Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Artmania, festivalul care moare, Iron Maiden, dinozaurii noştri dragi

Sibiul a rămas acelaşi. Fosta capitală culturală europeană îşi primeşte oaspeţii la fel. Rockeri şi de alte confesiuni muzicale. Oamenii sînt amabili, cafenelele, restaurantele şi barurile gem de consumatori, pentru o bere aştepţi un secol, iar pentru un şniţel o […]

marți, 17 august 2010, 6:18

Sibiul a rămas acelaşi. Fosta capitală culturală europeană îşi primeşte oaspeţii la fel. Rockeri şi de alte confesiuni muzicale. Oamenii sînt amabili, cafenelele, restaurantele şi barurile gem de consumatori, pentru o bere aştepţi un secol, iar pentru un şniţel o eră geologică. Pentru că e foarte la îndemînă, ţi se spune că sîntem în România, deşi în situaţiile convenabile auzi tot felul de poveşti nemuritoare cu saşi şi şvabi. Ceva s-a schimbat în rău la Sibiu din 2007 încoace, cînd am fost întîia dată la Artmania. Ceva care nu ţine nici de oraş, nici de chelneri. Ceva legat de organizatori. Nivelul festivalului scade alarmant, lipsa de orizont a celor care aleg trupele pare şi ea evidentă. Trupele invitate anul acesta au arătat exact ca pentru un an de criză, din linia a doua a notorietăţii, cu minimum de mijloace tehnice, dar şi de personal. Fiind cumpărător de abonament, am observat că la nivelul preţului biletelor criza nu s-a manifestat. Houston and Sibiu, we have o problem! Las’ că un păhăruţ de Jagermeister de 50 de grame băut în spaţiul festivalului se plătea cu 3 jetoane.Fraţilor, unde-i bateristu’?
Să trecem la muzică. Între slab, mediocru lustruit şi mediu spre bine. Amintiri şi nostalgie după Anathema, Opeth, My Diyng Bride, Within Temptation, Tarot. La capitolul slab spre mediocru, Sisters of Mercy. Cu pronunţate accente de ridicol. O scenă inundată de fum colorat şi gros, ca la un barbecue cu pastramă de oaie. Efect scenic menit să ascundă absenţa bateristului, suplinită de sintetizatorul care reproducea şi sunetul clapelor. Andrew Eldrich şi ceilalţi doi cetăţeni britanici susţin că ei ar cînta rock gothic, dar voi să nu îi credeţi! Fiindcă nouă ni s-a părut că băieţii şi-au ratat o carieră remarcabilă în muzica disco şi electronică. Ceva între Modern Talking şi Kraftwerk.
Mai departe. Sirenia. Mediocru spre mediu. Norvegieni din Stavanger întăriţi cu o solistă vocală din Spania. Ailyn, Pilar Gimenez Garcia pe numele ei de domnişoară nerockeriţă, e o fată drăguţă, cu o rochie remarcabilă, dar cu voce încă în căutare. Pretenţios spus, Sirenia aparţine curentului symphonic rock. Foarte pretenţios spus, doar Morten Veland (chitară, clean vocals, death vocals) ridicîndu-se la un nivel acceptabil. Idei puţine, multă muzică înregistrată pe bandă (clapele, corurile). Aveai impresia că jumătate din formaţie rămăsese acasă.
Şi mai departe. Kamelot. Americani. Power metal. Din nou pretenţios spus. Pasajele instrumentale undeva între notele 6 şi 7, implicare OK, solistul vocal, norvegianul Roy Khan, cu o prezenţă scenică originală, dark casual elegant dacă o putem numi aşa. A mulţumit publicului român cu neaoş „gincue” polonez, mai pe urmă flegmînd de cîteva ori pe scenă, efect probabil al unui prînz cu ciolan afumat şi varză călită. Voce adaptată stilului trupei. Inspiraţie componistică modestă.
Încă mai departe. Dark Tranquillity, melodic death metal. Trupa cea mai vie a festivalului. Suedezii din Goteborg au şi interacţionat cel mai natural cu publicul. Mikael Stanne a alergat şi a cîntat death growl fără oprire timp de o oră şi un sfert, s-a bucurat de atmosfera din Piaţă şi a promis că Dark Tranquillity va reveni in România. Nu era un angajament politicos, ci bucuria de a descoperi un public care merita o muzică mai bună decît Sisters of Mercy.
Apogeul Artmaniei 2010 urma să fie Serge Tankian. Carte de vizită solidă, muzician, poet, instrumentist, compozitor şi, nu în cele din urmă, activist politic. Sau politruc, cum ştiam noi de pe vremea lui Ceauşescu. Omul a dat numeroase interviuri printre două îmbucături la prînzul de la Hotel Gothic, unde a şi locuit la Sibiu, apoi a urcat pe scenă pentru a condamna realităţile crude ale lumii capitalului, pentru a-i anatemiza pe milionari, pentru a-l înjura pe George W. Bush. Mă rog, mesaj protestatar de stînga la modă în anumite cercuri mai mult sau mai puţin semite în USA. Muzica, un haloimăs, adică un fusion – rock and roll, dance, disco, heavy, symphonic, plus înjurăturile adresate bogaţilor Americii, Americii în general, acea Americă în care el a crescut, a învăţat muzica, a format System of a Down, unde s-a îmbogăţit, brr!, acea Americă tolerantă şi imbecilă care îi permite lui să protesteze împotriva sistemului, a nedreptăţilor sociale, în timp ce armeanul din el mai pune cîteva cărămizi la contul din bancă. La final, după doar o oră de întrebuinţare, apostolul cu cioc al săracilor nu a bisat nici măcar o melodie, fiindcă, nu-i aşa, nu de pomeni au nevoie sărmanii, ci de proiecte!

Maiden. Forţă, energie, nostalgie
Duminică dimineaţă, miros de cafea la ibric şi kurtos kolak. Sibiul strîngea scena unui festival cam prăfuit şi fără viitor în trendul actual atunci cînd la Cluj totul era gata pentru concertul Iron Maiden. Clujul ambalat la maxim, tuşat de iminenţa venimentului. Dinozaurii englezi în frunte cu dinozaurul-pilot Bruce Dickinson şi dinozaurul-fost junior de perspectivă la West Ham, Steve Harris. Au cîntat o oră şi 45 de minute în faţa a mai mult de 25.000 de suflete amatoare de heavy-metal, cu pasiune, cu energie şi dăruire, au ţinut să regleze cu manual tunnig problema „geo-politică” – deci locul concertului, nu Transilvania pur şi simplu, aşa cum apărea pe site-ul lor, ci Transilvania in Romania, thanks Bruce!, asta pentru românii mai sensibili -, apoi au dat drumul la instalaţie, la instrumente şi la voce, au degajat energie şi pasiune, au lovit în chitare cît au putut (cam mult după gustul meu trei chitare solo, cam strident şi cumva demonstrativ, ce-i mult strică, nu neapărat sporeşte calitatea). Sonorizarea reglată după primele două piese a fost OK, nu uau, participarea fanilor la înălţime, peste ce au demonstrat toate trupele prezente prin Ardeal (România) în perioada asta, ei, alde Bruce şi compania, şi-au făcut treaba cu dăruire, dar au bisat exact în limita contractului şi şi-au strîns jucăriile imediat după ultima piesă prevăzută în contract, pragmatici ca domnul Paszkany de la CFR care a contribuit decisiv la aducerea lor la Cluj (Kolosvar) – România, totuşi -, apoi s-au urcat în maşini şi au plecat în trombă spre aeroport. Spre alte zări, nu neapărat mai senine, dar sigur mai răcoroase. De fapt, spre acelaşi orizont al muzicii lor din altă eră, dar atrăgătoare. Rockeri bătrîni, fideli pînă la sfîrşit unui crez.

Iron Maiden la Cluj- Napoca- ,,Brave New World”

Iron Maiden la Cluj- Napoca- ,,These Colours Don’t Run”

Comentarii (83)Adaugă comentariu

Haloweed by thy name (1 comentarii)  •  17 august 2010, 18:58

Duminica as fi vrut sa ma impart in doua ! Sa merg la Craiova sa o sustin pe Poli si sa fiu si la Cluj la Maiden. Cum nu se poate ,am ales a doua varianta si nu am ce regreta ! Injuraturile de la Craiova o sa le mai aud dar un show Iron Maiden nu e de ratat.

Azgardu (1 comentarii)  •  17 august 2010, 19:04

Daca maiden veneau in ’93, la Timisoara, asa cum se zvonea pe atunci, ar fi fost intr-adevar deosebit, atunci erau mult mai in voga si chiar mai in forta. Acum il vad ca fiind doar un eveniment cultural care ar fi trebuit bifat, daca aveai posibilitatea.
Bun articol! Si multumiri pentru linkuri …

claude (1 comentarii)  •  17 august 2010, 19:15

„mai pe urmă flegmînd de cîteva ori pe scenă, efect probabil al unui prînz cu ciolan afumat şi varză călită”
Cristi, ești nedrept. Am stat de vorbă destul de multă vreme cu Roy Khan înainte de concert. Prânzul lui a contat într-o ciorbă cu multe pastile antacide. Chiar dacă l-a dărâmat căldura nu a făcut fițe că nu are chef de interviuri și conferință de presă. Pentur cât de rău s-a simțit după amiaza, seara a cântat chiar ok. Acuma nah, ca pe One cold winters night nu a sunat, dar altfel, a fost chiar fain. Cât despre organizarea festivalului, ce are a face cu servirea din localuri?

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  17 august 2010, 20:12

claude

Poate ca sint un pic nedrept, dar spun adevarul. Si ceilalti solisti au suportat caldura, noi la fel, dar nu am scuipat pe scena. Cit despre voce, nici nu am zis ca ar fi sunat foarte rau.

Blood Brothers (8 comentarii)  •  17 august 2010, 20:14

Cristi te admir, dar se pare ca incepi sa te cam dai ATOATESTIUTOR. Imi pare rau, dar evenimentul de la Cluj a fost extraordinar…. Daca tot te lauzi ca ai fost pe acolo, de ce nu spui nimic de multele familii care si-au adus copii mici la concert, de multele lucruri bune care s-au intamplat in jurul concertului? Deh, carcoteala de Bucuresti…. Pacat, ai putea fi mai retinut…..

live after death (3 comentarii)  •  17 august 2010, 21:00

Am fost si eu atat la Sibiu, doar la a doua seara si la Cluj.
In mare parte sunt de acord cu ce ai spus. La Sibiu am mers pentru Serj, (imi place System of a down si am apreciat si primul lui albu, solo), dar am ramas cu un gust amar. Muzica putina, cele 2 piese cunoscute cantate la inceput, in rest mesaje comuniste la greu. Si fara bis.
In schimb Maiden a demonstrat inca o data ca sunt profesionisti adevarati.
Totusi, concertul din Bucuresti din 2008 a fost mai reusit dupa parerea mea, chiar si datorita faptului ca a urmat tiparul Live after death cu piese mult mai cunoscute.
Fata de ce ai spus tu Cristi, eu am observat niste diferentele fata de concertele din Bucuresti. La AC/DC un rocker grabit probabil ne-a daramat vreo 3 beri care asteptau jos sa se goleasca cele din mana si a plecat mai departe chiar daca am strigat dupa el. La Cluj un tanar neatent a daramat o bere si a insistat 5 minute sa o plateasca dupa ce si-a cerut scuze inca 5.

child (2 comentarii)  •  17 august 2010, 21:05

the sisters of mercy nu incercau sa ascunda absenta bateristului de pe scena. the sisters of mercy nu au avut niciodata baterist pe scena. si asta din 1980.

ce-mi plac oamenii care vorbesc fara sa stie despre ce e vorba. probabil le place sa se auda vorbind.

sandman (1 comentarii)  •  17 august 2010, 21:15

In ultimii ani a fost evident ca cea mai ajutata echipa de catre arbitri a fost CFR Cluj. Evident pentru toata lumea, exceptandu-i pe cei de acolo, care dupa fiecare acuza a adversarilor ieseau in fata si ii criticau pe acestia ca dau vina pe arbitri pentru propriile esecuri, iar ei nu comenteaza arbitrajul. Acum dupa un meci in care Muresan si ai lui au fost dezavantajati, putem trage urmatoarele conluzii, concluzii sugerate chiar de presedintele clujenilor in declaratiile sale despre cei care vorbesc de arbitraj.

Iuliu Muresan nu vorbeste despre arbitraj, cel putin nu atunci cand acesta este in favoarea sa cum a fost dupa meciul cu Branesti sau Craiova (“Nu cred că fost penalty, nu comentez arbitrajul”). Nici eu nu cred ca a fost penalty, rosu sau ca s-aufacut alte greseli la meciul cu Astra, dimpotriva, arbitrajul a fost “corect, cu mici greşeli de ambele părţi”, ca in supercupa.

Acum Iuliu Murean vrea sa depuna memoriu, dar uita ca “numai cei care pierd acuză!”, cum a facut Urziceniul dupa supercupa. De asemenea uita ca “I-am învăţat pe jucători să nu fie plîngăcioşi. Noi nu încurajăm cerşetoria!”, dar memoriul ce este? Criticile la adresa arbitrajului sunt “poveşti de frustrati”, iar „alţii trebuie să înveţe să şi piardă! Noi avem mentalitate şi spirit de învingător!”, au, doar cand ii avantajeaza lucrul asta probabil.

Toate citatele sunt cuvinte spuse de Iuliu Muresan, si nu pot sa ma intreb, cum e domnule, arbitri gresesc numai cand greselile sunt impotriva Clujului, nu si impotriva altor echipe? Si ce se intampla cu atitudinea dumneavoastra, prin care descurajati criticile la adresa arbitrilor, unde a disparut acum?

Concluzia e una singura, Iuliu Muresan e poate cel mai mare ipocrit din fotbalul romanesc.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  17 august 2010, 21:44

child

Scuze, imi recunosc ignoranta in materie de sisters of mercy. Mare trupa, de altfel! Ca urmare, vom breveta trupele fara baterist. Fara basist, fara clape. Fara muzica, daca sa poate. Sau frati cu Depeche Mode. Aleluia!

live after death
Incerc sa nu mai fac mereu antiteza asta Bucuresti – Cluj, Timisoara sau alte orase. Nu mi se pare productiva. Posibil ca la Cluj sa se fi intimplat asa, iar la „Bucale” altfel, mitocania e insa patent national, dincolo de geografie.

blood brotehers
Nu sint atoatestiutor, nici autostivuitor ca Borcea. Cred ca totusi nu ai citit foarte atent, pentru ca am avut cuvinte de lauda despre publicul din Cluj. Prea mari sensibilitatile astea regionale, obsesia cu miticii necivilizati si ardelenii occidentali. Iar tema articolului era alta si se referea mai ales la decaderea Artmaniei.

Aaragn (3 comentarii)  •  17 august 2010, 21:59

Cristi, Dark Tranquillity nu sunt in niciun caz „din linia a doua a notorietatii”, poate doar daca i-ai descoperit accidental acum, nu cand lumea incepea sa silabiseasca Gothenburg odata cu Skydancer si Gallery (si colegii In Flames). Serj Jerkian a fost entitate tolerata la concertul asta, nu headliner. Daca as fi fost in Ro, n-as fi ezitat niciun moment sa aleg Artmania in loc de Maiden la Cluj. Sirenia, Kamelot? Daca DT canta Lethe, pot s-o bage si pe Lady Gaga…

alin (1 comentarii)  •  17 august 2010, 22:04

Cristi, nu as trece atat de simplu peste concertul lui Serj. Mi s-a parut ca omu’ a interactionat bine cu publicul, dincolo de discursul socialist, marxist, stangist, pe care l-a avut. A avut o prestatie curata, si-a dat silinta, piesele sunt dementiale live, „elect de dead” e un album excelent, poate comparabil si cu treaba care a facut-o la SOD. Raman la parerea ca Serj Tankian este un reprezentant important ai rock-ului contemporan de calitate.
Apoi, a mai fost problema atmosferei. Publicul de la Sibiu mi s-a parut cam apatic, nu stia sa interactioneze, sa simta muzica, poate cu exceptia unui „pogo” pe Empty walls.
Si la trecerea in revista a formatiilor de prima mana care au venit la Sibiu trebuia sa incepi cu Nightwish 🙂

Respecte si traditionalul Haide „U”!

Andrei (3 comentarii)  •  17 august 2010, 22:15

Nu te obliga nimeni sa-ti placa Sisters of Mercy, si eu consider trupe gen Opeth sau Within Temptation niste porcarii (vorba aia, just about as exciting as watching a turd dry), dar daca nu cunosti istoria si stilul trupei cel mai bine e sa te abtii de la afirmatii care dau usor in penibil. Auzi, „Andrew Eldrich şi ceilalţi doi cetăţeni britanici susţin că ei ar cînta rock gothic, dar voi să nu îi credeţi! Fiindcă nouă ni s-a părut că băieţii şi-au ratat o carieră remarcabilă în muzica disco şi electronică”. Pai mai Cristiane, Sisters of Mercy sunt printre taticii muzicii gothic.

Acum inteleg ca poate ai crescut cu rockul anilor 90, dar faptul ca in perioada 93-95 au aparut un zilion de trupe de metal care s-au etichetat ca „gothic metal” pt ca se imbracau in negru si adaugau niste clape la grohaituri (si din pacate vad ca inca exista multe dintre trupele respective) nu inseamna ca au avut vreo legatura cu muzica goth.

Nu-s vreun goth (chiar nu ma omor deloc dupa subcultura gothic), dar Sisters of Mercy e totusi o trupa care merita respect.

cynic (37 comentarii)  •  17 august 2010, 22:39

mda,Sisters of Mercy au cantat intodeauna fara baterist. ma rog,eu sunt mare amator de metale grele si foarte grele dar SoM intotdeauna mi-au placut. ce ti-e si cu gusturile astea…

Iron Maiden este Iron Maiden.

cynic (37 comentarii)  •  17 august 2010, 22:41

ah,am uitat total de Cargo. nu vreau sa ma dau destept,dar era sa adorm in timp ce cantau. fara misto,cred ca am cascat de cel putin 5 ori in timp ce cantau „Ploaia”. un setlist total neadaptat headliner-ului.

r (7 comentarii)  •  17 august 2010, 22:41

Sisters of Mercy n-au tobar, Maiden au prea multi chitaristi… La Sibiu e nasol, Maiden au facut totul dupa contract. Nu vrea nimeni sa-ti faca si tie pe plac ? Nu cred ca tobarul sau alt instrument face totul in muzica. Al naibii Beethoven ala, ca a compus el fara sa se gandeasca la tobar! Si enervantii aia de la Apocalyptica, cum si-au permis ei sa cante rock la violoncel. Nu s-au gandit ca sunt ziaristi in Romania care n-o sa fie de acord ?

bango (3 comentarii)  •  17 august 2010, 23:24

ca sa fie rock-uichendul complet: haggard la bistrita.
atmosfera faina, relaxata intr-o locatie pasnica si verde la margine de oras. inainte de concert, niste chestii zica-se medievale cu cai, lancii, arcuri si ceva care cica a fost teatru . ma rog…chici, dar macar a trecut timpul mai usor (concertul a inceput abia pe la 22.30)

dar haggard…perfecti. muzicieni. timp de 2 ore si ceva, m-am resetat complet, imersand in lumea lor. sonorizarea, cu mici exceptii, ok.

pacat de public. nuuu, nu a fosta naspa, dimpotriva. dar a fost putin, in jur de 900-1000 oameni. or, o rockareala fara mii de maini care sa se agite cu destile raschirate, e cam fara sare si piper.

maiden? hmmm, ok, desi nu au bagat vechiturile. profesionisti, dar atat. la maiden am fost la un spectacol, la haggard am fost la un concert. mare diferenta.

Sibian (2 comentarii)  •  17 august 2010, 23:52

Cristi cam ai dreptate…dupa un trend ascendent festivalul Artmania o cam ia la vale. La ce formatii rock s-au perindat anul acesta prin tara puteau sa aduca niste nume mai sonore…cat despre cat de civilizati suntem, noi romanii suntem chiar ffffff necivilizati(nu conteaza c gen de muzica asculti, sau din ce regiune esti)…atata timp cat nu gasim cosu de gunoi si distrugem tot c prindem….se spune ca civilizatia unui popor se vede in toaletele p care le au…cu asta am cam spus totul

gioventu (2 comentarii)  •  18 august 2010, 0:03

Andrei tata, gothul nu are nici o treaba cu gothic metalu’. Daca vrei , pionerul rockului gothic e un tip de prin anii ’70 caruiai spunea Christian Death. Vezi ca e posibil sa gasesti ceva pe youtube.

jivago (17 comentarii)  •  18 august 2010, 2:36

Ce putini rockeri pe site la gsp. cam putine commenturi ai domnule Cristi Geambasu, la asa-zisa ta cronica a evenimentelor rock ale weekendului din Transilvania (din pacate in Romania).
Daca scrii despre guta,becali,adi minune,adi de la valcea (ia cati stiu) , vei avea 100 de commenturi intr-o ora 🙂 . Ce zici?

Marmorosblanc (5 comentarii)  •  18 august 2010, 2:58

Domnule Geambasu,

Era sa v-o servesc si eu p-aici cu „Sisters of Mercy n-au avut niciodata baterist, nici in studio nici pe scena”, dar vad ca v-au informat altii inaintea mea. Cat despre ce inseamna trupa asta in istoria muzicii, dupa mintea si cunostintele mele, au creat o micro-revolutie in anii ’80. Ceea ce n-as putea spune despre zecile de clone Theatre of Tragedy/Tiamat/Anathema etc care au proliferat in anii ’90 si dintre care unele, nu se stie de ce, mai exista si acum.
In alta ordine de idei: nu stiu ce va face sa credeti ca in US cercurile „semite” sunt stangiste. In fapt, ar avea mai mult sens sa credeti ca „cercurile semite” sunt de dreapta si l-au sustinut pe George W. Bush, pentru ca acesta la randul lui a sustinut Israelul cu mult mai mult aplomb decat o face succesorul lui. Insa asta e o prostie, sa presupui ca membrii unei etnii au opinii politice uniforme fiindca fac parte din etnia aia. De pilda eu am cunoscut multi aromani civilizati si educati, spre deosebire de aromanul ala cu care va conversati dvs. aproape zilnic la tv. Ce sa mai cred? 🙂

Alan (2 comentarii)  •  18 august 2010, 7:20

Cam putin despre Dark Tranquillity domnule …

Alan (2 comentarii)  •  18 august 2010, 7:22

@ Azgardu: Maiden nu este in voga … Ei dau tonul la „voga”.
Maiden la Timisoara? Sa-l vada pe Ciuhandu, ah?
„Eveniment cultural care trebuia bifat?”
Bai, da’ tu esti „banatan” de-a dreptul mah …
Vai de capul tau!

Csabi (1 comentarii)  •  18 august 2010, 7:41

Pentru un ungur sensibil: Kolozsvár nu Kolosvar.

stef (20 comentarii)  •  18 august 2010, 8:35

nu am fost la concerte, poate ca ai dreptate in legatura cu aceste comentarii, dar despre serj tankian in special si SOD in general, numai de bine…

Cosmin (2 comentarii)  •  18 august 2010, 9:04

Cristi, m-am bucurat cand te-am vazut cu baietelul pe strazile Sibiului si m-am intristat teribil la citirea randurilor astora. Eu, de exemplu, am venit la concerte DOAR pentru Sisters of Mercy, pe care ii consider o formatie extrem de solida, parintii rockului gothic cum spuneau si alti cititori, iar Eldrich este o voce deosebita, solida, care iti da un fior rece pe sira spinarii.

In plus, Dr. Avalanche, cum se cheama toba electronica a lor, a fost la vremea ei o inventie revolutionara, care a deschis calea in fenomen. Daca ai fi ascultat More, versiunea originala in duet cu Ofra Haza, poate ai fi apreciat cu alti ochi. Oricum, ceea ce a mai spus cineva, si mie trupele enumerate de tine nu-mi spun nimic, dar in niciun caz nu vin sa arunc cu noroi in ele. La fel cum nici Dark Tranquility nu mi-au placut (din cauza de grohaituri), dar i-am apreciat pentru vivacitate si pentru orchestratie, nu neaparat de nota 6 😛
In rest, adevarat, Serj, desi extrem de solid ca prestatie, cu niste acorduri si cu o voce speciale, deosebite in peisajul destul de anost al rockului contemporan, a depasit limita cu mesajele lui de stanga pe care poate nu toti le gustam. In plus, mare pacat ca n-a venit la bis, nu cred sa mai fi vazut trupa care sa nu vina la bis.
In final, o nota speciala pentru 9.7 Richter care au cantat in Bohemian Flow sambata noaptea si care promit mult. Bravo Cosmin!

Gaby (30 comentarii)  •  18 august 2010, 9:37

Ai fost cam nedrept cu solistii. Intotdeauna la Artmania (nu doar anul acesta, chiar si Nightwish au avut problema asta) a fost o problema cu sonorizarea microfoanelor in comparatie cu cea a instrumentelor.
Artmania de anul acesta a fost cu adevarat un festival, pentru ca s-a extins in toata localitatea, nu doar niste concerte. De exemplu,in Piata Mica au fost concerte de buna calitate (ex: puteai sa descoperi Tiarra, o trupa romaneasca foarte interesanta, dupa parerea mea, care canta gothic de buna calitate pe vreo 7 instrumente – au si tobar, dar nu bag mana-n foc ca e prea sonor, dar vei gasi si violoncel), aveai intrare libera sau foarte ieftina la muzee – si nu a fost doar ceva sa dea bine, pentru ca la Bruckental a fost o expozitie de arta gotica, ceea ce se potrivea de minune.

Nu poti judeca un festival dupa sonoritatea numelor, pentru ca asta-i ceva relativ. Ar trebui sa ne obisnuim sa fim mai deschisi la nou. Sisters of Mercy nici mie nu mi-au placut, dar n-am nimic cu fumul de pe scena. Putina cautare pe web inainte de festival ti-ar fi zis ca asa este la concertele lor, deci n-ai fi avut o surpriza.
Uite, eu as da orice ca cineva, in Romania, sa-i aduca pe Ghinzu. Asta-i o trupa belgiana de rock alternativ. Asa-i ca nu-ti spune nimic numele asta ? Asta nu inseamna ca nu au calitate.

Ne-am obisnuit sa judecam totul dupa investitia in marketing. Si s-ar putea sa nu fie foarte OK.

DUDU (2 comentarii)  •  18 august 2010, 9:46

Cronica de eveniment zugravita foarte corect de catre Cristi. Depun marturie in calitate de participant la ARTmania si in trecut si la cel de acum cateva zile.
Nu inteleg de ce va aprindeti asa de tare, Sisters of Mercy chiar au fost subtiri. Faptul ca o trupa de rock si eu unul o vad la modul clasic, nu m-a facut ever sa detest trupele care nu se prezinta asa, iar cineva dadea pe aici un exemplu bun cu Apocaliptyca…dar aici era vorba de un fenomen de suficienta descris cumva bine de Cristi.
Imi aduc aminte ca pe vremuri o trupa de electronica(Kraftwerk) dupa multe insistente si-a miscat sculele catre un concert in Japonia. Au fixat totul , s-au pregatit de concert si la ora stabilita au dat drumul la computere si s-au carat de pe scena…din cand in cand mai veneau pentru a mai da drumul la cate o banda inregistrata. La aia mici si galbeni a tinut, i-a dat pe spate, dar in cazul asta concret parca asteptam mai multa implicare si mai putin playback si fake.
Orice ati zice voi, eu prefer o trupa care vine cinstit si iti pune pe tava in mod cinstit niste instrumente si o voce care uneori mai da rateuri cum a fost anul trecut vocea Annetei Olzon de la Nightwish decat sa vad pe scena un „super dulap computerizat” care la o adica putea sa tina locul tuturor chitaristilor, tobarilor si altor instrumentisti ai lumii, manuit de un inginer electronist.
…Parerea mea:)

Din pacate festivalul moare…usor usor, ba mai mult daca la anu` nu vad un cap de afis serios nu cred ca o sa mai bat de la Bucuresti. Si multi au gandit deja ca mine. Anul asta, clar mai putina lume ca anul trecut. Pacat, era un loc extrem de placut Sibiul, chiar daca trebuie sa observ ca nu numai festivalul se duce la vale ci chiar si orasul a inceput sa mai paleasca fata de perioada „Capitala Europeana”…mai sare cate o piatra cubica, mai se arde cate un felinar…ma rog , d`astea traditional romanesti 🙂

La Maiden nu am fost si imi pare rau ca nu am avut cum dar Maiden este si va ramane Maiden. Oare astia de ce nu s-au schimbat de atatia ani si nu au adus un clapar care sa dea afara juma de trupa cu efectele din computer si sa iasa si mai ieftin la imparteala banilor in trupa? 🙂
In alta ordine de idei…baietii cred ca se grabeau sa o taie din Cluj ca sa ajunga inapoi la Budapesta unde era parcat avionul pilotat de Dickinson ce nu a avut loc pe pista aeroportului din Cluj 🙂 🙂 🙂 …grea palma si asta, Transilvania in Romania!…cam jenant.

live after death (3 comentarii)  •  18 august 2010, 9:50

Referitor la faptul ca Maiden a cantat ca in contract la Cluj, daca ne poate consola asta, au avut playlist identic si la Sziget cu o seara inainte.
Poate atat mai pot dinozaurii hehe…

ciupi (376 comentarii)  •  18 august 2010, 9:55

urasc metalul inca de pe vremea metalului otelu rosu – jucat prin ce, pe-acolo – dar si cand au ai dr’acu cate-o balada…

lemn (1 comentarii)  •  18 august 2010, 10:10

@cynic:
dude, ai perfecta dreptate cu cargo…nu inteleg cum dracu in deschidere la maiden canti din 5-6 piese 3 lalaieli…pana si de batacanda si-au batut joc…

festival (3 comentarii)  •  18 august 2010, 10:15

Cristi, sunt din Sibiu si sunt total de acord cu articolul tau. Problema e alta la acest festival, si anume locatia. In 2007 s-a tinut Artmania in Piata Mare doar pt ca era capitala culturala si majoritatea evenimentelor s-au petrecut acolo. Insa in anii urmatori, daca managementul era bun, a fi mutat concertele undeva pe stadion sau in imprejurimi, pt ca decibelii sa poata zbura in voie. Dar cum la noi managementul e doar numele unei facultati in plin avant monden, dar fara nicio legatura cu practica, locatia prost mentinuta a dus la o sonorizare de tot rahatul, si de aici restul problemelor… parerea mea 🙂

leo (15 comentarii)  •  18 august 2010, 10:27

Interesant articolul….ce vreti fratilor omul si-aspus parerea si eu il apreciez pentru asta…Imi placi Cristi ca esti un tip care apreciaza acest gen de muzica.Este muzica baietilor deschisi la minte iar despre festival numai de bine….prost ..bune organizat este binevenit…lumea a inceput sa aprecieze rockul ….tinerii se indreapta spre muzica de calitae…..Metale si iar metal !!

leo (15 comentarii)  •  18 august 2010, 10:29

Apropo….Ciupi…manelistule….probabil iti urla manelele la 8 dimineata din masina!

VLADIMIR (4 comentarii)  •  18 august 2010, 11:18

Asa, si daca Serj are un mesaj de stanga, care e problema? Trebuie sa-i anatemizam a priori pe toti cei care au opinii de stanga? Vino cu argumente si arata ca opiniile lui sunt gresite, nefondate etc., dar nu le respinge din start doar pentru ca sunt de stanga. Si cum o faci? Cu o foarte raspandita atitudine autosuficienta, de om care crede, probabil, ca e „cool” si „matur” sa ia la misto orice discurs tinut impotriva saraciei si a nedreptatii. Chiar crezi ca sistemul capitalist e demn numai de laude? Chiar crezi ca cel care il critica sunt demagogi sau naivi sau teribilisti?
Apoi, mi se pare penibila aluzia vadimista la evrei. De parca doar ei ar fi de stanga in America. Si de parca acolo n-ar fi destui evrei neo-conservatori.
In sfarsit, spune-mi, te rog, de ce nu poti, in acelasi timp, iubi si critica o tara, asa cum face Serj? Daca el – ca atatea milioane de imigranti – a beneficiat de anumite trasaturi fundamentale ale societatii americane (drepturi, libertate, democratie, respect pentru legi, institutii functionale etc.), asta nu inseamna ca nu poate denunta alte trasaturi ale aceleiasi societati, poate la fel de paradigmatice (corporatii lipsite de scrupule, bancheri hrapareti, politica imperialista, bigotism etc.).

Andrei (1 comentarii)  •  18 august 2010, 11:20

@live after death: Orice trupe sau artist (fie rock, metal, pop, new wave, hip-hop si ce mai vrei) are acelasi setlist tot turneul. Numai cele mici obisnuiesc sa isi schimbe setlist`ul.

ekeke (3 comentarii)  •  18 august 2010, 11:41

din pacate, n-am avut cum sa ajung la sibiu anul asta si regret cu atat mai mult cu cat nu mi-am imaginat vreodata ca, daca Dark Tranquillity aveau sa vina in Romania, eu n-o sa fiu de fata. ma bucur ca au fost cei mai buni, chiar daca observ ca in mediul acesta vocile brutale sunt considerate primitive. pana la urma insa death metalul isi demonstreaza oriunde valoarea.

tibi (1 comentarii)  •  18 august 2010, 12:03

excelent reportaj, mai putin numele „Serge Tankian” care din cate stiu eu este Serj Tankian. si intradevar, pacat de artmania, si un oras, superb de altfel, Sibiu, care are posibilitati mult mai mari.

Mihai (2 comentarii)  •  18 august 2010, 12:49

Kamelot sunt power/progressive metal.

Vlad Dracul (1 comentarii)  •  18 august 2010, 13:00

Ideea principala e ca festul e pe duca, si nu sunt de acord cu asta. Au fost aduse si trupe pe val, si legende, dupa mine o combinatie f buna. Da, se putea si mai bine, dar nu ma plang. Iar organizarea impecabila ca de obicei. Ca sa nu mai spun ca am gasit, tot pe Balcescu, o terasa unde se servea foarte repede o mancare excelenta. Concertele de club din noapte, o alta idee excelenta, in alti ani totul era inchis la 12.

cynic (37 comentarii)  •  18 august 2010, 13:04

Cosmin,Temple of Love e cu Ofra Haza,nu More.

NTVL (76 comentarii)  •  18 august 2010, 13:09

Din punctul meu de vedere Artmania este cel mai interesant festival din Romania. Locatie superba, organizare foarte buna, muzica de calitate, multe alte activitati…Cei care se grabesc sa-i cante prohodul ar trebui sa se gandesca de 2 ori – nu este vorba numai de un festival care tine 2-3 zile pe an, sunt evenimente care au loc pe tot parcursul anului…in ultimii ani Artmania a devenit un brand romanesc care trebuie respectat si incurajat, nu este vorba numai de rock aici, cat de mari sunt trupele care vin etc, Artmania poate fi un stil de viata si de a intelege arta moderna in general si muzica in special. Sper sa continue si in viitor in aceeasi directie si sa evite caderea in derizoriu si comercial.

LuciSB (1 comentarii)  •  18 august 2010, 14:31

Am gustat din Artmania, The Sisters of Mercy, trupa mare in anii ’80, compozitii originale, dar parca nu atat de „goth”, ci mai degraba punk…pe atunci. Acum, sa auzea un haulit. Marile hit-uri Dominion / Mother Russia si Lucretia My Reflection de nerecunoscut. Bass fara noima, percutie aberanta. Pacat!
Duminica, fuga la Cluj. Iron Maiden. Trupa de suflet, atat de sincera. Tot ce spun ei e adevarat, show-ul a fost aproape, publicul civilizat si primitor. Dar totusi ii vreau inapoi pe „Irons” din anii ’80. Trupa mare, mare de tot. Da, cam mult trei chitaristi, dar ce erau sa faca daca Adrian Smith s-a impacat cu Steve Harris?!

live after death (3 comentarii)  •  18 august 2010, 15:32

@Andrei sunt perfect de acord cu tine, am spus asta ca raspuns la ce s-a scris in articol cum ca dupa ultima piesa din contract cei de la Maiden au strans sculele si au plecat. Au cantat exact la fel si la Budapesta n-a fost deloc o lipsa de consideratie fata de Cluj.

Cata (1 comentarii)  •  18 august 2010, 16:53

Cristi, te rog sa iti revezi articolul despre Artmania 2007 (http://blogsport.gsp.ro/geambasu/2007/06/19/anathema-pe-cisnadioara/) in care mie unu mi se pare ca la fel critici totul…In articolele tale singura chestie „notabila” de la Artmania ar fi acel concert de la Cisnadioara – intr-adevar de exceptie, dar pe care toti rockerii care asculta si ascultau Anathema constant – l-au blamat si au regretat ca nu au ramas la After Forever atunci.
Cat despre editia de anul asta cred ca ai partial dreptate doar in ceea ce priveste Systers of Mercy (recunosc nu sunt un fun si nici pe mine nu m-au incantat)… Iar despre mancarea si servirea din Sibiu – depinde pe unde ai umblat/mancat. Sunt sute de locuri unde poti manca foarte repede iar servirea este ireprosabila, nu cred ca poti generaliza asta.
Oricum ai uitat o chestie foarte importanta care cred ca trebuie spusa. Artmania este singurul festival destul de important unde iti poti aduce si copilul (mai mic sau mai mare)…

PS. Tot respectul pentru articolele pe teme sportive.

L.N.D.H. – John (1 comentarii)  •  18 august 2010, 16:53

Cu tot respectul, domnule Geambasu, permiteti-mi sa nu fiu de acord cu una din scrierile dvs. din acest articol.

„(cam mult după gustul meu trei chitare solo, cam strident şi cumva demonstrativ, ce-i mult strică, nu neapărat sporeşte calitatea)”

Dvs. ce-atzi fi facut in locul lui Harris? I-ati fi spus lui Adrian Smith sa stea acasa, avand in vedere ca se presupune ca amandoi cunoastem aportul sau la Maiden pana la „Seventh Son …”? Sau l-ati fi trimis pe Janick la plimbare, avand in vedere ca a lucrat la piese ca Be quick or be dead, Wasting love, Man on the edge, Ghost of the navigator (si lista poate continua)?
Asa i-a lasat pe amandoi acolo si nu a gresit, dupa parerea multora.

Horia (1 comentarii)  •  18 august 2010, 17:07

Deci sincer in Sibiu nu se sta o ora dupa snitel sau dupa o bere.Poate ca era festival , motiv pentru care se sta mult, dar se manaca clar mai ieftin si mai bine e o suta de ori ca in Bucuresti.Esti tendentios la faza asta.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  18 august 2010, 17:17

Daca avem pareri diferite despre anumite trupe, nu-i nici o problema. Nu se poate sa ne placa tuturor acelasi lucru. Ce mi se pare mie ca nu s-a inteles prea bine este evolutia (involutia) ingrijoratoare a Artmaniei, ma refer aici la calitatea celor care vin si cinta in Piata Mare. Am remarcat si acum atmosfera Ok, pasnica, faptul ca poti veni acolo si cu copilul, si singur, ca lumea e dedicata muzicii. Dar tocmai de aceea, eu zic ca lumea aia multa (dar mai putina decit anul trecut sau acum 2 ani) merita ceva mai bun. Mi-e teama insa ca nu prea avem spirit critic si ca inghitim pe post de trufandale tot ce ni se serveste. Iar anul acesta a fost o cina de mina a doua, orice s-ar zice.

Klimt (1 comentarii)  •  18 august 2010, 17:52

PS. La Sibiu erai servit imediat. La Iron Maiden am stat 45 de minute pentru o bere.

Carmen (1 comentarii)  •  18 august 2010, 17:57

Cu tot respectul domnule Geambasu, sincer cred ca faultati gratuit singurul festival care merita aprecierea noastra. Ca jurnalist m-as fi documentat mai bine inainte sa deschid gura. Este singurul festival care mi-a dat o reducere la cazare, intrare la toate muzeele sau in schimbul unei sume modice, posibilitatea de a inchiria o bicicleta, vagoane de la CFR pentru a-mi aduce bicicleta la Sibiu. Un workshop de muzica tinut de unul din cei mai buni bateristi ai lumii, concerte gratuite in P-ta Mica si as putea continua. Dar cred ca nu va intereseaza decat sa tineti in brate mamuti plini de bani. Nu e nici o problema.. existam noi, cei care mergem la Sibiu din drag pentru muzica buna si putem vorbi in cunostinta de cauza.

MeSSeR (1 comentarii)  •  18 august 2010, 19:05

Cristi, Sisters of Mercy sînt ceea se numeşte cult-band. Ca unul care rezonează la muzica lor încă de la începuturi (1985), aş putea să-ţi spun că sînt puţini cei care îi înţeleg chiar şi dintre comentatorii de specialitate. Au public restrîns, fidel şi în nici un caz de festival.
Afirmaţiile despre „absenţa bateristului” şi despre fumul ca efect de camuflaj le pun pe seama nedocumentării. Eldrich în loc de Eldritch – pe seama unei tastări grăbite, deşi restul textului e impecabil la ortografie.
Să spui că publicul ar fi meritat o muzică mai bună decît TSoM mi se pare cel puţin o indecenţă. Artmania nu merita o trupă ca TSoM.
În fine, n-are sens să mai continuu, probabil că o cronică de meci semnată Andrei Partoş ar fi arătat la fel…

Comentează