Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Bayern, coroana de oţel

Din Bavaria ne vine un mesaj fotbalistic. Nu e şocant, dar arată drumul spre Champions League

Trăim în epoca extratereştrilor, cerul e brăzdat de nave galactice, cu supraoameni la bord care decid de unii singuri meciurile.

Mă rog, cam asta […]

miercuri, 28 aprilie 2010, 5:12

Din Bavaria ne vine un mesaj fotbalistic. Nu e şocant, dar arată drumul spre Champions League

Trăim în epoca extratereştrilor, cerul e brăzdat de nave galactice, cu supraoameni la bord care decid de unii singuri meciurile.

Mă rog, cam asta ar trebui să pricepem dacă Florentino Perez ne-ar preda o lecţie despre marketingul fotbalului astral, care se opreşte în sferturile de finală ale Champions League. Dar noi vom vorbi despre o grupare pămînteană care se luptă cu aceste armade iberice şi cu aceste divizii premiershipiste insulare. Bayern Munchen, formaţia aceea bavareză căreia italienii îi spun Bayer di Monaco, asta ca să ne bage în ceaţă definitiv şi să nu mai înţelegem ce are ascuţitul Principatului monegasc cu prefectura producătorului de aspirine din Leverkusen.

Bayern a intrat în finala UCL după o dublă de reglaj împotriva lui Olympique Lyon, nu înainte însă de a scoate din cursă pe Manchester, victimă a propriei adoraţii şi a unui orgoliu care s-a topit ca gustul gumei mestecate de Sir Alex. Bayern a defilat pe Stade Gerland cu siguranţa proprie unei mari echipe. Cu seriozitate, cu hărnicie. Fotbalişti buni, fotbalişti destoinici, un antrenor care îşi foloseşte creierul, care s-a redescoperit împreună cu cei pe care îi trimite în teren, ca Robben, chelul care nu ar avea loc la Steaua, ori ca Ivica Olici, creaţia propriei voinţei şi a unei încăpăţînări vecine cu disperarea. Povestea croaţilor şi a sîrbilor e povestea unor răzvrătiţi care produc şi altceva decît frustrări.

Înapoi la modelul Bayern Munchen. Cu 120.000 de membri susţinători, nu demolatori, clubul bavarez se situează pe locul trei, după Benfica şi Barcelona, în rîndul marilor grupări a căror filosofie este aceea de a îl face părtaş la succese şi la crize pe omul din tribună. Cotizant la bine şi la rău. Cointeresat, responsabilizat. Neştiut de cei mai mulţi şi deloc în trendul coloşilor cu picioare de lut, Bayern înseamnă o asociaţie în care fiinţează şi secţii de şah, tenis de masă, baschet şi gimnastică. Înainte de a fi club de fotbal, Bayern este un club în care se face sport. Alternativa la dezmăţul financiar al puterilor spaniole şi engleze este o bunăstare cuminte. Van Bommel, Van Buiten, Lahm, Demichelis, Schweinsteiger, Muller, Olici, Klose sînt fotbalişti de calibru, dar nu nestemate. Coroana bavareză e din oţel, nu din aur de 24 de carate bătut cu pietre preţioase. Acesta e mesajul nemţilor din Bavaria.

Avem bani, nu atît de mulţi ca alţii, şi nu aruncăm cu ei pe fereatră.

Putem construi lucruri formidabile cu bun-simţ fotbalistic, fără exhibiţionismul patronilor de dată recentă: arabi, ruşi şi de alte monezi convertibile.

Rezultatul se vede. O echipă solidă, care practică un fotbal curat, gîndit de Van Gaal, inginerul rătăcit pe banca tehnică, şi pus în aplicare de nişte tipi care evoluează aşa cum o fac îndeobşte nemţii în uzină şi pe ogoare. Aplicat, conştiincios, cu o atenţie maniacală pentru detalii. Centrare, şut, dribling. Centrare, şut, dribling. Gol. Tor pe limba lor. În mod normal, Bayern ar trebui să-i reprezinte pe toţi cei care nu se ţin de fente la locul de muncă.

Comentarii (78)Adaugă comentariu

luke (2 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 18:02

de aia nemti-s unde sunt si noi smecherii europei care-i facem pe toti, vai de capul nostru.

Radu_pnt (8 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 18:29

VA fi un meci interesant in finala Champions LKeague… Bayern Munchen- Internazzionale Milano!!!! Forza Inter… Chivu campion european!!!! 😀

ac milan romania (1 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 19:01

Da, intr-adevar Bayern este un model pentru toate cluburile din Europa. Va fi o finala interesanta si sper ca nemtii vor ridica trofeul cu oricine vor castiga.

Schnappi (8 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 19:23

Acuma vedem cate un print pe orice cersetor. Sa o luam pe bucati: Bayern e o echipa mare, dar nu e World Class. Faptul ca a ajuns in finala nu e ceva construit de ani de zile, nu e un proiect genial (cum a fost la Man Utd, Barcelona etc) ci e in foarte mare masura un cadou al sortii. Laudam Bayernul dupa un meci in care a dominat dar nu vedem chinurile prin care a trecut cu Fiorentina si Man Utd. Dintre OL si Bayern tot trebuia sa treaca una mai departe.
Bayernul e un fel de Real la scala mai mica: face legea in Germania pe piata transferurilor. La modul in care cumpara cei mai bun din tara, chiar daca de la adversari directi sau nu ar trebui sa o propulseze an de an pe primul loc, cu multe puncte in avans.
Ce a facut Bayernul din 2001 incoace?? Au trecut 9 sezoane in care a reusit performante de genul: locul 4!! in grupa CL, maximum 2 sferturi, si chiar o participare in cupa UEFA.
Asa ca mai lasati-ma cu Bayernul vostru. E o echipa buna, dar sa nu exageram si nu are rost sa vedem supermani sau batmani acolo unde nu sunt. Iar din doua echipe mediocre-bunicele (pentru nivelul asta) una tot trebuie sa treaca mai departe.

FC BAYERN! (1 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 19:34

FORZA FC BAYERN!DEUTSCHLAND UBER ALLES!

milan6 (49 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 19:46

Monaco di Baviera!asa spun italienii.
Bayern are sansa sa fie SINGURUL Mare Club din Germania!Spania,Italia,Anglia au cel putin doua,cu precizarea ca nemtii sunt cei mai numerosi europeni,cu standard de viata superior si spaniolilor si englezilor si italienilor!
te rog sa ne spui,din datele tale,daca nu cumva Germania a depasit din acest an,in cazul in care icter pierde calificarea cu Barca,Italia in clasamentul coeficientilor Uefa.

bogdan (3 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 19:57

pentru SCHNAPPI:

cred ca faci parte din cei care au ceva de comentat la fiecare lucru din viata lor…BAYERN este in finala UCL,ce vrei mai mult,ca a avut noroc,ca este soarta, asta nu conteaza, si ei joaca fotbal ca si altii…au castigat fiecare dublele din liga si sunt in finala,asa ca nu mai cauta sa comentezi aiurea.

bogdan (3 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 19:59

pentru MILAN6:

germania va avea din 2011 4 echipe in UCL, bine 2 sigur si doua in calificari…au intrecut italia…cel putin asa au spus aseara la tv

Carlos (15 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 20:11

Pe langa jocul ordonat si puternic practicat de Bayern, am mai primit o lectie aseara. In semifinala ligii campionilor, Van Gal l-a trimis pe teren si pe tanarul austriac de 17 ani care a prins macar vreo 15 minute pe teren la Lyon.
Asa isi promoveaza tinerii, asa ii incurajeaza, de aceea Germania joaca mereu la turneele finale ale CM.
Sa ne uitam un pic la ograda noastra, unde ni se vorbeste mult de tinerele sperante ale Stelei, de un Matei care la 17 ani este rezerva la Steaua II si caruia, pentru a-l incuraja, Stoichita l-a adus sa participe la ANTRENAMENTE cu echipa mare…
Cum puteau Jenei sau Iordanescu sa ii arunce in lupta ca sa se formeze pe juniorii Belodedici, Dan Petrescu, Ilie Dumitrescu, cum i-au aruncat in focul luptei pe Balint si Lacatus, cei care au inscris ambele goluri din finala Cupei Campionilor la 22 ani sau pe Hagi care inscria unicul gol din finala Supercupei Europei la vreo 21? Dar Lucescu Sr cu armata lui de tineri hunedoreni care faceau legea in divizia A si la nationala – Rednic, Andone, Mateut, Gabor iar apoi Dorinel, Lupescu, Raducioiu si Gica Popescu. Toti erau copii carora li s-a dat INCREDERE si care au fost FORMATI nu doar tehnico-tactic ci si pregatiti pentru viata, seriosi si fara fumuri. Unde sunt urmasii lor?
Sunt ceva sperante de la Craiova. Parca si Dinamo sau Rapid, chiar CFR se misca spre viitor.
Din pacate, la Steaua e prapad! A incercat ceva antrenorul Hagi. Apoi Bergodi cu Onicas, cu Iacob, cu Ionescu. A plecat italianul, au fost eliminati si tinerii.
Nici la Timisoara, Urziceni si Vaslui nu pare sa se fi auzit de juniori.
Liga 1 are azi o armata de antrenori infricosati de patroni si proiectutele lor pe termen imediat, incat nu mai avem planuri clare pentru a forma tinerii. Si atunci, le ramane cam o singura sansa – sa fie propulsati catre cluburile serioase din afara, la varste suficient de fragede ca sa nu fie deformati de formatorii de rebuturi din Romania.
Trist, nu-i asa?
Sa vedem cine intelege si mai ales cine urmeaza lectia lui Bayern.

SaintSylveszter (2 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 20:34

@ Schnappi

Tie cine ti se pare ca s-a chinuit mai mult: Bayern cu Manchester anu’ asta sau Barcelona cu Chelsea anu’ trecut? Orice mi-ai raspunde, tin sa-ti aduc aminte ca Barcelona e considerata in momentul de fata cea mai buna echipa din lume… pentru ca a castigat tot ce se putea castiga anul trecut, fara sa se tina cont de chinurile sau lejeritatea cu care a jucat unele din meciuri… Stiu ca-i greu, dar trebuie doar sa gandesti putin…. foarte putin, dar mai mult decat pana acum…

e90 (83 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 20:37

arcitol pertinent si la obiect. Bine expus. comentatori de genu ca „bayern a avut noroc” sau ca „o sa va faca messi in finala” nu prea se prind despre ce e vorba in articol

Schnappi (8 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 20:43

@Bogdan:
Eu nu ma luam neaparat de nemti. Bravo lor, e munca lor, au tras cu dintii sa ajunga aici si au facut-o bine. Eu ma iau de cei care ii ridica prea mult in slavi.
Chiar ma deranjeaza articole de genul asta venite numai dupa un meci. A facut si Bayernul un meci mai bun si gata ii punem la panou si nu mai contenim cu superlativele: „Putem construi lucruri formidabile cu bun-simţ fotbalistic”, „conştiincios, cu o atenţie maniacală pentru detalii”, „creaţia propriei voinţei şi a unei încăpăţînări vecine cu disperarea”. Ce vreau eu sa zic e: sunt cuvinte mult prea mari pentru niste lucruri care apar sporadic.

@milan6:
da germania are sanse foarte mari sa depaseasca italia, dar nu pentru ca ar fi mai puternic campionatul ci in special aportului adus de finala neamteasca din UEFA de anul trecut. Dar sa nu uitam ca nicio echipa din Germania nu a mai jucat semifinala de CL din 2001. Si din 1997 (cand era si Dortmund) singura echipa din CL a nemtilor e Bayern, restul sunt de figuratie. Sa nu comparam Anglia, Spania si chiar Italia cu Germania. Astea 3 au cel putin!! 3-4 echipe din categoria forza fotbalistica. Ce-i drept nu mai vad atat de des meciuri din A, Es si It dar vad aproape saptamanal pe DSF rezumatele din Bundesliga. Sunt faze de cascadorii rasului: mai ales in aparare. Exceptand Bayern care e constanta restul se bazeaza pe forma de moment si nu pe valoarea grupului.

adi (26 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 21:20

Alba Iulia-Cluj Napoca= 94,7 km !

andy (1 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 21:21

Nu spun ca Bayern nu a avut parte de sansa,dar sa nu uitam ca nu au renuntat nici o clipa,au crezut mereu pana in ultima secunda.Un lucru obisnuit pt nemti,dar care e ilustrat in special de Olici,un jucator fantastic,capabil sa traga echipa dupa el,care se bate pt.orice minge cu un entuziasm vecin cu nebunia.
Am vazut ca se vorbeste de Bayern ca de o echipa de mana a doua,dar aceasta echipa de mana a doua a trecut de Manchester jucand fotbal si a trecut de Lyon,echipa care a cam maturat cu Realul,tot jucand fotbal.
Uitati-va la banii platiti pe un transfer de Bayern si la nebunia de la alte cluburi….aici,o mica observatie,cand se spune ca Bayern nu are banii altor echipe,gresit,doar ca nu e politica lor sa arunce sume exorbitante pe un jucator.
Un de antrenor,caruia nici eu nu i-am dat vre-o sansa de a arata ceva anul acesta,a reusit(si aici e meritul conducerii ca nu l-a demis in ciuda unor rezultate catastrofale)sa faca o ECHIPA.O echipa disciplinata,asezata tactic impecabil,dispusa sa moara pe teren,o echipa de jucatori,care la alte cluburi(gen real-ce fericire pe fata lui Robben aseara;) nu aveau loc decat pe banca de rezerve.
Nu spun ca sunt cei mai buni la ora actuala,sper din tot sufletul sa castige Champions League,dar,indiferent de ce vor face in finala,vom ramane cu imaginea unei echipe care(in limitele ei )JOACA FOTBAL!
Bayern uber alles !:)
Btw,sper sa fie Inter in finala,ar fi un duel tactic foarte interesant intre Van Gaal si Mourinho:)

uapxela (38 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 21:42

imi place prezentarea ta,mi ia facut mai simpatici pe nemti.felicitari pt articol

Gabi Nicula (1 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 22:33

Dupa parerea mea umila, Bayern profita de slabiciunea formatului UCL – o echipa foarte buna (Man Utd) poate fi eliminata in urma unui singur joc prost. Si o echipa mediocra (cel mult) ca Bayern sa prinda un culoar si o conjunctura favorabile si sa ajunga in finala.

milan6 (49 comentarii)  •  28 aprilie 2010, 23:53

@schnappi
real-leverkusen 2002.finala!
schalke in 2008 in sferturi,bayern anul trecut tot sferturi.
nemtii au tras tare in Uefa,culmea dupa ce ne-au criticat pe noi pt sfertul rapid-steaua!
in finala bayern are sansa a …treia!
practic nu au aparare!de michelis si van buyten sunt de…lazio!

Schnappi (8 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:02

Mea culpa!! Am uitat de Leverkusen in 2002!

Teodor (36 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:21

Tor tor tor, Ivica Olic. Inter-Bayern cine se astepta la finala asta. Inca o noapte de adus aminte. Nicio echipa nu e invincibila chiar daca il are pe Messi. O finala care nu trebuie ratata…

arabu (5 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:25

Bayern este langa Arsenal printre cele mai profitabile echipe din lume. Am vrut sa ma duc la meci si efectiv gaseam bilete numai la meciurile din deplasare. Au o politica de bun simt, si timpul va spune daca modelul Chelski, Al’ManchesterCity sau modelul Bayern este mai bun… FC Bayern Stern des Sudens!

marius (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:25

dupa parerea mea mesajul articolului este urmatorul: cu mai putin bani si cu mai multa disciplina, seriozitate si munca se poate juca fotbal de calitate.
De ce sa dau sute de milioane de € pe niste figuranti
care au mai multa grija de freza decat de fotbal cand cu mult mai putini bani dar cu jucatori talentati, harnici
care joaca pt. echipa pot scoate rezultate mult mai bune.

pitzi31 (8 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:36

eu in finala am sa tin cu bayern munchen…ma bucur pentru chivu dar eu nu mai am echipa favorita in italia de cind a plecat maradona de la napoli…in rest imi plac mult barcelona, arsenal, bayern munchen si ajax amsterdam…din afara vorbesc…acasa sunt dinamovist si acuma tin ciocul mic si astept vremuri mai bune…

pitzi31 (8 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:51

hamit altintop ala bun baiatul…turcu era tare pe picioare si nu se misca rau de loc…a jucat poate mai bine decat ribery

Siebenbürgen (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:57

@Gabi Necula: Cum vroiai sa joace Bayern cu Manchester? Meciuri pana cand Manchester va reusi sa faca un meci bun, si atunci acela sa fie luat in considerare? Pentru ca din 4 reprize, in 3 Bayern a fost mult peste, si per ansamblu privind statisticile meciurilor la fel. Incearca sa fii mai putin subiectiv, parerea mea umila.

pitzi31 (8 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 0:59

sunt de acord cu carlos despre starea precara a tinerilor fotbalisti din romania…cei pe care noi ii catalogam drept mari sperante sunt in cel mai bun caz mediocri…duse sunt zilele cand la dinamo apareau raducioiu, lupescu, lupu
la steaua dan petrescu, ilie dumitrescu…ca sa nu mai vorbim de craiova sau corvinul hunedoara…pacat

danSteaua (19 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 7:55

Cristi,

Frumos dar nu trebuie sa tragem concluzii pripite. E vorba si de noroc, care in fotbal vine in curtea ta daca ai un joc foarte bine organizat si o atitudine de invingator, pentru ca fara norocul de la golul de extraterestru al lui Arjen Robben, Manchester United ar fi mers mai departe. Poate nu e atitudinea pe care ar trebui sa o am, dar sunt intors pe dos dupa ce suporterii Barcelonei l-au scuipat pe Jose Mourinho si se trece cu vederea. Daca s-ar fi intamplat in Romania am fi fost din nou „rusinea Europei”. Din nou, e frumos ca scrii despre faptele eroice ale fotbalistilor „normali” de la Munchen.

PS In ultimii doi ani ai crescut mult si ai devenit unul dintre ziaristii credibili ai GSP-ului. Felicitari!

Reddo (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 9:06

Geniala metafora „Coroana de otel”! Bravo, d-le Geambasu, se poate despre si fotbal fara Jiji, pacat nu se vrea!

dan medias (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 9:44

”BAYERN IST UBER ALLES” sa stiti ca nu se inseala deloc cand nemtii spun asta.chiar sunt peste toti.la psihic.pt ei nu conteaza cat e scoru , fug de rup pamantul pana in ultimul minut de prelungire.pt asta trebuie sai iubesti.BAYERN!!!!!!!

Rummenige (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 10:42

Reteta succesului la Bayern are trei nume: Beckenbauer, Rummenige si Höness! Trei fosti mari jucatori, toba de fotbal care se simt obligati sa duca mai departe traditia clubului bavarez! Cu mult bun simt si masura au reusit sa ramina o echipa de top in toti acesti ani. Fara sa arunce cu banii, preocupati de proprii juniori si copii, au aratat ca se poate face treaba si fara „glamour”, mai in liniste, fara iesiri permanente din decor si fara fite si ifose! Felul in care i-au executat pe francezi a fost impunator. Sper sa cistige finala, ca sa faca dovada faptului ca se poate face performanta si altfel, nu numai cheltuind sute de milioane si aducind tot ce e mai bun indiferent de pret. Platini face de multa vreme cluburile atente la felul in care isi administreaza veniturile tocmai indignat de lipsa de masura din ultimii ani care pune fotbalul ca sport in pericol. Coroana de otel, de la Krupp Werke! Se potriveste!

fan Bayern (2 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 10:59

Uitati-va la conducerea echipei Bayern München si veti intelege ce nume mari sunt in conducere.In asta consta cheia succesului:Ulli Hönes a fost cel mai tanar manager din istoria Bundesliga,pe Beckenbauer l-au numit KAISER(rege) dupa ce a castigat Cupa mondiala atat ca jucator cat si ca antrenor.La noi Emerich Enei este transformat in nea`Imi,si din pacate suntem tara cu cei mai multi nea`(nea`Gigi,nea`Cornel etc.).In Germania nu exista acest cuvant sau apelativ sincer sa fiu nici nu stiu din punct de vedere gramatical ce este.Oameni de valoare sunt inlocuiti cu Gigi,Borcea,Netoiu etc.Romani treziti-va!!!Aici la mine in Germania valorile lor nu sunt uitate si nici marginalizate.Dl. Geambasu te invit pe Alianz-Arena,daca ajungi in Bavaria esti invitatul meu.Locuiesc de 10 ani in Germania si nu regret ca am plecat am ambele cetatenii dar sunt mai mandru de cea Germana decat de cea Romana,este trist dar ADEVARAT!

Adrian (21 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:03

Foarte corect articolul, mai putin treaba asta: „Bayern Munchen, formaţia aceea bavareză căreia italienii îi spun Bayer di Monaco, asta ca să ne bage în ceaţă definitiv şi să nu mai înţelegem ce are ascuţitul Principatului monegasc cu prefectura producătorului de aspirine din Leverkusen.”

Bayern=Bavaria, poate cel mai vechi stat european care inca mai exista pe harta (ca stat in cadrul Germaniei federale) . Bavaria era un ducat independent de la inceputurile Evului Mediu(sec VI AD !!!) iar Munchen e capitala Bayern-ului de prin 1506…
Bayer (fara N in coada), e marele producator de aspirina, in prezent localizat in Leverkusen si sponsorul echipei Bayer 04 Leverkusen (tot fara N in coada). De altfel, orasul Leverkusen se afla la ceva distanta de Bavaria (Bayern), fiind situat in extremitatea vestica a landului Nordrhein-Westfalen.

In rest, cum spuneam, se aproba :D. Ar mai fi de adaugat ca victoria Bayern-ului asupra Inter-ului ar fi o victorie a unui fotbal fundamental pozitiv asupra filozofiei „la ciupeala” a italienilor. Sau, atfel spus, victoria muncitorului neamt de la uzinele BMW asupra borseggiatore-ului italian din Piata Domului…

demis (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:04

daca ai ajuns sa lauzi jocul nemtilor inseamna ca iti meriti locul la gsp comentind scandalurile ligii 1 .Sigur vei spune :Rezultatul conteaza ! Ok ai dreptate ,dar mie ca privitor al spectacolului fotbalistic putin imi pasa …

fan Bayern (2 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:06

Van Geil este cel mai bun!!!!!!!!!!!!!!Geil,

un fan (12 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:14

Bayern a trecut discutabil de Fiorentina, cu noroc de Man Utd si a intalnit in finala un adversar, Lyon care nu e nici pe departe de talia celorlalte semifinaliste, ajunsa la randul ei cu noroc in semifinale.
Mai mult, Bayern nu a mai ajuns de multisor prin semifinale de UCl, asa ca nu stiu daca se poate vorbi de o strategie castigatoare.
Nu inseamna ca Bayern nu e o echipa organizata impecabil, demna de exemplu pentru altii.
Totul e sa nu trecem prea repede in extreme. Anul trecut laudam o Barcelona care a reusit sa castige trofeul cu un joc frumos, acum ne orientam spre Bayern cu o organizare de fier, daca va castiga Inter-ul trofeul vom aprecia catenaccio si peste un an maxim doi vom gasi o noua salvatoare a jocului spectaculos.
E o competitie grea, cu multe echipe foarte bune si nici una nu s-a impus de 2 ori la rand, acum e randul lui Bayern sau Inter. Si Porto a castigat o data, dar daca facem o medie pe 10-20 de ani, vom vedea ca tot echipele mari au ajuns de cele mai multe ori in fazele finale.

dan v (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:36

pina acum am avut dubii – nu stiam al cui suporter sa fiu pentru finala CL: chivu sau bayern? Acum ca am citit articolul tau, e clar: Hai ai nostri, Hai Bayern. Mi-a picat tare bine sa citesc articolul … delicios

Cristi (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:42

Mai e ceva,

La Bayern e un centru de juniori puternic. Lahm, Mueller, Contento, Badstuber, Schweinsteiger vin de acolo, Demichelis joaca la Bayern de pe la 18 ani. Sa-i mai amintim si pe cei imprumutati pe la echipe mai mici si care se vor reintoarce la vara – Kroos sau Ottl.

pitzi31 (8 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 11:52

Bayern este un model pentru cum sa ajungi in fazele superioare ale ligii campionilor chieltuind banii cu cap, crescand jucatori in pepiniera proprie, si adoptand principiu „munca jucatorilor face echipa, nu vedeta face echipa”…. nu ca bayern nu ar avea vedete in echipa…ribery, robben, gomez, etc cred ca pot fi considerati vedete dar…. sa ne uitam paradoxal la real madrid care a chieltuit un munte de bani vara trecuta cu scopul de a ajunge unde este bayern acuma…madrid a chieltuit fara cap…oare cine ia decizilile la real despre cine sa fie transferat la echipa si cine sa fie transferat de la echipa…de ce oare l-au adus pe benzema? cum ar fi aratat realul cu wesley sneijder si arjen robben? ce ziceti de echipa asta a realului?…

higuain
arjen robben cristiano ronaldo

lasana diarra wesley snejder xabi alonso

asta de la mijloc in sus…cred ca acuma am fi vazut-o pe real in finala de pe bernabeu…oricum unde nu este cap vai de valuta…

pentruclujeni (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 12:36

Sper sa castige Bayern. Asta doar pentru ca nu mai vreau sa vad castigand echipe care joaca doar defensiv.

mimi (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 12:49

bayernul a ajuns meritat, dar prematur in finala, au cam cules strugurii primavara, daca imi permiteti. asta nu e un lucru rau, dar cred ca nici ei nu se asteptau sa ajunga anul acesta asa de sus. oricum eu cred ca generatia asta va mai avea multe de spus in anii urmatori, asta daca nu cumva o sa se destrame echipa si o sa plece jucatorii cei mai buni prin galaxii mai calduroase

Adrian (21 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 15:04

Eu unul nu pot sa-i inteleg pe cei care apreciaza „jocul” Interului. Sigur, ei sunt buni la ceea ce fac, nu poate nimeni sa nege asta, dar e ca si cum te-ai extazia in fata indemanarii unui hot de buzunare sau a unui escroc cu alba-neagra.

Si mai penibila e aceasta atitudine pentru italieni, popor care clameaza o mostenire imperiala in vreme ce se complac intr-o mentalitate de mici ciorditori.

gopo (4 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 15:37

Frumos articol, domnule Geambasu…de la mine aveti nota 10. Este o poveste despre ce inseamna munca si seriozitate.Mesajul nemtilor de la Bayern ar trebui sa ne puna pe ganduri..sa terminam odata cu Mitica si Becali pe televizor si sa promovam adevaratii sportivi.
Lectia Bayernului arata ca poti ajunge departe si prin munca asiduua si cinstita, cu un bun management.
Pe cand Barcelona a fost invinsa de o echipa la fel de organizata :Inter.

adrian (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 16:10

dupa parerea mea bayern parca joaca altceva decat banii de multe ori murdari ale echipelor mediteraneene!
van gaal poate a creat acea echipa care „copiaza” la o scara ceva mai mica „portocala mecanica” a anilor 70′!
si mi-e frica si nu de murinho, in speranta ca nemtii nu pun „botul” la mafiotisme ieftine de-ale lui murinho!
abramovici de-aia l-a angajat: este mafiot si echipa nu joaca nimic si de-aia castiga! nu credeti?!

no name (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 20:25

În mod normal, Bayern ar trebui să-i reprezinte pe toţi cei care nu se ţin de fente la locul de muncă. De asta nu e iubita in Romania.

Bogdan Lificiu (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 23:00

Foarte frumos Cristi. Am devenit fanul acestei echipe odata cu acea finala de cosmar pentru Bayern. Bayern o echipa frumoasa, cu oameni muncitori care formeaza un grup exceptional. M-am bucurat la victoriile echipei, am suferit la egaluri si infrangeri. E o echipa frumoasa. Forza Bayern, si multumesc de articol.

akkiller (18 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 23:03

anul asta am facut un pariu ca bayern va lua CL inca de la tragerea la sorti cu MU mai am putin si poate il iau

eu (1 comentarii)  •  29 aprilie 2010, 23:33

ce are de-a face planul cincinal descris de Herr Geambasu in care parca lucreaza niste tovarasi gata sa faca norma cu Bayern Munchen?…Cetatene Geambasu, te-ai gandit vreodata ca filosofia de joc a lui Bayern nu e mizeria pe care au aratat-o anul asta in CL…a fost o disperare totala la nemti anul asta…Bafta lor s-a numit Arjen Robben…io zic ca Bayern de acum 10 ani, cu Effenberg si Elber sau de acum 15 ani cu Klinsmann (nu mai zic de ala lui Beckenbauer sau Gerd Muller de acum 35 de ani) e adevaratul Bayern (si nu Bayer…asta e o echipa cu care BayerN s-a luptat sezonul asta pt titlu!)…anul asta, nemtii au avut trei atuuri – Robben, bafta si arbitrii…atat

Cristy (2 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 8:30

foarte frumos cristy si hai dinamo la bn si la rau

sandu (4 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 10:31

Ar vrea florentino perez sa se opreaca realul in sferturi asa cum eronat sustineti in articol:ar fi un pas inainte pentru galactici care de vreo cinci ani nu au mai trecut de optimi.Inving echipe gen steaua in grupe,dar cand dau de o echipa serioasa la revedere galaxie:hai sa mai vindem niste chiloti prin asia ca fotbal…

ex-pitesteanul (157 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 13:28

frumos spus o echipa cu bun simt fotbalistic… in europa asa se vede si ne place bayern pentru asta… totusi, vazuta din prisma suporterilor lui wolfsburg, leverkusen sau hamburg realitatea nu sta chiar asa… bayern sunt miliardarii germaniei si pe plan intern nu cred ca sunt asa de simpatizati…
sper ca bayern sa castige UCL

JuVe (17 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 14:31

„creaţia propriei voinţei” ? Mai atent la editare. „În mod normal, Bayern ar trebui să-i reprezinte pe toţi cei care nu se ţin de fente la locul de muncă.” Eu nu mă ţin de fente la locul de muncă şi la fotbal ţin cu FC Barcelona pentru că deşi nu aruncă cu bani şi-şi promovează tinerii, joacă cel mai frumos fotbal, un fotbal de vis, un spectacol de savurat după o zi grea de muncă. Nestematele pe care le deţine sunt şlefuite în propria pepinieră. Comparaţia dintre Bayern şi Barcelona sau mai bine dintre cei mai buni jucatori de la fiecare echipă, Robben şi Messi, primul cumpărat cu bani grei, al doilea crescut de club, contrazice ideea acestui articol. Modelul de urmat în fotbal e Barcelona şi nu Bayern. Nu-i înţeleg pe cei care se bucură că a ratat Barcelona finala. Ce fotbal se va vedea în finală???

Comentează