Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Cioiştii de la Vancouver

Jocurile Olimpice de iarnă, o competiţie destinată lui Yeti, lui Jacques Rogge şi amicilor lui, care vor să scoată un profit

Domnul doctor Jacques Rogge varsă o lacrimă pentru Nodar Kumaritaşvili, decedat la antrenamentele probei de sanie. Se întîmplă la […]

luni, 15 februarie 2010, 3:37

Jocurile Olimpice de iarnă, o competiţie destinată lui Yeti, lui Jacques Rogge şi amicilor lui, care vor să scoată un profit

Domnul doctor Jacques Rogge varsă o lacrimă pentru Nodar Kumaritaşvili, decedat la antrenamentele probei de sanie. Se întîmplă la Vancouver, imediat după ceremonia fastuoasă de deschidere a Jocurilor Olimpice de iarnă. Gestul dă bine pe micul ecran şi impregnează retinele milioanelor de telespectatori. Apar apoi alţi înalţi oficiali olimpici care deplîng şi ei soarta tînărului georgian. Comunicatele oficiale nu seamănă însă cu filmul lacrimogen de la televizor. Maşinăria infernală se pune în funcţiune şi produce ce ştie ea mai bine. O mostră de cinism. Mortul este de vină, a efectuat o manevră greşită şi a intrat în inofensivii stîlpi de beton de pe marginea pistei Whistler.

Domnul doctor chirurg ortoped Jacques Rogge, belgian din Gent, şi-a abandonat cu mulţi ani în urmă profesia de bază pentru a se apuca de cioit. Pentru necunoscători, cioitul este acea activitate la graniţa dintre sport, masonerie, esoterism şi afacere oneroasă, care se desfăşoară în fruntea Comitetului Internaţional Olimpic şi către care a ţintit la un moment dat însuşi marele vînător şi jucător de dublu Ion Ţiriac. Domnul doctor Jacques Rogge este preşedintele CIO, deci e cel mai bun la cioit din lume. Belgianul îi succede în fruntea congregaţiei olimpice spaniolului Juan Antonio Samaranch, franchist bătrîn, baron şi amator de foloase din partea candidaţilor de pe tot mapamondul la organizarea Jocurilor.

Am ajuns, aşadar, la unul din obiectele activităţii celor care cioiesc. Fac Jocurile. Şi jocurile. Miza este de natură financiară, iar cercurile olimpice drapează cu idealuri nobile o activitate pur lucrativă. Din păcate pentru toată lumea, Jocurile de la Vancouver au început cu o nenorocire, lucru care putea fi evitat dacă organizatorii s-ar fi preocupat nu doar de spectaculozitatea probelor, ci şi de siguranţa sportivilor. Dar asta nu e totul. Corespondenţii marilor ziare (nu ai televiziunilor, dînşii au alte interese) aflaţi la Vancouver descriu un oraş sub stare de asediu, ai cărui locuitori au fost sfătuiţi ori să plece din localitate pe timpul competiţiei, ori să iasă cît mai puţin din casă. Jurnaliştii explică şi de ce.
Liberation, Sports Illustrated sau The Guardian vorbesc despre un loc în care libertatea de mişcare a fost redusă drastic, cu zone întregi închise publicului. Preţurile au crescut spre cote ameţitoare, fiindcă agenţii imobiliari speră să-şi mai scoată din pierderile cauzate de criză în aceste două săptămîni de Jocuri. Poliţia supraveghează la fiecare colţ de stradă, elicopterele survolează ameninţător spaţiul aerian al unei aglomerări urbane care a ajuns să semene, potrivit lui Douglas Haddow de la Guardian, cu Berlinul sfîşiat între aliaţii învingători de după Al Doilea Război Mondial. Peisajul e sumbru. Localnici nervoşi şi morocănoşi, turişti scandalizaţi de preţurile de la cazare, o vreme care nu ajută defel Jocurile.

Reacţia cioiştilor domnului Rogge la relatările jurnaliştilor este previzibilă şi miroase a comunicat de la FRF. Presa exagerează şi deformează realitatea. Presa insuficient documentată care acordă o atenţie exagerată mişcărilor antiglobalizare, fiind pe punctul de a mina prin rea-credinţă efortul unor oameni care şi-au dedicat viaţa idealurilor olimpice. S-au găsit astfel vinovaţii. Un georgian imprudent, alături de cîţiva jurnalişti rău intenţionaţi. Spre deosebire de aceştia, TVR nu îşi poate reproşa nimic. La ei totul e roz. La noi însă ajung nişte comentarii obosite, cenuşii şi prăfuite efectuate de o cohortă de comentatori. Relatări în cea mai pură limbă de lemn de la nişte întreceri care nu interesează decît o mînă de avizaţi din cîteva ţări care au cu adevărat sporturi de iarnă. Important e să participi şi să-ţi cîştigi diurna fiind plătit de la buget, iată unul din idealurile olimpice accesibile nouă!

Comentarii (72)Adaugă comentariu

stefan (1 comentarii)  •  15 februarie 2010, 16:39

D-le Geambasu, va dau dreptate pentru aproape intreg articolul, dar nu pentru tot… NU puteti spune ca sporturile de iarna sunt „întreceri care nu interesează”. Pe ce va bazati cand spuneti asta???

mario (1 comentarii)  •  15 februarie 2010, 16:40

Un ARTICOL CARE SPUNE in sfarsit ceva! dupa o buna bucata de vreme pe acest site. Ne poti spune si despre legaturile pe care si FIFA si UEFA le au cu masoneria si afacerile oneroase ?Oricum articolul e tare!

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:06

stefan
Am exagerat cu buna stiinta, pentru a sublinia totusi un adevar. Jocurile Olimpice de Iarna nu se adreseaza unui public larg, ci mai degraba specializat

Dee (2 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:15

Un articol bun, insa cu un final penibil. V-ati gandit oare ca Jocurile sunt asteptate cu sufletul la gura de o multime de romani iubitori ai sporturilor de iarna?
Sau doar fotbalul conteaza azi?

explorish (62 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:21

eu fac parte din acel „public larg”, pentru ca de obicei nu ma uit la schi si alte sporturi de iarna. dar de data asta se facu intamplator ca am stat acasa in week-end, si m-am trezit savurand biatlonul, sariturile cu schiurile, combinata nordica, patinajul viteză. m-a surprins si pe mine reactia. cumva s-a transmis emotia, efortul disperat al fondistilor, finalurile „la fotografie” dupa kilometri de chin m-a impresionat. ca si atmosfera de fair play. poate se dopeaza. dar nu par.

m-am bucurat cand am vazut-o pe eva trecand linia de sosire, si pe săniuţul creţu coborand vitejeste si terminand primul. de pana atunci. locul 30 si ceva, am aflat ulterior, dar – a avut timp colorat cu verde? a avut.

puteti sa carcotiti cat vreti, dar cel putin pentru o parte a publicului „larg”, „nespecializat”, olimpiada nu si-a pierdut magia. o dată la 4 ani, devin spectator de biatlon, bob, şi, cine ştie, poate chiar curling.

(nu mai vorbesc ca incep meciurile de hochei. abia astept.)

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:49

explorish
Si eu astept hocheiul. Si schiul alpin. Si cam atit.

drumetul (1 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:52

Articolul e bun domnule Geambasu.
Ceea ce poate ar mai fi trebuit adaugat e o analiza demografica a populatiei din Vancouver. Aproximativ jumatate nu sunt nascuti acolo, sunt emigranti veniti in mare parte din lumea a treia (India, Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, caraibe, filipine si bineinteles China). Nu numai ca pt acestia jocurile de iarna nu au nici o semnificatie, dar chiar daca i-ar interesa tot n-ar avea timp sa le urmareasca pt doua motive: unii nu stiu prea bine engleza, si nu au timp pt ca muncesc 60 de ore pe saptamana. Situatia e la fel in toata Canada, care se cam rezuma la 4 mari orase: Toronto, Montreal, Vancouver si Calgary.
In al doilea rand clima. Se stie ca in Vancouver iarna temperatura se invarte in jur de 0 grade si ploua foarte mult deoarece este pe malul oceanului.
In conditiile astea ce rost are sa organizezi Olimpiada de iarna in Vancouver? Motivul este unul singur: banii incasati de cei care au luat decizia.

2449 (10 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:54

asa e domnule geambasu. publicul larg este ocupat zilele astea; ii este bagat pe gat domnul george becali . noi (publicul larg) nu avem timp sa ne specializam . pe noi nu ne intereseaza olimpiada aia corupta dintr-un oras sub asediu ( incredibil cica e sub asediu), doar cei „specializati” se uita. noi ii vrem pe ai nostri . eu nu vreau decat sa stiu ce a mancat domnul goerge becali azi dimineata!

sa vezi tu domnule cristian ce importante devin jocurile astea daca printr-un miracol luam vreo medalie…

radu (8 comentarii)  •  15 februarie 2010, 17:57

Nu stiu de ce acest atac gratuit la colegii de la tvr,nu il inteleg,mai ales ca aveti 3 colegi formati acolo si care sunt intamplator si cei mai buni comentatori pe care ii aveti-aici ma refer la Naum care pe sectorul inot,handbal si ciclism e nr 1,Bogdan Cosmescu care la rugby e de departe nr 1 si pe Emil GRadinescu -fotbal si gimnastica.In rest cam subtire si comentarii care depasesc in platitudine pe baietii de la tvr.Partea proasta e ca postul dvoastra de televiziune nu prea transmite mai nimic in afara de liga 1 si mai ales scandalurile din liga 1.
Ce pretentii sa am eu la articole si din alte sporturi in afara de fotbal(mai bine spus barfele din fotbal ca analize tehnico-tactice in afara de Vochin de la voi nu prea se omoara nimeni)cand unul din cei mai ”titrati” ziaristi de la gsp „Relatări în cea mai pură limbă de lemn de la nişte întreceri care nu interesează decît o mînă de avizaţi din cîteva ţări care au cu adevărat sporturi de iarnă.”Probabil si la rugby,handbal ,volei ,lupte,judo,baschet,scrima,etc etc suntem doar ”maini de avizati” si de asta e pauza la voi in ziar.
Ieri Stejarii au invins pe un teren execrabil Germania la Constanta ,nici nu v-ati deranjat 2h sa postati vreo stire despre ..

N-are rost,imi cer scz ca v-am deranjat blogu,aveti dreptate

radu (8 comentarii)  •  15 februarie 2010, 18:01

Si cand ati scris un articol despre handbal ,ati scris evident despre banii din handbal,nu despre o Paula Ungureanu care calca cu brio pe urmele Luminitei Hutupan ,ieri facand un meci senzational in CL contra rusoaicelor,nu despre Vizitiu care dupa pasa proasta din ultima perioada se redescopera si joaca din ce in ce mai bine,nu despre Cristina NEagu care e un adevarat fenomen,sau despre baietii de la Constanta care sunt aproape de o mare calificare in Cl sau despre celelalte echipe din cupele europene,nu ,astea nu sunt stiri,de ce sa nu producem putin scandal si in lumea handbalului ca prea stau aia linistiti pe acolo.

2449 (10 comentarii)  •  15 februarie 2010, 18:05

@drumetul

whistler blackcomb ski resort este la 80 de km de vancouver . este an de an votat primul sau printre primele resorturi de ski din lume. nu mai scrie prostii. ai alte domenii de care te poti lega cand vine vorba de vancouver dar nu de ski. in nici un caz ski. apropos, stii ca vancouver tocmai ce a fost declarat orasul cu cel mai ridicat nivel de trai din lume ? au fost analizate peste 30 de criterii. si ce sa-ti mai spun, saracii asiatici nu prea au concurenti la sporturile de iarna , imigrantii asiatici din vancouver nu au la ce sa se uite. sau poate nu urmaresc din cauza ca nu vorbesc engleza?

2449 (10 comentarii)  •  15 februarie 2010, 18:34

si inca ceva domnule geambasu. pt ca articolul dv sa fie final iar tabloul prezentat sa fie perfect trebuie neaparat adaugat faptul ca in timpul deschiderii parte din instalatia care susutine flacara olimpica nu a functionat. in acest fel toate aspectele negative ale competitiei vor fi acoperite. pe noi doar asta ne intereseaza.

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  15 februarie 2010, 18:40

radu
Inainte sa ma certi, citeste te rog continutul articolului, nu doar titlul. In general, incercati sa intelegeti bine ce am vrut sa spun, mai ales ca nu practic o scriitura foarte stufoasa. Apropo de banii putini care se cistiga in handbal prin comparatie cu fotbalul, despre asta era vorba acolo. Acum e mai clar?

O atentionare pentru cei care practica un limbaj necivilizat si o atitudine macar malitioasa. Imi rezerv dreptul de a sterge mesajele cu pricina, dincolo de treaba pe care si-o face administratorul blogului.

gil (17 comentarii)  •  15 februarie 2010, 18:41

fiind un redactor de sport,ar trebui sa scrieti si despre sporturile de iarna,nu sa gasiti ,,nod in papura’din orice,iar despre cei care transmit la tv,nu stiu daca te descurcai mai bine,si oricum, acum au anceput scandalurile la noi an fotbal asa ca acum sunteti bucurosi aveti ce scrie

the phenom (23 comentarii)  •  15 februarie 2010, 18:55

cristi,in general nu te simpatizez,din multe motive,pentru ca gresesti cu fiecare ocazie,in scris,sau la tv cand vorbesti de Maradona.in vara,insa,cred ca iti vei schimba parerile cu fair play.nu te mai asocia,insa in convorbiri cu albanezii,pentru ca nu iti fac cinste si,in acelasi timp,toti jurnalistii ar trebui sa evitati asemenea paraziti,care,mai devreme,sau mai tarziu va vor face acelasi lucru pe care il stiu–sa scuipe,injure,ameninte–.acest articol este ok.in general,jocurile olimpice nu mai sunt la inaltimea titulaturii si istoriei,pentru ca,alte sporturi domina prin prisma banilor.in fond,nimeni nu stie nu stiu ce patinator,sau alergator,dar despre fotbalisti obscuri,prezentati,insa non stop,sau parasute de fotbalisti semianalfabete,stiu multi.problema este generala in romania,partiala in celelalte tari.

Adrian (21 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:09

Articolul era excelent, pana ai ajuns la chifla aia anti-TVR, cu care ai stricat tot. Te asigur ca se uita mai multe romance decat crezi tu la patinaj artistic, de pilda. Oricum, preferam cu totii altceva decat „Becali a tras un part” sau alte stiri de-astea „sportive” .

Iar invidia la adresa alora care o ard pe la Vancouver pe bani de la buget chiar da urat.

radu (8 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:14

am citit articolul dar se pare ca nu m-am facut eu inteles cum trebuie.Cu toate ca aveti impresia ca sunt posesorul unui singur neuron si nu credeti ca am citit la viata mea si literatura mai stufoasa dar chiar am inteles articolul,ce nu am inteles e de ce nu scrieti cu adevarat despre sport si alegeti mereu subiecte de genul banii sau x s-a imbatat in nu stiu ce crasma,sau de ce h castiga mai mult decat y,subiecte care oricat de mult le-am dezbate nu le vom rezolva niciodata.De ce nu scrieti despre un tur de bazin de la lupte,despre eseul inscris de Dimofte in meciul contra Germaniei pe un teren ingrozitor,despre finalul senzational de la Tara Galilor-Scotia cu o intoarcere a rezultatului halucinant sau despre Franta -IRlanda.Sunt atatea lucruri frumoase in sport care merita sa fie amintite si discutate,sa nu credeti ca vreau sa va jignesc,nu asta e interesul meu dar articole de genul in handbal nu se castiga ca in fotbal nu vor aduce pe nimeni mai aproape de sport.Da in handbal nu se castiga ca in fotbal,ar trebui sa urmeze nici in scrima nu se castiga ca in fotbal,nici in rugby si in general nu prea se castiga ca in fotbal(in afara de box si aici ma refer la boxul profesionist si in SUA-baschet,fotbal american,hockey si bssbl)niciunde ,e un sport care e savurat in exces de mase dar asta e situatia.Stiu ca nu e ok ca o handbalista care joaca an de an in Cl sa castige 5000 de E si ”PRintul” de la Dinamo care inoata pe teren castiga 150k pe an si an de an impreuna cu echipa de inotatori viseaza sa auda o melodie in Cl, dar asta e cererea si asta e oferta.Poate daca ati promova mai mult dvoastra si alte sporturi ,cine stie ,poate si in celelalte sporturi s-ar creste salarizarea,dar o promovare in care sa se vb despre sport,ca daca se incepe cu o promovare de genul Bese are 10 amanti iar Cr Neagu 15 mai bine nu.

radu (8 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:21

Imi cer scz,revin eu la articolul respectiv m-am oprit la Mitică Bucşaru.De acolo nu am mai avut rabdare sa citesc ,mai ales dupa titlul si vazand analogiile cu fotbalul am renuntat la respectivul articol.Curios,partea a doua se incadreaza perfect la ceea ce va rugam eu,nu inteleg de ce a fost necesara partea intai care m-a facut sa nu il mai citesc pana la capat.
Incaodata imi cer scz

nicky (35 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:22

Asta este rezultatul globalizarii, a tabloizarii si industrializarii sportului. Ratinguri cat mai mari, recorduri olimpice doborate cu orice pret ( chiar cu cel al sigurantei sportivilor) si nu in ultimul rand jocurile la pariuri pe bani grei au facut ca acest articol al dvs sa fie dureros si adevarat. Pt adevaratul spirit olimpic v-as sugera sa revedeti filmul „Care de foc – Chariots Of Fire”. Cata diferenta si indiferenta .

P.S. Pe Eurosport comentariile sunt mai profesioniste. Astept si eu hockey-ul. Deocamdata sunt bune si sariturile cu schiurile.

nicky (35 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:27

@ radu

Corect! 2 eseuri si o lovitura de pedeapsa a reusit Tara Galilor in ultimele 3 minute ale meciului cu Scotia, fapt nemaintalnit sau oricum rar intalnit in Turneul celor 6 natiuni. Nimic despre o revenire fantastica cum vad ca nimic nu se scrie despre acest turneu. Pacat. Este singura competitie care concureaza JO in acest moment calendaristic.

@ Cristi Geambasu
Am uitat sa adaug curlingul la sporturile interesante. Sper ca nu radeti.

suporteru’ (6 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:34

Domnule Geambasu,
Nu trebuie sa faci parte din categoria celor „specializati” pentru a admira frumusetea sporturilor de iarna. Credeti ca toti cei care urmaresc fotbalul fac parte din „publicul specializat”? Nu amestecati modul cum se procedeaza la varful CIO cu spiritul de competitie al sporturilor de iarna.
Care, intr-adevar, sunt sporturi „tehnice”, nu la indemana oricui, ale caror regulamente de desfasurare sunt mai greu de inteles pentru multi iubitori ai sportului, inclusiv pentru multi dintre asa-zisii ziaristi de sport .

Vancouver (3 comentarii)  •  15 februarie 2010, 19:50

Cateva neadevaruri scrise in acest articol m-au facut sa astern cateva randuri pe blogul d-voastra. Locuiesc in Vancouver din 2003 si pot sa va confirm ca am placerea sa traiesc in „the best place on earth” cum am fost desemnati 7 ani consecutiv. Peisajele sunt superbe (munti, Pacific, lacuri, parcuri, etc), oamenii mai mult decat prietenosi, orasul curat si nepoluat.
Am fost sambata si duminica in downtown, si am fost uimit de cati oameni (turisti si localnici) erau tot timpul acolo (de dimineata pana noaptea tarziu). Sunt multe locuri unde sunt organizate spectacole pe strazi (gratis), atmosfera superba (foarte multe ecrane pe strazi), suporterii isi incurajeaza sportivii si pe strazi. Sunt cateva restrictii de circulatie, dar trebuie sa stii ca aici se merge foarte mult cu bicicleta, asa ca nu a fost o mare problema. Daca lucrezi in Downtown, iti va lua mai mult sa ajungi la servici decat inainte (daca preferi sa folosesti in continuare propria masina), dar pt ceilalti, nu avem nici o problema. Ar trebui sa fii aici ca sa vezi ce superb este orasul si ce atmosfera de sarbatoare este la aceste jocuri olimpice.

Razvy (1 comentarii)  •  15 februarie 2010, 20:32

Nu sunt de acord cu „minimalizarea” Jocurilor Olimpice de iarna. Reprezinta o competitie urmarita cu f mare interes si de „nespecialisti”. Pot spune ca mi-am luat o saptamana de concediu pentru a urmari aceasta competitie cat mai atent. Exista multi admiratori ai biatlonului,schiului(fond si alpin),patinajului,hocheiului,sariturilor cu schiurile,incat sa merite mai multa atentie. Iubesc fotbalul,dar nu este singurul sport. Sa incercam sa facem din Gazeta, macar pe perioada marilor competitii un ziar al sportului in general. Era binevenit si un supliment dedicat „Jocurilor Olimpice”

gabi (1 comentarii)  •  15 februarie 2010, 20:36

nu stiu cine v-a suparat – poate Tiriac care este mentionat cel putin NEELEGANT in articol –
oricum JO de iarna sau de vara sint in primul rind o sarbatoare sportiva pentru cei interesati asa ca eu cred ca ati avut pana de idei ca altfel ati produs si articole mai interesante.

din_vancouver (1 comentarii)  •  15 februarie 2010, 21:29

Ma intreb, d-le Geambasu, daca imaginea neagra in care imbracati Vancouver ati simtit-o ca experienta personala, sau va multumiti sa cititi de la altii si sa compilati date. Locuiesc in Vancouver din 2006, si am fost in weekend downtown, unde s-a celebrat si Anul Nou Chinezesc. Nu recunosc deloc peisajul sumbru pe care-l descrieti, ci mai degraba o multime vesela si zgomotoasa. Vancouver ramane una din zonele cele mai frumoase pe unde mi-am purtat pasii. Whistler e recunoscut ca unul din cele mai bune resorturi din lume pentru schi – asta raspunde si comentariilor lui „drumetul”. E usor de criticat de la distanta, si e clar ca nu totul e in roz – costurile organizarii sant suportate in mare parte de oamenii care traiesc in British Columbia, prin taxe crescute intre altele, si e normal sa provoace nemultumiri. Insa nu e atmosfera de razboi descrisa in articol, care banuiesc ca doar vrea sa asocieze imaginea sumbra a mortii lui Nodar Kumaritaşvili cu restul articolului. Deciziile politice la nivelul conducerii trebuie intr-adevar criticate, insa nu colorati totul in negru. Majoritatea oamenilor de aici traiesc si se bucura de evenimente – desi Canada e formata din atatia emigranti, am intalnit de multe ori aici un patriotism mai curat decat in Romania, cu oameni care sant mandri si au grija de coltul de lume unde traiesc.

castro (96 comentarii)  •  15 februarie 2010, 21:51

„Pane et circensis”… Reteta e straveche. Cei care scot profiturile de pe urma cioitului sunt cam aceleasi familii care au scos profit si din cele patru razboaie, doua mondiale, unul rece si unul contra terorismului. Personajele astea au la activ milioane de victime. Ce mai conteaza pentru ele cateva noi, provenind din sporturi clasice devenite tot mai extreme? Grav este ca sunt tot mai multi care nu vor sa vada dincolo de aparente, de circ( asta, asa, ca o referire la o anume persoana cu nick „vancouver” care se straduieste sa ne convinga de cat de frumos e Vancouver-ul pe perioada jocurilor!). Ei sunt „oamenii noi”: creiere albe, calcate, apretate. Care nu patrund nici o suprafata frumos ambalata, patinand pe ea…

tory (2 comentarii)  •  15 februarie 2010, 22:28

Locuiesc in Canada de vreo 10 ani si pot sa va spun ce habarnisti sunteti. Scrieti dupa ureche fara nici o treaba cu realitatea de la Vancouver. Ar trebui sa veniti aici sa va convingeti cum sta treaba defapt nu sa aplecati urechea la porumbelul zburator. La fel cum ati scris dv. preiau si altii la fel de amatori pentru o audienta pe care o considerati prea nestiutoare si departe de Vancouver. Pacat ca dezinformati opinia publica din Ro preluand gogonele din tabloide de „specialitate”.

MIKI II (22 comentarii)  •  15 februarie 2010, 22:57

Stimate dle. Giambasu,
Sunt foarte surprins de ceea ce relatati in articolul Dva. Intotdeauna v-am privit ca pe un ziarist echilibrat si mai ales documentat in ceea ce scrie. De acesta data a-ti scris dupa ureiche sau sa va rafuiti cu colegii de la tvr.
Sa o luam pe rand:
1. Accidentul nefericit al sportivului giorgian are 2 aspecte. Primul consta in faptul ca el a pierdut controlul saniei, a cazut de pe ea si si-a continuat alunecarea pe pista. Al doilea aspect consta in faptul ca organizatorii, din motive neexplicabile, nu au protejat acei stalpi. Asta a fost gresala fatala a organizatorilor si ei sunt principalii vinovati de finalul tragic.
2. In toate orasele in care au loc evenimente de mare interes preturile cresc vertiginos pe perioada respectiva. De ce ar face Vancouver exceptie?
3. Informatia cu securitatea si inchiderea de strazi etc., asta probabil ca a-ti receptionat-o de la un ziarist roman dornic de senzational. Masurile de securitate sunt la fel ca peste tot in asemenea cazuri. Daca nu era, apareau critici ca de ce nu este.
4. Clima la Vancouver, se stie, ca este foarte blanda iarna. Nu lipsa zapezii la Vancouver deranjeaza deoarece in oras nu au loc concursuri pe zapada. Surprinzator este ca la Wuisler, une se tin probele pe zapada, nu e zapada. Acolo de obicei problema este ca e prea multa zapada. Organizatorii au facut tot posibilul sa aduca cu camioane, cu helicoptere zapada si se spera ca sa si ninga in urmatoarele zile.
In concluzie, sunt si lipsuri in organizare dar nu poti dirija mama natura si nici nu poti nega efortul depus de organizatori. Numai Miciurin a zis ca el si puterea sovietica sunt capabili sa invinga natura. Cum canadienii nu au un Miciurin, nu au zapada.

2449 (10 comentarii)  •  15 februarie 2010, 23:45

@castro

ai uitat sa precizezi 9/11, moon landing, roswell…
hai spune tot .

Adrian (21 comentarii)  •  15 februarie 2010, 23:52

Mai, nu trageti prea tare in Geambasu, macar a lasat comentariile care-l criticau deschis pentru finalul aberant al unui articol altfel bun.

Damian (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 0:33

Mi-a placut articolul. Va felicit pentru curajul de a spune unele lucruri pe nume. E ABSOLUTA nevoie de jurnalisti care vad ce se intampla nu doar pe scena, ci si in spatele cortinei. Care nu inghit inconstienti, nestiutori sau din frica ce li se serveste. Sigur, ‘or mai fi exagerand cu buna stiinta si ziarele, dar fondul ramane: olimpismul e astazi doar o chestiune de paravan. In spate e doar interes si politica pura, extrema, oculta. E racoritor de-a dreptul sa intalnesti pe cineva treaz, cand turmele dorm.

Romeo (14 comentarii)  •  16 februarie 2010, 1:12

D-le Geambasu, in principiu aveti dreptate,sau in ceea ce-i priveste pe cei din conducerea CIO, ca de altfel si pe cei din FIFA,UEFA…la fel de mare dreptate aveti si in privinta comentatorilor…dar, exceptandu-i pe cei 2 care comentau Liga Campionilor la protv si cei 2 Radu de la turul frantei, restul comentatorilor sunt slabi…in rest ii dau dreptate lui @Radu…as adauga, preturile imobiliare din Vancouver sunt cele mai mari din Canada,fie olimpiada sau nu, vremea in Vancouver e de regula pozitiva iarna, cu toate ca spre surprinderea generala la fel e in toata canada anul acesta

cristi (22 comentarii)  •  16 februarie 2010, 1:39

D-le Geambasu sunt foarte dezamagit ca in Romania inca nu exista Jurnalisti de Sport care sa vorbeasca si sa scrie de SPORT! JIJI nu e SPORTIV si nici Iancu,Mititelu,Turcu,Muri ETC. Imi place mult fotbalul si urmaresc cu mare interes, dar Jocurile Olimpice sunt odata la 4 ani. Nu stiu daca dumneata te uiti la alte sporturi in afara de Fotbal? dar lumea s-a saturat de fotbalul din Romania care azi se joaca maine nu se mai joaca plus ca emisiuni sportive sunt vreo 2(Zona Verde si Fotbal zoom)ca restul sunt CANCAN! M-am saturat sa il vad pe JIJI cum mananca, ce mananca, pe Sandu cum ne Minte in fata,pe Dragomir care ne ia la Misto,pe Muri si cfr cum fura trofee PE FATA (Cupa Romaniei meciuri furate cu Panduri in sferturi,cu Vaslui in semifinale,cu Poli in Finala si cu Urziceni in Supercupa si dupa aceea spune ca arbitri romani sunt CURATI).
Noi ne-am Orientat spre alte sporturi (acelea care se joaca pe teren) cat despre Fotbal sunt alte campionate (italia,Anglia,Spania,Franta)care sunt atractive si alte competitii ca Champions Leagues de EX.

mugur (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 1:46

Lasind la o parte cioismul si cine e mai bun la cioit, as vrea sa vad cum ar organiza un oras din Romania aceste jocuri. E bine sa critici cind stii sa faci mai bine decit cel pe care il critici. Este cazul?

IO (144 comentarii)  •  16 februarie 2010, 2:20

si mie imi pare rau ca la la olimpiada de iarna nu participa tari ca nigeria, ecuador, burkina fasso sau romania. Daca ar fi fost o proba de oierit viteza pe timp de iarna cu participarea lui jiji si una de vandut bilete pe viscol unde giovani ar fi avut sanse sporite la o medalie, cred ca tot gsp-ul era acolo.

raul (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 3:45

Accidente din astea se mai intampla, din pacate. Pista nu a avut nimic si orice ai face nu poti evita un accident grav daca pilotul greseste decisiv. Si nu numai la sanie, la orice alt sport se pot intampla fatalitati. Cum ar fi la jump skiing, paradoxal am aflat recent ca este unul dintre sporturile safe, sa aterizeze ala in cap? Si apoi pe partia de la Whistler s-au mai dat multi inaintea giorgianului si nu au patit nimic. Si daca pui plase sau paravane de protectie pe toata lungimea pistei, la 140km/hr poti muri lejer si daca esti aruncat inapoi pe pista de gheata daca te lovesti/cazi cum nu trebuie. Ar trebui sa ascultam cu mai multa atentie la experti/profesionisti ce spun si sa lasam miorita la o parte ca nu peste tot este la fel ca la noi.

Orlando (2 comentarii)  •  16 februarie 2010, 7:23

Chestia cu georgianul mort are si alte aspecte… Acel punct reprezinta cheia traseului, majoritatea incetinesc si o iau cu precautie. Daca vrei sa cistigi atunci trebuie sa risti si sa cistigi milisecunde acolo unde lumea incetineste. O faci pe pielea ta… Crezi ca e primul care trece pe acolo? Asa e pista de multi ani, au trecut pe acolo o gramada de sanie-isti.

zolike (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 7:48

traiesc aici si e o porcarie toata panica asta.. nici nu poti sa te apropii de torta olimpica, au pus un gard la mare distanta, suntem fraierii lor, ar trebui sa nu mai dam 2 lei pe tot circul asta, sa-si cumpere ei singuri biletele si sa se uite ei la olimpiada

ciupi (376 comentarii)  •  16 februarie 2010, 8:19

nu se scrie cu „ch”?! pe-acolo pe la mijloc…

nick 62 (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 12:43

cristi[scuza mi amicitia dar o fac numai in sens profesional] vreau sa fiu foarte scurt:i ti apreciez f mult articolele tale taioase si acide uneori din gazeta[felicitari pt campania comuna RITZI]si acum apelez la profesionalismul tau pt a i demasca pe asa zisii fotbalisti de la minerul lupeni.oripilant,dezgustator si in acelasi timp si penal-nu se aflu intr un loc privat si intim cum fals ii apa legea.trbuie deschisa o campanie de presa concertata in acest caz-sesizata frf liga etc.pt ca altfel se arunca o noua anatema asupra sportului romanesc in general.trebuie mers pina la excluderea din viata sportiva.voi urmari atent reactia ta si a colegilor tai in care am incredere prin pozitia verticala pe care o aveti.va scrie un fost fotbalist .va multumesc.

bogdan XIII (39 comentarii)  •  16 februarie 2010, 14:41

sa nu uitam ca si o sportiva din delegatia romaniei s-a accidentat pe aceeasi partie – si a fost obligata sa se intoarca in tara. ca atare, organizatorii au mutat startul mai la vale, ca sa reduca viteza in „curba mortii”.
nimic despre demersul declarativ-politic al georgienilor, care si-au folosit mortul ca sa aminteasca de invazia ruseasca din timpul olimpiadei de la beijing (ce-i drept, nici ei nu statusera cu mainile in san, cu o zi inainte de invazia respectiva!), sa se auto-martirizeze si sa-si faca presa buna pt eroismul de a ramane sa concureze, in continuare. curat vorba lui nenea shakespeare: lumea-ntreaga e o scena / si toti oamenii – actori…

HelL (9 comentarii)  •  16 februarie 2010, 14:51

off topic : Sunt curios ce audienta fac aceste jocuri olimpice din Canada.Oare fac o audienta mai mare ca meciurile de snooker.Spun asta pentru ca vad articole despre ciclism,bob,handbal,tenis,sarituri cu schiurile, dar nu cred ca am vazut un singur articol despre snooker.E un sport , mult mai placut,fara prea multe scandaluri(cred ca de asta nu e mediatizat) si mai spectaculos,zic eu.Cand Steaua pierde un meci,se discuta 2 ore despre faze,despre arbitraj.Cand a murit Paul Hunter,am vazut un fragment de 2 minute la stirile sportive.Restul e tacere.

mihai (9 comentarii)  •  16 februarie 2010, 16:53

Draga Cristi,cred ca gresesti.Cel putin ca si coleg de breasla,pot sa spun ca sunt destui oameni care urmaresc J.O.de la Vancouver,pentru ca-i intereseaza.Chiar mai mult decat eterna galerie ce apare zilnic la numaifotbal.roDe fapt,cancan si caterinca,sunt sigur ca-n sinea ta esti de acord.De aia suntem satui,va tot spunem,insa voi tot insistati.Treaba voastra,insa nu minimalizati ceea ce se petrece in exteriorul preocuparilor voastre.Fiti fericiti cu Gigi,noi alegem altceva.Ce-i rau in asta?

Cenzura_nu_moare_niciodata (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 21:25

Una peste alta eu cred ca acest articol se poate trece fara probleme la capitolul nereusite profesionale.Dar oricum balanta ramane pozitiva, fara indoiala.

yolanda (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 22:35

ieri citeam o stire interesanta : „vesti bune de la vancouver. n-am luat nici o medalie dar si zapada lor e murdara”. atasata era o poza cu niste copii calare pe un mormand e zapada innegrita de praf sau de ce-o fi.
cu o saptamana in urma citesc cum ca nu stiu cati bani au cheltuit canadieni cu organizarea olimpiadei si cam ce puteau face ei cu banii astia, case pnetru homeless-si ce stiu eu ce …
ipocrizia fara hotare.
eu locuiesc in toronto si am fost la vancouver de cateva ori. ca si toronto, vancouver e un oras curat care nu se compara cu orasele din romania. nu caini comunitari, nu pubele de gunoi, nu hartii pe strada, nu scursuri de blocuri mizerabile, nu gropi in asfalt, nu mizerii pe trotuar de tre sa-ti schimbi pantalonii cand ajungi la servici …
si vine ziaristul roman sa-i invete pe canadieni ce sa faca cu banii.
canada organizeaza jocurile olimpice din mandrie.
din autorespect.
atat.

hory (2 comentarii)  •  16 februarie 2010, 22:42

Intr-adevar voi ziaristii scrieti dupa ureche si nu dupa ceea ce se intampla cu adevarat la fata locului.Se estimeaza ca 3 miliarde de oameni au urmarit festivitatea de deschidere si d-voastra spuneti ca nu sunt urmarite aceste jocuri???!!!Traim intr-o tara „murdara”,iar voi jurnalistiii contribuiti la aceasta mizerie.Mie imi place modul in care faceti anumite comentarii,dar cu acest articol nu va dau o note de trecere.Ar trebui sa fiti in centrul evenimentelor pt a face o descriere reala la ce se intampla acolo.

SakinMRA (1 comentarii)  •  16 februarie 2010, 23:08

Sincer, pot sa spun ca articolul asta e cel mai prost din toata istoria GSP! Multa lume urmareste JO de iarna, chiar daca matale nu ai ochi decat pentru fotbal;)!

Funcouver (2 comentarii)  •  17 februarie 2010, 1:48

Cristian:
Locuiesc in Vancouver si pot sa-ti spun ca peisajul nu e sumbru si locuitorii nu sunt nervosi deloc. Cei pe care ii vezi ca protesteaza provin dintr-o clasa sociala de care nu cred ca e locul si timpul sa vorbesc…pe scurt, in afara de „mortul e de vina”, unde ai dreptate, in rest pot sa spun ca esti off…

ali baba (7 comentarii)  •  17 februarie 2010, 2:06

cu vaca nu te duci la pascut, da lapte vrei sa bei..cam asa e si articolul dumitale..democratiile platesc ca sint asa de democratice …orasul e sub asediu pt ca vor sa previna vreun terorist, preturile sint mari pt ca oricine vrea sa-si scoata pirleala dupa citi bani au bagat in evenimentul asta, cite tari in plin criza ar fi reusit sa faca mai bine, ar fi trebuit sa spuna ca abandoneaza ,,,era mai bine

accidentul de la inceput e extrem de nefericit si sint convins ca au partea lor de vina, insa asa a fost din nefericire…

asteptam sa mai organizeze si altii caci canadienii is la a treia ,,,

amne (36 comentarii)  •  17 februarie 2010, 2:29

Bune majoritatea comentariilor critice. Si mai la obiect decat articolul (?) acesta, scuzati, domnule Geambasu, franchetea.
Despre organizarea de la Vancouver – de cand ma uit la sporturi olimpice (asta ar fi Barcelona ’92) nu-mi aduc aminte sa fi vazut la un loc atatea erori si tampenii organizatorice ca in aceste 4-5 zile. E pur si simplu socant: moartea georgianului e cea mai tragica dintre consecintele amatorismului canadienilor, dar nu singura. In 2 curse de pursuit (f si m) au bramburit total plecarile sportivilor, zapada a fost umpluta cu exagerat de mult fertilizator, la ringul unde se desfasoara probele de patinaj viteza nu exista decat o singura masina de reparat pista (si aia stricata), etcaetera. C-as putea continua pana maine numai din ce am vazut eu.
Asa ca la partea cu „cioitul” va dau dreptate, pana la urma. In rest – sunt prea putini „specializati” pe Ol. de iarna? Eu sunt unul dintre ei – m-am stresat seara asta pentru Eva cat nu m-am mai stresat de la ultimul meci important al CFR-ului. Iar locurile obtinute pana acum, 14 si 19, la probe in care nu este specialista sunt chiar rezultate bune, dar, deh, purtatoarea de drapel a tarii noastre nu este bomba secsi si nici combinata cu [insereaza nume fotbalist steaua aici].
Pe langa biatlon, sigur unul dintre primele trei preferinte personale la sport, urmaresc cu incantare si schiul fond si curling-ul, patinajul viteza, combinata nordica. Ba chiar si un schi alpin sau sariturile. Mai ales de cand am posibilitatea sa le tai guitaturile habarniste lui hobana si cernat, schimband pe com in lb engleza. TVR? Transmit si astia olimpiada? 😀

Comentează