Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

All Victor tennis club

Dacă vreţi să-l înjuraţi pe Hănescu, încercaţi în altă parte!

S-a întîmplat tot pe terenul 18 de la All England Lawn Tennis and Crocquet Club. La Wimbledon. Uimbăldon, transcris fonetic. Vedeţi ce scrobit sună? Ce încărcătură nobiliară, ce eleganţă desăvîrşită […]

sâmbătă, 26 iunie 2010, 4:31

Dacă vreţi să-l înjuraţi pe Hănescu, încercaţi în altă parte!

S-a întîmplat tot pe terenul 18 de la All England Lawn Tennis and Crocquet Club. La Wimbledon. Uimbăldon, transcris fonetic. Vedeţi ce scrobit sună? Ce încărcătură nobiliară, ce eleganţă desăvîrşită conţin aceste cuvinte? Şi tocmai în locul acela cu lorzi şi multă verdeaţă, panseluţe şi fandoseală cu frişcă şi căpşune un român s-a înjurat şi s-a scuipat cu spectatorii. Nu se face aşa ceva, Victor trebuie pedepsit, trebuie ars pe rug ca eretic. Eretic într-o ţară de eretici, dar ce mai contează! 

Vai, vai, ce ruşine, dragă!
Vai, tu, ce jenaţi ne simţim că un băiat de-al nostru cu sînge banal, roşu, a răspuns ireverenţios măscărilor de la aristocraţii cu sînge albastru spre bleumarin din tribune! El, ambasadorul mămăligii naţionale, el, stră-stră-strănepot al ciobănaşului mioritic care punea mîinile pe piept înainte să moară, el, tipul ăsta înalt din România, de la Bucureşti, el, miticul acesta blînd ca strămoşii lui care nu au purtat nici un război de cucerire, aşa ne învăţau la istorie, tocmai el a violat codul sportivităţii, a îndrăznit să riposteze, să se revolte, să nu pună capul în pămînt, să nu-şi astupe urechile, a cutezat să servească la derută pentru a termina game-ul mai repede şi a-i dărui victoria neamţului Brands, şi-a permis să întindă mîna arbitrului care a refuzat să răspundă, deşi tocmai acesta îl şicanase şi îl tratase ca pe un competitor second hand, pricepeţi?, toate acestea şi altele subînţelese le-a comis Hănescu într-un moment în care a ales să fie altul. De fapt, el însuşi. Un om care riscă o amendă, un vot de blam din partea ipocriţilor de care e plină lumea, dar un om care s-a săturat să fie privit ca un papă-lapte, pe care-l poţi face preş cînd ţi se năzare.

Începînd de vineri, 25 iunie 2010, sînt suporterul necondiţionat al lui Victor Hănescu. Indiferent cîte victorii şi cîte înfrîngeri va număra cariera sa. Poftim? Aplaud un gest golănesc? O ieşire pe care nu ar trebui să o vedem pe terenul de sport, unde aşa şi pe dincolo, fair-play, cavalerism, onoare, bla, bla, bla? Nu, aplaud furia în stare pură. Trezirea la viaţă a lui Victor, tocmai pentru că nu-l credeam în stare de aşa ceva. Mă exaspera calmul resemnat, privirea lui profund românească. De ieri am descoperit altă persoană. Între un mort umblător care respectă regulamentul şi un viu căruia i se urcă sîngele lui banal de roşu la cap şi zice „ceapa mă-sii de viaţă” sau ceva mai rău, îl prefer pe al doilea.

Revolta e primul aliat al unui învingător, indiferent ce scrie pe tabelă.

Comentarii (133)Adaugă comentariu

Bogdan (1 comentarii)  •  26 iunie 2010, 22:12

Bravo ptr articol! Aveti cea mai mare dreptate. Bv lui ptr curaj. Bv ptr performantele obtinute acolo si mai ales pentru ca nu a lasat capul jos. Dar peste toate, ar fi fost mai frumoasa o victorie…

Eduard (2 comentarii)  •  26 iunie 2010, 22:20

Consider ca cea mai buna riposta ar fi fost sa castige meciul nu sa isi bata joc de el in cel mai pur stil romanesc. Categoric ar fi demonstrat mai multe decat prin atitudinea care a avut-o! Este o aberatie sa incurajati asa ceva.

Eduard (2 comentarii)  •  26 iunie 2010, 22:27

P.S. Cum bine i s-a spus lui Hanescu la BCR Open 2009, un adevarat profesionist nu cauta niciodata scuze!

mocanu (1 comentarii)  •  26 iunie 2010, 22:33

In viata daca nu poti sa castigi trebuie sa stii sa pierzi

HelL (9 comentarii)  •  26 iunie 2010, 22:42

Gestul lui Hanescu nu tine de tenis,de sport.Tine de cine esti cu adevarat,cum iti aperi demnitatea ca om. Aici se face diferenta intre un ‘papa-lapte’ , care nu e in stare sa isi apere demnitatea de unul singur,care apeleaza la regulamente,apeleaza la altii ca sa ii rezolve problemele, si un barbat.Regulile sunt buna in unele cazuri,dar trebuie neaparat incalcate in altele.

bafta victor (1 comentarii)  •  26 iunie 2010, 22:53

magarii aia din tribuna au primit ce meritau. bravo victor! un altfel de roman, care vrea sa-i fie respectata munca. inca o data bravo victor!

skeptik (19 comentarii)  •  26 iunie 2010, 23:01

era mai bine daca arunca cu racheta in ei, scuipind nu facut decit sa justifice imaginea de tigani a romanilor!
Pe mine ma deranjeaza mai mult lipsa de mindrie a lui
si a capotat la fel ca de multe ori inainte, sub pretextul ‘sint ranit’!!! Un lash care nu face mindrie Romaniei!!
trebuia sa-l demoleze pe ala dupa incident, nu sa renunte ca un lash!

gatineau (48 comentarii)  •  26 iunie 2010, 23:20

Cantona a i-a aplicat un high-kick unui spectator la un meci cu Crystal Palace in 1995.Asta ce inseamna ca Eric a fost un tigan sau barbar?A nu,era francez cu sange italian crescut in banlieue.La noi un asemea gest este numit incalificabil,daca raspunzi unora care te fac tigan,apar tot felul de carcotasi,ca asa suntem noi romanii,nah..mentalitate si gene romanesti.Cred ca a venit momentul sa aratam ca avem sexul masculin nu doar in actul de identitate.

Florin (1 comentarii)  •  26 iunie 2010, 23:29

Si eu sunt fanul lui Hanescu dupa intamplarea petrecuta la turneul pacii,care a demonstrat ca in tara „elegantei” exista taranoi si „tigani”, daca se poate spune asa, la fel ca peste tot.Ma bucur ca a reactionat,ma bucur ca i-a injurat,ma bucur ca a scuipat in fata lor si ma bucur ca l-a luat in ras pe adversarul sau.E inadmisibil ca lumea sa se poarte asa incepand cu public,arbitri si tot ce tine de organizare.

mrn (2 comentarii)  •  26 iunie 2010, 23:35

trebuia sa se aseze in fund pe iarba sau sa faca plaja, nu sa se comporte ca un turbat si sa renunte la joc!

Gabriel (3 comentarii)  •  26 iunie 2010, 23:57

Exista momente in care cedezi, oricit de echilibrat esti, oricit de educat esti. Mi s-a intimplat si mie, se poate intimpla oricui. Ceea ce ma mira pe mine este ca Hane a cedat, poate cel mai calm si mai linistit dintre toti sportivii romani. Curios sint ce l-a scos din sarite. Nu am aflat de nicaieri, nu mi-am dat seama din multiplele repetari ale secventelor pe televiziuni. Ca Hane sa scuipe spre niste spectatori, trebuie ca acestia au facut ceva grav… Am citit intr-unul din comentariile de vechi ca mama lui este bolnava… Sint un om educat, linistit si datorita dimensiunilor, ma stradui sa nu folosesc forta… Dar daca cineva ma injura de mama, care a murit Dumnezeu sa o odihneasca in pace de ceva vreme, pur si simplu explodez si-l fac terci pe respectiv… Ma gindesc ca Hane a patit ceva similar. Este imposibil ca declicul sa nu fi fost unul grav, la cum il stiu eu pe el…

taz82 (13 comentarii)  •  27 iunie 2010, 0:11

respect Domnule Geambasu ca ii luati apararea lui Hanescu! De altfel, de la cazul exagerat a lui Mutu, incep sa cred ca asa zisa lume buna a Europei are ceva cu noi!

matt23 (2 comentarii)  •  27 iunie 2010, 0:40

cum puteti spune asa ceva?auzi la cristi geambasu..cica fanul lui..sa fim seriosi…de cand il stiu pe hanescu e cu nasul pe sus,cum se vede egalat si condus se da accidentat iar de nesimtire nu mai incape vorba….tot timpul a fost un ingamfat care nu isi vede lungul nasului…

matt23 (2 comentarii)  •  27 iunie 2010, 0:43

ma taz tu nu sti ce vorbesti?cum adica?cazul exagerat al lui mutu?vrei sa spui ca nu a primit ce merita?prea putin chiar as spune eu…maine poimaine ii aparati si pe cei gen tamas care intra in silentio stampa..ma pufnneste rasul numai cand imi aduc aminte…

bogdan (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 0:50

nu a reusit 3-0 la seturi cum a pariat sau 3-1 si gata a renuntat rusine marele penismen

Sundance kid (107 comentarii)  •  27 iunie 2010, 1:01

Cite se pot schimba in numai 20 de ani si aici ma refer in primul rind la perceptie . Cristiane, in vara anului 1990 am ajuns la Londra unde am locuit ani buni de zile. Cind aflau ca sunt din Romania multi imi vorbeau de Nastase cu o mare placere . Am intilnit englezi care erau fani Nastase ! Mergeau dupa el sa il vada si in Europa si chiar si in State ! Cea mai amuzanta poveste am intilnit-o la un londonez care lucra la unul din restaurantele din Earl’s Court, o zona din centrul Londrei care e binecunoscuta ca o zona locuita de australieni. Tipul mi-a povestit ca intr-o seara sau trezit cu Ilie Nastase la masa ! Mi-a spus ca Nastase nu sa destrabalat dar a consumat o sticla de vin dupa care a doua zi a avut un meci in optimi si la batut pe ala de la uscat ! Asta e diferenta..Ilie era one show man dar juca tenis nu gluma ! Imi aduc aminte de cele 2 finale cu Stan Smith cind a avut mingie de meci dar si cu Byorn Borg unde nu prea a mai avut sanse . Inchei aici restul sunt can can !

alegzandru (15 comentarii)  •  27 iunie 2010, 1:01

Eram convins ca, asa blazati cum suntem, avem sa legam imediat incidentul asta de conditia noastra precara de romani aflati pe treapta de jos a evolutiei umane. Eram sigur ca vom face din asta un discurs acid la adresa slabei noastre calitati umane, educatiei putine, gunoiului din tara etc.

Poate de aia avem imaginea asta, fiindca noi insine credem cu tarie ca suntem inferiori. Orice gest urat al unui conational (nu l-as incadra pe al lui Victor aici) este vazut ca fiind normal, caracteristic noua, ca doar asa suntem noi romanii, mici, negri, needucati, lenesi.. adaugati voi.

Nu cred ca exista un alt neam pe lumea asta care sa aiba o asa imagine proasta despre natia lor. Toti sunt mandri de origini, chiar daca nu au in realitate cu ce se mandri, dar este o mai mare rusine sa te lepezi de ai tai. Fiecare popor cu doza lui, mai mica sau mai mare, de mandrie. N-ai sa vezi la noi. Noi suntem resemnati ca suntem dobitocii lumii, e un adevar general, de ce ne-am obosi sa schimbam ceva?

Americanii isi promoveaza mereu „American Dream”, in filme, muzica, arta in general, si prin toate mijloacele. Noi facem filme triste, comuniste, noir pe care in schimb primim premii bune. Dar lucram asiduu la deteriorarea imaginii per ansamblu. Ce construiesti, aia ramane: unii dreamers, altii loosers.

Moromete (22 comentarii)  •  27 iunie 2010, 2:35

Ce bine ar fi fost daca ar fi gasit resursele sa-si canalizeze furia provocata de niste spectatori needucati, mitocani si idioti, si de un arbitru depasit de situatie, si sa serveasca niste asi!,… si sa inchida gura tuturor, castigand.

Nu cred ca e nici o greseala, nici o virtute, ca a ales sa riposteze. Poate as urla, as injura inapoi, l-as face pe arbitru incompetent,…insa nu as alege niciodata sa pierd deliberat, fara lupta!

SeaMan (8 comentarii)  •  27 iunie 2010, 3:10

Daca as fi citit doar articolul acesta as fi spus si eu forever despre tine,un gentleman desavirsit caruia nu-i e teama sa gindeasca cu propia minte…insa atitudinea ta vizavi de clubul de fotbal CFR si Transilvania te incrimineaza si te descalifica

radub (3 comentarii)  •  27 iunie 2010, 3:13

Se intimpla sa mai si clachezi. Cind esti odata frustrat de o accidentare care te face sa pierzi un joc pe care meritai sa-l cistigi, cind simti ca niste spectatori au ceva cu tine, in cele din urma iti vine sa-ti bagi picioarele…
Ce a fost a fost, si Hanescu trebuie inteles ca om nu ca sportiv in cazul de fata.
Toti ne dam mironosite si il criticam pe Hanescu ca nu a fost fairplay in final, dar tot noi suntem cei care ne certam cu un vinzator in piata, cu un necunoscut in tramvai care te calca pe picior (poate din greseala).
Ce a fost a fost, sa speram totusi ca va reusi sa-si revina si sa joace bine in continuare.
Una peste alta am vazut un jucator Hanescu matur, gata sa obtina marile performante ale carierei. Asa ca hai sa trecem toti peste acest incident si sa-i uram bafta in continuare…

Roman Paranoic (29 comentarii)  •  27 iunie 2010, 3:52

Gesturi de golan. Daca avea de demonstrat ceva, trebuia sa o faca pe teren. Asa n-a facut decat sa arate ca e la acelasi nivel de golanie cu suporterii beti.

Sergiu (30 comentarii)  •  27 iunie 2010, 4:18

M-as fi asteptat la mai mult din partea ta,Cristi ! Oricum mai mult decât la un Hanescu obligat sa treaca printr-o experienta urâta… Numai cine n-are habar de ceea ce înseamna munca asidua,numai cine nu are habar de ceea ce înseamna sacrificii,numai cine nu a facut sport de performanta poate sa-si dea cu presupusul,într-o directie sau alta…E greu sa muncesti pe brânci,sa ai un meci în mâna si sa intervina un nu stiu ce,nedefinit,aproape absurd si sa te împiedice sa câstigi desi te straduiesti din rasputeri dar totul îti iese pe dos în acele momente si atunci apare frustrarea: e normal, e omenesc ! Peste toate apare si un grup de mistocari de mahala si un arbitru batut în cap cu maiul în trufia lui sfidatoare…e chinuitor de frustrant,zau ! Dar cine nu stie toate acestea îsi da cu presupusul…Nu am sa-l laud pe Hanescu pt. ceea ce a facut FIINDCA NU ESTE normal,însa nici nu am sa ma apuc sa îl critic,sa îl condamn ca a gresit, ca nu a putut sa fie supraom si sa lupte cu piaza rea si bascalia de nesuportat a nesimtitilor…Cei care îl acuza habar nu au de sportul asta pe nume tenis de câmp,unde spectatorii nu au voie sa se comporte ca la meciurile de box sau de lupte,iar arbitrul este OBLIGAT sa intervina,inclusiv cerând evacuarea turbulentilor…nu a facut-o ! Fiindca daca pt. românul Hanescu era un meci în care sa câstige gloria si ceva bani în plus (deloc de neglijat cantitatea),pt. arbitrul central era doar o partida anosta care trebuia sa se termine mai repede si daca se poate sa nu se repete istoria meciului de 11 ore…
Despre ”spectatorii” turbulenti NICIUN CUVÂNT ! Nu se merita !

mihalitza (3 comentarii)  •  27 iunie 2010, 6:00

super!-imi place la nebunie ce ai scris!

mihai arsene (3 comentarii)  •  27 iunie 2010, 8:41

Colegilor care sunt contra lui Hane

Voi n-ati vazut ca nici nu stie sa injure. Nu si-a bagat beep in gura sau in mama lor.
Asta arata ca si cand faci gerturi marlanesti poti sa fi un domn.
In + iarba londoneze trebuia udata in acea portiune dupa meciul ala maraton de 11 ore… 🙂

MackAnthon (19 comentarii)  •  27 iunie 2010, 8:47

Englezii nu mai sunt de mult Lorzi ai spiritului si ai sportului . Bravo Hane . bRAVO gEAMBASU . !

Alin (3 comentarii)  •  27 iunie 2010, 9:50

Ai dreptate…dar sa fim seriosi..Hanescu n`a demonstrat nimic pana acum in tenis., ar fi bine sa se trezeasca sa joace tenis..nu sa se injure cu spectatorii..daca era un fotbalist il faceai praf.

costel (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 10:10

Imi pare rau dar continuam sa ridicam la rang de virtute mitocania, prostia … Asta face presa de ani buni si nu pot fi de acord cu asa ceva indiferent ce simpatii sau accese de patriotism as avea.
Gestul trebuie condamnat ca atare, nu aplaudat. Aveam shansa sa aratam ca nu sunt numai tigani printre romani dar… a nu stiu cata oara am ratat-o

clerc (7 comentarii)  •  27 iunie 2010, 10:31

Draga Alegzandru, in principiu ai dreptate, Ca natie, sintem destul de departe de orice standarde de civilizatie. Ca indivizi, prin exceptie, putem fi normali. Si aici intervine punctul in care eu cred ca te inseli. Victor Hanescu este in mod cert o exceptie. Il cunosc binisor, il urmaresc atent din 2005, de cind a renascut interesul meu pentru tenis. Am facut 8 interviuri cu Victor, l-am vazut jucind de zeci de ori, am citit cu atentie toate comentariile din presa, romanesti, frantuzesti (Equipe), oficiale (ATP), spaniolesti (Marca), italienesti (Gazzeta dello Sport), americane (Tennis Magazine). L-a urmarit jucind si la Bucuresti, si la Sibiu, si la Roland Garros, si la Roma. Niciodata (dar niciodata) Hanescu n-a dat dovada de vreun gest lipsit de fair-play. Ljubici spunea in 2005 despre Hane ca e un copil bun. Da, asta e, un tip introvertit, politicos si cuminte. Daca s-a purtat ca un golan (ceea ce e regretabil, insa a platit scump, ca bani si imagine), inseamna ca a fost adus la limita suportabilitatii. Pentru situatii de genul asta exista arbitrii. Cei normali, desigur. Infamul ala de britanic nu e la primul conflict cu jucatorii. In 2000 l-a injurat si Wayne Ferreira, in anii trecuti, in circuitul de seniori, a intrat in gura lui Big Mac McEnroe. Asa ca mai moale cu golania. Ca Victor Hanescu sa scuipe si sa injure trebuie ca a fost jignit profund de acei trogloditi britanici si germani. Mincatorii de varza i-au strigat: Ich hoffe deine mutter stirbt! Pe ormaneste: sa moara maica-ta. Evident, nu caut sa scuz comportamentul nesportiv al lui Hanescu, ci doar sa-l explic. Pentru ca e fara precedent. Mai trist este ca astfel a mai murit un mit: cel al fair-play-ului englezesc, in catedrala tenisului. De ieri, Wimbledon-ul a devenit un simplu maidan cu iarba, locul in care golanii se simt ca dupa blocuri. Si asta cu concursul larg al organizatorilor. Oficialii (altii decit cei de la ATP) n-au oferit nici un comentariu dupa verdict. Nici o sanctiune pentru arbitru, pentru supervizor. Nimic. Au mers pe burta. Iar mister Craven, care a refuzat sa dea mina cu un jucator de tenis, in speta cu Victor, cind acesta ii intinsese mina, e la fel de derbedeu ca si tenismanul. Poate chiar mai rau, pentru ca el l-a provocat pe Hane, si nu invers. Dar asta e. Miturile mor pe zi ce trece.
Adio, Wimbledon!
P.S. Apropo: si Arnaud Clement s-a revoltat la adresa organizatorilor, caci nu au tinut seama de epuizarea lui Nicolas Mahut, programind meciul de dublu la citeva ceasuri dupa maratonul de pe terenul 18 dintre Isner si Mahut. Normal, doar francezii infruntau un cuplu britanic…

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:00

Inca o data, nu aplaud golania. Hanescu insusi nu este un golan, ci un om care s-a razvratit dupa ani si ani in care ni-l inchipuiam doar un jucator bunicel, fara vina, fara nervi. Gesturile lui nu sint de dat exemplu, dar reprezinta o forma de protest preferabila citeodata unei atitudini resemnate, tipic mioritice. Numarul mare de mesaje, majoritatea aprobatoare, denota faptul ca ne aflam in fata unui subiect care merita dezbatut. Cu mintea noastra, eliberati de prejudecati si de barierele pe care ni le impune corectitudinea politica.

stefan (11 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:21

eu i-as intreba pe toti cei care il considera pe hanescu un ratat cati dintre ei sunt in primii 40 din lume in ceea ce fac? nu cred ca sunt multi din cei care au intrat vredata pe site care sa se poata lauda obiectiv cu asa ceva. aaa… inca ceva: se presupune ca sportul e pt spectatori, ori pt spectatorii aia nu merita sa joace. sigur ca asta cu sportul e pt spectatori e doar o expresie, toti joaca pt banii lor. dar tocmai la banii lui a reuntat, din banii lui a platit amenda….deci nu vad care-i problema. si mai terminati cu a facut tara de ras… verdasco a facut la fel cu o luna inainte, djokovici e un circar,de serena nu mai vorbim. plus ca, am mai spus-o intr-un post anterior, nu datoreaza nimic tarii. si-a facut cariera pe forte proprii, ne-ajutat de federatie, un selfman tipic romanesc

lucian (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:25

Niste dovezi in plus cat de greu e sa-ti uiti originile de maidan bucurestean, chiar daca ti-ai depasit conditia si ai reusit ceva in viata, un jucator de tenis de top, respectiv un jurnalist apreciat.
Hanescu si-a cerut deja scuze pentru comportament, Geambasu cand isi va cere scuze pentru articol ?

dan (113 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:27

Ce conteaza mai mult, ca e roman sau ca e sportiv? Cred ca accentul trebuie pus pe faptul ca vorbim despre gestul unui sportiv. La Wimblendon. N-are legatura cu sportul alb ce s-antamplat acolo. Ma refer la intregul context, nu numai la reactia jucatorului. Cum s-ar fi comentat oare aici daca era vorba de un jucator…francez, sa zicem? Sau daca se intampla in perioada lui Nasty? Probabil ca ni se parea o chestie simpatica…ia uite ce-a mai facut si nebunul ala, necomformistul nostru…Faptul ca Victor e introvertit are importanta. Daca era un tip mai sangvin nu acumula in el pina la acea rabufnire necontrolata, se mai descarca putin cite putin pe parcurs si probabil ca putea gestiona mai bine situatia. Pina la urma e treaba lui, e un sport individual, Victor e major si raspunde de ceea ce face. Nu cred ca ne reprezinta, nu in acest context, daca era Cupa Davis era altceva. N-o sa fie niciodata macar un Andrei Pavel, e pur si simplu un jucator de top 100 care incearca sa fie onest cu meseria lui. Cu bune si cu rele.

stefan (11 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:29

selfmade man am vrut sa zic. si daca tot am continuat tre sa zic ca astia care il acuzati pe hanescu pt gest sunteti probabil aia care plecati capul la orice. „da sa traiti” :)))

flor (40 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:36

Geambasule te pui in slujba unor cauze pe care evident nu le intelegi. Citeste mai atent prin presa straina , poate iti mai schimbi parerea. Trec peste faptul ca ti se pare normal sa aperi comportamentul primitiv de dragul unui patriotism gresit inteles. Mai studiaza, dar nu numai carti de fotbal.

alegzandru (15 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:44

Salut Clerc! Cred ca nu ai inteles intru totul mesajul meu. Nu l-am catalogat pe Victor drept marlan pentru gestul sau, dimpotriva am zis ca nu as incadra gestul sau la cele urate. Deci il aprob intru totul, asa cum cred ca poti fi un domn chiar daca injuri o data. Un domn care nu are o iesire nervoasa niciodata e un inger. Si ei nu salasluiesc la vedere. Deci da, la fel ca si Cristi Geambasu, consider normala o razvratire intr-un moment cand un cumul de factori (accidentare, betivi, injuraturi, arbitru idiot) iti induc o stare disjuncta de orice urma de domnie. Trebuie sa iei atitudine, sa arati ca esti neindreptatit, ca nu esti de acord cu situatia asta.

Iar pentru baietii care considera ca frustrarea trebuia sa genereze un val de energie canalizata in servitul de asi, in lovituri de exceptie… greu de comentat. Probabil ca in lumea lor ideala asa se intampla, mereu raspunzi marlaniei prin gesturi nobile, si prostia altora ii face mereu sa savarseasca lucruri marete. Cand colo, pun pariu ca dintre ei se aleg cei ce infunda mana in claxon la semafor daca nu ai plecat in sutimea 5 de cand se face verde, si nu te-ar mangaia pe obraz daca i-ai calca involuntar in metrou. Dar cand e sa taxam gestul altuia, suntem calmi, nu ne deranjeaza nimic in fata monitorului, credem ca asa trebuie sa fi fost si Victor cand ii aruncau toti de toate in obraz.

Multumesc!

marduk (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:45

Bravo, Victor!

walter (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:48

Vad ca se pune in discutie calitatea tenismenului Hanescu ,asta-i o discutie in alt plan , caci nici mie nu-mi place jocul lui , dar strict referitor la ce s-a intamplat vreau sa-i dau dreptate lui Hanescu ! Hanescu nu-i vinovat ca Europa-i plina de tigani romani , reformulez tigani infractori romani ! E un tip onest care isi face treaba asa cum stie el , mai bine sau mai prost , si nu cred ca ar trebui sa inghita niste invective gratuite din partea unor „neica nimeni” ! Si nu numai Hanescu ar trebui sa procedeze asa ! Credeti ca daca intoarcem obrazul precum Iisus cineva ne va respecta ? Sa-l intorca marele analist si comentator de tenis CTP , caci m-am lamurit si cu dumnealui , in capul sau e un melanj de SF, politica , tenis , inginerie si editoriale , din asta reiesind un comentariu pe masura ! Suntem in”era Murray” nu-i asa domnule aristocrat CTP ! Si mai vreau ca Europa sa-i pastreze la ea acolo pe tiganii infractori romani caci in Romania sunt discriminati , dupa spusele ei !

VIOREL (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:50

BRAVO VICTORAS multi ar vrea sa ajunga in TEMPLU TENISULUI unde cindva erau LORZI dar sau facut de rusine .TU continua sa fi ROMANUL pe care il stiu . MULT SUCCES IN CONTINUARE ,>TE PUP SI TI DORESC MULTA SANATATE VIOREL

Razvan Rogoz (3 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:55

E posibil ca exista circumstante atenuante in ceea ce priveste gestul lui Hanescu, nu stiu exact ce s-a intamplat acolo. Pot tolera gestul, nu il pot lauda. Cat despre pastorul din balada Miorita, el nu este sigur ca va muri (si de-o fi sa mor, spune acolo), nu e sigur ca oaia chiar stie ce vorbeste (de esti nazdravana, spune acolo), in schimb pastorul este perfect constient de existenta raului in lume si ca toti murim pana la urma. El pur si simplu vorbeste despre moarte ca o nunta cosmica, vorbeste despre simbolismul obiectelor si fiintelor in mijlocul carora a trait, si nu vrea ca mama lui sa auda descrierea metaforica a EVENTUALEI lui morti, fiindca si ea cunostea intelepciunea populara si simbolismul ei, iar el nu vrea ca ea sa sufere, vrea cel putin sa ii amane suferinta. Pastorul bun e un om, pe de o parte realist, pe de alta parte spiritualizat si sensibil. Geniul popular nu trebuia sa descrie bata necesara ciobanului, aia nu era poezie.

mihai (2 comentarii)  •  27 iunie 2010, 11:59

ce frumos, s a trezit patriotismul in romani..adevarul e ca un gest ca asta mai face lumea sa uite de mediocritatea lui..il mai pune si pe el pe prima pagina unde rezultatele nu prea l au dus pana acum..ce a facut pana acum in cariera ? 1 atp..sau imi scapa mie..nu vad in dezbatere nimic de tenisul pe care il joaca sau meciurile pt Romania la davis..sau nu asta era ideea right..tre sa ne aparam simbolul national in tenis..sau e din ciclul patriotism sportiv romanesc patetic..nu conteaza ce inseamna in mod real sportiv, trebe sustinut ca e roman..ei bine fara suparare, eu nu tin cu el la tenis si nu l sustin de fel..mai putin acum..i a crapat filmul, bun asta e..case closed..

jules (27 comentarii)  •  27 iunie 2010, 12:27

nu cred ca trebuie nici injurat nici laudat. a fost provocat, si-a pierdut cumpatul, nu e nici primul nici ultimul. poate nu ar fi trebuit sa greseasca intentionat acesta este greseala pentru care nu are de ce sa primeasca laude. daca este sa ne gandim la McEnroe, Hane al nostru este mic copil, insa el isi folosea furia constructiv nu distructiv.
Asta e, poate Geambasu are dreptate, si eu il gaseam pe Hanescu prea plat, parea mereu ca nu are nici o pasiune.

George 1965 (7 comentarii)  •  27 iunie 2010, 12:33

Am constatat, cu mahnire patriotica, faptul ca unii compatrioti de ai mei considera ca a nu raspunde la injuraturi care iti sunt adresate referitor la neam, mama, sora etc.. reprezinta un gest de mare noblete ! Stimabililor, sunt absolut convins ca daca erati voi in locul lui Victor ati fi sarit gardurile si ii luati la pumni pe nemernici ! Victor a provedat corect si – foarte important – pe limba mitocanilor de nemti care au facut o asa atmosfera la Wimbledon. Wimbledonul nu trebuie sa fie elegant si din partea spectatorilor ? Bravo Victor ! Daca Ilie Nastase le-a aratat dosul tu i-ai scuipat si le-ai zis ceea ce trebuia sa le zici ! Stiu ca acum regreti si ca nu iti sta in caracter sa faci asa ceva. Dar atunci cand iti vei reaminti cu tristete de acest moment din cariera ta, nu uita sa incerci sa iti imaginezi ce dublu desarvasit ai fi facut cu Ilie ! Doamne cu frumos ar fi fost !

cris (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 12:41

..bravo Victor,dar mai trebuie facut ceva ,o conferinta de presa in care sa arate ce l-a determinat sa faca acel gest,in care sa ceara socoteala organizatorilor pentru ca a fost injurat ,si in care el singur sa declare ca nu va mai participa la un alt turneu pana ce organizatorii nu-si vor cere si ei scuze pentru cel intamplate .Daca va pune capul in pamant va da satisfactie celor de la Wimbledon,poate acum le-a dat putin peste nas englezoilor ,dar trebuie sa mearga pana la capat ….

deutzu (1 comentarii)  •  27 iunie 2010, 12:50

da, domnule Geambasu sunt intru totul de acord cu d-voastra,.Nimeni nu se astepta de la acest copil cuminte sa raspunda astfel , el pe care toti il vedeam calm , in cele mai negre situatii , tot timpul calm iar acum a explodat pe buna dreptate.Orgoliul lui in sfarsit a iesit la suprafata, de mutle ori vbeam cu prietenii despre Andrei Pavel si despre modul in care se manifesta pe teren , dupa puncte , cu arbitrii , si faceam o comapratie ca Vicotr niciodata nu l-am vazut , sa-si puna orgoliul in fata , eh iata ca momentul a sosit.BRAVO VICTOR!! IAr pentru d-nul GEAMBASU tot respectul ptr faptul ca nu-l blameaza, Victor a facut EXACT ce trebuia..HAI ROMANIA,HAI VICTOR!!

Mario (5 comentarii)  •  27 iunie 2010, 12:51

Ati uitat sa spuneti ca in momentul respectiv Hanescu era accidentat,abia se mai misca in teren.A avut minge de meci si nu a fructificat-o,suporterii aia l-au injurat permanent(am inteles ca unii au fost arestati dupa meci) iar despre arbitru nu mai am nimic de spus.Oricine poate claca in conditiile astea.Hanescu nu a renuntat,era accidentat si oricum nu avea cum sa mai castige.Asta pentru cei care nu au urmarit meciul si comenteaza doar faza cu injuraturile.

imarele (3 comentarii)  •  27 iunie 2010, 13:02

De eram eu in locul lui Hanescu, cred ca saream la acel spectator si ii trageam cateva palmi si crosee. Nesimtitii! Atata timp cat a fost injurat si provocat, a procedat corect. Nu-i iau apararea lui Hanescu, nici macar nu ma declar fan a lui, dar ma enerveaza nedreptatea si m-am inselat enorm cu privire la Wimbledon. Romanii din nou au fost marginalizati. Un om cu bun simt in locul arbitrului ar fi trebuit sa intervina la cererea jucatorului. Rusine englezilor si celor de la Wimbledon.
Nu e un gest frumos nici reactia lui Hanescu. Ar fi trebuit sa sara sa-i dea cateva corsee la nemernicul ala!

SireHD (8 comentarii)  •  27 iunie 2010, 13:47

cred ca e cazul sa nu ne mai lasam calcati in piciare de toti „lorzii”…

ciupi (376 comentarii)  •  27 iunie 2010, 14:38

poate ca vreo organizatie din acelea care combat rasismul si altele asemenea ar trebui sa inscrie la acest capitol si trivialitatzile adresate romanilor in intreaga europa, numai si numai pentru ca si noi avem o minoritate care ne face de cacao (nu ma refer la culoarea respectivului praf) pe oriunde se deplaseaza. nimeni nu-i profet in materie de injuraturi – in tzara lui sau aiurea.

mario (7 comentarii)  •  27 iunie 2010, 15:58

Cristi draga, iti doresc sa ramai pe veci fanul lui Victor, numai ca furia lui Hanescu s-ar putea s-o mai vezi… niciodata. Furia asta a lui Victor, second class, ca si el, nu are nimic a face cu furiile lui Ilie sau McEnroe. Poate si pentr8u faptul ca la baietii astia doi, pe langa furie, mai era si altceva: ei mai si castigau, si nu in fata lui Brands, ci a tenismenilor. Deci, ti-l dau pe Victor cu toata furia lui, iar eu raman cu incruntarea lui Nadal, cu come-on-ul lui Federer si cu boemia lui Fognini, ca sa nu zici ca sun t doar fan al „greilor”.
P.S. Nu exista un sportiv roman care sa-ti rapeasca dreptul la speranta ca Hanescu. Este cel mai mare ucigas al oricarei farame de sepranta pe care o ai ca va castiga si el un meci important.

misu (15 comentarii)  •  27 iunie 2010, 16:12

Corect!! Bravo Geambasu, ai inceput din nou sa scrii-)). Chiar m-a mirat ca nimeni nu i-a luat apararea lui Vic, ma asteptam ca in presa din Ro sa il sustina mai multi…
Mie mi se pare clar…indiferent unde te afli, ca esti la „uimbaldon” sau la ceamurlia…daca esti injurat pe nedrept, fara ca tu sa fi facut ceva, trebuie sa ripostezi, chestia cu obrazul celalalt e inventata de cei care aveau puterea, pentru prosti…ca sa poate fi manevrati mai usor.

Comentează