Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Vive la France! Vive le but!

Irlanda a fost sacrificată în numele unei religii care nu are nimic comun cu Zeul Fotbal

Allons enfants de la Patrie/Le jour de gloire est arrive/…Aux armes, citoyens! Formez vos bataillons!/ Marchons, marchons… Înălţător, cutremurător! Cîteva versuri din Marseieză, aşa […]

joi, 19 noiembrie 2009, 2:52

Irlanda a fost sacrificată în numele unei religii care nu are nimic comun cu Zeul Fotbal

Allons enfants de la Patrie/Le jour de gloire est arrive/…Aux armes, citoyens! Formez vos bataillons!/ Marchons, marchons… Înălţător, cutremurător! Cîteva versuri din Marseieză, aşa de încălzire,

înaintea execuţiei,

înainte ca ghilotina, la guillotine, mes enfants, mais oui,

invenţie franţuzească şi ea, ca şi „La Marseillaise”, pour la revolution, butaforie pour les camarades, tovarăşi în cele din urmă, carevasăzică versuri mobilizatoare,

muzică vibrantă, Stade de France plin, allez les bleus, urma decapitarea adversarului roşcovan şi pistruiat, antrenat de domnul acela în vîrstă, cu păr alb şi ochi albaştri, tobă de fotbal, şi ce dacă?, apoi sărbătoarea la Arcul de Triumf, pe Champs-Elysees, la Tour Eiffel, la Esplanadă, la Domul Invalizilor, la Pantheon,

Franţa mîndră de calificarea la Mondialele sud-africane, ce să caute ţăranii ăia de irlandezi acolo?, ei nu au nici Camembert, nici foie gras, nici Veuve Cliquot, mănîncă prost, fish and chips, beau doar bere, sînt neciopliţi, deci Vive la France!, ziua calificării a sosit, nimeni nu se jenează că suedezul Hansson a furat cît Corpodean şi Tudor la un loc,

joi dimineaţa francezul mediu şi mijlociu şi-a băut liniştit cafeaua la bistro, cu un croissant lîngă, undeva pe Boulevard des Capucines, poate la Cafe de la Paix, unde pe vremuri se întîlneau Malraux şi Jean Paul Sartre şi Simone de Beauvoir ca să discute despre echitate, despre dreptate. Despre fair-play avant la lettre şi apres la lettre. Ha, ha, ha, ce glumă bună!

La conferinţa de presă Giovanni Trapattoni a fost demn, dar dezgustat. Ruşine! Honte! Trebuia să fie fericit că o mare naţiune merge la Cupa Mondială în dauna unei naţiuni mai mici şi rudimentare, care a fost sacrificată pe altarul unui interes superior, ce contează că a fost gol din ofsaid şi cu henţ la Henry, Gallas a băgat mingea în poartă! Noii muschetari francezi recrutaţi din toate colţurile Africii. Toţi pentru unul şi unul pentru toţi! But! Gol, tribunele au exultat, mica şi ploioasa Irlandă s-a dezumflat,

iar umbra lui Platini la braţ cu a lui Blatter s-a zărit peste cartierul Saint Denis, întinsă pînă la Cape Town şi Pretoria, pe pariu că fluieraşul scandinav Hansson nu va fi „reţinut de la delegări”?, avea suport regulamentar, aplicase regulamentul suprem, punctul 1, alineatul 1, paragraful 1:

Nu confundaţi jocul de fotbal cu jocurile noastre, les enfants!

Şi lăsaţi prostiile şi teribilismul profeţiilor! Vezi Doamne, secolul 21 va fi religios sau nu va fi deloc. Aiurea, va fi cum vor EI. Cum trebuie. Unde trebuie. Acasă la Mandela.

Comentarii (123)Adaugă comentariu

Rob (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 21:25

Ca francofon ce sunt considerat, desi nu ma simt deloc, pot sa spun cu mana pe inima:
Mi-e scarba de francezi ! (si asta nu de acum, ci inca de la meciurile cu Bastia)
Niste prefacuti, niste ipocriti care se vor deplasa totusi la turneul final doar pentru ca Platini a facut un mic numar de magie si a scos din joben un iepuras-fluieras.
O sa-i dea Dumnezeu ocazia sa-si conduca „handbalistii” la avion inca de la finalul grupelor !

spellbound (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 21:35

Domnule Geambasu! Lasati l’equipe pour une fois 😉 si interesati-va (documentati-va mai amplu) si de parerea francezilor, nu doar a francezilor pasionati de sport. Lequipe nu-i biblia presei sportive galice, chiar daca pare!

Eu locuiesc in Franta de foarte mult timp; m-am obisnuit si consider ca-i cunosc macar un pic mai bine decat Dumneavoastra. Cel putin, asa reiese din acest articol, (pe francezi =]); iar azi la servici am fost foarte incantat de reactia colegilor Guillaume, Amelie si Julien impreuna cu multi altii care au contestat clar calificarea „tricheuse”. „On ne merite pas”, „C’est à nous de demander à rejouer le match, pas aux Irlandais”, „respect l’Irlande”..etc.

Dumneavoastra nu faceti decat sa „nascociti” in evidenta, ca de scos n-aveti de unde… conspiratii de toatre felurile asa cum se obisnuieste in liga 1. La zi! De fapt, inchis in acest teren acoperit de nori gri, din Liga 1, nu aveti cum sa vedeti forma realitatitatii sportive altfel decat forma pe care o are fereastra prin care priviti!

ht.tp://lci.tf1.fr/sport/l-irlande-veut-rejouer-le-match-5550224.html

cititi comentariile, va rog!

A réfléchir!!!!

Bula (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 21:46

Vive la Roumanie! Vive le but!…din ofsaid si am mers la Euro! Romania 1-0 Olanda stimati cetateni din Romania, Henry a recunoscut imediat ca a fost un hent si ca-i pare rau si cu toate ca nu scuza gestul a facut efortul prin fair-paly sa asume ce a facut si ca Irlanda a ramas acasa poate nedrept, cu toate ca meciul nu era terminat la acel gol neacordat sa zicem ptr; Franta. Uite ca presa si poporu nostru microbist nu a mai luat asa vehement pozitie ca Romania sa calificat la Euro printrun gol fraudulos din ofsaid pe care Goian nici in ziua de azi nu la recunoscut ca atare! Asa ca scutiti-ma cu replicile voastre de oameni „cinstiti” si „revoltati” si pariez ca daca un jucator roman marca cu mana si eram la mondiale preluati replica lui Maradona. Succes Frantei la mondial si-mi pare rau de Irlanda sincer, eroarea e umana si viata merge inainte si trebuie schimbat regulamentu, vizionarea video e o optiune certa ca la rugby!

Francofon cu cloroform (1 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 21:53

Ghilotina franceza a fost facuta de un inginer neamt pe nume Tobias Schmidt. Nici macar de facut ghilotine n-au fost buni … se pare totusi ca au citit manualul de utilizare 😛

Bula (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:04

Daca nu era Franta la ora asta vorbeai ruseste, turca ori ungureste asa ca taci si pune mana pe istoria tarii si lasa istoria Frantei ptr. cei ce au respect. Apropo ne-au carat ceva vreme Franta in carca prin istorie ca sa fii tu acum ironic (Francofon cu cloroform). Cu Franta am facut doua revolutii, un razboi mondial si am reusit sa revenim in lumea civilizata alaturi de NATO si U.E. 😉

mihair (2 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:13

@Bula…
Dle, dar compari mere cu pere…Offside-ul nu e o incalcare voluntara a regulilor fotbalului, Goian nu avea de unde sa stie sigur ca era in afara jocului cand a dat gol, ca nu era nici tusier, nici D-zeu, in timp ce Henry a trisat cu buna stiinta. Ca sa nu mai vorbim ca Olanda n-a avut direct de suferit de pe urma acelui offside (de altfel, destul de mic). Parca am mers brat la brat la Europene si am luat si o bataie „onesta”. Aici e vorba de o culpa morala evidenta, desi cred ca dl. Geambasu exagereaza cu tezele sale „antisistem”.

Bula (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:14

Si apropo domnule Cristian Geambaşu, dumneavoastra ca ziarist poate ca stiti ca instigarea la ura si rasism se pedepseste dupa legile europene si cele romanesti. Pacat ca regasesc in articolul dumneavoastra ce am detestat la ziaristi mediocri din Franta, ironia care au pus poporu roman in „caravane” tiganesti si obiceiuri „lautaresti”. Dar in fine e si asta o lectie de „fair-play” tipic ziaristic din Romania. 😉

pepeman (14 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:24

Bulă, ce să recunoască, tată, Goian, că a marcat din ofsaid, poate că nu era plasat pe linia ultimilor apărători şi n-a zărit fanta de lumină. El doar a urmărit mingea şi a băgat-o-n poartă, REGULAMENTAR. Nu s-a folosit de mână, nu a faultat sau alte d-astea. Că arbitrii trebuia să decidă poziţia lui în afara jocului, e altă discuţie. Şi, recunosc, m-am bucurat atunci de calificare, cu toate că am recunoscut cu toţii ilegitimitatea golului. Numai că Olanda nu a fost eliminată în urma acelui meci, asta e marea diferenţă.
Iar fără unii dintre moşii noştri s-ar fi putut ca şi francezii s-o ardă binişor turceşte. Istoria e o curvă.

Bula (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:27

Bayrou : „Dans un monde idéal, il faudrait rejouer le match”
„Je me dis que dans un monde idéal, il faudrait rejouer le match mais le monde n’est pas encore idéal”, a expliqué le président du MoDem, qui s’est dit „persuadé que si l’arbitre avait posé la question à Thierry Henry, il aurait dit la vérité”.

De Villiers exige des „regrets publics” de Domenech
„Raymond Domenech devrait exprimer ses regrets publics et avoir un geste de dignité envers l’Irlande” après la victoire „volée” de la France dans ce match. „La morale de ce match c’est que l’on peut tricher du moment qu’on n’est pas pris. L’équipe de France va traîner pendant des années cette image d’équipe de tricheurs”, a-t-il déploré.

Des profs de sport s’indignent d’une tricherie
„L’équipe de France ira donc en Afrique du Sud sur la base d’une tricherie indiscutable, révélatrice des dérives qui touchent en particulier le football aujourd’hui”, écrit un syndicat de professeurs d’éducation physique dans un communiqué, évoquant „argent, violence, tricherie, dopage, exacerbation des passions, xénophobie, chauvinisme identitaire”.

traduce-ti cu Google si remarcati spiritul de fair-play francez! Nimeni in Franta nu e mandru ca sunt calificati la maniera asta, asa ca terminati cu astea scrise pe aici!

Bula (5 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:45

ht.tp://videos.tf1.fr/jt-13h/mondial-2010-une-qualification-sans-gloire-5548557.html

Francezii sunt jenati, oare si noi dupa meciul cu Olanda de la Constanta!? ;-))

Romeo (14 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 22:45

pentru Mircea: in ceea ce priveste arbitrul meciului franta-irlanda nu ma pot exprima ca a fost sau nu cu ”dedicatie”, dar in privinta 9/11 sau a gripei porcine gasesti o gramada de argumente pe net ,si nu numai ,ca nu au fost ”simple sau intamplatoare” situatii…sunt foarte multe argument logice si documentate…nu am timpul si nici spatiul necesar pt asa ceva, dar daca esti interesat siguri le vei gasi

Adi7k (3 comentarii)  •  19 noiembrie 2009, 23:12

Heh, exact aceaşi părere o am şi eu. Domnule Geambaşu, dacă nu vă e cu supărare, puteţi să treceţi 2 minuţele la mine pe blog să-mi spuneţi ce părere aveţi? Mulţumesc mult.
http://blog.mysport.ro/adi7k/2009/11/19/asa-se-strica-o-calificare/

razvan (13 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 0:34

ce conteaza ca franta a dat gol din offsaid, hent si ce o mai fi fost acolo…a intrat mingea in poarta? a intrat, e gol, e gol, perfect valabil…sa ne aducem si noi de un hent a lui carew si penalty pentru danemarca? asta e arbitrajul din fotbalul lui platini, blatter si cine mai e pe acolo pe la fifa si uefa…concluzia e clara, echipele mici nu sunt dorite la competitiile importante fotbalistice, cum ar fi aratat acest mondial fara franta, argentina, portugalia echipe care s-au calificat cu emotii la mondiale…nu ar mai fi avut farmec, nu ar mai fi fost vizionat de 1 mld de oameni, ci de doar 99999999 spectatori…pacat pentru irlanda au jucat fotbal, dar asa e cand esti mic, trebuie sa mearga altii in locul tau, mai mari, mai smecheri…cred ca franta va castiga cupa mondiala din africa de sud cu astfel de arbitraje…

marseille (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 1:25

pentru un „editorialistul anului 2007” scrieti multe prostii (ce s-a intamplat in 2008 si in 2009?lipsa de inspiratie maestre?). ziarul la care scrieti e destiant sa trateze subiecte sportive (din nefericire viata de noapte a fotbalistilor si petrecerile presedintilor de cluburi ocupa mai mult spatiu decat sportul). articolul dvs incearca o analiza socio-politica-fotbalistica cu un amestec fin de conspiratie mondiala. fin antropolog, va aruncati in analiza obiceiurilor „francezului mediu si mijlociu” (ce subtilitate lingvistica dle geambasu!) si a irlandezului chefliu…incredibil!dle geambasu, nu e nici o rusine sa va recunoasteti si dvs intr-un ziarist „mediu si mijlociu”, nu incercati sa va autodepasiti, sa va fixati teluri de neatins si nu mai chinuiti foaia pe care scrieti. ce mana lui dumnezeu!
ps. pentru „francezii adunati din toate colturile africii” sa-ti fie rusine. in plus, noi romanii stam infipti ca brazii in romania noastra, pe cand „africanii” se vor bucura de fotbal la ei acasa.

petrache (87 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 1:33

Cetatenii corupti care conduc fotbalul (din Bosnia si liga lu Mitica pana in tarile cu fotbal „serios” si in FIFA) nu vor permite niciodata video replay asa cum este acum in tennis sau NHL hockey. Sa nu credeti ca Blatter sau Platini sant mai cinstiti decat gashca lui Mitica si Becali. E o rusine, dar astia conduc fotbalul.

disneyland (15 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 1:40

Come on Cristi. Oare irlandezii nu au dat nici un cot la nici un corner? Nu au tras de nici un tracou albastru? Nu au simulat nici un fault? S-a intamplat ca in partea cealalta sa fie decisiv. Dar faza a fost grea, nu poti spune ca arbitrul a fost croit pe irlandezi.
Si da, sunt de acord ca Franta a fost sustinuta de FIFA si UEFA, dar asta a fost atunci cand s-a decis sa se puna capi de serie la baraj, nu aseara.

razvan (13 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 3:11

pt disneyland

intr-un asemenea meci cu miza, aribtrul trebuia sa vada faza, un arbitru cu ecuson nu are voie sa comita o asemenea greseala, hentul s-a vazut din avion, si tusierul trebuia sa vada hentul + offsaid, totul a fost clar, franta trebuia sa ajunga la mondiale si NU irlanda

2449 (10 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 3:42

Daca vreodata imi este rusine ca sunt roman e din cauza oamenilor ca tine. Traiesc in usa, sunt un nimeni aici dar cat de mic esti tu nu ai cum realiza. Te folosesti de un rasism ieftin si ordinar fara nici un motiv. Fara nici unul.

marc (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 8:13

De acord ca a fost hent la Henry si ca Irlanda ar fi meritat macar loviturile de departajare. Cat despre restul comentariului, sunt (inca o data) dezamagit.
Presupun ca Robbie Keane cu vreo 4,5 henturi (si la fiecare a protestat viguros) nu v-a deranjat..dar deh, ala e irlandez pur, alb si demn pe cand francezul ala de import..

Ramaneti in aceeasi nota : rasist, homofob si cu boala pe francezi.

Francezu’ (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 9:48

bai bula tu nu uita ca francezii ne-au facut tigani italieni acu’ vreo 15 ani si ceva si mai lasane cu franceza ta de balta si zii pe romaneste daca ai ceva de zis dar s-ar parea ca nu prea ai Geambasu a fost obiectiv a fost hent si noi cand am jucat cu Olanda presa a fost la fel de vehementa asa ca mucles referitor la recrutarea in nationala Frantei nu pot sa-i incriminez atata vreme cat nu vad un chinez in nationala lor oricum daca Napoleon sar trezi din morti si-ar pune mainile-n cap sa vada in ce hal sau corcit!!!

Dani (81 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 10:27

„ţăranii ăia de irlandezi …neciopliţi” sint o natiune cu viitorul in fata ,pe cind francezii traiesc doar intr-un trecut glorios ,dar mort . Iar la capitolul civilizatie se indreapta exact catre tarimul de unde vin „noii muschetari francezi”…Si daca acum rasufla usurati ,vor simti penibilul situatiei in urma rezultatelor de la „mondiale”.

fisherking (8 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 10:56

Franta a castigat o cupa mondiala aranjata pe propriul teren. Singurul meci neprelucrat (cel cu Paraguay), era sa se termine urat. 3-0 cu Brazilia nu au facut vreodata nici martienii, intr-un joc in care brazilienii erau mai preocupati de vacanta de dupa. Asta e federatia franceza, aduceti-va aminte cum a ajuns in finala cu Italia la europene. Pacat, au jucatori fantastici, daca ar mai avea si un antrenor capabil sa-si presteze cumva meseria, ar putea spulbera pe oricine, fara metode specifice.

Constantin (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 11:06

A fost mana lui Dumnezeu, pentru ca irlanda, dupa blatul rusinos cu Anglia, 0-0, a lasat acasa Romania, care nu a mai participat la CM din 1986. Dumnezeu nu uita si le-a dat palma irlandezilor exact cand le era lumea mai draga, adica acum cand se puteau califica. Asa am luat-o si noi la acel 0-0 din 1986 dintre Anglia si Irlanda, cand Anglia era cu mult peste Irlanda si putea s-o bata la scor. A preferat sa ne lase pe noi acasa si sa ii califice pe irlandezi. HUO IRLANDA! Multumim lui Dumnezeu pentru mana mirifica a lui Henry.

razvan (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 11:20

asta e diferenta intre o echipa care trebuie sa fie la un turneu final si o echipa care poate sa ajunga la un turneu final cu conditia: se califica intai echipa care trebuie sa fie la un turneu final…apoi mai vedem!
http://www.erepublik.com/en/referrer/alfascorpio

disneyland (9 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 11:40

@razvan Da, trebuia sa vada arbitrul. Cu asta sunt de acord. Dar nu a vazut. Asta e, e om, Henry era in tusa, tusierul era pe partea cealalta, in careu era agitatie… Daca ai vazut meciul, atunci in mod cert nu poti sa il acuzi pe suedez ca a fost pro-Franta. Nimeni nu arbitreaza perfect pana in minutul 110 daca vine cu tema facuta. In schimb FIFA sau UEFA, nu stiu cine se ocupa de asta, a facut o magarie imensa cand a hotarat ca barajele sa se joace cu capi de serie. Astea trebuiau trase la sorti o data cu grupele, se stia o treaba si gata.

Dar discutia de zilele astea e daca Henry trebuia sa ii spuna sau nu arbitrului ca a preluat cu mana. Si hai sa fim seriosi, nimeni nu ar fi facut asta. Daca pretindem asta de la fotbalisti, de ce mai avem nevoie de arbitri? Hai sa eliminam profesia de arbitru si sa jucam ca in curtea scolii, cu „se repeta” si chestii din astea. In cazul asta se poate analiza caseta meciului la sfarsit si ii suspendam pe toti cei care au tras de tricou fara sa recunoasca, pe toti cei care au pus o piedica mica, pe toti cei care au simulat… Si punem sa se rejoace toate meciurile pana o sa atingem punctul culminant de fair-play.

andrei (13 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 11:46

@razvan

daca totul a fost atat de clar, de ce acelasi tusier si acelasi arbitru nu au dat penalty la Anelka 5 minute mai devreme? mai toata lumea a avut senzatia ca Given l-a atins, s-ar fi discutat 5 minute dupa meci ca poate a fost cam usor acordat penalty-ul, dar era oricum o discutie mult mai putin aprinsa.
deci, de ce un arbitraj „partinitor” nu ar fi profitat de o situatie in care erau 100% acoperiti de regulament?

@constantin (6 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 12:53

irlanda de nord a facut 0-0 cu anglia in preliminariile lu 86. deci… confunzi irlanda cu irlanda de nord

Perfect Stranger (11 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 13:38

Cristi, „ai pierdut o ocazie sa taci”. In loc sa sesizezi faptul ca Irlanda ne-a aratat ce ar fi trebuit sa facem noi acum 2 luni pe Stade de France, in loc sa ne aparam saracia urnei a doua, ne povestesti despre jaful francez. Uiti probabil ca barajul s-a jucat tur-retur si nu cred ca Irlanda poate spune ca, pe ansamblul celor 2 meciuri a aratat mai mult fotbal, chiar daca ultima impresie e asta. Numai cu Keane si O’shea n-ai cum sa faci fata la acest nivel. Seamana cu noi, care-i avem doar pe Mutu si Chivu. Ei mai au si inima si determinarea fantastica de a juca pana la final. Asteptam de la tine sa ne povestesti si despre meciul tur, in care Trapp cel toba de fotbal n-a reusit sa se supa de radacinile lui care vin de undeva de pe San Siro-ul lui Hererra a incercat sa faca 0-0, in loc sa-i urce pe muschetari pe garduri, avand pe Croke Park un stadion mai fierbinte decat Nou Camp. N-a reusit, iar acuma vine si ne tine altfel de lectii. Sa fim sinceri, in prelungiri Irlanda parea cu gazul pe sfarsite, iar despre inspiratie asta se terminase deja. Franta trebuie sa schimbe antrenorul pentru a putea beneficia de aceasta generatie, care chiar ar putea fi in top 5 daca ar fi condusa de un antrenor bun. In opinia mea, la ce ne arata Domenech normal ar fi sa-si gaseasca cu greu un loc in Ligue2. Revenind la istericalele din presa noastra n-ar fi rau sa ne reamintim ca Franta a fost aproape sa bata serbia in zece oameni, iar noi am luat 5. Cu atitudini de genul asta, cum ca cei mari inghit intotdeauna pe cei mici, o sa ramanem cu orizontul urnei 2 pentru inca cativa zeci de ani. Pentru congruenta, cum ramane cu aceasta Slovenie care nu s-a lasat infulecata de Rusia? Sunt mai putin de 3 ani de cand o bateam de 2 ori intr-o campanie, si acum iata ca ei jucau barajul pentru CM lasand acasa Cehia si iata si Rusia. Fotbalul mare e (si) pe Stade de France si-l joaca alte echipe. Franta il va juca cu adevarat fara Doom-enech.

kaka22 (14 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 13:47

Adevarul ca natzia franceza este foarte scarboasa! henry ar face bine sa ia exemplul lui Lazar din meciul cu Otelul cand a refuzat un penalty!

sheepripper (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 15:08

Constantin, esti intr-o mare confuzie, nu Irlanda, ci Irlanda de Nord e cea care a lasat acasa Romania pentru Mexico 86, dupa un blat 0-0 pe Wembley. Si oricum, un rau nu este reparat printr-un alt rau. celorcare il scuza pe arbitru, amintiti-va de Urs Meyer in meciul nostru de la Copenhaga, cu Danemarca Carlsbergului, si veti vedea ca nimic nu e intamplator nici in fotbal…

Marius M (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 16:18

Domnule Geambasu, da-mi voie sa te corectez: Irlandezii sunt ei alcoolisti, cheflii si petrecareti insa NU sunt deloc neciopliti! Din contra, o politete si un respect cum vezi in Irlanda, nu vezi NICAIERI in Europa!

Bayern stern des sudens (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 16:19

@Perfect Stranger

tu chiar nu intelegi nimic….
Sa-ti explic pe intelesul tau:
Este ca si cum ai incerca sa faci un turn de carti, dar nu esti prea priceput. Si te chinui, mai iti cad cartile, dar tu le pui la loc cu rabdare. Si cand esti gata sa termini, vin eu si-ti dau CU MANA peste ele. E drept?
Omule! Mai spectaculosi sau nu, ESTE MUNCA OAMENILOR alora ceea ce a aruncat la gunoi arbitru’ ala printr-o inchidere a ochilor.

mexic85 (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 17:37

Stimate Domnule Geambasu,
Chiar nu va dati seama!?…Franta este cea care trebuia sa mearga…departe, nu conteaza cum, peste mari si tari, peste cadavre, intru nimicirea unui popor care nu ii are pe Platini, pe Blatter…Acum cei doi pot sa savureze o sampanie scumpa…sau numai asa pot!De ce?Stimate Domnule Geambasu, chiar nu va dati seama!???…: EI NU AU DUMNEZEU !!!

LuciM (32 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 17:38

Salut,

Mie imi pare foarte rau insa ,vreau sa va spun,ca unul care am urmarit meciul, ca arbitrul nu a fost partinitor ci a gresit!
Pana la aceasta greseala eu am avut impresia ,bineinteles putin subiectiva ,ca arbitrul ajuta Irlanda! Fluiera numai pt ei!Si asta a culminat cu neacordarea penalty-ului la Anelka!Putea foarte usor sa il dea daca era „programat” asa!
Eu cred ca ,atat el cat si tusierul nu au vazut hentzul lui Henry!
Intr-adevar, Irlanda a fost mult mai buna si asta jucand cu niste jucatori cvasianonimi insa care s-au SACRIFICAT pe teren si care au avut un antrenor genial pe margine care i-a „biciuit” tot timpul meciului!
Franta cu Trapatoni antrenor ar castiga la pas orice meci!Asta e…sper macar acum ,dupa aceasta calificare rusinoasa sa il schimbe pe acest Domenech care a devenit un „mare” antrenor pe spatele unor jucatori supertalentati!
Cu RESPECT

razvan (13 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 17:43

@disneyland

da ai dreptate nimeni nu arbitreaza perfect pana in minutul 110, dar un arbitru cu ecuson fifa, trebuia sa vada acel dublu-hent, daca nu pe primul macar pe al doilea, nu stiu daca suedezul este un arbitru de first class, dar bogaciu, corpodean si balaj ar fi vazut acel hent…
Corect si arbitrul e om asa cum spui, dar raman la parerea ca deciziile dubioase au fost pro-franta, stii tu acel 5% pt gazde (numai ca aici a fost mai mult de 5%…), una peste alta IRLANDA avut si ghinion in acest baraj, ca sa elimini franta iti trebuie si ceva noroc, iar norocul a fost de partea cocosului, care a invins in irlanda printr-un gol deviat si in franta gol cu mana…asta e calificarea frantei

alex (6 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 18:02

OARE CAND?

Oare cand vom se va pune si la noi la echipa nationala un antrenorstrain gen Mr Trap? Sau chiar el? (ca si la 70 de ani tot ar fi m bun decat multi ai nostri? ) Oare cand se vor naturaliza si la noi jucatori de valoare? Oare cand le va veni mintea la cap federalilor? Caci atunci cu siguranta , nu OARE, ne vom califica si noi la turneele finala sau macar vosm sta acasa dar o vom face cu demnitate!

alex (6 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 18:03

…si apropo de hent: eu cred ca arbitrul nu a facut-o intentionat, faza a fost rapida iar henry in unghi….
ma intreba daca nu era franta , mai existau atataea speculatii?

SOS Rasism (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 18:07

Tinand cont ca acest blog este cenzurat si elimina toate reactiile antirasism atunci trebuie sesizat in alta parte si o vom face si nu in Romania ci la UEFA si FIFA!

Bula (3 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 18:12

„Am spus-o atunci şi o voi spune şi acum: am atins mingea cu mâna. Nu sunt un trişor şi nu am fost niciodată. A fost reacţie instinctivă în faţa unei mingi care venea foarte rapid într-un careu aglomerat. Ca fotbalist nu ai luxul televiziunii pentru a încecetini balonul de 100 de ori şi să iei o decizie conştientă. Nu am negat niciodată că nu am controlat balonul cu mingea. Am recunoscut acest lucru în faţa jucătorilor irlandezi, a arbitrului şi a presei. Mă simt ruşinat pentru modul în care am câştigat, îmi pare foarte rău pentru irlandezi, care meritau să fie la turneul final. Sigur că soluţia corectă este ca meciul să fie rejucat, dar eu nu am niciun control. Singurul lucru pe care pot să-l fac este acela să recunosc faptul că m-am ajutat de mână pentru a pasa la gol”, a afirmat fotbalistul francez.
Declaratia lui Henry.

Rob (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 18:57

Asa este domnilor … francezii sunt popor civilizat si-si pun cenusa in cap. Stiind ca, din fericire pentru „cocosei”, rezultatul va ramane.
A existat cineva in fotbal care, acum mai bine de 25 de ani, a rezolvat treaba cu ipocrizia asta a francezilor intr-un mod mult mai transant. Era semifinala CM din Spania 1982 si ipocritul ala de Battiston a crezut ca daca a scapat spre poarta o sa trimita „cocoseii” in finala.
Spre marea lui surprindere, cand si-a recapatat cunostinta, a costatat contrariul si franta pleca fromos acasa.
Respekt, Herr Harald Schumacher !

dorel (13 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 19:27

Domnule ziarist de sport , am o intrebare . Dumneavoastra nu va este rusine de editorialele lipsite de orice informatie certa, doar zvonuri din ziare, pe care le puneti pe hartie ?! Mediocritatea ziaristica pe care o aveti ma face sa cred ca sunteti , la acest ziar , ori iubit pe nedrept , ori angajat dupa ochi . Nu pot sa-mi inchipui ca sefii dv sunt atat de orbi ! Asta nu mai este jurnalism ci o joaca infantila de jurnalistica sportiva . Sper sa aveti atata demnitate si fairplay , asa cum asteptati de la Henry & co , si sa nu cenzutati acest comentariu ! Noi cititorii avem drept de replica ! Asa este democratic si asa este bine !

Sergiu (1 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 20:40

Tot timpul ziaristii romani au avut complexul represiunii. Toti au ceva cu romanii si daca unii arbitri fac niste greseli grosolane inseamna ca gandesc ca cei romani. E rusinos ce s-a intamplat si toate ziarele franceze si-au pus cenusa in cap, dar nimeni in Franta nu e mandru de modul in care s-au dus la Mondiale.

2449 (3 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 20:43

rasism fara rost. am sesizat federatia franceza de fotbal printr-o scrisoare personala. probabil ca nu se va intampla nimic dar tot ce a depins de mine am facut.

SOS Rasism (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 21:14

Stim ca in Romania e o adevarata problema aceasta forma de exprimare si nu numai la nivelul presei si multimediei ci in general in societate avem o adevarata problema de rasism intre regiunile acestei tari de clase de sub oameni si rase superioare si nu vreau acum sa ma apuc sa descriu ce si cum si mi-am intors fata spre un film de actualitate ce sugerez tuturor ce au probleme de genul asta sal vizioneze care poate ar putea sa va faca sa regretati anumite vorbe spuse la repezeala, entuziasm si frustrari nationale. Acest film e creeat de regizori de cinema ce inainte de a fi o morala ptr. toti de pe aceasta planeta e un semn ca suntem oameni indiferent de unde venim, tarim pe aceasta planeta si de valorile noastre comune. Acest film este „2012” si sugerez sa reflectati chiar daca nu e decat o fictiune la oara actuala.

cristi p (11 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 21:55

Adevarul e ca un mare jucator in momente dintr-astea se vede. Daca recunostea frauda in loc sa se bucure la gol era un erou mondial. Ar fi fost culmea sa minta si la conferinta de presa. Asa va ramine cu stigma unui trisor pentru tot restul vietii sale.

dinamovistpeviata (11 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 22:12

inspirat articol,bravo

Petru (2 comentarii)  •  20 noiembrie 2009, 23:59

Un eseu inspirat cu o concluzie cutremuratoare : Les jeux sont faits, rien ne va plus ! D-nii Blatter & Platini si unealta lor suedeza si-au atins obiectivul : promovarea Frantei la turneul final in urma unui furt scandalos la lumina zilei.
Cinismul care transpare din verdictul FIFA – partida nu se va rejuca – ma pune pe ganduri. Fotbalul a incetat de mult sa mai fie un simplu joc, a devenit un super business, in care se vehiculeaza cifre de afaceri ametitoare. Iar noi, spectatorii, suntem tot mai mult in situatia de a asista la meciuri aranjate, rezultatele fiind prestabilite de noii «Big Brothers» pe baza clasicului criteriu «la loi du plus fort».
Felicitari pentru articol, Cristi, ai o pana inspirata, am savurat fiecare rand.
De pe terasa hotelului Saint Charles Beaugrenelle (à coté de Trocadero) unde savurez o café latté acompaniata de un croissant, salutari si succese !

corectorul (48 comentarii)  •  21 noiembrie 2009, 0:32

Echipa Frantei joaca „dupa chipul si asemanarea” lui Domenech!Si s-a calificat dupa cum joaca!Iar evolutia de la Mondial sper sa fie dupa cum s-a calificat!Henry a avut nesimtirea sa mute in totalitate vina in curtea arbitrului!Sa-l intelegem:e francez.Ca si cum un violator ar da vina pe societate:”Pai daca m-ati lasat!!”

mda (1 comentarii)  •  21 noiembrie 2009, 1:00

daca tot ai enumerat atatea locuri (inafara de champs elysees) in care francezii nu sarbatoresc o calificare , puteai sa continui si cu : notre dame, louvre, opera, montmartre, place pigalle si eventual la defense sau cimitirul pere lachaise…:)

Din Nice (2 comentarii)  •  21 noiembrie 2009, 3:46

Nu sunt aici sal scuz pe Henry dar totusi Franta a avut un cartonas rosu la portar in minutu 9 ptr. o intrare exact similara cu cea a portarului irlandez la Anelka la Belgrad in meciul Serbia – Franta si a dezavantajat total echipa Frantei prin a sufla intr-o singura directie, pro sarbi. Ei atunci ma intreb eu daca era o „cooperativa” cum gandesc multi pe aici de ce acea eroare grosolana care a facut Franta sa joace un meci in 10 si in ciuda faptului ca au jucat in 10 au reusit sa scoata un egal unde noi am luat 5 nu au fost sustinuti de fluierasii de la FIFA!? Eu cred ca datorita faptului ca urmariti un fotbal bolnav cel romanesc, trageti concluzia ca e si la vecinu la fel. Erori mari, erori mici au existat de cand e fotbalul si vorba unui amic, odata am fost dezavantajati si odata din pacate ptr. Irlandezi am profitat noi. Daca Franta ar fi fost Albania nu comenta nimeni atat pe seama unei greseli de arbitraj, de fapt din gelozie avem cele mai urate reactii din presa Europeana in stilul super stiut, huiduieli, rasism si mizerabil. Franta cu un alt antrenor ar tavali multe echipe in lume si poate de asta e mediocra si nu jucatorii sunt cauza.

Comentează