Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Ultras de România

Libertate pentru suporteri. Enunţ corect. De libertate pentru fotbal, ce ziceţi?

Mai multe gesturi ale oamenilor din fotbal către suporteri. Scrisori de împăcare, pacte de neagresiune, declaraţii de bune intenţii. Pentru turbulenţi, poliţia a pregătit o sală de vizionare cu […]

sâmbătă, 20 februarie 2010, 6:40

Libertate pentru suporteri. Enunţ corect. De libertate pentru fotbal, ce ziceţi?

Mai multe gesturi ale oamenilor din fotbal către suporteri. Scrisori de împăcare, pacte de neagresiune, declaraţii de bune intenţii. Pentru turbulenţi, poliţia a pregătit o sală de vizionare cu plasmă HD şi scaune ergonomice. Totul pentru ca ei, micuţii, să fie mulţumiţi. Fiindcă, ştiţi ceva? E mult mai confortabil să fii microbist decît participant activ un meci. Stai pe un scaun în tribună, îţi exerciţi dreptul democratic la liberă exprimare, înjuri, strigi, compui măscări în metru antic şi medieval, fluieri, îţi descarci surplusul de adrenalină, fuck, fuck off, fuck in, dacă ai puţin noroc te baţi niţel şi cu forţele de ordine, şi cu galeria adversă, şi cu fătălăii de prin staţiile de metro şi tramvai care nu pricep o iotă din chestia asta numită fenomenul ultras.

V-aţi enervat, aşa-i? Că ultrasul e iute la mînie şi nu-i place să-i pui oglinda în faţă. Totuşi, dacă nu vă cer prea mult, încercaţi să citiţi pînă la capăt! Aceasta nu e o epistolă sentimentală cum a scris Stoichiţă către nişte tipi care şi-au închipuit că îl umilesc. Fiţi foarte atenţi, acest om căruia i-aţi aruncat în faţă că este sluga lui Becali s-ar putea să aducă titlul în Ghencea după ani şi ani în care din exerciţii de demnitate nu au ieşit decît nişte locuri în preajma podiumului! Aşadar, dragii mei:

Aveţi drepturi, dar nu aveţi toate drepturile din lume!

Da, fără voi fotbalul e mai nesărat, îşi pierde farmecul, rotunjimea şi dimensiunea populară,

dar am impresia că ai început să confundaţi calitatea de suporter, de ultras moderat sau ultras taliban cu aceea de minoritate exceptată şi alintată. Ştiu că viaţa de suporter nu e uşoară, ştiu că vă urcaţi în trenuri mizerabile noaptea şi ajungeţi la locul faptei în dimineaţa meciului, nemîncaţi, obosiţi, că după fluierul final o luaţi de la capăt, ştiu că poliţiştii şi stewarzii nu sînt cele mai inteligente fiinţe din lume, nu e un secret pentru nimeni că pedepsesc la grămadă atunci cînd se întîmplă ceva rău, voi ziceţi că vă provoacă, ce-i drept e că şi voi îi provocaţi pe ei.

Ştiu toate astea, toată lumea le ştie, inclusiv patronii aceia pe care îi detestaţi, de cele mai multe ori pe bună dreptate.

Ştim, ştiţi. Ştiţi că urmează un retur greu. Un retur în care vom fi şi mai nervoşi şi mai obosiţi decît de obicei, fiindcă în joc e o miză uriaşă, despre care pot să vă spun un singur lucru. Nu va poposi în buzunarele noastre. Hai să încercăm ceva foarte la îndemînă! Să ne uităm la fotbal împreună. Daţi-le o şansă celor care îmbracă tricourile echipelor voastre. Priviţi mai mult spre gazon şi mai puţin spre tribuna oficială. Veţi observa că, nebăgaţi în seamă, toţi mogulii, latifundiarii şi elefanţii aceia fumători sau nu de trabuc îşi vor pierde treptat din greutate. Ei se vor face din ce în ce mai mici, iar mingea, jucătorii şi porţile se vor vedea mai clar. Bănuiesc că asta contează şi pentru voi. Altfel e de rău.

Comentarii (77)Adaugă comentariu

kosmyn93 (11 comentarii)  •  20 februarie 2010, 19:12

A fi ultras înseamna a fi suporterul inrait al ekipei tale favorite.Conducatorii ekipelor de club(marea majoritate) se cred stapânii ekipelor pe care le finanteaza,ca cica e ekipa lor…ca el baga bani….ca el taie,el spanzura,dar uita ce notorietate au datorita acestor ekipe.Pai cine era gigi becali daca nu finanta steaua?Cine il stia pe turcu daka nu baga bani la dinamo?de Cristi borcea cine mai auzea?george copos si alti,mai erau cunoscuti?
INJURATURI SI SCANDALURI AU FOST SI O SA MAI FIE,CA DOAR SUNTEM LA FOTBAL NU LA TEATRU.

ULTRAS DINAMO (94 comentarii)  •  20 februarie 2010, 19:41

Draga Cristian, te citez:

„Daţi-le o şansă celor care îmbracă tricourile echipelor voastre. Priviţi mai mult spre gazon şi mai puţin spre tribuna oficială. Veţi observa că, nebăgaţi în seamă, toţi mogulii, latifundiarii şi elefanţii aceia fumători sau nu de trabuc îşi vor pierde treptat din greutate. Ei se vor face din ce în ce mai mici, iar mingea, jucătorii şi porţile se vor vedea mai clar. Bănuiesc că asta contează şi pentru voi. Altfel e de rău.”

Asta conteaza pt noi, e adevarat, DAR CINE II BAGA PE PRIMA PAGINA? „Gigi si-a pus clanta de aur/Borcea si-a luat trabucuri din Cuba la superpret” etc. Noi nu ii mai vrem, nu mai vrem pe borcea, badea, turcu, fratii camatari becali si slugile lor, VREM UN FOTBAL CURAT!

ArMaTaS (1 comentarii)  •  20 februarie 2010, 19:42

Foarte adevarat …

Stefan (1 comentarii)  •  20 februarie 2010, 20:14

Ok , am inteles punctul dumneavoastra de vedere . Spuneti ca stiti …dar de ce nu luati intreaga imagine in considerare , pe care de altfel o stiti prea bine. Cum ramane cu diferenta intre atributiile patronului si ale antrenorului(evident necunoscute de aceasta sursa de audienta „Becali”) , cum ramane cu gloriile fotbalului romanesc umilite de catre o persoana care NU A ADUS NICI O PERFORMANTA notabila pentru tara noastra (poate doar numarul de absente din parlamentul EU), cum ramane cu acea academie creata de Hagi la steaua ,distrusa acum cand dupa ce arunca cu milioanele prin cazinouri”Razboinicul ” NU MAI ARE BANI!!! Cum ramane cu un antrenor care ar fi facut cu adevarat performanta pe termen lung (Cristiano Bergodi) umilit dupa demitere prin toate mediile .Intradevar poate nu castiga titlul anul acesta DAR spre deosebire de dumneavoastra (aparent) majoritatea SUPORTERILOR stelei( nu neaparat ultrasi) si-au dat seama ca performantele imediate nu sunt neaparat la fel de importante ca spre exemplu ,constructia unui plan pe termen lung . Pe voi oricum nu va intereseaza decat ca Steaua sa vanda, ca sa vindeti si voi la randul vostru…Pe noi ne intereseaza ca steaua sa supravietuiasca cu demnitate….Dar din partea mea aveti liber sa va uitati clar cat se poate de clar la aceasta echipa inchegata ad-hoc pentru castigarea unui titlu …dupa aia cand vom fi umiliti in cupele europene puteti sa intoarceti privirile spre oficiala, dar nu stiu daca o sa aiba timp de voi va fi preocupat sa numere milioanele de la UCL …

yogyta (2 comentarii)  •  20 februarie 2010, 20:21

sa dea domnul sa te citeasca baietii astia care stiu sa faca si spectacol cand vor,ca provincial ce are la indemana doar televizorul,mi-as dori sa vad fotbal,nu razboaie din care pierdem toti

Cristi (14 comentarii)  •  20 februarie 2010, 21:02

Kosmyn93, te tradeaza varsta. Incearca sa scrii corect romaneste.

Lau Arad (2 comentarii)  •  20 februarie 2010, 21:19

Bravo Ultras Dinamo… Cristi cred ca ai cam inghitit galusca de data asta e o palma peste obrazul presei sportive din ultima vreme data de catre un ultras daca intelegi ce a vrut sa spuna acest om… Daca si la sah au inceput cu bataile ce sa mai ceri la fotbal unde se pricep toti sa-si dea cu parerea… Semeni vant, culegi furtuna… in rest haide UTA si numai de bine…

alinst (8 comentarii)  •  20 februarie 2010, 21:23

pt kosmin:e adevarat ca nu suntem la teatru,dar suntem la spectacol.e chiar asa greu de respectat omul de langa noi?

Laurentiu Barabancea (2 comentarii)  •  20 februarie 2010, 22:29

Mult adevar graiti in articolul dumneavoastra, dar sa nu omitem partile care sunt in afara fenomenul ultras. Ultras nu inseamna „batai cu fortele de ordine”, fotbalul nu este mai nesarat fara noi, el nu exista. Dupa cum stiti si dumneavoastra „cota de piata” a unui club este data de catre palmares si numarul de suporteri, ultrasi pe care il are.
Mi-am dorit acum mult timp sa va lansez o invitatie la un meci unde fenomenul ultras este cu mult mai dezvoltat fata de ce este la noi in tara, asa ca va lansez o invitatie domnule Geambasu la un meci intr-o tara vecina pentru a putea face o comparatie intre ce inseamna fotbalul cu si fara ultrasi.
Numai respect.

rak (1 comentarii)  •  20 februarie 2010, 22:36

nu ne-am enervat domnule geambasu. ne-am obisnuit ca presa sa trateze superficial aceste intamplari si sa se rezume la a publica punctul de vedere al jandarmilor sau conducatorilor de cluburi. pe ultimii voi i-ati facut vedete, si nu de putine ori ati fost deranjati ca suporterii v-au stricat planurile. din datoria suporterilor face parte si sa ia atitudine atunci cand lucrurile nu merg bine la club.
si stiti ceva? e mai usor si sa fii jurnalist, sa iti dai cu parerea si sa iei masa cu oficialii decat sa vezi meciul de la peluza, indiferent ca e ger, ploaie sau canicula.

kosmyn93 (11 comentarii)  •  20 februarie 2010, 22:55

Pt alinst.”omul de lânga noi” presupun că e jiji. Ce respect sa-i ofere suporterii stelei,când el,gigi becali,a jignit gloriile fotbalului stelist.
RESPECT MERITA CEL CARE LA RANDUL SAU RESPECTA… Gigi te rugam pleaca din ghencea.nu te mai vrea nimeni…FORZA DINAMO.mâine în stefan cel mare o sa se-ntâmple ca pe ghencea.bulgari si meci intrerupt.

kosmyn93 (11 comentarii)  •  20 februarie 2010, 23:09

Tot respectul domnule Geambasu,dar comentariul dv e contra tuturor suporterilor din tara asta.

The Drug is Football!! (1 comentarii)  •  20 februarie 2010, 23:23

Cristi un articol bun … dar daca noi suporterii nu luam ne implicam atunci cine … dRagomir care ne minte ca avem super fotbal in tara , „investitorii” din fotbal , mIrcea sAndu care ne prezinta „viitorul nationalei”.

Sunt suporter dinamovist si nu mai suport cand vad ca la echipa sunt 10 actionari si noi mergem la stadion prin noroaie , vad cum sunt tinuti jucatori pe pile si se repatriaza „superjucatorii”!

Si cand te revolti esti numit Hooligan ! Pacat !!!

C34ctin (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 0:52

Domnule Geambasu,aveti mare dreptate,dar sa nu uitam ca asa cum a spus si ultras dinamo,si presa asazis sportiva a facut ca acesti moguli sa fie asa populari astazi.
Ce legatura are viata privata a lui jiji petru un suporter stelist,pe cine intereseaza ce zice turcu(chiar daca are legatura sau nu cu fcd)?
Faptul ca jiji isi permite atatea „arogante” chiar si fata de dumneavoastra si de colegii dumneavoastra este in mare parte si vina voastra, a presei sportive.

hai! (9 comentarii)  •  21 februarie 2010, 1:26

hai sa incercam sa nu-l mai vedem pe becali la gsptv 12 din 24

stiintza4ever (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 2:06

VALABIL SI PT SUPORTERII „U” CRAIOVA CARE INCA INJURA CONDUCEREA CLUBULUI!!!

1nu (10 comentarii)  •  21 februarie 2010, 3:14

La meciul Stelei de pe Ghencea s-au dat niste torte la un momendat,iar un pompier s-a gandit ca e indicat sa le stinga cu apa si a pus furtunul pe toti cei ce erau in zona?
Ma intreb cu reactionati voi,cei cu gandirea „normala”.

marcel (6 comentarii)  •  21 februarie 2010, 3:23

ati fost vreodata intr-o peluza in timpul unui meci? ati observat bucuria ultrasilor la gol…si reactia fortelor de ordine in acele momente? ati mers vreodata intr-o deplasare facuta din fonduri proprii, sau bani de la mama? ai renuntat la sucul cu iubita in oras pentru a pregati o coregrafie? ati primit pulane si amenzi de la jandarmi doar pentru ca unii din grupul in care te aflai sa-ti sustii echipa avea sapca nepotrivita? ai lipsit de la scoala pentru ati incuraja echipa la 300 de km distanta pe un ger naprasnic?…fara diurna!
reactia unor suporteri nu va da dreptul de a ne baga pe toti in aceeasi oala? poate toate aceste sacrificii facute de noi ne fac sa avem unele reactii, atunci cand vedem nepasarea conducatorilor fata de noi si echipa…
daca noi suntem mereu dedicati si alaturi de echipa asa trebuie si ei! aaaaa mai platim si abonamente, sau bilete!

Costi (18 comentarii)  •  21 februarie 2010, 10:46

Apelul asta pare atat de ridicol daca punem peste indigoul cu faza de aseara in care micutul Janos a luat exact in cap un bulgare din partea unui suporter…

celebrul_anonim (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 12:35

@ULTRAS DINAMO ai foarte mare dreptate..
Nu suporterii ii ridica in slavi si scriu de dimineata pana seara despre ei,ci ziaristii.
@cristi : e un articol bun.

sabin (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 13:50

„Ei se vor face din ce în ce mai mici, iar mingea, jucătorii şi porţile se vor vedea mai clar”
Cum, d-le Geambasu, se vor face din ce in ce mai mici?! Aseara, dupa fluierul final Steaua – Ceahlaul, am schimbat imediat postul pe gsptv sa vad cine e in legatura directa si… Surpriza!, chiar George Becali facand ce stie el mai bine: criticand. Iar asa-zisii reporteri aprobandu-l. Asa vedeti dvs. ca acesti interlopi se vor face din ce in ce mai mici?! Mie, personal, imi este cam greu sa cred.
PS: acel bulgare luat de Janos era menit lui Stoichita.

claudiu (3 comentarii)  •  21 februarie 2010, 13:59

foarte bine punctat in articol, intr-o singura eroare va aflati: NOI NU VREM FOTBAL IN CONDITIILE ASTEA. nu avem nevoie de un titlu al carui merit sa fie al lui gigi si de ale caror beneficii sa profite tot el.

Marius (5 comentarii)  •  21 februarie 2010, 14:14

Ultrasi-Steaua asta s-a vazut in teren…si Ceahlaul a profitat din plin.Dragi ‘suporteri’ sa nu aveti pretentii la titlu.

Marius (5 comentarii)  •  21 februarie 2010, 14:19

Domnilor suporteri,lasati fotbalul sa ne mandreasca…lasati echipa sa joace pentru noi.
Nu ati auzit de un sindicat care sa mearga la conducere sa discute despre drepturile unui suporter?
Vb cu D-ul Cristi sa acorde o pagina din ziar suporterilor.Asa ne putem auzi.
Daca aruncam cu bulgari ei doar ne vad si rusinea cade tot pe umerii suporterilor.

Marius (5 comentarii)  •  21 februarie 2010, 14:21

D-ul Cristi,sunteti dispus sa ne oferiti o pagina din ziar pentru a ne exprima supararea fata de conducerre?

Marius (5 comentarii)  •  21 februarie 2010, 14:34

ATI INTREBAT VRE-O GLORIE A FOTBALULUI STELIST DACA ESTE MANDRU DE CEEA CE FAC SUPORTERII PENTRU EI?
CAUTATI UN SINGUR RASPUNS SI VE-TI FI LAMURITI CA NU ESTE SOLUTIA DE A INDREPTA SITUATIA DIN GHENCEA?O SITUATIE PE CARE VOI A-TI CREEAT-O.

Marius (5 comentarii)  •  21 februarie 2010, 14:40

Romani…nu mai faceti parte la ceea ce se intampla la galerie.Fiti voi galeria ce infrunta golania.Strigatul vostru sa alunge orice inpotrivire fata de echipa.
RIDICATIVA IN PICIOARE SI STRIGATI CA SA SE AUDA!!!
Lasati fotbalul sa se joace!Nu mai umiliti echipa,fiti alaturi de ea.
Ne-am saturat de ‘razboi’!!! Fiti alaturi de noi!!!
Strigati ca sa se auda,fara injuraturi si fara ura!!!

CeFeRistul (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 14:53

asa cum spune si Marcel in coment nu pot so exprim mai bine,nivelul de badjocora si carutzele de prostii ingurgitate cu fortza de catre un fan al acestui sport au ajuns sa dea pe afara,dumneavoastra domnule Gambasu ne spuntetzi ca trebuie sa avem rabdare ca tre sa respectam munca unor oameni care desi sunt extrem de bine platitzi sau a unor patroni care captuisitzi cu niste banii provenitzi de pe spinarile noastre ne servesc zi de zi talenovele de cea ma slaba calitate si ne cer dupa aceeea sa le pupam mana ca si cum ar fi maestrii destinului pe acest teritiriu uitat de soarta si lasat in mainile unor hotzi renascutzi din cenusa comunismului si ale cooperativelor si care alearga si in stanga si in dreapta cu un posmag invelit in ciocolata pe la urlzti prin comuna pentru a atrage masa de furnici pe care sa se aseze bineintzeles ajutatzi de complicitatea Jurnalistilor!!Ceea ce sa intamplat aseara in gencea este acea frustrare inchisa in suflet si minimalizata pana la nivelul la care ea a facut implozie iar ceea ce a ramas in urma este doar setea de razbunare si desconsiderarea totala a lucrurilor asemuite cu cea ce face parte din acel conglomerat otravitor!!Domnule Geambasu nu Sunt suporter Steaua si probabil ca sunt subiectiv dar daca vetzi citi comentul nu cred ca in sufletul dumneavoastra nu imi vetzi da dreptate!!nu sunt fanul unor asemenea masuri extreme de protest dar trebuie sa recunosc ca sufletul imi tresalta atunci cand gasesc aceste mici manifestarii si eruptzi ale unor oameni care simt cea ce simt si eu in inerior!!acest lucru resfrangandu-se la absolut toate nivelurile de organizare ale acestei tzarii!!Chiar daca nu va convine si nu este frumos ce voi spune tzin sa imi exprim respectul fatza de Peluza Sud si ceilaltzi care au dat dovada de curaj si coloana vertebrala aratand ca nu toata lumea din tzara asta sa nascut cu ea rupta si mai poate sa riposteze!

bugy (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 16:14

cristi, felicitari pt articol
stau si ma minunez de aberatiile comentate aici de persoane care nu au nicio legatura cu bunu simt sau cu realitatea
sunt stelist de mic,dar aseara mi-a fost pt prima oara RUSINE CA SUNT STELIST.cum sa dai cu bulgari in skekely si stoichita????????(apropo unde erau „fortele de ordine?” la adapostul intrarii la vestiare in loc sa-i salte imediat-si sa-i si bata- pe ****** aia care aruncau)astia sunt suporteri sau huligani?nu le zice bine gigi?gigi,care cu bunele si relele lui a adus performante la steaua.daca pleaca gigi mai e cineva atat de nebun sa bage atatia bani?sa facem ca-n strainatate.suporterii sa detina clubul.dar va cotiza vreunul din ****** astia care vor sa distruga steaua?????da vreunu bani din banii parintilor(ca doar nu au job) sa sustina clubul?????
daca sunt suporteri adevarati sa sustina echipa si sa nu se mai bage atata in seama ca si cum echipa asta sta numai in ei
STEAUA are nevoie de SUPORTERI ADEVARATI nu de ******* care vor ca stadionul sa fie suspendat si eventual echipa sa piarda cu 3-0..
RUSINE!

vasile (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 16:44

Suporterul este platitor de abonament sau bilet, deci este parte din fenomen. Fotbalul nu poate exista fara spectatori.

E posibil ca stelistii si dinamovistii sa fie atat de uniti intr-o idee daca nu ar fi si adevarat?

Ne-am saturat de dragomir si sandu care n-au construit nimic in 20 de ani. ne-am saturat de show-urile familiei de bisnitari becali, de borcea, turcu si netoiu care au distrus dinamo.

vrem oameni cu demnitate nu circari. nu conteaza daca luam sau nu un titlu. conteaza sa luptam pentru o idee: a ne pastra demnitatea si a salva acest sport pe care il iubim cu toii indiferent de culori.

jan pitesti (111 comentarii)  •  21 februarie 2010, 16:58

sper pe viitor sa vedem fotbal de calitate .galeriile sint galerii,nai ce sa le faci,multi vad putini cunosc.

florin.b (20 comentarii)  •  21 februarie 2010, 17:30

A fi ultras inseamna a fi suporter inrait al echipei favorite ,spune cineva aici ,ok, in mare e adevarat .Numai ca daca asta inseamna ati lovi cu bulgari de zapada in cap jucatorii favoriti ,pe Szekely care a aratat loialitate acestei echipe ,daca asta inseamna ca tii la echipa, atunci eu prefer sa nu fiu ultras.Noi suporterii avem mereu pretentia de la jucatori sa joace precum cei de afara ,sa arate ca iubesc echipa a caror tricou o imbraca,dar noi ,noi ne comportam vreodata ca cei ,,de afara ” ? Scuza celor care se duc la fotbal sa injure ,ca doar nu-i la teatru ,e deja penibila Inainte de a cere jucatorilor totul ,ce-ar fi sa oferim si noi ceva in schimb.Sa umplem tribunele mereu ,indiferent de rezultat ,asa cum se intimpla in Germania ,sa cintam macar pe jumatate la fel de frumos cum o fac cei din Anglia sau Scotia ,sa avem coregrafiile celor din Franta .Atunci si numai atunci ,cind ii vom respecta pe jucatori avem dreptul de a cere si noi ceva ,pina atunci sa recunoastem ca sintem departe ,foarte departe ,si noi si ei ,de civilizatie ,de fotbalul adevarat.

Mokopole (10 comentarii)  •  21 februarie 2010, 17:39

Trebuie facuta o mai clara delimitare conceptuala intre suporter al unei echipe- masa totala a simpatizantilor unei echipe, si, dintre acestia, masa activa. Masa activa se imparte si ea in doua : cei care vin la stadion cu o oarecare regularitate, dar o fac din postura de simpli spectatori (cazul meu) si cei care formeaza nucleul dur, adica cei care stau intr-una din peluze, incurajeaza echipa, canta, urla, fac coregrafii, creeaza spectacol si atmosfera de meci. Acestia nu tin mai mult la echipa decat ceilalti spectatori neocazionali, dar datorita unor particularitati socio-culturale(unii), de varsta(altii), sau din simplu fanatism (cativa) intra in campul celor care formeaza asa-numita “galerie”.). Etica convingerii indica o atitudine autentic morala, în sensul unei morale pure, abstracte, pe baza caruia cel ce actioneaza se supune strict convingerilor sale, fara a se gândi la consecintele actiunii
Un studiu sociologic serios nu s-a facut pana acum pe acest fenomen:cum devii membru de galerie, de ce, ce astepatari ai, ce valori imparti cu cei din imediata apropiere, din ce mediu provii, ce trcut familial ai si alte incadrari sociologice neaparat necesare pentru a intelege resorturile ce declanseaza o actiune(mai ales cele de masa, cum este cazul).). Altfel, aceste urecheri pe care le primesc din partea presei si nu numai nu isi vor atinge tinta pentru simplu motiv ca nu stiti care e tinta. Trageti in orb. Acesti suporteri-ultrasi, poate o sa cada la pace cu Gigi, dar toti ceilalti nu mai putem fi pacaliti, nu mai e drum de intoarcere si tot ce va urma, din pacate pentru Steaua nu va fi decat o foarte lunga agonie.

milici (7 comentarii)  •  21 februarie 2010, 18:07

De acord 100% cu dl Geambasu, o atitudine diferita de pozitia generala a GSP in disputa Steaua-asazisii suporteri.
Felicitari d-lui Geambasu, cu care nu am fost intotdeauna de acord, stiind ca nu e stelist si si-a pus in cap multi postanti.
Suntem in tara unde legile nu se respecta de legiuitori, justitie, organele de asigurare a ordinii, multi simplii cetateni.
Galagiosii care huiduie si injura permanent vor drepturi,
n-au nici o responsabilitate, n-au nicio treaba cu echipa, cu sportul, cu civilizatia, cu spectatorii obisnuiti.
Ca absurdul sa fie total acum Steaua, cea care suporta acest comportament anormal va fi sanctionata desi a incercat evident sa rezolve legal cazul.
Culmea stupiditatii e argumentatia lor , regasita chiar printre postarile acestui articol.
Cica JJ ar apare prea mult la televizor-peste 80% din emisiunile TV sunt stupide si lipsite de continut dar avem la dispozitie TELECOMANDA;merge cineva sa-l injure pe Dan Diaconescu sau jalnicul post OOOOTV?
Cica galagiosii fac mari sacrificii si nu sunt respectati de conducerea Stelei;cand ii ducea moca in deplasari a fost bine!
Altul vrea supravietuirea Stelei cu demnitate si pentru asta incearca s-o desfiinteze moral si financiar.
Sunt reluate aceleasi defecte ale lui JJ incultura, vulgaritatea, grobianismul, tupeul si incompetenta etc. existente KK-lau dar de ele prisosesc si galagiosilor.
REiterarea atitudinii lui JJ fata de fostele glorii ar fi de inteles daca galagiosii ar fi avut rabdare sa constate daca scuzele invocate de latifundiar sunt reale si acceptate de subiecti.
Dar nu si nu, lupta trebuie continuata la infinit, cu toate riscurile.
Cred ca e cazul ca JANDARMERIA sasi faca DATORIA si MEDIA ar trebui sa ceara asta.

Sorindrag (1 comentarii)  •  21 februarie 2010, 20:39

Domnule Cristian Geambaşu
va rog din suflet in cateva cuvinte faceți-mă sa intelg
ce se intampla cu GSPtv de dimineata si pana seara un singur subiect si un singur personaj este in centrul atentiei ma refer la Steaua si Gigi Becali
oare sportul se rezuma numai la fotbal?
fotbal inseamna numai steaua? iar steaua inseamna numai becali?
Acelasi fenomen se petrece si in paginile ziarului GS
A cumparat ziarul si postul acest individ?

Andrei (2 comentarii)  •  21 februarie 2010, 22:15

Felicitari pentru articol, spune ceea ce gandesc multi dintre noi dar nu au curajul sau mijloacele sa se faca auziti.

Va intreb: ultrasi sunt cei care fac sa fie intrerupte meciurile, care lovesc copii de 7 ani, care injura tot timpul, care instiga la violenta si apoi se vaita ca au fost batuti de fortele de ordine care isi faceau datoria??
Sau ultras este acela care indiferent de scor, conditii, joc, ei canta, scandeaza PENTRU echipa si o incurajeaza?

Aici sunt multi care vor alege prima varianta, si sincer, ii compatimesc, inseamna ca au probleme serioase daca voi face asta.

Uitati-va la Liverpool, sau Manchester United, si fanii lor au probleme cu patronii, dar fac un banner, doua, bannere fara jigniri cum faceti voi, fara a dori moartea celor pe care nu ii plac……asa cum fac ultrasii din Romanica.

Asa ca mergeti la stadion pentru a incuraja echipa si veti vedea ca rezultatele vor fi extraordinare, nu zic ca va deveni dintr-o data campioana lumii, dar o echipa sustinuta de public este mult mai buna si are rezultate mai mari decat una huiduita.

Va saluta un stelist care va fi injurat de multi din cauza acestui comentariu.

Mandela (4 comentarii)  •  21 februarie 2010, 23:37

Domnule Geambasu, daca incercati sa facei o paralela intre suporterii Stelei si situatia in care se afla clubul acum, sugerand ca vina ar putea sa cada pe acestia, va inselati amarnic1 Manifestari de acest gen sunt, din pacate, de zeci de ani de zile pe stadion. Cam la orice meci se arunca in teren cu obiecte (bulgarii de zapada fiind cei mai inofensivi, va sigur; am vazut si telefoane mobile aruncate), asa ca aceste gesturi nu sunt o noutate, cel putin pentru mine. Toate manifestarile astea tin si de educatie (eu, de exemplu, nu il suport pe Becali, sunt de acord cu punctul de vedere al galeriei, dar nu as arunca niciodata cu nimic in teren, pentru ca nu am fost educat asa). Mai mult, astfel de manifestari incep sa devina tot mai dese si in alte tari (cred ca conflictul recent dintre galeriile lui Bilbao si Anderlecht este cu nult mai violent, de exemplu, decat tortele pentru care a fost suspendat terenul Stelei la debutul in Europa League). Nu e asta o scuza, dar cred ca incercati sa creati un subiect „fierbinte”, desi subiectul violentei si a lipsei de educatie pe stadioane este vechi de cel putin cativa ani.
Ceea ce nu spune nimeni este faptul ca Steaua are, in acest moment, o echipa foarte slaba, cel putin in compartimentul defensiv. Toata lumea se ascunde in spatele suporterilor, uitand sa mentioneze ca:

– in ultimii ani Steaua s-a despartit de cativa jucatori cat de cat valorosi si cu experienta fara a-i inlocui cu oameni pe masura, iar acest lucru se vede mai ales in aparare, unde Baciu, alta data inutil si ca rezerva, a ajuns om de baza. Acest lucru se datoreaza in principal patronului, care, in momentul cand a inceput sa simta lipsa de bani, a refuzat sa mai alimenteze echipa, stabilind niste limite salariale si bugete de transferuri penibile pentru o echipa cu pretentii europene, dar dorind in acelasi timp sa se realimenteze cu banii din Champions League.

– nici Stoichita nu este antrenorul perfect si este supus greselilor: sa nu uitam ca a pierdut meciurile din Europa League pe mana sa, iar la nivel de selectie, a preferat sa mearga pe mana unor jucatori expirati din punctul meu de vedere (Plesan, de exemplu), indepartand jucatori tineri si cu potential: cel putin Ionescu si Onicas cred ca pot face fata.

In concluzie, a ataca lipsa de educatie este ok, dar a pune situatia Stelei in spatele suporterilor, este cel putin o dovada de naivitate.

Braveheart (4 comentarii)  •  22 februarie 2010, 0:18

Apud I.L. Caragiale:

„Tipătescu: În sfârşit, avem un fotbal curat.
Pristanda: Curat murdar, să trăiţi coane Fănică!”

(palimpsest după „O scrisoare pierdută”)

ul (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 0:38

D-le Geambasu daca nu sti despre ce e vorba nu inteleg de ce si cu ce drept insulti si ironizezi „ultrasii”. Intai citeste si mai uita-te la documentare despre „ultrasi” ,”hooligani” etc si dupa aia o sa intelegi putin ,pana atunci ciocu mic. Voi presa sunteti niste lei flamanzi care nu stiti ce sa faceti ca sa va umpleti ziarele de minciuni. E bine asa? … forza Craiova!

robert (62 comentarii)  •  22 februarie 2010, 3:15

ma da desteapta discutie. numai ca nu atinge tinta vizata. majoritatea bulgarilor n-au venit dinspre galerie, ci de la „spectatorii” aia cuminti de obicei. asa ca articolul e total aiurea, ataca „ultrasii” care de data asta nu prea au fost capul rautatilor… si mai toate comenturile vorbesc despre „aia din peluze” dovedind ca , ori nu stiu ce s-a intamplat si comenteaza aiurea, ori sunt batuti in cap.. cu bulgari de zapada

lary (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 10:29

Domnule Geambasu ati gresit amarnic cand ati scris asa ceva.
Ceea ce s-a intamplat aseara la meciul din Ghencea nu poate fi aruncat niciodata in carca fanilor.
Sa incepem:
1)Imi cumpar bilet si plec de acasa cu 2 ore mai devreme sa ajung la stadion din timp ca sa prind si antrenamentul echipelor.Nu mai ajung la antrenament ptr ca nu gasesc un loc de parcare unde sa imi las masina si trebuie sa caut un loc printre blocuri.(investitorul GIGI este in loja)
2)pana sa ajung la intrarea in stadion ma murdaresc de noroi pana la genunchi si ma ud la picioare(investitorul Gigi este in loja)
3)ajung la stadion si stau la coada sa intru ptr ca la steaua nu este de ajuns sa ai bilet ptr care apropos ti se cere buletinul la achizitionare,ci trebuie sa arati si buletinul la intrare ,sa ti se faca poza ,sa te controleze si asa mai departe.(investitorul GIGI este in loja)
4)intru in stadion si imi caut locul de pe bilet dar nu se vede din cauza zapezii dintre si de pe scaune,tineti minte ca sunt deja ud la picioare si acum va trebui sa stau in zapada si in picioare tot meciul(investitorul Gigi este in loja)
5)incepe meciul si vreau sa vad fotbal de calitate din partea echipi de suflet care joaca cu lanterna rosie.Ghinion Steaua joaca haotic cu 2 inchizatori si o linie de fund harcea parcea.Au plecat cei mai buni fundasi de la echipa si tinerele sperante ONICAS si Andrei Ionescu au plecat ptr ca Stoichita nu se gandeste la viitor ci numai la prezent.(investitorul GIGI este in loja)
6)Incercam sa ne incurajam echipa strigam pana cand nu mai avem glas(investitorul GIGI este in loja)
7)se isca o bataie cu bulgari din frustrarea adunata,din cate stiu un bulgare de zapada nu a omorat pe nimeni,vorba ceea daca eu care am platit sa vin la meci si sunt ud la picioare si stau cu picioarele in zapada nu mor.(Investitorul Gigi este in loja)
8)Gigi este la microfonul stadionului ,deja este prea mult,Gigi este peste tot unde este Steaua??unde sunt marile investitii??unde sunt gloriile stelei??unde este istoria ,mandria,bucuria de a juca la Steaua??unde sunt conditiile de Chamions League?Undeeee????

DAR NU ESTE NIMIC GIGI ESTE IN LOJA!!!

andrei (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:00

am citit pana la capat. ma scarbeste faptul ca si in aceste clipe tineti tot partea ciobanului. si da, e de rau deja si va fi din ce in ce mai rau pentru ca fotbalistii nu sunt obturati de ura noastra, ei nu exista. ei exista doar in imaginatia bolnava a unui cioban care afirma fara sa fie contrat de niciun ziarist ca steaua are cel mai bun lot din tara, afirmatii alimentate de niste sclavi care scriu articole de 5 pagini despre tudela, un baiat care s-a dezbracat de 2 ori in acelasi vestiar cu beckham.
in acest timp suporterii stelei, ai craiovei, ai rapidului, suporterii in general, va dau o lectie de consecventa, de solidaritate si de onoare la care dvs. raspundeti prin cliseele clasice cu „huligani”, „bataie”, „jandarmi”. singurul moment in care protestul stelist a implicat violenta a fost atunci cand ciobanul si-a trimis, in mod neprovocat, gorilele in peluza. pentru libertatea fotbalului e nevoie de libertatea suporterilor. si poate a ziaristilor, care insa nu stiu ce sa faca cu ea si o vand pe preturi de nimic.

bogdan (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 11:42

foarte frumos,imi place.
ai dreptate prea multa importanta li se da celor din loja,ei ar trebui sa fie mai discreti.
eu nu sunt un ultras,stiu ce inseamna ca si eu am fost,dar m-am saturat de atata violenta fizica,cu injuraturile sunt de acord,asta este,nu suntem la opera sau teatru ci suntem la fotbal se mai injura cate odata.
nu mai sunt de acord cu apostrofarile fata de jucatori si fata de stoichita,jucatori nu sunt de vina ca nu pot mai mult,iar nici stoichita nu este de vina ca nu are cu cine juca.

PLEACA DIN GHENCEA,TARANE!

maccarone (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 12:43

Geambasule . nu noi suntem cei care nu mai trebuie sa-i bagam in seama pe elefantii din loje, ci voi PRESA! 😉

Sorin (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 13:00

Corect si la subiect articolul. Dar d-nul Geambasu nu se referea doar la o echipa.Din pacate toate galeriile au asemenea specimene printre ei.Tind sa cred ca acesti asa zisi suporteri sunt de fapt niste fiinte frustrate care doar acolo se simt unde exista spiritul de haita(turma). Sunt poate multi care ar vrea sa-si duca copilul la meci dar n-au curaj pt. ca le este frica sa nu pateasca ,copilul ceva daca vin crizele pe asa zisi ultrasi.
Trebuie sa invatam de la englezi ce inseamna a fi suporter adevarat. Iar un suporter adevarat isi sustine echipa indiferent de rezultat.Iar englezii au invatat asta pe propria lor piele. Cred ca si echipele romanesti ar trebui excluse din cupele europene vreo cativa ani ,ca sa se invete unii minte ca nu ei sunt buricul pamantului si nu pot sa faca ceea ce vor cand sunt in tribune ,ci trebuie sa se supuna unor legi nescrise…a suporterului adevarat. Este pacat de acest sport nobil de care unii isi bat joc.

Sorin (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 13:02

Si apropo ,daca te intereseaza cine este in loja inseamna ca nu ai timp sa te uiti la jocul echipei…deci nu esti suporter.

David Mihai Gorescu (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 13:26

pfff … m-atzi dezamagit rau cu articolul asta Domnule Geambasu … ! 😉 … Ce sa mai zic … slab !

Jogn (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 13:27

cred ca urarea pleaca din ghencea ciobane ar fi transformata in pleaca din chencae ciobane,huliganule,taranule,cei care practica box cu copii,cei care arunca cu bulgari si alte obiecte in tricoul Stelei,cei care uita sa sustina echipa..etc.

La noi nu exista fenomenul ultras exista doar o adunatura de copii care cred ca e cool sa injuri pe stadion.daca intrebi pe jumatate din asa zisi suporteri nici macar jumate nu ar sti in ce an sa nascut armata ultras cine a fost primul conducator ca sa nu mai zic de anul infintari stelei cate titluri are etc.

meciul cu lanterna a fost ultimul in care am fost in ghencea de acuma stau acasa in fotoliu cu o bere in mana si ma voi rade de prosti care ia-u batai de la jandarmi si apoi tot ei plang….

Charon (1 comentarii)  •  22 februarie 2010, 13:29

Domnule Geambasu, daca cineva ar veni si ar prelua conducerea la locul dumneavoastra de munca si ar incepe sa injure pe toata lumea, sa va calce in picioare toate valorile si sa zicem ca ar grai cuvinte nu tocmai laudabile la adresa stimatului Ioan Chirila, dar totusi ar creste vanzarile ziarului simtitor, cum ati reactiona? Ati privi totul cu pasivitate, ati pleca pur si simplu de acolo sau ati incerca sa faceti ceva?Asta se intampla la Steaua de ceva timp datorita unui personaj popularizat si de ziarul dumneavoastra pentru ca se vinde.Si furia e cu atat mai mare cu cat astea se intampla intr-un loc in care nu te duci din nevoie, ci din placere. Poate ca metodele suporterilor nu sunt cele mai bune, dar cred ca furia lor e de inteles.Cum poti sa reactionezi cand ai ceva de care esti mandru si la care tii de ani si poate de mic copil, si vine cineva si isi bate joc de tot ce reprezinta locul ala?Cat despre impacare…Gigi Becali vrea ca lumea sa vina pe stadion pentru ca a vazut cum e fara banii pe bilete, dar suporterii vor ca el sa plece…Daca dumneavoastra vedeti o solutie de compromis faceti-o auzita.

Sera (3 comentarii)  •  22 februarie 2010, 14:52

Domnule Geambasu, am impresia ca ori nu vreti, ori chiar nu ati inteles ceea ce vi s-a mai spus de atatea ori. Mai incerc eu totusi inca o data:

Nu este vorba de teribilism, nu este vorba de ultrasi. In aceste momente, nici un stelist nu ar trebui sa se gandeasca la titlul cu numarul 24. Pentru noi nu conteaza performantele obtinute cu valize, cu intelegeri, cu oieri in frunte. Este mult mai important sa scapam de acest cancer. Nu este relevant daca pierdem sau castigam un meci, daca luam campionatul sau retrogradam. Un club curat este mai important ca toate aceste aspecte.
Am scris de atatea ori aceste idei, incat simt ca expresiile devin tocite iar cuvintele isi pierd rostul: Nu conteaza daca se pierde un titlu. Abordarea dvs. este din start gresita. In situatia actuala la Steaua nu s-a ajuns din cauza lipsei de rezultate, ci din cauza oamenilor din fruntea Stelei si a modalitatii alese de acestia pentru a gestiona clubul. Stelistii care inca protesteaza nu cauta rezultate si campionate. Ne intereseaza binele clubului PE TERMEN LUNG. Multi dintre acesti oameni pe care ii numiti sec ‘ultrasi’, minimalizand astfel amploarea si insemnatatea protestului, ar accepta fara sa clipeasca o eventuala retrogradare, de exemplu, in schimbul plecarii oierului.

In aceste moment, in Ghencea, fotbalul este pe locul 2.

Comentează