Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Dinamo Obor

În Groapă se joacă spectaculos. Atît de spectaculos încît să nu mai recunoşti echipa!

Societatea contemporană ne învaţă ceva şi ne dezvaţă de altceva. Societatea contemporană ne predă cinismul şi ne dezobişnuieşte să fim sentimentali. Astăzi, oamenii valoroşi au căutare, […]

miercuri, 4 august 2010, 5:20

În Groapă se joacă spectaculos. Atît de spectaculos încît să nu mai recunoşti echipa!

Societatea contemporană ne învaţă ceva şi ne dezvaţă de altceva. Societatea contemporană ne predă cinismul şi ne dezobişnuieşte să fim sentimentali. Astăzi, oamenii valoroşi au căutare, au preţ, dar nu sînt indispensabili. Ieri, erau. Astăzi, cică, întotdeauna vine cineva din urmă mai bun, mai proaspăt. Odihnit şi dornic să se afirme. Cu cît stai mai mult într-un loc, devii mai vulnerabil. Ieri, nu acum un secol, ăsta era un semn de instabilitate profesională şi emoţională. Conform standardelor corporatiste actuale, e ceva în neregulă cu tine dacă nu te mişti. Dacă nu îţi schimbi serviciul, look-ul, casa, maşina, eventual şi consoarta. Dacă nu faci toate astea sau măcar o parte din ele, se cheamă că nu ai mobilitate. Pe scurt, nu eşti un om modern.

Ioan Andone este un om modern şi contemporan. La 50 de ani, „Fălcosul” gîndeşte ca un manager de transnaţională. El spune că Torje este de vînzare în cazul unei oferte convenabile. Ca de altfel oricare fotbalist cu o anumită cotă din Ştefan cel Mare. Andrei Cristea, Pulhac, Adrian Cristea în variantă reîncărată de acelaşi Andone. Ale cărui declaraţii despre disponibilitatea transferării unor fotbalişti importanţi vin exact înainte de returul cu Hajduk şi se suprapun unui început de sezon peste aşteptări.

Ale cui aşteptări? Ale tuturor. Suporteri şi inamici, presă, oficiali din fotbal. Mai ales oficiali ai clubului din Groapă. După o vară cu bătăi de cap combinate cu bătăi în partidele de pregătire, Dinamo a ieşit proaspătă la apelul primelor meciuri adevărate. Cam şleampătă la întîlnirea cu Olimpia Bălţi în acele tricouri găsite undeva la fundul sacului cu echipament, dar o echipă dornică să joace fotbal, să atace, să pună probleme adversarului. Cu un atac inventiv şi cu o apărare primitoare, Dinamo arată ca o construcţie la roşu. Ceva încă neterminat, dar care promite că va fi un edificiu de durată. Stop! Asta nu, fiindcă o parte din stîlpii de rezistenţă sînt de vînzare. Şi ceva lambriuri dacă e nevoie.

Ando e constrîns să cînte refrenul impus de şefii lui şi exprimă o stare de fapt. Starea de fapt de la Dinamo este că nu prea mai sînt bani, iar el, antrenorul, se îndeletniceşte cu cîrpelile şi reparaţiile morale. Ando ştie că identitatea echipei e dată de ambiţia lui Andrei Cristea şi Gabi Torje, de tinereţea lui Marius Alexe, de talentul şters de rugină al celuilalt Cristea. Dar acceptă că poate rămîne fără ei, încercînd să ne facă să credem că acesta e un model fotbalistic modern. Nu e. Dintre echipele cu aspiraţii la trofee sau la cupe europene, nimeni în afara lui Dinamo nu vorbeşte despre vînzări la început de sezon. Logic, pentru că Dinamo nu e un proiect, ci un tîrg cu reduceri. Undeva pe lîngă Obor.

Comentarii (65)Adaugă comentariu

AlterEgo (16 comentarii)  •  4 august 2010, 17:32

Trist, dar adevarat.

ion (1 comentarii)  •  4 august 2010, 17:36

sunt dinamovist infocat si nu pot sa constat decat ca aveti mare dreptate.
din pacate asa a fost mereu la Dinamo..cum se construia o echipa, cum incepea Borcea sa o vanda.
sper totusi ca interesul tot mai mic, daca nu inexistent, al echipelor din vest ptr jucatorii romani sa salveze echipa inchegata cu greu de Andone.

Traiam (6 comentarii)  •  4 august 2010, 17:48

Vei vedea că nu este chiar aşa. Eu cred că Ando procedează corect, atunci cand spune că oricine poate fi vandut, altfel spus nu există om de neanlocuit. Asta ca să le scoată aerele din cap „vedetelor” făcute de voi, să le ţină cu picioarele pe pămant. Ando face acelaşi lucru ca şi Piţurcă, dar cu mijloacele (lipsurile) existente la club, chiar dacă nu este la fel de subtil şi în sillenzio stampa ca omologul său. Ar trebui să apreciaţi deschiderea pe care Ando o are în relaţia cu presa.

Laur (4 comentarii)  •  4 august 2010, 17:57

Cristi, ai dreptate, nici eu nu sunt deacord cu ceea ce se intampla la Dinamo de ani buni. Fotbalisti buni si foarte buni sunt vanduti la prima strigare, chiar daca nu au inca ceea ce le trebuie ca sa faca fata in campionate tari din Europa. Vezi cazurile Mitea, Marica, Zicu vandut la Inter, Irimia vandut la Dinamo Kiev dupa 11 meciuri etc… Toti cei de sus si multi altii au dat chix pentru ca au dat de metode de pregatire mult mai dure, pentru ca au fost prea de tineri vanduti. Acum…iata ca Dinamo are din nou marfa: Torje, Alexe, Ad. Cristea, An. Cristea, Paun, sunt toti numai buni de vandut, chiar daca e clar ca fara ei Dinamo ar avea mari probleme. Cu mentiunea ca cei 2 Cristea nu mai sunt asa tineri. Performanta europeana si respectarea blazonului lui Dinamo, sunt pur si simplu uitate si iubitorii rotocoalelor de fum de la oficiala isi vor umple din nou conturile personale fara ca la club sa ajunga ceva bani…
Pacat de tot ceea ce a insemnat Dinamo odata…pacat…

Richie (1 comentarii)  •  4 august 2010, 18:01

Felicitari! Foarte buna articolul!
In prostia lor, creditorii de la DINAMO nu realizeaza ca acum chiar au un atac cu care pot castiga titlul in Romania la pas si , astfel, sa primeasca ‘banii din champions league’ la care viseaza de ani buni!
Se multumecu cu putin, le ajunge sa vanda 2-3 jucatori de valoare si sa-si scoata parleala , pentru ca , nu-i asa, ei sunt creditori ..nu investitori!

Giovani (7 comentarii)  •  4 august 2010, 18:15

Nu ar trebui sa ma contrazica nimeni. Caci,Dinamo a fost infiintata la ordin (din si cu CIOCANUL),in curtea MI,are si acum generali in CA,Ministrul de interne des vorbeste de Dinamo,clubul are un trecut discutabil amestecat cu treburi odioase :a retrogradat echipe,si-a facut sateliti „albastri” tip Victoria,tip Moreni,a condus pe vremuri o COOPERATIVA-Dinamo Bacau,Pitesti,Farul,U Cluj-a fost regina blaturilor (linga Steaua),perioadele lui Anghel,Ianul,Buduru ( remember Tigareta?),fiind de trista amintire,pline de abuzuri de tot felul. Acum,vorba unui ofiter (din fotbal)in viata „se cauta”.S-ar vrea club privat dar Badea e ginerile lui…,Borcea milionar se cam stie cum,ca si Turcu ,de altfel.Misuna prin jur Clanul Becali,alde Netoiu etc,tipi interlopi. Ce sa faca Andone ?Stadionul e al Politiei,jucatorii trebuie sa acopere mari datorii si gauri negre din buget,valoarea e limitata,se pleraca fara comentarii cind se vad „verzisorii”.Mi-ar place un club in Obor,iar in Stefan cel Mare sa dispara urmele odioase,dar un club sincer profesionist. Dar asta,acum e imposibil.

Al (3 comentarii)  •  4 august 2010, 18:18

…fara comentariu. oare o sa avem si noi candva: investitori? FCD in ADN!

David (3 comentarii)  •  4 august 2010, 19:01

Si atunci de ce sa revin pe stadion? Sa le fac pe plac comerciantilor? Mai bine-mi vad de ale mele si ma detasez de buticul dinamo.

calin (10 comentarii)  •  4 august 2010, 19:23

stati ca e numai inceputul sa vedem ce va fi cind vin meciurile tari

Gabriel Ciobanu (2 comentarii)  •  4 august 2010, 19:41

…si ai omis sa mentionezi un aspect:
chiar daca este o situatie de criza financiara, chiar daca lipsa banilor se simte peste tot, este vorba de o dilema perpetua in fotbalul actual: banii sau gloria???
Si atunci imi pun o intrebare – cred eu! – legitima:
cum s-ar fi desfasurat ostilitatile la Dinamo in decursul ultimilor 10 ani, daca n-ar fi existat aceasta situatie asemanatoare unui targ de oi, unde „ciobanii” sunt fratii Becali?
Chiar nu imi dau seama daca Dinamo ar mai fi existat azi d.p.d.v. financiar fara vanzari de jucatori, sau daca acelasi club ar fi fost campion ani in sir, pastrand jucatorii de valoare si facand istorie in Europa (banii venind din sponsorizari, incasari de pe urma stadionului plin la fiecare meci acasa, participari in cupe europene etc etc) ?
Sa-mi spuneti voi, dragi prieteni.

emg (62 comentarii)  •  4 august 2010, 20:27

f bine scris articolul, dar incep sa cred si eu din ce in ce mai mult in aceasta strategie moderna de care pomenesti cristi. s-a demonstrat in foarte multe cazuri (aproape majoritatea) ca jucatorii se pot plafona daca stau prea mult timp la o echipa. cateodata pur si simplu nivelul de joc al unui jucator depaseste nivelul echipei sau campionatului unde joaca si atunci daca nu face pasul la timp catre un nivel superior atunci stagneaza sau chiar regreseaza. sigur ca daca joci la real madrid nu-ti doresti sa pleci, dar asta deja e alta discutie

sundance kid (107 comentarii)  •  4 august 2010, 20:36

Asa e Cristiane cum spui tu . Stiu ca sunt destui care se pricep mai bine ca mine la fotbal si tot ce e legat de el dar am un spirit de observatie mare si bag repede la „bibilica” ! Eu unul am retinut mesajul clar atunci cind „tizul” tau celalalt Cristi ne avertiza ca fara el ne ameninta „B”, eventual falimentul ! Am stiut clar ce vrea sa spuna . Adica simplu nu mai sunt bani de investitii si se vor vinde jucatori dar cea mai grava problema nu e asta ci faptul ca tot timpul aproape in fiecare zi aflam ca cineva undeva ar vrea sa il cumpere pe „x” si „y” ! Pur si simplu clubul Dinamo Bucuresti a ajuns un bazar datorita nepriceperii acestui individ . Mai bine aveam la conducere un nedinamovist dar care sa fie serios si mai ales sa nu il vedem pufaind trabuce . Mie dor de un Police ! Azi o sa ascult „Ghost in the machine ” ca tot traim in lumea informatica si a globalizarii !

un caine (13 comentarii)  •  4 august 2010, 21:03

Excelent articol.Ei se mira de ce au suporteri pe stadion mai putini decat Gloria Bistrita.De asta.Pentru ca ani de zile au fost umiliti de Steaua,islandezi,suedezi,polonezi,olandezi care participau pentru prima data in cupele europene,de Otelul Galati,de F.C National,cu jucatori plecati in plin cantonament din campionat sa-si ia concediu.cu jucatori precum Plesan sau Nastasie care sunt prezentati pe site-ul oficial ca fiind jucatorii lui Dinamo si ulterior prezentati la o alta echipa,cu jucatori mentinuti in lot de impresari etc.Dinamo nu mai e de mult timp echipa suporterilor..

dinamoultras (9 comentarii)  •  4 august 2010, 22:10

usurel fratilor,sa vândut cumva ceva ……?,aaaaa…..urmează….. Păi să asteptăm să vedem ce o să urmeze,si atunci mai vorbim….

thegirl (1 comentarii)  •  4 august 2010, 23:33

@un caine : de steaua cand am fost umiliti?in ultimi ani i-am batut sau am facut egal…si dace ne bat cu 1-0….

melc (3 comentarii)  •  5 august 2010, 0:12

Cam tarzior apare acest articol. Sa fim seriosi Dinamo vrea sa vanda tot de vreun an, dar n-are cui. Se pare ca proiectul este ca Andone doar sa le dea „aripi”.

Radu (8 comentarii)  •  5 august 2010, 0:13

Sunt suporter al echipei Dinamo dar nu pot mai mult decat sa va transmit felicitari pentru una dintre cele mai morbide radiografii a situatiei.

EMIL, CAINE ROSU (2 comentarii)  •  5 august 2010, 0:25

Mare dreptate ai Geambasule… esti exact pe gandul nostru, al suporterilor… stim cu totii asta, e clar, DINAMO nu mai e ce a fost, si mai ales, a ajuns pe mana unor ***** ca borcea, clanul becali etc… ar trebui sa infunde puscaria acesti *****! AFARA CU EI DIN STEFAN CEL MARE!

albrosu (1 comentarii)  •  5 august 2010, 1:33

Voi ati vazut stadionul lu haiducsplit? bine, multi de paci de se dau dinamovisti nu au vazut nici macar Groapa…nu aia a lu Eugen Barbu, aia chiar era frumoasa. Noi despre ce vorbim aici…despre niste snapani de si-au facut numa pentru ei in stefancelmare o cusheta cu termopane?

CLaudiu (1 comentarii)  •  5 august 2010, 2:24

de ce sa asteptam sa vanda, atunci c mai e d facut?

Dinamo (241 comentarii)  •  5 august 2010, 4:43

din pacate cam asa este … daca nu vom pastra cei mai buni jucatori macar 3-4 ani nu vom realiza performantele pe care le asteptam de atata vreme …

Leo (4 comentarii)  •  5 august 2010, 4:55

Bravo Cristi asta e unul dintre cele mai bune materiale care le’ai scris despre Dinamo,sper sa citeasca si conducatorii de la Dinamo,ca se intreaba de ce nu vine lumea pe stadion,dupa ce ca e stadionul ala urat cum incepe echipa aia sa formeze un nucleu cum e destramata,parca numai contratimp sunt oficialii lui Dinamo,in loc sa ia 2 fundasi de clasa sa castige la pas campionatul si sa ia banii aia din liga la care viseaza non stop si sa se retraga ca Dinamo e un brand care ii depaseste si sa ne lase in pace ca ei nu urmaresc sa faca performanta,isi urmaresc doar interesul lor BANII !!!

Lrd (1 comentarii)  •  5 august 2010, 6:12

PEntru UN CAINE. Ai cea mai mare dreptate , cand ai scris ca dinamo numai este echipa suporterilor. Aveti multi ani buni decand actionarii, echipa , numai joaca macara 10 % pentur voi , ei joaca numai pentru ei.

IOAN (3 comentarii)  •  5 august 2010, 8:07

Eu zic ca doar vrea sa-i stimuleze pe jucatori: fiecare stie ca doar daca joaca bine vin ofertele pt ei. Nu-i incanta cu nimic sa auda ca nu-s de vanzare. Fiecare ar vrea sa joace afara cativa ani si sa castige mai multi bani. Cred ca tot asa l-a „sters de rugina” si pe Cristea. Si bravo lui. Cine face planuri pe termen lung in Romania? Sa fim seriosi, nimeni. Nici chiar Clujul.

un caine (13 comentarii)  •  5 august 2010, 8:12

@thegirl
Pai Dinamo a avut vreo 18 ani de cand n-a batut Steaua.A fost invinsa in Ghencea cu 5-0 in perioada in care erau aceiasi conducatori ca si acum.Iar in Europa ne-am uitat la ei cum jucau in primavara europeana si noi aveam amicale cu F.C Bihor si alte echipe.Pana si Rapidul a prins un sfert de cupa europeana,noi ne multumim cu promisiuni.O alta umilinta a fost meciul cu CFR Cluj cand au jucat pentru banii ciobanului pentru a baga pe Steaua in Liga.

kosmyn93 (9 comentarii)  •  5 august 2010, 8:35

ceea ce a scris domnul Geambasu aici se întâmplă din 90′ încoace,si e valabil pentru toate echipele de top din România,da….întradevăr,parcă Dinamo a vândut cel mai mult,a vândut echipe întregi de-a lungul anilor,cu jucători foarte buni,care dacă mai erau pentru un timp tinuţi,se putea realiza nişte performante notabile pe plan european.Însă articolul ăsta,scris acuma,înaintea meciului cu Hajduk Split si după un început de sezon mai mult decât bun,mi se pare total nepotrivit,cu atât mai mult cu cât,nici un jucător notabil,de bază,ÎNCĂ NU a fost vândut…

kosmyn93 (9 comentarii)  •  5 august 2010, 8:45

pt @un câine….cine a jucat pt banii ciobanului…? aduti aminte că atunci am bătut steaua(ia mitraliat Fl.Bratu) si datorită acelei victorii a iesit CFR campioană….ce ”banii ciobanului” vorbesti tu….? ,ai citit prin ziare sau unde ?

ciupi (376 comentarii)  •  5 august 2010, 9:21

cand am citit titlul mi-au zburat gandurile catre titus, care s-a zbenguit o vreme pe-acolo. in rest, ce s-ar face fotbalul fara cele doua cuvinte magice: VANZARE – CUMPARARE?!

un caine (13 comentarii)  •  5 august 2010, 9:27

@kosmyn93
Ma refeream la meciul din campionatul castigat de Dinamo cu Rednic antrenor.A batut Dinamo pe CFR cu 1-0 gol Cristea Adrian.Steaua a intrat de pe locul al 2-lea in Liga, iar Dinamo a fost invinsa de Lazio Roma.

Piti (1 comentarii)  •  5 august 2010, 9:33

asa afost la Dinamo mai mereu

sundance kid (107 comentarii)  •  5 august 2010, 9:53

@ un caine : Nu suport exagerarile ! De unde pina unde 18 ani ! Nu stiu daca erai nascut dar acum citiva ani am fost eliminati de arbitraj la meciul retur de la marsilia altfel eram in sferturi deja ! La fel in 90′ cind trebia sa jucam finala Cupei Cupelor care atunci era superioara Cupei Uefa . Ai luat-o pe aratura rau !

kosmyn93 (9 comentarii)  •  5 august 2010, 10:03

@un câine…ok,si în campionatul următor,când ia-m făcut campioni pe CFR,atunci nau mai luat ”valiza”de la cioban,au luat-o de la Paskani….sau cum…?

sundance kid (107 comentarii)  •  5 august 2010, 10:32

@ un caine : Eu nu am o problema in a recunoste meritele Stelei, dimpotriva dar niciodata sa nu mai dai senzatia ca Steaua este sau a fost peste Dinamo ! Fiecare are parerea lui dar eu personal o sa consider toata viata ca Dinamo a fost peste Steaua anilor 80′ chiar daca la ei au jucat un Tudorel Stoica, Boloni , Lacatus etc .La noi erau un Mateut, Rednic, Andone, Klein, Lupu, Lupescu, Vaiscovici, Timofte, Raducioiu, etc…Si tot timpul am avut cei mai buni atacanti .. Nimeni niciodata nu o sa se compare cu Mopsu . Capisci ? Si a mai fost si Dudu Georgescu., Augustin, etc…

levi (29 comentarii)  •  5 august 2010, 10:42

D’le Geambasu, Dinamo a avut unele perioade de joc incilcit, dar per total, in ultimii ani este echipa romaneasca ce incearca sa cistige, atacind ! Anul trecut, a pierdut la Atena cu 3-0, dar cu doua bare si alte ocazii. Si la Istanbul,4-1, dar a jucat. Sigur, e f bun un 4-1 cu trei autogoluri, un 0-0 fara sa treci de jumatea terenului, dar Dinamo n-a stat niciodata bine la capitolul asta ! S-e astepta „cu infrigurare”,prin studio uri, un esec ” made Dinamo” la Balti, dar n-a fost sa fie. Nici macar cu Hajduk ! Acum, inaintea returului, ascultam ca avem mai multe sanse dupa 0-0 decit dupa 3-1 ! Se vorbeste mult despre aparari si tiki-taka: care aparare o fi mai slaba- una care ia 4 goluri din 8 ocazii, sau una care primeste 2 (de fapt 3!) din 3 ocazii ?? Ambele cu doua meciuri ! Lasa, v-a bate si deseara, ca poate ! Apreciez faptul ca nu esti in „corul” ziaristilor ironici-doar cu Dinamo-, si poti scrie in mod obiectiv despre Dinamo ! Asa pare, „la Dinamo nu prea sint bani”, dar nu sint nici la Urziceni, dupa ce a luat o gramada !!! Salutare !

levi (29 comentarii)  •  5 august 2010, 10:54

PS: Acum, dupa Zenit-Urziceni, ideea generala este ca Unirea merita sa se califice ! Ca,daca avea un arbitru bun ?!? acasa si putina sansa aseara (cit sa-i mai ceri Divinitatii?), se califica ! Sa „uiti” de penalty ul din tur, + sumedenia de ocazii din ambele meciuri, duhneste a patriotism gretos !

Io (2 comentarii)  •  5 august 2010, 11:13

Sa nu uitam ca Dinamo detine un record greu de doborat: un juctaor vandut la pauza unui meci de cupa europeana (e vorba de Stoican). Dinamo a vandut un jucator unei echipe pe care tocmai o eliminase (eu nu am mai pomenit asa ceva, eventual invers), l-a lasat acolo, nu s-a mai intors in tara (la noi, ca la razboi:plecam 20, venim 19), numai ca jucatorul ala nu avea inca drept de joc la Sahtior, dar totusi l-a vandut). Dinamo mai era sa realizeze un record: cedarea unui jucator pe care tocmai il imprumutase (avea sa renunte la dreptul sau de imprumut in schimbul unei sume de bani), numai ca nu s-a mai realizat doar pt faptul ca un jucator nu poate fi transferat de 2 ori in aceeasi perioada de transferuri (imprumutul e tot transfer). De altfel, Misterul De Legat ne anunta ca Dinamo are 3 jucatori mai buni decat Helder pe dreapta: Rus, Scarlatache si Homei. Se vede ca omul are probleme psihice.
L-au vandut pe Mutu cu 2 etape inaintea finalului de tur (Stoenescu-presedinte la acea ora, si Dinu-antrenor spuneau ca habar nu au unde este jucatorul…era deja la Milano, de mana cu samsarul), desi la orizont era un CE, unde Mutu urma sa mearga si, teoretic, cota lui avea sa creasca. Erau disperati sa-l vanda pe ametitoarea suma de 2.1 mil dolari (oficial, ca neoficial mai bagam cateva milioane, comisoane care au intrat in buzunarele samsarilor).

Sa nu uitam ca Dinamo a iesit slabita dupa fiecare titlul castigat.

-in 2000, in iarna au plecat Mutu si Vladoiu, in vara s-a renuntat la Lupescu si Iftodi-deci coloana vertebrala a echipei, au venit Lupu si Bolohan, iar ei visau la cai verzi pe pereti in CL. Urmarea: eliminati de Polonia Varsovia.

–in 2002, dupa un titlul castigat cu cantec, a fost adus lotul Craiova. Echipa neomogena, ceva bisericute, urmarea: eliminati de Brugge.

-in 2004, in iarna a plecat Zicu (nu ca avea inter nevoie mare de el, aveau samsarii nevoie de comisioane), cu o saptamana inaintea startului de retur a plecat si Marica. In vara au plecat Alexa si Barcauan. Pretul standard (nu conta ca era fundas sau atacant): 1 milion de dolari (oficial, neoficial intrau mai multi in buzunar). Au venit Margaritescu din liga a doua, Irimia, Galamaz si scos de la naftalina Ciobotariu. echipa mult slabita, urmarea: eliminati de MU si Partizan.

-in 2007, vine Bratu, vine Zicu (cadou de la impresari, nu 2 milioane cum trambitau), vine Chiacu (nepotul samsarului), vine Nastase (indeplinea o conditie importanta: era liber de contract). Au fost adusi doar jucatori ca si lovituri de imagine, nu jucatori utili unui sistem de joc. Iar antrenorul era obligat de samsari sa joace cu toti atacantii din lot (la Buzau si Supercupa, Dinamo a jucat cu Zicu, Bratu, Niculescu si Danciulescu in acelasi timp…doa run antrenor teleghidat face asa ceva). Lotul era scindat, unii castigau enorm, altii care au dus greul primeau firimituri (Moti, Radu, Pulhac, Ropotan luau impreuna mai putin decat alde Bratu, Zicu, Lobont etc), antrenorul era la cutite cu o parte a lotului si cu cei din conducere (povestea cu valiza), samsarii decideau tot mai mult la echipa (transferurile ei le decideau: Rednic a spus dupa demitere: sunt raspunzator pt 50% pt transferurile din vara si 100% pt cele din iarna), iar echipa era mult slabita fata de cea care luase titlul cu 2 luni in urma. Urmarea: eliminare cu Lazio si apoi cu Elfii.

dan (4 comentarii)  •  5 august 2010, 11:43

mircea sandu dragomir fratii becali cand dispar din fotbalul romanesc mai discutam inclusiv de dinamo ce zici geambasu? in rest numai de bine

kosmyn93 (9 comentarii)  •  5 august 2010, 13:03

@Io…..corect,ai făcut un mic rezumat la ceea ce sa întâmplat în ultimi 10 ani la Dinamo.Fratii becali au vândut tot. Din cauza lor nu a jucat Dinamo niciodată în grupele UCL,cu totii stim asta,însă ei îsi văd în continuare de ”treabă” linistiti….

kosmyn93 (9 comentarii)  •  5 august 2010, 13:31

Interesant mai e faptul că Dinamo are un ”stil unic” în fotbalul românesc,anume,sumedenia de jucători repatriati,o practică păguboasă,cu mici excepti,si asta tot datorită samsarului…

Mihail Dionis (40 comentarii)  •  5 august 2010, 13:49

@sundance_kid „Eu nu am o problema in a recunoste meritele Stelei, dimpotriva dar niciodata sa nu mai dai senzatia ca Steaua este sau a fost peste Dinamo ! Fiecare are parerea lui dar eu personal o sa consider toata viata ca Dinamo a fost peste Steaua anilor 80′”

Libertatea opiniei si a interpretarilor este garantata constitutional, totusi in a doua jumatate a anilor ’80 Steaua a fost net peste Dinamo, oricum ai invarti-o (pe competitii interne si europene). Spre aducere aminte:
84/85 CCE
T1 Dinamo Bucuresti Rom Omonia Nicosia Cyp 4-1 1-2
T2 Girondins Bordeaux Fra Dinamo Bucuresti Rom 1-0 1-1

85/86 UEFA
T1 Dinamo Bucuresti Rom Vardar Skopje YUG 2-1 0-1

86/87 CC
T1 17 Nëntori Tirana Alb Dinamo Bucuresti Rom 1-0 2-1

87/88 CC
T1 KV Mechelen Bel Dinamo Bucuresti Rom 1-0 2-0

88/89 CC
T1 Dinamo Bucuresti Rom Kuusysi Lahti Fin 3-0 3-0
T2 Dundee United Sco Dinamo Bucuresti Rom 0-1 1-1
T3 Dinamo Bucuresti Rom Sampdoria Ita 1-1 0-0

89/90 CC
T1 Dinamo Tirana Alb Dinamo Bucuresti Rom 1-0 0-2
T2 Panathinaikos Gre Dinamo Bucuresti Rom 0-2 1-6
T3 Dinamo Bucuresti Rom Partizan Belgrade YUG 2-1 2-0
T4 Anderlecht Bel Dinamo Bucuresti Rom 1-0 1-0 (SF)

———————————————————–

84/85 CC
T1 AS Roma Ita Steaua Bucuresti Rom 1-0 0-0

85/86 CCE
T1 Vejle BK Den Steaua Bucuresti Rom 1-1 1-4
T2 Honvéd Budapest Hun Steaua Bucuresti Rom 1-0 1-4
T3 Steaua Bucuresti Rom Kuusysi Lahti Fin 0-0 1-0
T4 Anderlecht Bel Steaua Bucuresti Rom 1-0 0-3
T5 Steaua Bucuresti Rom FC Barcelona Esp 0-0 (*2-0)

86/87 CCE
T2 Anderlecht Bel Steaua Bucuresti Rom 3-0 0-1

87/88 CCE
T1 Steaua Bucuresti Rom MTK Budapest Hun 4-0 0-2
T2 Steaua Bucuresti Rom Omonia Nicosia Cyp 3-1 2-0
T3 Steaua Bucuresti Rom Glasgow Rangers Sco 2-0 1-2
T4 Steaua Bucuresti Rom Benfica Por 0-0 0-2 (SF)

88/89 CCE
T1 Sparta Praha TCH Steaua Bucuresti Rom 1-5 2-2
T2 Steaua Bucuresti Rom Spartak Moscow URS 3-0 2-1
T3 IFK Göteborg Swe Steaua Bucuresti Rom 1-0 1-5
T4 Steaua Bucuresti Rom Galatasaray Tur 4-0 1-1
T5 AC Milan Ita Steaua Bucuresti Rom 4-0

89/90 CCE
T1 Steaua Bucuresti Rom Fram Reykjavik Isl 4-0 1-0
T2 Steaua Bucuresti Rom PSV Eindhoven Ned 1-0 1-5

———————————————-

Inteleg ca nu iti convine statistica rece, dar faptele sunt cele care sunt si care raman. E adevarat, inspre 1989/90 Lucescu construise o echipa remarcabila la Dinamo care ajunsese in cele din urma la un nivel de joc comparabil cu cel al Stelei, dar pe ansamblul perioadei considerate tot Steaua iese pe plus.

aldo_m (55 comentarii)  •  5 august 2010, 14:36

pt maine dinamo inseamna un singur jucator E`NDOYE in rest sant figuranti ,stiu parearea ta de ziarist comunistoid adica dupa meci sa doarma sa nu iasa in cluburi si sa nu fumeze ,eventual sa nu faca nimic ,tu ca ziarist al fostei epoci judeci asa E`NDOYE chiar daca joaca cel mai bine trebuie sa mearga acasa sa asculte cantece patriotice ssi sa doarma MAI TOVARASE IN CE LUME TARIESTI ,din pacate pt tine traiesti in alta LUME ,stiu ai bani esti ziarist ,eventual celebru dar esti RUPT DE REALITATE ,eu spre deosebire de tine mi-am inceract norocul in alte tari ,am revenit ca nicaieri nu-i mai bine ca acasa dar tu ai ramas IMBATRANIT IN FOLICUL ,si in realitatea asta in care tu crezi ca ai dreptate

Sably (35 comentarii)  •  5 august 2010, 16:40

Iar vrei Cristi sa azmuti acei „suporteri’ pe cei ce conduc la Dinamo, inclusiv pe Andone si-din pacate- se vor gasi destui care vor incepe sa urle si sa injure de-acum si pana la primul meci din groapa…
Poate ai dreptate, o nostalgie a acelor dinamovisti adevarati am si eu, ma refer la jucatori, dar…asta e’ viata, decat sa se desfiinteze, mai bine sa creasca si apoi sa vanda jucatori, iar noi sa-i admiram cum joaca la altii, ramanand dinamovisti pe viata,(vezi cazul lui Florentin Petre, s.a.)…

sundance kid (107 comentarii)  •  5 august 2010, 20:06

Statistica aia o stiu pe de rost . Am spus eu nu am o problema in a recunoaste meritele Stelei mai ales pe plan international dar m-am referit la ce ai mentionat tu in ultima fraza si chiar cred asta cu tarie . Nimeninu o sa ma convinga altfel .Dinamo 90′ avea o trupa mai puternica si chiar mai tehnica decit Steaua 86. Numai arbitrul ne-a impiedicat sa jucam finala C.C iar sfertul cu Sampdoria a tinut de ghinion. Si acum am cosmaruri cu Vialli in ultimul minut de joc !

sundance kid (107 comentarii)  •  5 august 2010, 20:11

Cea mai tare faza a fost in T2-ul ala cind la Eindhoven ati deschis scorul prin Locotush si apoi a urmat one man show cu Romario si sarmanul Bumbi !!

Mihail Dionis (40 comentarii)  •  5 august 2010, 21:08

@sundance_kid „Am spus eu nu am o problema in a recunoaste meritele Stelei mai ales pe plan international dar m-am referit la ce ai mentionat tu in ultima fraza si chiar cred asta cu tarie . Nimeni nu o sa ma convinga altfel .Dinamo 90′ avea o trupa mai puternica si chiar mai tehnica decit Steaua 86.”

Dinamo versiunea 1990 era intr-adevar o echipa puternica, nu stiu daca „mai buna” decat Steaua ’85-89 (si comparatia directa nu poate fi facuta din motive mai mult decat evidente, dincolo de chestiuni subiective ce tin de noroc sau arbitri, rezultatele europene nu pledeaza in favoarea acestei teze), probabil usor superioara ca nivel de joc fata de Steaua 1990. Insa nu poti sa extinzi indarat in timp o minima diferenta favorabila de nivel de joc pe cuprinsul unui sezon pentru a imbratisa intreaga perioada si a putea sustine intemeiat ca „niciodata sa nu mai dai senzatia ca Steaua este sau a fost peste Dinamo”: in mod argumentabil, intre ’85-89 Steaua a fost peste Dinamo si ca joc si ca rezultate.
Poate vrei sa sugerezi ca nivelul atins de echipa Dinamo din 1990 era atat de inalt incat reprezinta referinta ultima pentru intreg fotbalul romanesc: si aceasta interpretare este greu de acceptat. Dupa Sacchi, important nu este de a invinge ci de a invinge si convinge: Steaua a confirmat cu trei prezente in patru ani in primele patru echipe ale comperitiei nr.1 in Europa, Dinamo a ajuns o singura data in primele patru echipe ale unei competitii formal nr.2 insa considerata de multi nr.3 din Europa (motiv pentru care a si fost desfiintata mai apoi). In alte cuvinte, trupa aceea a lui Dinamo nu a apucat sa convinga serios la nivel european (iar presupuneri cu „ce-ar fi fost daca…” ies din cadrul discutiilor serioase).

un caine (13 comentarii)  •  5 august 2010, 21:11

@sundance kid
Nu ma intelege gresit.Am dat doar cateva exemple pentru care nu mai suporterii dinamovisti nu mai vin la stadion.Eu sunt abonat si merg pana si la Dinamo 2.Si daca Doamne fereste echipa asta ar pica in B m-as duce dupa ea si acolo.La nivel de rezultate suntem depasiti de Steaua dar mandria de a fi caine nu ti-o poate lua nimeni.Si o victorie impotriva rivalei de o viata nu poate fi comparata cu nimic.Bafta Dinamo si sa ne intoarcem calificati de la Split!Sper ca si Timisoara sa intoarca rezultatul desi va fi foarte greu sa mai dea 5 goluri..Pacat..

bibi (2 comentarii)  •  6 august 2010, 9:00

singurul ,,RAU,,la Dinamo este gasca fratii Becalii,Netoiu,Borcea.Baietii nu au nimic in comun cu spiritul clubului sunt pusi pe ciordeala si spalat bani.Pacat ca dvs.ca reprezentanti aia presei nu declansati o campanie impotriva acestor ciorditori(includ aici conducatorii tuturor cluburilor)Fotbalul romanesc cine mai are timp de el.

Dan (1 comentarii)  •  6 august 2010, 10:11

Cata vreme Borcea e la conducerea clubului, Dinamo nu o sa faca adevarata performanta.

Marius (12 comentarii)  •  6 august 2010, 10:13

@Bibi – pai nu ai inteles, spiritul clubului e ciordeala si spalatul de bani specific militienilor – sa scoata si ei un ban 🙂

Eugen Ionescu (5 comentarii)  •  6 august 2010, 11:18

Cum sa nu devi un adept al teoriei fortelor malefice, al cabalei universale, cind un om ca D-l Badea, lasind trecutul la o partre, om cu anumite calitati de necontestat, se lasa influentat de niste indivizi mai mult decit suspecti, cu un trecut si un cazier impresionant, lasa uneori impresia ca deciziile luate la Dinamo au ca scop nu binele echipei si promovarea performantei fotbalistice ci alte deziderate extrasportive, mai degraba mercantile! Dinamo Obor e o jignire care nu face decit sa edifice modul in care acest club este perceput momentan de publicul larg, simtindu-se in viata dinamovistilor o anumita mentalitate de geambas, introdusa la club de straini de sportul de performanta -daca ma cunosc cu Nigel Kennedy nu sint neaparat violonist. Raul la Dinamo s-a adincit cu vrema si nici macar revolta din primavara de la Cluj nu a dus la luarea de masuri devenite absolut necesare. Circul cu transferul lui Pulhac nu face decit sa slabeasca si mai mult prestatia liniei de fund dinamoviste si nu stiu in ce masura noua oferta din partea spaniolilor exista cu adevarat! Dinamo nu-si va ameliora stuatia si nu va scapa de evolutiile oscilante din ultimii ani atita vreme cit cauzele esecurilor nu sint, cu certitudine, in proportie de 100% de natura sportiva! Banerele suporterilor dinamovisti sint elogvente: Dinamo este furata si subminata din interior!

Comentează