Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Uituci, dar dopaţi. Eseu despre Mut(u)aţie

Vreţi o lume mai bună, un loc cu pedepse blînde? Intraţi în fotbal!

Ca să îşi dovedească nevinovăţia, Mutu vrea să ceară testul pilulei pe un voluntar. Eu nu mă bag la chestia asta, cînd vreau să slăbesc fac foamea. […]

marți, 2 februarie 2010, 9:05

Vreţi o lume mai bună, un loc cu pedepse blînde? Intraţi în fotbal!

Ca să îşi dovedească nevinovăţia, Mutu vrea să ceară testul pilulei pe un voluntar. Eu nu mă bag la chestia asta, cînd vreau să slăbesc fac foamea. Renunţ la cartofi prăjiţi. Trec pe trotuarul celălalt dacă zăresc o firmă pe care scrie McDonald’s. Sau Burger King, sau KFC. Dar la cîţi admiratori are Adi în patrie şi în diaspora e imposibil să nu găsim muşterii. Ei, hai, nu se oferă nimeni? Nu se poate! Păi, stimaţi compatrioţi, cînd am văzut cîţi i-au plîns pe umăr zilele din urmă, artişti şi taximetrişti, familişti şi conţopişti, interlopi şi cetăţeni respectabili, normal era să fi văzut coada. Ca pe vremuri la carne şi la brînză. La portocale, aţi auzit că Di Cano i-a recomandat o cură de oranjadă Briliantului sibutraminic.

Românii iartă uşor, observă Jackie Ionescu. E o generalizare periculoasă, dar adevărată. Iar din felul în care o spune venerabilul antrenor, nu e neapărat o calitate. Jackie a înţeles. Uităm uşor nu datorită înzestrării supranaturale în materie de suflet, ci pentru că e mai comod. Şi convenabil. La fel se întîmplă cînd ne supărăm. Ne trece repede. Uitarea nu-i doar o formă de memorie slabă, e o dovadă de superficialitate. Ne mascăm slăbiciunile în sentimente omeneşti înalte. Uităm repede şi iertăm la fel de repede fiindcă în subconştient aşteptăm un tratament similar pentru atunci cînd vom călca pe bec. Ştim că vom călca. E inevitabil. E modul nostru de a naviga. Apoi, toleranţa deosebită faţă de ilicit şi subteran nu costă nimic şi impresionează asistenţa fiind costumată în omenie. Aşadar. Ăia răi sînt cei care vor ca regulile să fie respectate, bunii sînt cei care cer clemenţă. Răii lovesc în cel căzut, dorind să se aplice legea care şi pe ei îi pedepseşte cînd trişează, bunii nu pricep de unde atîta răutate la ceilalţi. Bunii sînt adişorii noştri care fură viaţa la cîntar în fiecare zi, apoi ne ţin prelegeri despre iertare.  

Nu sînt de aceeaşi părere cu Radu Naum atunci cînd pretinde că despre cazul Mutu s-au spus toate vorbele proaste şi deştepte posibile. E loc pentru mai mult în ambele direcţii, mai ales în prima. Sînt de aceeaşi părere cu Radu atunci cînd observă că fotbalul are regim privilegiat. Universul răsfăţului suprem, cum inspirat îl descrie el. Fotbalul nostru cel de toate zilele, fotbalul nostru cel cu două feţe, una de larg consum, destinată publicului larg, microbistului plătitor şi chior, cealaltă ocultă, proprietatea unei pături de iniţiaţi cu vedere excelentă, tipi care au reuşit să facă din sportul cel mai popular o lume închisă, care nu se supune regulilor valabile tuturor celorlalţi. Fotbaliştii beneficiază de o protecţie de care nu au parte nici cicliştii suiţi direct de pe şosea în dubele poliţiei, nici atleţii suspendaţi cu ani grei de detenţie dincolo de pistă.

La 16 ani, Andreea Răducan a plătit cu aurul olimpic o imprudenţă a medicului, care o tratase cu Nurofen, medicament care conţine pseudo-efedrină. Greşise. Verdictul a fost fără recurs. La 31 de ani, recidivist în materie, Adrian Mutu susţine că e victima dorinţei de a slăbi şi a ignoranţei mamei în materie de pilule naturiste. Fiorentina şi Federcalcio se pregătesc să-l scoată basma curată. Fotbaliştii, aceşti mari exceptaţi ai planetei. Fotbalul, statul-Rai, bogat, fără frontiere, cu legi lejere. Atît doar că se înalţă damf de amfetamine şi de steroizi din vestiarele marilor stadioane ale lumii, iar Sepp, Michel, Angel, Mircea şi Mitică ne zic că a venit primăvara şi că, de fapt, miroase a mărgăritar.

Comentarii (71)Adaugă comentariu

booba_viola (9 comentarii)  •  2 februarie 2010, 21:38

E clar: nimeni nu ia o pastila fara sa astepte un efect! Mutu nu merita suport pt ca el nu a aratat niciodata ca ii pasa de altcineva decit de el insusi. Ar fi putut sa devina cineva daca avea caracter sau macar putin creier.

ciupi (376 comentarii)  •  2 februarie 2010, 22:03

dar poate ca adrian – sa ma ierte ca-i pomenesc numai prenumele, fiindca celalalt apelativ m-a lasat mut! – a facut ceea ce a facut pentru a-si sau a ne demonstra cat de mult se poate dezvolta prostia atunci cand gaseste teren prielnic. iar in fotbal sunt kilometri intregi pe metru patrat!

claudia (1 comentarii)  •  2 februarie 2010, 22:04

nici nu ma asteptam la altceva de la dumneavoastra … 😐

nea gheorghe (6 comentarii)  •  2 februarie 2010, 22:33

diferenta din cate s-a inteles pana acum este ca substanta nu e indicata in prospect in cazul Mutu

durden (270 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:03

va contrazic.va contrazic in tot ce ati scris.mi-e lene sa va dau argumente pt ca de fiecare data cand v-am dat,m-ati luat peste picior si ati facut pe desteptul.va spun doar atat:imi pare rau sa vad ca ganditi astfel in acest caz…

Andrei Ionut (1 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:20

Este parerea dvs dar nu este o parere logica si de bun simt…NIMENI NU intelege ca nu aceasta substanta este cauza inceputului de an fabulos a jucatorului Adrian Mutu…Aceasta substanta in cantitati serioase,nu neglijabila cum se gasea in acea pastila, mareste pulsul si este pe lista substantelor interzise deoarece intr-un context de circumstante nefavorabile unui sportiv de performanta ii poate cauza decesul nu ca ar avea vreo putere supranaturala de a introduce mingea-n poarta in locul jucatorului sau sa alerge pentru el …
V-am urmarit in nenumarate emisiuni,v-am citit articolele si pot spune fara teama de a gresi ca aveti un „sentiment” nefondat pentru oamenii care au reusit in sport cum este acest jucator.Ah ! Aveam un lapsus … Invidia este acel sentiment !
Nu spune nimeni ca acest jucator este usa de biserica sau vreun sfant,este om si ca orice om greseste mai mult sau mai putin,in lumea sa tentatia este mare,greselile sunt ale sale …O sa ajunga sa spuna peste ani cum a declarat si Diego Maradona cum ca ar fi fost cel mai mare jucator de fotbal de n-ar fi fost cocaina…tind sa cred ca avea dreptate butoiasul atomic 🙂
Timpul le va rezolva pe toate !

cypher (1 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:40

Nu conteaza daca a vrut sa se dopeze sau nu, daca scrie pe prospect ceva de sibutramina sau daca i-au fost date pastilele de masa. A FOST GASIT DOPAT. Restul sunt doar vorbe. Mutu trebuie sa plateasca pentru faptul ca a jucat mai bine decat „in mod natural” in luna ianuarie, 2010. E foarte simplu. Platesti pentru ca gresesti, nu pentru ca ai vrut sa gresesti.

uapxela (38 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:43

eu sunt de acord cu articolul,toti platim pentru greselile noastre voite sau accidentale.sa plateasca si ei!

t.y.l. (3 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:44

foarte bine zici domnule Geambasu

Dani (81 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:45

Da . Cam asta astept de la Editorialistul Anului . Satui de dulcegarii ,sa ne amintim ca acesta ar trebui sa fie rostul presei ,acela de a critica dur ,fara echivoc ,orice meteahna a acestei societati . Cu atit mai mult cu cit persoana incriminata se dorea a fi un model pentru o intreaga generatie . Daca oferim modele bolnave de ce asteptam in schimb generatii sanatoase ?

Cristian T. (1 comentarii)  •  2 februarie 2010, 23:58

D-le ziarist,cati oameni ati reusit sa ridicati in picioare si sa tipe de bucurie??? Spun asta ca sa va dati seama cam care este diferenta intre dumneata si Mutu!!!

milan6 (49 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:10

bai,da ce gras e(ra) Mutu!!!

adrian preda (3 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:14

păi, stimaţi compatrioţi, cînd am văzut cîţi i-au plîns pe umăr zilele din urmă, artişti şi taximetrişti, familişti şi conţopişti, interlopi………cu ce drept jignesti atata lume …..’stimate’ domn?

Dani (81 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:16

Ne place sa ne mintim ,ne place sa nu gindim sau sa gindim patimas dar ilogic , omitind exact ceea ce sare in ochi dar nu ne convine .Totusi minciuna prin omisiune ramine minciuna ,oricit de mult am infrumuseta-o cu margelele unui presupus sentimentalism . Un idol trucat fata in fata cu o generatie bolnava de atitea minciuni ,stim cu totii acest truism ,si cu toate acestea incercam sa ne mintim ca negrul este gri ,ca sibutramina este laxativ si ,in loc sa raminem Muti in fata unui gest suprem de prostie si lasitate ,facem cor unit in muget si mai putin in cuget pentru a ascunde mizeria sub covor …Nu toti ,doar aproximativ 80% dintre cei care trintesc comentarii . 80% ,adica exact procentul din populatia Romaniei catalogat de Brucan drept “stupid people”.

adrian preda (3 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:32

‘scoţianul din noi’, esti cumva superior unui contzopist? demonstreaza-ne, please!

alex (3 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:35

vai a comentat Jackie Ionescu? e un timisorean care isi da cu parerea ca sa nu taca. daca te duci aproape oriunde in lume si intrebi pe cine cunoasteti dintre personajele: Mutu, Jackie Ionescu si geambasu, vei vedea de ce tu nu insemni nimic pentru nimeni. Cand dadea Mutu goluri te bucurai asa e? si a dat vreo 29, teai bucurat cu siguranta de mai multe ori de atat de realizarile lui Mutu la nationala, ca a mai dat si pase de gol, a mai avut realizari, si acum vii si il lovesti ma gunoiule cand si asa il ataca toti papagalii? si cand il lauda toata presa din italia sau anglia, parca si atunci simteam o bucurie:”uite ma roman de a nostru” ne mai scoate si pe noi in lume cu ceva bun, ca hotii la Firenze e un idol, la Bucuresti e tratat ca un boschetar. oricum sa tii minte ca mutu iar o sa va dea peste nas si o sa revina mai puternic.

gabi (3 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:42

pedeapsa mica?? sa fim seriosi,el sa fie un ex.ptr cei tineri?daca asa ganditi sportul profesionist nu este de mirare ca nu avem perfomanta dar nici ziaristi,nu-i asa?

eu (4 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:42

Daca acest individ, care isi paraseste sotia – si nu una urata si saraca – si copilul , care apoi se drogheaza, se dopeaza, isi face de cap in fel si chip, trebuie tratat cu cea mai mare indulgenta, atunci trebuie sa reclasificam normele sociale si de comportament si sa ne apucam toti de „nazdravanii”.
Traiasca moralitatea si fair- play-ul

HelL (9 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:45

@Cristian T:D-le ziarist,cati oameni ati reusit sa ridicati in picioare si sa tipe de bucurie??? Spun asta ca sa va dati seama cam care este diferenta intre dumneata si Mutu!!!

Cati oameni a ridicat Mutu in picioare si sa tipe de bucurie?Pentru echipa nationala?Eu zic ca putini,cei care credeau ca mingea era deja in poarta,la penaltiul din meciul cu Italia.Alte amintiri ai cu Mutu?Goluri impotriva Armeniei cred ca pot da si eu,sau tu, sau impotriva altei tari din lumea a 10-a fotbalistica.Nu vad de ce multi idolatrizeaza un jucator mediocru.Genial pentru noi,mediocru pentru restul lumii.Daca Mutu era un jucator mare nu imbatranea la Fiorentina.Jucatorii mari nu se consoleaza cu un Champions League jucat odata la 2-3 ani,trecand si mai rar de grupe.Jucatorii mari nu se consoleaza , ramanand fara titluri castigate. Un jucator mare,un ‘campion’, vrea trofee.Nu vrea sa fie un leu intre caprioare.

Adi.NYC (7 comentarii)  •  3 februarie 2010, 0:47

@ Cristian Geambasu

Nu intelegeti mare lucru din informatia care este la indemana oricui pe internet, vis a vis de sportivul profesionist, dopaj, nutritie,…etc. Este clar ca nu ati practicat sport de performanta!!!

Metabolismul unui sportiv profesionist este total diferit de al unui om de rand. Sportivul profesionist face minimum 5-6 antrenamente serioase pe saptamana si consuma mult mai multa energie decat un ziarist ca dvs. Aceasta energie este sustinuta de 4-5 mese pe zi plus „supplements” si vitamine. Este normal ca dupa ce-ti obisnuiesti organismul cu un asemenea regim timp de 15-20 ani (cazul lui Mutu) sa fie foarte usor sa iei in grutate dupa o pauza de 3-4 luni.

Legat de recidiva si dopaj…hmmm…ce-a facut Mutu in 2003-2004 nu este dopaj; este foarte clar pentru toata lumea, cocaina nu ajuta un sportiv din nici un punct de vedere. Mutu practic si-a batut joc de cariera lui la acel moment si nicidecum nu poate fi numit trisor. Povestea de acum chiar ca este ridicola si singurul lucru de care poti sa-l acuzi pe Mutu este imaturitatea cu care a luat decizia sa foloseasca acele pastile.

Ma doare sufletul cand citesc articole de genul acestuia, scrise de oameni care au o valoare, raportat la meserii, aproape egala cu zero in comparatie cu cea a lui Mutu si care nici macar nu incearca sa analizeze toate datele problemei.

Dnule Cristian Geambasu este foarte usor sa arunci cu noroi in oameni.

Sa aveti o zi buna!!!

alex (3 comentarii)  •  3 februarie 2010, 1:09

hell daca tu atat ai retinut din tot ce a facut mutu la nationala, pot sati zic ca esti foarte naiv, da cand a dat golul cu italia dinainte de penalty cum a fost? vina ratarii penaltyului e muit mai mica decat vina fundasilor ca am fost egalati asa de repede. Daca ai fi avut in tine vrun pic de talent in tine, dadeai u mai multe goluri ca mutu, dar tu ai talent la dat aiurea din bot. Aduti aminte ca an de an a fost dorit de echipe mari, dar sa iubesti o echipa nu inseamna ca esti prost. Omul asta a jucat si la chelsea, si a facuto chiar bine, pana sa incerce ceva nou[coca]. Si sa va mai aduc aminte de ceva: http://blogsport.gsp.ro/geambasu/2006/08/page/4/

asta zicea „stimabilu’ domn” ziarist despre dorinel:

„Ce zici, Dorinele? Dorinel se simte jignit că i se pune o asemenea întrebare. La fel s-a simţit şi Marion Jones. Profund ofensată.” Stie toata lumea ca Marion Jones sa dopat, deci intelegeti aluzia lui din acel articol.

flo67 (1 comentarii)  •  3 februarie 2010, 1:23

…vreau doar sa va intreb ce parere aveti despre jucatori gen STAM,DAVIDS care erau fani nandrolon,despre transfuzile de sange reoxigenat ale lui ZIDAN sau despre camerele hiperbarice folosite d TOTTI si DEL PIERO,ca sa nu uitam de CANNAVARO??? eu cred ca toate atacurile asura lui MUTU au ca fond neimplinirile de la echipa nationala si aveti dreptate sa l criticati la fel cum este de criticat si caracterul lui chiar daca AICI in Italia oamenii sunt mult mai ponderati pt ca e normal sa ti pastrezi PIETRELE dupa verdictul final….TOATE CELE BUNE D LE GEAMBASU

mugur (1 comentarii)  •  3 februarie 2010, 1:35

Exceptional articol.
E clar ca Adi.NYC (ceva mai jos) nu a inteles NIMIC.
De-a lu mutulica nu e decit o farima intr-un angrenaj imens. Altfel spus nu este decit un „mijloc de productie” pentru anumite personaje. PUNCT.
Dar este singurul ciob de sticla al neamului si trebuie lustruit ca fara el ne pierdem identitatea…
Respect

mihai-dudu (6 comentarii)  •  3 februarie 2010, 1:51

D-le Geambasu,

Al doilea alineat este demn de Cioran. In timp ce citeam pasajul, v-am dat oarecum dreptate, insa numai filozofic, generalizind idei, pentru ca imediat ulterior mi-am dat seama ca ceea ce spuneti nu are nici o legatura cu povestea lui Mutu, sau in orice caz legatura e trasa tare de par. Pai daca Mutu va fi pedepsit, ce importanta mai are daca noi uitam sau nu prea repede, ce rau mi-a facut mie Mutu ca sa-l urasc pina mor ca a luat el niste pastile care contineau 0,0002 mg de chimicale interzise?
Apoi revenind la partea filozofica a ideilor exprimate daca ma gindesc un pic pot sa zic ca si aici exagerati etalind numai partea negativa a usurintei cu care , dupa Dvs, romanul uita. Eu as zice ca mai degraba nu posibilitatea de a gresi in viitor il face pe roman sa fie mai indulgent cu cei care gresesc, ci o anumita intelegere capitalista (in sfirsit a sosit si vremea asta) asupra lucrurilor care se intimpla in jurul lui si care nu il afecteaza in mod direct. De asemenea, romanul inca mai are ramasite vii in subconstient legate de pilda lui Isus cind a indemnat sa arunce cu piatra cei ce n-au gresit. Si mai e o chestie care nu cred ca va caracterizeaza pe Dvs: Orice om normal tinde sa-i ia apararea celui pus la stilpul infamiei si asta nu e o dovada de uitare sau de indulgenta, e o dovada de omenie. V-ati aruncat toti pe Mutu de cum a aparut stirea fara macar sa asteptati mai rezervati sa vedeti ce are de spus si jucatorul. De ce nu am putea gindi spre exemplu ca el a fost ingrijorat ca o fi mincat prea mult de Craciun prin Pitesti iar maica-sa i-o fi zis sa ia pastilele alea ca-s naturale si ca fac bine la digestie. Eu unul chiar cred ca a crezut cu tarie ca n-au nimic, altfel nu l-ar fi depistat de doua ori, ptr ca de frica s-ar fi oprit dupa prima probe daca se stia cu musca. Numai bine tuturor.

Romeo (14 comentarii)  •  3 februarie 2010, 2:14

@Dani : aplauze!!…scurt ,concis,la subiect si argumentat
@Cristi T: imi aduc aminte cand ridica Petcu
(farul constanta) tribunele in picioare ,imi aduc aminte de Balaci,Stefanescu,Cartu,Lung ,imi aduc aminte de meciurile lui Dinamo(anii ’80) cand intr-adevar ridicau lumea in picioare, de perioada ’85-’90 a Stelei,de Hagi,Popescu,Petrescu,etc care au scos lumea pe strazi…reaminteste-mi tu cu ce rezultate ne-a facut mutu sa sarim de pe scaune?!!!…eu unul nu-mi amintesc,dar poate ma lasa memoria

pavelino (1 comentarii)  •  3 februarie 2010, 3:43

mare dreptate ai domnule geambasu, mutu trebuie sa plateasca pentru ce a facut, indiferent daca a vrut sau nu

borges (1 comentarii)  •  3 februarie 2010, 3:58

V-ati gindit vreodata D-le Geambasu sa cercetati care este diferenta dintre cocaina si alcool? Amindoua omoara in timp. Diferenta vine de la taxe: pe alcool guvernul pune taxe, pe cocaina nu poate. In Romania mai multi oameni mor din alcoolism decit din supradoze de cocaina. Dar in ziar apar numai supradozele, e mai spectaculos decit un biet mort-de-beat. Si apoi, cineva v-a spus ca drogurile sunt periculoase, nu-i asa? Luati statistici din toata lumea si veti vedea aceelasi lucru: alcoolul produce mai multe victime decit drogurile. Diferenta o face procentul de morti raportate in ziar, care este net in favoarea drogurilor.
Cind v-ati imbatat ultima oara d-le Geambasu? Raspundeti sincer la intrebare si veti vedea ca nu sunteti mai bun decit Mutu. E doar o diferenta de nuanta, ati folosit alt drog. Ca alcoolul este acceptat de societate nu il face mai bun decit cocaina. Liste cu substante interzise poate face oricine. Adevarul nu il schimba nimeni.

voluntarul (39 comentarii)  •  3 februarie 2010, 5:18

stai linistit cristi!
cristi borcea s-a oferit deja voluntar! asa v-a avea si timp sa se pregateasca de champions league….
ai gresit doar intr-o singura privinta: dinspre mitica si sandu ,adica dinspre casa fotbalului, vine miros nu de margaritar ci de…gratar. fochist de serviciu: ionut lupescu iar pompier prunea. prietenii stiu de ce!
articol interesant dar eu zic sa terminam toti si sa nu ne mai pierdem vremea cu mutu. este un caz iremediabil pierdut!

jan pitesti (111 comentarii)  •  3 februarie 2010, 6:52

sper pe viitor sa vedem fotbal mai curat si mai de calitate,mutu daca erea cuminte acum erea mare,asta e

Dragos FRD (55 comentarii)  •  3 februarie 2010, 8:17

Cristi, in articol ai o suma de erori, un cumul de confuzii si mai multe greseli (felicitari pentru aducerea „profesorului” Ionescu in discutie, deci poate sa mai gavareasca si altceva in afara de „huo Dinamo!”). Dau câte un exemplu din fiecare, sa nu plictisim audienta.

1. „Când vreau sa slabesc fac foamea”. Greseala. In cazul unei cure de slabit trebuie sa scapi de ce ai in plus in organism (adica de o parte din grasime), nu de orice chestie care cântareste. E ca si cum ai arunca si copilul, odata cu apa din copaie.
2. „Fotbaliştii beneficiază de o protecţie de care nu au parte nici cicliştii suiţi direct de pe şosea în dubele poliţiei, nici atleţii suspendaţi cu ani grei de detenţie dincolo de pistă”. Eroare. In 2008 Simona Vintila (handbalista, nu fotbalista) a beneficiat de „protectia” comisiei care a investigat-o (fusese prinsa „dopata” cu sibutramina) intrucât a dovedit ca pe prospectul pastilelor pe care le lua nu scria de continutul lor in sibutramina.
3. „Apoi, toleranţa deosebită faţă de ilicit şi subteran nu costă nimic şi impresionează asistenţa fiind costumată în omenie”. Confuzie. Una e toleranta unor oameni care-si dau cu parerea in lipsa unor informatii certe, alta e verdictul judecatorilor de conjunctura in lipsa acelorasi informatii. In plus…dubito, ergo cogito (pentru a afla continuarea te rog sa soliciti parerea avizata a „profesorului” Ionescu)

Dupa calitatea articolului, bag seama ca esti exact in mijlocul unei cure de slabit. Din nefericire, n-ai slabit numai la trup…

Dragos FRD (55 comentarii)  •  3 februarie 2010, 8:28

Intrebare pentru „judecatori”: stiti ce medicament / pastila a luat Mutu? Daca da, de unde ati aflat? Si be) cum ati facut legatura intre pastila / medicament si intentia lui Mutu de a se dopa? Pentru cei care nu au verdicte, ci pareri, n-am intrebari, ci doar respect.

roxana (1 comentarii)  •  3 februarie 2010, 8:42

ma gandesc la copii lui mutu.un tata care s-a drogat ,un tata care triseaza fotbalul si inghite sustante interzise ptr a face performanta.cum o sa priveasca domnul mutu in ochii lui mario peste 10 ani?ce educatie poti sa dai copiilor tai domnule mutu?cand bagi in gura substante interzise gandeste.nu la reactiile adverse ci la copii tai.a stiut alexandra ce pui de lele esti.pacat ,puteai sa ajungi mai sus decat esti acum cu ea alaturi,fara substante interzise.sincer imi pare rau pentru tine.

Tudor (18 comentarii)  •  3 februarie 2010, 10:13

@ Dragos

fundamentele argumentarii tale sunt gresite
daca vei citi vreodata legea 227/
, cu modificarile ulterioare, vei vedea ce inseamna dopaj, si vei vedea deasemenea ca pentru a fi constatata o astfel de abatere nu e necesara prezenta intentiei….un sportiv este direct responsabil de ceea ce are prezent in organism. punct.
imi asum rolul de rau, rolul celuia cre spune sa se aplice regulile, indiferent de persoana. si eu am calcat pe bec, am fost sanctionat, am mers mai departe

Nikko @ Dragos FRD (36 comentarii)  •  3 februarie 2010, 10:57

Vad ca-ti place logica… La punctul doi ai un rationament de genul: Enuntul „Varza nu e mar sau para” este incorect, pentru ca nici castravetele nu e mar sau para.” Daca handabalista aceea a scapat ieftin (lasam la o parte faptul ca e un singur exemplu si n-are relevanta), asta nu contrazice cu nimic faptul ca fotbalistii beneficiaza de o protectie de care nu au parte nici ciclistii, nici atletii.

Si poate ne explici si noua cum ii diferentiezi pe „judecatori” de cei care doar isi dau cu parerea. Daca e cumva vorba de cuvinte precum „cred” sau „dupa parerea mea”…. Sau pentru tine singurii care-si dau cu parerea sunt cei care spun „Eu stiu ce sa zic? Nu stiu. Poate ca nu a facut nimic.”

Dragos FRD (55 comentarii)  •  3 februarie 2010, 11:09

@ Tudor, pâna una alta „deasemenea” nu exista in limba româna. Be) si Simona Vintila a fost prinsa „dopata” (asa cum se intelege inclusiv din Leagea 227 cu modificari bla bla bla) si a scapat doar cu o mustrare. Daca pentru tine lucrurile sunt asa de clare, poate-mi explici de ce sanctiunile sunt variabile „de la 1 la 4 ani, de la 3 luni la 2 ani etc etc etc”? Daca exista o lege de ce nu exista si o sanctiune batuta in cuie, unica, pentru incalcarea ei?

Tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Ce pastila a luat Mutu? Raspunde intâi la asta si dupa aia mai vorbim.

By the way, ce scrii tu in postarea care imi e adresata n-are legatura cu ce am scris eu.

Dragos FRD (55 comentarii)  •  3 februarie 2010, 11:18

@ Nikko @ Dragos FRD, mie imi place logica si tu nu ai treaba cu ea, se vede din exemplul pe care l-ai dat.

Eu am vrut sa scriu o postare scurta, câte exemple vrei sa dau intr-o postare scurta? Si nu e vorba de ciclisti sau atleti, ci despre fotbalisti, ca despre asta discutam. Eu am spus ca fotbalistii nu sunt protejati in mod special si am dat un exemplu din handbal.

Cam incurci borcanele.

Uite exemplu de verdict: „un sportiv este direct responsabil de ceea ce are prezent in organism. punct.”

Uite exemplu de parere: „In timp ce citeam pasajul, v-am dat oarecum dreptate, insa numai filozofic, generalizind idei, pentru ca imediat ulterior mi-am dat seama ca ceea ce spuneti nu are nici o legatura cu povestea lui Mutu, sau in orice caz legatura e trasa tare de par”.

Verdictele par ca spun „nu mai e nimic de adaugat, end of story”, pe când parerile lasa loc de discutii, controverse, dezbateri.

Daca nici acum n-ai inteles, eu zic sa o luam mai usor, cu exemple mai simple.

castillio (2 comentarii)  •  3 februarie 2010, 11:20

fratilor hai sa-l lasam pe mutu sa se odihneasca in pace k si asa e terminat! cine poate inghiti treaba aia cu pastile de slabit pe care le-ai comandat din romania!? adica, tu esti sportiv de performanta la un club renumit si in loc sa ceri avizul medicului tau iti suni mama sa-ti ia pastile de slabit!!!! mai lasati-o fratilor ca e prea de tot! oricum… ce dak il pierdem pe mutu… mare scofala… paguba-n ciuperci! nu ne-a fost de prea mare ajutor! ne-a stricat imaginea peste tot pe unde a fost! RIP

gelu (5 comentarii)  •  3 februarie 2010, 11:53

@borges
faci confuzii mari bai baiatule/fato, ce-oi fi..Ai trait degeaba …

@chyper
corect, mai corect de-atat nu se poate..

Deci, Mutu A FOST GASIT DOPAT. Cu ani in urma, Mutu A FOST GASIT DROGAT(DOPAT). Restul e istorie…..

Unii incearca sa scoata bazma curata un personaj care din orice punct de vedere ai privi A GRESIT. Cu sau fara intentie, dar A GRESIT . Greseala se plateste…

Asta-i tara…

alexu (8 comentarii)  •  3 februarie 2010, 12:49

foarteeee bune comentariu hell. Bravo. Pacat ca majoritatea romanilor au ramas la stadiul de simple marionete si inca joaca dupa cum le canta altii. Au vazut la tv pareri de rau despre „marele” Mutu, au fost impresionati de „socul” lui. DAR nu s-au gandit ca i-a 2 milioane de euro pe an si pentru banii astia, vorba lui Chivu, intrebi doctorul si despre gelul de dus. TOTI sportivii intervievati in legatura cu Mutu au spus ca a gresit ca NU iei o pastila fara avizul medicului. Ce vrei mai mult de atat? Cat sa-i mai luam apararea golanului asta. Marele Ronaldo de ce nu a luat si el pastile de slabit,ca la el mereu a fost o problema cu greutatea. Si multi altii. Asa ca nu ii mai plangeti de mila. A gresit sa PLATEASCA

alex (3 comentarii)  •  3 februarie 2010, 13:23

voi o tot tineti pe a voastra:”daca a gresit sa plateasca”, ganditiva cate zeci de mii de cazuri sunt in lume, in care se da inchisoare cu suspendare, pentru multe chestii, pentru accidente de masina, pentru neasigurarea conditiilor de munca, dar acei oameni nu sunt aruncati in puscarie, pentru ca greseala este omeneasca, ce drept aveti voi sa judecati?

corvineus (11 comentarii)  •  3 februarie 2010, 13:24

ce te miri de amfetamine si steoizi?…cum sa faci fata in fotbalul actual fara droguri? IMPOSIBIL.

california (172 comentarii)  •  3 februarie 2010, 13:39

bun articol; asa suntem noi romanii; si ca sa nu ne dezmintim, nu toti o sa priceapa ce ai spus!

unul (20 comentarii)  •  3 februarie 2010, 13:58

@Dragos FRD , ne cerem scuze ca nu avem aceeasi opinie ca si tine ,mai taca.Baiete ,cred ca tu nu ai ce face si ce ti-ai zis :”ma „dau” pe net” .Toti copilasii de 15 ani ,dati lectii de limba romana ,uitand faptul ca aveti inca multe de invatat.Asa ca mai „borcica” te las sa te antrenezi de „sampions lig”.Asa echipa ,asa suporteri

Nikko @ Dragos FRD (36 comentarii)  •  3 februarie 2010, 14:05

Exemplul meu e foarte bun. In textul lui Geambasu nu scrie nicaieri ca fotbalistii s-ar bucura de tratamente speciale, ci ca nu au parte de aceleasi proceduri drastice ca in cazul ciclistilor si atletilor.

Si verdictele pot fi combatute.

DD (31 comentarii)  •  3 februarie 2010, 15:27

Sunt satul, cum deschid pagina de sport „Mutu” !Gata, lasati-l in pace ! A gresit, o sa plateasca si cu asta basta ! Deja sunt plictisit de subiectul asta ! Altceva, transferuri etc…….

Dragos FRD (55 comentarii)  •  3 februarie 2010, 15:39

@ Nikko @ Dragos FRD, mda, banuiam eu ca voi avea parte de asemenea dialoguri, asta e si motivul pentru care am citat exact din articol, ca sa fiu scutit de explicatii simpliste. Se vede ca nu mi-e asa usor cum am crezut initial. Dar probabil ca avem pareri diferite despre ce se intelege prin „fotbalistii beneficiaza de o protectie de care nu au parte…”

Verdictele pot fi combatute, dar nu in mintea celor care le dau.

@ unul, eu mai am multe de invatat si niciodata n-am zis altceva. Dar tu invata sa scrii, ca esti varza la gramatica. Care nu e mar sau para.

Daca tu consideri ca exemplul tau e bun inseamna ca in mintea ta „varza nu e mar sau para” e incorect, ceea ce inseamna ca varza e mar sau para. Mai departe te las pe tine sa intelegi ce-ai vrut sa zici, ca eu n-am reusit. Sau poate faci confuzie intre „incorect” si incomplet”.

Tudor (18 comentarii)  •  3 februarie 2010, 17:08

@Dragos
Simona Vintila este exemplul tipic de indulgenta romaneasca…ce pastile a luat Mutu? iar e irelevant, atat timp cat substanta a fost prezenta in corpul sau. atat timp cat nu apare pe o reteta scrisa de un medic din stafful Fiorentinei, nu isi are locul in organismul sportivului.
pe de alta parte, daca ai citi cel mai eleentar tratat de drept penal, ai sti de ce sunt limite la acordarea pedepselor, pentru a-i diferentia pe faptasi in functie de circumstantele savarsirii faptei, daca exista circumstante agravante, sau dimpotriva, atenuante, daca sunt la prima abatere, sau recidivisti.
p.s. oricui i se mai intampla sa mai uite cate un space, insa unui interlocutor caruia ii place argumentatia asa ca domnia ta, nu ii sta bine cu aerul de superioritate cu care mi-ai raspuns la remarca precedenta.
cu respect

Dragos FRD (55 comentarii)  •  3 februarie 2010, 17:33

@ Tudor, vezi cum iti raspunzi singur (ultima postare oricum imi da dreptate in ce te priveste: ai probleme destul de grave de gramatica, din care motiv deduc faptul ca e posibil sa fii procuror – n-are legatura ca uiti un space, ci ca nu stii sa scrii)? Te citez: „pentru a-i diferentia pe faptasi in functie de circumstantele savarsirii faptei, daca exista circumstante agravante, sau dimpotriva, atenuante, daca sunt la prima abatere, sau recidivisti”.
Bun.
Acum citez din prima postare: „un sportiv este direct responsabil de ceea ce are prezent in organism. punct.

In primul rând ca Simona Vintila nu a fost absolvita de vina de o instanta româneasca, ci de una straina (ulterior instanta româneasca validând decizia instantei straine, nu invers), in al doilea rând eu nu am spus pe nicaieri ca Mutu trebuie scutit de pedeapsa (in fond, ce am scris eu nici nu prea are legatura cu Mutu, dar in sfârsit) – si, daca vorbim de pedeapsa, având in vedere ca e posibil sa nu fi stiut ce a ingurgitat, atunci aceasta trebuie sa fie minima, in al treilea rând eu nu te-am contrazis, ca n-am avut ce (ci ti-am cerut niste explicatii), intrucât tu te-ai luat de fundamentele mele doar ca sa te bag in seama, in al patrulea rând nu am „aer de superioritate”, ci chiar iti sunt superior. Ba chiar mult superior, ca sa fiu in ton cu gramatica dumitale.

Tudor (18 comentarii)  •  3 februarie 2010, 18:37

@ dragos
cu asta voi incheia, pt ca daca inainte am avut dubii, acum sunt convins.
in cea de-a doua interventie , nu a existat nici macar o greseala, dar daca iei frazele trunchiat, inseamna doar o chestie…eu stiu sa scriu, nu stii mataluta sa citesti…
in fine, ma retrag, te las cu certidunile matale, vorba aia:
„il y a que les cons qui ne changent pas d’avis”
o seara faina 😉

Sibelius (36 comentarii)  •  3 februarie 2010, 18:46

Da, cruciada anti-Mutu a GSP se confunda cu cea pro selectionerul Luminat si cu mult bun simt.
Citind articolul am avut impresia ca Mutu e cel protejat de toti judecatorii din fotbal pentru a nemultumi dreptcredinciosii romani care l-ar vrea eventual si executat pentru ca nu a plans si nu a tinut doliu dupa 0-5 cu Serbia si nici nu a avut inteligenta de PR a lui Chivu de a bifa amicalul cu Ungaria.
Daca l-as fi vazut suspendat pe Zidane, client fidel (se pare) al unui medic apropiat de lumea ciclismului eram si eu de acord cu „infierarea tovaraseasca a racilelor capitalismului burghezo- mosieresc” de care se da dovada. In alta ordine de idei spalarea creierelor din media a facut ca orice necontestatar al lui Mutu sa fie in mod obligatoriu dinamovist.
Presupunand prin absurd ca Mutu i-ar fi aratat pastilele medicului Fiorentinei ma intreb daca nenea ala ar fi mers fuguta la un laborator sa verifice compozitia produsului.
Si o intrebare pentru moralisti, ca har Domnului, e plina lumea de ei: daca beti bere pe care scrie „fara alcool” si vi se inverzeste fiola sunteti de acord sa vi se ia carnetul sau e de vina firma producatoare?

Comentează