born in Qingdao, and resides in Heerhugowaard”
E chinzoaica.

Eugen Borbely (15 comentarii)  •  16 septembrie 2010, 23:15

Domnule Geambasu,
E adevarat, fetele noastre sunt de toata lauda, dar daca nu stiti urmasii lui Mihai Viteazul si ai lui Stefan cel Mare se numesc Basescu, Boc, Vanghelie, Mitica, Vadim…Oare ne putem mandri cu ei? Pe mine nu ma deranjeaza daca am avea chinezi, nigerieni, sau orice alta natie in loturile nationale atata timp cat ei(ele) castiga trofee pentru Romania. Ma ingrijoreaza cei care ne fac de ras, iar ei nu au nume de pe alte meleaguri…
Mult succes!

tiberius (5 comentarii)  •  17 septembrie 2010, 0:29

hai sa fim sinceri si sa spunem ca aceste chinezoaice din echipele olandei, poloniei etc. nu sunt nici macar intre primele 30 din tarile lor… de ce nu joaca ele ptr. nationala chinei?
asta nu scade insa meritul fetelor noastre!!

c34ctin (2 comentarii)  •  17 septembrie 2010, 7:36

Domnule Geambasu ,de ce nu fac si ai nostri naturalizari ??
acum o sa imi sara in cap toti ca prefer strainii in locul autohtonilor.
Problema e in felul urmator,fie ca vrem sau nu vrem marile forte in fotbal(am ales acest sport deoarece sunt cele mai multe cazuri de naturalizari):Franta,Olanda,Anglia,Germania ,Spania Italia si Portugalia apeleaza la nationalizari.Nu mai e de mult un secret faptul acesta.
Cel mai bun exemplu este nationala Germaniei U-21 care a castigat CE anul acesta:doar 2 Germani get-beget in echipa,in tot lotul de 23 erau vreo 3-4.TRebuie sa ne mai miram ??
Atata timp cat tara gazda fera conditii foarte bune unui sportiv care nu are loc in nationala tarii sale nu este un capat de .. tara(cati brazilieni sau argentinieni au fost naturalizati de-a lungul timpului de catre nationalele europene?de ce? pentru ca nu au avut loc in nationalele lor).
Noi de ce nu naturaliam??Ungurii au facut-o,bulgarii la fel,pana cand si sarbii sau ucrainienii au cate un croat sau bosniac,respectiv un rus sau un polonez in echipa.
Numai noi suntem fraieri si spunem ca ai nostri sunt mia breji.S-a vazut in ultimul timp ce buni sunt fotbalistii romani,mai ales la nationala.
PS:eu nu sustin ca ar trebui sa avem o nationala ca a Frantei,dar 3-4 straini care sunt buni si nu au cum sa joace pt tara lor si doresc sa o facsa pt Romania eu unul cred ca trebuie chemati sub tricolor.Si cu acesta ocazie se creaza si anumite solutii in cazul unor accidentari si nu in ultimul rand se mareste si aria de selectie.

razvan (1 comentarii)  •  17 septembrie 2010, 7:38

foarte frumos articolul! felicitari si multumim

Razvan (1 comentarii)  •  17 septembrie 2010, 11:21

Chapeau bas! Articol.. e un articol.. nu un text care sa umple pagina.. frumos

bogdan (1 comentarii)  •  17 septembrie 2010, 11:32

sunt socat!! evident nu ati fost destul in olanda ca sa vedeti si intelegeti cat de multiculturala este aceasta tara cu o diaspora uriasa chineza.

aceasta este intr-adevar imaginea olandei. cat despre xenofobia din romania cei cu drumuri in asia si timp petrecut in societati dezvoltate si deschise pot doar sa suspine foarte adanc!! Foarte urât!

Sorin din Timisoara (2 comentarii)  •  17 septembrie 2010, 14:58

Adevarul este ca in lupta pentru gloria sportiva si mai ales pentru avantajele financiare ce le aduce gloria sportiva intreaga lume a cam uitat spiritul sportiv. Se „inchiriaza” spotivi care sa aduca titluri si trofee prin performanta lor pentru ca este mai simplu si mai ieftin decat sa cresti sportivi care sa faca performanta. In plus, marea majoritate a sportivilor au pretentii materiale din ce in ce mai mari (nu ma refer la sportivii ne-fotbalisti din tara noastra, ma refer la conduita generala a sportivilor din toata lumea). Incep sa regret vremurile cand jucam handbal pentru placerea de a juca si cand o sticla ce cico (sau brifcor) si o prajitura erau o rasplata nemaipomenita pentru o victorie, oricum amintirea momentului in care am primit prima oara tricoul de joc sa il pastrez acasa (dovada a faptului ca am devenit titular de baza) in loc sa il predau dupa meci … emotiile acelea nu se pot repeta niciodata si nu m-ar intelege nici unul dintre tinerii care aleg sportul la ora actuala pentru ca o fac (marea majoritate) numai din ratiuni financiare. Pacat, incet incet si sportul devine o afacere.

Comentează