Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Ancheta care duce pe Aconcagua

E Dan Petrescu peste Mircea Lucescu? Nu ştim, dar am aflat cine e Crina Coco Popescu

Cine spune că nu e interesat să cîştige minte.

Cine spune că nu e interesat să cîştige premii minte de două ori. Fiindcă înainte […]

duminică, 20 decembrie 2009, 3:28

E Dan Petrescu peste Mircea Lucescu? Nu ştim, dar am aflat cine e Crina Coco Popescu

Cine spune că nu e interesat să cîştige minte.

Cine spune că nu e interesat să cîştige premii minte de două ori. Fiindcă înainte de premiu e munca. Dacă iese bine, cu medalia de gît sau cu calificarea în buzunar aştepţi recunoaşterea. Verdictul juriului. Competiţia de după competiţie.

În acel moment, descoperi că părerea ta despre tine nu se suprapune întotdeauna cu a celor care îţi dau note.  

Tot atunci, observi că eşti persecutat. Asta, bineînţeles, din cauză că n-ai fost declarat învingător.

Dacă ţi se întîmplă să fii primul în clasament, eşti convins că ţi s-a făcut dreptate, iar juriul a dat Cezarului din tine ce era de drept al tău.

Ar urma acum să vă explic foarte academic cît de vechi şi de prestigioase sînt ierarhiile Gazetei. Să vă aduc aminte de Gicu Dobrin, de Nadia, de Năstase şi de Patzaichin. Nu o voi face, deşi în spatele acestor premii se ascunde istoria sportului românesc. Scrisă şi povestită de oameni care au ştiut să descopere frumuseţe dincolo de datele seci. De multe ori scriitura a fost chiar peste performanţa sportivă.

Mă simt totuşi dator să vă spun ceva foarte important. Cristi Chivu, Dan Petrescu, Pablo Brandan şi Marian Drăgulescu sînt laureaţii Gazetei pe 2009 nu pentru că s-au gudurat pe lîngă ziarişti, nu pentru că s-au pus bine cu preşedinţii de cluburi şi mai ales nu pentru că au mituit publicul. Nici n-ar fi avut cum. S-a votat transparent şi democratic. Nu au existat secţii speciale la Gara de  Nord, nici nu s-a practicat turismul electoral. Candidaţii nu au împărţit ulei şi făină în schimbul voturilor.

Atunci cînd veţi citi ierahiile, preferinţele unora şi altora, s-ar putea să vă enervaţi. Nu vă cenzuraţi, dar nu uitaţi că vă aflaţi în faţa unei întreprinderi sincere şi subiective. Nu pretindem că am inventat ancheta ideală, dar aveţi totul pe tavă. Ştiţi pe cine să aplaudaţi şi pe cine să înjuraţi. Cei peste 50.000 de cititori care şi-au exprimat părerea reprezintă publicul activ. Sînt cei care ştiu că nu totul pe lumea asta se face ocult, din vîrful pixului. Sînt oamenii care şi-au descreţit frunţile la sfîrşitul unui an obositor şi crizat.

Ancheta Gazetei e veritabilă pentru că nu şi-a propus niciodată să mulţumească pe cineva, cu atît mai puţin pe toată lumea. E un joc fără trucuri, din care nu trebuie să înţelegi că Dan Petrescu e un antrenor mai bun decît Mircea Lucescu, nici că pumnii daţi şi încasaţi de Bute valorează mai puţin decît tumbele savante ale lui Drăgulescu. Dar e obligatoriu să pricepi că sportul nostru merge înainte şi printr-un copil cum este Crina Coco Popescu, o fată care pînă la 15 ani a urcat pe Kilimanjaro, Aconcagua şi Elbrus. La 7000 de metri deasupra mării dispar orgoliile, invidia, răutatea. Acolo rămîi singur, te aplaudă doar vulturii, iar victoria supremă este să poţi respira.

Comentarii (24)Adaugă comentariu

mckenzie (2 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 16:54

marea problema a acestor anchete este ca desi sunt valabile pe un intreg an, de fapt conteaza doar ultimele 3-4 luni. asa se explica faptul ca lucescu ,fluturand steagul romaniei in timp ce ridica deasupra capului cupa uefa, a fost surclasat de petrescu, un antrenor tanar ,dar care n-a castigat decat un trofeu intern. doar ultima impresie conteaza…

jimy (2 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 17:58

te inseli draga dle Geambasu.Gazeta si-a propus sa multumeasca pe cineva pe ultima suta de metri. Desibur pe M Lucescu prietenul lui O Ioanitoaia. La bugetul lui M Lucescu, acest tinar D Petrescu ne-ar uimi mult mai tare cu ce performante ar fi in stare sa ne incalzeasca sufletele.
Sunt curios la anul ce premii mai inventati pentru nea Mircea?

IO (144 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 19:01

Efortul de a cotrobaii prin memorie pare a fi prea mare pentru a lua in coinsideratie si cele opt luni dinaintea ultimilor patru. Chestia insa pare a fi valabila doar cand e vorba de antrenorul anului. ramane totusi intrbarea: Este mai bun antrenorul care castiga o cupa europeana cu cheltuieli impresionante, si care in acelasi context a pierdut calificarea in CL cu o echipa fara vloare sau cel care castiga campioatul intern cu o echipa construita din nimic?
Ipotetic, Petrescu ar fi castigat si el o cupa europeana daca ar fi avut la dispozitie sumele de care dispune Lucescu. Repet, ipotetic.

Brili (8 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 20:16

Pai de obicei in viata ultima impresie conteaza,de ci si la vot,indiferent ce fel de vot.Faptul ca nimeni nu mai castigase in UCL a surclasat Cupa Uefa,asa cum o sticla de ulei a schimbat destinatia stampilei.Asta e viata,nu e buna sau rea,asta e si atat.

flipper (6 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 20:43

marea problema e ca-mi vine sa ma duc draqu…n-o sa mai vad meciuri…nimic , clasamente si numa’ clasamente…noroc cu premier league. astie or sa joace si de Craciun si de Revelion!!!

jan pitesti (111 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 22:01

sper sa vedem pe viitor un fotbal mai bun

dacos (26 comentarii)  •  20 decembrie 2009, 23:06

puteti compara recunoasterea pe plan mondial pe care ne-a adus-o Lucian Bute tarii noastre,in special pe continentul American cu medaliile lui Dragulescu?Ii respect pe amandoi,au avut amandoi puterea sa revina din momente dificile,si amandoi activeaza in sporturile cele mai grele,dar Lucian ne-a adus mai mult „coverage”cum se spune.

ionutz (1 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 1:08

Petrescu e votat MEREU de stelisti. Deci si daca va retrograda cu Unirea tot va iesi in ‘sondajele’ astea mai tare decat Lucescu.
Referitor pt. cei care spun ca Petrescu de era la o echipa mai mare facea performante mai deosebite am o intrebare: – De ce n-a facut Petrescu performanta la Rapid, sau la Wisla Cracovia? Cu Rapidul putea lejer sa castige campionatul in Romania daca e asa bun ca antrenor si cu Wisla Cracovia , care e un colos in Polonia, tb sa castige campionatul acolo dar a obtinut DOAR locul 3.
Ideea e ca Petrescu a facut performanta doar cu Unirea , desi mai antrenat si alte echipe precum : Rapid, Wisla Cracovia, Sportul Studentesc.Daca va pleca Petrescu in strainatate se va face de ras si se va intoarce inapoi in Romania cu coada intre picioare precum s-a intors si din Polonia.
Lucescu a castigat campionate, cupe si supercupe in tari precum Turcia, Ucraina,Romania , cu echipe diferite, a castigat Supercupa Europei, Cupa Uefa, a jucat sfert de finala in Champions League cu Galatasaray,etc.. da` ce sa stie stelistii care-l voteaza pe ‘bursuc’ ? Probabil tot ei l-au votat si pe Basescu :))

ionut (4 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 1:37

Visezi vulturi la peste 7000 de metri?

n00dles (32 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 3:08

M-am saturat de Lucesti. Mi-e lehamite! Afectati, mereu nemultumiti, mereu increzuti.
Am 35 de ani si inca ma intreb: ce rezultate a avut acest Mircea Lucescu ca antrenor? Titlul la turci? Sa fim seriosi: acolo castiga cine vrea federatia. Dovada sta faptul ca in anul in care avea 17 puncte avans la finalul turului de campionat in fata celei de-a doua clasate, a pierdut titlul, in cele din urma.
Nu imi spuneti ca a format/creat/inventat fotbalisti. Ptr mine sportul inseamna performanta, iar performanta se cantareste prin trofee. Lasati bulanul de anul trecut, cu UEFA Cup. Paranteza: i-a zis Radu Banciu, in clipele in care intreaga natie a televiziunilor era isterizata de ce facuse Il Luce, ca performanta sa este una mica, fiindca vine in urma unui noroc intovarasit de o lipsa de valoare a echipei finaliste, chit ca aceea era la acea vreme una germana.
A luat foc romanu’! Sa moara si mai multe nu, pt ca s-a gasit unu’ care sa nu-l pupe unde se aseaza ell de obicei.
Daca acest Il Luce era barbat, lua nationala. Acum era selectioner, iar asta reprezenta intr-adevar un act de curaj si de barbatie din partea lui, aratand lumii intregi ca dincolo de bani – un pretext la cati are – sta capacitatea lui de a proba valoarea pe care o trambiteaza oral.
P.S. Ii rog pe fanii ghiulesteni sa nu se isterizeze cu titlul castigat cu „rapedu'” – sa fiu eu sanatos cate mii de euroi a cotizat Copos doi ani la rand ptr asta.
P.P.S. Antrenor e ala care face din ***** bici sa trozneasca. Dan Petrescu a facut asta. Numai boii nu recunosc, fiindca sriu ca-i asteapta biciuiala.

Craciun fericit!

Orlando (2 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 7:04

Foarte corect mckenzie, nu se poate compara nimic cu ce a realizat Il Luce sr. Pacat de handbaliste totusi…
Nu prea inteleg ce cauta Crina in topurile astea, a primit o gramada de bani din strainatate si a profitat de asta. Eu consider o crima din partea parintilor sa-ti duci fata de 15 ani la peste 4000m, acolo unde organismul incepe sa se degradeze. De ce oare credeti ca a doborit ea recordul de virsta pe asa virfuri normale? Pt ca ceilalti sunt constienti ca e o mare prostie. Bine ca nu a fortat la 8000m si s-a intors imediat de la 5700m. Si eu merg la asa altitudini si stiu ce greu este sa te lupti cu respiratia si cu conditiile mizerabile.

nu conteaza (3 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 10:50

Lucescu este propus pentru cel mai bun antrenor din EUROPA si noi il votam pe locul 2 ?
Eu cred ca suntem ranchinosi in clusiv jurnalisti.
Suntem un poppor de ranchinosi.
Rusine jurnalistilor specialisti

sabin (2 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 11:10

Alpinismul e sportul fara public, dar din pacate nu fara invidie, orgolii, rautate. De ce alearga Coco dupa ‘performante’ si ‘recorduri’? Stie ea ca acestea sunt iluzorii? Cum o ghideaza parintii ei in ‘ascensiunile’ interioare? I-a spus cineva ca nu are nimic de demonstrat, nimanui? Tocmai pentru ca acolo, sus, victoria suprema e sa poti respira…

Alex (1 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 14:41

S-au vazut vulturi la 12.000 m. Si era o metafora ceea ce dorea sa spuna jurnalistul.
Orice ati spune dvs. eu cred ca Lucescu merita sa fie antrenorul anului. Nu il simpatizez dar trofeele vorbesc( castigate norocos sa nu…). UEFA e „putin” peste campionatul Romaniei si cred ca asta ar trebui sa dea de gandit. Cinste lui Petrescu pentru ce a facut dar totusi sa respectam proportiile.
Numai bine

intrebaticianul (9 comentarii)  •  21 decembrie 2009, 17:24

cineva intreba de ce nu a facut dan petrescu treaba la wisla cracovia…care e un „colos” in Polonia
Pun si eu o intrebare…Lucescu de ce nu a facut treaba la Inter,care e mai colos in Italia decat Wisla in Polonia?Ah,stiu,il „sapau” arbitrii meci de meci…iar de Taribo West nici nu mai zic…era groparul echipei…

cfrescu (24 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 0:17

Se pare ca e prea greu, daca nu imposibil, sa intelegi ce inseamna obiectivitatea intr-o tara a rautatilor si a frustrarii permanente, sa fii capabil sa decizi cu creierul uitand o clipa de preferintele personale … Petrescu a ajuns asadar mai bun decat M. Lucescu, pentru un titlu si o calificare in primavara EL, si tocmai in anul in care acest unic antrenor roman a castigat o cupa europeana?! OK, o tara care il prefera pe Base ca presedinte nu merita altceva, deci sa isi aiba conducatorii pe care ii merita! Un popor iubitor de non-valori, preocupat continuu sa-si faca meseria de ucigas in serie de capre ale vecinilor, obligandu-si varfurile la exil…

MIKI II (22 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 1:02

FOARTE INTERESANTA EXPUNEREA FACUTA DE DVS. ASUPRA ACORDARII PREMIILOR. VOCEA POPORULUI A DECIS SI NIMENI NU ARE DREPTUL SA CONTESTE VOTUL MAJORITATI, CU ATA MAI PUTIN CEI CARE NU AU VOTAT. PERDANTI POT SA PREIA MODELUL PROSTANACULUI SI SA STRIGE, CA PE STADION, HOTII!
NU TIN PARTE NIMANUI SI NU SMPATIZEZ IN MOD SPECIAL CU UNUL SAU ALTUL. CE NU INTELEG INSA ESTE CUM A PUTU TOV. TATULICI SA ACORDE VOTUL ALTCUIVA DECAT CELUI ALES DE VOTANTI. MUTU, BUN SAU RAU, A FOST DESEMNAT ACSTIGATOR DE VOTANTI. CUM ISI POATE PERMITE ACEST TOV. TATULUICI SA FALSIFICE UN VOT EXPRIMAT. IAR DESPRE ACEST MIC AMANUNT NU SUFLATI O VORBULITA.
IN CEEA CE PRIVESTE ALPINISTA UITATA, NU E VINA EI SI NICI A PARTICIPANTILOR LA VOT. DIN PACTE ESTE O ILUSTRA NECUNOSCUTA DEOARECE NICI MACAR ZIARUL DVS. NU I-A PUBLICAT PERFORMANTELE. SUNT PREFERATE CANCANURILE CLANULUI BECALI. CE ZICE BORCEA SAU TURCU, CA SA NU MAI VORBIM DE CORLEONE. OAMENI CU O VALOARE INCONTESTABILA.
SPORTIVI DE PERFORMANTA SI INTELECTUALI DE RASA.

of,of,of (287 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 1:29

Hai, D-le, fii serios. Asocierea e cel putin aiuritoare. Gazeta voastra e noua, e pui, de ce va arogati istoria altora?? Ma uimesti, nu-mi revin! Adica voi i-ati premit pe : Patzaichin, Comaneci? Bai, nene, nu toti ne-am nascut ieri. Aia daca aveau performantele ce au facut istorie in timpurile „premiatorilor de acum” , se inventau divorturi, amante, sprituri….. Ce aveti voi in comun cu vechea GAZETA??

of,of,of (287 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 1:36

Si apropo, carierele unor antrenori sunt judecate de noi, cei multi, nu printr-un sondaj incert in care cei ce voteaza beneficiaza de abonamente ce contin IP-uri dinamice. Va bazati pe un sondaj fals.Ar trebui ca softistii vostri sa va informeze , nu sa va dea credinta ca sunteti corecti, e o discutie aici, vis-a-vis de votanti. In fine, Petrescu trebuie apreciat ptr. progresele lui, trebuie incurajat, Lucescu trebuie premiat ptr. a-i recunoaste meritele. Nu-s putine.

of,of,of (287 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 1:52

Si ca sa abuzez de ospitalitatea D-voastra pe acest blog, il intreb si eu pe intrebaticianul: Cine-i mai de succes?? Cel care obtine 10 la un examan si castiga premii( in cupe), sau cel caruia i se spune ” Esti bun, persista, invata, progreseaza si poate vei obtine si tu un trofeu??”E retorica intrebarea , ca raspunsul logic e unul singur.Se premiaza finalistii si se incurajeaza debutantii.

of,of,of (287 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 2:03

Sunt etape in viata fiecaruia, copiii nu sunt facuti sa bata recorduri de adulti. Un copil traumatizat, asta-i parerea mea. Sunt limite, trebuie depasite( legea progresului), dar aici e vorba de un copil caruia i se refuza dreptul la ea, copilaria trebuie traita, nu muncita . E un copil ce ar trebui sa aiba un dormitor roz si sa se joace cu papusile. Ar trebui sa aiba dreptul la decizie daca vrea sa respire un oxigen de 18%, sau unul de 21% .

oce1980 (3 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 11:24

Domnilor de la Gsp, orice sondaj ati face pe internet, intre un stelist si un Dinamovist, intotdeauna castig de cauza va avea stelistul deoarece toti taranii care sustin acea echipa stioaia, ce joaca langa cimitirul gayncea, sunt intr-un numar covarsitor in aceasta tara + vreo 2 sectoare din Bucuresti. Se stiu ele. Taranii si fermierii asta fac in ziua de azi : isi vand granele pe internet, isi vand porcii pe internet si voteaza tot ce tine de trecutul, de prezentul sau de viitorul clubului stioaia. Numai incape vorba ca voteaza de cate ori pot si nu o singura data cum ar fi normal.

oce1980 (3 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 11:30

Ionutz intr-un singur punct nu sunt de acord cu tine si anume : taranii ( adica stelistii desigur ) au votat cu ”prostanacul” . Din aceasta cauza au fost alegerile atat de stranse. Numai ei pot fi manipulati in masa, de prosti ce sunt.

alex (2 comentarii)  •  22 decembrie 2009, 18:31

Cu tot respectul pentru Dan Petrescu,dar asta este o intrebare aberanta.Cum poti compara un antrenor care a castigat Liga 1 in ultima etapa cu unul care a castigat Uefa si care a tinut in sah Barcelona in supercupa Europei?

Comentează